Last news in Fakti

22 Февруари, 2010 10:25 15 649 9

Citroen C3 Picasso 1.6 HDI 16V Airdream

  • citroen c3 picasso-
  • citroen c3-
  • citroen-
  • xsara picasso

КУБИЗЪМ

Функционален субкомпактен ван с авангардни екстериорни и интериорни форми и икономичен двигател

Кубизмът е авангардно течение в изкуството, което се характеризира с пълно отрицание на класическата концепция за красотата. Нещо подобно направиха франсетата от Citroen, представяйки новия си субкомпактен ван C3 Picasso. Името на твореца е използвано за подчертаване на новаторските идеи и качествата, които първоначално бяха интерпретирани в Xsara Picasso.

Този автомобил вече е на нашия пазар и впечатлява с функционалност, компактни и силно авангардни форми. Предлага се с прилична гама от бензинови и дизелови агрегати, но ние решихме да акцентираме на 1.6-литровия дизел, който според нас е един от най-подходящите за модела.

Екстериор
За разлика от по-големия си брат C4 Picasso, във външния вид на този модел липсват плавни линни и дъговидни форми. Екстериорът на C3 Picasso най-общо представлява поставени един над друг паралелепипеди, които, взети заедно, имат странна форма, но същевременно ъглите им са добре заоблени и не травмират погледите на минувачите. Визията е спорна, но тя определено има своите привърженици. Що се отнася до аеродинамика - за подобен автомобил тя съвсем не е лоша. Коефициентът на въздушно съпротивление е Сх=0.308 или с други думи - обтекаема тухличка.

Иначе колата не е изградена на нова платформа. Миниванчето ползва базата PF1, на която са направени Citroen C3 и Peugeot 207. Така под тази неординарна външност на практика се крие модифициран вариант на Peugeot 207 SW. Това е т.нар. корпоративно единство - похват, използван от почти всички автомобилни компании. Макар и екстравагантна, визията сама по себе си съвсем не е уникална. Nissan и KIA също имат подобни автомобили.

Интериор
Салонът е функционален, но също така авангарден. Основна роля за последното играе необичайното арматурно табло. Това до известна степен се отразява на информативността, но пък много от почитателите на марката харесват именно този стил. Централноразположените прибори са изцяло електронни и се проектират на голям монохромен дисплей.

Седалките не са големи, нито са меки, но се характеризират с отлична ергономичност и не изморяват дори и при по-дълги пътувания. Предните са с добре изразена странична подръжка, докато при тези на втория ред тя почти липсва. Отзад местата са три, но средното не предлага комфорта на останалите две.

Багажникът не е малък, а като се има предвид и фактът, че задната седалка е асиметрично делима и напълно сгъваема, обемът му може да нарастне значително. Интересното е, че товарното отделение може да се раздели на два “етажа”.
Като цяло салонът е просторен и функционален, четирима възрастни се чувстват отлично, а качеството на материалите и това на самата изработка, са на доста високо ниво.

Двигател и ходови характеристики
1.6-литровият дизел разполага с мощност от 90 к.с., която сама по себе си не предполага свръхдинамика. Този агрегат е предназначен за улегнали и умерени водачи, като неговото основно преимущество е икономичността.

Окачването също не предполага динамична езда. То е настроено по-скоро към комфорта на пасажерите. Возията е по-скоро мека, което, предвид по-високия център на тежестта, се отразява на крена в завои. Още един от недостатъците е липсата на шестстепенна трансмисия, която щеше да направи C3 Picasso още по-икономичен.

Цена
Що се отнася до конкурентите, може да се определи и като атрактивна. Базовата версия с 1.4-литров бензинов агрегат и най-ниско ниво на екипировка стартира от 25 873 лв. Натъпкан с доста екстри, дизелът със 110 кончета достига до 34 066 лв. Ние акцентираме на автомобил със средно ниво на екипировка, който впечатлява с приличен набор от екстри, което заедно с нелошия дизелов агрегат, представлява добра комбинация спрямо крайната цена. Така че, ако искате да сте различен и авангардната визия на най-малкото Picasso ви допада, спокойно можете да се ориентирате към “Обтекаемата тухличка”.

