26 Ноември, 2010 16:02 20 194 114

BMW M3 сменя V8 с шестак

  • bmw 3er

Баварсаката компания разкри малко официална информация относно новото поколение на третата си серия и по-конкретно за най-наточеното изпълнение, носещо индекс М. Основнината новина е, че от BMW са взели решение да сменят V-образният агрегат на новото М3 с шестцилиндров.

Тази "мода" за намаляване на обема на двигателите и все по-голямото използване на турбо компресори е вече световна тенденция, а решението на BMW е продиктувано именно от нея.

Това обаче съвсем не означава, че динамичните характеристики на новото BMW M3 ще са по-лоши от тези на сегашното. Това, което излезе като информация от компанията е, че заводския индекс на новия шестцилиндров агрегат за M3 е N54B3OTO, а мощността му е 445 к.с.

Новото поколение на баварската трета серия (F30) се очаква да се появи на бял свят през 2012 година, а версията, обозначена като M3 ще бъде лансирана година след конвенционалната "тройка".


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 M

    33 32 Отговор
    Сладурчето ми!

    Коментиран от #60

  • 2 Дошо

    35 30 Отговор
    Настоящата версия на М3 е изключително красив автомобил този на снимката нещо не ми изглежда много добре.Малко е опоскан така да се каже иначе, че ще е спортист не се съмнявам.Ауди пак ще има да се напъват да го задминат ама напразно поне още 5 години.

    Коментиран от #18, #86

  • 3 Бай Ганьо

    18 34 Отговор
    Колата хубава,ама какво ги е прихванало тия хора от БМВ да намалят броя на цилиндрите и работния обем и да турбинират,един голям двигател работи по-разтоварено от такъв с по-малък обем при еднаква скорост и еднакви купета=>по-нисък разход,а с тия по-малки двигатели които са турбинирани качват разхода значително.
  • 4 М Power

    55 29 Отговор
    Само дето няма да изглежда така. Хванали са първата снимка от google изображения и айде... А турбинирания малък двигател намалява разхода, не го увеличава - нали това е целта на упражнението. Както и намаляване на вредните емисии и влизане в евро нормите.

    Коментиран от #6, #13

  • 5 иван

    15 40 Отговор
    Шестак-Ташак
  • 6 Дошо

    21 12 Отговор

    До коментар #4 от "М Power":

    А така обясни му да знае.То ако нямаше причина да го правят нямаше да го правят.
  • 7 Бай Ганьо

    30 19 Отговор
    Пичага,инженер механик съм и се занимавам с автомобили от както се помня,турбото увеличава притока на въздух,но двигателя има нужда и от гориво не само от въздух,съотношението на въздуха и бензина е от голямо значение за да работи колата както трябва.За това след като имаме по-голяма единица въздух постъпваща в двигателя се нуждаем и от по-голяма единица гориво за да бъде спазено правилното съотношение бензин/въздух.От тук следва по-голям разход на гориво.Отделно от това по-малкият двигател създава по-малък въртящт момент и мощност и за да извърши същата единица работа като по-големия по обем двигател и се нуждае от повече гориво.Ако се интересуваш повече по темата мога да отговоря на твоите въпроси по еmail-а или ако имаш скайп мога да ти предоставя и материали по темата които ги няма в интернет.

    Коментиран от #17, #105

  • 8 vip

    11 23 Отговор
    bmw zapochvat da mi haresvat tyko vij sa smuknali nyakoya godinka ot predninata na MERCEDES!

    Коментиран от #11

  • 9 ekio

    10 15 Отговор
    +1 за коментара на MpoweR, на всичко от горе снимката е на кола с 4 врати което 100% значи че това не е М3 !!!Относно обема на двигателя и вредните емисии .. не съм така добре запознат с процеса на горене като Бай Ганьо, но все си мисля че щом повечето ако не и всички автомобилни производители връщат бензиновите турбо агрегати в краина сметка това е по - добрия вариант за намаляване на вредните емисии.
  • 10 М Power

    26 6 Отговор
    Много ми е интересно тогава как Мерцедес с новия S63 AMG 5.5 битурбо как успяха да намалят разхода с около 25%, да увеличат мощността и въртящия момент, съответно ускорението? Същото и за новото М5 - от 5L атмосферен на 4.4 битурбо с доста увеличена мощност и пак 25-30% намален разход? Значи производителите трябва да се вслушат в Бай Ганьо и да не се занимават повече с тия глупави турбо компресори и да си се върнат на Евро 3, и майната им дърветата и храстчетата...

    Коментиран от #12

  • 11 ddinchev

    12 6 Отговор

    До коментар #8 от "vip":

    "Evala ti praim bate". За това, че си намерил формула с която да измериш точната "преднина" на една автомобилна компания пред друга в мерна единица "години", като вероятно най-хубавото на което си се возил произведено от коя да е от тях е 15 годишен курник.

    Коментиран от #31

  • 12 Бай Ганьо

    10 6 Отговор

    До коментар #10 от "М Power":

    Тези проценти който си посочил като намаление в разхода при какъв режим на натоварване на двигателя са?Има много начини да се направи този двигател да гори по-малко:двустепенни инжектори или нашенски казано двойни инжектори от които единия е по-малък и работи при ниски обороти на двигателя с цел икономия на гориво,а вторият с който е с по-голям дебит се включва при увеличаване на натоварването на двигателя,турбини с променлива геометрия,променливи фази на газоразпределението и още куп други неща,но ако вземеш да кажем атмосферен 6 литров двигател и друг 4 литров турбиниран двигател,при максимални натоварвания турбинираният ще има с около 10-15% по-голям разход на гориво.
  • 13 Камен

    17 9 Отговор

    До коментар #4 от "М Power":

    Пич, точно тази снимка я има и във всички водещи световни сайтове и се отнася за същата информация. Тя показва как най-вероятно ще изглежда новата тройка. Подобни новини не винаги са придружени със снимки, така, че недей да говориш глупости. Иначе за турбото си прав. Все пак баварските инжери сигурно поназнайват малко повече от Бай ти Ганьо :)

