21 Юли, 2010 14:48 61 659 93

Автомобилът на старо: BMW 3er vs. Audi A4

  • bmw 3er

Когато два модела предлагат аналогично ниво на оборудване, технически характеристики, имидж и цена, за купувача на вторичния пазар везните накланя факторът надеждност. Точно такъв е случаят с BMW 3er и Audi A4. Двата немски отличника отдавна водят битка не само в сравнителните тестове, а и по автокъщите. Инженерите от Мюнхен и Инголщад сякаш умишлено следват различен развоен ритъм, който разминава поколенията на "тройката" и "четворката". Когато едината марка пусне нова генерация на модела си, конкурентът вече е навлязъл в зрялост и така до следващия цикъл, при който ролите се разменят. Подобна бе ситуацията преди десетилетие, когато дебютира новото А4, а 3er (Е46) се продаваше вече трета година.

Днес тези два автомобила са сред най-популярните представители на сегмента, макар че цената им съвсем не е народна.

При пряко сравнение на сходни модификации на еднаква възраст се наблюдава превес на "баварката", която се продава по-скъпо. По силата на навика това обикновено е първият белег, по който кандидат-собственикът се ориентира за достойнствата на два продукта. Такава логика обаче невинаги отразява реалността.

Въпреки че се целят в една и съща група купувачи, BMW-то и Audi-то са доста различни автомобили. "Тройката" залага на динамика и изкушава най-вече "карачи", докато "четворката" има по-универсална същност и като цяло е по-пригодена за ежедневието. Това обяснява концептуалните различия на ниво конструкция - задно срещу предно предаване, особености на шасито и ергономия. Арматурното табло на "бавареца", например, по стара традиция е завъртяно към водача, което създава усещане за по-плътна позиция зад волана, но и известна схлупеност. А4 от своя страна предлага повече простор на предните места. Задната седалка и при двата автомобила предлага пълен комфорт само за двама възрастни пътници. Трети пасажер изчерпва напълно пространството, а и трансмисионният тунел пречи на краката му. Заради по-дългото си междуосие 3er разполага с повече разстояние между предния и задния ред.

Както подобава на модели от премиум сегмента, BMW-то и Audi-то са оборудвани отлично. Освен задължителните вече удобства екипировката обикновено включва стабилизираща система, ASR против пробуксуване, кожен салон и многофункционален волан. Наличието на толкова електронни глезотии предполага и потенциални проблеми, поради което диагностиката във фирмен съвсем е силно препоръчителна.

За потенциалния собственик на BMW-то е добре да знае, че при покупка задължително трябва да изиска от продавача два ключа. В тях са вградени чипове, в които се съхранява информация за годината на производство, комплектацията, серийните номера на агрегатите, пробега, установените неизпревности и т.н.

Общ недостатък на двата модела са пластмасовите капаци на фаровете, върху които с времето започва да личи “песъкоструйното” влияние на нечистотиите по българските пътища. По същата причина при А4 имат навика да се "спичат" механизмите на чистачките. Нарушеният контакт в клемите на захранването на еърбеговете обаче си е конструктивен пропуск.

Независимо от широката си разпространеност, дизеловите модификации на двата модела се смятат за по-рискован избор заради качеството на нафтата у нас. За най-несполучлив се сочи шестцилиндровият TDi на Audi. При този агрегат са отчетени множество повреди на горивната апаратура и течове на масло, а след пробег от 150 000 км може да възникне проблем с компресията. Далеч по-препоръчителен е четирицилиндровият турбодизел. 150 хил. км са възлова граница и за Common rail-а на 3еr. Тогава обикновено възникват неприятности с дюзите и турбокомпресора.

Макар и доста по-удачни за българските условия, бензиновите мотори също не са безупречни. При популярния 1.8-литров турбодвигател на A4, например, се износва електро-хидравличният механизъм за регулировка на газоразпределителните фази и възниква теч от кожуха му. Друго слабо място са бобините на запалването.

Двулитровият мотор се отличава със завишен разход на масло, а след вездесъщите 150 000 км не са изключени повреди на изпълнителния механизъм на системата за изменение на дължината на всмукателния тракт. Всички четирицилиндрови модификации на Audi-то са застрашени от откази на термостата с електронно управление. Като степен да надеждност "шестаците" са доста по-безпроблемни.

Кусури си имат и баварските двигатели. В моторите с обем 1.8 и 1.9 литра нерядко възникват течове от датчиците за положението на разпределителния вал, а шестцилиндровите агрегати не се славят с особено издръжлива гарнитура на капака на клапаните. Специалисти съветват настойчиво да се чистят редовно радиаторите на климатика и охлаждането. Затлачването им може да доведе до прегряване, от което страдат най-вече легендарните "шестаци" от Мюнхен.

Деформират се алуминиевите им глави и се пукат разширителните съдове. Прекалено високите температури водят и до увреждане на пластмасовите фланци на тръбопроводите. При ненавременна смяна на масло пък излиза от строя системата за променливо газоразпределение Bi-Vanos. Важно е да се знае, че основен ремонт на баварските мотори се извършва изключително трудно. В техническите им спецификации възможност за такъв изобщо не съществува, тъй като блоковете са алуминиеви.

За разлика от А4, да се открие "тройка" с двойно предаване е доста сложна задача. Това прави "баварката" с нейното класическо задно задвижване доста по-непрактична в български условия. За сметка на това модификациите с индекс "х" са доста сполучливи. За разлика от quattro-то на Audi, което разпределя въртящия момент поравно между предния и задния мост, системата на BMW го подава в съотношение 38:62 в полза на задните колела.

