Първи август се очертава като последния ден на Porsche като независим производител. Volkswagen обяви намерението си тогава да изкупи останалите 50.1% от акциите на легендарната компания и така да стане неин пълновластен собственик.
През 2009-а VW придоби 49.9% от Porsche за 3.9 млрд. евро. Концернът ще плати за остатъка от акциите 4.46 млрд. евро. След окончателното придобиване Porsche ще стане десетата марка в състава на волфсбургския гигант след Audi, Skoda, Bugatti, Volkswagen, Seat, Bentley, Lamborghini, MAN и Scania.
Наблюдатели откриват известна ирония в сделката. Преди седем години Porsche се опита да погълне Volkswagen и изкупи 51% от акциите на концерна, но затъна в дългове заради изтеглените заеми. През 2008-2009 г. компанията от Цуфенхаузен загуби 4.4 млрд евро.
От друга страна печалбите на Volkswagen за първото тримесечие на тази година възлизат на 3.18 млрд. евро или цели 86.1% повече от аналогичния период на 2011-а. Оборотът на концерна достига 47.3 млрд. евро, а продажбите надхвърлят 2.2 млн. автомобила.
Печалбата на Porsche от началото на годината са 2.05 млрд. евро (+22%), а оборотът - 10.9 млрд. Финансовите показатели на компанията са най-добрите в историята й.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ghost rider
11:27 06.07.2012
2 руснака
11:36 06.07.2012
3 до 1
Като не си в час не се изказвай.
11:43 06.07.2012
4 Иванов
11:46 06.07.2012
5 Megane
И да - и според мен VW е срам за немското автомобилостроене. Добре че са БМВ и Мерц-а да им оправят рейтинга, те с тия къмершъл, едно-базови вагени нацяло я оплескват. 'щото те всичките са си едно и също на практика - и 10-те им производни.
А и Ауди бяха марка едно време ... 80-те ... но това е вече отминала епоха - жалко. :(
11:58 06.07.2012
6 Само ЦСКА
12:04 06.07.2012
7 PlimP
12:06 06.07.2012
8 VVv
12:14 06.07.2012
9 Ботев Пд
13:23 06.07.2012
10 Aprilia
14:00 06.07.2012
11 Ts@r
P.S Lamborghini си е напълно италиянска марка, но оправлявана от роботи с цифри вместо очи.
15:14 06.07.2012
12 scIROCco
15:23 06.07.2012
13 The Best
На поледък започнаха едни "коалиции" между немско и японско и незнам къде ще му излезе края. Има ли смисъл вече да си фен на нещо ?
15:30 06.07.2012
14 Милен
Колега защо съдиш само по БГ пътищата какви коли движат. Много ти е тесен мирогледа, ти изкара България център на земното кълбо и държава , по която трябва да се води цялото автомобилно производство. Разходи се малко извън село и тогава говори какви коли карат хората. Тука е нормално да караме немски корита на по 20 години, не за друго защото така са ни промити мозъците, а и всеки внася коли от Грмания и Италия и то главно немски.
Карам европейска кола, няма да кажа каква, но съм карал и японска, и единственото нещо по което японската отстъпва е качеството на материалите и донякъде комфорта, и да въпреки че карам европейска кола мога да кажа, че японските са по-надеждни, не случайно са най-продавани по цял свят :).
Лека и безаварийна.
15:42 06.07.2012
15 Неделчо
ЛИЧНО АЗ КАРАМ ФОЛКСВАГЕН, СИНА МИ КАРА ФОЛКСВАГЕН И МОГА ДА ВИ КАЖА, ЧЕ ТОВА Е НАЙ- ДОБРАТА МАРКА АВТОМОБИЛИ.
БЪДЕТЕ СПОКОЙНИ ЗАЩОТО ПОРШЕ МИНАВА НЕ В ДОБРИ РЪЦЕ, А В НАЙ- ДОБРИТЕ.
Коментиран от #18
16:56 06.07.2012
16 a4s4rs4
17:08 06.07.2012
17 haho
18:14 06.07.2012
18 мухаха
До коментар #15 от "Неделчо":
@15 Бъдете спокоен, със синът ви карате най големите каруци.18:45 06.07.2012
19 tica2
19:01 06.07.2012
20 VW Phaeton
Коментиран от #24
19:37 06.07.2012
21 ВИП АМГ
20:32 06.07.2012
22 ВИП АМГ
20:33 06.07.2012
23 radoS1600
Коментиран от #25
20:45 06.07.2012
24 EMSKI
До коментар #20 от "VW Phaeton":
Като изключим граматическите грешки,причината за които само предполагам каква е.....пич..набутал си се с този автомобил!!! В провинцията на това му викат "кисел тежкар", защо не си купи BENTLEY??? -на същата платформа е,мотора е същия....е да изработката е по-различна,но идеята е подобна. Имам един въпрос....нов ли го взе???21:38 06.07.2012
25 ВИП АМГ
До коментар #23 от "radoS1600":
dasi padash po kenefite na VAG granichi s ludosta.mazohisti li ste be hora?21:46 06.07.2012
26 mасtup
22:56 06.07.2012
27 Aprilia
Каде си тръгнал с тая кошница бе пред мойто мазерати!
Ае стига тук всеки може да кара каквото иска! :Д
23:23 06.07.2012
28 дидо
Добре е да се включва и сивото вещество от време на време !
Коментиран от #29
07:52 07.07.2012
29 ВИП АМГ
До коментар #28 от "дидо":
tisi kon s kapaci.tova che si pokaral 15g A4ka na brati te kara da imash klozeta na VAG za letiashta chinia.izlagash se.pokarai drugi marki i shte razberesh za kakvo govoria.14:15 07.07.2012
30 до 23
Дай после и А4 да го сложим до един Акорд да видиш колко си смешен.
Не те знам какъв магазин имаш но не си се качвал на нова японска кола от висок и среден клас.
Ако критерият ти е Тойота Айго ясно е защо мислиш японските коли за слаби.
Що се отнася до частите смяна на ангренаж на дизелова А4 от 2000 година излиза 400 стотака .
За Хонда от този период сумата е около 200 лева. Шарнирни болтове за японскиколи от това време са около 30 лева. Познай колко са за Ауди.
Явно не си зареждаш магазина от където трябва.
20:03 07.07.2012
31 1615141312и т.н
Не мога да разбера що си чешете езицити (в случая пръстите)?
Знаетие ли кой държи контролния пакет на VW?
Ако потърсите из нета , ше видите че това финансова група ПОРШЕ, която обаче няма нищо общо с автомобилната марка порше! Въпроса е дали името порше в случая е съвпадение или нещо се гъбаркат с хората.........
Айде всичко ви добро с японското УЛТРА автомобилостроене - тойти -мойоти и други дръгели
Коментиран от #32
22:13 07.07.2012
32 ВИП АМГ
До коментар #31 от "1615141312и т.н":
lexus e v pati po zdrav i nadejden ot klozetite na VAG.23:41 07.07.2012
33 Джапанков
Коментиран от #34
14:51 08.07.2012
34 ВИП АМГ
До коментар #33 от "Джапанков":
fakt.20:32 08.07.2012