Last news in Fakti

10 Март, 2020 13:01 88 094 281

Какво можеше да се купи на Запад на цената на ВАЗ, АЗЛК, ЗАЗ и ГАЗ?

  • автомобил-
  • цена-
  • ссср-
  • лада-
  • волга-
  • заз-
  • москвич
Какво можеше да се купи на Запад на цената на ВАЗ, АЗЛК, ЗАЗ и ГАЗ? - 1

Преизчислени в днешни пари, съветските автомобили се оказват не чак толкова евтини, колкото ги помнят носталгиците. Ценовото сравнение с популярни модели, които могат да се купят по онова време "на Запад", пък погребва окончателно легендите за простите, но достъпни за всеки (макар и след дълги години чакане на ред) коли в соцлагера.

През 1970 г. започва производството на два знакови съветски модела - ВАЗ-2101 и ГАЗ-24 "Волга". Според официалния валутен курс на Държавната банка на СССР тогава един американски долар се разменя срещу 83 копейки.

"Запорожец" срещу Mustang
През 1970 г. най-евтиният съветски автомобил ЗАЗ-966 струва 3 000 рубли или $3 614 по официалния курс. По същото време в САЩ срещу $3 562 може да се купи Ford Mustang Mach I с 5.7-литров V8 с мощност 290 к.с., климатик и автоматична трансмисия. Базовият Mustang струва само $2 820.

"Москвич" срещу Jaguar E-Type

През 1970 г. "Москвич"-408 струва 4 936 рубли или $5 946, докато за £2 097 ($5 920) на Запад може да се купи Jaguar E-Type. Британското купе с 265 к.с. развива максимална скорост 240 км/ч.

"Жигули" срещу Chevrolet Corvette

ВАЗ-2101 се продава за 5 620 рубли или $6 771. За тази сума в Щатите се предлага Chevrolet Corvette Stingray в топ изпълнение. Ценовата листа на американската легенда през 1970 г. започва от $5 192, като най-мощната модификация със 7.4-литров V8 с 390 коня, ускорение от 5.7 сек., максимална скорост 230 км/ч и всички екстри излиза $6 650.

"Волга" срещу Mercedes-Benz S-Klasse

През 1970 г. чисто новият ГАЗ-24 струва 9 200 рубли или $11 085. За сравнение цената на Mercedes-Benz 280 SEL е 41 800 германски марки ($11 330). Срещу тези пари купувачът получава редови шестцилиндров двигател със 160 к.с., четиристепенна автоматична трансмисия, дискови спирачки на всички колела, усилител на волана, кожен салон и климатик.

"Урал" срещу Mini

Срещу 1 250 рубли ($1 505) в СССР през 1970 г. може да се купи мотоциклет "Урал" с кош. На Запад в същото време за £537 или $1 288 се предлага култовото Mini, а то дори не е най-евтиният автомобил на пазара - FIAT 500 и Citroen 2CV струват още по-малко.


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 127 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Браво

    623 88 Отговор
    Този път добре ги разплака комунистите.

    Коментиран от #70, #169, #209, #216, #278

  • 2 СъмнявамСе

    96 301 Отговор
    Много се съмнявам да сравняват коли и цени от едни и същи години. Да не се окаже, че накрая сравняваме нова кола, с 10-20 годиша ?

    Коментиран от #88

  • 3 Социалистическа статистика

    195 41 Отговор
    Тогава в САЩ едно пиле е 1 долар, едно агне-3 долара, а едно теле-5 долара. Тук...няма семейство, което да изяде на едно хранене агне или теле, затова не ги продавах апо магазините. Та срещу 5 долара си купуахме пиле и го си облизвахме пръстите!

    Коментиран от #20, #168

  • 4 Антикомуняга

    277 47 Отговор
    Толкова за комунизма.Айде да ходиме да обядваме.
  • 5 Олимпийска надежда

    155 21 Отговор
    Без думи!
  • 6 Behemoth

    90 248 Отговор
    А.по неофициалния курс?Да не говорим че заза си е Заз...свидетел съм как се пълни с половин тон дини от на ТКЗС то ...тоз мустанг въобще не може влезли в блока ...

    Коментиран от #16, #31, #33, #189, #248, #269

  • 7 ПетролоДолар

    72 157 Отговор
    И значи въвеждат петролодолара и първата работа е колите да станат достъпни за да може след това всички граждани да плащат за петрол. Толкова манипулативност ... но им дай на хората да сравняват ламарини, а да не се замислят защо колите са евтини ?!

    Коментиран от #171, #213, #280

  • 8 Шмекер

    263 49 Отговор
    И какво излиза, че е по-добре див капитализъм, от колкото измислен комунизъм.

    Коментиран от #202

  • 9 гост

    152 35 Отговор
    гз-лизец. Ти си преизчислявай, аз съм го живял. С онея пари нищо не можеше да се купи на запад.

    Коментиран от #25

  • 10 Tate

    273 51 Отговор
    А не бе !! А тук 1050 лв телевизор с 8 канала , а Сименс стерео с дистанция и телетекст 26 инча за 1100 марки !! Хайде успех с Болшевизма и си слагайте мокра кърпа да не прегреете !!
  • 11 до кочината руска

    231 43 Отговор
    Това е самата истина. А има хора които милеят по тези времена, за какво им е ягуар или Мерцедес, важно е да има хляб и сирене другото са глезотии.

    Коментиран от #124, #173

  • 12 Антикомуняга

    298 27 Отговор
    А бе кажете как хората под палещото Либииско слънце бачкаха цял ден в Либия същото беше в Сирия и тн. и като се върнеха в Бг им взимаха доларите даваха им някакви хартиики преизчислени а комунягите кътаха долари и като падна завесата си накупиха апартаменти в "прогнилият" Запад на пъпа на Лондон Париж и Ню Йорк
  • 13 Сандо

    141 212 Отговор
    Статията е едностранчива,непълна и манипулативна.При социализма имаше стоки,които се водиха категория "лукс",там попадаха и колите.Тези стоки бяха с нереално високи цени.Получените средства от разликите се влагаха по различни направления,напр. за социални нужди.И изобщо коментиращите имат ли представа откъде се намираха пари за да се построи всичко това до 1989 г.?

    Коментиран от #22, #26, #28, #36, #50, #52, #130, #147

  • 14 копейки

    184 61 Отговор
    Мдаа ,когато фактите говорят - само копейковите тролчета НЕ мълчат !
  • 15 Чудя се

    180 24 Отговор
    на цената на Чайка какво ли е можело да се купи?Вероятно кораб или самолет...
  • 16 А БЕ

    122 18 Отговор

    До коментар #6 от "Behemoth":

    ТЕКЕЗЕСАРЯН ГОВОРИМ ЗА АВТОМОБИЛИ , А НЕ ЗА ТАЛИКИ ! СЕЛСКИЯТ ПЕТЕЛ СИ ОСТАВА СЕЛСКИ И НА АЙФЕЛОВАТА КУЛА ДА ГО КАЧИМ !
  • 17 гОст

    17 77 Отговор
    А мерчо все пак си беше и си остава една каруца пред ГАЗ-ката.....къде е сега AMG-ТО..., дето баща му го е правил в ''Пулман'', докато ш вардил селския бостан.... даива нещастника му изпърдял даива
  • 18 някой

    102 35 Отговор
    Пълни глупости!През 1986г в Кореком Лада 1500 /2107/ струваше 3200 долара!

    Коментиран от #24, #27, #253, #257

  • 19 Луд

    29 3 Отговор
    Ей,видяха ,че се изпокараха за онази тема и сега пак.
  • 20 Статистика

    154 36 Отговор

    До коментар #3 от "Социалистическа статистика":

    През 1986г килограм телешко в София е 5.60 лв при средна заплата 120 лева. Сравнено със сегашнота средна заплата в София - 1300 лева, телешкото щеше да струва към 60 лева за килограм, бял хляб - 4 лева за килограм, свинско към 45 лева за килограм.

    Коментиран от #132, #195, #260

  • 21 .111.

    78 21 Отговор
    Не чернобил, не афганистан, автомобилостроенето срина ссср
  • 22 Минчо

    114 48 Отговор

    До коментар #13 от "Сандо":

    И кво са построили, кофти панелки дето ся се разпадат. Умен си.

    Коментиран от #135

  • 23 gost

    213 11 Отговор
    Абе беше си мизерия, няма какво да си говорим, а най-лошото е че същите хора, развиха и така наречената ни демокрация, за това сме пак в калта- нов бардак със стари к*рви, не се прави.
  • 24 Прав си

    54 16 Отговор

    До коментар #18 от "някой":

    дори щайгата Рено 5 която също се продаваше там струваше 4000долара.

    Коментиран от #30

  • 25 Факт

    162 23 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    Какво си живял бе тролче, ако прибавим и сравнението на заплатите ще лъсне цялата мизерия на соца и комунизма?! В СССР заплатите бяха около 100 рубли, а в ГФР 2000 марки, та не знам къде не можеше да се купи нищо. Смешни сте това русоробите.

    Коментиран от #174

  • 26 Tate

    167 13 Отговор

    До коментар #13 от "Сандо":

    Помним бригадирското движение ,както помня че другарите взеха имота 0,5 декара на Стамболииски и Перник на дедо ми и дадоха ЕДИН Апартамент за него бащата и леля ми с грандиозните 56 кв метра ,лелята се отказа от нейният дял и бащата го плаща 40 години !! Те това построиха болшевиките !! Помня и българските усилватели за 415 лв ,полските магнетофони за 525 лева помня и заплатите по 200 лв за 6 разряд ел.техник и "подковата " за 12 лв !! И видеата "Отаки" по 200 долара ,дали дойчо или хамера са му били проблем 200 долара ??

    Коментиран от #109

  • 27 Рашка с чашка

    206 13 Отговор

    До коментар #18 от "някой":

    Кореком беше магазин за чужденци и за българи работили в чужбина, демек проверени и от нашите. Защото масата българи не можеха да отидат в чужбина. Кореком е страшно унижение за българите, да видят какво не могат да си позволят, защото там се купуваше с долари, а купуването на долари беше забранено.

    Коментиран от #64

  • 28 измет болшевишка

    181 45 Отговор

    До коментар #13 от "Сандо":

    Какво построихте, жилищни комплекси за деградирали получовеци? Всичко хубаво в тази страна е построено преди 1944-а.

    Коментиран от #175, #178, #192, #254

  • 29 Borislav Popov

    147 18 Отговор
    Шах и мат с пешката за тролетареатите, които ни пееха тук, че руските легенди от онези времена, били по евтини, по качествени и по красиви от западните. А това сравнение на ЗАЗ 966 - 40 к.с. и Форд Мустанг с 5.7-литров V8 с мощност 290 к.с и автоматична трансмисия, направо ме уби.
  • 30 Факт!

    127 23 Отговор

    До коментар #24 от "Прав си":

    Рено 5 е спечелило сума ти ралита насраната лада собственост сега на Рено с ръчен всмукач не знам какво става от нея освен гледане на гълъби вътре.Русофилите след 1989-та станахте германофили и сте все същите прости говеда с една дума дебили!

    Коментиран от #44, #138

  • 31 Tate

    118 6 Отговор

    До коментар #6 от "Behemoth":

    И какво като се пълни ,много си ограничен в мислите си !! Хората затова имат "Баничарки" и "Бусове " в нормалните държави не си режат "Волгата" да я правят "Пикап" ,не и слагат мотор от 200Д Мерцедес че да има някаква икономия !! Стига бее спрете се с ТНТМ то не е интересно вече !!
  • 32 ПЕНКО

    31 90 Отговор
    КЪДЕ СА ДНЕС ЗАПАДНИТЕ " ТАБУНИ ОТ КОНЕ " ??? КЪДЕ СЕ ДВИЖИ "АСТИН МАРТИН" -ОСВЕН В ГЪЗАРСКИТЕ КУРОРТИ ??? ЗАЩО "ФОРД -МУСТАНГ" Е САМО РЕЛИКВА ??? ЗАЩО " МИНИТО" СИ ОСТАНА МИНИ ??? ЗАЩО НАЙ-МОЩНАТА ТОЙОТА-ПИКАП СЕ НАРИЧА " ТУНДРА" ???