При избор на А-четворка е добре да се избягва безстепенният вариатор Multitronic. Поврежда се управляващият му блок, разположен в самата кутия, а ремонтът може да разори. Останалите трансмисии на Audi-то не създават грижи. Не така стои въпросът с баварските предавателни кутии. В по-старите екземпляри, снабдени с механични трансмисии, се износват втулките на механизма за превключване на предавките. Не са рядкост и течовете на масло. Немските автоматици, монтирани на "тройката" са достатъчно надеждни, но американските, с които си оборудват турбодизеловите "баварки" до 2000 г., страдат от строшени фрикциони и лагери. В колите с по-висок пробег трябва да се проверяват шарнирните съединения на карданния вал. Слабо място и при двата модела са маховиците, които се износват при прекалено изявени състезателни амбиции от страна на предишния собственик.

Както 3er, така и А4 се отличават с умерено твърди настройки на окачването. Ходовата част на Audi-то има по-сложна конструкция с многолостово устройство отпред и отзад. При BMW-то такова решение е приложено само в задния мост. Предните колела са окачени на двойни носачи. Широкото използване на алуминий обяснява отличната управляемост, но излиза скъпо удоволствие и при двата модела. В пътни условия като нашите ходовата част на Audi-то демонстрира по-голям ресурс. Неговите стабилизиращи щанги, например, са в състояние да издържат до 60 000 км, а на "тройката" - двойно по-малко. BMW-то изисква и по-сериозни инвестиции в шарнири, гумено-метални втулки и т.н. приблизително на 50-60 000 км, докато при А4 това се налага след около 100 000. Изключение правят хидравличните тампони на задните долни носачи отпред, които се предават след 70 000. Поддръжката на ходовата част обаче излиза солено и при двата автомобила.

"Тройката" отстъпва по степен на издръжливост на кормилната уредба. Слабо място са накрайниците на кормилните щанги. Интересното е, че рядко достигат пробег от 20-30 000 км във фабричен пакет "Лоши пътища", докато западноевропейските версии издържат двойно повече. Аналогичните детайли при А4 са несравнимо по-здрави и трудно се предават преди 100 хиляди.

Рекапитулацията от сравнението между двата модела дава предимство на Audi като избор на прагматика. BMW-то пък е по-удачният вариант за почитателите на активния стил на шофиране, макар за него да се плаща повече.

ИСТОРИЯ 

BMW 3er (E46)  

Май 1998 BMW представя четвъртото поколение на своята серия 3 с вътрешнозаводски индекс Е46. Продажбите започват с модификациите 318i, 320i, 323i, 328i и 320d с мощност между 118 и 193 к.с. Серийното оборудване включва ABS и шест еърбега.
  
Януари 1999
Представен е новият базов модел 316i с 1.9-литров четирицилиндров двигател с мощност 105 к.с.
Април 1999 Представена е версията купе.
Септември 1999 Стартират продажбите на комбитата touring. Дизеловата гама се допълва от 330d с мощност 184 к.с.
Април 2000
Дебютира кабриоверсията.
Септември 2000 Започват продажбите на модификациите със задвижване на четирите колела 325xi, 330xi и 330xd.
Юни 2001 Дебютира хечбекът Compact.
Септември 2001 Е46 претърпява фейслифт. Променени са предните и задните светлини. ESP е включена в серийното оборудване.
Март 2005 Новата генерация на 3-тата серия с вътрешнозаводски индекс Е90 заменя Е46 на конвейерите.

 

 

 

 

 

 

 

 

ЦЕНИ НА РЕЗЕРВНИ ЧАСТИ

Двигател (без оборудване)
3 380 EUR
Скоростна кутия (автоматична) 2 340 EUR
Динамо 395 EUR
Стартер 340 EUR
Водна помпа 165 EUR
Ауспух (комплект) 390 EUR
Спирачни дискове (2 бр. предни) 195 EUR
Накладки (предни дискови) 130 EUR
Фар (комплект)

335 EUR

Преден калник 440 EUR

Цените са за оригинални резервни части по справочника Eurotax Schwacke /без ДДС/ за модел  BMW 320i /150 к. с./, произведен 2000 г.

 

ИСТОРИЯ 

Audi A4 (8E/B6)  
   

Октомври 2000 Audi представя новото А4 с фабричен индекс 8Е. За задвижване се предлагат бензинови двигатели с мощност от 130 до 220 к.с. и два дизела със 130 и 180 к.с. Серийното оборудване включва шест еърбега и климатик.
  
Март 2001
Стартират продажбите на базовия модел с 1.6-литров бензинов двигател със 102 к.с.
Май 2001 Дебютира базовата дизелова модификация 1.9 TDi с мощност 101 к.с.
Юни 2001 На пазара излиза комбито Avant.
Август 2001 Започва монтирането на 2.4-литров V6 с мощност 170 к.с.
Март 2003
Представена е модификацията S4 с 4.2-литров V8 и мощност 344 к.с.
Септември 2004 Моделът претърпява сериозен фейслифт и получава индекса 8Е/В7. Променени са предницата и задната част. Интериорът остава същият.

 

 

 

 

 

 

 

 

ЦЕНИ НА РЕЗЕРВНИ ЧАСТИ

Двигател (без оборудване)
5 050 EUR
Скоростна кутия (механични) 2 170 EUR
Динамо 825 EUR
Стартер 210 EUR
Водна помпа 240 EUR
Ауспух (комплект) 485 EUR
Спирачни дискове (2 бр. предни) 220 EUR
Накладки (предни дискови) 145 EUR
Фар (комплект)

210 EUR

Преден калник 500 EUR

Цените са за оригинални резервни части по справочника Eurotax Schwacke /без ДДС/ за модел Audi A4 2.0 /130 к. с./, произведен 2001 г.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Viva Italy

    4 113 Отговор
    КАРУЦИ
  • 2 a4

    32 11 Отговор
    4e kakvo novo ima v taq statiq, audito mnogo jasno 4e e po dobro ot bmw to, vijte samo kakvi sa mu problemite s dvigatelq na bmw to i shte vi stane jasno da ne si go vzimate, a za multi -to na audito e jasno da ne se vzima, a tia ceni moje da si gi zavrat nali znaete kude ...
  • 3 garvana

