Last news in Fakti

12 Февруари, 2020 14:13 11 406 23

Skoda обяви името на първия си електрически кросоувър

  • skoda-
  • enyaq-
  • vision iv

Първата изцяло електрическа Skoda ще се казва Enyaq. Названието произхожда от ирландското име Enya, което означава "източник на живот". Чехите са решили да добавят към него буквата "Е", за да подчертаят типа задвижване, а "q" подсказва родството с останалите кросоувъри в гамата на марката Karoq, Kodiaq и Kamiq.

Skoda обяви името на първия си електрически кросоувър

Новият модел на ток ще бъде построен на модулната платформа на Volkswagen, разработена специално за електромобили. Enyaq ще стане серийна версия на концептуалното крос купе Vision iV, което Skoda показа на автосалона в Женева миналата година.

Skoda обяви името на първия си електрически кросоувър

Прототипът имаше електромотори на всяка от двете оси със съвкупна мощност 306 к.с. Vision iV ускорява от 0 до 100 за 5.9 сек., а максималната му скорост е 180 км/ч.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 21 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гост

    48 4 Отговор
    Това е Urus за "бедни". Въпреки, че мразя коли тип X6 , но тази ми харесва.
  • 2 2569

    53 1 Отговор
    Бедни бедни, колко бедни, то тва ще е 100к поне

    Коментиран от #4, #5

  • 3 123

    34 12 Отговор
    Както обикновено Шкода са в крак с тенденциите. Най-хубавото е, че вероятно ще е на добра цена спрямо конкурентите. Мисля, че 70 000 - 80 000 лева ще ѝ подхожда доста. Ако влезе в тези параметри ще е лидер на пазара.
  • 4 Гост

    9 22 Отговор

    До коментар #2 от "2569":

    Вие българетата сте абсолютно функционално неграмотни. Ти кавичките виждаш ли и знаеш ли какво означават, българенце ?
  • 5 123

    24 15 Отговор

    До коментар #2 от "2569":

    Е как бе пич, тук половината електролюби всеки ден купуват и продават Тесли. Да не говорим, че част от тях сякаш са акционери там - толкова са активни в промотирането ѝ. А на Тесла - най-малкия модел 3, без 4х4 и с базовото оборудване е към 110 000 лева след дотациите. Джипът на Теслите гони 200 000 лева. Тоест за Шкодата ще има много пазар в Европа.

    Коментиран от #6, #8, #10, #11

  • 6 Коmapak

    14 1 Отговор

    До коментар #5 от "123":

    Къде в статията видя цена? От къде си сигурен, че цената ще е ниска? Цените на батериите са що годе еднакви.

    Коментиран от #15

  • 7 Boxer 3

    20 1 Отговор
    Много добре изглежда!
    Ама няма да е безплатна ;)
  • 8 na baba ti hvur4iloto

    8 5 Отговор

    До коментар #5 от "123":

    Те и мурвите, белото и Г-класите не ги дават без пари ако случайно не си разбрал. Айде беги да протестираш.
  • 9 Боби

    16 5 Отговор
    За тази Шкода съм писал в предишни статии. Това е голям конкурент на Тесла и единствен недостатък е липсата на зарядни. Но е доста готина и ще се продава доста добре. Но трябва зарядни като на Тесла.
  • 10 Боби

    12 8 Отговор

    До коментар #5 от "123":

    Айде бе? А не е ли 43290 евро Модел 3? Ти на какъв курс ги смяташ?

    Коментиран от #16

  • 11 Боби

    12 5 Отговор

    До коментар #5 от "123":

    Я кажи какво е базовото оборудване на Модел 3 че не се сещам? А май базовото беше, че няма теглич!

    Коментиран от #14

  • 12 Бачо Киро

    17 2 Отговор
    Как точно чехите са добавили буквата Е към думата Enya, че хич не го сфанаФ... А четете си драсканиците преди да ги публикувате, не е трудно...
  • 13 123

    10 3 Отговор
    Не, в Германия е 55 000 евро с ДДС, във Франция 57 000 евро, или обратното. Може и да разменям двете цифри. И това е след приспадането на субсидията. 40 и нещо в долари беше цената в щатите.
  • 14 123

    8 6 Отговор

    До коментар #11 от "Боби":

    Е, има таблет, климатик и ел. стъкла. Това всъщност е достатъчно. Но, не е 4х4, каквато ще е Шкодата.

