Южноафриканското подразделение на BMW завърши реставрацията на предшественика на всички M-модели на марката. Възстановяването на 530 Motorsport Limited Edition е продължило цяла година в завода на компанията в Рослин до столицата Претория, където през 1976 г. се ражда автомобилът.
В средата на 70-те години на миналия век южноафриканският филиал на BMW решава да подготви две петици E12 за участие в местния туристически шампионат. За хомологация обаче компанията трябва да успее да продаде поне 100 бройки от цивилната версия на състезателния автомобил и така на бял свят се появява BMW 530 Motorsport Limited Edition.
Търсенето се оказва много по-високо от планираното и от BMW са принудени да увеличат първоначално заложения тираж. През 1976 г. са продадени 110 седана от първата серия, а през 1977 г. още 117 коли от втората.
Участието на BMW 530 Motorsport Limited Edition в южноафриканския шампионат за туристически автомобили е триумфално. За три години моделът печели 15 състезания и три титли.
BMW 530 MLE продължава да беснее по пистите чак до средата на 80-те години, а през 1985-а е удостоено с титлата "Най-успешен автомобил от пета серия".
Първата M-ка на BMW се оборудва с модифициран редови шестак от стандартната модификация 530. Мощността е увеличена до 200 к.с., а въртящият момент - до 277 Нм. Така въоръжен, седанът ускорява от 0 до 100 за 9.7 секунди и вдига 208 км/ч.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 AMG
14:14 11.10.2019
2 тракиеца
Коментиран от #7
14:19 11.10.2019
3 Алфа Вълкът
Коментиран от #4, #10
14:24 11.10.2019
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Сектант
Коментиран от #6
14:56 11.10.2019
6 Ввв
До коментар #5 от "Сектант":
Хората възхваляващи Дачия са с лоботомия,доказано е!!!15:00 11.10.2019
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Ивайло
15:11 11.10.2019
9 бъррр
15:57 11.10.2019
10 тракиеца
До коментар #3 от "Алфа Вълкът":
какво е генно инжеинерство ли , еми едно време колите са правени от инжинери които са били гении с име , и не само автомобили ,и са направили тези автомобили с много ум и пари и разработки и доработване , за да постигнат целта си , защото тогава се гледаше на здравината и комфорта за времето си ,което е направено от качестевени матреали , а не сега както тези пласмасови щаиги за домати и краставици , дето се напуква таблото от горещините и скрца и по двигателя разни китаиски електоники и базикни ,дето да спират мотора и да се чудиш какво става , апа за окачването да не ти говоря колко са зле нещата , даже и ламарината от вестник , сега няма абсолютно никакво качество , една шир потреб за много повече пари ,хврлени на вятара , всяка една глезотиика модерна на този нов автомобил се плаща много яко , но защо.Коментиран от #11
17:11 11.10.2019
11 Алфа Вълкът
До коментар #10 от "тракиеца":
Ама си бил бая прост баце, що не взе първо да провериш словосъчетанието?Коментиран от #13, #15, #17
19:33 11.10.2019
12 ВМW то си е BMW
20:30 11.10.2019
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Момичето с БМВ-то
15:07 12.10.2019
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Алфа Ромео
00:34 13.10.2019
17 тракиеца
До коментар #11 от "Алфа Вълкът":
а ти си кух като празна водоноска , зил 130 цистерна с вода , ама празна , е това си ти.15:05 14.10.2019
18 Бесен язовец
23:59 14.10.2019