    47 3 Отговор
    viva italy pak li ti sa qde boi ve shti na4upq fiqta shti go napraq na staro jelqzo nekad1rnika ti
  • 4 Михаил

    14 96 Отговор
    Пежо 406 е по-хубаво то тези две каруци. Даже певецът Миро кара Пежо, отбележете Пежо, не Мазда, не Фолксваген, нито дори BMW или Мерцедес а Пежо 207 CC.
  • 5 Тодор

    6 9 Отговор
    Хубава статия.
    Пропуснатa e eдна модификация в Историята на Е46 - М3 :)
  • 6 Михаил

    9 43 Отговор
    Мен ме кефи компактът, защото е с уникален дизаин.
  • 7 AMG

    57 14 Отговор
    ZASHTOTO MIRO TVOQ IDOL E P***L I GO OPRAVQT A****O VSQKA VECHER ZATOVA KARA PEJO KATO TEBE :)
  • 8 Uli

    6 24 Отговор
    Много проблемни автомобили. Като Аудито е много зле.
    Предишните им модификации ще ги надживеят.
  • 9 Бай ти Ганя

    48 2 Отговор
    БМВ-то е гаранция за качество. К'ви Пежа, к'во чудо? Луксът се вижда и по снимката на таблото...
  • 10 Zzzz

    25 38 Отговор
    audo-to bob da qde
  • 11 Zzzz

    38 32 Отговор
    Bmw forever
  • 12 pe6o

    43 2 Отговор
    Kvi mazdi kvi peja e ko stava tuka, nito s BMW-to nito s AUDI-to ne mojesh go srawni. Edinstweno po ikonomi4nost 6te bie :D
  • 13 mar29

    4 4 Отговор
    Има картелно споразумение за ниска издържливост на моделите...............По-честа смяна на части,по-големи печалби.
    Къде е старото качество?????????
  • 14 gopeto

    26 55 Отговор
    mercedes be tova e ............
  • 15 Todorov

    19 42 Отговор
    ot dvete ni6to ne stava.. kupete si ne6to istinsko..;)
  • 16 ...

    4 14 Отговор
    karam sushtoto bmw ot 2 godini i do sega ne mi e dalo nikakuv problem po motora edinstveniq im problem e debitomera ... a audito za benzina ne znam ,no 2.5tdi e nai-ujasniq i problemen motor .. :X
  • 17 [;

    32 1 Отговор
    do Todorov : tova e istinskoto nqma drugi koli Mercedes , BMW , Audi
  • 18 BMW

    31 14 Отговор
    Сравнение на ябълка и слива? БМВ си е истиска кола със задно предаване. Иначе от всички останали предпочитам аудито.
  • 19 BMW

    31 16 Отговор
    Сравнение на ябълка и слива? БМВ си е истиска кола със задно предаване. Иначе от всички останали предпочитам аудито.
  • 20 BMW

    25 21 Отговор
    Сравнение на ябълка и слива? БМВ си е истиска кола със задно предаване. Иначе от всички останали предпочитам аудито.
  • 21 RS6

    27 7 Отговор
    Сравнение между немска пръднала крава(БМВ) и изпипана немска лимузина(ауди)
  • 22 mar29

    3 9 Отговор
    До 14: Приятел,не бъркай старите мергели с новите.Единствено "S"класата и най-скъпите им модели са с истинско качество.
    Истината е една:купуваш ли си кола,която да е втора ръка,избирай моделите с "фейслифт",защото повечето слаби места на модела са отстранени!!!
  • 23 Fero_B

    22 20 Отговор
    nqma kfo da 4eta kfo e pisano za avtomobilite prosto bmw e drugo ne6to.
  • 24 Fero_B

    31 11 Отговор
    "Михаил" kfo govori6 be pi4 frenskiq bokluk daje ne zaslujava da se spomenava pri takiva krale.
  • 25 bmw

    46 14 Отговор
    imah audi a4 1.9 131ks 2002g po problemna kola ne bqh sreshtal s tolkova skapi chasti:)prodadoh e sega imam BMW 320D 150ks 2003g navartql sam i 45000km za godina i devet meseca i nemoga da se oplacha ot nishto.imam priqtel koito ima serviz i toi kazva hubavo e che ima mnogo audita i folksvagini inache az she faliram:)samo BAVARKATA
  • 26 benz

    37 35 Отговор
    estestveno che BMW e po dobria izbor.
  • 27 roni

    1 3 Отговор
    hora tova sa koli koito trqbva da sa simvol na ka4estvo a ot tazi statiq izliza to4no obratnoto.No dali tazi statiq e vqrna mogat da kajat sobstvenicite na takiva koli.
  • 28 novatora

    26 37 Отговор
    Audi e toaletna i tova si e
  • 29 anti audi

    17 24 Отговор
    takava A4 grozna ima Mitko ot ami bue.groznata kola
  • 30 Хулиган

    39 10 Отговор
    АВЕ,ПИЧОВЕ,ВСЯКА КОЛА СИ ИМА ПРЕДИМСТВА И НЕДОСТАТЪЦИ. ВЪПРОС НА ВКУС Е КОЙ КАКВА ЩЕ ИЗБЕРЕ. АЗ ЛИЧНО ПРЕДПОЧИТАМ QUATTRO МОДЕЛИТЕ НА AUDI . ВАЖНОТО Е ДА СИ КАРАМЕ НОРМАЛНО КОЛИТЕ И "ИЗПЪЛНЕНИЯТА" ДА ГИ ПРАВИМ НА ЗАТВОРЕНИ ОТСЕЧКИ,АКО МОЖЕ ! А МОМЧЕНЦЕТО benz, ДА НЕ СЕ БУТА НАВСЯКЪДЕ И ДА СИ КАРА ЛАДИЧКАТА !
  • 31 Ачо

