Баварсаката компания разкри малко официална информация относно новото поколение на третата си серия и по-конкретно за най-наточеното изпълнение, носещо индекс М. Основнината новина е, че от BMW са взели решение да сменят V-образният агрегат на новото М3 с шестцилиндров.
Тази "мода" за намаляване на обема на двигателите и все по-голямото използване на турбо компресори е вече световна тенденция, а решението на BMW е продиктувано именно от нея.
Това обаче съвсем не означава, че динамичните характеристики на новото BMW M3 ще са по-лоши от тези на сегашното. Това, което излезе като информация от компанията е, че заводския индекс на новия шестцилиндров агрегат за M3 е N54B3OTO, а мощността му е 445 к.с.
Новото поколение на баварската трета серия (F30) се очаква да се появи на бял свят през 2012 година, а версията, обозначена като M3 ще бъде лансирана година след конвенционалната "тройка".
26 Ноември, 2010 16:02 20 194 114
BMW M3 сменя V8 с шестак
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 M
Коментиран от #60
15:57 08.09.2011
2 Дошо
Коментиран от #18, #86
15:57 08.09.2011
3 Бай Ганьо
15:57 08.09.2011
4 М Power
Коментиран от #6, #13
15:57 08.09.2011
5 иван
15:57 08.09.2011
6 Дошо
До коментар #4 от "М Power":
А така обясни му да знае.То ако нямаше причина да го правят нямаше да го правят.15:57 08.09.2011
7 Бай Ганьо
Коментиран от #17, #105
15:57 08.09.2011
8 vip
Коментиран от #11
15:57 08.09.2011
9 ekio
15:57 08.09.2011
10 М Power
Коментиран от #12
15:57 08.09.2011
11 ddinchev
До коментар #8 от "vip":
"Evala ti praim bate". За това, че си намерил формула с която да измериш точната "преднина" на една автомобилна компания пред друга в мерна единица "години", като вероятно най-хубавото на което си се возил произведено от коя да е от тях е 15 годишен курник.Коментиран от #31
15:57 08.09.2011
12 Бай Ганьо
До коментар #10 от "М Power":
Тези проценти който си посочил като намаление в разхода при какъв режим на натоварване на двигателя са?Има много начини да се направи този двигател да гори по-малко:двустепенни инжектори или нашенски казано двойни инжектори от които единия е по-малък и работи при ниски обороти на двигателя с цел икономия на гориво,а вторият с който е с по-голям дебит се включва при увеличаване на натоварването на двигателя,турбини с променлива геометрия,променливи фази на газоразпределението и още куп други неща,но ако вземеш да кажем атмосферен 6 литров двигател и друг 4 литров турбиниран двигател,при максимални натоварвания турбинираният ще има с около 10-15% по-голям разход на гориво.15:57 08.09.2011
13 Камен
До коментар #4 от "М Power":
Пич, точно тази снимка я има и във всички водещи световни сайтове и се отнася за същата информация. Тя показва как най-вероятно ще изглежда новата тройка. Подобни новини не винаги са придружени със снимки, така, че недей да говориш глупости. Иначе за турбото си прав. Все пак баварските инжери сигурно поназнайват малко повече от Бай ти Ганьо :)Коментиран от #14
15:57 08.09.2011
14 М Power
До коментар #13 от "Камен":
Това както виждаш не е снимка, а е компютърна графика и като излезне винаги има някакви разлики. Плюс това М3 по-скоро биха го показали двуврато ;)Коментиран от #15
15:57 08.09.2011
15 Камен
До коментар #14 от "М Power":
Прав си, не се изразих точно. Компютърна симулация на новата тройка, това е. Но все още няма на двувратат версия и за това всички сватовни сайтове ползват този компютърно генериран автомобил. Едва ли от мобиле не знаят от къде да взимат снимки. Просто това се разпространява в мрежата днес.15:57 08.09.2011
16 rs6
15:57 08.09.2011
17 Убитак
До коментар #7 от "Бай Ганьо":
Ама ме разсмя... Та значи си инженер - механик, а?Ей от такива инженери като теб ме е страх да отида на лекар.