    Коментиран от #34, #40

  • 33 Borislav Popov

    120 12 Отговор

    До коментар #6 от "Behemoth":

    За ТКЗС-то и за дини, тикви и пъпеши, американците са произвеждали специални автомобили, пикпи им викат, папунчооооо.
  • 34 Tate

    95 12 Отговор

    До коментар #32 от "ПЕНКО":

    Абе Пенко ,сравняват се едва ли не бутикови коли със ширпотреба бе Пенко !! Пенко колко голф ,форд ,и подобни ширпотреби се движат по пътищата !! Ако сметнем цената на ръските таралясници със ширпотребата на западняците по онова време ще излезе че за 1 лада взимаш 2 голфа ,Пенкоо Пенко !! Малко смятане не вреди !! А защо е Тундра ?? Защото така!!

    Коментиран от #89

  • 35 Онзи

    55 2 Отговор
    Няма да е лошо да ка щажат какви са били заплатите по това време марка,лев,рубла
  • 36 Рашка с чашка

    93 18 Отговор

    До коментар #13 от "Сандо":

    Тогава всичко беше лукс! Телевизор, касетофон, за видео да не говорим. При заплата от 130 лева месечно, цената на,, цветен " телевизор започваше от 1000 лева нагоре.
  • 37 Радо

    87 81 Отговор
    Статията няма нищо общо с действителността - руските коли са били от два до три пъти по-евтини от западните тогава, през каквато и валута да ги смятате....затова са ги изнасяли руснаците и са ги продавали чат-пат, защото са били много по-евтини от западните и западнярите са се подлъгвали да ги купуват....но да се твърди, че Москвич е струвал колкото Ягуар, или Волга колкото С-класа на Мерцедес е смешно...ай помислете малко, и стига със манишпулациите!!

    Коментиран от #149

  • 38 Тома Неверни

    40 18 Отговор
    Нещо май тази "статистика" не отговаря на спомените ми. Не знам как е било в Съюза, но по него време "Булгаррено"-то (Рено 10) вървеше по около 1000 долара в Корекома. Ще ми припомни ли някой цените на руските возила от 70-те?

    Коментиран от #42

  • 39 В е л и к и я

    121 27 Отговор
    Това което е спасявало българина по времето на комунизма да не умре от глад и да има това онова е че всеки е крадял как може и от къде може , и с ръцете и с краката .. Второ - На това поколение родителите всичките са били селяни и са живеели по селата .. демек всека събота палиш жигулата и отиваш при макйа си и баща си- и е пълниш догоре с картофи , домати, грозде , месо .. накрая им взимаш и пенсиите и си заминаваш .. !

    Коментиран от #137

  • 40 Румпелщилцен

    60 5 Отговор

    До коментар #32 от "ПЕНКО":

    Как ще е реликва Форд Мустанг? В САЩ е една от най-масовите спортни коли. Форд Мустанг 6 излезе през 2014 година.
  • 41 dada

    48 6 Отговор
    то и сега не е много по различно, демек пак гледаме и цъкаме с език .
  • 42 Рашка с чашка

    78 11 Отговор

    До коментар #38 от "Тома Неверни":

    Пак повтарям да ви влезе в тиквите, Кореком не е магазин за българи! В България продажбата на долари беше забранена.

    Коментиран от #73

  • 43 Jack Bauer

    58 6 Отговор
    Още една причина да съжалявам че през ВСВ сме били на губещата страна ... или Германия не е спечелила ...

    Коментиран от #46

  • 44 Пишеш тъпотии

    34 57 Отговор

    До коментар #30 от "Факт!":

    Рено 5 е толкова опоскан модел,че дори броя на копчетата и стрелките по таблото е на половината на Ладите.Дори имаше някаква партида произведена за Алжир при която липсваше парно.Лади още се виждат по улиците но Рено 5 не съм срещал от поне 8 години което значи,че още тогава са претопени последните.

    Коментиран от #49, #92, #156

  • 45 Помислете

    57 49 Отговор
    Съвсем други приоритети е имало в източния блок преди моторизация на гражданите с лични МПС-та. Първо сме били много по-слабо развити индустриални страни от западните, заради това електрификацията, индустриализацията и построяването на базова инфраструктура са били много по-важни. Второ личната свобода на гражданите да ходят където и когато си поискат не е била ценност, заради това се развива основно публичен транспорт. Така че тези сравнения на цени на коли в долари са абсолютно неадекватни при затворени един за друг пазари, ако не се вземе предвид целия профил на икономиката и как са били разпределени нещата.

    Коментиран от #47, #108

  • 46 фактите

    72 28 Отговор

    До коментар #43 от "Jack Bauer":

    Ако Германия беше спечелила сега щяхме да сме една добре развита държава, почти колкото нея!

    Коментиран от #177, #190

  • 47 Borislav Popov

    35 29 Отговор

    До коментар #45 от "Помислете":

    Тази опорка не минава, я някоя друга простотия измисли !

    Коментиран от #176

  • 48 Електрошок

    90 12 Отговор
    През онея години една група колоездачи редовно качвахме Арабаконак и когато е топло на царския завой откъм север винаги имаше по някой ЗАЗ спрял с отворен заден капак и миризма на изгоряло масло!Четири цилиндъра бате,ве-образен с въздушно охлаждане и бензинова горелка за отопление!Такъв двигател и в Вторични суровини не го взимаха!

    Коментиран от #126

  • 49 Факт!

    51 13 Отговор

    До коментар #44 от "Пишеш тъпотии":

    Ти пишеш тъпотии.Изобщо как ви идва на ум да сравнявате френски производител със съветски/руски.Това може да предизвика само смях.

    Коментиран от #179, #180

  • 50 Гост

    84 8 Отговор

    До коментар #13 от "Сандо":

    Заплата 150 лева. Килограм сирене 3 лева. В западна германия заплата 600 марки, сирене 2 марки. Ай да ти го набибипам
  • 51 Алфа Ромео

    50 10 Отговор
    Интересна статия, поздравления, направо са космос спрямо руските талиги!
  • 52 де факто

    100 33 Отговор

    До коментар #13 от "Сандо":

    Какво сте построили нещастната комунистическа паплач бе наглец ? Построили сте СГРАДИ ли ? Искаш да ни кажеш,че без вас нямаше да има стройтелство така ли ? Напротив,щеше да има и щеше да е много по-красиво ,както е навсякъде по света ,а не да гледаме гнусното сиво стройтелство тип комунистически брутализъм ,което буди в хората единствено депресия ! Единственото което направихте е да оберете държавата,а това което остана да го порадите на русия !

    Коментиран от #164

  • 53 FucK Religion

    12 18 Отговор
    B.ah mama u I komunistite sa ni drali kato kapitalistite. Restart na sistemi te aloooo 😂
  • 54 666

    31 5 Отговор
    Пропагандата и от двата лагера върви яко.

    Коментиран от #56

  • 55 Gosha

    14 26 Отговор
    Tiq smetki v kofata. 1970 godina 1USD e struval 1,5 rubli. T.e 5620 rubli sa bili 3746USD a ne 6771USD. Sumnqvam se dori tezi niva da sa precizni.

    Коментиран от #58

  • 56 А ти си

    12 1 Отговор

    До коментар #54 от "666":

    от тези дето се бутат когато двама си го мерят!
  • 57 Ивайло

    70 20 Отговор
    Ей това е сравнението - за едни и същи пари хората на запад караха истински коли (примера с Мустанга и Ягуара е направо покъртителен)!!! А освен това хората на запад са взимали къде-къде по-големи заплати от хората в бившия соцлагер!!! Абе хората на запад са живели, а в соцлагера са се мъчили!!! Както се казваше в една поговорка, актуална по онова време - у нас нет лайф - толька жизни!!! Ше ми се пънат тука разни комуняги да ми хвалят комунизма колко е бил велик, хахаха!!!

    Коментиран от #59

  • 58 от левия в десния

    23 6 Отговор

    До коментар #55 от "Gosha":

    Дори и така да е било изилаз Жигула срещу Мустанг ГТ V8 ;)
  • 59 соц

    25 33 Отговор

    До коментар #57 от "Ивайло":

    В САЩ и Англия през 60-те и 70-те върлуват наркотици, разврат, улична престъпност, мръсотия и стачки по заводи. През 80-те либерализират финансовите пазари и всичко изведнъж става много по-лъскаво.
  • 60 За 3000 долара

    14 23 Отговор
    тоя мустанг малко ме съмнява по ското да е 20 000

    Коментиран от #136

  • 61 да ама не

    30 63 Отговор
    Да, но, всичките руски коли от соца са движат и до днес, тук, в части от Русия и Азия, докато западните наточени курници ги има само в музеи и у някои колекционери

    Коментиран от #63, #67

  • 62 Димов

    66 11 Отговор
    Най-фрапиращото сравнение е, че докато в САЩ получаваш колата още преди да си я изплатил напълно, то тук я получавахме след 5-9г чакане на ред. В днешно време за толкова чакане, ако си си поръчал най-новият модел, докато го вземеш ще е вече демоде.
  • 63 До руския кретен

    39 6 Отговор

    До коментар #61 от "да ама не":

    Верно ли цяла африка е на Пежо 505 и и тн.
  • 64 Гъдулан Нашмъркаев

    19 25 Отговор

    До коментар #27 от "Рашка с чашка":

    :-))) Доообре. Тия глупости ги разправяй на джендърчетата по кафенетата.
  • 65 Да ви серем на комунистическите

    35 13 Отговор
    Таратайки ...
  • 66 Ужас да не дава господ

    34 12 Отговор
    Да ги виждаме отново тея коптори
  • 67 Ухото

    34 15 Отговор

    До коментар #61 от "да ама не":

    Ми купи си руски кенеф
  • 68 Смока

    51 18 Отговор
    Добре че се отървахме от комунизма, социализма, Живков, ладите, руснаците и тн.
  • 69 Гъдулан Нашмъркаев

    43 49 Отговор
    Като прочетох статията и си помислих, че сигурно Джанбазов я е писал, но не бил той.
    Я пак моля ви се ми кажете, че Мустанг струвал 2820. Сигурно има грешка с 0.....
    Статията определено е За олигофрените.
    :-))) 2820 $ Форд Мустанг, алоооу мисирките, поне се изчервете като пишете глупости. Да не бъркате Форд Модел Т от 1923 с Форд Мустанг от 1986.
    :-))) 2820 моля ти се :-)) ( хахахаааа. Че то специялните му джанти с една стъпка са струва ли 4000 чрез 1986 бе РЕЕЕНДЕТА. А сега тези джанти са 10 000 за 1 оригинална бройка бе РЕЕЕЕЕНДЕТА.
    И напишете че И ТАЗИ ПОРЕДНА СТАТИЯ е платена от ""фондацията"" "Америка за.гробваща България".
    :-))))) 2820 моля ти се.