    49 16 Отговор
    "В пътни условия като нашите ходовата част на Audi-то демонстрира по-голям ресурс" -пълна глупост! Аудито с алуминиевите носачи и скъпите ангренаж и ролки са най-големият минус на тази кола. Бавареца си е с верига и като го купиш с 200лева си го обслужил, а ауди няма да ти стигнат и 2000лв.
  • 32 S

    20 23 Отговор
    i 2te sa hubavi no az izbiram AUDI
  • 33 martin

    21 16 Отговор
    И ДВАТА АВТОМОБИЛА СА МНОГО ХУБАВИ , ИМАТ СИ И ПЛЮСОВЕ И МИНУСИ , МНОГО ТРУДНО БИХ ИЗБРАЛ ЕДИН ОТ ДВАТА , МОЖЕ БИ ТРЯБВА ДА ГИ ПОКАРАМ МАЛКО И ТОГАВА МОЖЕ И ДА МИ ХАРЕСА ЕДИНИЯ ПОВЕЧЕ !!! АКО СТЕ ПОДЧИНЕН НА ЕДНА ОТ ДВЕТЕ МАРКИ ЩЕ СИ ВЗЕМЕТЕ ЕСТЕСТВЕНО ВАШАТА МАРКА , НО РАЗЛИКАТА НЕ Е ТОЛКОВА ГОЛЯМА САМО ДЕТО БМВ-ТО Е СЪС ЗАДНО ПРЕДАВАНЕ А АУДИТО Е QUATTRO В ПОВЕЧЕТО СЛУЧАИ !!! АЗ ЛИЧНО БИХ ИЗБРАЛ MERCEDES-BENZ C-CLASSE , РАЗБИРА СЕ !!!
  • 34 mercedes-benz fan

    18 18 Отговор
    i dvete sa dobri no predpochitam mercedes w203 c-class
  • 35 A$audi

    20 16 Отговор
    audito e po dobro imam a4 99 ia4 2003 benzin ,ne e tolkowa skapa podra6kata,tja na koja e eftina
  • 36 pro

    19 31 Отговор
    имам е 46 пълна кочина е за 40000 какжо ли не се счупи по тази каруца та саединител ли не беше та турбо ли та ходова част ли преди това имах А3 1.9 тди 100000 по джигателя само масло филтри и нищо друго и вече само ауди и нищо друго. бмв са боклуци
  • 37 PRO

    8 23 Отговор
    а и тоя ачо е пълен тапак
  • 38 Ernesto

    23 14 Отговор
    Kvo peugeot be glupako? A i kav kriterii e nekav pevec?A statiqta e dobre napisana vapreki ,4e ni6to novo nqma, ma BMW-to e po-dobro. Audi-to e malko ligavo za karane, ne darji na tormoz!
  • 39 benz

    20 27 Отговор
    Хулиган vsichki Audita li sa quattro tapanar.bmw e dosta po nadejdnia avtomobil a i IX sashto varshi rabota
  • 40 novatora

    19 27 Отговор
    audi niama nishto zdravo.skorosti troshlivi nosachi troshlivi,el.stakla troshlivi,predno predavane kenef.bavareca e kolata mejdo tezi dve koli.
  • 41 G klasa

    20 22 Отговор
    mercedes-benz fan e dal vernia odgovor.
  • 42 zahara

    29 27 Отговор
    X drive na BMW sa po dobri ot quattroto na selskata marka Audi
  • 43 dobri

    35 28 Отговор
    lele kak sa slojili audi bokluka do bavareca.
  • 44 anti audi

    33 28 Отговор
    abe shtom sled 150000 km mojelo zabelejete da vaznikne problem s kompresiata smiataite kakav motor sa napravili Audi.kola ednodnevka.
  • 45 ANTI BMW

    44 34 Отговор
    В пътни условия като нашите ходовата част на Audi-то демонстрира по-голям ресурс. Неговите стабилизиращи щанги, например, са в състояние да издържат до 60 000 км, а на "тройката" - двойно по-малко. BMW-то изисква и по-сериозни инвестиции в шарнири, гумено-метални втулки и т.н. приблизително на 50-60 000 км, докато при А4 това се налага след около 100 000,КАТО ГЛЕДАМ МАЙ БМВ СЕ СКАПВА ДОСТА ПО БЪРЗО ПРИ ХОДОВАТА ЧАСТ
  • 46 big

    18 16 Отговор
    dobre prepisano ama dali e iztina
  • 47 jojo

    27 16 Отговор
    Не "гледаш",ами четеш че БМВ се "слапвало" по-бързо,когато си купиш и караш и се "скапе" тогава ще "гледаш".Не приемайте всичко което се пише за чиста монета.БМВ 3сер не е най-добрата кола на света но е по-добра от А4 при равни екстри и обурудване.
  • 48 567

    15 19 Отговор
    Забележете че , този модел няма М3 , докато Audi имат S4 344hp !
  • 49 M_Power

    40 20 Отговор
    Айде знаем го това аУди каква е скрап... Audi - an overpriced female version of Volkswagen.
  • 50 ves