И за теб турбото е вредно? Я ми покажи корабен или авиационен ДВГ без надуване (било то турбонадув или компресор), произведен в последните 50 години. Или за корабите или самолетите икономията не е важна, а?
Коментиран от #22
15:57 08.09.2011
18 DOSHO P...RAS
До коментар #2 от "Дошо":
cel den ne spria da pi6e6 sigurno si bolen i ne hodi6 na daskalo i kvo te kefi snimkata tolkova i ne ia gledai mnogo da ne naprai6 beliata palavnik!!!Коментиран от #33
15:57 08.09.2011
19 blago
15:57 08.09.2011
20 X
Коментиран от #21
15:57 08.09.2011
21 M Power
До коментар #20 от "X":
Touareg V10?! Ти чуваш ли се? Това е най-безсмисления двигател на света. Кое му е доброто? Че не върви като за 5-литров мотор, или че харчи повече?Коментиран от #23, #24, #25
15:57 08.09.2011
22 Бай Ганьо
До коментар #17 от "Убитак":
Личи си колко ги разбираш нещата,при корабите се използват бавнооборотни високомощни дизелови двигатели който или задвижват директно задвижващия винт или служат за генератор който произвежда ел.ток служещ за задвижване на електромотор който от своя страна движи винта,тези двигатели НЯМАТ турбокомпресор или механичен компресор.При самолетите седят другояче нещата там има няколко вида двигатели-бутални,турбовитлови,газотурбинни и рективни двигатели.Буталните двигатели са такива като в колата ти и те НЯМАТ турбо поради това,че при евентуален отказ на тая турбина се озоваваш на земята.Турбовитловия на практика е газотурбинен двигател но с перка в единия си край и се използва в бавнолетящите самолети,газотурбинния двигател се състои от компресор, горивна камера и турбина. Въздухът последователно се нагнетява от компресора и се загрява от изгаряното гориво. Около две трети от нагретият въздух, заедно с газовете от изгарянето на гориво, се използва за задвижване на компресора, а останалата една трета - за извличане на полезна енергия.Реактивният двигател засмуква голям обем горещи газове от процеса на горене (най-често в газова турбина) и ги изхвърлят през дюза, като по този начин значително увеличават скоростта им. Ускорението на газовата струя през дюзата изтласква двигателя в противоположна посока, извършвайки полезна работа.ПП.Никаде не съм казвал,че турбото е вредно!!!
ПП2.Много голяма каша ти е в главата!!!
15:57 08.09.2011
23 asdasdas
До коментар #21 от "M Power":
Освен, че е тегли 747 Jumbo Jet ли? И е световен рекорд?? И е 155 тона ?? А доста смотан двигател бих казал...15:57 08.09.2011
24 .......
До коментар #21 от "M Power":
Имаш ли представа, че това е колата с най-голяма теглителна сила? (в сериино производство)15:57 08.09.2011
25 X
До коментар #21 от "M Power":
Не съм казал, че двигателя е невероятен, казах "добри коли"! А и Touаreg V10 беше модела! Няма друг двигател на тази тухла, която да ми е лепвала такава усмихва на лицето! Точка!15:57 08.09.2011
26 super
15:57 08.09.2011
27 deso
15:57 08.09.2011
28 M_SUX
15:57 08.09.2011
29 Убитак
На чети:
http://www.fas.org/man/dod-101/sys/ship/eng/diesel.htm
Between 1901 and 1934 the first four stroke trunk type piston engine was developed, a large diesel engine power plant was established in Kiev, the motor ship Selandia was outfitted with the first marine diesel engine and the first four stroke turbo charged diesel was developed.
Турбо в корабните дизели има от 1934-та бе, ИнДжИнерино...
От тогава се слагат и на самолетните двигатели:
http://en.wikipedia.org/wiki/Supercharger
Реално няма самолетен ДВГ без (турбо)компресор, такъв двигател няма как да при разредения въздух на височина...