    Коментиран от #14

  • 14 М Power

    10 8 Отговор

    До коментар #13 от "Камен":

    Това както виждаш не е снимка, а е компютърна графика и като излезне винаги има някакви разлики. Плюс това М3 по-скоро биха го показали двуврато ;)

    Коментиран от #15

  • 15 Камен

    5 8 Отговор

    До коментар #14 от "М Power":

    Прав си, не се изразих точно. Компютърна симулация на новата тройка, това е. Но все още няма на двувратат версия и за това всички сватовни сайтове ползват този компютърно генериран автомобил. Едва ли от мобиле не знаят от къде да взимат снимки. Просто това се разпространява в мрежата днес.
  • 16 rs6

    17 21 Отговор
    porednia BMW BOKLUK dano da falira taia umrela kompania 4e s tia kurnici kude se 4upat samo i ob6to vzeto sa servizni koli mi pisna na p...ka!!!
  • 17 Убитак

    12 7 Отговор

    До коментар #7 от "Бай Ганьо":

    Ама ме разсмя... Та значи си инженер - механик, а?
    Ей от такива инженери като теб ме е страх да отида на лекар.
    И за теб турбото е вредно? Я ми покажи корабен или авиационен ДВГ без надуване (било то турбонадув или компресор), произведен в последните 50 години. Или за корабите или самолетите икономията не е важна, а?

    Коментиран от #22

  • 18 DOSHO P...RAS

    5 4 Отговор

    До коментар #2 от "Дошо":

    cel den ne spria da pi6e6 sigurno si bolen i ne hodi6 na daskalo i kvo te kefi snimkata tolkova i ne ia gledai mnogo da ne naprai6 beliata palavnik!!!

    Коментиран от #33

  • 19 blago

    12 2 Отговор
    Повече въздух от турбината - повече гориво. Това е вярно, но обемът на двигателя е по-малък, демек количеството гориво на единица обем е повече, но общото количество гориво всъщност е по-малко. Факт е, че турбо-то увеличава КПД-то на двигателя. И така, от по-малък обем (съответно по-малко гориво) се извършва повече работа (демек повече мощност) Конкретни цифри не мога да дам, защото не се занимавам с това, още повече да се изказвам за мотор, още не влязъл в производство, но просто следвам пътя на логиката :)
  • 20 X

    14 2 Отговор
    Поради новите норми въведени с EURO 5 повечето производители бяха задължени да премахнат или променят част от двигателната си гама.... Много добри коли умряха в идеала за екологичност (RX-8, Toureg V10, Focus RS.....) Лека им ламарина!

    Коментиран от #21

  • 21 M Power

    12 11 Отговор

    До коментар #20 от "X":

    Touareg V10?! Ти чуваш ли се? Това е най-безсмисления двигател на света. Кое му е доброто? Че не върви като за 5-литров мотор, или че харчи повече?

    Коментиран от #23, #24, #25

  • 22 Бай Ганьо

    20 3 Отговор

    До коментар #17 от "Убитак":

    Личи си колко ги разбираш нещата,при корабите се използват бавнооборотни високомощни дизелови двигатели който или задвижват директно задвижващия винт или служат за генератор който произвежда ел.ток служещ за задвижване на електромотор който от своя страна движи винта,тези двигатели НЯМАТ турбокомпресор или механичен компресор.При самолетите седят другояче нещата там има няколко вида двигатели-бутални,турбовитлови,газотурбинни и рективни двигатели.Буталните двигатели са такива като в колата ти и те НЯМАТ турбо поради това,че при евентуален отказ на тая турбина се озоваваш на земята.Турбовитловия на практика е газотурбинен двигател но с перка в единия си край и се използва в бавнолетящите самолети,газотурбинния двигател се състои от компресор, горивна камера и турбина. Въздухът последователно се нагнетява от компресора и се загрява от изгаряното гориво. Около две трети от нагретият въздух, заедно с газовете от изгарянето на гориво, се използва за задвижване на компресора, а останалата една трета - за извличане на полезна енергия.Реактивният двигател засмуква голям обем горещи газове от процеса на горене (най-често в газова турбина) и ги изхвърлят през дюза, като по този начин значително увеличават скоростта им. Ускорението на газовата струя през дюзата изтласква двигателя в противоположна посока, извършвайки полезна работа.

    ПП.Никаде не съм казвал,че турбото е вредно!!!

    ПП2.Много голяма каша ти е в главата!!!
  • 23 asdasdas

    8 11 Отговор

    До коментар #21 от "M Power":

    Освен, че е тегли 747 Jumbo Jet ли? И е световен рекорд?? И е 155 тона ?? А доста смотан двигател бих казал...
  • 24 .......

    9 9 Отговор

    До коментар #21 от "M Power":

    Имаш ли представа, че това е колата с най-голяма теглителна сила? (в сериино производство)
  • 25 X

    9 9 Отговор

    До коментар #21 от "M Power":

    Не съм казал, че двигателя е невероятен, казах "добри коли"! А и Touаreg V10 беше модела! Няма друг двигател на тази тухла, която да ми е лепвала такава усмихва на лицето! Точка!
  • 26 super

    14 11 Отговор
    vie kvo se nafurlihte sre6tu M Power ostavete go mom4eto to si znae 4e e negramotno na tema koli i dvg o6te pove4e e fanatiziran ot markata BMW koeto govori zle za 4oveka a moje i da e nekoe lape!!!
  • 27 deso

    4 12 Отговор
    Бай Ганьо, не се излагай бе човек, ти се изкара, че разбираш повече от инжинерите на всички автомобилопроизводители,Кажи им как да правят автомобили, че те горките не са наясно.Защо няма повече инженери като теб, че да караме по добри автомобили :)
  • 28 M_SUX

    9 16 Отговор
    napulno sum suglasen s 26# :) BMw e proqva na Detinstvo i losh vkus
  • 29 Убитак

    4 9 Отговор
    Абе човек, стига се излага бе...
    На чети:
    http://www.fas.org/man/dod-101/sys/ship/eng/diesel.htm
    Between 1901 and 1934 the first four stroke trunk type piston engine was developed, a large diesel engine power plant was established in Kiev, the motor ship Selandia was outfitted with the first marine diesel engine and the first four stroke turbo charged diesel was developed.