    64 14 Отговор
    В годините съм карал и тройки и четворки. Тъй като обичам да си правя експерименти с възможностите на всяка кола, обикновенно изкарват средно по година и половина при мен. Имам доста катасрофи и то все когато съм карал на ръба. Тройките са голямо удоволствие, но на сух път. Истината е че дори и жена ми се прави на шофьор тогава. Едни от най кофти смачканите, коли които съм виждал на пътя са били тройки на мокра настилка. Тъй като карам с доста скъпи гуми. Когато тръгна да разкарвам поредната "тотал щета" ги събувам и обувам на следващата. Случвало се е да купувам разбира се по една две нови след ПТП ако са заминали, но вземам от същите и така мога да правя директно сравнение с възможностите на следващия автомобил. Знам че много ще кажат, гледайго пък тоя на какъв се прави, но всеки има някаква слабост. Моята е тази и тя ми излиза доста скъпо. В София се отитвам да се въздържам от изпълнения и е имало само ожулени ламарини. Но има отсечки в страната които обожавам да вземам на газ. Тежки с непрекъснато редуващи се завои с обратни виражи. Разбира се най много изпускам колата на фарове, защото виждам насрещния преди да ми е излязъл от завоя и няма изненади. Честно казано не ме интересува коя кола колко струва за подръжка. Ако това ми беше водещия критерий щях наистина да карам някое малко пежо :)) между другото съм карал и пежо 607 и честно казано е несравнимо по стабилно зимата в тежки условия от тройките. Един от любимите ми маршрути е прохода шипка през зимата. Рядко го почистват добре и си е предизвикателство с леда от подветрената страна и редуването на дълги и къси завои. Обикновенно с добавка вдигам на доста над 100 октана за тези случаи. Удоволствието е голямо но имах две завъртания там зимата и една тройка която отнесе мантинелата лятото опитвайки се да кара по мен. Глупаво е да се сравняват директно тройката и четворката когато са купени втора ръка. Освен ако не ги карате с абсолютно еднакви гуми и еднакви подобрения по окачването и спирачките. В момента карам куатро и то защото е по практично за бг условията. Ако живеех в Маями щях да карам БМВ. Обаче всичко е най вече в задкормилното устройство!
    Карайте с повишено внимание, че много станаха блейковците. Когато си карате с 160 в своето платно и няма никой пред вас не се учудвайте на голфчетата удушени на газчица който се опитват да изпреварят по 5-6 коли в колона с 60 насреща ви, а инвестирайте в скъпи гуми и пипнете малко спирачките и окачването. Не псувайте мацката на кръстовището .. тя толкова си може. Пазете децата на пътя и гледайте да не си правите експерименти в града. Усмихнато лято на всички и да не ви се налага да се занимавате със застрахователи, а само със загорели П..
  • 51 M

    34 9 Отговор
    В момента имам честта да притежавам BMW E46 330I Coupe Facelift,имам го от 2 години и сам му направил 100000 километра по нашите пътища,при това със спортно регулируемо окачване и 18 джанти.За този период сам сменил по колата(Водна помпа,ремака за помпата,датчик за ABS,предни наклатки,датчик за уборотите,крушка за халоген,и малсото през 15000 с филтара 5W35 na BMW и предното стакло че карам много бързо по магистралата.
  • 52 ИКА

    20 28 Отговор
    Снимките на моторния отсек показват всичко - на ауди двигателя пред предния мост. На БМВ натикан почти в купето. Всеки който има идея какво значение има това няма изобщо да сравнява двете коли.
  • 53 M_Power

    35 5 Отговор
    ИКА, при Ауди това означава, че главно тежестта е концентрирана в предната част на колата, което от своя страна значи силно недозавиване и кофти управление в определени ситуации, а при БМВ - по-добро и балансирано (към средата 52:48) разпределение на теглото = по-добро пътно поведение. Точка по въпроса.
  • 54 Хулиган

    20 2 Отговор
    До ves, ПО-ДОБЪР КОМЕНТАР НЕ БЯХ ЧЕЛ ! СЪГЛАСЕН СЪМ, ЧЕ ГУМИТЕ СА ОТ ГОЛЯМО ЗНАЧЕНИЕ. И АЗ ВЕДНЪЖ СЕ ВЪРТЯХ НА ШИПКА СЪС СЛУЖЕБЕН ОПЕЛ КОМБО. ТОЧНО ТАМ СИ ЛИЧИ КОЙ Е ДОБЪР ШОФЬОР.РАДВАМ СЕ,ЧЕ И ДРУГИ КОЛЕГИ ПРИЗОВАВАТ ЗА НОРМАЛНО ШОФИРАНЕ ПО ПЪТИЩАТА. НЯМА НИЩО ПО БЕЗСМИСЛЕНО ОТ НЕЛЕПА КАТАСТРОФА !!!
  • 55 Лимона

    3 35 Отговор
    Карайте си немските кочини и хвърляйте маса пари по тях за ремонти.., будали.., кат,не знаете кво да карате... ама на пуста гъзария...
  • 56 до ves

    5 2 Отговор
    не разбирам какво му одобрявате на този ves, който кара "нормално" със 160 на двупосочен път при ограничение 90 и се възмущава от голфчетата дето си изпреварват нормално с 60. За мен е ненормално при нормална видимост да тръгна примерно да изпреварвам, дори и с 60, и отнякъде да изкачат такива като този господинчо движещи се със скорости характерни за немски аутобан....А той дори изглежда се гордее с няколкото си "тоталки", а учи останалите на предпазливост...И аз мога, но не смея да вдигна повече от 100 на двупосочен път, тъй като не знам дали на следващия завой или хълм няма да се появи някой "ves"
  • 57 benz

    11 8 Отговор
    Хулиган podkrepia keleshkie izpalnenia zashtoto toi samia e kelesh ot selski tip
  • 58 Хулиган

    18 7 Отговор
    До benz,АВЕ ТОЧНО ПО ТОЗИ НАЧИН ИСТИНСКИТЕ МЪЖЕ СТАВАТ ДОБРИ ШОФЬОРИ. ЗИМАТА,КАТО ТИ СЕ ЗАВЪРТИ КОЛАТА В ЗАВОЙ,СИГУРНО СИ СТИСКАШ ОЧИТЕ И СЕ ЧУДИШ В КОЕ ДЪРВО ДА СЕ СПРЕШ,ВМЕСТО ДА Я ВКАРАШ В ПЪТЯ ! МЕН СА МЕ УДРЯЛИ ТАКИВА ОЛИГОФРЕНИ КАТО ТЕБ !
  • 59 BmW

    12 3 Отговор
    Spored men Bmwto e po dobro po izdrajlivi materiali imal sam i dvete koli samo 4e audite be v kombi variant v momenta karam 330xd 2003 sedan i sam mnogo dovolen samo deto elektronikata na XD to kato se razvali remonta v kamor e 8000 lv.
  • 60 Best Money Waste