Коментиран от #30
15:57 08.09.2011
30 Бай Ганьо
До коментар #29 от "Убитак":
Не наистина много си зле,човек нито си ми на образованието нито си ми на годините.Но за сметка на това ми е забавно да ти чета глупостите.1-во не знаеш англииски-"...the motor ship Selandia was outfitted with the first marine diesel engine and the first four stroke turbo charged diesel was developed..."
в превод- "...моторния кораб "Селандия" е оборудван с първият морски дизелов двигател и първият 4-тактов турбиниран дизелов двигател беше създаден..."Никаде не казват,че първият турбиниран дизелов двигател е бил монтиран на този кораб,даже специално потърсих инфо по въпроса с този кораб и никаде няма такава,че двигателя му е бил турбиниран.
2-ро Турбото се е използвало в самолетните двигатели от II-та ВСВ поради простата причина,че тогава не е съществувал реактивният двигател и са използвали турбокомпресора за да качат самолетите на по-голяма височина.След като е открит реактивният двигател,който няма проблеми при големи височини,буталният двигател се използва в чистия си вид без турбота при ниско летящите самолети.
Продължавай с малоумните си зле подкрепени с факти мнения,че да има с какво да се забавлявам.
15:57 08.09.2011
31 vip
До коментар #11 от "ddinchev":
az na kvo se voza ti si go slagash na dekstopa mishka qsen li sum. mama15:57 08.09.2011
32 Driver
PP.Kazva se Greben vint.
15:57 08.09.2011
33 Дошо
До коментар #18 от "DOSHO P...RAS":
За разлика от теб моето дете отдавна съм завършил училище.Не ми е ясно как олигофренчета като теб правят изводи за хора, които непознават(може би любимото ми чрез задълбочени изследвания в носа си).И знаеш ли какво? Само като чета словоизлиянията на такива като теб написани на латиница ми ставате ясни колко жалки сте в деиствителност.И не несъм педерасТ имам приятелка.И имам време цял ден да пиша защото работата ми е такава, че отрепки като теб никога няк=ма да я имат .i.15:57 08.09.2011
34 DOSHO P...RAS
15:57 08.09.2011
35 Дошо
Казвам нещо за майка ти (ти нали се бараш за интелигентно копеленце сигурно се сещаш)Аз понеже съм тъп мога да зарибявам само млади момичета, а ти щото си интелигентентен ще си плащаш .i.
15:57 08.09.2011
36 DOSHO P...RAS
15:57 08.09.2011
37 DOSHO P...RAS
15:57 08.09.2011
38 M Power
До коментар #38 от "M Power":
Не мога да разбера защо въобще се връзваш на акъла на малките деца?! Остави ги да се научат първо да пишат на български.Коментиран от #38
15:57 08.09.2011
39 М Power
Коментиран от #42
15:57 08.09.2011
40 Japan Power
15:57 08.09.2011
41 M Power
До коментар #42 от "Дошо":
Само че така като говориш за немците, не забравяй, че първият ванкелов двигател е немски ;)15:57 08.09.2011
42 Дошо
До коментар #39 от "М Power":
Ти явно си пробвал вече два, три пъти та да знаеш, че не се става.Както казва един от пишещите тук колеги не е зле първо да научиш как да употребяваш книжовния БЪЛГАРСКИ език преди да пишеш каквото и да било, че няма да изкласиш скоро.Жал ми е за теб.Някакви комплекси избиваш като обиждаш май?М power кефи ме да ги дразня бе човек, наричат ме с какви ли не прозвища без да съм нападнал някого, а само изразявайки неангажиращото си мнение.Аз не обиждам, но в замяна получавам само ругатни и то защото съм се изказал негативно относно дадена марка автомобили.Не е ли смешно човек, който няма пряк досег с конструирането на каквото и да било да съди някого само защото има различно мнение?
Коментиран от #41
15:57 08.09.2011
43 лъка
15:57 08.09.2011
44 icy
Коментиран от #47
15:57 08.09.2011
45 Петър
Най-добрия пример за мощен икономичен мотор на БМВ е новото 535и (306 коня 6 цил). То разполага с 3 литров мотор, директна инжекция, променливи фази на газоразпределението. Разходът му е 11.8 в града и 6.4 извън! Две поколения преди него е39 540и (286 коня 8 цил атмосферен) дава разход 18 в града и 9.1 на дълго и е малко по-бавно от 535и.
