Last news in Fakti

9 Март, 2020 11:54 68 393 208

Колко биха стрували днес нови Лада, Москвич и ЗАЗ и Волга?

  • лада-
  • волга-
  • заз-
  • москвич
Колко биха стрували днес нови Лада, Москвич и ЗАЗ и Волга? - 1

От всичко, което ще прочетете в тази статия, може да се направи едно интересно заключение. А то е, че съветските автомобили, въпреки своята простота (дори по стандартите на онова време), съвсем не са били евтини. Вижте и оценката на най-популярните съветски автомобили, преизчислена към днешна дата.

ЗАЗ-968

Колко биха стрували днес нови Лада, Москвич и ЗАЗ и Волга?

В средата на 70-те години ЗАЗ струва 3500 рубли, а от 1979 г. - 5000 рубли. Ако вземем средната сума от 4000 рубли, тогава за закупуването на тази кола съветският човек трябваше да спести почти 31 заплати. Така пресметнато, сега ЗАЗ-ката ще струва 14 000 евро.

Москвич 412

Колко биха стрували днес нови Лада, Москвич и ЗАЗ и Волга?

Москвето е струвало 5000 рубли, тоест изисква 38 заплати. По този начин, сега стойността му щеше да бъде 17 600 евро.

ВАЗ 21011

Колко биха стрували днес нови Лада, Москвич и ЗАЗ и Волга?

"Жигули" струва в СССР 6000 рубли, което е 46 средни заплати. Така се получава сума, преизчислена в съвременни финанси, която е от порядъка на 21 000 евро.

ВАЗ 2103

Колко биха стрували днес нови Лада, Москвич и ЗАЗ и Волга?

Тази Лада се продава в СССР за 7500 рубли - еквивалентът на 57 заплати. Това означава, че днес трябваше да струва 26 500 евро.

ГАЗ 24

Колко биха стрували днес нови Лада, Москвич и ЗАЗ и Волга?

Накрая се обръщаме към колата-мечта на съветския гражданин - Волга. Цените за този автомобил често „скачаха“, но средно струваше 10 000 рубли, което означава, че за закупуването му бяха необходими 77 заплати. Днес това би струвало 35 000 евро.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 104 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Mercedes

    147 33 Отговор
    Скоро в тоя сайт не бяхме чели нищо за руските "автомобили"...

    Коментиран от #5, #130

  • 2 Nqkoi

    230 52 Отговор
    Да ви е*а и калкулатора
  • 3 Комуниста

    278 119 Отговор
    Обаче си купуваш кола на 6 км! Сега си купуваш за 2 заплати кошница на 600 хил км!

    Коментиран от #9, #53, #59, #158, #169, #178, #190, #206

  • 4 Комуниста

    123 64 Отговор
    Шофьор в градския транспорт в София вземаше заплата 450-550кв без допълнителните левове където си докарваше от нафтата! 120-130лв са взимали байчовиците по училищата!

    Коментиран от #12, #129, #188, #201, #202

  • 5 Милко Балев

    208 103 Отговор

    До коментар #1 от "Mercedes":

    Специално тази Волга возеше по меко от Мерцедес само да си знаеш!

    Коментиран от #43, #58

  • 6 Напикана соросня

    160 32 Отговор
    Я си огледайте авто парка пред блока и пак си помислете капиталисти ли сте!

    Коментиран от #8

  • 7 да де

    172 24 Отговор
    Стига сте писали глупости напишете за булгарреното и особено за булгаралпина дето чужденците им падаха ченетата като го видят

    Коментиран от #24, #28, #36, #187

  • 8 Болен русофил

    99 159 Отговор

    До коментар #6 от "Напикана соросня":

    Въпросът е кой е този дебил, който ще иска да се купи от руския боклук?

    Коментиран от #11

  • 9 Borislav Popov

    145 33 Отговор

    До коментар #3 от "Комуниста":

    Аха, за да я купиш на 6 километра, трябваше да чакаш ред 6-7 и кусур години.

    Коментиран от #15, #63, #144, #172

  • 10 Ядеитн

    124 27 Отговор
    За времето си руските коли не беха лоши. Първио ми автомобил беше зазка. Бех млад, зелен и си я търкалях со мерак цели 160 иляди км.. После ладичка - никак нелоша кола. Па га са поиздигнах в службата са уредих со пежо 604 на старо. Много вървеше, голем кеф, ама развали ли се - жална ти макя, немаше тогава части, сичко со връзки и разправии, та си търкалях ладичката.
  • 11 Напикана соросня

    117 37 Отговор

    До коментар #8 от "Болен русофил":

    Дебила,, тарикат"си купува западна трошка и си плаща гражданската 250лв на разсрочено цяла година!

    Коментиран от #16, #193, #194

  • 12 Истината

    79 115 Отговор

    До коментар #4 от "Комуниста":

    Червените гадове обичат да украсяват комунистическия рай.

    Коментиран от #17, #165

  • 13 mafiota

    74 144 Отговор
    ем дано комунягите да ходят да си ги карат в майката им русия а не тука да се пеняват. разследване и затвор за всеки които гласува за радев и червената пасмина а за самата червена пасмина еднопосочен билен за китай или с. корея

    Коментиран от #161

  • 14 Луд

    167 57 Отговор
    Ако сравнявате Голф 1 и Лада 2107 ще видите ,че съветските автомобили не са били толкова зле

    Коментиран от #18, #42, #45

  • 15 Комуниста

    91 26 Отговор

    До коментар #9 от "Borislav Popov":

    Е са за кошници не се чака има бол ама няма сухо за тунджа и си капват газ за 10лв и тунжа за 5лв и датчика изгорял от светене за нивото на тунджата!

    Коментиран от #33, #66

  • 16 Болен русофил

    79 67 Отговор

    До коментар #11 от "Напикана соросня":

    Когато децата на русофилите започнат да си купуват руски коли, тогава можем да кажем, че и Русия е станала нормална държава. Засега такова животно като "руски автомобили" в България няма.

    Коментиран от #76

  • 17 Бесен Язовец

    13 20 Отговор

    До коментар #12 от "Истината":

    Ама ти вие ремъка!

    Коментиран от #20

  • 18 Истината

    102 15 Отговор

    До коментар #14 от "Луд":

    Всъщност Ладата е Фиат!

    Коментиран от #25, #145

  • 19 гост

    29 34 Отговор
    Автора - чии гз лижеш?
  • 20 Истината

    27 9 Отговор

    До коментар #17 от "Бесен Язовец":

    Няма по тъпо и неграмотно животинче от борсука!
  • 21 страничния рефер

    90 18 Отговор
    Кви глупости пишете бре!Чисто нова vesta там в момента струва 6 500 евро базовата цена...

    Коментиран от #150

  • 22 Човек от това време

    115 27 Отговор
    На държавни цени Жигули беше 1500лв. В същото време правиш вноска 1500лв.и чакаш 10 гд.да ти излезе редът. Купуваш я за 5500лв.и я продаваш за 8500. Никъде по света няма такъв абсурд! Как няма да те бръснат без пяна. Освен това никакви ексри. Българско радио се монтираше в мототехника срещу заплащане естественно. Ами кой е луд да ти прави екстри като ти си я платил предварително. Затова и по линия на СИВ ликвидираха българското автомобилостроене. А ние произвеждахме Рено 8,Рено10, Булгаралпин, Фиат 850 берлина, Купе и 903 спорт. С това се ликвидира конкуренцията и резултата е на лице.

    Коментиран от #49, #62, #73

  • 23 Азз

    62 19 Отговор
    Не знам дали някой си направи труда да го сметне, но при заплата 1000 лева днес, за споменатия брой заплата/пари, може да се вземат доста хубави нови автмобили.

    Коментиран от #29, #64, #154

  • 24 Random

    28 36 Отговор

    До коментар #7 от "да де":

    Чужденците на булгаралпин и булгаррено най-много да са се присмивали, за тях е имало Рено 8,10 и Алпин А110. Тук са се слобявали само най-евтините версии. 956 кубика рено 8 и 1100 кубика А110 - 55 и 66 коня. За чужденците е имало и версии с по над 100 коня.
  • 25 Random

    48 69 Отговор

    До коментар #18 от "Истината":

    На баба ти хвърчилото е фиат. От фиат е останал само външния вид и скоростната кутия. Двиателя е изцяло руски, купето е усилено, окачването променено. Даже ключалките и дръжките са сменени.