    Коментиран от #20

  • 15 123

    10 4 Отговор

    До коментар #6 от "Коmapak":

    Не съм видял. Миналата година в Женева, чехите казаха, че цената на електрическия сув ще е с 20-30 % по-висока от тази дизеловата версия на текущия модел - Кодиак. Неговата средна цена в момента е 60-70 000 лева. От там може да си направиш сметката.
  • 16 123

    3 9 Отговор

    До коментар #10 от "Боби":

    Да, май си прав - не напълно, но си близо. Базовия модел 3 по калкулатора за Германия ми излезе малко над 46 000 евро с включена субсидия от 2000 евро. Явно са ги намалили спрямо миналата година. И пак е много. Всъщност тази Шкода не може изобщо да се сравнява с модел 3. Тя е аналог на модел Х, който в основната си версия излиза за Германия 92 680 евро. А модел 3 в най-добрия случай може да се сравнява с Октавия.

    Коментиран от #17

  • 17 Боби

    9 1 Отговор

    До коментар #16 от "123":

    Не е на Модел Х, а на Модел У. Модел Х е по-голям. Дизайна е много хубав и всичко си е конкурентно. Само зарядните им липсват, но мисля че пак ще се купува. Шкода е доста практична кола, винаги е била.

    Коментиран от #22

  • 18 Боби

    8 3 Отговор
    Шкодата няма да е много скъпа (за ел.кола). Цената ще е около 100 хил. лв. За феновете на Плъг-ин мога да кажа, че Шкодата е по-добрия избор.

    Коментиран от #19

  • 19 Боби

    5 2 Отговор

    До коментар #18 от "Боби":

    Да поясня, това не е Плъг-ин. Но за тези които харесаха Плъг-ин които са горе - долу същата цена,Шкода чиста електричка!
  • 20 Боби

    6 2 Отговор

    До коментар #14 от "123":

    Тесла няма само това. Всъщност има доста неща които се плащат при останалите и то доста! Има кожа, стъклен таван, автопилот (круиз контрол), предварително подгряване, свързване с телефона, ел. седалки, подгряване на седалките предни и задни, LED светлини. Всички тези неща се плащат и то доста скъпо при останалите производители. При Тесла тези неща са в цената на базовата както пишеш.
  • 21 гост

    7 1 Отговор
    Кога започнаха да правят електрически коли, кога сув, кога отидоха на спортни купеобразни сув? Вижте Мерцедес, нищо не може да продаде от техните електрички, ауди също, порше се издъни брутално, вероятно се очаква и същото от ФВ с вездесъщото ИД, което никой не е карал, а като го пуснат ще избие с главоломни цени. Единственните освен Тесла, които успяват да се впишат в картинката са Хюндай. Нисан се подиграват на клиентите с Лийф предлагайки една и съща кола от 10 години насам с батеря до село и обратно.

    Коментиран от #23

  • 22 123

    0 0 Отговор

    До коментар #17 от "Боби":

    Би трябвало зарядните да са универсални. Сигурно може да се зарежда на всяка станция в БГ. Четох, че са стигнали 180 броя в страната. До следващата година сигурно ще са двойно. Само за 2 седмици по пътя ми видях 2 нови поставени.
  • 23 123

    1 1 Отговор

    До коментар #21 от "гост":

    На пазара в Чехия и доста други държави вече се предлага малката електричка Сити гоу. Цената обърната от крони е около 37 000 лева с ДДС. Пробег около 260 км. Като Ъпчето е, но е доста по-евтино и има двоен пробег. Сега в БГ вече дойде хибридния Супърб на цена малко над 70 000 лева с всички екстри. Според мен е доста добре, дори този вид задвижване ми харесва повече, защото си автономен. Като свърши батерията има бензиностанции много. Като караш на бензин - батерията се зарежда. В същото време в града си екологичен с пробег до 60 км, а вечер като се прибереш я закачаш на обикновения контакт и следващата сутрин пак ти е пълна батерията.