    Коментиран от #97, #104

  • 70 ПЕРНИШКИО

    23 38 Отговор

    До коментар #1 от "Браво":

    ТАПАНАРИНО ДЕМОКРАТИЧЕН , ТОИ ТИ СМЕТА ПАРИТЕ В СЕГАШНОТО ВРЕМЕ , ЗАЩО НЕ ГИ СМЕТА ТОГАВА КОГАТО СЕ КУПУВАХА МАСОВО РУСКИТЕ КОЛИ , ТОГАВА ДА ПРАВИ РАЗЛИКАТА , ЩОТО И БАЩАТИ НЕ Е МОГЪЛ ТОГАВА ДА СИ КУПИ ЗАПАДНА КОЛА , ОСВЕН АКО Е РАБОТИЛ В ЧУЖБИНА , ЕДНА ВОЛГА СТРУВАШЕ 12ХИЛ. ЛВ, А ЕДИН МЕРЦЕДЕС 123 Е БИЛ ТОГАВА 40ХИЛ.МАРКИ. , ПРАВИШ ЛИ РАЗЛИКАТА , И НИКОИ НЕ Е РАЗПЛАКАН , ЗАЩОТО ТОВА Е ИМАЛО И ТОВА СМЕ КАРАЛИ, АКО ТИЕ КУПИЛ БАЩА ТИ ОТ СОЛНИ ПАЗАР ВТОРА УПОТРЕБА , ТОГАВА МОЖЕ ДА КАРАШ ЗАПАДНА КОЛА ,И ОН ТАМ БЕШЕ ДЕКА СЕ ЗАПАЛИ ЦИРКО У СОФИЯ , НА ПЛОЩАД ВЪЗРАЖДАНЕ , ТАМ ИМАШЕ АВТОБУСНА СПУИРКА , АКО НЕ ЗНАЕШ НА СОФ- ОБЛ.

    Коментиран от #76

  • 71 Гъдулан Нашмъркаев

    7 13 Отговор
    Ейййй ТРОЛ, :-)) пак ли си с 12 ника бе, ЛЕКЕ. :-) а и сам си отговаряш :-))) Ей, да си пиеш хапчетата навреме ей :-))). Нало знаеш че това твойто е ПАТОЛОГИЯ.
  • 72 Димчи

    27 6 Отговор
    Страхотна статия!
  • 73 ПЕРНИШКИО

    28 5 Отговор

    До коментар #42 от "Рашка с чашка":

    напротив , в Кореком можеше да се пазарува с долари , ако покажеш документ за произхода на парите , там пазаруваха хора които работиха в чужбина , като тираджиите , тия в либия , ирак ,сирия , ангола .

    Коментиран от #74, #237

  • 74 селянин 1

    27 3 Отговор

    До коментар #73 от "ПЕРНИШКИО":

    В кореком се пазаруваше със специални бонове,можеше да си ги набавиш от виетнамци,моряци и.т.н.вървяха 1 бон за 2-3 лева.

    Коментиран от #77

  • 75 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 76 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 77 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 78 Геро

    47 3 Отговор
    Браво!
    Тази статия ми харесва. Баща ми, горкия, цял живот лежа под два москвича и мазето още е пълно наполовина с резервни части...
  • 79 ПЕРНИШКИО

    24 7 Отговор

    До коментар #76 от "измет":

    това което е написано неим верваи , питаи някои покраи вас които сие купувал такава волга колко пари е струвала и тогава говори , Жигули ваз 2101 струваше 6100 лв. , ладите от 7500 до 11900 последно лада смара , москаля с предното беше 12 хилядарки /алеко/, а волгата беще наи скъпа кола за времето си тогава , да не съм хивал в ония години на миналия век та да не знам какво е било, баща ми купи жигула 73 година , и тогава записа вноска за лада за мен , но тогава аз бях много малък , и през това време ако щеш ми вярваи излизаха номера от вноските и се падна една лада за мен , викам му татко даи да я купиш и като изкарам книжка ,ще сия карам , не за тебе има време , после записа вноска за лада ваз2107 от новите последни с 5 степенна скоростна кутия , и тогава аз бях в казармата когато 2 номера излезнаха преди нас , и ни казаха на баща ми да си върне бордерото у банката и му се изплатиха тогава 1500лв. ,и пак нанаи си феродо , но имаше и такива дето чакаха с много години да им доиде ред., татко е бил обикновен профи шофер като мен , не е бил някои директор на предприятие та да има връзки, просто си беше късмет с вноските .
  • 80 Tate

    27 11 Отговор
    Има един виц " Как погребват собствемик на "Москвич" ? Прав и наполовина а отгоре го боядисват ,прав защото цял живот е лежал под Москвича ,наполовина и боядисан защото не е събрал пари за паметник покрай Москвето !
  • 81 селянин 1

    31 6 Отговор
    На времето бях у коми асср,на първо време изплатих апартаменто,после реших да взема лада 06,на у люлин, там беше,,гаражо,,немаше,,шестици,,четири фара,75 к.с.а я саках червена като,,комунистите,,стоях и гледам две черни,,волги,,газ-24,оня вика 7,600 рубли.отодим у банката-там ми дават една ратия,и седам у волгата,ама она не оди-после разбрах че била скопена,извадих,,ламаринката,,от карбуратора,и оня персон и половина с 95 к.с и перденца на джамовете,,рипна,,кеф..бензин при тошо евтин.
  • 82 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 83 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 84 Tate

    31 7 Отговор
    Истината е една че за подобни пари получаваш "Тоалетна" еле па ЗАЗката ! Грубо грозно и не рита ,Руска машина за ритане !! АЙ честито и Ленин да ВИ благослови
  • 85 селянин 1

    14 4 Отговор

    До коментар #77 от "ПЕРНИШКИО":

    А бе,чат-пат м/у бг.има абдали..на времето се вадеха служ. паспорти,не са червени а бежови,секи по така можеше да си извади,ако ти сакат на касата го показваш,ама за бут.уиски и маранаборо,никой не те закача,ако те е страх-и сакаш видео,един хошимин за ухото и на касата.

    Коментиран от #87

  • 86 Иван

    17 26 Отговор
    Тази статия е писана от много некомпетентен човек. Статия за отбиване на номера. Не трябва така механично да се смятат цени. Цените на вътрешния пазар са съвсем различни от цените за износ.
  • 87 ПЕРНИШКИО

    22 3 Отговор

    До коментар #85 от "селянин 1":

    е така да , на мен един приятел на баща ми тираджия ни одмени левове с долари и тои ни напазарува в кореком все едно е за него си купува , и този момент никога няма да го забравя , когато ни направи тази услуга .
  • 88 Алфа Вълкът

    44 9 Отговор

    До коментар #2 от "СъмнявамСе":

    Какво се чудиш? Руснака никога не е имал автомобилостроене, имат едни бракми с копиран външен дизайн от американски и италянски коли. И сложели под капака едни хилави двигатели, дето на село ги правят на компресор да доят кравите с тях.

    Коментиран от #197

  • 89 БАРО

    29 4 Отговор

    До коментар #34 от "Tate":

    Ако още малко посмятаме и излиза че сега като си взема заплатата за месеца мога да си купя Астра на 20 години а и ще ми останат пари за бензин 85 Ладата беше говоря за 1500 7600 лв обаче ако имаш 15 годишна вноска а 20-годишна Лада на старо струваше 15 бона заплатата беше 200 лв колко ли заплати ще ти трябват за да си купиш Лада на старо
  • 90 Еленков

    14 16 Отговор
    Не променяйте историата.
    Един долар беше = 96 стотинки а рублата беше по-евтина.
    Но долар освен на черно да си купиш нямаше друг начин - беше 10 лева. ТАКА ЧЕ не правете смехотворни сметки.

    Коментиран от #93, #245

  • 91 Еленков

    11 14 Отговор
    Не променяйте историата.
    Един долар беше = 96 стотинки а рублата беше по-евтина.
    Но долар освен на черно да си купиш нямаше друг начин - беше 10 лева. ТАКА ЧЕ не правете смехотворни сметки.
  • 92 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 93 БАРО

    44 1 Отговор

    До коментар #90 от "Еленков":

    Не е вярно 83-та година долара беше 3 лева А 89 година накрая на гадния комунизъм доларът беше 6 лв 10 лв стана Чак 90 година а по едно време беше стигнал 3000 лв някъде около годините на Валентин Моллов и Първа частна банка Абе какво става с тоя боклук даже не се сещаме за него вече
  • 94 Апостола

    14 3 Отговор
    Да обобщя темата българина е създаден само по една причина 45 години а и преди това да му ограбват труда и после още 30 докога ще ги търпим и ще ги избираме я Вижте в другата статия за какви яхти става въпрос дали са изкарали парите за тях или може би ние сме ги изкарали
  • 95 Иван Атанасов

    16 13 Отговор
    Преди 1980 год. - по- точно- 1977 до 1980- съм купувал от хора и бонове и долари- бях младеж тогава и си личеше, че не съм работил в Либия, но си пазарувах в Корекомите и никога никой не ми е правил проблем!!!

    Коментиран от #101

  • 96 hond

    30 2 Отговор
    А 1500 лв. вноска и чакане много , много години ??
  • 97 Димов

    20 0 Отговор

    До коментар #69 от "Гъдулан Нашмъркаев":

    Мустанг Мах-1 е бил с базова цена $2848, през 1969г. Отнесено към инфлацията през годините, в днешни пари това са $19558.
  • 98 Веско

    30 3 Отговор
    Статията си е вярна, поне от страна на американските коли. Всеки със съвсем малко способности може да се разрови в Google и да намери ценова листа на каквато кола пожелае. През 1970г Ford Mustang Hardtop е със стартова цена от $2822. Най-скъпия, който намирам за тази година е Mustang Boss 302 Fastback е за $3720.
  • 99 ножков

    5 29 Отговор
    абсолютни глупусти мъстанг за 2990 ягуар за 5900,я се поразровете и вижте колко струва ягуар от 1970,доста над 5900

    Коментиран от #100

  • 100 шумкарю

    17 3 Отговор

    До коментар #99 от "ножков":

    Дай източник или замълчи.
  • 101 болше

    17 2 Отговор

    До коментар #95 от "Иван Атанасов":

    Имаш ли активни бандити в родата или сътрудници на Партийна сигурност?
  • 102 Веско

    8 2 Отговор
    Наистина ли е толкова трудно да потърсите малко?

    https://www.cjponyparts.com/resources/mustang-prices-through-the-years
  • 103 Манол

    5 6 Отговор
    Откъде ги извадихте тия цени и заплати за сравнения на коли и сирене,хляб и домати?
  • 104 lul

    14 1 Отговор

    До коментар #69 от "Гъдулан Нашмъркаев":

    Year / Model / Trim Base MSRP Adj. Inflation 2019
    1970 Mustang Hardtop $2,822 $18,331
    1970 Mustang Fastback $2,872 $18,656
    1970 Mustang Convertible $3,126 $20,305
    1970 Mustang Boss 302 Fastback $3,720 $24,164
    1970 Mustang Boss 429 Fastback N/A N/A
    1970 Mustang Grande Hardtop $3,028 $19,669
    1970 Mustang Mach 1 Fastback $3,271 $21,247
  • 105 Диян

    22 5 Отговор
    В соцлагера няма социализъм, а див държавен капитализъм.
  • 106 незнайко

    12 9 Отговор
    След обяд четах подобна нелепа статия !!! Защо се сравняват неща- автомобили а не се сравняват ЗАПЛАТИ ??? Каква е била заплатата на руснаците тогава и на американците !!! ЕТО ТОВА СЕ НАРИЧА МАНИПУЛАЦИЯ !!!
  • 107 Аphex

    28 9 Отговор
    Сандо , мурзилка - кажи защо колите са били в категория “лукс “ в светлия соц , докато в прогнилия Запад , всеки работник е имал? Айде , давай досвидания!
  • 108 бай Шиле

    9 18 Отговор

    До коментар #45 от "Помислете":

    Много адекватен коментар.Само,че Бориславпоповци няма да го разберат /или няма да искат/.Едностранно сравнение на две несравними стопански системи.За автомобилите е така,но е известен факта,че в СССР един сандвич 50 години струва все по 17 копейки.
  • 109 незнайко

    13 29 Отговор

    До коментар #26 от "Tate":

    СЛУЧАЙНО КОЛКО ВИДЕА , КОЛКО ДЕКА , КОЛКО ТЕЛЕВИЗОРА, СА ВИ БИЛИ НЕОБХОДИМИ ЗА МЕСЕЦ ??? ПРЕСТАНЕТЕ С ТАЗИ ЛИГОТИЯ !!! ДА НЕ БИ ДА СИ УМРЯЛ ОТ ГЛАД ТОГАВА ??? СЕГА ОБАЧЕ ИМА ХОРА КОИТО УМИРАТ ОТ ГЛАД !!!