    Коментиран от #30, #37, #39, #79, #81

  • 26 Borislav Popov

    44 12 Отговор
    Ми сега, който ги има тези пари с които на времето е можело да си вземе Лада или Волга, може да си купи нова кола, на момента и избор има къде, къде по голям.
  • 27 Хахаха

    46 10 Отговор
    След 10 години като пилотираме масово квадрокоптери ще се чудим как хората са давали по 100 000$ за лазещи тенекии като Ленд Ровър или Хамър!
  • 28 А беее

    55 13 Отговор

    До коментар #7 от "да де":

    Кой ти цъка минус бе хабер нямат какъв уникат е Алпина. Пишете бе Рено 8 Гордини и Рено Алпин и ще ви увиснат ченетата. И това преди 45г.

    Коментиран от #38

  • 29 Нов внос

    54 7 Отговор

    До коментар #23 от "Азз":

    Ама тези с 1000лв. заплата все около Горубляне се въртят.Явно нови коли не им се карат.

    Коментиран от #35

  • 30 Истината

    55 35 Отговор

    До коментар #25 от "Random":

    Русофилията ти се обострила бе путлераст. Ладата е Фиат!
  • 31 Random

    20 11 Отговор
    За сравнение: 1972 Форд Кортина базова цена, преобразувана в паундове от 2016 - 12294. 1974 Рено 16 - 20682, 1975 бмв 2002 - 34431, 1977 Рено 4 - 16879.
    Сами можете да си намерите колко е струвал паунда 2016 година...
  • 32 Анти конти

    24 14 Отговор
    За мене никога не са имали стойност,нито концепция на превозно средство... Лумпени ще ме нападнат сигурно 😂
  • 33 Borislav Popov

    29 14 Отговор

    До коментар #15 от "Комуниста":

    Ми ceгa, кoйтo ги имa тeзи пaри c кoитo нa врeмeтo e мoжeлo дa cи взeмe Лaдa или Вoлгa, мoжe дa cи купи нoвa кoлa, нa мoмeнтa и избoр имa къдe, къдe пo гoлям.
  • 34 Само питам

    49 23 Отговор
    Посочете ми някой русофил, освен някой древен старец който да кара руска кола?
  • 35 Кико

    67 8 Отговор

    До коментар #29 от "Нов внос":

    Само в българия като си купиш нова кола те питат коя година е 😀😀😀
  • 36 гост

    21 6 Отговор

    До коментар #7 от "да де":

    алпина се произвежда през 1968/69г. цена на дребно - 10000 лв. средна заплата 68 - 113 лв. 69 - 117 лв. колко заплати без нищо друго трябват за закупуване? днес възстановен напълно алпин - 60-70000-90000 евра. да смятаме ли? нов алпин производство 2019 - базов 52000 евра до 60000!

    Коментиран от #82, #146

  • 37 Borislav Popov

    42 16 Отговор

    До коментар #25 от "Random":

    Ми Фиат си е, само. че с руски гайки и болтове, но иначе си е на базата на Фиат.

    Коментиран от #41

  • 38 да де

    35 15 Отговор

    До коментар #28 от "А беее":

    Кой цъка минусите ли, ами най-вероятно разни "разбирачи" които тогава са били на бащите си в ташунките, а сега са големи спецове.
  • 39 РНДОМЕ

    24 18 Отговор

    До коментар #25 от "Random":

    Пак се изказваш неподготвен! Виждам че си русофил но прекаляваш. И друг път съм ти казвал да прочетеш книгата Съвременни автомобили на Ст. Петров от 1968г. и тогава може да се репчиш. Ако нямаш пари ще ти я купя и ще ти я изпратя.

    Коментиран от #77

  • 40 Бай Ставри

    54 5 Отговор
    Ех-х.... младини. В Lada1500s изклатих първото си гадже...........после взе че ми стана балдъза
  • 41 Не е вярно

    48 20 Отговор

    До коментар #37 от "Borislav Popov":

    Докато усвояваха производството на всички болтове пишеше FIAT. И двигателя е италиански. Иска ви се да не е така обаче е факт.

    Коментиран от #48

  • 42 Къртев

    12 10 Отговор

    До коментар #14 от "Луд":

    Дори база за сравнение няма. Ще се напикая от смях. Много готин виц. Ще си го запиша и ще го науча наизуст. Та да има, какво да разказвам на сбирки с приятели. Дано всички имат чувство за хумор, иначе ще ме замерят с камъни.

    Коментиран от #83

  • 43 Mercedes

    33 9 Отговор

    До коментар #5 от "Милко Балев":

    Само да си знеш ако сравняваш w123 и газ24, че сравнението ти е грешно, едва ли си се докосвал до еквивалента на газ24 а именно w116. Само да знаеш, че съм се качвал и на двете и съм и работил в-у двете и знам кое от кое е по-автомобил.
  • 44 Guest

    18 15 Отговор
    Колко може да струва един боклук, нищо.
  • 45 Borislav Popov

    43 14 Отговор

    До коментар #14 от "Луд":

    Не са били зле. но Голф 1 е бил с 3 бензинови и 3 дизелови двигатела и 3 вида скоростни кутии, 4 и 5 скорости ръчни и 3 скоростна автоматична. А 2107 беше с 1 двигател и 1 ск. кутия, а своя собствено разработотена автоматична ск. кутия за масов автомобил, руснаците все още нямат.

    Коментиран от #85

  • 46 ДПСар

    34 27 Отговор
    Докога ще ни занимавате с тези руски клозети.
  • 47 STEFCO

    20 11 Отговор
    EBAVA Lİ SA MAİKATA NA NARODA PİSHİ CHE SE CHAKASHE 15 GODİNİ
  • 48 Borislav Popov

    18 7 Отговор

    До коментар #41 от "Не е вярно":

    Какво ми се е искало, нали и аз това разправям, че е Фиат ?

    Коментиран от #52

  • 49 Бесен Язовец

    39 24 Отговор

    До коментар #22 от "Човек от това време":

    Кви екстри търси 70те години бе смешо екастрите са им същите какви и на западните по онова време! Сега на повечето,, новите ",от преди 15 г къде ги карате не им работят защото само моторчето на ел. стъклото е по скъпо от колата! Масово ми карат без катализатори обаче се мисли за вървежен с вехтия премиюм от Щутгарт!
  • 50 Гост

    34 35 Отговор
    Добре че се отървахме от тези руски боклуци.
  • 51 Ей как ви

    29 19 Отговор
    влече към тея талиги.Все към кенефа гледате.Кой го интересува това в тоя кратък живот.Всеки иска да живее добре и сега.Аз кошници не колекционирам и се чудя на хората,Купувайте си нови коли и използвайте новите технологии защото ще сте като вожда-простаци.Тия на снимката и да ми ги подарят ще ги откажа.
  • 52 Бориславе

    39 14 Отговор

    До коментар #48 от "Borislav Popov":

    Жигули си е Фиат 124. Колкото и да му е криво на Рандом. Аз съм съвременник на тези събития. Вярно е че Фиат 124 беше с долен разпределителен вал а Жигули с горен но това не значи че е руски. Кой е луд да конструира нов двигател при наличие на готови. Навсякъде пишеше Flat. И те издържаха без ремонт 300 000км. Защото идваха от Италия. След като усвоиха производството Жигулито стана курник. Освен това аз съм чувал как работи Фиат 124. Мърка като коте. Били го усилили. Ами да. Започнаха да късат шарнирни болтове. Освен това по голямото тегло 80кг.прави двигател от 60к.с.на 52. Защото 10кг.се равняват на 1к.с. и т. н. Темата е дълга!

    Коментиран от #78, #80

  • 53 ?!?!

    36 7 Отговор

    До коментар #3 от "Комуниста":

    След като внесеш 5 заплати вноска и после почакаш едни 15-20 год. Като се уволниш от казармата и си горд собственик.
  • 54 Гост

    26 23 Отговор
    Тези руски курници не струват дори и жълти стотинки.
  • 55 гост

    26 12 Отговор
    Ами да ви кажа друго: баща ми е взимал 200лв. заплата, купили са си жилище за 9х.лв, вартбурга е струвал на търг 7х.лв. Сега е горе-долу същата работа като да взимаш 1000лв заплата, да си купиш жилище за 45х.лв и кола за 35х.лв.

