26 Април, 2012 12:11 26 450 60

BMW: M5 F10 vs. M5 E60 или V8 срещу V10

  • bmw-
  • m5-
  • f10-
  • e60

 

Спортният характер на предишното поколение M5 с индекс Е60 е добре известен на всички фенове на баварската марка. Мнозина от заклетите почитатели на суперседаните на BMW бяха недоволни от замяната на култовия V10 двигател с новия V-образен осмак.
 
Турбинираният двигател с осем цилиндъра, който се монтира на новото М5 F10, е по-мощен и разполага с по-голям въртящ момент. Как обаче изглежда един пряк двубоя между старата и новата пета серия на баварците с обозначение М, може да се види във видеята по-долу.
 
Ще припомним, че M5 F10 разполага с V8 двигател с мощност 560 к.с. Максималният въртящ момент на този мотор е 680 Нм. Предшественикът му (E60), който има два цилиндъра повече, е по-маломощен. Неговите конски сили са 507, а въртящият момент - 520 Нм.
 


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Idi

    2 3 Отговор
    А, бе въпреки това аз съм си фен на старата школа и атмосферния V10
  • 2 M-F1

    4 0 Отговор
    F10-kata mu prai dosta prednina
  • 3 Даниел Петков

    7 2 Отговор
    Според мен ф10-ката е по-красива,по-малко гори и повече върви.Не знам какво толкова ви хареса е60-то.Е за преди 7-8 години беше уникална,но в момента ф10-то е по-добро във всяко едно отношение!
  • 4 Speeder

    2 2 Отговор
    Ф10 има тепърва да се доказва, иначе V10-ката си остава уникален мотор, нищо, че не върви толкова.
  • 5 dono

    4 5 Отговор
    GTR e M killer

    Коментиран от #6

  • 6 Даниел Петков

    2 2 Отговор

    До коментар #5 от "dono":

    @5 Хах G-power като барнат новата м5-ца и я направят 800кс, 5 литров v8 да видиш кво ще става!
  • 7 325tds

    3 2 Отговор
    Хах 5 я помисли малко щото ГТР е добър автомобил спор няма но това е единствено заради ненормалният му старт както са и субарутата единтсвено това е до определени километри дърпа ама после стига до лимита си и това е вярно е че на старт единствено бугати бие гтр и то със някакви 2-3 десети от секундата ако не греша но на по дълго растояние малко ще се озори е примерно старата м6 барната от g-power има не един и 2 клипа на който преспокойно си прави 370 и нещо си а май можеше и още но това е др въпрос и старата м5-ца нещо си бяха играли с нея та вадеше нещо подобно и тя а от ф10-ката нз ама и новата м6 ще я барнат та тепърва ще очакваме какво ще се получи :)

    Коментиран от #28

  • 8 боклуци

    1 5 Отговор
    Махнете тези боклуци от тука,дайте истински коли омръзна ми от едни и същи работи.
  • 9 хохохо

    1 0 Отговор
    Кога сте виждали тези коли че и коментирате,бързо да оправяте остричките си хахаха
  • 10 VR4 TT

    1 1 Отговор
    Нали беемве посмъртно нямаше да слагат турбини на бензиновите си мотори? Кво стана?
  • 11 FMC

    0 1 Отговор
    V8-ка освен всичко вади и по-хубав звук. Само не разбрах старата M5-ца с какви скорости е. Доста бавно превключват.
  • 12 Петър

    1 0 Отговор
    Top gear отдавна тестваха новата М5, включително имаше дръпка между F10 и E60 и естествено F10 би с много. Освен това Джереми я покара и каза, че това е може би най-добрата кола, която човек може да си купи в момента (говорим за серийни коли, произвеждани в голям обем, а не 100тина бройки). А човека не е като да не си е карал много коли, така че сигурно ги разбира.
  • 13 не е добре!