    Коментиран от #114

  • 110 Веско

    41 8 Отговор
    Мразя Американската политика но Комунистите още повече.
    1987г. си купих телевизор Кристал цветен 1365 лв. Жената взимаше по
    135лв. заплата като Магазинерка. БИЛО ХУБАВО за някой да. Повечето
    бяхме еднакво бедни.

    Коментиран от #249

  • 111 БКП

    10 44 Отговор
    Тази статия е абсолютна лъжа, а дори и така написана показва, че хората живееха много по-богато от тези в капиталистическите страни. Това бяха златните 45г за българският народ.

    Коментиран от #140

  • 112 Четящ

    6 16 Отговор
    Все още си мечтая за УАЗ -ка.Прост и вечен.
  • 113 соросоидни кърлежи

    11 26 Отговор
    сега имате всичко-трета употреба,за същите пари...ура.

    Коментиран от #117

  • 114 Веско

    28 7 Отговор

    До коментар #109 от "незнайко":

    Винаги е имало хора, които да умират от глад и винаги ще има. Така е от началото на света и няма да се промени. Това, че преди не си ги виждал или не са ги показвали, не означава, че е нямало. Просто сега можеш да видиш и прочетеш всичко. Дадено ти е право на избор, преди си го нямал. Не грешка, не ти е давано. Сега може да наречеш президента или премиера задник на какъвто си митинг искаш, да ги наречеш така в публичното пространство Фейсбук или каквото имаш там, без страх, че на следващия ден може да те навестят милиционери или ДС. Поне това ти дава тази леко псевдо демокрация и начален капитализъм у нас в момента.

    Коментиран от #115, #119

  • 115 БКП

    11 15 Отговор

    До коментар #114 от "Веско":

    Точно така, важното е, че сега има целогодишно банани а това, че хората тънат в мизерия е така защото ги мързи.
  • 116 Тонко

    8 12 Отговор
    Цените на USA автомобилите са доста понижени с определени цели,и са доста под себестойността си.Иначе ЗАЗката трябваше да струва 500 долара.

    Коментиран от #141

  • 117 Ивяб

    14 11 Отговор

    До коментар #113 от "соросоидни кърлежи":

    ДОРИ ТРЕТА УПОТРЕБА МУФЛОН ТАКЪВ Е В ПЪТИ ПО-ДОБРЕ ОТ НОВ СОЦ
  • 118 Христо

    33 9 Отговор
    Същите простотии бяха и в България. Държавен курс на долара 0,90ст
    на черно 3 лв. Който му е мъчно за Комунизма да заминава за Северна Корея търсят работници на полето плащат хубави заплати между 60-70 хиляди вона около 50 долара месечно за Комунистите да уточня.

    Коментиран от #120, #123

  • 119 Тонко

    2 2 Отговор

    До коментар #114 от "Веско":

    Със не съм съгласен,КАСКЕТА дебне.
  • 120 Тонко

    5 4 Отговор

    До коментар #118 от "Христо":

    На никой не му е мъчно но статията е подвеждаща
  • 121 Николай

    7 5 Отговор
    След такова изчисление и приравняване си задавам въпроса защо ние не карахме Мерцедес и Форд, а западняците Волга и Жигули.

    Коментиран от #128

  • 122 Четящ

    6 12 Отговор
    Щом хората се записваха за София 81за 1500лв. Стандарта е бил доста висок

    Коментиран от #143

  • 123 Николай

    8 1 Отговор

    До коментар #118 от "Христо":

    Да припомня само че имаше различни валутни курсове. При единия ти прибираха доларите по курс 0,86 лв. А ти плащаха заплата с валутен лев. който отговаряше на друг валутен курс.
  • 124 Ти пък...

    15 3 Отговор

    До коментар #11 от "до кочината руска":

    Чак хляб и сирене ли? Я стига глезотии, вятър, вятър да има, да плющят червените знамена....Урааа другари....победа будет за нами...
  • 125 Николай

    14 0 Отговор
    Пиша по памет. Цени на леки автомобили в Кореком. Лада 2105 - 3450 $. Лада 2107 - 3900 $. Лада Самара 4100$ с 1,3 двигател. Шкода 120 L 2650 $. Вартбург 2450 $. Трабант 1600 $. Горе долу това бяха цените в долари.

    Коментиран от #220

  • 126 Даа

    4 1 Отговор

    До коментар #48 от "Електрошок":

    Порше 911 е със четри цилиндров боксер със въздушно охлаждане, изработката е важна!!!!!

    Коментиран от #131

  • 127 мвн

    13 1 Отговор
    Значи били сме по богати от западняците щом сме купували по скъпи коли.
  • 128 ПЕРНИШКИО

    9 4 Отговор

    До коментар #121 от "Николай":

    и да можеше да караш мерцедес тогава , но нямаше да си го позволиш пак , кои щеше да ти даде да минеш Берлинската стена бе , те на източно германците не даваха да минат у ФРГ , та ния с гаидите ли .

    Коментиран от #163

  • 129 Четящ

    24 1 Отговор
    Като деца гледахме опулени Алфата на Великия Гунди,пред Васил Левски.Е беше.
  • 130 ?!?!

    18 3 Отговор

    До коментар #13 от "Сандо":

    ,,Луксозният “телевизор В. Търново струваше 1500 лева, при 300 лв. заплата. Информацията на народа е лукс само не и руската програма в петък.

    Коментиран от #181

  • 131 Електрошок

    11 2 Отговор

    До коментар #126 от "Даа":

    Поршето е шестцилиндров боксер,а "бръмбара"е четирицилиндров.Заза е ве-образен,който не може добре да се балансира!
  • 132 Мъка

    20 6 Отговор

    До коментар #20 от "Статистика":

    120 лева е МИНИМАЛНАТА заплата през 1986 година.Един специалист с висше образованиезапочваше със 170 лв.Малко, оскърбително малко.1лв литър бензин,1.20 лв кг захар/колкото сега/,11 стотинки едно яйце,1050 лв един телевизор 24" и 520 лв хладилник Мраз 270 литра. 7600 лв лека кола Шкода. И тези стоки са дефицитни, защото са "луксозни"!
  • 133 Четящ

    11 1 Отговор
    Запорше966 отмъщението на Хрушчов ,вървеше и на 3 цилиндера
  • 134 уке

    3 17 Отговор
    А, защж все още виждам москвичи, жигули, волги и запорожци движащи се по нашите улици, а техните "ефтини западни аналози" отдавна са претопани или неподвижни?
  • 135 глупак

    10 10 Отговор

    До коментар #22 от "Минчо":

    Панелното строителство е измислено в Германия и още се използва в много държави, за съжаление е много по- здраво от т.нар. "ново строителство"...

    Коментиран от #228

  • 136 DBS

    7 4 Отговор

    До коментар #60 от "За 3000 долара":

    Точно толкова е бил

    Year / Model / Trim Base MSRP Adj. Inflation 2019
    1966 Mustang Hardtop $2,522 $19,618
    1966 Mustang 2+2 Fastback$2,713 $21,104
    1966 Mustang Convertible $2,759 $21,462

    Ягуар и мустанг и то от най-красивите им модели на цената на соц кенефите.... мисля че съм с температура. Утре чакайте брифинг.....
  • 137 filo

    4 1 Отговор

    До коментар #39 от "В е л и к и я":

    Браво, най-точния коментар.
  • 138 DRISNIATA metev

    4 3 Отговор

    До коментар #30 от "Факт!":

    MAIKIA TI E VSMUKACH,DA TE EBA I U PEDERAZA TURSKI! NAI-MRAZIM POMIARI KOITO SI PODLAGAHA GUZOVETE ,ZA DA GI EBUT KOMUNISTITE,DA DAVAT MNENIE! IA DA OBLIZHESH NASRANIAT GUZ NA TUPAKA borisOFF!

    Коментиран от #154, #155, #157

  • 139 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 140 Toys

    3 5 Отговор

    До коментар #111 от "БКП":

    ПроЗД си като гъдулка
  • 141 Toys

    3 4 Отговор

    До коментар #116 от "Тонко":

    Кви 500 долара, даже 5 неструва, егати, и на това му викат Автомобил
  • 142 Бай Коко

    2 2 Отговор
    По това време 1$ се сменяш за 60 копейки.
  • 143 Toys

    4 1 Отговор

    До коментар #122 от "Четящ":

    Будалите немат свършване!
    И кое му беше високото на стандарта?
  • 144 служител на Кореком

    7 3 Отговор
    Автомобилът ГАЗ-24 е изнасян за много страни – Индонезия, Латинска Америка и Западна Европа. Също така съществува и версия с десен волан. В Европа най-известни са били седаните и комбитата, сглобявани в Белгия от Скалдия-Волга, които първоначално са били окомплектовани с дизелов двигател на Пежо с работен обем 2100 cm³ и мощност от 62 к.с., а след 1980 г. – с 2300 cm³ и мощност от 70 к.с., наричани М24 за бензиновата версия и М24Д за дизеловата версия. След 1983 г. в Белгия започват да се окомплектоват само комби автомобили с дизелови двигатели.

    Волгата струва 2270 долара !!!!
    Това $11 085 не знам кой от къде си го измисля!!!
    Същите са цените и на Кореком у нас.
    Може всеки да го провери.
  • 145 Бай Коко

    9 2 Отговор
    При комунизма нямаш право на глас а при демокрацията е като ми пееш Пенкеле кой ли ми та слуша.

    Коментиран от #148

  • 146 Служител на Кореком

    16 8 Отговор
    ВАЗ 2101 . Продаван в Европа , Англия / с десен волан / .
    Цена 1800 долара !
    Москвич 408 1605 долара!
    Шкода 1000 МБ 1530 долара !
    Трабант 601 - 1060 долара!
    Вартбург - 1565 долара !
    Булгаррено - 1440 долара !

    Авторите на тая статия нещо явно грешно и манипулативно ги смятат цените.

    Коментиран от #161

  • 147 Гост

    14 1 Отговор

    До коментар #13 от "Сандо":

    От къде ли....от безплатния труд на пионери, комсомолци, войници и всякакъв вид бригадирски движения бяха построени язовири, мостове, пътища и заводи !
    И ти много добре го знаеш...само незнам защо питаш ?
  • 148 нарио

    0 1 Отговор

    До коментар #145 от "Бай Коко":

    какво е кореком.

    Коментиран от #152

  • 149 Да го подържиш

    7 2 Отговор

    До коментар #37 от "Радо":

    Да изнасяха си колите и японците ги ползваха за суровини
  • 150 Тони

    9 6 Отговор
    2020 година минимална заплата 550 лева. С такава заплата каква ли кола би могъл да си купи човек?

    Коментиран от #159, #185

  • 151 Va60

    2 4 Отговор
    Статията е много забавна откъм сравнения,само че цифрите нещо не са им верни ама карай спорове да има.
  • 152 нарио

    4 2 Отговор

    До коментар #148 от "нарио":

    Да не би да е корекция на комуниэма.
  • 153 кода от картинката

    2 0 Отговор
    значи дори и да е могло не сме били готови за такива коли нито пътищата ни са били за тези високи скорости нито мототехниките са имало резервни части за такива коли
  • 154 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 155 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 156 ИМАМ РЕНО5

    8 3 Отговор

    До коментар #44 от "Пишеш тъпотии":

    Как ще видиш Рено5 като стоиш само в къщи. А пък да сравняваш Рено5 с Жигули просто няма база за срабнение. все едно да сравняваш хипопотам с газела. Имам хиляди км. с Жиг. и още ме боли дясното коляно заради неудобното разположение на педали и кормило. Сега въртя по 1500км. на месец с Рендето, понякога над 600км на ден и като се прибера все едно съм бил у дома на фотьойла. Хайде холан./както казват холандците/

    Коментиран от #160

  • 157 Факт!