    Коментиран от #87

  • 56 Алооу

    32 11 Отговор
    Тези коли в корекомите бяха средно по около 3500 щатски долара. Кви са тези детински ваши калкулатори. ЯВно руският човек е работил за копейки, то и българският също. Уж сте проруски, прокорнелианов сайт, пък сами се прострелвате с такава статия. Ма то от деца на комунисти само тъпотии може да се очакват.
  • 57 Morgoth

    5 2 Отговор
    Ако направиш волгата хибрид, таман да удари стотака ;)
  • 58 AMG

    22 11 Отговор

    До коментар #5 от "Милко Балев":

    аууу , глупости да не чувам , ама моляти се , абети малко не умирали , или се обаждаш от оня свет,и ти си набор на баба Цола Драгоичева и Пеко Таков , за Борис Велчев и Димитри Станишев , за тех нема кво дати коворим те са си пият пиенето в отвъдното с баи ти Т.Живков , аре бегаи там и си се возоете с волгите , вия па нещо да не видите от Леонит Брежнев , аман значи може и на лов да ходите , ама за вещици , баба Цола Драгоичева все искаше у мерцедес да се вози , ама имаше един лош адет , много ни мокреше седалките .
  • 59 Кракра

    30 15 Отговор

    До коментар #3 от "Комуниста":

    Ми то тогава кола на старо и да искаш, не можеше да си купиш. Никой не продаваше, защото за нова се чакаше по 10 години! Колите на старо струваха повече от новите - защото я взимаш веднага, а не след 10 години.
    По същата причина и митоветер колко били здрави ония бракми - не бяха здрави, ами всеки сам си ги правеше. Всяка събота и неделя пред панеляците можеше да се види следната картинка - мъже по потници се щурат около руските боклуци - коя вдигната на трупчета и някой човърка нещо отдолу, коя с отворен капак и друг рови вътре, коя облепена с вестници и подготвена за боя, коя и изчукват огънатите ламарини, коя я кърпят...

    Коментиран от #61, #147

  • 60 ТЪПУНГЕРЧЕТА

    18 20 Отговор
    През соца също се продаваха втора ръка западни авомобили кой ви лъже, че не са се продавали западни в България? Можеше да си купиш и съветски и източно европейски втора ръка! Можеше и от Кореком с $ и марки веднага да си купиш нов автомобил.

    Коментиран от #69, #72

  • 61 Пъпунгрче

    19 10 Отговор

    До коментар #59 от "Кракра":

    На село согурно не са продавали коли втора ръка обаче на, Солни пазар " в София винаги е имало коли за продан!

    Коментиран от #65

  • 62 ПЕРНИШКИО

    13 7 Отговор

    До коментар #22 от "Човек от това време":

    купуваш я за 6100 лв.Жигата ваз2101 , а не за 5500лв , лада беше 7500 ваз 2103и тогава жигулите нямаха ред , а плащаш в кеш и си я взимаш , но после за ладите се чакаше с вноска 10-12 години .

    Коментиран от #174

  • 63 Пунта Мара

    23 2 Отговор

    До коментар #9 от "Borislav Popov":

    Не е така. За Лада се чакаше и 20 г. Купих нов ЗАЗ 968 м . С вноска за Лада от 12г. През 1990г. Струваше около 4700 лв. - 5000 лв. Не помня точно. Добър шофьор съм , но смених съединител на 11 000 км ! Гаранцията му беше 1 год или 10 000 км /десет/.

    Коментиран от #67

  • 64 Боби62

    23 2 Отговор

    До коментар #23 от "Азз":

    .......ако ти остане нещо след като си платиш тока и храната........да не говорим ако имаш болен в къщи..........ще си вземеш нова кола когато цъфнат на баба ми ботушите...... ще събираш пари за нова кола поне 100 години......
  • 65 ПЕРНИШКИО

    12 2 Отговор

    До коментар #61 от "Пъпунгрче":

    прав е човека , певеца Милко Калаиджиев го познава всеки , гледаи го в ю-туб с Филип от бричка /on board/ и ще видиш как Милко е правил на времето далавери с вноските и е искупил после колите ,но в неговия град ги е продавал на двоина цена , в Хасково , там турчолята са се избивали за тях , що ли , гледаи видеото и после коментираи , Милко е карал едно време такси у дапа , много интересна изтория има с жигата , гледаи го .
  • 66 filo

    16 10 Отговор

    До коментар #15 от "Комуниста":

    Брато, какви глупости говориш. Сега няма ли нови коли, който иска си купува. За описаните цени на руските таралюги си купуваш преспокойно нов и разбира се много по-добър западен автомобил и то веднага, като имаш и пребогат избор на това, какво точно искаш.

    Коментиран от #68

  • 67 ПЕРНИШКИО

    13 6 Отговор

    До коментар #63 от "Пунта Мара":

    така купуваха москалите , които не иска да чака ред си взимаш Москвич, записваш се и след 4 месеца е твои .
  • 68 ОРЕЛ

    23 14 Отговор

    До коментар #66 от "filo":

    всеки иска да си купува , но не всеки има пари , а новите коли се купуват с много пари , а масово народа ги няма тези пари , защото така го направихте , демократе .

    Коментиран от #112, #148

  • 69 тракиеца

    30 4 Отговор

    До коментар #60 от "ТЪПУНГЕРЧЕТА":

    ма наили знаеш кои имаха право да пазаруват от Кореком , не беше за всеки , само за хора работили извън страната ни , тираджиите от СОМАТ тези които работеха в Либия, Ирак и Сирия , и господата Дипломати, по онова време .
  • 70 Tate

    16 13 Отговор
    А какво ще ям , докато плащам съветските недуразумения ??

    Коментиран от #71

  • 71 ОРЕЛ

    23 16 Отговор

    До коментар #70 от "Tate":

    същото каквото плащаш и за западните недоразумения , ИЗЯШ СИ ТОПКИТЕ .
  • 72 тракиеца

    21 4 Отговор

    До коментар #60 от "ТЪПУНГЕРЧЕТА":

    няма за какво да ми слагаш минус веднага , така си беше , какви марки и долари са ти в главата и кои е имал право в КОРЕКОМ да пазарува там.
  • 73 Аз от 1984

    17 2 Отговор

    До коментар #22 от "Човек от това време":

    Забрави Пирин, който беше Фиат 124 2 години преди СССР да направят Жигули.

    Коментиран от #91

  • 74 мани мани

    28 8 Отговор
    скъпи си бяха навремето! '90та година взехме москвич от новите (не е алеко) с двигател москвич ... струваше близо 12000лв. а една гарсониера в нормален бг град из центъра,тухлена, струваше толкова пари :) инак се чакаше за такава кола минимум 10г. та и 12 -14г. заплатите бяха от порядъка на 100-120-140-160-200-220-240-260-280лв.
    а бе от 100 до към 300лв. ама много неща струваха стинки :) хубави евтини времена :) никога няма да има вече подобно нещо! за съжаление си е :)

    Коментиран от #89

  • 75 мани мани

    19 2 Отговор
    всъщност бяхме записани за волга :) най се чакаше за нея от обикновените бачкатори, но излезна моко, понеже докараха много, някои ги сглобяваха у нас... а бе изведнъж докараха много москвета, та излезнаха номерата на бая хора и си ги накупиха по-рано с няколко годинки, инак щяха да си чакат още :) ние искахме волга, ама волга йок :) те бяха за по-така хората :) за ладичка се чакаше повече от моко и те така :) голямо чакане си беше :) сега веднага можеш да си вземиш "кола", ама после к'во даване е на манги за данъци и такси, т'ва го знаете :)
  • 76 Ами като си

    7 9 Отговор

    До коментар #16 от "Болен русофил":

    невежа така ще пишеш иначе от къде ще знаеш,че там се произвеждат и Мерцедеси и Рена и какво ли още не и то руски. Познат преди години чакаше Мерцедес С клас от държава в Африка забравил съм коя точно,но континета е този та не ми говори немски,френски,италиански и незнам що глупости.
  • 77 Random

    2 6 Отговор

    До коментар #39 от "РНДОМЕ":

    Това пък за първи път го виждам
  • 78 Random

    11 11 Отговор

    До коментар #52 от "Бориславе":

    Какъв фиат ще е двигателя бе? То си пише - за руснаците долния разпределителен вал не бил приемлив, много стара концепция и т.н. Фиат не са имали двигател с горен разпределителен вал по това време, иначе нямаше няколко години след това да правят 128 двигател който няма нищо общо с ладовия. Неуки и нагли.