15:57 08.09.2011
46 Бай Ганьо
До коментар #47 от "DOSHO P...RAS":
Тука говорим за намаляване на кубатурата и турбиниране,а не колко горят колите при еднакъв обем на двигателя само,че едната да е с турбо другата без.Пънеш се да кажеш,че се получавало икономия със турбото при еднакви двигатели пък сам си противоречиш,че в режим на натоварване(ускорение)разхода се увеличавал.До тука никой не е казал нещо съществено по въпроса.15:57 08.09.2011
47 DOSHO P...RAS
До коментар #44 от "icy":
Аз когато съм учил Български език ти си бил в ташкен мойто момиче!!!Айде стига си писал глупости че ти се подиграват хората за твоя(та) приятел(ка)!!!Още малко ще си напрайте една среща с M power ама като се харесвате се зимайте нямам против от такива връзки!!!Коментиран от #46, #57
15:57 08.09.2011
48 Mercedes-Benz
Коментиран от #58
15:57 08.09.2011
49 Дошо
До коментар #49 от "Дошо":
Ох леле ти си супер жалко нощожество бе бомче.Само търсиш, с кой да се заяждаш май.Да не би в училище да си отхвърлен и мачкан от всички и тук да избиваш комплекси?Ти си клавиатурен лъв.Само хомосексуални мисли са ти в главата та нищо чудно и да си от онези :-)Коментиран от #49
15:57 08.09.2011
50 pe6o
Коментиран от #59
15:57 08.09.2011
51 DOSHO P...RAS
До коментар #51 от "DOSHO P...RAS":
Ето спирам да пиша за тебе да видиш че съм джентълмен и уважавам по слабия пол, че като гледам вече рониш сълзи над клавиатурата, а немога да гледам как страдаш!!!Коментиран от #51
15:57 08.09.2011
52 fen
15:57 08.09.2011
53 АУДИ
15:57 08.09.2011
54 ddinchev
До коментар #56 от "anti audi":
Всеки сляп фен може да пита теб какво намираш в Audi? Ако имаше само един тип хора, щеше да има само една марка коли. Всеки с интересите и желанията си. Audi по продажби в световен мащаб са много зад BMW или Mercedes. Явно разбиранията ти за потреблението са ограничени, ето ти класация за цялата 2009 за Щатите, които са най-големия пазар в света (продажби):4.bp.blogspot.com/_oDUSGXa_xQs/S0SdtzRKzzI/AAAAAAAAOJc/d0oAWnynED4/s1600-h/top33brandsusautosales2009.png
Има много сегменти на автомобилния пазар. Не може една марка да е добра във всеки от тях. Хората защитават това, което се е доказало, че е най-добро за техните нужди и пари. Било то BMW, Mercedes, Audi или нещо съвсем друго :)
15:57 08.09.2011
55 NO COMMENT
15:57 08.09.2011
56 anti audi
До коментар #58 от "аз":
date pitam audito pada li pod 120L/100 gradsko? i moje li da izkara sedmiza bez serviz?Коментиран от #54
15:57 08.09.2011
57 glavan i zubei
До коментар #47 от "DOSHO P...RAS":
kakvo im obqsnqva6 be te si4ko razbirat,nai ve4e ot koreiski 6taigi deto sa 1.4i i gorqt 12 gradsko15:57 08.09.2011
58 аз
До коментар #48 от "Mercedes-Benz":
Ако наистина си инженер, късай дипломата и я хвърляй. Съотношението въздух-гориво наистина трябва да е правилното, но турбото не вкарва повече въздух, а същото количество, като по-голям двигател, за получаването на еднаква мощност. Значи разхода трябва да е еднакъв. Но по-малкият двигател има по-ниска маса и по-малки загуби от триене, т.е. по-нисък разход при еднакви други условия.Не манипулирай фактите.
