Last news in Fakti

6 Юли, 2012 11:16 11 318 34

Volkswagen поглъща Porsche

  • volkswagen-
  • porsche-
  • vag

Първи август се очертава като последния ден на Porsche като независим производител. Volkswagen обяви намерението си тогава да изкупи останалите 50.1% от акциите на легендарната компания и така да стане неин пълновластен собственик.

През 2009-а VW придоби 49.9% от Porsche за 3.9 млрд. евро. Концернът ще плати за остатъка от акциите 4.46 млрд. евро. След окончателното придобиване Porsche ще стане десетата марка в състава на волфсбургския гигант след Audi, Skoda, Bugatti, Volkswagen, Seat, Bentley, Lamborghini, MAN и Scania.
 
Наблюдатели откриват известна ирония в сделката. Преди седем години Porsche се опита да погълне Volkswagen и изкупи 51% от акциите на концерна, но затъна в дългове заради изтеглените заеми. През 2008-2009 г. компанията от Цуфенхаузен загуби 4.4 млрд евро.
 
От друга страна печалбите на Volkswagen за първото тримесечие на тази година възлизат на 3.18 млрд. евро или цели 86.1% повече от аналогичния период на 2011-а. Оборотът на концерна достига 47.3 млрд. евро, а продажбите надхвърлят 2.2 млн. автомобила.
 
Печалбата на Porsche от началото на годината са 2.05 млрд. евро (+22%), а оборотът - 10.9 млрд. Финансовите показатели на компанията са най-добрите в историята й.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ghost rider

    0 2 Отговор
    ето така се развива фолксваген .стига с тези японски коли, иначе които не се чупят ,но ако се случи това частите нямам думи
  • 2 руснака

    4 0 Отговор
    снимката кърти!))) една снимка показва реална ситуация на "поглъщането")))
  • 3 до 1

    2 2 Отговор
    Стига писа глупости . Тойота се развива по добре от Фолксваген и частите и обслужване в сервиз на Фолксваген са по скъпи от японските.Да не говорим , че японските се чупят по малко.
    Като не си в час не се изказвай.
  • 4 Иванов

    1 0 Отговор
    Тази "новина" е от преди 5 дни
  • 5 Megane

    2 1 Отговор
    Жалко за Порше - наистина ми харесваше като марка. Вече няма никаква надежда определено. Кой знае какви още простотии ще започнат да произвеждат след четириврати купета и джиповете (не че имам нещо против Cayenne, но просто Порше не е това, което беше преди години). За пореден път се убеждавам, че до каквото се докопа Ваген го съсипва.
    И да - и според мен VW е срам за немското автомобилостроене. Добре че са БМВ и Мерц-а да им оправят рейтинга, те с тия къмершъл, едно-базови вагени нацяло я оплескват. 'щото те всичките са си едно и също на практика - и 10-те им производни.
    А и Ауди бяха марка едно време ... 80-те ... но това е вече отминала епоха - жалко. :(
  • 6 Само ЦСКА

    0 1 Отговор
    Добре де! Доколкото знам те отдавна владеят контролния пакет с акции.
  • 7 PlimP

    2 0 Отговор
    Фердинанд си отиде май и творението му ще си отиде :(, дай на икономист, финансист и прочие нещо с морална и сантиментална стойност и ще го прецака за секунди, само кинти са им главите , нищо че ще затрият една от най-емблематичните спортни коли
  • 8 VVv

    0 1 Отговор
    Да се надяваме че Porshe ще си остане същото!!!
  • 9 Ботев Пд

    1 0 Отговор
    Порасли пилци - пое.а.и квачки.
  • 10 Aprilia

    0 0 Отговор
    Мислех,че Lamborghini е италиянско производство!
  • 11 Ts@r

    2 0 Отговор
    Дотук с хубавите Porsche-та, от другия месец очаквайте пасати и голфове с големи двигатели.