    Коментиран от #84, #88, #123, #135, #183

  • 79 Да тук се сглабяха

    9 0 Отговор

    До коментар #25 от "Random":

    посочените от теб,но същите тези и по същото това време са се продвали и там в онези страни и от споменатите модели най-много са продадени точно то тези версии,а от по-високите са правени малко бройки и днес са колекционерски автомобили и тогава не са били масово произвеждани и достъпни за обикновения човек,както между впрочем и днес повечето са базови или близки до базовите модели и рядко са тези от върховата модификация с всички екстри за модела. Аз специално имам Булгар Рено 8 точно от първата серия и до 2000 година го ползвах редовно,сега е на заслужен отдих и почивка. Страхотен автомобил с леко управление и пъргав мотор дори и за съвременното движение не се затруднява.
  • 80 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 81 А знаеш ли защо

    18 2 Отговор

    До коментар #25 от "Random":

    са сменени или ей тъй защото са руснаци да ги сменят. Заради климатичните условия в които ще се ползват тези коли. Изпъкналите дръжки често през зимата замръзват и много трудно можеш да ги размразиш за разлика от тези с линията на купето. Преди да пишеш поне проучи фактите. Жигули/Лада са променен Фиат според изискванията и особеностите на руския климат и условия. Двигателя е като на Фиат но е променен пак заради същите изисквания. Много са промените видими по-малко,а тези които не се забелязват са доста повече. Например пътният просвет е повишен от нормалният за Фиат 140 на 180 мм. за Жигули, и още има но потърси и прочети.
  • 82 Има и доста по скъпи

    8 0 Отговор

    До коментар #36 от "гост":

    Алпин А 110 не новия разбира се,достигащи 3 цифрена сума т.е. над 100 х. евра,но трябва да се знае,че тези коли не са били масови,а определени бройки,то и за това ценат им сега е доста висока.
  • 83 Ами правилно ти е казал

    18 12 Отговор

    До коментар #42 от "Къртев":

    2107 е доста по добре от Голф 1. И багажник по-голям и комфорт и скорост и елегантност. Виц било ти си за смях разбирачев.

    Коментиран от #90, #125

  • 84 Borislav Popov

    13 11 Отговор

    До коментар #78 от "Random":

    Фиат е отвсякъде, даже всички конструктивни изменения и дорабоки са правени от италиянски специалисти. Даже двигателите на съвременните руски автомобили, фактически са внучета и правнучета на онзи древен фиатовски мотор, който е взет за основа при създаването им.

    Коментиран от #99

  • 85 В грешка си имаше и

    9 6 Отговор

    До коментар #45 от "Borislav Popov":

    5 степенна ск. кутия,братовчед ми имаше такава и бе с газов амортисьор на капака на двигателя не с пружина. А дизелите в Русия ги избягват за леките автомобили заради ниските температури през зимата и бавното загряване на дизеловия моторв сравнение с бензиновия. Дори днес повечето руснаци карат бензинови автомобили ане дизелови. Що се отнася до автомат. ск. кутии,руснаците си имат такива собствени разработки,но са вграждани в представителни автомобили от рода на ЗИМ,ГАЗ,ЗИЛ,а не в автомобили до 90 к.с. А и предпочитанат и безпроблемна ръчна ск. кутия е за предпочитане пред автоматичната,която е сложна и при проблем трудно и дълго се ремонтира,а в студа това е равно на смърт.

    Коментиран от #94

  • 86 Иван

    13 5 Отговор
    Ами какво странно има? Сега в България за да си купиш най-евтината нова кола трябват около 50 средни нетни заплати.

    Коментиран от #127

  • 87 До гост

    21 5 Отговор

    До коментар #55 от "гост":

    ...купили са си жилище за 9х.лв... Много си далеч от истината. Жилищата през 1980-1988г. струваха 12000-20000 лв. Но големият проблем беше, че се купуваха с лихвоточки и групи. За да ти излезне реда се чакаше 15-20г. Единствено ако си дете или внук на активни борци против фашизма и капитализма. При тях беше бърза писта и можеха да вземат по-големи апартаменти. Поздрави .
  • 88 има документи че

    16 3 Отговор

    До коментар #78 от "Random":

    Доработката на фиятовия двигател се извършва от инженерите на Порше,за което естествено руснаците си плащат!Освен горен разпределителен вал,немците слагат пет основни лагера на коляновия вал(124 е с три). Също така системата за смазване е подобрена заради калпавите руски масла.

    Коментиран от #93, #98, #151

  • 89 Точно по това време и

    12 0 Отговор

    До коментар #74 от "мани мани":

    малко преди 90 точно 88г. пуснаха москвич Алеко в две разновидности с двигател на Лада и на Москвич. Разликата в ценат бе 12000х. лв. за този с москвичовия и 12500 за този с ладовия мотор,купетат бяха 1 към 1.
  • 90 Borislav Popov

    15 9 Отговор

    До коментар #83 от "Ами правилно ти е казал":

    Голф 1 е имал 1.6 двигател с 110 к.с. и 1.5 турбодизел, първия е лепял стотака за 9 секунди и е изглеждал много по съвременно от кибритената кутийка 2107. Твоята седмица можела ли е да се похвали с такива форми и двигатели ?

    Коментиран от #108

  • 91 Ха така

    13 3 Отговор

    До коментар #73 от "Аз от 1984":

    Налей му в канчето на рандом. Точно така Пирин Фиат 124 и Пирин Фиат 125. 90 к.с.и 160 км/ч. Ладата с четирите фара. Не ми се спори с радиоточка. От кога му казвам да си купи книга и там пише всичко. Не да ми разправя журналистически изцепки.

    Коментиран от #101

  • 92 ото

    16 1 Отговор
    Моя дядо печелеше добри пари на времето в Либия като строител. От работа не му остава време да си купи кола от Корекома и праща депеша от арабската държава до жена си да му купи Волга. Отива тя в София, там и показали Волга и Волво 144 и тя се объркала и забравила какво да купи...но били на една цена и решила да купи Волвото. После цяла година дядото бе сърдит, но лека, полека му мина.

    Коментиран от #105

  • 93 Може би

    10 2 Отговор

    До коментар #88 от "има документи че":

    Възможно е но в никой случай не е руска разработка. Щяха да им трябват години да го създадат изпитат и подкарат. Трябва да имаш някъква база за да започнеш.
  • 94 Borislav Popov

    15 1 Отговор

    До коментар #85 от "В грешка си имаше и":

    Дизеловите автомобили в Русия ги избягват не толкова заради климата, колкото заради това, че нафтата а Русия е некачествена и от това често страдат капризните западни и особено японските дизели. Докато немски коли с дизелов мотор, тук таме се срещат, японски дизелови коли е невъзможно да срещнеш и ако имаш дизел, трябва да дебнеш само за бензиностанция на Роснефт, понеже тяхната нафта е най качествена. Тези особености са ми ги разказвали руснаци и украинци, когато съм пътувал до Русия с дизелов автомобил.
  • 95 222

    5 1 Отговор
    Глупости на търкалета. Пак в този сайт преди няколко дни пишеше, че Порше 911 60-те години е било 7500$. Пък в Америка тогава никой не е взимал 200$ (40 месеца).
  • 96 В е л и к и я

    15 6 Отговор
    Така е щото комунистите дебили са най страшната напаст на света , и на руснаците и на българите за ги продавали поне на три пъти по завишени цени щото нема къде да мърдат .

    Коментиран от #100, #136

  • 97 Безпристрастен

    5 12 Отговор
    Статията-манипулативна. За всеки непредубеден е ясно, че нещата не са точно така. Вижте интериора на Лада 1500 и този на аналозите от Запада, после решете сами.
  • 98 Random

    3 10 Отговор

    До коментар #88 от "има документи че":

    Я дай линк към тия документи. Отново неуки и нахални.
  • 99 Random

    5 6 Отговор

    До коментар #84 от "Borislav Popov":

    Италианските специалисти може да са помагали, все пак са щели да им платят милиони. А за другото си много, ама много далече от истината. Ако решиш да претендираш друго, първо дай някакви доказателства или кажи какво е общото между ЗМЗ-406 и фиат.

    Коментиран от #102

  • 100 Random

    1 10 Отговор

    До коментар #96 от "В е л и к и я":

    И защо им е да ги продават по-скъпо? Аз на тебе и 2 и 200лв да ти взема, икономиката не се променя, -2+2=0 и -200+200=0.
  • 101 Random

    9 7 Отговор

    До коментар #91 от "Ха така":

    Още един абсолютно нищо незнаещ, но за сметка на това адски нахален. Първо, 90 коньов двигател 124 няма. Второ - Пирин-Фиат произвежда 850 и 124. Трето - 95 коньов двиател на 124 се появява 1973г, две години след като договора на Пирин-Фиат изтича и не е подновен. Какви 90 коньови, какви 160 км/ч, още по-интересното, как 125 който е на база на 1300/1500 и няма нищо общо по конструкция със 124 е уж лада с 4 фара, та той е с ресори отзад и лонжероните са под ъгъл, а не прави като на 124/2101-2107. Къде е логиката, къде е разума...

