Спортният характер на предишното поколение M5 с индекс Е60 е добре известен на всички фенове на баварската марка. Мнозина от заклетите почитатели на суперседаните на BMW бяха недоволни от замяната на култовия V10 двигател с новия V-образен осмак.
Турбинираният двигател с осем цилиндъра, който се монтира на новото М5 F10, е по-мощен и разполага с по-голям въртящ момент. Как обаче изглежда един пряк двубоя между старата и новата пета серия на баварците с обозначение М, може да се види във видеята по-долу.
Ще припомним, че M5 F10 разполага с V8 двигател с мощност 560 к.с. Максималният въртящ момент на този мотор е 680 Нм. Предшественикът му (E60), който има два цилиндъра повече, е по-маломощен. Неговите конски сили са 507, а въртящият момент - 520 Нм.
Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Idi
13:49 26.04.2012
2 M-F1
13:52 26.04.2012
3 Даниел Петков
13:54 26.04.2012
4 Speeder
14:21 26.04.2012
5 dono
Коментиран от #6
14:38 26.04.2012
6 Даниел Петков
До коментар #5 от "dono":
@5 Хах G-power като барнат новата м5-ца и я направят 800кс, 5 литров v8 да видиш кво ще става!14:52 26.04.2012
7 325tds
Коментиран от #28
15:06 26.04.2012
8 боклуци
16:59 26.04.2012
9 хохохо
17:01 26.04.2012
10 VR4 TT
17:17 26.04.2012
11 FMC
17:37 26.04.2012
12 Петър
17:43 26.04.2012
13 не е добре!
17:51 26.04.2012
14 325tds
18:39 26.04.2012
15 520 zender
18:45 26.04.2012
16 М_SUX
А най-голямата гавра беше когато изкараха 7та серия по-добра от S класата.... това няма даже да го коментирам повече.
Коментиран от #17, #39
19:10 26.04.2012
17 520 zender
До коментар #16 от "М_SUX":
16-Тук става въпрос за М5.Не си пробутвай мерцедесите тука освен ако не сравняваш М5 със АМГ.Какво общо има ес класата със тези спортисти от пета серия..19:17 26.04.2012
18 М_SUX
Иначе Ф10 си е достоен наследник на Е60 ... като цяло красив автомобил. Дори бих казал, че Ф10 е най-доброто БМВ.
19:38 26.04.2012
19 кенефи
19:50 26.04.2012
20 димитар
19:57 26.04.2012
21 ahaha
20:16 26.04.2012
22 М_SUX
Коментиран от #27
20:30 26.04.2012
23 FMC
21:13 26.04.2012
24 Prelude
От тези двете естествено предпочитам е60.
21:56 26.04.2012
25 Tesla
ДВГ е отживелица и въпрос на време е такива безсмислици като тези от клипа да влязат в историята както са влезли парните машини и ощремного други неща.
22:13 26.04.2012
26 TDI
Коментиран от #35
22:20 26.04.2012
27 Име:
До коментар #22 от "М_SUX":
@22 Точно така. Затова най си харесвам Speedhunters. Всякакви статий за абсолютно всички автомобилни култури и движения и марки. Всякакви състезания и събития, изложения, + най-добрите снимки които има в интернет пространството. С една дума за мен това е най-добрия автомобилен сайт покрива абсолютно всичко и е на най-високо ниво. Журналистите им там обикалят страхотни места и писти и щракат и карат и т.н.. Наще като нямат бюджет- копират.22:40 26.04.2012
28 Име:
До коментар #7 от "325tds":
@7 Личити че си по драг състезанията. Недей обаче да говориш глупости. Субару , лансър и ГТР са много силни коли и в завоите, даже ужасно бързи в завоите. Да имат много добър старт но при драг състезания той помага само в началото. За мен лично е престъпление да се осакатява импреза, лансер или ГТР превръщайки го в драг кар. Между другото импреза bugeye е по-бърза от GT-R R34 на 400м и на старта също говорим в сток вариант. Освен това престанете с това ГТР еди кфо си ГТР еди що си има повече от 5 генерации ГТР от които всичките са абсолютни машини без аналог цена - здравина - скорост и всичките много носят на тунинг. Така че айде уточнявайте за коя генерация точно става дума щото някой който знаят че R35 не е единствения се бъркаме.22:48 26.04.2012
29 FMC
Коментиран от #31
22:56 26.04.2012
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Име:
До коментар #29 от "FMC":
@29 BRZ и GT86 са абсолютно сами в техен си клас. Евтини, сравнително бързи и най-важното много леки и много нисък център на тежестта благодарения на боксера и на много други гениални решения. Най-големия им плюс е точно това. При модифицирането на една кола винаги можеш да увеличиш мощносста, но много по-трудно е да я олекотиш без драстични промени (които са си компромиси и то сериозни) и много трудно се сваля центъра на тежестта. Освен това ниския център на тежеста позволява по меко окачване без то да влия на спортноето поведение обаче пък позволява по-комфортно возене. С нетърпение очаквам да ги видя на живо а и да покарам една такава. С огромно удоволствие бих притежавал такава. Няма друга такава кола с толкова много гениални технологични решения за такава ниска цена просто. Всички други нови коли са си подновени стари натъпкани с електроника. Тук има страхотна платформа уникална по рода си.23:13 26.04.2012
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Петър
бухахахахааааа.....