    Турбо в корабните дизели има от 1934-та бе, ИнДжИнерино...

    От тогава се слагат и на самолетните двигатели:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Supercharger
    Реално няма самолетен ДВГ без (турбо)компресор, такъв двигател няма как да при разредения въздух на височина...

    Коментиран от #30

  • 30 Бай Ганьо

    15 9 Отговор

    До коментар #29 от "Убитак":

    Не наистина много си зле,човек нито си ми на образованието нито си ми на годините.Но за сметка на това ми е забавно да ти чета глупостите.
    1-во не знаеш англииски-"...the motor ship Selandia was outfitted with the first marine diesel engine and the first four stroke turbo charged diesel was developed..."
    в превод- "...моторния кораб "Селандия" е оборудван с първият морски дизелов двигател и първият 4-тактов турбиниран дизелов двигател беше създаден..."Никаде не казват,че първият турбиниран дизелов двигател е бил монтиран на този кораб,даже специално потърсих инфо по въпроса с този кораб и никаде няма такава,че двигателя му е бил турбиниран.

    2-ро Турбото се е използвало в самолетните двигатели от II-та ВСВ поради простата причина,че тогава не е съществувал реактивният двигател и са използвали турбокомпресора за да качат самолетите на по-голяма височина.След като е открит реактивният двигател,който няма проблеми при големи височини,буталният двигател се използва в чистия си вид без турбота при ниско летящите самолети.

    Продължавай с малоумните си зле подкрепени с факти мнения,че да има с какво да се забавлявам.
  • 31 vip

    5 9 Отговор

    До коментар #11 от "ddinchev":

    az na kvo se voza ti si go slagash na dekstopa mishka qsen li sum. mama
  • 32 Driver

    2 6 Отговор
    "Pi4aga"ne te znam kav injener si ama drug pat za korabni DVG ne komentiray.

    PP.Kazva se Greben vint.
  • 33 Дошо

    3 6 Отговор

    До коментар #18 от "DOSHO P...RAS":

    За разлика от теб моето дете отдавна съм завършил училище.Не ми е ясно как олигофренчета като теб правят изводи за хора, които непознават(може би любимото ми чрез задълбочени изследвания в носа си).И знаеш ли какво? Само като чета словоизлиянията на такива като теб написани на латиница ми ставате ясни колко жалки сте в деиствителност.И не несъм педерасТ имам приятелка.И имам време цял ден да пиша защото работата ми е такава, че отрепки като теб никога няк=ма да я имат .i.
  • 34 DOSHO P...RAS

    4 5 Отговор
    pak si piinal edna bira i gleda6 porno i si misli6 4e pie6 uiski i ima6 momi4e do sebe si ne prekaliavai s alkohoa 4e ima6 halucinacii!!!a 4e si tup e iasno na vsi4ki 6tom upotrebiava6 edni i su6ti lafove v 20 posta!
  • 35 Дошо

    4 5 Отговор
    Ми да употребявам еднакви лафове за еднакви хора като теб.Ти освен да вадиш факти от носа си друго неможеш да свършиш.И се научи на българската азбука мижитурко мръсна!
    Казвам нещо за майка ти (ти нали се бараш за интелигентно копеленце сигурно се сещаш)Аз понеже съм тъп мога да зарибявам само млади момичета, а ти щото си интелигентентен ще си плащаш .i.
  • 36 DOSHO P...RAS

    4 5 Отговор
    koi znae niakoia rezana palka te zadovoliava analno a ti tuka pi6e6 4e si s momi4e levak!!!
  • 37 DOSHO P...RAS

    2 5 Отговор
    pendel kazah ti da spre6 da pie6 4e neznae6 kvo pi6e6 a se radvam 4e ti e kofti dano rezanata pu6ka da ti oprai nastroenieto kato te zamaa otzad!!!a ti produljavai da si pie6 to ot 2-3 puti pedal ne se stava!!!
  • 38 M Power

    7 1 Отговор

    До коментар #38 от "M Power":

    Не мога да разбера защо въобще се връзваш на акъла на малките деца?! Остави ги да се научат първо да пишат на български.

    Коментиран от #38

  • 39 М Power

    7 2 Отговор
    Ето едно адски яко клипче за феновете на БМВ: http://www.youtube.com/watch?v=H8_usOvpbz8 ;)

    Коментиран от #42

  • 40 Japan Power

    8 9 Отговор
    Аман с тия шваби с тоя дизайн на тия мерцедеси и бмв, инжинерите по света се чудят как да го разчупята, а те хитлеровците яко трупчета праят... бъдещетото е във ванкела, обикновения бензинов двг. е вече на върха в развитието си и скоро няма а има какво да му подобряват.
  • 41 M Power

    11 2 Отговор

    До коментар #42 от "Дошо":

    Само че така като говориш за немците, не забравяй, че първият ванкелов двигател е немски ;)
  • 42 Дошо

    5 3 Отговор

    До коментар #39 от "М Power":

    Ти явно си пробвал вече два, три пъти та да знаеш, че не се става.Както казва един от пишещите тук колеги не е зле първо да научиш как да употребяваш книжовния БЪЛГАРСКИ език преди да пишеш каквото и да било, че няма да изкласиш скоро.Жал ми е за теб.Някакви комплекси избиваш като обиждаш май?
    М power кефи ме да ги дразня бе човек, наричат ме с какви ли не прозвища без да съм нападнал някого, а само изразявайки неангажиращото си мнение.Аз не обиждам, но в замяна получавам само ругатни и то защото съм се изказал негативно относно дадена марка автомобили.Не е ли смешно човек, който няма пряк досег с конструирането на каквото и да било да съди някого само защото има различно мнение?

    Коментиран от #41

  • 43 лъка

    5 2 Отговор
    душо да не ти остарее приятеката от тоя форум, обърни и малко внимание хаха :)
  • 44 icy

    1 3 Отговор
    тази картинка ми прилича на 760LI самоче някакъф по нов модел.