    5 2 Отговор

    До коментар #138 от "DRISNIATA metev":

    Научи българдкия бе свиня турска!
  • 158 Селянин от Банкя

    5 6 Отговор
    Комунистите на сапун! Начело с Бойко
  • 159 Пунта Мара

    11 3 Отговор

    До коментар #150 от "Тони":

    Ауди 80 на 32г. За 800 лв. С газова уредба. Поцинкована. Супер е
  • 160 Така е

    11 0 Отговор

    До коментар #156 от "ИМАМ РЕНО5":

    Рено 5 ТSE. 1985г. 72кс. Фантазия. Но изгни цялото. Затова ги няма. Но до 15 годишни бяха върха. Несравнимо с ладата.
  • 161 Пунта Мара

    6 2 Отговор

    До коментар #146 от "Служител на Кореком":

    Просто не е реален курса на рублата. Измислен от комунистите. Оттам идват нещата. Но пък повод да се замислим. Вярно е
  • 162 8888

    6 7 Отговор
    Когато през 1970 г. В България карахме москвичи Германските коли бяха с фул екстри .Навигация , САТЕЛИТНИ ТЕЛЕФАНИ .КЛИМАТИЦИ И ТО НЕ ЕДИН А НЯКОЛКО , ПАЛЕНЕ ОТ БАЛКОНИТЕ ДА НЕ ИЗБРОЯВАМ И ДРУГИ .

    Коментиран от #238, #240

  • 163 имаш мръсни мисли изкъпи се

    19 3 Отговор

    До коментар #128 от "ПЕРНИШКИО":

    Е тва е проблема че сме били крепостни селяни за братушките винаги и вовеки. Няма свободна воля и нормална икономика - как да не ти продават телевизор за 1600 лева и кола за 3000 долара, като от немотия и на това се радваха хората па се записваха на опашка, ред, колонка и т.н. Ако са казали и 6000 долара са щяли да плащат нашите отрудени пчелички родители - колко поколения ограбиха БКП-то у тях и хляба и ножа, а за нас вожа!

    Коментиран от #232

  • 164 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 165 Niki

    7 3 Отговор
    Лада 2101 - 1976 г,-6100$ в Кореком,за наш късмет стана 6400 ,купихме разликата 3лв=1дол,баща ми работеше в Коми АССР за400 рубли
  • 166 оня с коня

    16 1 Отговор
    Има една МНОГО СЪЩЕСТВЕНА ПОДРОБНОСТ - че на Запад плащаш и Получаваш колата,а у нас Даваш Капаро/вноска/ и получаваш колата след 10-15 год!
  • 167 Шляп

    5 4 Отговор
    Представих си нашите селяци по онова време на мустанги и ягуари от по 300 коня и ми стана смешно просто,то не че и сега сме дорасли за такива коли,все едно маймуна с граната или пък прасенце в кочина с папионка,ама просто разликата в класите е очевадна,а то класа при нас направо липсва,нищо чудно с тая класова борба при комунизма,поне видяхме докъде води,победа за посредствеността и потъване в безвремие,петилетката изпълнена за 4 години,5 за 4 както му викаха или отбиване на номера.
  • 168 drisniata METEV

    1 2 Отговор

    До коментар #3 от "Социалистическа статистика":

    tele kato glupaviat ti gospodar borisOFF E 5 DOLARA,DA vi eba putkata maichina i na dvanata
  • 169 DRISNIATA metev

    1 8 Отговор

    До коментар #1 от "Браво":

    SAMO MAIKIA TI BESHE BEZ PARI
  • 170 SDS

    6 5 Отговор
    Тогава си купувах нови дрехи, а сега обикалям дрип шопа и битака,цените еднакви навсякъде,можеше да се оплачеш на партийния и да те чуят ,а сега............имаше и соц-интернационализъм да помагаме тук там но не и да точим богатствата на други както сега ни доят.За да има трябва да се произведе затова пън.к трябва материална база/машини,заводи../За да внесеш трябва да изнесеш нещо.Соца е друга ценностна система.И тогава имаше тъпня,ама сегашните калинки са уникати и т;н;
  • 171 котопакси

    1 2 Отговор

    До коментар #7 от "ПетролоДолар":

    ХМММ като се замисли човек много логика има във това което си написал .Малко хора могат да се сетят за евтините коли и петролът .То във това всъщност е била далаверата на петролните капиталисти .
  • 172 ттт

    5 4 Отговор
    На входа на палатата на ФРГ раздаваха едни брошури за живота в държавата. Винаги имаше опашка за тях. Помня пример за едно младо семейство. Внимателно си избираха кола, защото струвала колкото годишния им доход - 31000 DM. Не беше S класа! Така, че автора да си навре цените, които е посочил, там где слънце не изгрява!
  • 173 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 174 котопакси

    7 7 Отговор

    До коментар #25 от "Факт":

    Ей Факте ти си бил много неграмотен бе ,нищо че ползваш Интернет .И този същият интернет ни казва че изцяло разрушената Руска икономика в следствие на отечествента война е нямало как да се възстанови за десет петнадесет години и хората да живеят добре .Къртовски труд е трябвало и много лишения на Руският народ за да възстанови сам разрушената си страна .Докато германците получиха на готово 13 милиарда долара от САЩ по плана Маршал . Та едно е да получиш нещо наготово друго да го направиш сам накрая по често ползвай гугъл за исторически факти за да не си чешеш езика напразно .
  • 175 котопакси

    5 7 Отговор

    До коментар #28 от "измет болшевишка":

    Ти имаш пред вид цеховете за подкови и пирони и поцинковани кофи ли преди девети септември 1944 година .Че това беше икономиката на България по това време .А да не забравя и цеховете за сапун и магарешки каруци ,друго нямаше тогава .

    Коментиран от #186

  • 176 Мичмана

    3 1 Отговор

    До коментар #47 от "Borislav Popov":

    ПоооПе, като нямаш контра-аргументи , налягай си парцалите и не излизай с тези плоски номерца !
  • 177 котопакси

    4 6 Отговор

    До коментар #46 от "фактите":

    Така си мислиш ти .Твоята прехвалена Германия загуби две световни войни и ограби и без това бедната България ,защото ние изплащахме репарации на Англия Франция Сърбия и Гърция до 1974 година във размер на три милиарда златни франка благодарение на съюзничеството си със прехвалената германска нация https://bgr.news-front.info/2016/05/04/kak-fashistka-germaniya-ograbi-blgariya/ Как фашистка Германия ограби България За тази спогодба почти не се пише и говори — дори най-жълтеникавите медии си траят, ако въобще са чували за нея. Малцина са и дръзналите да изнесат в публикации има ли ги наистина и в какъв размер точно са неразплатените задължения на Германия към България по клиринговата спогодба «Нойбахер». А и над други спогодби и споразумения между двете страни от времето на войната също тегне сянката на мълчанието.
  • 178 СТАЛИН

    2 5 Отговор

    До коментар #28 от "измет болшевишка":

    Измет е МАЙКАТИ. ОБИТАК.

    Коментиран от #183

  • 179 котопакси

    4 4 Отговор

    До коментар #49 от "Факт!":

    До факт ,твоят френски производител капитулира пред Хитлер за някакви си 30 дни и си запази икономиката цяла .Даже твоите френски производители се биха на страната на германия срещу СССР .Той и генерал Кайтел пред съда във Нюрберг пита за за Французите Ама и тези ли са ни победили и цялата зала наравно със съдиите паднала от смях за тази истина .
  • 180 котопакси

    8 5 Отговор

    До коментар #49 от "Факт!":

    Винаги се усмихва човек, когато чуе за трагикомичната сцена при подписването на капитулацията на Германия.

    В специално подготвената зала в Щабквартирата на Червената армия в Карлсхорст, Берлин, украсена с държавните флагове на страните победителки, се събират представителите на върховното командване на съюзниците, както и журналисти. Когато в залата влиза генерал-фелдмаршал Кайтел, за да подпише капитулацията, той вижда зад масата наредени подред зам. върховният клавнокомандващ на Въоръжените сили на СССР маршал Жуков, главният маршал на авиацията на Великобритания Тедер, командващият стратегическите въздушни сили на САЩ генерал Спатс. И когато погледът му стига до главнокомандващия френската армия генерал Тасини, германският фелдмаршал Кайтел учудено възкликва: „А, ама и тези ли са ни победили!". Този смешен факт се разказва през годините и се е превърнал в анекдот за изместването на историческата тежест относно това кой всъщност е победителят във Втората световна война.

    Коментиран от #184

  • 181 котопакси

    7 8 Отговор

    До коментар #130 от "?!?!":

    През 1986-87 ма година заплатата ми беше 745 лева а телевизор велико търново стриваше 850 лева говоря за малките модели със белгийски кинескопи .Така че не лъжи и ние сме ходили на училище до 5-ти клас И последно тези триста лева бяха минималната работна заплата по това време . А когато запшочнах трудовият си път през 1979 година минималната работна заплата беше 150 лева .

    Коментиран от #188, #191

  • 182 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 183 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 184 Факт!

    7 4 Отговор

    До коментар #180 от "котопакси":

    Е и?Не виждам връзка.До незнам си коя година Франция и Германия са били една държава.Нищо общо с руските монголски народи.

    Коментиран от #187

  • 185 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 186 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 187 еба комунисти

    7 5 Отговор

    До коментар #184 от "Факт!":

    С комунисти не се спори, нито се дискутира, видиш ли комуне, първо го пребиваш и ако оживее, може да го пориташ още за кеф.
    Комуниста се псува директно, ако не може да го докопаш за кухата кратуна, това са подчовеци и животни, изверги и боклуци, не виждам нищо човешко в тях.
  • 188 еба комунисти

    3 4 Отговор

    До коментар #181 от "котопакси":

    Ей, котор, средната заплата през 1986 г е била 224,75 лв!
    Кажи кво си работил, помак мръсен лъжлив?

    Коментиран от #198

  • 189 FMC

    5 1 Отговор

    До коментар #6 от "Behemoth":

    И аз съм пълнил по половин тон дини, но в края на деветдесетте. Заз-а ми струваше 300 лева , кой както иска да ги смята.ремонти почти без пари. Ангренажно колело-5 лева.
  • 190 Хрис

    2 3 Отговор

    До коментар #46 от "фактите":

    ПрЕАтел, относно победата на Германия и сегашното "дередже" на България, имам мнение, различно от твоето. И така - "АКО" цар Фердинанд през Балканската война се беше отказал от фикс идеята да влезе на бяла каляска в Истанбул и да постави златен кръст на св. София и Солун - български и през Първата световна не беше присъединил страната ни към Централните сили, България щеше да бъде нещо като Полша на Балканите, нямаше да има Войнишкото въстание , Деветоюнския преврат и последвалите го събития и т.н. , нямаше да има и т.нар. "руска окупация" и днес нямаше да има и мигрантски проблеми по южната ни граница. Велика дума е АКО-то (условното наклонение), но в историята тя не съществува.
  • 191 ?!?!