    0 0 Отговор
    Джереми е един побъркан англичанин,заради шоуто е казал така.
  • 14 325tds

    3 0 Отговор
    Ако не греша старата 5ца не е с двоен съединител а ф10 е с такъв и затова превключването става доста по бързо и заради тази разлика се вижда все едно старата мн бавно превключва :D
  • 15 520 zender

    1 0 Отговор
    Не ми е ясно какво точно трябваше да разберем от тези клипчета.То е ясно че Ф10 е много повече от Е60.Просто двата модела са с различни мотори.Също толкова голяма разлика има между Е39 и Е60.Все пак за маняци по пета серия такива като мен М5 е икона.За номер 10-бмв достигнаха края на ресурса на атмосферните мотори и освен това битурбото е много по-модерно.Какво имам предвид-ако не се юрка дава сензационен разход при такава мощност.Апък въртящия момент също е по-голям...
  • 16 М_SUX

    1 1 Отговор
    Джерами говори много неща, но повечето са заради шоуто..... спомням си когато изкара мерцедеса който кара, седна на едни камани и каза, че те са по-удобни отколкото да седи в него, а за никой не е тайна, че това му е най-любимата марка.
    А най-голямата гавра беше когато изкараха 7та серия по-добра от S класата.... това няма даже да го коментирам повече.

    Коментиран от #17, #39

  • 17 520 zender

    1 0 Отговор

    До коментар #16 от "М_SUX":

    16-Тук става въпрос за М5.Не си пробутвай мерцедесите тука освен ако не сравняваш М5 със АМГ.Какво общо има ес класата със тези спортисти от пета серия..
  • 18 М_SUX

    1 0 Отговор
    До Зендер: Да прав си, просто долу се ръководеха от това какво Джерами казал и се подведох.
    Иначе Ф10 си е достоен наследник на Е60 ... като цяло красив автомобил. Дори бих казал, че Ф10 е най-доброто БМВ.
  • 19 кенефи

    0 2 Отговор
    Махнете тези боклуци от тука
  • 20 димитар

    0 0 Отговор
    Абе тука все бмв-та ли ще виждаме сложете нещо друго то бива бива ама всеки ден същите марки се коментират
  • 21 ahaha

    1 1 Отговор
    разликата е огроооома :) при движение като изключим реалната скорост е всеедно между кола с 90 коня и кола с 150 коня! ако ме разбирате какво имам предвит :) аде со здраве ! карайте си 316ката с останали 60 коня хахах!
  • 22 М_SUX

    1 0 Отговор
    Номер 20 е много прав.... сега загледах последните 50 статии, да не би японците да са спрели да правят коли? От толкова марки да няма никакви новини .... доста странно.... Последната статия за японски автомобил е от 14 март и то пак за ГТР - че ще бъде и комби. Японските автомобили не се изчерпват с ГТР..... всеки ден слагате някакви статии за автоВАЗ и китайски автомобили, а всъщност хората се интересуват от немско и японско. Колко хора тази година ще си купят китайски автомобил, като изклюяим Грейт Лол .... то има 90 китайски марки които никога няма да видим на живо, камоли да си ги купим. Тойото, Субару,Мицубиши,Нисан, Лексус, Инфинити, Акюр, Хонда + всички други които не се сещам...... половината изкараха нови модели, а аз като автомобилен фен дори не знам, а уж вилизам всеки ден тук...... докато за немските коли гадаем през 2017 как щяло да изглежда. На мен дори - фен на немското автомобилостроене почва да ми писва да чета всеки ден за едни и същи автомобили, които дори няма да излезнат близките 5 години и нещата които пише за тях в статията дори няма да се окажат вярни.