    Коментиран от #47

  • 45 Петър

    5 2 Отговор
    С добавяне на турбокомпресор и намаляване на кубатурата се получава икономия. Пример: 3 литра турбо в режим на поддържане на скорост гори колкото 3 литра атмосферен, защото турбото не прави налягане, оттам компютъра впръсква нормално количество гориво. Само в режим на ускорение турбото прави налягане и само тогава разхода се увеличава, но и мощността нараства примерно на такава като от 4 литров мотор.

    Най-добрия пример за мощен икономичен мотор на БМВ е новото 535и (306 коня 6 цил). То разполага с 3 литров мотор, директна инжекция, променливи фази на газоразпределението. Разходът му е 11.8 в града и 6.4 извън! Две поколения преди него е39 540и (286 коня 8 цил атмосферен) дава разход 18 в града и 9.1 на дълго и е малко по-бавно от 535и.
  • 46 Бай Ганьо

    9 2 Отговор

    До коментар #47 от "DOSHO P...RAS":

    Тука говорим за намаляване на кубатурата и турбиниране,а не колко горят колите при еднакъв обем на двигателя само,че едната да е с турбо другата без.Пънеш се да кажеш,че се получавало икономия със турбото при еднакви двигатели пък сам си противоречиш,че в режим на натоварване(ускорение)разхода се увеличавал.До тука никой не е казал нещо съществено по въпроса.
  • 47 DOSHO P...RAS

    5 5 Отговор

    До коментар #44 от "icy":

    Аз когато съм учил Български език ти си бил в ташкен мойто момиче!!!Айде стига си писал глупости че ти се подиграват хората за твоя(та) приятел(ка)!!!Още малко ще си напрайте една среща с M power ама като се харесвате се зимайте нямам против от такива връзки!!!

    Коментиран от #46, #57

  • 48 Mercedes-Benz

    8 15 Отговор
    Отново и отново, от грозно по-грозно ..... "БМВ" AXAXAXAXAAX това коли ли са кво са...

    Коментиран от #58

  • 49 Дошо

    6 3 Отговор

    До коментар #49 от "Дошо":

    Ох леле ти си супер жалко нощожество бе бомче.Само търсиш, с кой да се заяждаш май.Да не би в училище да си отхвърлен и мачкан от всички и тук да избиваш комплекси?Ти си клавиатурен лъв.Само хомосексуални мисли са ти в главата та нищо чудно и да си от онези :-)

    Коментиран от #49

  • 50 pe6o

    3 2 Отговор
    To po logikata na powe4eto koito zashitavat tozi nov motor. Dai na S65 na mercedes da slojim 1.3 motor ot F1 toi pak tam nqkade okolo 700 konq..... ( malko powe4e . No koito kakvoto da gowori 6te vidim krainiq rezultat.

    Коментиран от #59

  • 51 DOSHO P...RAS

    3 3 Отговор

    До коментар #51 от "DOSHO P...RAS":

    Ето спирам да пиша за тебе да видиш че съм джентълмен и уважавам по слабия пол, че като гледам вече рониш сълзи над клавиатурата, а немога да гледам как страдаш!!!

    Коментиран от #51

  • 52 fen

    2 6 Отговор
    bay ganyo...karai si moskveto bratle i ne se zanimavai s gluposti. qasno e 4e si profesor
  • 53 АУДИ

    13 18 Отговор
    НЕ МОГА ДА ВИ РАЗБЕРА,КАКВО НАМИРАТЕ В БМВ,ЧЕ ТАКА ЗАЩИТАВАТЕ ТАЗИ СКАПАНА МАРКА.БМВ,ЗАЕДНО С ДРУГАТА НЕМСКА КОЧИНА МЕРЦЕДЕС,СА МОРАЛНО ОСТАРЕЛИ И ГРОЗНИ АВТОМОБИЛИ.АУДИ А8,А6,А4,А3,Q7 И Q5,О ДА ЕТО ВИ ИСТИНСКИ МАШИНИ!!!
  • 54 ddinchev

    9 4 Отговор

    До коментар #56 от "anti audi":

    Всеки сляп фен може да пита теб какво намираш в Audi? Ако имаше само един тип хора, щеше да има само една марка коли. Всеки с интересите и желанията си. Audi по продажби в световен мащаб са много зад BMW или Mercedes. Явно разбиранията ти за потреблението са ограничени, ето ти класация за цялата 2009 за Щатите, които са най-големия пазар в света (продажби):

    4.bp.blogspot.com/_oDUSGXa_xQs/S0SdtzRKzzI/AAAAAAAAOJc/d0oAWnynED4/s1600-h/top33brandsusautosales2009.png

    Има много сегменти на автомобилния пазар. Не може една марка да е добра във всеки от тях. Хората защитават това, което се е доказало, че е най-добро за техните нужди и пари. Било то BMW, Mercedes, Audi или нещо съвсем друго :)
  • 55 NO COMMENT

    14 12 Отговор
    AUDI RS4 AUDI RS6
  • 56 anti audi

    10 11 Отговор

    До коментар #58 от "аз":

    date pitam audito pada li pod 120L/100 gradsko? i moje li da izkara sedmiza bez serviz?

    Коментиран от #54

  • 57 glavan i zubei

    4 6 Отговор

    До коментар #47 от "DOSHO P...RAS":

    kakvo im obqsnqva6 be te si4ko razbirat,nai ve4e ot koreiski 6taigi deto sa 1.4i i gorqt 12 gradsko
  • 58 аз

    4 6 Отговор

    До коментар #48 от "Mercedes-Benz":

    Ако наистина си инженер, късай дипломата и я хвърляй. Съотношението въздух-гориво наистина трябва да е правилното, но турбото не вкарва повече въздух, а същото количество, като по-голям двигател, за получаването на еднаква мощност. Значи разхода трябва да е еднакъв. Но по-малкият двигател има по-ниска маса и по-малки загуби от триене, т.е. по-нисък разход при еднакви други условия.
    Не манипулирай фактите.

