17 Октомври, 2019 13:55 7 245 19

Една стара, но много бърза кола

  • porsche-
  • 959
Една стара, но много бърза кола - 1

Става дума за Porsche 959. Този автомобил e в производство от 1986 до 1988 година и след това от 1992 до 1993 година. За тези два периода от модела са произведени 337+8 автомобила. Двувратото купе обаче остава в историята, като един от най-бързите автомобили на миналия век.

Една стара, но много бърза кола

Битурбо, предаване на момента и към четирите колела и 3.6 секунди до 100. През 80-те години на миналия век това е чудовищно бързо, а дори и по днешните стандарти е предостатъчно за 959 да бъде причислено към новите суперкари. За тази динамика се грижи задно разположен двигател с работен обем 2 849 см3.

Една стара, но много бърза кола

Мощността на шестцилиндровия мотор е 450 конски сили, а момента се предава към четирите колела посредством петстепенна механична скоростна кутия. С тегло от 1.5 тона, това Porsche се превръща в най-бързата серийна кола за цивилна употреба в света. Максималната ѝ скорост е 317 км/ч.

Една стара, но много бърза кола


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 26 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 монтьор

    86 4 Отговор
    Днес вече не правят такива вечни хитове. Губят пари.
  • 2 Коментара

    75 2 Отговор
    Освен много бърза е и много красива! Класика.
  • 3 Бесен Язовец

    29 25 Отговор
    Наистина 959 е бърза и здрава кола, но аз предпочитам москвича - достатъчно бърз и по шосе, и в нивата, и без товар, и натоварен звярът си остава звяр !
  • 4 123

    55 4 Отговор
    И ТОВА Е ЕДИНСТВЕНАТА КОЛА СПЕЧЕЛИЛА И ПАРИЖДАКАР И 24ТЕ ЧАСА НА ЛЮМАН

    Коментиран от #8

  • 5 Хайл

    43 1 Отговор
    Кола от годините в които немците наистина правеха коли...
  • 6 Уникално

    42 3 Отговор
    Единственото 4х4 което работи правилно само със гуми с различен размер на двата моста. И до днес е признато за най добрата система за задвижване на четирите колела!

    Коментиран от #12

  • 7 Амсалака

    18 0 Отговор
    При това доста скъпо.Цена от 750000 евро нагоре
  • 8 Татко ти

    8 2 Отговор

    До коментар #4 от "123":

    Дакар печелят,но Льо ман не.Там Порше участва с модификацията на 959,която е 961 и завършват 7-ми в крайното класиране,което е отличен резултат като се има предвид,че от 1-во до 6-то място са само зверовете Порше 962 и 956.
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Ynd

    13 2 Отговор
    Ей, преводачите?!? Цивилна употреба значи друго (преводът на civilian е гражданска). Защото иначе трябва да има и военно Порше!

    Коментиран от #11

  • 11 Tate

    12 0 Отговор

    До коментар #10 от "Ynd":

    ХИХИХИ има военно Порше PANZER 4 !! :::))))
  • 12 Като гост

    3 8 Отговор

    До коментар #6 от "Уникално":

    И от КОЙ е "признато за най добрата система за задвижване на четирите колела"? Усещаш ли какви глупости пишеш? Ауди десетилетия усъвършенства технологията, за Субару да не споменавам. А Тойота, Нисан, Мицубиши..... Порше са много, много назад през осемдесетте години с 4х4.

    Коментиран от #14, #15, #16

  • 13 Eistee

    3 0 Отговор
    Пишете: "С тегло от 1.5 тона, това Porsche се превръща в ...", което според мен е неточно. Разбира се, има различни стандарти за измерване на теглото на един автомобил, но немците до януари 2006 използват DIN 70020, част 2, който гласи: "...автомобил с резервоар пълен до 90% (при 959 той е 85 литра), шофьор (75 kg), комплект инструменти, резервна гума, аптечка и авариен триъгълник, като са допустими отклонения от +/-5%.". Дори и по този стандарт Порше 959 тежи 1350 kg (за версия "leggera") и 1450 kg (за версия "comfort"). Това е огромна разлика. Проверявайте си данните, моля или поне пишете кое тегло имате предвид - да не би да е на състезателната версия с roll cage-а?
  • 14 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #12 от "Като гост":

    Ползваш ли английски?
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Гост

    2 2 Отговор

    До коментар #12 от "Като гост":

    Това че ти и идея си нямаш какво има под задния капак на 959 изобщо не означава че си умен. Дори напротив. Още по онова време 959 е имало torque vectoring. Ако изобщо разбираш какво ти казвам

    Коментиран от #18

  • 17 Християн

    1 0 Отговор
    Този автомобил ми е слабост от малък, дори го имах като умален модел 1:24
  • 18 Като гост

    1 1 Отговор

    До коментар #16 от "Гост":

    А ти умен ли си? Сети се сам защо "тъпия немец" не е продължил масово с ВЕЛИКАТА технология. Трябваха години за да я доразвият Мицубиши в еволюшъна. А и си нещо сприхав, пий си хапчетата за простатата и всичко ще е ок.
  • 19 NESHTOTO

    0 0 Отговор
    https://www.youtube.com/watch?v=GxBzTVoFHXQ