    Коментиран от #103

  • 102 Borislav Popov

    11 3 Отговор

    До коментар #99 от "Random":

    Аз ти говоря за двигателите на Ладите, а не за Волговско-Газелевските двигвтели бе, умньо. Какво общо имат АвтоВаз с ГАЗ ?

    Коментиран от #109

  • 103 РНДОМЕ

    9 4 Отговор

    До коментар #101 от "Random":

    Ти си един дървен философ! Говоря ти за лсда 2103. Пиша с 4те фара защото не всички са умни като теб и по лесно ще се сетят. Казах ти аз съм живял с тези неща а ти кълвеш от тук и там...... краствици на таркалета. Все едно да ме нкараш а се казвам Петко а не Димитър. Мнооого си ОПЪК!

    Коментиран от #110

  • 104 Иванов

    13 16 Отговор
    За младите келеметори- Лада 1600S от онова време ,беше не по-лоша от Кадет от същото време.Да не кажа, че беше по-добра. С плюшените седалки. Абсолютно равностойна на немските трошки от онова време. Да не говорим, че по тва време ,Фолксваген още се мъчеха с костенурката с въздушно. После в годините нещата се промениха, но тогава - около 1970 и някоя - си бяха абсолютно равностойни.

    Коментиран от #106, #111, #128

  • 105 Брадвата

    15 2 Отговор

    До коментар #92 от "ото":

    Късметлия е бил дядо ти, попаднал е на жена
  • 106 Брадвата

    14 5 Отговор

    До коментар #104 от "Иванов":

    Е да, прав си, няма място за сравнение, Кадета още върви, 6 пъти по 100 хиляди от '98 насам мина
  • 107 RANDOME

    10 5 Отговор
    Един виц. През комунизма обясняваха какво е идеологическа диверсия и как да се предпазим. В един колхоз бригадирът решил да се пошегува и казва внимание нападат ни диверсанти. Колхозничките веднага се заравят в сеното но на Наташа дупето стърчи навън. Бригадира и го нацепил обаче Наташа вика: Нуу всьо равно до съзнание не приидьош! И при теб е така!
  • 108 Random

    6 6 Отговор

    До коментар #90 от "Borislav Popov":

    21079 140 коня ротор, 955кг. 0-100 неизвестно

    Коментиран от #114

  • 109 Random

    6 5 Отговор

    До коментар #102 от "Borislav Popov":

    Я да видим какво си написал: "Даже двигателите на съвременните руски автомобили" Аз ли нещо не виждам да пише ВАЗ или Лада или ти нещо не си се доизказал...
    Добре, да кажем че аз съм сбъркал, кое е общото между двигателя на 2101 и 2108, я кажи че ми е много интересно какво общо има двигател с междуцилиндрово разстояние 89мм и такъв с 95мм. Кажи за нас неуките о велики...

    Коментиран от #115

  • 110 Random

    6 9 Отговор

    До коментар #103 от "РНДОМЕ":

    Много добре знам коя лада имаш впредвид, обаче пак няма нищо общо с фиат 125. А това че си живял тогава нищо не значи. Аз пък съм живял като голф 3 е бил нов, ама не се наемам да казвам че много разбирам, та не ми се прави и ти че много разбираш.
  • 111 Borislav Popov

    13 5 Отговор

    До коментар #104 от "Иванов":

    Първо, Лада 1600 не е от 1970 г. а от 1976 и второ, в онези далеки времена, немците освен Кадета и Бръмбара са произвеждали още какви ои не марки и модели, от БМВ и Мерцедес до Порше и Ауди. А Фолксваген, не са се мъчили с костенурката, другарю Иванов, а са запрчнали серийното производство на ленгендарните Пасат и Голф, които и днес все още се произвеждат в 8-мо и кусур поколение, а твоята Лада 1600 отдавааавна отиде на кино от 6 до 5 ! https://avatars.mds.yandex.net/get-pdb/2343194/de41d5b1-9019-4d7b-9f49-e3b0a0996907/s1200?webp=false
  • 112 filo

    5 5 Отговор

    До коментар #68 от "ОРЕЛ":

    Що бе, ако събираш 20 години, като през комунизма ще си купиш. Нали знаеш, че сега може и на изплащане, може и на старо, Абе всичко може. Пък и става въпрос за цените по онова време съпоставени с днешните.
  • 113 Христо

    12 5 Отговор
    Комунистите казваха загниващ капитализъм . Пък на капиталистите
    марките още се произвеждат и продават . А тези каруци ги няма никъде . ПИТАМ ЗАЩО.
  • 114 Borislav Popov

    11 6 Отговор

    До коментар #108 от "Random":

    Скрий се с този ротор, това не масова продукция. Голф 1 със 110 к.с. има произведни над 400 х.броя, улавяш ли разликата !?

    Коментиран от #116

  • 115 Borislav Popov

    8 0 Отговор

    До коментар #109 от "Random":

    Имах на предвид съвременните Лади, грешката е моя.

    Коментиран от #117

  • 116 Random

    5 5 Отговор

    До коментар #114 от "Borislav Popov":

    Има ли? Има.

    Коментиран от #120

  • 117 Random

    4 6 Отговор

    До коментар #115 от "Borislav Popov":

    Дотук добре, кажи сега общото между двигателите 2101 и 2108.

    Коментиран от #121

  • 118 Христо

    9 6 Отговор
    Гаджето в червената ЛАДА е бивша шампионка по вдигане на тежести.
    Волана се въртеше толкова леко че винаги ги псувах като правех маневри.
  • 119 дсфгхйк

    6 6 Отговор
    нищо не струват тези боклуци
  • 120 Borislav Popov

    9 3 Отговор

    До коментар #116 от "Random":

    Колко броя има произведени, пак ти казвам папунчо, говорим за масово производство, което носи комерческа изгода, а не за опитни образци които така и не са били запуснати на поточната линия.
  • 121 Borislav Popov

    6 5 Отговор

    До коментар #117 от "Random":

    Много общо има, това са преправени двигатели, като за основа е бил взет фиатовския двигател, тези по новите са негови внучета и правнучета. Само дето на по новите, инжекциона вече е на Бош, има литература, чети и се информирай. Казах.

    Коментиран от #126

  • 122 Zezo

    7 5 Отговор
    Не съм видял руска кола по нашите пътища. Нито на паркинга пред блока. Затфиха се като карнетките.
  • 123 Танко

    12 6 Отговор

    До коментар #78 от "Random":

    Полски Фиат 125 е с долен разпр. вал,1.5 литра,75к.с.Това е старият мотор на Фиат 1500. Лада 2103 е с горен вал,същия
    литраж и мощност.Фиатът я "късаше" на вървене. Май зависи повече от производителя,отколкото от модата. Кой ти каза,че италианците тогава са нямали двувалка? Фиат 125-1967г. 90к.с., 2 вала с ремък. Неуки и нагли са комундетата, които защитават боклуците на руснаците! Купѝ си Лада за всекидневно каране. Поне няма да имаш време да пишеш глупости!

    Коментиран от #124

  • 124 Random

    4 8 Отговор

    До коментар #123 от "Танко":

    КЪДЕ ВИДЯ ДВУВАЛКА? 125 не може да я скъса, може би диференциала е по-къс ако я бие по ускорение или е по-дълъг ако я бие по максимална скорост. Не ги познавам, нямат нищо общо със 124 и Лада

    Коментиран от #131

  • 125 filo

    3 5 Отговор

    До коментар #83 от "Ами правилно ти е казал":

    Затова сега голфа изчезна, остана ладата.
  • 126 Random

    4 4 Отговор

    До коментар #121 от "Borislav Popov":

    Като има литература ми напиши тука, не да ми казваш че имало. Аз може да ти кажа че и еднорози има, и е писано за тях.