    4 2 Отговор

    До коментар #181 от "котопакси":

    Гледайки ти правописа-< от 5 клас. Съответно от там и заплатата. Ако сравняваш и детски телевизор направен от стар кашон и по-евтин ще бъде.
  • 192 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 193 Guest

    8 4 Отговор
    През "златния "комунистически ☭ период всеки мечтаеше да притежава нещо качествено, тоест западно Много добре помня боклуците които се произвеждаха и продаваха тогава, няма нещо качествено което да е създадено от тъпия комунист. Смешно е това сравнение което правите защото нямаше нещо качествено което да го сравниш със западните стоки.
  • 194 Plamen

    5 3 Отговор
    А лихвата по депозита от 1500 лева за срока на чакане докато ти дойде реда?
  • 195 Мая

    5 3 Отговор

    До коментар #20 от "Статистика":

    През 1986г. 120лв.беше минималната,а не средната заплата.На фона на ниските цени на ел.енергията,горивата,лекарствата,нисколихвените кредити,младоженските заеми,и какво ли още не,смятайте сам какъв е бил жизненоя стандарт на хората тогава,и какъв е сега.
  • 196 999

    6 8 Отговор
    ВОЛГАТА И ЖИГУЛАТА БЯХА ПО ТОВА ВРЕМЕ ПО ДОБРИ И НАДЕЖДНИ ДОРИ ОТ ТОЗИ МЕРДСЕДЕС
  • 197 котопакси

    2 9 Отговор

    До коментар #88 от "Алфа Вълкът":

    Я виж тук дали Руснака не е имал автомобили https://www.youtube.com/watch?v=OnnosvIFDFo&list=LLJZrD0NL4P2y0GAfbWe98xw&index=110&t=91s https://www.youtube.com/watch?v=Be6MqKF356o&list=LLJZrD0NL4P2y0GAfbWe98xw&index=118&t=27s https://www.youtube.com/watch?v=ddjjxlv449s&list=LLJZrD0NL4P2y0GAfbWe98xw&index=130&t=911s , , https://www.youtube.com/watch?v=5zBnu6Wm-6Q&list=LLJZrD0NL4P2y0GAfbWe98xw&index=129&t=0s ,https://www.youtube.com/watch?v=HzbWSj305SU&list=LLJZrD0NL4P2y0GAfbWe98xw&index=126&t=0s ,https://www.youtube.com/watch?v=9ESRxW90jU8&list=LLJZrD0NL4P2y0GAfbWe98xw&index=104&t=106s ,https://www.youtube.com/watch?v=IhVPYWCkUDw&list=LLJZrD0NL4P2y0GAfbWe98xw&index=88&t=90s

    Коментиран от #222

  • 198 котопакси

    3 7 Отговор

    До коментар #188 от "еба комунисти":

    Ей неграмотник въшлив става въпрос не за средна заплата а за минимална заплата бе неграмотник дето не можеш да правиш разлика между средна и минимална заплата . Ар бегаи у деснио фланг джендър неграмотен .
  • 199 Бай Хой от Ханой

    6 4 Отговор
    А колко беше цената на долара на черно...3 лева,на марката...1лев.
    Официалния курс на зелендраците...0,96лева...но за богоизбрани червени бандити!!! Айде у левооооооо
  • 200 Бате Мите

    4 4 Отговор
    До авторчето,
    момче ти да си чувал за стопанска икономика??
    То и в България курса на долара, според БНБ е бил 0,92 лв., но реално в светотовен мащаб е бил 4-5 лв. за 1 долар. Така, че хващай калкулатора и почвай отначало!
  • 201 Tate

    16 4 Отговор
    Публикувано във факти.бг: През 1986-87 ма година заплатата ми беше 745 лева ....... Ako верно ти е била такава заплатата или си бил бригаден генерал или си бачкал в урановите мини !! Аре стига пропаганда аре не ме занимавайте с глупавите соц тъпотии ,седяхте пред немската палата на Пловдивският панаир само да се докопате до някоя брошура!! Немците се снимаха как ВИ раздават хартииките !! Не ми обяснявайте как сме живели охолни и щастливи и как икономиката е цъфтяла !! Имам един познат тираджия случката е някъде в СССР посред зима човека е с Мерцедес със синята кабина ,взима стопаджия някъв руснак ,в кабината топло и уютно .Рашката разпитва каккъв е камиона ,македонеца му казва Мерцедес и оня почва "МАЗ лучший ,МАЗ лучший " Македонеца спира и изхвърля рашката !! Та така МАЗ ЛУЧШИЙ .....................ви е..... болшевишката майка !! ВАЗ лучшийй що се возеха на Мерцедеси като толкова им беха хубави колите !! Деее .............и болшевиките !!
  • 202 Умен

    3 4 Отговор

    До коментар #8 от "Шмекер":

    НЕ!
    По добре ДА НЕ ТЕ ГРАБЯТ САЩ и да ти внушават, че ти си глупав и не кадърен!
    Тяхното благосъстояние е следствие на твоята беднотия и подкупен политически елит!!
    Мноооого е просто!
  • 203 Случаен

    3 2 Отговор
    Пропуснато е да се отбележи в статията че на тези 112 000 ( не съм сигурен) кв.километра земя през онези 500 години са живели българи, през другите 45 българи през следващите 31 пак българи. Моите впечатления са че първо са правили свирки и са лизали турски задници но като са минали руснаците са сменили тактиката. После се сменя геополитиката и сега са в екстаз от НАТОВСИ задници. Та кога ще се научи българина да не завижда, да обижда, да не краде, да мисли и работи. Преди да иска да помисли какво дава. Дотогава ще се кефи на бракувани или откраднати железа от други държави и ще си плюе родината
  • 204 Tate

    19 3 Отговор
    Като толкова ВИ харесва СССР ЩО се подмятаха по къщите Бърда,КВЕЛЕ и Некерман каталози ,точехте лиги като пускаха в показният шоколадови яйца ,купувахте и правехте антени да гледате сръбските ТВ !! Нямаше дори коаксиален кабел ,правехте филтри да "изчистите" националната ТВ !! Приставките PAL/SECAM се разграбваха !! Купувахте Грундиг "Сателит" защото този модел ловеше радио Белград на УКВ !! Аре стига болшевишка пропаганда ! Че вече не се търпи като толкова ВИ кефят СССР боклуците вървете в Русия там още се "другаросват" и има ЛАДИ
  • 205 1122

    3 4 Отговор
    Който не е карал ЗАЗ той няма вярна представа за него.Не претенциозен автомобил с автономно парно,проходим като джип,подходящ за семейство с малки деца,не са обект на крадците.

    Коментиран от #210

  • 206 ърт

    6 7 Отговор
    ссср = мизерия до дупка
    САЩ балансът в света.
  • 207 Най-опасния вирус в БГ - Яшар

    5 3 Отговор
    Сега в България можете да купите всякаква кола, като 99% от тях са стари западни бръкми, силно замърсяващи въздуха и околната среда. Без значение дали са нови или стари бараки, по закон, всички седалки до една, трябва да са с монтирани вибратори с конски размер XXXXL.
  • 208 1122

    9 0 Отговор
    През 1978г,започнах като технолог във фаянсовия завод в Шумен със 95лв заплата плюс 5лв от Тодор Живков.После заплатата ми стана 134 лв,и така до 1981 ,когато започнах в гр. Попово в Стоманени профили като работник с 330лв заплата ,но на норма.
  • 209 куку руку ку

    9 3 Отговор

    До коментар #1 от "Браво":

    А защо смятат в рубли и долари? Аз помня едни други цени. Москвич 2140(412)- 4800 лв, Голф 1- 15000 германски марки. Говоря за 80-те години.
  • 210 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 211 Мнение

    3 7 Отговор
    Може да не са били евтини, но всички са имали възможност да си закупят нов автомобил, независимо от "високата цена" което очевидно говори за по-висок стандарт
  • 212 За протокола

    6 3 Отговор
    След втората световна воина Германия беше разделена на две. Всеки що годе интелигентен човек знае каква огромна разлика имаше между западна и източна Германия. Що народ загина в опити да се прехвърлят в западен Берлин.Когато се обединиха за една нощ магазините в гдр бяха заредени със западни стоки и гедерейците гледаха и се пулеха. Или с две думи:Двама братя близнаци. Единия го оставяме в маалата а другия в богаташко семейство.Е да питам ли кой какъв ще стане?Западна Германия само за 10год. стана номер 1 в Европа. А ГДР?

    Коментиран от #214, #215, #219

  • 213 браво

    2 2 Отговор

    До коментар #7 от "ПетролоДолар":

    колега ти си пример за това че има и умни хора все още останали сред стадото заблудени овце !!!
  • 214 Tate

    9 1 Отговор

    До коментар #212 от "За протокола":

    И в този ред на мисли питам КОЙ ЗАГУБИ ВТОРАТА ВОЙНА и КОЙ ПОБЕДИ ,,,,,,,,,,,,UHER 724 VS Юпитер 202 ,SABA vs VEF 204 ,Telefunken vs Електррон 714 .................. мога да изреждам до довечера
  • 215 Tate

    7 0 Отговор

    До коментар #212 от "За протокола":

    И защо по дяволите ядрено магнитният резонанс дето минах миналата седмица машината е SIEMENS бе дее.....................А кажете
  • 216 антиполитик

    9 8 Отговор

    До коментар #1 от "Браво":

    Не можете да съдите за качеството на живота по колите и моторите. Не вещите които притежавате, а това дали сте доволни от живота си и дали сте щастливи, са определящият фактор. Кое ще предпочетете - нова кола или гарантирано до живот работно място, гаранцията че ти и семейството ти винаги ще имате покрив над главите си и никога няма да сте на улицата гладни, голи и боси и че когато имате проблем със здравето, не беше проблем, защото лекари и зъболекари бяха напълно безплатни? Сравнете това със сегашната цигания - коли паркирани една до друга по тротоари и градинки, бездомни клошари спящи между кофите с боклук, просяци и проститутки на всеки ъгъл, гладни хора ровещи се в боклучийски кошчета, дилъри висящи до всяко училище продаващи наркотици на деца от най-ранна възраст, като много от тези млади хора измират от тях? Тогава в България имаше много по-малко частни автомобили, отколкото сега, защото правителството създаде много добър и евтин публичен транспорт. За пример, едно билетче за автобус, тролейбус или трамвай струваше 6 стотинки и с него можеше да пътуваш от единия край на София, до другия. Същата евтинийка беше и с междуградските рейсове и влаковете. Не насърчаваха хората да купуват автомобили, защото България не разполагаше със собствен нефт и трябваше да внася.

    Коментиран от #224

  • 217 STEFCO

    1 2 Отговор
    KORONATA SHTE OCHİSTİ VIZRASNİTE POVESHETO OT TYAH SA KOMUNİSTİ CHESTİTO İ BOLESTA E KOMUNİSTİCHESKA OT SHİBANİYA KİTAİ
  • 218 Радо

    4 2 Отговор
    Не може един народ, който се напива с бира, да дава акъл на друг народ, който изтрезнява с бира.
  • 219 Порода Гуджук

    6 5 Отговор

    До коментар #212 от "За протокола":

    Тъпичък си и на теб много неща трябва да ти се обяснят бавно и дълго.. много далго... и този който щи ти ги обяснява, трябва да има нерви като въжета. Можеш ли да ми кажеш, защо само една година след като обединиха двете Германии, гедерейците и до ден днешен истински съжаляват за това и предпочитат живота в ГДР?

    Коментиран от #223, #255

  • 220 Луд

    3 0 Отговор

    До коментар #125 от "Николай":

    Нямам спомен от онова време и за това те питам.Трабант продавали ли са в Кореком
  • 221 Анонимен

    5 3 Отговор
    Евтини при соца бяха баничките и бозата, хляба и други стоки от първа необходимост, парно ток. Коли, мебели, техника не бяха евтини. Евтино беше да отидеш на море от работата,но една почивка на Слънчев бряг на частно излизаше много скъпо 1000-за 3-ма за 10 дена, ходеше се на квартира и на станция. Моите спомени за колите не са такива ние имахме форд, струваше 10 бона в долари от кореком. Ладите не помня ама май нещо като 5-6 но в лева, може и да бъркам.
  • 222 Borislav Popov

    6 5 Отговор

    До коментар #197 от "котопакси":

    Ми това са все американски коли бе папунчо ! Ми даже водещия си го каза, че са проектирани от американци, по поръчка на Сталин. Аз теб не мога да те разбера, сам ли се правиш на прост или наистина си такъв ?? Май второто е вярно .
  • 223 Tate

    6 2 Отговор

    До коментар #219 от "Порода Гуджук":

    Както съжаляват и ГФРеците ,щото ония ГДРците нищо не работят и само искат ,за данъка "обединение " също съжаляват и за налятите милиарди в бившото ГДР също !!
  • 224 free man

    6 4 Отговор

    До коментар #216 от "антиполитик":

    СВОБОДАТА,драги ми колега е най-важното!Повечето хора са щастливи когато са материално задоволени-сития на гладния не вярва.Не казвам,че сега е идеално,но ако си кадърен и не те мързи поне имаш избор и свободата да се пробваш по целият свят.А ако не ти хареса можеш да се върнеш спокойно,защото по-рано те чакаше Белене.И защо защитниците на руското притежават не руско?!Някой да отговори,моля.