    Коментиран от #56

  • 59 M Power

    11 3 Отговор

    До коментар #50 от "pe6o":

    Новата М3 ще изглежда по-скоро ето така: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=401194
    Гледай и пак ми кажи, че е грозна (поглеждайки преди това новате Е класа)... хахахаха
  • 60 Trevor

    3 7 Отговор

    До коментар #1 от "M":

    Ei tova e kradeno ot Peugeot. Vij samo tabloto 1:1 s Peugeot 404 combi!!!!
  • 61 АУДИ

    8 12 Отговор

    До коментар #63 от "fiat":

    ГРОЗНА Е И ОЩЕ КАК.ВИЖДАМ,ЧЕ СИ ЕДИН ОТ МАЛКОТО С МОЗЪК,ЗАТОВА МАХАЙ ТИЯ ГРОЗНИ БМВ И ОЩЕ ПО ГРОЗНИТЕ МЕРЦЕДЕС И СЕ МЯТАЙ НА АУДИ.

    Коментиран от #64

  • 62 kvo_kvo

    13 5 Отговор

    До коментар #65 от "Мотовилков":

    КВО АУДИ ТЕ ГОНИ БЕ СЕЛСКИ БЕК.

    00+00
  • 63 fiat

    4 3 Отговор
    tva BMW prili4a na FIAT GRANDE PUNTO sma4kano s traktor.

    maitap be :-) kolata e unikalno ZLA i me kefi.

    Коментиран от #61

  • 64 Бай Ганьо

    8 1 Отговор

    До коментар #61 от "АУДИ":

    Абе човек ти прочете ли преди да пуснещ коментара каква простотия си написал!В горивната камера съотношението на бензина и въздуха е строго определено,единствената разлика която идва от различната кубатура на двигателите е самото количество на горивната смес бензин/въздух но нейното съотношение не е нарушено!!!По твойта логика излиза,че щом турбото просто вкарва въздух в горивната смес като за по-голям двигател,но количеството на бензина не се увеличава то това означава,че съотношението бензин/въздух е строго нарушено-бедна смес!!!За да не се наруши съотношението им трябва да се увеличи притока на гориво!Тяхното съотношение според вида на двигателя е около 14:1.

    ПП>Става все по-забавно :)

    Коментиран от #101

  • 65 Мотовилков

    5 5 Отговор
    Голям си експерт, ама ФАКТИТЕ са тези:

    Шестак с турбо с/у атмосферка била тя и 8 бутална:

    1. По-опростен, с по малко движещи се части, инерционни загуби, по-малко ТРИЕНЕ ->ПО-НИСЪК РАЗХОД и поддръжка (съвременните турбота не се чупят, но и да стане е консуматив, не като ГНП на един дизел-олеле майко!)
    2. ПО-ЯК, щото чичото като слага турбо слага и усилени карантии.
    3. Впряга изгорелите газове да свършат малко работа - турбираният мотор ВИНАГИ е с по-голямо КПД -> ПО-НИСЪК РАЗХОД
    4. Турбираният мотор ВИНАГИ е с по-голям въртящ момент, ОСОБЕНО в средните обороти и затова няма нужда все да го изрязваш за да върви - по-ниски обороти на експлоатация -> ПО-НИСЪК РАЗХОД
    5. При лек десен крак харчи колкото ВСЕКИ шестак (дори и ПО-МАЛКО, все пак турбо моторите са ВИНАГИ по-разтоварени), но може да върви ПОВЕЧЕ от осмака, а осмакът си харчи все толкоз,а при ръчка иди го нахрани! W12!
    6. И най-важното - откъдето свършва атмосферното усъвършенстване на ДВГ, почва турбо подобрението!

    ТУРБО ЕРАТА ВЪВ F1 - телеметрията на болидите показваше че НИКОЙ от състезателите по време на състезание не е натискал педала на газта докрай НИТО ВЕДНЪЖ. Как ти звучи 1900 коня от 4 цилиндров двигател на старата М3-йка, използван тогава във формулата - а изкарай ги атмосферно от същата кубатура.

    Коментиран от #62

  • 66 аз

    4 2 Отговор

    До коментар #68 от "Бай Ганьо":

    Чети по-внимателно мнениети ми. Написал съм, че съотношението трябва да се спазва и че турбото вкарва повече въздух. Логично е да се сетиш, че се подава и повече гориво, за да се спази съотношението. Проста математика. Това, което също съм написал е, че при аналогична мощност количеството гориво-въздушна смес в по-малкият турбомотор не е повече от същото в по-голям атмосферен.
  • 67 Бай Ганьо

    6 1 Отговор

    До коментар #69 от "docenta":

    Далече си от същтноста на спора.Никй не е казал,че турбото вреди,турбото се чупи,от турбото не се качва мощноста на двигателя или,че е вредно.Същноста на спора се състои в това,че ако вземеш да кажем 6 литров нетурбиниран мотор и друг който е 4,5 литра с турбо турбинираният ще има по-висок разход на гориво в горните постове съм обяснил защо.Но ако имаш парите за тази кола най-малкото което ще те бърка е колко гори.

    ПП.Четете бе хора,четете не лалайте плява само!
  • 68 Бай Ганьо

    5 1 Отговор

    До коментар #70 от "аз":

    Евала!!! Ето един смислен коментар-най-после се намери човек с който да се води разговор на ниво.Да логигата ти е вярна,но това зависи и от това на колко бара е надута турбината,ако е надуеш повече то разхода ще надвиши този на по-големия атмосверен двигател.

    Коментиран от #66

  • 69 docenta

    3 2 Отговор
    Колеги ,не се карайте за коли това са просто едни ламарини,няма нужда от толкова злоба.Най-глупавото е да се влюбиш в кола.

    Коментиран от #67, #71

  • 70 аз

    2 2 Отговор

    До коментар #72 от "fgfsgs":

    Не, няма да го надвиши, защото ще се вдигне мощността, и няма да е правилно да сравняваш двата двигателя. Сравнявай при еднаква мощност.

    Коментиран от #68

  • 71 КУРТИ

    35 9 Отговор

    До коментар #69 от "docenta":

    АМИ ТО ПО ТВОЯТА ЛОГИКА,АКО АЗ СИ СЛОЖА ТУРБО НА МОЯТА ЛАДА,ЩЕ СЪМ С НАЙ-ДОБРИЯ СПОРТЕН АВТОМОБИЛ !