    24 21 Отговор
    BMW - караш си го лятото, гледаш си го зимата :)

    Зимата колко закъсали BMW-та съм бутал, леле майкооо, хем съм само с предно. Следващата ще е quattro :)
  • 61 до Вива ИтълИ

    15 3 Отговор
    Карай Халва Хлопнеото и не се обяснявай, че от тях по-големи каруци няма! Нямаш работа в тази тема, тук се сравняват две расови марки леки автомобили, всяка от които си има своите фенове! И аз не харесвам италианките, ама не съм дошъл да ти с*р@ в темите за Халва Хлопнео, нали така? Така че: сЕди мирен.
    Има една поговорка (ще я кажа възможно най-цензурирано): там където се показват мъжките гениталии - не си показвай таза, че може нещо да му се случи (ама на тебе може и да ти хареса) :) :) :)
  • 62 Хулиган

    10 16 Отговор
    До Best Money Waste, - ТОЧНО ! И АЗ ТОВА ИМ РАЗПРАВЯМ НА БАЛЪЦИТЕ !!!
  • 63 xxx

    20 5 Отговор
    karam bmw 525 e34,nema po dobra v snega ot drugi s zadno ili predno predavane!I ne e vajno kakva e koiata a koi e kara!!! inache BMW
  • 64 Bero

    26 9 Отговор
    Въобще незнам , защо сравняват БМВ - то с Аудито , Единствено може би , Мерцедес до някъде може да се сравнява с БМВ . Ауди да ходи да се сравнява с ФВ ,опел ,форд и пежо ,все още няма място при големите !
  • 65 rado

    15 6 Отговор
    Имал сам ги и двата автомобила А4 има само едно предимсво че е с предно предаване и при змни условия се държи по добре но от кам издръжливос го няма никво голяма скъпотия не е за всеки ден БМВ е доста по здраво и по надеждно първо че опслужването му е в пъти по евино от на А4 и като цяло почти нищо не сам правил по нея
  • 66 БАТЕ ТОТИ

    19 2 Отговор
    ОТТУК (1996г) НАСЕТНЕ ПИЧОВЕ ВСИЧКО Е ОЗА И ХАЛВА И ОБИРАНЕ НА КИНТИ - СВЕСТНИ КОЛИ САМО В НАЙ-ВИСОКИЯ КЛАС И ПРИ НЯКОИ ЯПОНЦИ.....НО И ТЕ СЕ ОКЕНЕФИХА НЕЩО :) Щ СЕ КАСАЕ ДО ДВЕТЕ МАШИНИ - ЧОВЕКА ДОБРЕ СИ Е НАПИСАЛ СТАТИЯТА (ПРЕПИСАЛ)....И АЗ ДА БЯХ ЩЯХ ДА СТОРЯ СЪЩОТО. ДА НЕ ДАБРАВЯМЕ, ЧЕ С ТОВА АУДИ СЕ ОПИТАХА ДА ВЛЯЗАТ В ЛИГАТА НА МЕРЦЕДЕС И БМВ... И ДО НЯКЪДЕ УСПЯХА! ИНАЧЕ КАТО ЦЯЛО И ДВЕТЕ МАШИНИ НЕ СА НИЩО ОСОБЕННО - ТРОШАТ СЕ ЗДРАВО. НО ЗА МЛАДИ МОМЧЕТА СТАВАТ. КОЙТО ВЕЧЕ Е ПОУЛЕГНАЛ И СИ Е НАПАЗАРУВАЛ ДЕЧЕЙНА КОЛА И ИМА ПАРИ ДА СЕ ОГЛЕЖДА ЗА НЯКОЕ КРАСИВО КУПЕ И ДА СВИРКА ПО МАЦКИТЕ - ЛЯТО ЕВСЕ ПАК :) БЕЗАВАРИЙНА НА ВСИЧКИ И УВАЖЕНИЕ КЪМ ВСИЧКИ НА ПЪТЯ Е МОЕТО ПОЖЕЛАНИЕ...И МОЛЯ БЕЗ ОБИДИ ЕДИН КЪМ ДРУГ
  • 67 PROFESIONALISTA

    14 3 Отговор
    Сравнението е абсолютно бегло и несъстоятелно. В днешно време не може да се сравняват просто два модела, без да се уточни точната модификация, точния двигател и дори- от къде е купена колата и как е карана. При старата кола това е от голямо значение. Мога да ви кажа, че съм карал например Ауди от Италия, и същото, но с V6 мотор от Щвейцария. Разликата е балкан! Каквото и да ми говорят, колите се правят КОНКРЕТНО ЗА ДАДЕНИЯ ПАЗАР, и едно ауди с абсолютно същите заводски характеристики, не е еднакво с другото, ако например първото е правено за България, а второто за Щвейцария или Германия! Тук се внася само боклука, дори и на пазара за нови автомобили! А най-добрият избор е каквато и да е кола, но внесена от Швейцария. Защото там и единствено там, са налице трите много важни изисквания за една кола- 1/да е произведена и създадена кадърно още в самото начало, 2/ да е поддържана на ниво само във истински грамотни сервизи, и 3/ да не е юркана и карана като за последно. Първите две са характерни и за Германия и Холандия например, но не и третото- защото там се кара много и здраво. За Италия пък нема да коментираме...
    Така че най-добрия избор е ГОЛЯМ МОТОР, МОДЕЛ ОТ ПОСЛЕДНИТЕ ГОДИНИ ПРЕДИ ДА СЕ СМЕНИ, И ВНОС ОТ ШВЕЙЦАРИЯ . За БГ аз не бих избрал BMW заради определено по-лошото му поведение в зимни условия, където QUATTRO е ненадминато.Но дори и без него, предното предаване срещу задно в чист вид, пак е по-добрият зимен избор. Ето защо ако нямаме отделен зимен автомобил, по-добрия избор от тук сравняваните е АУДИ. Ако се вгледаме и в останалите марки, коментара трябва да е много по-дълъг, все пак тук става дума само за избор между тези две. Но и при останалите, казаните по-горе от мен факти си важат с пълна сила!
  • 68 bmw m5

