28 Юни, 2010 09:48 16 794 9

Пазарът в България: Citroen C3

  • citroen c3 1.4 vti 16v-
  • citroen c3

Поглед към зенита

Новият субкомпактен автомобил е изграден на нова платформа и впечатлява с още по-авангардни решения

Поглеждайки в енциклопедиите, можем да открием точно и кратко обяснение на думата “зенит”: това е най-високата точка от видимата небесна полусфера. С новото си творение C3 дизайнерите на Citroen са се опитали да ни дадат ясен поглед към именно към зенита. Новият C3 вече е и на нашия пазар, предлага се с прилична гама от бензинови и дизелови агрегати и типично по френски отново впечатлява с авангардни решения. Акцентът ни пада върху версията 1.4 VTi 16V с ниво на екипировка Perfect. Това, според нас, е оптималният вариант между оборудване и цена.

Екстериор
Второто поколение на C3 е изградено върху севсем нова платформа на PSA. Това, което се набива на очи още от пръв поглед, е огромното ветроупорно стъкло. То продължава и в част от тавана, като дава възможност на водача за вертикален ъгъл на виждане, равен на 80 градуса. Това авангардно решение придава доста различен вид на автомобила. Самото стъкло не е разделено и представлява своеобразен стъклен купол. Този приом французите наричат Visiodrive.

В профил, въпреки познатите заоблени форми от предшественика, откриваме силует, доста близък до този на по-големия C4. Тонираните стъкла и “невидимите” B и C колонки увеличават визуалната площ на страничните стъкла и придават на автомобила значително по-стилен облик.

Като цяло екстериора е модерен и неагресивно изглеждащ или с други думи - градски автомобил, насочен основно към дамската аудитория.

Интериор
Едно от най-големите ни учудвания е, че в новия Citroen C3 не откриваме познатите за много от моделите на марката свръхавангардни решения. Тук няма неподвижна част на волана, нито електронни лентови скоростомери, нито каквито и да било други, меко казано, странни решения. Арматурното табло е модерно, но в същото време и конвенционално.

От сглобката на отделните детайли, както и от самите елементи (някои от тях) има какво да се желае още, но като цяло салонът е просторен и комфортен. Причина за лек дискомфорт са задните седалки. Те са по-твърди, без добре изразена странична поддръжка и с по-къси облегалки. Иначе багажникът е функционален, а благодарение на увеличената широчина на автомобила салонът, като цяло, е по-просторен.

Двигател и ходови характеристики
Двигателят, на който акцентираме, не е лош, но и от него има какво да се желае. Той е от фамилията двигатели Prince, рзработена съвместно с PSA и BMW. За града е особено подходящ, но при планинско шофиране му липсва тяга на ниските обороти. За добра динамика му е нужен по-високооборотен ритъм. Иначе стабилността в завои е много добра и само при силен страничен вятър може да се усети лека неустойчивост. Спирачките са на много добро ниво - информативен педал и мигновенна реакция. ABS-ът се включва навреме и прави спирачния път, оптимален.

Цена
Има и по-евтини алтернативи, но има и по-скъпи. C3 се позиционира малко над златната среда. За сметка на това опциите от допълнителното оборудване са на ниски цени, а автомобилът като цяло не е лош вариант за градски премоз.

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

 Двигател

 Редови, четирицилиндров
        четири клапана на цилиндър
 Работен обем   1 397 куб. см
 Максимална мощност   70 Kw/ 95  к.с. при 6 000 об/мин.
 Максимален въртящ момент   135 Нм при 4 000 об/мин.
 Скоростна кутия   осемстепенна автоматична
 Степен на сгъстяване   11.0:1
 Маса на единица мощност   12.1 кг/к.с. (16.4 кг/Kw)
 Габарити:    
   дължина 3 941 мм
  широчина 1 728 мм
   височина 1 524 мм
 Междуосие   2 466 мм

 Маса

  1 150 кг
 Допустимо натоварване   426 кг.
 Обем на товарния отсек
   300 л
 Вместимост на резервоара   50 л
 Разход на гориво:    
   градско 7.6 л/100км
   извънградско 4.8 л/100км
   комбинирано 5.8 л/100км
 Ускорение:    
 от 0 до 100 км/ч, сек   10.6
 Максимална скорост  км/ч.   184
 Гуми отпред/отзад   185/65 R15
 Спирачки отпред/отзад   дискови вентилирани / барабанни

 

ЦЕНА НА АВТОМОБИЛА

Цена                                                                        24 692 лв.

Базово оборудване
ABS, AFU - система за подпомагане при внезапно спиране, предни и странични въздушни възглавници, хидроусилитер на волана с променливо усилие, предни ел. стъкл, ел. регулируеми странични огледала, централно заключване с дистанционно управление, борд компютър, индикатор за външна температура, автоматично заключване при потегляне, автоматично включване на габаритните светлини при внезапно спиране, звуков сигнал при незакопчан колан, система isofix за закрепване на детско столче, механично заключване на задните врати за деца, асиметрично делима задна седалка в съотношение60:40, жабка с осветление и вентилация, антена и окабеляване за аудио система, изход 12V, CD MP3 с управление от волана, шест високоговорителя, климатик, темпомат, допълнителни фарове за мъгла, кожен волан, плюшен салон, седалка на водача регулируема и по височина, осветление в багажното отделение, оборотомер, поставки за чаши и др.

Допълнително оборудване
ESP                                              716 лв.
Лети джанти                               630 лв.
Боя металик                               572 лв.

Цената на модела е за България с включени такси и ДДС


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 M_Power

    5 4 Отговор
    Най-накрая нещо добро отвън и отвътре. Добре, че няма нищо от С3 и С4.
  • 2 JTD

    7 2 Отговор
    Колата е готина! Карах версията 1.6ХДИ 110коня и много ми допадна. Вози стабилно, широка е и върви доста добре. Най-якото е огромния стъклен покрив, който прави колата много различна от всичко, което бях карал досега. В началото е странно де :)
  • 3 Ogi

    2 5 Отговор
    Липсва тяга на двигателя при планинско шофиране и при ниски обороти. Нещо не разбирам - това критика ли е? Ако липсва тяга на ниските, какво да говорим за високите? Та това са близо 100 конски сили. Тази кола трябва да е катосърна по баира. Не я бъркайте със Ситроена на Льоб. И защо няма данни за разход?
  • 4 Ogi

    5 2 Отговор
    Сега видях разхода - 5.8 комбинирано. При това колата не е лека - 1150 кг. Отлични характеристики.
  • 5 JTD

    3 1 Отговор
    Хахах и аз не мога да разбера ква критика е тва. При положение, че тази кола прави 135 н.м. при 4000 оборота, каква тяга от ниски обороти очакват,въобще?!! При ниските 2000-2500 сигурно е 90 н.м. :))))))) За кви баири говорим?!
  • 6 Ogi

    2 3 Отговор
    При това е автоматик и ускорява от 0 до 100 за 10 секунди.
  • 7 Линдрос

    6 0 Отговор
    Материалът е много точен. Пробвайте "стария" двигател на Golf (от петата генерация, но се монтира и на Golf VI), който е с обем 1.4 литра и мощност 80 к.с. и след това този на Citroen-a. Едва тогава ще разберете за какво говори автора. Не съм почитател на Golf и не казвам, че Citroen C3 е лоша кола. Казвам само, че написаното е вярно, просто защото съм карал и двете коли.
  • 8 0gi

    2 17 Отговор
    Малка френска грешка!
  • 9 goshko

    7 1 Отговор
    mnogo po simati4en i krasiv e ot predniq model