диииирекнто в 1-во отделение !!!
23:54 26.04.2012
35 Стан Вишъс
До коментар #26 от "TDI":
@26 TDI аз съм с атмосферен, обаче където ти хвана печката, с колкото и турбини да го раздуваш този кюмюр, там ще те бия10:51 27.04.2012
36 Милен
11:45 27.04.2012
37 520 zender
Коментиран от #46
19:14 27.04.2012
38 520 zender
19:23 27.04.2012
39 330i
До коментар #16 от "М_SUX":
@16 един излишен въпрос: ти качвал си се в 760Li23:10 27.04.2012
40 330i
23:46 27.04.2012
41 Prelude
23:51 27.04.2012
42 Име:
Не съм логнат защото пиша от друг компютър.
Коментиран от #45
00:48 28.04.2012
43 Име:
01:06 28.04.2012
44 A.R.M.E.O
02:05 28.04.2012
45 Prelude
До коментар #42 от "Име:":
@42 бързия тротъл респонс създава и по голяма увереност у водача когато се кара в завой на лимита на сцеплението - във всеки момент можеш да подадеш точното количество мощност. За МР2 сигурен ли си че са атмосферни, почти съм убеден че единствената Тойота в която ползват VVTLI (нещо подобно на i-VTEC) e Celika GTS. Имаше едно видео на бест моторинг където бяха ръгнали К20А на МР2 и коментарите на пичовете бяха че Хонда няма подходящо шаси за междинно разположен двигател, а Тойота пък няма двигател за него, та по тоя повод единия от тунерите пусна някакъв бъзик по отношение на двигателите на Тойота като цяло.Иначе знам че и други производители са правели високооборотни двигатели, но при тях е по скоро изключение докато при Хонда, БМВ и Ферари всичките! им спортни модели бяха такива (Ферари след F 40). BRZ изглежда ще бъде впечатляваща машина, но не може да е атмосферна, 100 коня от литър при 7400 оборота мисля не са възможни, трябват още 1000 отгоре.
Коментиран от #47, #48
00:25 29.04.2012
46 Нема Бира
До коментар #37 от "520 zender":
@37 Zender пич. НЯМА НИЩО ПО-ДОБРО ОТ КУБАТУРАТА. Това дето го казваш за атмосферните двигатели не е вярно! Американците имат една стара поговорка THERE IS NO REPLACEMENT FOR DISPLCEMENT (превод- няма замяна за работен обем). По всички показатели атмосферните мотори бият турбото (ако сравняваш еднакви мощности). Не случайно Баварците години наред имаха само атмосферни мотори.Единствената причина сега да се развиват турбо моторите е екологията - По-Малко изгорели газове и По-Малко разход.