    Коментиран от #226, #234

  • 225 Мръсен команиз

    5 1 Отговор
    Вечна дружба със СЕСЕСЕРЕ другаре!Освен вечна и течна!
  • 226 Анонимен

    3 5 Отговор

    До коментар #224 от "free man":

    Не за всички свободата е най-важното, имаше побликуван доклад до Чърчил от 45 в койтосе казва, че българите мосово не проявяват несоволство от отнтетите свободи, ние винаги сме били нечии поданици и такава ни е психологията, иьключенията, само потвърждават правилото.
  • 227 Обаче

    7 4 Отговор
    За сметка на това пък заплатите в Руската кочина бяха много по-ниски и се чакаше за последната дума на техниката на съвеЦките инженери.
  • 228 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 229 8729

    3 7 Отговор
    Американските коли и сега са по- евтини от колите в ЕС. - Само, че някой зададе ли си въпроса защо са по- евтини? Този въпрос е много подходящ за автора на статията! - Отговорът на този въпрос се намира в справките за дълговете на САЩ, пък и на ЕС и Япония през 70-80 и 90те години... - Че и сега! Някой зададе ли си въпроса защо ядем ягоди от Испания, Ябълки от Полша, Свинско от Белгия? - Отговорът на този въпрос е същият като този за колите. Субсидиите за някои производства финансирани чрез дълг. Когато дойде т.нар. перестройка можете да видите данните за състоянието на икономиките на Запада. Средната задлъжнялост за ЕС е 70% а за Япония и САЩ цифрите са невъобразими, както са и в момента.
    Всичко това го пиша за да покажа откровената глупост на подобно сравнение.

    Коментиран от #231

  • 230 оня

    5 3 Отговор
    Недей така бе човек! Сега русофилистичните комунисти ще повръщат до края на седмицата и ще вдигнат над 40 градуса.....освен товая са се осрали от яд и ще трябва да се къпят цял ден.
  • 231 9278

    8 5 Отговор

    До коментар #229 от "8729":

    Задлъжнялостта на запада била невъобразима … А шшшшш а шшшшш…
    абе палячо СЕСЕСЕРЕ фалира в кал и нищета.

    Коментиран от #233

  • 232 ПЕРНИШКИО

    3 2 Отговор

    До коментар #163 от "имаш мръсни мисли изкъпи се":

    много си зле с мисленето , какви крепосни селяни бе , източно германците караха варбурзи и трабанти ,камьон ифа и мотор симсон и емзетка , те също ли бяха окупирани от русняците , като ги делеше само стената в Берлин с западна Германия , ама по не мисли като пишеш , по западна германия ходеха саамо тираджиите и то по работа и дипломатите може би , а ти по онова време смеи да преминеш стената и Хитлер ще те направи на каима .
  • 233 8729

    6 6 Отговор

    До коментар #231 от "9278":

    Фалитите уважаеми се случиха след 89 година а не преди това. И причината за разпадането на СОЦ Блока беше Горбачов, а не фалита на тази или онази държава. Аз добре помня събитията, така че тъпотиите можеш да ги разправяш на някой друг.
    Фалитите бяха контролирани с идеята на Запада да нямат конкуренция при свободният пазар както се и случи! Едните предприятия трябваше да бъдат разбити, а други продадени на тях. Ако си толкова тъп да не го разбереш аз не мога да ти помогна. Акълът не е чеп че да ти го набия отзад. Не се чувствай длъжен да ми отговаряш. Повече от ясно, е че нито имаш акъл нито подходящото образование.

    Коментиран от #241

  • 234 Сурчо

    7 4 Отговор

    До коментар #224 от "free man":

    Каква свобода може да има безработния, бездомен, гладен и гол човек със смазано самочувствие и достойнство навряно в калта? Свободата сам да се обеси или да се самозапали от отчаяние ли? От както е дошла тази цигания в България, много хора се възползват от тази "свобода" и си сложиха край на живота. Веднага като пристигна тази "свобода" тук, ни сложи на първо място по самообийства в Европа и от 1989 година насам, никоя друга държава не може да ни стигне, та камо ли да ни надмине и сега сме най-бързо изчезващата нация в света. ФАКТ!

    Коментиран от #239

  • 235 Жълтата жилетка

    6 4 Отговор
    "Антикомунистите" тук май не са чели навремето чудесната книга "Колела" от Артър Хейли. Та там доста добре е описана американската автомобилна индустрия и какви калпави таратайки са правели там. На друго място съм чел как при един модел на Форд в магазините под всяка лъскава нова кола са слагали леген за изтичащото масло. На трето място съм чел как сравняват тогавашнита американски коли с дивани на колела - клатушкат се при всяка неравност точно като диван на пружини и имат същата стабилност в завоите колкото и диваните.
    Пуснете си в края на краищата филма "Крамер срещу Крамер", от края на 70-те и забележете как изглежда по него време американски цветен телевизор. Едва ли ще откриете разлики от руските Електрон, Рубин и т.н.
  • 236 Всичкоебъл

    2 5 Отговор
    Нашите ми казаха, че съм живял малко по времето на соца, но си спомням, че тогава масово се караха дърти и ръждиви кадети, аскони, вектри, голфове единичка. Руски коли освен Лада нива други не съм виждал по улиците. Дядо ми беше по- наясно, но го хвана алцхаймера. Сега се чудя на колко години е авторът на статията и защо го е пропуснал алцхаймера?
  • 237 Дядка

    2 4 Отговор

    До коментар #73 от "ПЕРНИШКИО":

    Имаше период в който се пазаруваше и без никакви документи в Кореком. Лично съм купувал с марки и паунди без проблем!
  • 238 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 239 Случаен

    4 4 Отговор

    До коментар #234 от "Сурчо":

    Сурчо, сурчо, кой те слуша брат Къде е по добре да имаш супер телевизор, откъдето денонощно проституиращи Соросоидни журналисти да ти обясняват колко си добре .Къде е по добре да имаш супер DVD и да огласяваш квартала с чалга, да ядеш турски домати и пиеш на цар Киро ракията. Кога преди си можел да си обуеш турския анцуг и китайските маратонки, да отидеш в западна Европа и се натовариш с отпадъци, да се върнеш и се пъчиш пред блока и по шосетата затова че караш нещо на което има емблема на мерцедес.

    Коментиран от #242

  • 240 ПЕРНИШКИО

    3 2 Отговор

    До коментар #162 от "8888":

    на баба ти у футболните гащи , какви фул екстри сануваш бе от 70-те години на миналия век , има ше един период наще тираджии имаха план да докарват едни камьони Мерцедес с муцуна , самосвали и влекачи седлови а ремаркетата ги взимаха от Франция , за арабския свят , и това беше през 80-те години на миналия век , бяха на много пратки за Ирак, Иран ,Индия ,Кувеит и тн., те също нямаха фул екстри и не се палеха от балкона с дистанционно , и нямаха телефан , , оставяха камьоните и обратно със самолета у Щутгард за нови пратки, шофьорите от сомат Горубляне и Хаджи Димитар , /СОМАТ/ СТОПАНСКО ОБЕДИНЕНИЕ МЕЖДУНАРОДЕН АВТОМОБИЛЕН ТРАНСПОРТ, а ти като ги сануваш тия работи , гледаи да не се напишкаш нощес , щото не е полезнно за здравето ти , ако му налееш от балконо една туба бензин може и му драснеш клечката с кибрит и тогава да зпали , ама в сънищата ти , много филми гледаш спри се .
  • 241 жоро уудстока

    5 3 Отговор

    До коментар #233 от "8729":

    Моля,не ползвай думите грамотност и образование:явно не си бил в час,когато сте учили кога се слагат запетаи.И по история имаш пропуски-т.нар.социализъм беше унищожен от Запада и Рейгън.Каква конкуренция?!-"москвич"срещу"мустанг","уърпул"срещу"перла","филипс"срещу"рубин"...Носталгия по режима на тока и празните магазини ли изпитват някои от пишещите?Я питайте децата и внуците си какво предпочитат.Разбирам,че доста от пишещите са били номенклатура,ама за да харесваш диктатурата,липсата на свобода означава,че си роб.Я,като слезете от не руските си коли и се приберете погледнете около себе си с какво сте заобиколени...

    Коментиран от #244

  • 242 ПЕРНИШКИО

    2 2 Отговор

    До коментар #239 от "Случаен":

    абе и тои ти пише същото , ама ти само му видя заглавието /Сурчо/ , поне му прочети коментара , то е ясна гледката днес и какво е написал, тои ти го обясни подробно , но ти маи не можа да вденеш на акъльо.

    Коментиран от #250

  • 243 Bob

    1 0 Отговор
    https://www.drive2.com/b/288230376151863597/
  • 244 ОРЕЛ

    2 5 Отговор

    До коментар #241 от "жоро уудстока":

    епа да , ти ако си карал москальо 407 с горния лост на скороститеособенно ,то не чеи другите московци бяха читави де освен 12-сетката , ще си я у масло я у грес , да беше си купил жигулка или ладе 7-мица ,, или ако си си мизерник ако ще и мерцедес да караш все тоя хуи ще а и нема да се опраиш никига .
  • 245 данко хайрсъзина

    1 0 Отговор

    До коментар #90 от "Еленков":

    Еленков, 1$ беше 1,12лв., а курса с премия точно 2лв. Над два лева бяха курсове на черно.
  • 246 жител на село Пънчево

    7 2 Отговор
    Истината за социализма по документи и фактури е следната.
    Година Цена на нова кола
    1975 6100лв - ВАЗ 2101 - чакане на ред до 1 год.
    1980 7600лв - ВАЗ 2105 - чакане на ред над. 5 год.
    1985 8400 лв.-Лада 1600 - какане на ред над 10 год
    1989 8400 лв.-Лада 1600- чакане на ред над 15 год.
    При наличие над 3 милиона вноски и годишно продажби на
    40 х.авт. годишно след 75 год можеш да купиш нова кола.
  • 247 селянин от обеля

    4 1 Отговор
    В Сърбия до скоро, преди да разрешат свободния внос от ЕС се движеха 30+ годишни фичовци /Застава 500/ но надали защото са здрави, такае и с бившите съветски републик в Азия
  • 248 Georgi

    4 0 Отговор

    До коментар #6 от "Behemoth":

    Фермерите в Америка ходят на нивата с Пикапи,ане с Мустанг
  • 249 8493

    1 1 Отговор

    До коментар #110 от "Веско":

    Аз също. През 1987г. след 10 г. чакане си купих Вартбург Делукс с люк-10250лв.!!! Заплата ми беше 145лв...
  • 250 Случаен

    3 1 Отговор

    До коментар #242 от "ПЕРНИШКИО":

    Вдявам му идеално, просто му съчувствам че се мъчи да налива вода в разкисната бъчва. Явно днес тук са се събирали всички любители на скраб без да си дават сметка държавата разполага ли със съответната инфраструктура за ползване
  • 251 Иванов

    3 2 Отговор
    През 1987г. след 10г.чакане си купих Вартбург Делукс с люк, без радио за 10250лв.!!! Заплатата ми беше 145лв....

