КУБИЗЪМ
Функционален субкомпактен ван с авангардни екстериорни и интериорни форми и икономичен двигател
Кубизмът е авангардно течение в изкуството, което се характеризира с пълно отрицание на класическата концепция за красотата. Нещо подобно направиха франсетата от Citroen, представяйки новия си субкомпактен ван C3 Picasso. Името на твореца е използвано за подчертаване на новаторските идеи и качествата, които първоначално бяха интерпретирани в Xsara Picasso.
Този автомобил вече е на нашия пазар и впечатлява с функционалност, компактни и силно авангардни форми. Предлага се с прилична гама от бензинови и дизелови агрегати, но ние решихме да акцентираме на 1.6-литровия дизел, който според нас е един от най-подходящите за модела.
Екстериор
За разлика от по-големия си брат C4 Picasso, във външния вид на този модел липсват плавни линни и дъговидни форми. Екстериорът на C3 Picasso най-общо представлява поставени един над друг паралелепипеди, които, взети заедно, имат странна форма, но същевременно ъглите им са добре заоблени и не травмират погледите на минувачите. Визията е спорна, но тя определено има своите привърженици. Що се отнася до аеродинамика - за подобен автомобил тя съвсем не е лоша. Коефициентът на въздушно съпротивление е Сх=0.308 или с други думи - обтекаема тухличка.
Иначе колата не е изградена на нова платформа. Миниванчето ползва базата PF1, на която са направени Citroen C3 и Peugeot 207. Така под тази неординарна външност на практика се крие модифициран вариант на Peugeot 207 SW. Това е т.нар. корпоративно единство - похват, използван от почти всички автомобилни компании. Макар и екстравагантна, визията сама по себе си съвсем не е уникална. Nissan и KIA също имат подобни автомобили.
Интериор
Салонът е функционален, но също така авангарден. Основна роля за последното играе необичайното арматурно табло. Това до известна степен се отразява на информативността, но пък много от почитателите на марката харесват именно този стил. Централноразположените прибори са изцяло електронни и се проектират на голям монохромен дисплей.
Седалките не са големи, нито са меки, но се характеризират с отлична ергономичност и не изморяват дори и при по-дълги пътувания. Предните са с добре изразена странична подръжка, докато при тези на втория ред тя почти липсва. Отзад местата са три, но средното не предлага комфорта на останалите две.
Багажникът не е малък, а като се има предвид и фактът, че задната седалка е асиметрично делима и напълно сгъваема, обемът му може да нарастне значително. Интересното е, че товарното отделение може да се раздели на два “етажа”.
Като цяло салонът е просторен и функционален, четирима възрастни се чувстват отлично, а качеството на материалите и това на самата изработка, са на доста високо ниво.
Двигател и ходови характеристики
1.6-литровият дизел разполага с мощност от 90 к.с., която сама по себе си не предполага свръхдинамика. Този агрегат е предназначен за улегнали и умерени водачи, като неговото основно преимущество е икономичността.
Окачването също не предполага динамична езда. То е настроено по-скоро към комфорта на пасажерите. Возията е по-скоро мека, което, предвид по-високия център на тежестта, се отразява на крена в завои. Още един от недостатъците е липсата на шестстепенна трансмисия, която щеше да направи C3 Picasso още по-икономичен.
Цена
Що се отнася до конкурентите, може да се определи и като атрактивна. Базовата версия с 1.4-литров бензинов агрегат и най-ниско ниво на екипировка стартира от 25 873 лв. Натъпкан с доста екстри, дизелът със 110 кончета достига до 34 066 лв. Ние акцентираме на автомобил със средно ниво на екипировка, който впечатлява с приличен набор от екстри, което заедно с нелошия дизелов агрегат, представлява добра комбинация спрямо крайната цена. Така че, ако искате да сте различен и авангардната визия на най-малкото Picasso ви допада, спокойно можете да се ориентирате към “Обтекаемата тухличка”.
ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ
Двигател | Редови четирицилиндров четири клапана на цилиндър |
|
Работен обем | 1 560 куб. см | |
Максимална мощност | 66 Kw/ 90 к.с. При 4 000 об/мин. | |
Максимален въртящ момент | 215 Нм при 1 750 об/мин. | |
Скоростна кутия | петстепенна механична | |
Степен на сгъстяване | 17.6:1 | |
Маса на единица мощност | 15.1 кг/к.с. (20.7 кг/Kw) | |
Габарити: | ||
дължина | 4 078 мм | |
широчина | 1 730 мм | |
височина | 1 642 мм | |
Междуосие | 2 540 мм | |
Маса | 1 364 кг | |
Допустимо натоварване | н.д. | |
Обем на товарния отсек |
385 / 1 506 л | |
Вместимост на резервоара | 50 л | |
Разход на гориво: | ||
градско | 6.1 л/100км | |
извънградско | 4.1 л/100км | |
комбинирано | 4.8 л/100км | |
Ускорение: | ||
от 0 до 100 км/ч, сек | 13.4 | |
Максимална скорост км/ч. | 171 | |
Гуми отпред/отзад | 195/60 R15 | |
Спирачки отпред/отзад | дискови вентилирани/ дискови |
ЦЕНА НА АВТОМОБИЛА
Цена 30 345 лв.
Базово оборудване
ABS, AFU, ел. стъкла, шест въздушни възглавници, ел. огледала, централно заключване с дистанционно управление, климатик, борд компютър, регулируем по височина и в дълбочина волан, извод 12V, асиметрично делима задна седалка, хладилна жабка, круиз контрол с ограничител на скоростта, допълнително огледало за наблюдение на деца, индикатор за незакопчани колани и др.
Допълнително оборудване:
ESP 916 лв.
Панорамен покрив 1 288 лв.
Лети джанти 515 лв.
CD Mp3 572 лв.
Боя металик 572 лв.
Цените на модела и алтернативите са за България с включени такси и ДДС
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гоцев
15:49 08.09.2011
2 Давидов
15:49 08.09.2011
3 Ogi
15:49 08.09.2011
4 gcf
15:49 08.09.2011
5 (-8
15:49 08.09.2011
6 ravn
15:49 08.09.2011
7 ti6o
15:49 08.09.2011
8 Ogi
15:49 08.09.2011
9 ICO
15:49 08.09.2011