    1. ПО-ОПРОСТЕН, С МНОГО МАЛКО ДВИЖЕЩИ СЕ ЧАСТИ, ПО-МАЛКО ТРИЕНЕ и т.н.
    2. МНОГО ЯК,ДВИГАТЕЛ НА ЛАДА НЕ СЕ ЧУПИ ЛЕСНО,МОЖЕ САМО ДА ИЗДУХА ГАРНИТУРА ( 8,50 лева ),КОЯТО СЕ СМЕНЯ ЗА 2-3 ЧАСА
    3. НЕ ВИНАГИ ГОЛЯМ ВЪРТЯЩ МОМЕНТ ! КОГАТО СЪМ ИЗНЕРВЕН, ВЪРТЯЩИЯТ МОМЕНТ ЩЕ Е УМОПОМРАЧИТЕЛЕН, ЗАЩОТО НЕ ПРИЗНАВАМ НИЩО ПРЕД МЕН ! КОГАТО СЪМ СПОКОЕН Е ВЪЗМОЖНО И ДА МЕ ИЗПРЕВАРИ НЯКОЕ БМВ,ЧЕ ДАЖЕ И МЕРЦЕДЕС,ЗАЩОТО ДОСЕГА НЕ МИ СЕ Е СЛУЧВАЛО ПОДОБНО НЕЩО !
  • 72 fgfsgs

    2 3 Отговор
    A turbocharger, or turbo, is a gas compressor that is used for forced induction of an internal combustion engine. A form of supercharger, the turbocharger increases the density of air entering the engine to create more power. A turbocharger has the compressor powered by a turbine which is driven by the engine's own exhaust gases rather than direct mechanical drive. This allows a turbocharger to achieve a higher degree of efficiency than other types of forced induction compressors which are more vulnerable to parasitic loss.

    А турбокомпресора, или турбо, е газ, компресор, който се използва за принудително предизвикване на двигател с вътрешно горене. А формата на компресор, на турбокомпресора увеличава плътността на въздух в двигателя да се създаде по-голяма мощност. А турбо компресора е задвижван от турбина, която се задвижва от двигателя на собствените изгорелите газове, а не директно механично устройство. Това дава възможност на турбокомпресора да се постигне по-висока степен на ефективност в сравнение с други видове компресори принудени индукция, които са по-уязвими за паразити загуба.

    Коментиран от #70

  • 73 M_SUX

    4 8 Отговор
    Bmw ne mogat da me iznenadat s ni6to otpred shte izglejda kato vsqko drugo BMW vutre shte e sushtata pomiq - shte smardi na evtiniq s taq plastmasa i teenagarite shte se klanqt na tazi marka ........... think about it
  • 74 мунди

    1 2 Отговор
    Въобще не изглежда като типична тройка.. Нещо от рода на сецмицата и новата петица..
  • 75 BMW

    1 4 Отговор
    ae mom4eta normalno kola s turbo da gori poveche ot kolkoto chist dvigatel :) davam primer:Audi A4 1.8 20V 125hp gracko gori 8 do 9 na dalgo 6 6.5 :)Audi A4 1.8 20V Turbo 150hp gracko benzin 13 14 na GAZ 15 apak izvan gracko 9 10 na benzin 12 na GAZ :) vie sami si pravete izvodite dali DVG s turbo gori po malko ili poveche :)

    Коментиран от #76

  • 76 M Power

    12 21 Отговор

    До коментар #75 от "BMW":

    Айде и тоя пак се обади... Кога пак те пуснаха от психо диспансера, бе?!
  • 77 M Power

    11 12 Отговор

    До коментар #79 от "М Power":

    Ох как обичам такива дървени филосови като теб... Ауди 1.8 20V горяло 8-9 градско?! Къде е тоя град и кое е това Ауди? И 1.9ТДИ не може да гори толкова малко.
  • 78 КУРТИ

    18 11 Отговор

    До коментар #80 от "Петър":

    АЗ ДО ПСИХОДИСПАНСЕРА ХОДЯ,ЗА ДА ПРОВЕРЯ ДАЛИ ОЩЕ СИ ТАМ, ДАЛИ ТИ ДАВАТ ХРАНА И ВОДА, И ДАЛИ СИ ПИЕШ ХАПЧЕТАТА ! ЗАЩОТО КАКВО ЩЕ ПРАВИМ ПОСЛЕ БЕЗ ТВОИТЕ КОМЕНТАРИ, ОТ КОГО ЩЕ СЕ УЧИМ ?!
  • 79 М Power

    9 13 Отговор
    От твоите коментари става ясно кой не си е изпил хапчета... А сега, за да не си агресивен шофьор, отиди тегли една патка на пъцката, за да и покажеш, че "не признаваш нищо пред теб" и да види колко си зъл като буустнеш въртящия момент. (ROFL) И да не забравяш да я разкарваш в ремаркето всеки ден, че да не се оплакваш пак, че не ти пуска и целия в дарадонки те прави.

    Коментиран от #77

  • 80 Петър

    3 3 Отговор
    До Бай Ганьо.

    Какво не разбра от поста ми? Аналога на вървене на f01 535i (турбиниран) е 540i е39. Единият е с по-малък турбо мотор, а другия с по-голям атмосферен. С турбо мотора колата е една идея по-бърза и със около 35% по-икономична. Какво не разбра?
    Интересно ми е само кой ти одобрява постовете ... сигурно влизаш в залата да си цъкаш бутоните сам :D

    PS: Нека да го обясна по друг по-прост начин:
    Представи си, че турбинираният мотор е с променлива кубатура, в зависимост от натоварването. Ако караш леко дърпа въздух за 3 литра, ако натискаш яко дърпа за 4 и разбира се тогава гори също колкото 4 литров мотор, но през останалите 85% от времето, когато не си дал цялата газ гори колкото 3 литра. От там той има по-голяма специфична мощност от 4 литров мотор (специфична мощност е отношението мощност/разход). Относно 3 литра атмосферен и 3 литра турбо турбото винаги ще гори повече от 3 литра атмосферния, но това не е в противоречие със горе споменатото както ти си мислиш ;)