    7 0 Отговор
    nito statiqta e pravilno sravnenie nito i vie nqkoi spomena li 4e 3-ta e s 3godini po star model ot 4-ta
    i vapreki tova audito ne pravi ni6to po dobro ot bmw-to i dvete koli sa napraveni komersialno no audito pove4e zavisi koi kolko pari 6te dade na staro no ako gi sravnqvame ot novi bmw-to e po dobrohubavo e da gi pokarte malko i posle da se nabirate vseki otiva da si tarsi kola za bez pari na staro i posle se bili 4upeli
  • 69 INTRIGANTA

    14 8 Отговор
    МИНАВАЙТЕ НА ЧЕРВЕНО И ТВА Е, ЧЕ НЕЗНАЕТЕ ДАЛИ НЯМА И ДРУГИ ДЖЕГИТИ /VES/! А ДАЛИ Е АУДИ ИЛИ БМВ, ВСЕ ТАЯ! СТАРА КОЛА И НОВА ЖЕНА ВСЕ ИМА ИЗНЕНАДА! АЗ КАРАМ И ЕДНОТО И ДРУГОТО А ПОНЯКОГА И ДВЕТЕ ЕДНОВРЕМЕННО И ТАКА МИ СТАВАТ НА КУАТРО! ХА ХА ХА! БМВ МИ Е ЛЕТНАТА КОЛА, ЗАТВА Е И КАБРИО, А АУДИТО ЗИМАНАТА. ПО СИГУРНО Е! ИНАЧЕ И ДВЕТЕ СА КЕНЕФ, НИСЪК КЛАС! ЗАМИСЛЯМ СЕ ДАЛИ ДА Е БМВ 5 - А6 ИЛИ БМВ7 - А8, ПО СТАРА ГОДИНА АМА ЛИМУЗИНА! А С КОЙ ДВИГАТЕЛ ЛИ? С ВЪЗМОЖНО НАЙ ГОЛЕМИЯ, ДА ГО Е ЯД КОМШИЯТА И ДА СЕ ЧУДИ ОТ КЪДЕ ИМАМ ПАРИ! НЕКА ЗАВИЖДА!

    Коментиран от #86

  • 70 Mark Foggo

    23 1 Отговор
    При тези откровения кой кво бил ремонтирал и за кви пари, да не говорим за статията, що изобщо се натягате да ги купувате тия кошници?!? Само им вдигате цените и давате излишно много пари на джамбазите и сервизите ;-) Чалгата е виновна, с тия клипове, дето Кондьо само с такива коли се снима, хахаха:)
  • 71 bbb

    13 2 Отговор
    "BMW-то пък е по-удачният вариант за почитателите на активния стил на шофиране, макар за него да се плаща повече."
    Чудно как е изведен този извод, особено на фона на таблиците с цените на частите!? Та при Ауди всичко е по-скъпо. Особено вижте разликите в цените на двигател и динамо - почти двойно по-скъпи при Ауди! И да се твърди, че недостатък на БМВ е, че се плаща повече ...
  • 72 благоевград

    8 7 Отговор
    бенса е истината
  • 73 ivanopepi

    14 7 Отговор
    audi e za slabi shofiori
  • 74 MZ с кош

    10 16 Отговор
    Половината от пишещите тук , са виждали тези коли само като минават покрай тях , карал съм и двете и мога да кажа само , че Бавареца /320i /,е автомобил който искаш да караш постоянно , а АУДИ - то е да си свършиш работата или да се придвижваш от-до...А ако искате да карате без да ремонтирате , вземете си HONDA :)
  • 75 sdfds

    3 0 Отговор
    DO NOMER36: PRO: a we pi4 ima6 li knijka izob6to?? samnqva6 me
  • 76 dsfdfsdfsda

    3 2 Отговор
    EVALA NA NOMER 69 I VES :d
  • 77 baci kiko1

    4 4 Отговор
    abe muhliovci lovci na mitove takiva i dvete sa nemski ma6ini tova znaci ce sa dobri pak koi kakvi problemi e imal 6te mi govori sled kato si zeme nova ma6ina a ne da zeme na nemeca stariq barutnik s varnat kilometra6 i da se oplakva samo nemskite ma6ini ostanalite pasti da qdat
  • 78 Дошо

    15 7 Отговор
    Аз имам А4 и мога да кажа, че е е*ати боклука.Троши се всичко на поразия.Вече се чудя кое ще е следващото нещо, което ще ми бръкне болезнено в джоба.За 3години 3500лв без да броя ремъци ролки и други консумативи.Направо съм бесен на тоя чиреп.
    Накратко Ауди - никога вече!Е*ати боклука.
    Един приятел имаше Е46 той 3500лв ги даде за по-малко от две години.Окачването не е по-добро от това на Аудито.И то е трагично както отпред така и отзад.
    Питах го защо продаде БМВ-то?
    -Защото е е*ати болкука каза той.
    Само дето той има пари за друга кола, а аз трябва да се мъча с Аудито, защото нямам възможност за покупка на друг автомобил.
    Някой по-горе беше казал правилно за Хонда.Това е 90% избора ми за друг автомобил.Неискам да чувам за БМВ, Ауди, Фолксваген и другите немски чирепи даже и за Мерцедес, че и там имам познати собственици на Ц220ЦДИ дето са ме отказали от Мерцедес
  • 79 Х

    7 10 Отговор
    Ни Ауди, ни БМВ! Подръжката на тези автомобили е много скъпа, много ниско окачване, на българските пътища само се развалят и харчат много. Аз карам Хюндай Еланта 1.6 GLS 108 к.с 2006 година и съм много доволен, здрава, икономична 5.2л на 100км извънградско с 80 - 90 км/ч, подръжката е евтина, от Инд Комерс предлаг много добро обслужване. Хюндай - кола мечта, както е добра в града, така и извън него. ;)