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

Двигател   Редови четирицилиндров
        четири клапана на цилиндър
 Работен обем   1 560  куб. см
 Максимална мощност   66 Kw/ 90  к.с. При 4 000 об/мин.
 Максимален въртящ момент   215 Нм при  1 750 об/мин.
 Скоростна кутия   петстепенна механична
 Степен на сгъстяване   17.6:1
 Маса на единица мощност   15.1 кг/к.с. (20.7 кг/Kw)
 Габарити:    
   дължина 4 078 мм
  широчина 1 730 мм
   височина 1 642 мм
 Междуосие   2 540 мм
 Маса   1 364 кг
 Допустимо натоварване    н.д.
 Обем на товарния отсек
  385 / 1 506 л
 Вместимост на резервоара   50 л
 Разход на гориво:    
   градско 6.1 л/100км
   извънградско 4.1 л/100км
   комбинирано 4.8 л/100км
Ускорение:    
от 0 до 100 км/ч, сек   13.4
Максимална скорост  км/ч.   171
Гуми отпред/отзад   195/60 R15
Спирачки отпред/отзад   дискови вентилирани/ дискови

 

ЦЕНА НА АВТОМОБИЛА

Цена                                                                                          30 345 лв.

Базово оборудване

ABS, AFU, ел. стъкла, шест въздушни възглавници, ел. огледала, централно заключване с дистанционно управление, климатик, борд компютър, регулируем по височина и в дълбочина волан, извод 12V, асиметрично делима задна седалка, хладилна жабка, круиз контрол с ограничител на скоростта, допълнително огледало за наблюдение на деца, индикатор за незакопчани колани и др.

Допълнително  оборудване:

ESP                                                   916 лв.
Панорамен покрив                      1 288 лв.
Лети джанти                                   515 лв.
CD Mp3                                            572 лв.
Боя металик                                   572 лв.

Цените на модела и алтернативите са за България с включени такси и ДДС


Поставете оценка:
Оценка 5 от 2 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гоцев

    9 4 Отговор
    Не изглежза зле като изпълнение, но наистина формите му са странни, но както пише ще има почитатели и този дизайн
  • 2 Давидов

    2 10 Отговор
    А бе съгласен съм с написаното, че не е лоша колата, но моето мнение е, че е много грозна
  • 3 Ogi

    11 1 Отговор
    Кукла е!
  • 4 gcf

    1 12 Отговор
    Ма майко , каква грозна колаа!!!!!!!!
  • 5 (-8

    7 1 Отговор
    ne e tolkova zle vse pak ne e sporten model
  • 6 ravn

    8 1 Отговор
    И на мен ми харесва! Отново екстравагантен дизайн от франсетата :) Само дето ESP не е серийна ама толкова 1000 лева за нея едва ли ше събори някой,НО все пак съм на мнение, че трябва да се вгражда сериийно дори и най-малките класове автомобили :)
  • 7 ti6o

    6 1 Отговор
    да кажа само ,че карах Ц-3ката,на отворените врати по случай годишнината на Ситроен. останах много доволен,функционален,просторен а екстериора е доста закачлив.ако мога да си го позволя бих си го купил. не е такова мнението ми за С-кросър,много евтина изработка.
  • 8 Ogi

    3 3 Отговор
    Колега, я сподели какво не му харесваш на С-Кросъра. Според мен е един от най-красивите SUV и е направен с с Мицубиши и Пежо. Страхотна визия, двигатели, ходова част и системи. Просто недоумявам какво не му харесваш. На кое му казваш евтина изработка?
  • 9 ICO

    3 0 Отговор
    Френските коли са номер 1