    Коментиран от #78

  • 81 Петър

    3 3 Отговор
    PS: Мерцедес също направиха тази маневра със 63 AMG моторите. Те вече не са 6.2 литра атмосферни 525 коня, а 5.5 twin turbo 570 коня и дават 20 процента икономия спрямо стария атмосферен :)
  • 82 M Power

    10 1 Отговор

    До коментар #87 от "Дошо":

    http://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/731.html
    По заводски данни гори 12.1/100 градско... Ти, пикльо, сам си направи сметка реално колко. Ама това като пораснеш.
  • 83 BMW

    2 4 Отговор

    До коментар #88 от "Nikolov":

    ae priqtel ti nedei gleda kakvo dava proizvoditelq ami gledai kolko ti e tejak krakat ! i na moito BMW po katalog mu davat 14.7,15 ama az go smakvam na 13 daje nqkoi pat do 12.5 ama tova trqbva da go galq po podala ! prosto ti kazvam ot li4en opit 6toto sam imal takova i sam go zasi4al gracko ! kato go napalnih do gore i minah 102 km sled tova kato se varnah pak da zaredq i vleze 9.2 litra !

    Коментиран от #85

  • 84 paco

    2 3 Отговор
    hehe tiq M-ki epten gi skupiha... ot V10 smyknaha do 6-ci ...
  • 85 DOSHO P...RAS

    3 3 Отговор

    До коментар #83 от "BMW":

    нещо езиците не ти се отдават мойто момиче я си остани просто п...рас!!
  • 86 diavolettoooo

    7 8 Отговор

    До коментар #2 от "Дошо":

    Audi niama nujda ot napuvane,TIA PROSTO e NOMER 1!Merete si BMW-encata s Mercedes i ostavete KRALIA na mira!
  • 87 Дошо

    4 3 Отговор

    До коментар #91 от "АУДИ":

    На теб мисленето не ти се отдава та затова не се напъвай, че е безмислено

    Коментиран от #82

  • 88 Nikolov

    6 2 Отговор
    Колко злоба и псувни се изсипаха,явно няма спасение от затъпяването и последващата го тъпота,тая марка е най-яка не другата е царя...без коментар. Дадена марката според мен се съди дали е по-добра от друга по въведените новости, подобрения, издържливост, разход,динамика,комфорт и прочие,проверете в чичо гоогъл коя марка има най-големи постижения и нововъведения(да подскажа почва с М) .А относно турбинирането, от турбото файда има и то голяма,примерно зимаме 3ка турбиниран и 3ка атм. 3ката турбинирана ще харчи с 1-2 до 3 литра отгора,но кпд-то което произвежда ще е като за 4-5литрова атм(а там разхода е друг), тоест печелим мощност и има незначителна разлика в разхода. Това е главната цел на турбото,както и използването на изгорелите газове..

    Коментиран от #83

  • 89 M_SUX

    4 2 Отговор
    baxti samo 94# nomer si kaza neshtata kakto sa si ... az shte dobavq AMIN
  • 90 Senko

    2 4 Отговор
    Не можах и аз да се сдържа, да не взема участие в спора. Бай Ганъо може ли толкова да не ги разбираш работите и да спориш така? Имаш някакви познания, чел си някакви книги, но... А относно корабите голяма смешка каза :))) - ест, че корабните главни двигатели са турбинирани. Вече 100 човека ти казаха и те обесниха, че разхода при турбинираните двигатели е по-нисък от атмосферния аналог, с известни уговорки.
  • 91 АУДИ

    12 9 Отговор
    БЪДЕЩЕТО Е В АУДИ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11

    Коментиран от #87

  • 92 audi A8-ALONSO

    10 6 Отговор
    DOSO AUDI SA NOMER 1 V SVETA .PROSTO SA LIDERA NA PAZARA SAMO POGLEDNI NA VIN I STE VIDI6 KOLKO AUDITA IMA.NEZNAM KVO KARAS NO AUDITO MOJE DA TI SKISA GAZA OT VSYAKATE. A AKO IMAS BMV 3 KA SI MIRTAF NA PITYA 140 MAX.
  • 93 М

    4 3 Отговор

    До коментар #98 от "мунди":

    Шофьор на Бентли и шофьор на Ауди са един до друг на светофара. Шофьорът на Аудито отваря прозореца и пита:
    - Как е, доволен ли си?
    - Да, добра е - казва този с Бентлито.
    - Аха... щото гледам - не ги карат много... :D
  • 94 Benz

    1 7 Отговор

    До коментар #99 от "Пешо Кирката":

    GORCHIVATA ISTINA!
  • 95 maksito

    2 6 Отговор
    Tazi kola e izymitelna.
  • 96 АУДИ

    15 11 Отговор
    НЕМСКАТА КОЧИНА БМВ ДОРИ С ТАЗИ КАРИКАТУРА ОТ ГОРНАТА СНИМКА СИ ОСТАВАТ ЕДНА ХУМОРИСТИЧНА МАРКА,ДОКАТО АУДИ Е ЕДНА СТАБИЛНА МАРКА!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • 97 Кольо Палачинката

    8 10 Отговор

    До коментар #102 от "RUMPI":

    Момче, ти малоумно ли си или какво? С какво е стабилно Ауди?- отговор: с абсолютно НИЩО. БМВ си е марка с традиции и качества, докато Ауди си е една посредствена марка и ще си остане такава, а да не забравяме, че темата е за БМВ, а не за Ауди затова не се излагай повече.
  • 98 мунди

    10 1 Отговор
    Хубаво, сменят го.. но защо са сложили снимка на новата 8ца?! :?

    Коментиран от #93

  • 99 Пешо Кирката

    11 4 Отговор

    До коментар #103 от "SY":

    Абе момче,ти си в заблуда ! След няколко дена като падне малко сняг,излез навън да видиш колко Аудита и колко БМВ-та се карат по улиците ! Хората ти казват, че БМВ са само за лятото и то,ако не е валяло дъжд, защото има опасност да отсечеш някое дърво, докато при Ауди такива ситуации няма,много са стабилни ! Абе, личи си ,че си още малък и не ги разбираш тези неща .