    Коментиран от #157

  • 127 filo

    4 5 Отговор

    До коментар #86 от "Иван":

    Най-евтината нова кола е Дачия, която струва около 15000 лв. Средната заплата в България е малко над 1000 лв. Значи по твоите изчисления Дачията трябва да е около 50-60000 лв.
  • 128 filo

    5 2 Отговор

    До коментар #104 от "Иванов":

    Не облъчвай младежите бе лъжльо.
  • 129 niki

    13 4 Отговор

    До коментар #4 от "Комуниста":

    Баща ми като инженер взимаше 120лв. Майка ми по-малко. 400лв взимаха тия със "заслугите" (ОФ, Борци и др. подобни) и това беше макса.
    За 500лв изобщо не съм чувал да взима някой.
    Байчовците по детските градини не надхвърляха 60-70лв.
  • 130 LAYNARA metev

    5 6 Отговор

    До коментар #1 от "Mercedes":

    RABOTATA NA PuMIARI KATO TEB E NE DA CHETAT,A DA BLIZHAT NASRANIAT GUs NA TUPAKA borisOFF,DA VI EBA PUTKATA MAICHINA I NA DVAMATA
  • 131 Танко

    6 5 Отговор

    До коментар #124 от "Random":

    #78 Фиат не са имали двигател с горен разпределителен вал по онова време.#123 Фиат 125,1967г.,90к.с.,2 вала с ремък.#124 КЪДЕ ВИДЯ ДВУВАЛКА?
    За да я видиш и ти, напиши в Гугъл--Fiat 125! Общото между 125 и 124/Лада са стъклата, тавана, вратите,джантите, диференциала и някои дреболии.От неуките-толкова!

    Коментиран от #133, #134

  • 132 Започвам да спестявам

    5 3 Отговор
    35 000 евро за черна волга мухахаха
  • 133 Random

    1 4 Отговор

    До коментар #131 от "Танко":

    Единичен не са. Дори двувалката не им е била готова 1966г. Докато я довършват я предлагат на руснаците обаче я отказват. Не ги знам що. Скъпа за производство ли им се е сторила или нещо друго.
  • 134 Random

    3 3 Отговор

    До коментар #131 от "Танко":

    Fiat 125 се явява Fiat 1300/1500 с панели на 124. Затова стават тия части.
  • 135 Тото

    5 1 Отговор

    До коментар #78 от "Random":

    Фиат124 е с три основни лагера както и 125р но като сестра ти е корва ходи обясняваи че нямаш сестра
  • 136 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 137 Тончо

    5 0 Отговор
    Подобен коментар е и за така нареченият "мафиот" С такива същества държава не се прави.
  • 138 Мързел

    5 1 Отговор
    Ам вийй кво очаквате бе робот пиене време няма да ги направят по добри
  • 139 авто

    7 3 Отговор
    На тия дето много ги харесвате тези коли ви пожелавам само такива да карате дакато сте живи.
  • 140 гост

    6 5 Отговор
    50 бона за кенефа Лада ?!? Абе вие луди ли сте или на луд гащите носите ...
  • 141 Селянин

    7 1 Отговор
    1988 си купих Москвич2140д от Мототехника. При огледа и тестовото шофиране едва третия се оказа без видими забележки и дефекти. След това си купих радио касетофон Сенкор за 500 лева от Кореком.
  • 142 Наблюдател

    4 5 Отговор
    Никога вече!
  • 143 незнайко

    8 0 Отговор
    ЗАЩО НЕ СЕ СРАВНЯВА С ПОКУПАТЕЛНАТА СПОСОБНОСТ НА НЕМЦИТЕ ??? Колко се е продавала ЛАДА 2103 в Германия ?
  • 144 Путарина

    5 3 Отговор

    До коментар #9 от "Borislav Popov":

    за 6 години 1акане заз, още5 и москвич още 6 и жигула, още 3 и 2107-20г
  • 145 незнайко

    6 0 Отговор

    До коментар #18 от "Истината":

    С тази разлика, че коляновия вал на Фиат е на 3 опорни лагера а Лада е с 5 опорни лагера, ако не знаеш !!! И в момента всички 4 цилиндрови двигатели са на 5 лагера !!!
  • 146 незнайко

    2 1 Отговор

    До коментар #36 от "гост":

    Няма нужда от смятане, ЕДНО И СЪЩО Е СЪОТНОШЕНИЕТО !!! 10 000 лева навремето при 100 лева заплата. Сега 100 000 лева при 1000 лева заплата !!!
  • 147 незнайко

    7 0 Отговор

    До коментар #59 от "Кракра":

    И колко сервиза имаше тогава ЧАСТНИ ??? Нито един !!! В голям град баха 2 сервиза, за Москвич и Жигули !!!
  • 148 лошата реалност

    13 14 Отговор

    До коментар #68 от "ОРЕЛ":

    В голяма грешка си комунде.България е на това дередже именно заради комунистическата измет и това ,че сме били под руско робство толкова време.Няма как с 30 години демокрация да се оправи нещо,което е рушено 45г. нали схващаш наглец комсомолски ? Погледни всяка една държава от източна Европа която е била под крилото на Русия на какво прилича.Комунизмът мине ли от някъде започва да се копае едно дъно, което си остава така завинаги !

    Коментиран от #171, #189

  • 149 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 150 Vesta

    3 0 Отговор

    До коментар #21 от "страничния рефер":

    Ами те значи ладите много са поевтиняли? Лада Веста сега за 22000лв. А тогава за 21000€?
  • 151 незнайко

    1 0 Отговор

    До коментар #88 от "има документи че":

    Сега прочетах и Вашия пост и разбрах, че сте писали вече за коляновия вал приди мен .
  • 152 анти комунист

    12 6 Отговор
    Не спряхте да ни занимавате с тая руска скрап.Това в никой друг сайт го няма.Тамън качите някаква статия за нормален автомобил и после веднага трябва да развалите всичко с тея руски боклуци ,дето са минали покрай "автомобилите".Само малоумник русофил може да се радва на такива недодялани тенекии,но дори и те не смеят да си ги купят.
  • 153 Бенц

    2 0 Отговор
    Много тъпо сравнение...."колко би струвала днес"..хаха... ми то всеки може да види..
  • 154 Само идеята

    3 4 Отговор

    До коментар #23 от "Азз":

    Да нови и не здрави и не надеждни...
  • 155 краси

    8 5 Отговор
    Застанете на "Орлов мост"/оживено кръстовище/ и пребройте за цял ден колко руски коли ще минат.това говори най-добре за качеството на руските коли.

    Коментиран от #159

  • 156 RANDOMEEE

    6 1 Отговор
    ЗА последен път споря с теб. И ще ти цитирам част от книгата, която те карам да си купиш.ПИРИН фИАТ 124:Двиг. 1197 куб см, ст. на сгъст.8.8:1 макс. ск.140 км/ч разход 9л/100км.Дъл.4030 Ш.1670 В.1360 Диаметър на завиване 10.7. Всички знаем че Жиг. не беше много маневрвнно. А сега ВНИМАНИЕ. Никога не съм твърдял че съществува двигател 90 к.с.и не знам там твоите съчинения. Цитирам по нататък. Най новият автомобил, който ще се монтира у нас е ФИАТ 125. По външност прилича на Фиат 124 но е далеч по комфортен.Той е с двигател 1608 куб. см. мощност 90 к. с. макс.ск. 160к/ч.ускорение 0 до 100км.за 12 сек.Разход 10л./100км. Фиат125 е автомобил с подчертани спортни качества и повече удобства. Извадки от книгата на Стоян Петров Съвременни автомобили. Автомобилно ревю. Техника 1968г.Има и снимки от поточната линия завода на Рено в Пловдив. Ако съществуваха тези две марки тук сега нямаше да караме тези курници тук. Справка комшиите на свер. И друго Ако не си чувал за Фиат-Абарт и за Рено Гордини потърси.И не си мисли че цял живот щяхме да сглобяваме Рено 8.

    Коментиран от #160

  • 157 Borislav Popov

    4 1 Отговор

    До коментар #126 от "Random":

    Намери книгата -Двигатели Автоваза 2101-2109 описание всех моделей, автор Мамедов В.А.
  • 158 Фашиста

    6 2 Отговор

    До коментар #3 от "Комуниста":

    Купуваш я на 3 километра и лягаш под нея.
  • 159 Random

    2 4 Отговор

    До коментар #155 от "краси":

    А сравнение с броя на западните от същите години?
  • 160 Random

    0 4 Отговор

    До коментар #156 от "RANDOMEEE":

    Викаш не си твърдял че имало двигател 90 коня, а в същото време пак пишеш че уж имало... Това какво е бе? "Публикувано във факти.бг: Точно така Пирин Фиат 124 и Пирин Фиат 125. 90 к.с.и 160 км/ч."
    Фиат 125 никога не се е сглобявал тук, цитираш стари фейкове:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Pirin-Fiat

    Коментиран от #164, #176

  • 161 Балканджи Йово

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "mafiota":

    Е Мафиота си в мафиот няма грешка ,ама всеки не мога без да бъде мафиот защото не сме маймуни!?!