    Коментиран от #27

  • 23 FMC

    1 0 Отговор
    Ами то няма и много статии тук. Всъщност, новините от автомобилостроенето са си строго константна величина за българските сайтове. Въпросът е, колко новини ще пуснат тук. Само погледнете, някои статии стоят от месец на първа страница. А като няма новини за японски марки, как да пуснат? Да си измислят ли? Сега има изложение в Китай и е логично да се обърне внимание на моделите, показани в Пекин. Виж, тук таме се намира някой, чаткащ немски, английски, руски и френски. Едва ли има обаче някой, дето да разбира японски, та да ни пускат и такива новини. Като няма, няма. Когато Европа пусне новини за японците, тогава и ние клъвваме. Ето, пуснаха ви световна новина за печалби, има два три коментара. Пускат ви класации за продажби, пак толкова. Пускат ви една статия за Мерцедес или БМВ, ще се избиете един друг. Аз предлагам да се пусне и една статия за Нисан Микра, да видим какво ще стане.
  • 24 Prelude

    1 0 Отговор
    Струваше си да се види, макар да нямаше изненади. Жалко че БМВ си смениха религията и зарязаха високооборотните атмосферки. В сегмента под 100 000 лв Хонда също престана да ги прави. Останаха само недостъпните италянски екзотики.

    От тези двете естествено предпочитам е60.
  • 25 Tesla

    0 2 Отговор
    Споко Прелюд Хонда върви отдавна към електричество.Все пак никое турбо или атмосферка с високи обороти не може да се мери с моща на електромотора.
    ДВГ е отживелица и въпрос на време е такива безсмислици като тези от клипа да влязат в историята както са влезли парните машини и ощремного други неща.
  • 26 TDI

    0 0 Отговор
    атмосферен срещу турбо двигател,то е ясно кой ще победи

    Коментиран от #35

  • 27 Име:

    0 0 Отговор

    До коментар #22 от "М_SUX":

    @22 Точно така. Затова най си харесвам Speedhunters. Всякакви статий за абсолютно всички автомобилни култури и движения и марки. Всякакви състезания и събития, изложения, + най-добрите снимки които има в интернет пространството. С една дума за мен това е най-добрия автомобилен сайт покрива абсолютно всичко и е на най-високо ниво. Журналистите им там обикалят страхотни места и писти и щракат и карат и т.н.. Наще като нямат бюджет- копират.
  • 28 Име:

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "325tds":

    @7 Личити че си по драг състезанията. Недей обаче да говориш глупости. Субару , лансър и ГТР са много силни коли и в завоите, даже ужасно бързи в завоите. Да имат много добър старт но при драг състезания той помага само в началото. За мен лично е престъпление да се осакатява импреза, лансер или ГТР превръщайки го в драг кар. Между другото импреза bugeye е по-бърза от GT-R R34 на 400м и на старта също говорим в сток вариант. Освен това престанете с това ГТР еди кфо си ГТР еди що си има повече от 5 генерации ГТР от които всичките са абсолютни машини без аналог цена - здравина - скорост и всичките много носят на тунинг. Така че айде уточнявайте за коя генерация точно става дума щото някой който знаят че R35 не е единствения се бъркаме.
  • 29 FMC

    1 0 Отговор
    Ако ще е Субару, нека е BRZ ;) Определено бих си го купил, само дето най-близкото представителство е на стотина километра. Затова пък GT86 на Toyota е под носа ми. За мен тия два автомобила нямат абсолютно никаква конкуренция в Европа. Нека гледат европейците и се учат, как се прави спортен автомобил.

    Коментиран от #31

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Име:

    0 0 Отговор

    До коментар #29 от "FMC":

    @29 BRZ и GT86 са абсолютно сами в техен си клас. Евтини, сравнително бързи и най-важното много леки и много нисък център на тежестта благодарения на боксера и на много други гениални решения. Най-големия им плюс е точно това. При модифицирането на една кола винаги можеш да увеличиш мощносста, но много по-трудно е да я олекотиш без драстични промени (които са си компромиси и то сериозни) и много трудно се сваля центъра на тежестта. Освен това ниския център на тежеста позволява по меко окачване без то да влия на спортноето поведение обаче пък позволява по-комфортно возене. С нетърпение очаквам да ги видя на живо а и да покарам една такава. С огромно удоволствие бих притежавал такава. Няма друга такава кола с толкова много гениални технологични решения за такава ниска цена просто. Всички други нови коли са си подновени стари натъпкани с електроника. Тук има страхотна платформа уникална по рода си.
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Петър

    0 0 Отговор
    "видеата"
    бухахахахааааа.....