    Коментиран от #252, #258

  • 252 корона вируса Манго

    4 2 Отговор

    До коментар #251 от "Иванов":

    Ти си жив пример за един от факирите на Тодор Живков. Нали при посещение в Индия, Индира Ганди искала да му подари нещо уникално, нещо което в България нямаме. На края решила да му даде един факир, но Тато и казал; "Как да нямам факири? Имам 9.5 милиона от факир нагоре! Аз им плащам по 30 лева на ден, а те харчат по 60. Как го правят и аз не зная. Ако това не са факири, не зная какво друго е." --- Една малка поправка към свободното ти съчинение... 10 години се чакаше САМО за Волга и струваше около 10 000 лв. За Лада се чакаше 4 до 6 години. За Вартбург се чакаше 3-4 години и цената им беше малко над 7 000 лева. Като пишеш, първо провери фактите.
  • 253 мб220

    1 0 Отговор

    До коментар #18 от "някой":

    Няма такова нещо.В Мототехника струваше 9000лв .Долара тогава беше някакви 90ст. до колкото се сещам .Кореком не беше за български граждани.
  • 254 генитален астронафт

    5 7 Отговор

    До коментар #28 от "измет болшевишка":

    До преди 1944 г. България беше една селскостопанска аграрноземеделска животновъдна страна, с десетина малки предприятия и не повече от 50 работилнички. С две думи БАНАНОВА РЕПУБЛИКА. Хората живееха в мизерия. От къде можеха да си позволят да построят нещо хубаво, както ти казваш? Тези неща струват пари, а не въшки!

    Коментиран от #256

  • 255 Хей Гуджук

    2 2 Отговор

    До коментар #219 от "Порода Гуджук":

    Боли,истината боли нали? Затова злобееш толкова.Ти си с промит мозък така че мнението ти мина покрай ушите ми.По долу един ти обясни защо и едните и другите съжаляват.Балъците ти се радват но умните не.
  • 256 Буров

    6 1 Отговор

    До коментар #254 от "генитален астронафт":

    Да така е ,само че с монета от 100 лева на която отстрани пишеше Боже пази България са могли да пазаруват в центъра на Ню Йорк.

    Коментиран от #271, #273

  • 257 Лъжеш

    3 1 Отговор

    До коментар #18 от "някой":

    Лъжеш.
    Бившата Лада на вуйчо ми е купена точно през 1986 от Кореком с рубли (той работеше в Тюмен), за равностойността на 10500 лв.
    Не знам за какви 3000 долара говориш, но тогава държавния курс на долара беше 0.90 лв/ долар.
    Е, на черния пазар доларът се търгуваше за 3 лева, така преизчислено - да, може, но всъщност цената на колата не беше 300 долара, а около 12 000!
  • 258 ЗНАЧИ

    3 0 Отговор

    До коментар #251 от "Иванов":

    Вартбурга ти не е де лукс. Де лукса има радио Констант,лайсни на рамките на стъклата на праговете къса извивка до задните врати всички алуминиеви. Уплатненията на предно и задно стакло имаха лъскава лента/тази която изпъва уплатнението/.мигачите, задните стопове също имат лъскава лайсна. Приборите също с лъскави гривни/на стандарта черни/. Сигурно пропускам нещо но не ми се слиза до гаража.Пазя и радиото.
  • 259 123

    4 2 Отговор
    ами хайде тогава да сметнем с цената на сега произведена лада какви западни триколки могат да се купят днес.
  • 260 Да живее БКП ГЕРБ

    4 2 Отговор

    До коментар #20 от "Статистика":

    Е, днес американският зет на БОКо внася у нас замразено през 1986 г "телешко" наедро за по 15 лв./кг, а го купува от америкаските хладилници като продукт с изтекла годност за по 0,15 лв./кг - колкото струва екологичната му урилизация! Затова българските салами и луканки за вече по 20-30 лв./кг!
  • 261 айде де

    1 2 Отговор
    Струва ми се,че цените на западни$и лимузина като Мерцедес-а да струва около 5500 долара?!Не знам автора на статията от къде е извадил тези цени,но мисля,че е спестил с по една цифра отпред!Ако е около 55000 долара за Мерцедес-а или Ягуара бих се съгласил,но за 4000-5500 долара да купиш лимузина или спортна кола по онова време-просто няма начин!Не защитавам и не оправдавам онова време или епоха,просто размишлявам,че няма как такива марки като Мерцедес,Ягуар или Форд Мустанг да ги сравниш по цена с Москвич,Лада и Волга,за Заз да не коментирам!Родителите ми имаха Москвич 408-И,а цената на фактурата за закупуване като чисто нов през 1975г. е била около 4300 лв.(не рубли)Така че,нещо не ми се връзват нещата за тия цени!

    Коментиран от #262

  • 262 айде де

    4 2 Отговор

    До коментар #261 от "айде де":

    Редактирано:Cтрувa ми ce,чe цeнитe нa зaпaдните автомобили в $ и цените на руските автомобили са доооста занижени в тази статия!Не ми се вярва лимузинa кaтo Мeрцeдec-a дa cтрувa oкoлo 5500 дoлaрa?!Нe знaм aвтoрa нa cтaтиятa oт къдe e извaдил тeзи цeни,нo миcля,чe e cпecтил c пo eднa цифрa oтпрeд!Aкo e oкoлo 55000 дoлaрa зa Мeрцeдec-a или Ягуaрa бих ce cъглacил,нo зa 4000-5500 дoлaрa дa купиш лимузинa или cпoртнa кoлa пo oнoвa врeмe-прocтo нямa нaчин!Нe зaщитaвaм и нe oпрaвдaвaм oнoвa врeмe или eпoхa,прocтo рaзмишлявaм,чe нямa кaк тaкивa мaрки кaтo Мeрцeдec,Ягуaр или Фoрд Муcтaнг дa ги cрaвниш пo цeнa c Мocквич,Лaдa и Вoлгa,зa Зaз дa нe кoмeнтирaм!Рoдитeлитe ми имaхa Мocквич 408-И,a цeнaтa нa фaктурaтa зa зaкупувaнe кaтo чиcтo нoв прeз 1975г. e билa oкoлo 4300 лв.(нe рубли)Тaкa чe,нeщo нe ми ce връзвaт нeщaтa зa тия цeни!

    Коментиран от #265

  • 263 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 264 Инженер

    3 1 Отговор
    Годината е 1987. Заплатата ми е 210 лв. Купих Москви 2140Д за 6700лв. Не съм имам родители на село.

    Коментиран от #267

  • 265 Просто човек

    4 1 Отговор

    До коментар #262 от "айде де":

    Провери в гугъл цените на тези коли като нови и ще видиш, че в тогавашни пари е точно толкова. Ако искаш можеш да видиш и колко им е цената в днешни пари.
  • 266 Спомени

    6 2 Отговор
    Годината е 1975: Москвич 412 - 5200 лв. ВАЗ 2101 - 6100 лв минимална работна заплата 80 лв.
    Годината е 1988: ВАЗ 2107 - 9300 лв. минимална работна заплата 120 лв.
    одината е 2020: Дачия Логан (базова) 14590 лв. минимална работна заплата 610 лв.
    Но едно време даваш едни пари (1500 лв.) и чакаш години да ти дойде ред и да платиш останалото, а сега даваш парите и получаваш кола (а може и да получиш колата и послед да дадеш парите - лизинг).

    Коментиран от #270

  • 267 Спомени

    6 2 Отговор

    До коментар #264 от "Инженер":

    Потвърждавам, че цените и заплатите бяха такива. През 80-те инженер е можел да си купи Москвич с 32 заплати. Сега аз като инженер с 32 месечни заплати мога да си купя доста по-висок клас кола.

    Коментиран от #268

  • 268 Бай Ганьо стар пират

    5 3 Отговор

    До коментар #267 от "Спомени":

    Ако трябва да избирам между по-добра кола или по-добър живот с гарантирано до живот работно място, с гарантирани годишни отпуски, с гарантирано добро и безплатно здравеопазване, с безплатни санаториуми, с лекарства на символични цени, с евтина и най-вече качественна храна, децата ми да не стоят гладни и да умират от наркотици, да не съм заобиколен от престъпност и да не се притеснявам за сигурността на семейството си, да съм сигурен че никога няма да сме бездомни,,,, познай кое ще избера. Само тъп, малоумен кретен ще избере по-добрата кола! Колата е удобство, а не необходимост.
  • 269 Тъп селянин

    3 3 Отговор

    До коментар #6 от "Behemoth":

    А каква работа има ЗАЗа да влиза и тоаври дини в ТКЗС-то - освен да краде дини от там ?!? А забавих - тогава не се крадеше, тогава всички си "взимаха" ....
  • 270 Просто човек

    5 2 Отговор

    До коментар #266 от "Спомени":

    Прав си. Само че по мои спомени цените на москвич 412 през 70-те години бяха някъде около 6000-6100 лева. Поне моето семейство за толкова си го купи и то само благодарение на помощта на бабите и дядовците. Иначе за моето семейство колата щеше да си остане недостижим блян, както беше за много други.
  • 271 ?!?!

    4 1 Отговор

    До коментар #256 от "Буров":

    Колега не му обяснявай. Може и сам да прочете ако иска. Нека само погледне какво са национализирали след 9.9 .44г и тогава да умува.
  • 272 москвичът

    4 0 Отговор
    В един епизод на Топ Гиър правиха тестове на различни возила от соца, измежду които и Москвич 408 и ценовото му сравнение с Форд Кортина 1 и Фордът е бил с цял паунд по-скъп. Москвичът е бил 679 паунда......
  • 273 монета от 100 лева

    3 1 Отговор

    До коментар #256 от "Буров":

    С тази монета от 100 лева са можели да пазарят в центъра на Ню Йорк, защото е била златна. Златото върви навсякъде. - До #271 - След 9.9.44г. са национализирали земята, предприятията, които са биле общо 10 и 50тина малки работилнички. Това е била цялата икономика на България до тогава. Скелетите на разрушените заводи -750 от тях, бяха строени през социализма до 1989г. и бяха бързо разрушени при демокрацията.
  • 274 Просто така

    1 1 Отговор
    Не е било така лесно да купиш мерцедес и готово имало е пречки но хората са карали чисто нови коли и са били щасливи в тогавашния живот без мерцедес без мустанг никой не е мислел че непременно трябва да кара западна кола
  • 275 ПИТАНЧЕВ

    0 1 Отговор
    До #148...що е КОРЕКОМ..?
    КО...рекция на
    КОМ..унизЪма.. sorry..!
  • 276 Киселиа

    1 1 Отговор
    хайде тогава да видим колко хора на запад са били на улицата да бъркат в кофите за храна и колко хора са имали собстевен дом (къща +двор или апртамент ) без заем от банката ?

    Коментиран от #277

  • 277 Киселиа

    1 1 Отговор

    До коментар #276 от "Киселиа":

    а и забравих, и колко милиона хора нарко зависими е имало капиталисти скапани!
  • 278 маркс

    1 1 Отговор

    До коментар #1 от "Браво":

    хaйдe тoгaвa дa видим кoлкo хoрa нa зaпaд ca били нa улицaтa дa бъркaт в кoфитe зa хрaнa и кoлкo хoрa ca имaли coбcтeвeн дoм (къщa +двoр или aпртaмeнт ) бeз зaeм oт бaнкaтa ?
  • 279 др ПЗ

    1 1 Отговор
    Тъпаците комунисти разбират добре колко зле беше всичко ,но ако не са се реализирали в днешни дни,нямат много варианти и плещят простотии,даже подозирам ,че се осъзнават,ама кво друго да правят..Да отидат до Куба и ще се светнат как щяхме да сме..вече може да си ги позволи всеки..тъпаци..
  • 280 Асд

    0 1 Отговор

    До коментар #7 от "ПетролоДолар":

    Да,тъпото си е тъпо..
    Чакай тогава 20 години за руски таралясник..!
  • 281 Този коментар е премахнат от модератор.