    Коментиран от #162

  • 162 жоро уудстока

    5 0 Отговор

    До коментар #161 от "Балканджи Йово":

    Току-що прочетох обява във в.Правда:на първи април има промоция за феновете на" руски"автомобили.Условието е да карат такива в момента в България.Честито на "късметлиите".
  • 163 RANDOMEEE

    5 1 Отговор
    Не можах да се стърпя. Ти наистина си опак човек. Сложи си очилата и чети по-внимателно.Цитирам: Най-новият модел КОЙТО ЩЕ СЕ /ЩЕ СЕ/ МОНТИРА. Не съм писал че се монтира. А щеше ако братушките не ни бяха отрязали квитанциите. Ти си просто една драка.
  • 164 Borislav Popov

    4 2 Отговор

    До коментар #160 от "Random":

    Това твои думи ли са ? Има ли? Има. Има го ама го няма !
    Той този твой ротор 140 к.с. отдааавна е спрян от производство, но ти продължаваш тук да козиш с него все едно, че е жив. На днешно време, жива Лада 21079 не съществува, а роторния двигател е спрян от производство, тъй като руските инженери така и не са могли да се справят с високия разход на бензин и масло и с ниския ресурс на двигател. А в този линк, който си пуснал за Пирин-Фиат няма никаква инфа за двигателите, а само така, общи приказки, какво е трябвало да бъде, но не се е сбъднало.
  • 165 Газдов

    0 3 Отговор

    До коментар #12 от "Истината":

    И да не ривете че били лоши в Белене))))
  • 166 В е л и к и я

    4 3 Отговор
    Аз съм убеден че в големите градове Москва и Ленинград абсолютно никой няма да си купи Лада , това ще е позор ..Там ги купуват само селяните ... !Гледал съм ревюта на коли с тестове из Москва , с часове съм гледал но руска кола не видях по пътищата .. !
  • 167 Готин

    2 5 Отговор
    Гледам, много неук и късопаметен животец шета по тез земи. Просто вземете една цена на която и да е стока в момента и я разделете на 10. Ще получите цента на стоката през 1982 г. Ако помните тогавашните цени и видите разлика в полученото, то тогава ще разберете кое е скъпо и кое евтино. През 1982 г. Средната заплата за страната беше около 200 лв. Сега я знаете!
  • 168 Данчо

    5 2 Отговор
    Моят дядо е купил 1972 г. От бургас първата си кола / още я пазя / . Сещам се разправяше че се продават свободно но никой не купувал / това са едни от първите жигули за българия/ защото са без ресори и с по тесни гуми от москвича. Когато е купил и тръгнал да се прибира с нея , баща ми който е шофирал е чул шум при превключване на скорости. Връщат се в бургас и след лека разправия им подменят колата от сива със синя . През 1992 г аз като младеж я заварих затворена от 10 г. В гаража с заоблен разпределителен Вал и пробита глава от веригата / карана със счупен успокоител/. Колата била карана 10 години по мачове из българия беше на стотина хиляди по километраж но и със скъсано жило на същия. Аз я ремонтирах и карах десетина години . На някои части съм виждал да пише фиат а когато драснах левия калник около мигача отдолу беше жълто като мед . Пазя я / от носталгия по близките ми / и дори реставрирах до лек спортен вид . НО ВСЯКО НЕЩО С ВРЕМЕТО СИ.
  • 169 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 170 Бесен язовец

    0 3 Отговор
    Сменете си доктора и хаповете!
  • 171 ОРЕЛ

    6 8 Отговор

    До коментар #148 от "лошата реалност":

    демократе , като гледам с днешна дата кво сме постигнали , ум да ти заиде , то не беше боклука да гориме на другите , то не беше на тиквата в испания къщите и любовниците му , то не беше аферата с ктб , то не беше с поръч'ването с кенев -16 блок 70 ап, 13 вход г 16 етаж , то не беше аферата с Васил Божков , с ХристоКковачки, и още да изреждам ли , не ме караи с задна дата да ти изреждам какво е било и по времето на Костов и Царя , това ли ми се фукаш с тоя модел на управление , мухльо скапан промиха ви мозаците и изгонихте децазта си на други порти да тропат за комат хляб , защото с това модерно ваше управление , няма икономика и народа няма препитание , кажи ми кои завод се построи за автомобили или влакове , кораби , самолети , камьони автобуси , или едни колелета бе мухляр , а това харесва ли ти бе овньо , на мен спецялно не , не може да си мисирка и постоянно да тролиш в ущърб на страната си за едни жълти стотинки и да оронваш престижа на народа , затегнат ли ви еврофондовете , ще ви се стъжни тогава много яко , и то ще е много скоро, щото текива простаци и олигофрени няма никаде в всите страни на Европа и америка , като вас , дори и комшиите са по нормални хора са от вас .

    Коментиран от #184

  • 172 дедо Гошо

    9 4 Отговор

    До коментар #9 от "Borislav Popov":

    Не се чакаше 6-7 години,а точно 15 години.Баща ми си купи лада след точно 15 г. и замразени 1500 лева в ДСК и аз си купих Москвич Алеко след точно 15 години и 1500 лева в ДСК.Нека късните комунисти си нацвъкат минусите,но това е истината за социализЪма с "човешко лице".

    Коментиран от #173, #207

  • 173 ПЕРНИШКИО

    3 2 Отговор

    До коментар #172 от "дедо Гошо":

    така беше знам , но го обясни на тия дето се препират , щото тогава не са живели по онова време на миналия век.всеки си има някакви пеживелици и носталгия , но децата и те като станат на наще години и по стари ще видят че и тех ще ги гони някаква носталгия , от сегашното време , и тогава техните деца или внуци ще спорят с тях , все да е на тяхното , да ама не , морето не е до колене .
  • 174 Пернишки

    3 0 Отговор

    До коментар #62 от "ПЕРНИШКИО":

    Вчера не ми се дърлеше .Рандом ми доиде в повече. 5500 беше цената и беше на изплащане.Братята не бяха сигурни че ще се продава, затова.Аз работех в Мототехника по него време.

    Коментиран от #175

  • 175 ПЕРНИШКИО

    2 1 Отговор

    До коментар #174 от "Пернишки":

    на излащане може да е била , но да я платиш в кеш си струваше 6100 лева , кола която е закупена от мототехника в софия кв.хладилника , тогава а за наи първите Жигули от 71 година , цената може да е била 5500 , за тия пари моя лелин си беше купил Москвич 412чистата 12-сетка тогава .
  • 176 Къде се скри бе

    5 1 Отговор

    До коментар #160 от "Random":

    Рандомееее, защо мълчиш като пунда, начесаха ли ти крастата ?

    Коментиран от #177, #180

  • 177 УУУУУУ

    5 1 Отговор

    До коментар #176 от "Къде се скри бе":

    Най-после да ме подкрепят. До гуша ми дойде от този досадник.БЛААГООДААРЯЯ.

    Коментиран от #179

  • 178 Борис

    2 1 Отговор

    До коментар #3 от "Комуниста":

    А колко заплати сте давали за тази кола на 6 километра
  • 179 Не му обръшай

    4 0 Отговор

    До коментар #177 от "УУУУУУ":

    внимание на баламурник, хем е т.п, хем е досаден ! Все нещо спори и доказва тук, но акъл няма за 5 ст. и когато го притиснат с конкретни факти, винаги изчезва яко дим и ни мож го чу, ни мож го видя.
  • 180 Данчо

    1 2 Отговор

    До коментар #176 от "Къде се скри бе":

    Без да следя спора , жигулито 1972 г. Струва 6100 лева кеш НО 600 лева от тях са някви такси + 5500 са 6100.
  • 181 Майтапчията

    2 0 Отговор
    Този материал е взет от Руски сайт и се отнася към тяхните заплати, нашите бяха двойни и цените малко по скъпи.

    https://www.youtube.com/watch?v=jGGrWMGMOfo
  • 182 Майтапчията

    1 0 Отговор
    https://www.drive2.com/b/288230376151863597/
  • 183 Жигулист

    3 0 Отговор

    До коментар #78 от "Random":

    Не е вярно, че не са имали OHC, по-големите мотори (1.45 и 1.6) са двувалки, на версия 124 спидер примерно. А мотора на ВАЗ 2101 си е руски, разработен с италианците, но бървите бройки (до 1973г) са с износоустойчива допълнителна гилза в цилиндъра и са с по-голяма степен на сгъстяване (8.8:1) , докато след ъова се монтира унифицирана глава 21011(8.5:1).Гледам,че много хора "разбират" от коли, а не знаят как да подадат с кабели ток.
  • 184 БългариН

    5 2 Отговор

    До коментар #171 от "ОРЕЛ":

    Еее и границите отвориха и пак ревеш. Комунистите сте с толкова промити мозъци, добре че за щастие на изчезване.
    Скоро бях в един работещ бивш комунистически завод. Там са работили няколко хиляди, а сега 10ина души на същите машини. Чудя се как са изчислявали икономическата изгода и дали въобще са изчислявали нещо някакви икономисти. Сега стоят празни панелките около завода...че и панелки вдигнали, че е имало и преразпределение кой в кой град да отиде да живее...
    Я се скрий..или се затрий

    Коментиран от #203

  • 185 Чичо Манчо

    1 4 Отговор
    Икономически е по-изгодно да произведеш кисело мляко от сухо мляко ,да го сложиш в пластмаса от колкото да го произведеш от истинско мляко и да сложиш в стъклен буркан.Същото е и със сирене и останалите гр.продукти.Така и с автомобилите.Волгата 21 дето я имах като и драснеш калника и имаше три или четири покрития под боята.Така че Волга само ако е пипана от майстор някъде може да изгние.На Орлов мост ако застана може и да преброя поне две-три лади,но голф 1,че и двойка или пък пасат 1 или 2-ра генерация не съм виждал с години.