    диииирекнто в 1-во отделение !!!
  • 35 Стан Вишъс

    0 0 Отговор

    До коментар #26 от "TDI":

    @26 TDI аз съм с атмосферен, обаче където ти хвана печката, с колкото и турбини да го раздуваш този кюмюр, там ще те бия
  • 36 Милен

    1 0 Отговор
    Какво да кажа - два страхотни автомобила, всичко друго е излишно !
  • 37 520 zender

    0 0 Отговор
    Прелюд-Атмосферките нямат бъдеще независимо колко високооборотни са.По показател еластичност ги изпреварват дори тези двигатели които са с механичен компресор .Модата през последните години обаче е битурбото.Давам и пример-ФВ Голф 1.4 Битурбо 170кс си е чисто ГТИ със среден разход от 7 литра.БМВ 335 битурбо-среден разход около 9.5 литра.Преди години това беше невъзможно.Повтарям-среден разход.

    Коментиран от #46

  • 38 520 zender

    0 0 Отговор
    Прелюд-Ето и по-адекватен пример.В последния брой на ауто билд сравнение на Aуди S4 и БМВ 335i съответно със 333кс и 306кс.Аудито е със механичен компресор а бмв-то е битурбо.Обаче бавареца икономисва повече от литър при нормално шофиране.Естествено на писта разликата в разхода на двата спортиста се увеличава в полза на бмв.Това не го споменавам щото бмв печели поредния тест с новата тройка а просто давам пример за модерното битурбо.
  • 39 330i

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "М_SUX":

    @16 един излишен въпрос: ти качвал си се в 760Li
  • 40 330i

    0 0 Отговор
    атмосферката като втора ръка автомобил 6те е винаги предпо4итан
  • 41 Prelude

    1 0 Отговор
    Zender ясно ми че с турбо може да се извади литрова мощност непосилна за атмосферен двигател, както и че е по ефективно - използва част от енергия която иначе се изхвърля. Аз не съм против тия двигатели, но не искам да отмират високооборотните, разнообразието е хубаво нещо. Говорим на различни езици. Ти караш дизел - много въртящ момент и мизерен оборотен диапазон, аз на такъв никога няма да се кача. Всеки двигател си има приложение. На спортения автомобил основната функция е да доставя удоволствие с усещането което създава. Огромна част от усещането се дължи на звука на двигателя и линейния контрол на мощността, това са слаби страни на турбото. За такъв автомобил разхода и ефективността са на заден план. Високооборотния двигател е и по-труден за изпълнение, иска прецизен баланс, олекотени (същевременно здрави) части, спецялни мерки за намаляване на триенето, VVT-то при него е задължително поради широкия диапазон. Малко компании правеха такива двигатели - Хонда в доста модели, БМВ в М моделите си, и Ферари. Това са компании доказали че правят перфектно турбо, и въпреки това всичките им спортни модели в продължение на 20 години бяха атмосферни. За съжаление цената на петрола и екологичните норми ги направиха неизгодни.
  • 42 Име:

    1 0 Отговор
    Атмосферните коли са по-бързи в завоите от турбо колите. Мога да дам пример с професионално видео как една 200к.с (вярно че е 900кг) кола е по-бърза на писта от 400++ к.с (1200кг) турбо. Атмосферния мотор предлага по-голям контрол върху автомобила в завоите заради по-бързия си тротъл респонс (тоест бързината за която двигателя реагира при натискана и пускане педала за газта). Плюс това кефа от атмосферен високо-оборотен мотор е несравнимо удоволствие както казва Прелюд. Прелюд тойота също има много добри атмосферни мотори 4age (1.6 мотора на АЕ86), мр2, селика 1.8 vvti 193к.с. все бързооборотни мотори. Зендер не ги отписвай атмосферките винаги ще са актуални, а последната бързооборотна атмосферка от япония е тойота 86 и субару брз 2.0 200к.с лимита на оборотите е 7500 (което не е никак малко) като при 7000 е 200к.с а при 6600 е максималния въртящ момент 205 нм (доста близки граници което мен много ми харесва).
    Не съм логнат защото пиша от друг компютър.