    P.S Lamborghini си е напълно италиянска марка, но оправлявана от роботи с цифри вместо очи.
  • 12 scIROCco

    0 2 Отговор
    ех разбирачи, разбирачи - колкото си щеш. Щом японските автомобили са толкова надеждни и с толкова евтина поддръжка, защо по улиците ни преобладават немски машини, нима българина е толкова забогатял че да може да си позволи "скъпите" немски возила?!? А относно ФВ - това е марката за нашите пътища.
  • 13 The Best

    0 0 Отговор
    Каква ирония, решаваш да купиш а накрая същите те купуват. Със тези нови платформи ще купуваш едно и също нещо на различни цени. Екстрите си казват думата но като концепция ще са много подобни.
    На поледък започнаха едни "коалиции" между немско и японско и незнам къде ще му излезе края. Има ли смисъл вече да си фен на нещо ?
  • 14 Милен

    1 0 Отговор
    До: scIROCco
    Колега защо съдиш само по БГ пътищата какви коли движат. Много ти е тесен мирогледа, ти изкара България център на земното кълбо и държава , по която трябва да се води цялото автомобилно производство. Разходи се малко извън село и тогава говори какви коли карат хората. Тука е нормално да караме немски корита на по 20 години, не за друго защото така са ни промити мозъците, а и всеки внася коли от Грмания и Италия и то главно немски.
    Карам европейска кола, няма да кажа каква, но съм карал и японска, и единственото нещо по което японската отстъпва е качеството на материалите и донякъде комфорта, и да въпреки че карам европейска кола мога да кажа, че японските са по-надеждни, не случайно са най-продавани по цял свят :).
    Лека и безаварийна.
  • 15 Неделчо

    1 2 Отговор
    МОЖЕМ ДА БЪДЕМ СПОКОЙНИ, ЩОМ ПОРШЕ МИНАВА В РЪЦЕТЕ НА ФОЛКСВАГЕН.
    ЛИЧНО АЗ КАРАМ ФОЛКСВАГЕН, СИНА МИ КАРА ФОЛКСВАГЕН И МОГА ДА ВИ КАЖА, ЧЕ ТОВА Е НАЙ- ДОБРАТА МАРКА АВТОМОБИЛИ.
    БЪДЕТЕ СПОКОЙНИ ЗАЩОТО ПОРШЕ МИНАВА НЕ В ДОБРИ РЪЦЕ, А В НАЙ- ДОБРИТЕ.

    Коментиран от #18

  • 16 a4s4rs4

    1 2 Отговор
    Според мен Порше пак ще си е Поршe, просто друг ще прибира оборота!
  • 17 haho

    1 0 Отговор
    към №15 Неделчо: това, че ти караш VW и сина ти кара VW далеч не значи, че VW е най-добрата марка автомобили, а просто значи, че не си се качвал на хубава кола. Нямам нищо против VW, но това е евтина кола за масовия потребител, в нея няма нито нещо иновативно, нито е първо качество, а по екстри на базовите модели си съперничи с доста по-скромни марки, защото цената в случая е определяща, не качеството. Добри коли са за парите си АКО караш колата първите 3-5 години и после я продадеш, у нас се карат защото са евтини, не защото са добри. Малко хора биха си купили VW ако имат пари за по-добра кола.
  • 18 мухаха

    0 0 Отговор

    До коментар #15 от "Неделчо":

    @15 Бъдете спокоен, със синът ви карате най големите каруци.
  • 19 tica2

    1 0 Отговор
    Определено тук царува българският манталитет - всеки хвали тази кола която кара.Аз няма да коментирам моите коли , просто ще се надявам порше да остане това което е и да продължи да радва със стил и красота , както винаги е било.
  • 20 VW Phaeton

    0 1 Отговор
    Хаха.. ей №15 haho: Много си зле пич много.. аз карам VW Phaeton W12 и определено не е евтина кола и честно да ти кажа не ги карат много (не е много масова) а за иновативно определено има доста неща, като започенш с въздушното регулируемо окачване и минеш през това, че има около 100 бутона за регулиране на ел. функите, четири зонен климатроник и още много други.. тъй че карай си там жигулито и не се.и по най-готината марка..