    Коментиран от #92

  • 80 V

    11 1 Отговор
    И ще ми кажете че предпочитате ауди заради една ЗИМА? Заради 2-3 месеца сняг да карам ауди...няма шанс! Нищо лично, просто очевадно е че БМВ превъзхожда Ауди, но всеки си има вкус и право на мнение, такаче не съдя никой. Пожелавам на всички да карат колите който харесват. А относно подръжката на колите..няма кола която да не се троши рано или късно всичко е относително. Успех!
  • 81 MERCEDES W203

    4 6 Отговор
    Samo MECEDES-BENZ nqma smisal ot va6te komentari to se znae koq e edinstvenata kola M-B ;)
  • 82 KARACH

    2 2 Отговор
    Ako tuka ima 1 4ovek koito e karal AUDI i BMW v gore dolu 1 klas da vi kaje koe e po skupo za poddrujka.Az vi go garantiram AUDI kupuva6 i po4va6 s mukite!A za 6 cilindrovite dvigateli da ne govorim na BMW 4e sa priznati ot cql svqt ne vednuj.Statiqta e leko kazano NEDOSTOVERNA!
  • 83 Anonimenn

    4 1 Отговор
    Само им се чудя на тези от БМВ, толкова ли е сложно да си поцинковат колите, БМВ кола за 50-60хил.лева от завода, а да не е поцинкована, само в този фактор губи от Ауди.
  • 84 Семо

    2 2 Отговор
    Незнам за AUDI но bmw E46 много ме разачарова, карам E46 купе 170 к.с от година и нещо и вече съм пръснал над 4.000 лв за ремонти, сега съм я обявил за продажба и като я продам мисля да си взема Audi А4 2003 2003 година, един приател има A4-ka 2002 година дизел, кара си я 3-та година и е много доволен
  • 85 Валери

    2 4 Отговор
    Зимната ми кола е BMW Х5 2009 година,, а лятната Mercedes C220 CLC 220 CDI 2009 год, минавай си на червено но ако случайно удариш такъв като мене комшията ти ще се чуди къде си вече втори месец, а относно статията всяка кола над 4 до 5 години е боклук няма значение немска японска холандска турска и прочие........
  • 86 Валери

    1 1 Отговор

    До коментар #69 от "INTRIGANTA":

    Коментара ми беше за играча 69 коментар...........
  • 87 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 88 алабала

    3 0 Отговор
    Истината....
    Истината е много, ама много проста...
    Не можете да пишете, не можете да се изказвате като нормални хора.
    Залагате на егото си при избора на марка, защото донякъде с е оприличавате със съответния автомобил.
    Масово изказванията са на хора, които само са чувАли, че една или друга марка е "върха", а останалите са "кенеф".
    Все пак има единици, които говорят от личен опит и това им личи.

    А сега по темата: тук се сравняват автомобили втора употреба!
    Няма как да се каже категорично кой е по-добрия, защото зависи основно от употребата му преди да стане ваш.
    За да се направи качествено сравнение трябва и двата да се купят нови, да се карат определено време "нормално" и да се направи рекапитулация на проблемите и разходите. Хората дето ги произвеждат тия коли (без значение на марката) правят точно това - нарича се статистика. И статията отразява точно нея.
    А това дали ви харесва си е ваш проблем...
  • 89 audi vs bmw

    1 2 Отговор
    Въпросното Ауди от статията действително е по добрия вариянт. Има по качествено купе от където и да го погледнеш , стегната фозия и много добре обезшумено купе и по надеждно като цяло. Е46 е с по добро управление заради задното и разпределението на масите. Като потдръжка са на кантар.
  • 90 Martin Dinkov

    2 1 Отговор
    много си прав алабала :)
    а колкото до Семо...никой не ти е виновен, че колата ти не е поддържана и е на поне 400 000 км Казаното от "алабала" е за такива като теб...разбирачи :)
  • 91 Дилян

    1 0 Отговор
    имам и ауди и бмв, аудито ми е кабрио в6 3.0бензин а бмв-то 2ка отново 6 цилиндъра, бмв-то е по маневрено и леко, не мога да кажа , че има кола която не се чупи, но мисля , че и двата автомобила има своите качества и характер. Аудито е много по-комфортно , бмв-то с по-добра обратна връзка ц пътя , незнам дали е защото го карам от доста повече време но определено си ги харесвам и двете по различен начин.
  • 92 Мариян

    2 0 Отговор

    До коментар #79 от "Х":

    .ахти и ретро пича дето си,с тази елантра-хаха
  • 93 More power

    4 0 Отговор
    Доста грешни неща са споменати ауди е мн кекава колица окачването и е много скъпо и пързо дава фира на бмв окачването е мн по здраво посочените проблеми в статията за бмв са дооста превеличени докато има много не споменати за ауди карам бмв тройка от 7 години единствено масла филтри и гуми съм сменял и една биалетка и и накладки за риба си ходя с него мавиръл съмго през ужасни пътища докато стигна до избраното място за риболов караваната си я дърпам из кофти пътищата не съм закъсвал никаде и през нито един сезон сега ще сменям съединител дискове и накладки на бмв-то съм навъртял 270 000 км другата ми кола е ауди 4единственото което ми харесва в него е че вози малко по-приятно за три години на аудито съм хвърлил пари за още 3 аудита почти не остана нещо което да не е сменяно даже някой неща по два пъти а се кара само градско и извън градско рядко ремонтиръл съм много автомобили като най-честите са от ваг.групата френсета и иаталианци повечето ми познати и приятели са от ауди фенчетата и всеки се оплаква че се налага често да влизат в сервиз ....не обичам да се заяждам за автомобили всеки сам си избира какво да кара ако искаш здрав и надежден автомобил карай си старите колици от 96-98 вече всичко се се прави за печелене на пари всяка част вече се води консуматив освен купето и стъклата за сега де