    Коментиран от #45

  • 43 Име:

    1 0 Отговор
    Някой забеляза ли че това на първата снимка са детски играчки в мащаб 1:18 може би и са върху дървена маса?
  • 44 A.R.M.E.O

    1 0 Отговор
    Не обичам мега мощни седани, но ще отбележа, че използването на по-малко цилиндри (съответно по-малколитрен двигател води до намаляването на теглото на колата => F10 ИМА преднида, но пък двигателите с по-малко цилиндри, а повече мощ са по-неиздържливи (заради напрежението, което се разпределя по по-малкото цилиндри).ТВЪРДО за 10 цилиндровия звяр, но все пак бих предпочел Alfa Romeo 8C competenzione
  • 45 Prelude

    1 0 Отговор

    До коментар #42 от "Име:":

    @42 бързия тротъл респонс създава и по голяма увереност у водача когато се кара в завой на лимита на сцеплението - във всеки момент можеш да подадеш точното количество мощност. За МР2 сигурен ли си че са атмосферни, почти съм убеден че единствената Тойота в която ползват VVTLI (нещо подобно на i-VTEC) e Celika GTS. Имаше едно видео на бест моторинг където бяха ръгнали К20А на МР2 и коментарите на пичовете бяха че Хонда няма подходящо шаси за междинно разположен двигател, а Тойота пък няма двигател за него, та по тоя повод единия от тунерите пусна някакъв бъзик по отношение на двигателите на Тойота като цяло.
    Иначе знам че и други производители са правели високооборотни двигатели, но при тях е по скоро изключение докато при Хонда, БМВ и Ферари всичките! им спортни модели бяха такива (Ферари след F 40). BRZ изглежда ще бъде впечатляваща машина, но не може да е атмосферна, 100 коня от литър при 7400 оборота мисля не са възможни, трябват още 1000 отгоре.

    Коментиран от #47, #48

  • 46 Нема Бира

    0 0 Отговор

    До коментар #37 от "520 zender":

    @37 Zender пич. НЯМА НИЩО ПО-ДОБРО ОТ КУБАТУРАТА. Това дето го казваш за атмосферните двигатели не е вярно! Американците имат една стара поговорка THERE IS NO REPLACEMENT FOR DISPLCEMENT (превод- няма замяна за работен обем). По всички показатели атмосферните мотори бият турбото (ако сравняваш еднакви мощности). Не случайно Баварците години наред имаха само атмосферни мотори.

    Единствената причина сега да се развиват турбо моторите е екологията - По-Малко изгорели газове и По-Малко разход.
  • 47 Име:

    0 0 Отговор

    До коментар #45 от "Prelude":

    @45 Има и атмосферни мр2, но има и такива с компресор. А точно това са данните за BRZ/86/FRS да атмосферна е и е 200к.с при 7000 и при 6600 е макс въртящ момент 205нм. При 7500 е redline/прекъсвача. Тя е с много голяма компресия 12.5 към 1 и има някаква сложна двойна инжекция от тойота. Това и аз съм го гледал с mrs с монтиран к20 страшна машина е. Мисля че най-мощния атм мотор на тойота под 2литра е на селика 1.8 vvti 193к.с иначе хонда винаги са били по-напред от тойота в двигателите. Иначе са много силни ae86 formula atlantic ~ 250к.с от 4age но това са състезателни мотори.
    http://www.youtube.com/watch?v=V0OuFegTbNw
    http://www.youtube.com/watch?v=cQ0sDiL87eE

    Коментиран от #49, #51

  • 48 Име:

    0 0 Отговор

    До коментар #45 от "Prelude":

    @45 Това е също един страхотен състезателен двигател http://retroscenemag.com/post/Toms-3K-R-Engine.aspx
    от Тойота старлет къп.
    http://www.youtube.com/watch?v=_Q_0o3O5ZU4
  • 49 520 zender

    0 1 Отговор

    До коментар #47 от "Име:":

    47 48-Не мога в момента да споря ама бъдеущето е в битурбото.Да ,очарованието на високооборотния мотор ще го пребъде но щом М се преорентира към турбото значи атмосферката е без бъдеще.Нали самите вие се гордяхте как супра битурбо няма аналог.....