Коментиран от #56
15:57 08.09.2011
59 M Power
До коментар #50 от "pe6o":
Новата М3 ще изглежда по-скоро ето така: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=401194Гледай и пак ми кажи, че е грозна (поглеждайки преди това новате Е класа)... хахахаха
15:57 08.09.2011
60 Trevor
До коментар #1 от "M":
Ei tova e kradeno ot Peugeot. Vij samo tabloto 1:1 s Peugeot 404 combi!!!!15:57 08.09.2011
61 АУДИ
До коментар #63 от "fiat":
ГРОЗНА Е И ОЩЕ КАК.ВИЖДАМ,ЧЕ СИ ЕДИН ОТ МАЛКОТО С МОЗЪК,ЗАТОВА МАХАЙ ТИЯ ГРОЗНИ БМВ И ОЩЕ ПО ГРОЗНИТЕ МЕРЦЕДЕС И СЕ МЯТАЙ НА АУДИ.Коментиран от #64
15:57 08.09.2011
62 kvo_kvo
До коментар #65 от "Мотовилков":
КВО АУДИ ТЕ ГОНИ БЕ СЕЛСКИ БЕК.00+00
15:57 08.09.2011
63 fiat
maitap be :-) kolata e unikalno ZLA i me kefi.
Коментиран от #61
15:57 08.09.2011
64 Бай Ганьо
До коментар #61 от "АУДИ":
Абе човек ти прочете ли преди да пуснещ коментара каква простотия си написал!В горивната камера съотношението на бензина и въздуха е строго определено,единствената разлика която идва от различната кубатура на двигателите е самото количество на горивната смес бензин/въздух но нейното съотношение не е нарушено!!!По твойта логика излиза,че щом турбото просто вкарва въздух в горивната смес като за по-голям двигател,но количеството на бензина не се увеличава то това означава,че съотношението бензин/въздух е строго нарушено-бедна смес!!!За да не се наруши съотношението им трябва да се увеличи притока на гориво!Тяхното съотношение според вида на двигателя е около 14:1.ПП>Става все по-забавно :)
Коментиран от #101
15:57 08.09.2011
65 Мотовилков
Шестак с турбо с/у атмосферка била тя и 8 бутална:
1. По-опростен, с по малко движещи се части, инерционни загуби, по-малко ТРИЕНЕ ->ПО-НИСЪК РАЗХОД и поддръжка (съвременните турбота не се чупят, но и да стане е консуматив, не като ГНП на един дизел-олеле майко!)
2. ПО-ЯК, щото чичото като слага турбо слага и усилени карантии.
3. Впряга изгорелите газове да свършат малко работа - турбираният мотор ВИНАГИ е с по-голямо КПД -> ПО-НИСЪК РАЗХОД
4. Турбираният мотор ВИНАГИ е с по-голям въртящ момент, ОСОБЕНО в средните обороти и затова няма нужда все да го изрязваш за да върви - по-ниски обороти на експлоатация -> ПО-НИСЪК РАЗХОД
5. При лек десен крак харчи колкото ВСЕКИ шестак (дори и ПО-МАЛКО, все пак турбо моторите са ВИНАГИ по-разтоварени), но може да върви ПОВЕЧЕ от осмака, а осмакът си харчи все толкоз,а при ръчка иди го нахрани! W12!
6. И най-важното - откъдето свършва атмосферното усъвършенстване на ДВГ, почва турбо подобрението!
ТУРБО ЕРАТА ВЪВ F1 - телеметрията на болидите показваше че НИКОЙ от състезателите по време на състезание не е натискал педала на газта докрай НИТО ВЕДНЪЖ. Как ти звучи 1900 коня от 4 цилиндров двигател на старата М3-йка, използван тогава във формулата - а изкарай ги атмосферно от същата кубатура.