13:17 29.04.2012
47 Име:
До коментар #45 от "Prelude":
@45 Има и атмосферни мр2, но има и такива с компресор. А точно това са данните за BRZ/86/FRS да атмосферна е и е 200к.с при 7000 и при 6600 е макс въртящ момент 205нм. При 7500 е redline/прекъсвача. Тя е с много голяма компресия 12.5 към 1 и има някаква сложна двойна инжекция от тойота. Това и аз съм го гледал с mrs с монтиран к20 страшна машина е. Мисля че най-мощния атм мотор на тойота под 2литра е на селика 1.8 vvti 193к.с иначе хонда винаги са били по-напред от тойота в двигателите. Иначе са много силни ae86 formula atlantic ~ 250к.с от 4age но това са състезателни мотори.http://www.youtube.com/watch?v=V0OuFegTbNw
http://www.youtube.com/watch?v=cQ0sDiL87eE
Коментиран от #49, #51
15:15 29.04.2012
48 Име:
До коментар #45 от "Prelude":
@45 Това е също един страхотен състезателен двигател http://retroscenemag.com/post/Toms-3K-R-Engine.aspxот Тойота старлет къп.
http://www.youtube.com/watch?v=_Q_0o3O5ZU4
15:24 29.04.2012
49 520 zender
До коментар #47 от "Име:":
47 48-Не мога в момента да споря ама бъдеущето е в битурбото.Да ,очарованието на високооборотния мотор ще го пребъде но щом М се преорентира към турбото значи атмосферката е без бъдеще.Нали самите вие се гордяхте как супра битурбо няма аналог.....Коментиран от #50
18:12 29.04.2012
50 Име:
До коментар #49 от "520 zender":
@49 Не си прав. И едното си има предимства и другото. Да турбомоторите са много добри, би-турбо - още по-добри, но това не означава че всички бързи коли ще минат на би-турбо. Помисли за цената. А и никое турбо не може да замени звука от атмосферния мотор. А супрата я остави. Това е вече доказала се икона в моторния свят, както и GT-Rте.20:20 29.04.2012
51 Prelude
До коментар #47 от "Име:":
@47 ок ще го видим като излезе това Субару. Възможно е да са направили някаква хитрина с директна инжекция която да им позволява голяма компресия без детонации. Това означава и че ще е доста ефективен - мощност/разход.А Селиката (GT-S модела) е VVTL-i. Тойота имат и VVT-i - това е като европейското VVT при което се регулира момента на отваряне на клапаните, но не се регулира големината и продължителността на отваряне. VVTL-i е като хондовския i-VTEC при него се регулират и трите.
Коментиран от #52
21:21 29.04.2012
52 Име:
До коментар #51 от "Prelude":
@51 Ама те излязоха вече. И тойота 86 и субару brz. Продажбите в япония са започнали вече. А комбинирания разход е 8л/100. Ето я системата:http://www.youtube.com/watch?v=G7z4QaPbyp4
Коментиран от #54
22:07 29.04.2012
53 Кирил Червенков
22:11 29.04.2012
54 Prelude
До коментар #52 от "Име:":
@52 аха, хубаво е че още се правят такива коли, дано да има и финансов успех та и други производители да се включат ( визирам Хонда естествено :) )Коментиран от #55
10:36 30.04.2012
55 Име:
До коментар #54 от "Prelude":
@54 Да се върне нисан силвия, хонда да направят нова s2000 може и купe.... някоя бърза мазда с роторен мотор, и ново поколение митсубиши 3000GT.12:57 30.04.2012
56 520 зендер
Коментиран от #57
13:26 30.04.2012
57 Име:
До коментар #56 от "520 зендер":
@56 Може да е ламя но е страхотна машина за каране. Страхотен звук, високи обороти, какво му трябва на човек. Да 3000гт е би-турбо, както и някой мазди rx7 са също битурбо.Виж за какво става дума.
http://www.youtube.com/watch?v=tQyEIRUyEvQ&feature=results_main&playnext=1&list=PL3EEE0E0531BFE2FF
13:52 30.04.2012
58 Име:
http://www.youtube.com/watch?v=HBbdhuuIEI0
14:17 30.04.2012
59 някой
Коментиран от #60
23:45 02.05.2012
60 Име:
До коментар #59 от "някой":
@59 Ти май не си гледал сравнението между Тесла и Лотус. Електромотора е страхотен двигател, но проблема са батериите. Тежат ужасно много и бързо се изтощават. Както стана и на теста тежките батерии бавят колата в завойте.18:50 03.05.2012