    Коментиран от #50

  • 50 Име:

    0 0 Отговор

    До коментар #49 от "520 zender":

    @49 Не си прав. И едното си има предимства и другото. Да турбомоторите са много добри, би-турбо - още по-добри, но това не означава че всички бързи коли ще минат на би-турбо. Помисли за цената. А и никое турбо не може да замени звука от атмосферния мотор. А супрата я остави. Това е вече доказала се икона в моторния свят, както и GT-Rте.
  • 51 Prelude

    1 0 Отговор

    До коментар #47 от "Име:":

    @47 ок ще го видим като излезе това Субару. Възможно е да са направили някаква хитрина с директна инжекция която да им позволява голяма компресия без детонации. Това означава и че ще е доста ефективен - мощност/разход.
    А Селиката (GT-S модела) е VVTL-i. Тойота имат и VVT-i - това е като европейското VVT при което се регулира момента на отваряне на клапаните, но не се регулира големината и продължителността на отваряне. VVTL-i е като хондовския i-VTEC при него се регулират и трите.

    Коментиран от #52

  • 52 Име:

    0 0 Отговор

    До коментар #51 от "Prelude":

    @51 Ама те излязоха вече. И тойота 86 и субару brz. Продажбите в япония са започнали вече. А комбинирания разход е 8л/100. Ето я системата:
    http://www.youtube.com/watch?v=G7z4QaPbyp4

    Коментиран от #54

  • 53 Кирил Червенков

    1 0 Отговор
    вземам ги и двете
  • 54 Prelude

    1 0 Отговор

    До коментар #52 от "Име:":

    @52 аха, хубаво е че още се правят такива коли, дано да има и финансов успех та и други производители да се включат ( визирам Хонда естествено :) )

    Коментиран от #55

  • 55 Име:

    0 0 Отговор

    До коментар #54 от "Prelude":

    @54 Да се върне нисан силвия, хонда да направят нова s2000 може и купe.... някоя бърза мазда с роторен мотор, и ново поколение митсубиши 3000GT.
  • 56 520 зендер

    0 0 Отговор
    Стига де,Мазда с роторен двигател.Това е доказано че гълта кат ламя.Дори старото ми 520 неможе да се мери с такъв гълтач на бензин.А,3000гт.Че то не е ли битурбо...

    Коментиран от #57

  • 57 Име:

    0 0 Отговор

    До коментар #56 от "520 зендер":

    @56 Може да е ламя но е страхотна машина за каране. Страхотен звук, високи обороти, какво му трябва на човек. Да 3000гт е би-турбо, както и някой мазди rx7 са също битурбо.
    Виж за какво става дума.
    http://www.youtube.com/watch?v=tQyEIRUyEvQ&feature=results_main&playnext=1&list=PL3EEE0E0531BFE2FF
  • 58 Име:

    0 0 Отговор
    А зендер ето тук можеш да видиш коли с еднакви килограми 320к.с атмосферка срещу 402 конски сили турбо роторна мазда. Маздата печели но двете коли са много близки. Това доказва че в планината баланса е всичко. Започва към 4:54 битката между рх7 и с2000.
    http://www.youtube.com/watch?v=HBbdhuuIEI0
  • 59 някой

    0 1 Отговор
    Какво спорите не разбирам , всичките ви турбини и атмосферки една електрическа кола ще ги разбие на парчета. Нямат шанс срещу електричеството.В момента турбо моторите са последното издихание на ДВГ в опита за ефективност.

    Коментиран от #60

  • 60 Име:

    0 0 Отговор

    До коментар #59 от "някой":

    @59 Ти май не си гледал сравнението между Тесла и Лотус. Електромотора е страхотен двигател, но проблема са батериите. Тежат ужасно много и бързо се изтощават. Както стана и на теста тежките батерии бавят колата в завойте.