Коментиран от #62
15:57 08.09.2011
66 аз
До коментар #68 от "Бай Ганьо":
Чети по-внимателно мнениети ми. Написал съм, че съотношението трябва да се спазва и че турбото вкарва повече въздух. Логично е да се сетиш, че се подава и повече гориво, за да се спази съотношението. Проста математика. Това, което също съм написал е, че при аналогична мощност количеството гориво-въздушна смес в по-малкият турбомотор не е повече от същото в по-голям атмосферен.15:57 08.09.2011
67 Бай Ганьо
До коментар #69 от "docenta":
Далече си от същтноста на спора.Никй не е казал,че турбото вреди,турбото се чупи,от турбото не се качва мощноста на двигателя или,че е вредно.Същноста на спора се състои в това,че ако вземеш да кажем 6 литров нетурбиниран мотор и друг който е 4,5 литра с турбо турбинираният ще има по-висок разход на гориво в горните постове съм обяснил защо.Но ако имаш парите за тази кола най-малкото което ще те бърка е колко гори.ПП.Четете бе хора,четете не лалайте плява само!
15:57 08.09.2011
68 Бай Ганьо
До коментар #70 от "аз":
Евала!!! Ето един смислен коментар-най-после се намери човек с който да се води разговор на ниво.Да логигата ти е вярна,но това зависи и от това на колко бара е надута турбината,ако е надуеш повече то разхода ще надвиши този на по-големия атмосверен двигател.Коментиран от #66
15:57 08.09.2011
69 docenta
Коментиран от #67, #71
15:57 08.09.2011
70 аз
До коментар #72 от "fgfsgs":
Не, няма да го надвиши, защото ще се вдигне мощността, и няма да е правилно да сравняваш двата двигателя. Сравнявай при еднаква мощност.Коментиран от #68
15:57 08.09.2011
71 КУРТИ
До коментар #69 от "docenta":
АМИ ТО ПО ТВОЯТА ЛОГИКА,АКО АЗ СИ СЛОЖА ТУРБО НА МОЯТА ЛАДА,ЩЕ СЪМ С НАЙ-ДОБРИЯ СПОРТЕН АВТОМОБИЛ !1. ПО-ОПРОСТЕН, С МНОГО МАЛКО ДВИЖЕЩИ СЕ ЧАСТИ, ПО-МАЛКО ТРИЕНЕ и т.н.
2. МНОГО ЯК,ДВИГАТЕЛ НА ЛАДА НЕ СЕ ЧУПИ ЛЕСНО,МОЖЕ САМО ДА ИЗДУХА ГАРНИТУРА ( 8,50 лева ),КОЯТО СЕ СМЕНЯ ЗА 2-3 ЧАСА
3. НЕ ВИНАГИ ГОЛЯМ ВЪРТЯЩ МОМЕНТ ! КОГАТО СЪМ ИЗНЕРВЕН, ВЪРТЯЩИЯТ МОМЕНТ ЩЕ Е УМОПОМРАЧИТЕЛЕН, ЗАЩОТО НЕ ПРИЗНАВАМ НИЩО ПРЕД МЕН ! КОГАТО СЪМ СПОКОЕН Е ВЪЗМОЖНО И ДА МЕ ИЗПРЕВАРИ НЯКОЕ БМВ,ЧЕ ДАЖЕ И МЕРЦЕДЕС,ЗАЩОТО ДОСЕГА НЕ МИ СЕ Е СЛУЧВАЛО ПОДОБНО НЕЩО !
15:57 08.09.2011
72 fgfsgs
А турбокомпресора, или турбо, е газ, компресор, който се използва за принудително предизвикване на двигател с вътрешно горене. А формата на компресор, на турбокомпресора увеличава плътността на въздух в двигателя да се създаде по-голяма мощност. А турбо компресора е задвижван от турбина, която се задвижва от двигателя на собствените изгорелите газове, а не директно механично устройство. Това дава възможност на турбокомпресора да се постигне по-висока степен на ефективност в сравнение с други видове компресори принудени индукция, които са по-уязвими за паразити загуба.