    Коментиран от #24

  • 21 ВИП АМГ

    0 0 Отговор
    Porsche
  • 22 ВИП АМГ

    1 0 Отговор
    Porsche e obrechena marka.tia shte ia sasipiat.shte stane skapo VW.
  • 23 radoS1600

    0 1 Отговор
    Хм, аз да си кажа съм болен по AUDI и не съм съгласен с твърдението че ауди не са вече същите след като WV са го купили, колкото до това че японките не се развалят това са си глупости разбира се защото ако беше така щяха да фалират с тия ВЕЧНИ возила нали, колкото до евтините материали предлагам на колегата да нареди едно Ауди на 20+г. и една японка на 12г. и да видим коя е по-ръждива а за лукс и комфорт при японките нещо не се получава. Частите им били по-евтини от немските дрън-дрън аз за 17 години значи не съм случил на свесни доставчици да си заредя магазина с евтини японски части глеи ти глеи къв съм бил....

    Коментиран от #25

  • 24 EMSKI

    3 0 Отговор

    До коментар #20 от "VW Phaeton":

    Като изключим граматическите грешки,причината за които само предполагам каква е.....пич..набутал си се с този автомобил!!! В провинцията на това му викат "кисел тежкар", защо не си купи BENTLEY??? -на същата платформа е,мотора е същия....е да изработката е по-различна,но идеята е подобна. Имам един въпрос....нов ли го взе???
  • 25 ВИП АМГ

    1 0 Отговор

    До коментар #23 от "radoS1600":

    dasi padash po kenefite na VAG granichi s ludosta.mazohisti li ste be hora?
  • 26 mасtup

    0 1 Отговор
    кво ти пука по кво си падат хората....ти с кво кенеф4е си?
  • 27 Aprilia

    0 0 Отговор
    До Н20
    Каде си тръгнал с тая кошница бе пред мойто мазерати!
    Ае стига тук всеки може да кара каквото иска! :Д
  • 28 дидо

    0 1 Отговор
    Някой хора тук...Дето пишат само глупости е добре да се замислят защо се получават тези поглъщания ?
    Добре е да се включва и сивото вещество от време на време !

    Коментиран от #29

  • 29 ВИП АМГ

    0 0 Отговор

    До коментар #28 от "дидо":

    tisi kon s kapaci.tova che si pokaral 15g A4ka na brati te kara da imash klozeta na VAG za letiashta chinia.izlagash se.pokarai drugi marki i shte razberesh za kakvo govoria.
  • 30 до 23

    1 0 Отговор
    Готово пич.Давай 20 годишно А8 да го сложим до Lexus LS на 12 години.
    Дай после и А4 да го сложим до един Акорд да видиш колко си смешен.
    Не те знам какъв магазин имаш но не си се качвал на нова японска кола от висок и среден клас.
    Ако критерият ти е Тойота Айго ясно е защо мислиш японските коли за слаби.
    Що се отнася до частите смяна на ангренаж на дизелова А4 от 2000 година излиза 400 стотака .
    За Хонда от този период сумата е около 200 лева. Шарнирни болтове за японскиколи от това време са около 30 лева. Познай колко са за Ауди.
    Явно не си зареждаш магазина от където трябва.
  • 31 1615141312и т.н

    0 1 Отговор
    Много глупости ръсите!
    Не мога да разбера що си чешете езицити (в случая пръстите)?
    Знаетие ли кой държи контролния пакет на VW?
    Ако потърсите из нета , ше видите че това финансова група ПОРШЕ, която обаче няма нищо общо с автомобилната марка порше! Въпроса е дали името порше в случая е съвпадение или нещо се гъбаркат с хората.........
    Айде всичко ви добро с японското УЛТРА автомобилостроене - тойти -мойоти и други дръгели

    Коментиран от #32

  • 32 ВИП АМГ

    0 0 Отговор

    До коментар #31 от "1615141312и т.н":

    lexus e v pati po zdrav i nadejden ot klozetite na VAG.
  • 33 Джапанков

    1 0 Отговор
    Почивай в мир, Порше!

    Коментиран от #34

  • 34 ВИП АМГ

    0 0 Отговор

    До коментар #33 от "Джапанков":

    fakt.