    Коментиран от #94

  • 100 BMW SUCKS

    7 4 Отговор
    prav e kolegata Pesho edin priatel ima BMW i prez zimata mu se ebava mamata zatuva navsiakude napravo ne mus e izliza kato znae 4e na 1 santimetir sniag nemoje da se kara taia karu4ka sega si tursi gjip ina4e e fen na markata ama samo liatoto!!!
  • 101 RUMPI

    2 1 Отговор

    До коментар #64 от "Бай Ганьо":

    BRATLE VECHE VSICHKI KOLI SI PRILICHAT, AMA DA KAJE6 CHE KRADENO TOCHNO OT GADNITE ,,PEJA,,
    MNOGO TAPO :(
  • 102 RUMPI

    1 3 Отговор
    "ТРОЙКАТА" Е МНОГО ЯКА ВСИЧКИ СТЕ ГОЛЕМИ "РАЗБИРАЧИ". ВИЕ КВО КАРАТЕ??? 20 ИЛИ 30 годишни БРЪКМИ?
    КАЧЕТЕ СЕ И ПОКАРАЙ ТЕ "М3" И ЩЕ СИ ГОВОРИМ ПАК
    НЕГРАМОТНИ СМЕШНИЦИ

    Коментиран от #97

  • 103 SY

    1 10 Отговор
    Няма корабен двигател без турбо-компресор. Без значение дали е Главен двигател, Спомагателен дизел- генератор, Авариен дизел-генератор, двигател на спасителна лодка или др. Всички са с принудително пълнене.

    Коментиран от #99

  • 104 Бай Ганьо

    5 1 Отговор

    До коментар #109 от "КУРТИ":

    Бях решил да не пиша повече в тази тема,защото наливам от пусто в празно,но този ти коментар страшно много ме разсмя.Корабните двигатели са бавнооборотни с висок въртящт момент,и развиват много ниски обороти и това не позволява тяхното турбиниране.А и има още една причина,че при големите кораби двигателите са колкото една къща,е представи си колко голяма трябва да е турбината за тоя мотор http://www.dina.kvl.dk/~nikrjel3/diesel_engine_6s70me-c.jpg Единсвените двигатели които се турбинират на плавателен съд са тези на малките моторници които са с бензинови двигатели които са бързооборотни.
  • 105 Дошо

    1 1 Отговор

    До коментар #7 от "Бай Ганьо":

    Абе мен не си никакъв инженер или ако си си завършил по някакви неясни начини.Инженермеханик - ахаха смях.Казва се машинен инженер бе пич.Бая глупости си написал не ти ли е неудобно да ръсиш тъпотии?
  • 106 Driver

    1 1 Отговор

    До коментар #110 от "Driver":

    TI OT MARS LI PADA6?VEDNAGA SPRI!!!!DA PI6E6 ZA KORABNI DVG!!!!
  • 107 Турбото

    0 1 Отговор
    личи си че ги "чуваш" нещата, но определено не се вслушваш в тях. Ще се опитам да ти обясня. Имаш 3 литров атмосферен мотор и 1.5 турбиниран, като приемем, че работното налягане заради турбината е 2атм. (нормалното атмосферно налягане е 1атм.), т.е. за 1 оборот на двата двигателя те игарят еднакво количество горивна смес (въздух и бензин в съотношение около 14:1). защото количеството въздух и гориво е едно и също, но под различно налягане ( в малкият двигател е сгъстено два пъти повече от колкото в големия). Сега разбираш ли защо разхода би следвало да е еднакъв, защото се изгаря еднакво количество горивна смес. НО, в малкия двигател масата на подвижните елементи (валове, бутаал, нмотовилки и др.) е по малка и поражда по слаби инерционни сили, които водят до загуби на полезно действи, т.е. двигателя уползотворява по добре енергията от изгарянето на горивната смес. Другия момент настъпва със загубите от триене, които също са по малки заради намаления обем на двигателя. И какво стана накрая, по малък двигател, изгаря същото количество гориво, но придоставя по висока мощност (т.е. върши повече работа за единица време). Друг е въпросът как работи самата турбина, в какъв оборотен диапазан и дали двигателя е ефективен когато турбината не е налягане.

    П.С. няма значение дали автомобилът ускорява или се движи с постоянна скорост - турбината работи в отределен оборотен диапазон, ако двигателя работи в него, то и турбината работи.
  • 108 Турбото

    0 1 Отговор
    горния ми коментар се отнася за Бай Ганьо
  • 109 КУРТИ

    4 5 Отговор
    АЗ БЕЗ ТУРБО ВИ КЪСАМ,А АКО ИМАХ ... ! СИГУРЕН СЪМ,ЧЕ 90% ОТ ШОФЬОРИТЕ НА БМВ МОГАТ ДА КАРАТ САМО В ПРАВА ПОСОКА,В ЗАВОИТЕ СА ПЪЛНА СКРЪБ ! ИМЕННО ТАМ СИ ПРОЛИЧАВАТ ДОБРИТЕ ШОФЬОРИ !

    Коментиран от #104, #110

  • 110 Driver

    0 1 Отговор

    До коментар #109 от "КУРТИ":

    Prav si brat4e,ama v tozi sait osven oligofreni na koito obesnqva6,kazva6,dava6 primeri i na kraq pak pi6at prostotii prosto nqma da nameri6!Ne se opitvay da nalee6 ne6to v probit sad...

    Коментиран от #106

  • 111 ludmil

    6 3 Отговор
    Bmw e klasi nad Audi kenefa.
  • 112 Ж

    5 1 Отговор
    Това го е написал жалкият нещастник G klasa !
  • 113 bmw

    1 0 Отговор
    do komentar 56 audi ti si skapana mashina bmw i mercedes sa nai dobrite marki pa ti si karai taq troshka audi deto go karat samo starci i nikoi ne moje da si pozvoli a8 itsata
  • 114 CNEVROLET

    1 0 Отговор
    Само CHEVROLET