    Коментиран от #186

  • 186 БългариН

    5 2 Отговор

    До коментар #185 от "Чичо Манчо":

    ..а за сходимост на гумите на преден мост на Волгата ти нещо да кажеш? Иде реч да минеш стенд на преден мост.. е не можеш защото има толкова луфт, че е безмислено.
    Тези автомобили са от средата на миналия век, крадени от западни и американски аналози, за които са работили толкова много инженерни бюра, че толкова инжинери е нямало в уникалната Русия и са абсолютна отживелица. Същото е и с оръжията им, които са още аналогови...откраднати след 2рата световна война от Германските инженери, но времето от 44 до 21 век мина и разликата е очевидна.
    Че Лади има и сега, има и Волги, защо никой не ги купува а???
    Що се касае до киселото мляко, то е друга бира. Бабички и дядовци заточени в ТКЗС със заплати от по 80лв. отглеждащи крави и на всичкото отгоре млякото пак скъпо - 18ст. за бурканче на заплата 150 лв. в града. По тази логика сега отиваш в магазина и си купуваш най скъпото мляко и сирене и пак ядеш истинско.
    Още помна как ме караха за по 30лв. да бера тонове домати по разни бригади, а сега децата в Англия взимат хиляди паунди за същото. Мерси съм от тогава управляващи малоумни партийни правила...и на всичкото отгоре от Перник например не можеш да отидеш в София, защото не нямаш жителство и трябва да си миньор в мината. Нямаше нищо евтино при комунизма, да не говорим че нямаше нищо дори и да имаш пари. Магазините бяха празни, нямаше мляко, нямаше хляб, нямаше нищо... последните години след 30мин. чакане и знаейки кога карат хляба го купувахме...
  • 187 Да го подържиш

    0 3 Отговор

    До коментар #7 от "да де":

    Да бе на едно изложение в Париж нашето БГ доставили кола работеща на вода(на всеки 10км. трябвало да се долива обаче).Франсетата се метнали на колата и дали ГААЗЗЗ.На 30км. обаче колата спряла, те отворили капака и О,изненада - вместо мотор там 2бр.черни мангала скимтят:"Водааа,Водааа". Та днес ако някой отвори капака на джипа дето се пуйчи тиквата, целия БГ народ ще види вътре да скимти.Ако това е Народ, разбира се??!
  • 188 Vic

    5 1 Отговор

    До коментар #4 от "Комуниста":

    Абе вие,комунистите не можете да си представите живота,без да се краде нещо.
  • 189 nnn

    4 3 Отговор

    До коментар #148 от "лошата реалност":

    Бъркаш комунизма с руско-монголското крепосничество! За ленин казват че просто е прекопирал комунизма от франция и естествено го е омазал, после по него твориха и джугашвили и берия и всякаква сволач! Иначе погледни Швеция, Норвегия, Финладия и ще се ориентираш че комунизма не е толкова страшен ако не е поазиатчен!
    А тука спорим дали могат да опескат автомобил мужиците, това е народ който не е минал през ренесанс и не е излезнал от крепосничеството досега! Дали лада била фиат, че то кремъл е проектиран от италианци вие за лада говорите!

    Коментиран от #200

  • 190 Тошко

    5 2 Отговор

    До коментар #3 от "Комуниста":

    Една стара кола от ГФР е поне 5 пъти по-добра от тези трошляци уж нови бръмчалки!
  • 191 Bob

    1 1 Отговор
    https://www.drive2.com/b/288230376151863597/
  • 192 Ааааа

    3 3 Отговор
    Колкото и да струват, няма кой да е мазохист и да ги купи. Казаххххх:))
  • 193 Бате

    2 0 Отговор

    До коментар #11 от "Напикана соросня":

    Бате ти ква кола караш.99,9 са така
  • 194 Бате

    2 0 Отговор

    До коментар #11 от "Напикана соросня":

    Бате ти ква кола караш.99,9 са така
  • 195 Термостат Термостатов

    2 1 Отговор
    В производството на тези коли почти всичко е сглобявано ръчно, което отнема повече време и средства. Все пак ако една Тойота се прави за 12 часа, то за сглобяване на Лада ако не отнеме повече време, то със сигурност ще ангажира повече хора.
  • 196 Нов, но стар

    0 5 Отговор
    Хората треперят от Корона вироса, вие се занимавате с глупости!
    Когато руснаците пратиха Първият космонавт в Космоса - целият свят Зяпаше нагоре!
    Автомобилите не са им били приоритет!

    Коментиран от #204, #205

  • 197 соларис

    2 0 Отговор
    до"9"борка явно си много млад!за москвич се чакаше толкова.заз бяха без ред,шкода и вартбург и полски фиат също.но за лада се чакаше поне 10-12г,а за волга ако имаш връзки около 12-15.мои съсед си закупи жигула от кореком на цена около 3000$ с рушвета и почерпката.говоря ти за 1980-81година.
  • 198 соларис

    2 1 Отговор
    до"106"а колко пъти му кърпи купето бе на опела?имах едно приятелче с кадет.решихме пред мадамите да вътим гуми.ужас...падна му двигатела!та станахме за смях!
  • 199 грешите малко

    1 0 Отговор
    Непълно сравнение. Производството постоянно поевтинява. Колко заплати е струвал тогава един компакт диск? Един компютър? А лаптоп, фотоволтаичен панел?
  • 200 Икономист

    2 1 Отговор

    До коментар #189 от "nnn":

    Вижда се, че не си наясно. Швеция, Финландия и Дания са пазарни икономики. Там няма минимална заплата, образованието (по-голямата част от него) е частно и има конкуренция, здравеопазването в Швеция също е частно, пенсионното осигуряване също се извършва от частни фондове и не се контролира от държавата, регулациите и бюрокрацията, задушаващи бизнеса там ги няма. Всъщност според индекса за икономическа свобода тези държави са дори по-напред от САЩ. А това, че данъците им са по-високи не означава, че не са с пазарна икономика. Корпоративния данък в Швеция е 20%, докато в САЩ преди Тръмп беше 35%, а сега е 21%
  • 201 BLM

    2 2 Отговор

    До коментар #4 от "Комуниста":

    Това ли беше комунизЪма и светлто бъдеще! Да крадем, да лъжем. Пръв учител Димитров.
    Имаше някаква подобна песен.
  • 202 Хуйло

    1 1 Отговор

    До коментар #4 от "Комуниста":

    И какво я правеше нафтата като нямаше дизелови коли. Тия бяха галеници и не всички получаваха такива заплати
  • 203 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 204 Ааа

    1 1 Отговор

    До коментар #196 от "Нов, но стар":

    Пратиха в космоса пак с крадени технологии от Германия. Русия преди войната не е чувала за ракета:))
  • 205 Ааа

    2 0 Отговор

    До коментар #196 от "Нов, но стар":

    Що се отнася до коронавируса, а да видим руснаци ли ще измислят лек или запада или щатите? Май ще са 2рите но да видим...
  • 206 Ййб

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "Комуниста":

    има и нови бе болшевик..ако искаш..ма не искаш
  • 207 Иван

    1 0 Отговор

    До коментар #172 от "дедо Гошо":

    Стига лъга ве. За Алеко не се чакаше. И как си чакал за Алеко 15 години като излиза 1986 година. Аман.
  • 208 сссссссср

    1 0 Отговор
    На нормалния човек е достатъчно да прочете само малка част от коментарите и коментиралите, и веднага ще му стане ясно, защо и след още 30-40 години преход, пак няма да сме мръднали и 1 см. напред. Аре, потъвайте !