Коментиран от #70
15:57 08.09.2011
73 M_SUX
15:57 08.09.2011
74 мунди
15:57 08.09.2011
75 BMW
Коментиран от #76
15:57 08.09.2011
76 M Power
До коментар #75 от "BMW":
Айде и тоя пак се обади... Кога пак те пуснаха от психо диспансера, бе?!15:57 08.09.2011
77 M Power
До коментар #79 от "М Power":
Ох как обичам такива дървени филосови като теб... Ауди 1.8 20V горяло 8-9 градско?! Къде е тоя град и кое е това Ауди? И 1.9ТДИ не може да гори толкова малко.15:57 08.09.2011
78 КУРТИ
До коментар #80 от "Петър":
АЗ ДО ПСИХОДИСПАНСЕРА ХОДЯ,ЗА ДА ПРОВЕРЯ ДАЛИ ОЩЕ СИ ТАМ, ДАЛИ ТИ ДАВАТ ХРАНА И ВОДА, И ДАЛИ СИ ПИЕШ ХАПЧЕТАТА ! ЗАЩОТО КАКВО ЩЕ ПРАВИМ ПОСЛЕ БЕЗ ТВОИТЕ КОМЕНТАРИ, ОТ КОГО ЩЕ СЕ УЧИМ ?!15:57 08.09.2011
79 М Power
Коментиран от #77
15:57 08.09.2011
80 Петър
Какво не разбра от поста ми? Аналога на вървене на f01 535i (турбиниран) е 540i е39. Единият е с по-малък турбо мотор, а другия с по-голям атмосферен. С турбо мотора колата е една идея по-бърза и със около 35% по-икономична. Какво не разбра?
Интересно ми е само кой ти одобрява постовете ... сигурно влизаш в залата да си цъкаш бутоните сам :D
PS: Нека да го обясна по друг по-прост начин:
Представи си, че турбинираният мотор е с променлива кубатура, в зависимост от натоварването. Ако караш леко дърпа въздух за 3 литра, ако натискаш яко дърпа за 4 и разбира се тогава гори също колкото 4 литров мотор, но през останалите 85% от времето, когато не си дал цялата газ гори колкото 3 литра. От там той има по-голяма специфична мощност от 4 литров мотор (специфична мощност е отношението мощност/разход). Относно 3 литра атмосферен и 3 литра турбо турбото винаги ще гори повече от 3 литра атмосферния, но това не е в противоречие със горе споменатото както ти си мислиш ;)
Коментиран от #78
15:57 08.09.2011
81 Петър
15:57 08.09.2011
82 M Power
До коментар #87 от "Дошо":
http://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/731.htmlПо заводски данни гори 12.1/100 градско... Ти, пикльо, сам си направи сметка реално колко. Ама това като пораснеш.
15:57 08.09.2011
83 BMW
До коментар #88 от "Nikolov":
ae priqtel ti nedei gleda kakvo dava proizvoditelq ami gledai kolko ti e tejak krakat ! i na moito BMW po katalog mu davat 14.7,15 ama az go smakvam na 13 daje nqkoi pat do 12.5 ama tova trqbva da go galq po podala ! prosto ti kazvam ot li4en opit 6toto sam imal takova i sam go zasi4al gracko ! kato go napalnih do gore i minah 102 km sled tova kato se varnah pak da zaredq i vleze 9.2 litra !Коментиран от #85
15:57 08.09.2011
84 paco
15:57 08.09.2011
85 DOSHO P...RAS
До коментар #83 от "BMW":
нещо езиците не ти се отдават мойто момиче я си остани просто п...рас!!15:57 08.09.2011
86 diavolettoooo
До коментар #2 от "Дошо":
Audi niama nujda ot napuvane,TIA PROSTO e NOMER 1!Merete si BMW-encata s Mercedes i ostavete KRALIA na mira!15:57 08.09.2011
87 Дошо
До коментар #91 от "АУДИ":
На теб мисленето не ти се отдава та затова не се напъвай, че е безмисленоКоментиран от #82
15:57 08.09.2011
88 Nikolov
Коментиран от #83
15:57 08.09.2011
89 M_SUX
15:57 08.09.2011
90 Senko
15:57 08.09.2011
91 АУДИ
Коментиран от #87
15:57 08.09.2011
92 audi A8-ALONSO
15:57 08.09.2011
93 М
До коментар #98 от "мунди":
Шофьор на Бентли и шофьор на Ауди са един до друг на светофара. Шофьорът на Аудито отваря прозореца и пита:- Как е, доволен ли си?
- Да, добра е - казва този с Бентлито.
- Аха... щото гледам - не ги карат много... :D
15:57 08.09.2011
94 Benz
До коментар #99 от "Пешо Кирката":
GORCHIVATA ISTINA!15:57 08.09.2011
95 maksito
15:57 08.09.2011
96 АУДИ
15:57 08.09.2011
97 Кольо Палачинката
До коментар #102 от "RUMPI":
Момче, ти малоумно ли си или какво? С какво е стабилно Ауди?- отговор: с абсолютно НИЩО. БМВ си е марка с традиции и качества, докато Ауди си е една посредствена марка и ще си остане такава, а да не забравяме, че темата е за БМВ, а не за Ауди затова не се излагай повече.15:57 08.09.2011
98 мунди
Коментиран от #93
15:57 08.09.2011
99 Пешо Кирката
До коментар #103 от "SY":
Абе момче,ти си в заблуда ! След няколко дена като падне малко сняг,излез навън да видиш колко Аудита и колко БМВ-та се карат по улиците ! Хората ти казват, че БМВ са само за лятото и то,ако не е валяло дъжд, защото има опасност да отсечеш някое дърво, докато при Ауди такива ситуации няма,много са стабилни ! Абе, личи си ,че си още малък и не ги разбираш тези неща .Коментиран от #94
15:57 08.09.2011
100 BMW SUCKS
15:57 08.09.2011
101 RUMPI
До коментар #64 от "Бай Ганьо":
BRATLE VECHE VSICHKI KOLI SI PRILICHAT, AMA DA KAJE6 CHE KRADENO TOCHNO OT GADNITE ,,PEJA,,MNOGO TAPO :(
15:57 08.09.2011
102 RUMPI
КАЧЕТЕ СЕ И ПОКАРАЙ ТЕ "М3" И ЩЕ СИ ГОВОРИМ ПАК
НЕГРАМОТНИ СМЕШНИЦИ
Коментиран от #97
15:57 08.09.2011
103 SY
Коментиран от #99
15:57 08.09.2011
104 Бай Ганьо
До коментар #109 от "КУРТИ":
Бях решил да не пиша повече в тази тема,защото наливам от пусто в празно,но този ти коментар страшно много ме разсмя.Корабните двигатели са бавнооборотни с висок въртящт момент,и развиват много ниски обороти и това не позволява тяхното турбиниране.А и има още една причина,че при големите кораби двигателите са колкото една къща,е представи си колко голяма трябва да е турбината за тоя мотор http://www.dina.kvl.dk/~nikrjel3/diesel_engine_6s70me-c.jpg Единсвените двигатели които се турбинират на плавателен съд са тези на малките моторници които са с бензинови двигатели които са бързооборотни.15:57 08.09.2011
105 Дошо
До коментар #7 от "Бай Ганьо":
Абе мен не си никакъв инженер или ако си си завършил по някакви неясни начини.Инженермеханик - ахаха смях.Казва се машинен инженер бе пич.Бая глупости си написал не ти ли е неудобно да ръсиш тъпотии?15:57 08.09.2011
106 Driver
До коментар #110 от "Driver":
TI OT MARS LI PADA6?VEDNAGA SPRI!!!!DA PI6E6 ZA KORABNI DVG!!!!15:57 08.09.2011
107 Турбото
П.С. няма значение дали автомобилът ускорява или се движи с постоянна скорост - турбината работи в отределен оборотен диапазон, ако двигателя работи в него, то и турбината работи.
15:57 08.09.2011
108 Турбото
15:57 08.09.2011
109 КУРТИ
Коментиран от #104, #110
15:57 08.09.2011
110 Driver
До коментар #109 от "КУРТИ":
Prav si brat4e,ama v tozi sait osven oligofreni na koito obesnqva6,kazva6,dava6 primeri i na kraq pak pi6at prostotii prosto nqma da nameri6!Ne se opitvay da nalee6 ne6to v probit sad...Коментиран от #106
15:57 08.09.2011
111 ludmil
15:57 08.09.2011
112 Ж
15:57 08.09.2011
113 bmw
15:57 08.09.2011
114 CNEVROLET
15:57 08.09.2011