Германска автокъща продава уникално BMW 633 CSi, съхранено с състоянието, в което е слязло от конвейера през 1979 г. В моторния отсек на купето все още стоят стикерите за преминат качествен контрол и подготовка против замръзване.
"Шестицата" е боядисана в редкия цвят сапфирено син металик, а тапицерията в салона е от синя кожа. Оборудването включва климатик, предни и задни светлини против мъгла и радиокасетофон BMW Bavaria.
Първият собственик на колата е тогавашният представител на Coca-Cola в Андалусия. "Баварката" му била доставена в Малага, Испания, но човекът я регистрирал за първи път едва четири години по-късно, на 6 май 1983 г., като дотогава я бил изкарвал само на няколко кратки разходки. В багажника и досега се пазят оригиналните номера MA 4836 U.
За нещастие скоро след като регистрирал купето, мъжът се разболял тежко и починал. Вдовицата му се погрижила колата да бъде съхранена добре и я подслонила в гараж за цели 30 години, като периодично припалвала двигателя.
През 2015 г. жената също се разболяла и семейството предложило BMW-то да бъде продадено. Към онзи момент километражът показвал 879 км. След щателна техническа проверка колата била пусната в продажба с пробег 927 км.
През 2016 г. капсулата на времето най-сетне се завърнала в Германия, където отново била подложена на пълна инспекция, пререгистрирана и препродадена на 1 194 км. Сегашният собственик купил автомобила на 1 202 км, след като потърсил мнение от известен експерт, който потвърдил, че се намира в напълно оригинален вид. Сменени били единствено заводският комплект гуми.
Днес километражът на униката показва 1 645 км. Спортното купе се продава с пълен комплект документи, пълен (и недокосван) комплект инструменти, включително от антената Hirschmann и 100-странично експертно заключение, което доказва оригиналността на автомобила и пробега му. Както може да се предполага обаче, цената е астрономическа - €97 000.
BMW 633 CSi има редови шестцилиндров двигател с обем 3 210 см3 с мощност 197 к.с. и максимален въртящ момент 280 Нм. С 4-степенна ръчна скоростна кутия като на продавания екземпляр ускорението от 0 до 100 отнема 7.9 сек., а максималната скорост е 215 км/ч.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 222
17:50 12.03.2020
2 Komapak
Коментиран от #15
17:52 12.03.2020
3 Ракия
Коментиран от #32
17:52 12.03.2020
4 Ххх
Коментиран от #13
17:56 12.03.2020
5 гост
Коментиран от #39
18:04 12.03.2020
6 анти
18:14 12.03.2020
7 Гост
18:32 12.03.2020
8 ретро
Коментиран от #42
18:40 12.03.2020
9 Borislav Popov
Коментиран от #43
18:53 12.03.2020
10 Йозеф
18:59 12.03.2020
11 Quadrifoglio
Коментиран от #14, #17, #36
19:13 12.03.2020
12 Някой си
Само сопа на нея, колкото повече, по-добре!
Между другото в моята баварка оригиналния комплект инструменти също си стои :)
19:22 12.03.2020
13 Някой си
До коментар #4 от "Ххх":
Имам е 39 1996 производство, вдига 220 с пет скорости, ако идеш в червеното на оборотомера вдига 230 на 6500 оборота, повече не посмях.........За четири скорости даже е отлична скорост.
19:25 12.03.2020
14 Някой си
До коментар #11 от "Quadrifoglio":
хахахахахахахахахахахахааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааа19:26 12.03.2020
15 Някой си
До коментар #2 от "Komapak":
Редовия шестак иска само едно - сопа над 3 500 оборота.......тогава става такъв филм, че няма гледане :)19:28 12.03.2020
16 Bmw
19:28 12.03.2020
17 ботуш
До коментар #11 от "Quadrifoglio":
И кой автомобил конкретно от ''Ботуша'' ще надбяга БМВ-то? Ферари Мондиал 8 ли?Коментиран от #19
19:57 12.03.2020
18 Някой си
С такава скорост гори над 20 на сто.......така, че гледайте гроздето от долу, кисело е!
Коментиран от #20
20:05 12.03.2020
19 Гост
До коментар #17 от "ботуш":
Какво общо имат БМВ със спортните автомобили, какви успехи имат в спортни състезания. Пробваха се във формула едно и си тръгнаха като настрани. Освен да се забиват на завоите в дърветата с някой чалгар каквито са им повечето фенове за друго не стават. А да споменаш Ferrari в статия за Бмв не е просто смешно но и обидно.Коментиран от #21, #29
20:12 12.03.2020
20 Гост
До коментар #18 от "Някой си":
Къде има толкова голямо нанадолнище че си вдигнал 220 с Бмв - то?Коментиран от #22, #24
20:15 12.03.2020
21 Някой си
До коментар #19 от "Гост":
Я ни разкажи сега за “Убиеца на супер коли“ по магистралите....явно много добре си запознат с автомобилната история........хайде светни ни за тази кола, коя е тя и каква марка е :)20:17 12.03.2020
22 Някой си
До коментар #20 от "Гост":
Ще ти дам и жокер - редови шестак е :)Коментиран от #25
20:19 12.03.2020
23 Violin Ivanoff
Коментиран от #58
20:20 12.03.2020
24 Някой си
До коментар #20 от "Гост":
При баварка със шест цилиндъра като набереш скорост НЯМА нанадолнища или нанагорнища.......държи си скоростта..........говоря ти за лимузина 520 инжекция със 150 коня, освен ако не се появи някой умник като теб отпред със 92 километра в час да изпреварва камион движещ се с 90 км/ч :)Коментиран от #30
20:22 12.03.2020
25 Гост
До коментар #22 от "Някой си":
И две туби с масло в багажника.Коментиран от #27
20:24 12.03.2020
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Някой си
До коментар #25 от "Гост":
Защо, сменям на 15 000, със синтетика съм и около литър ми стига, ако я ръчкам на кик даун често може да иде до литър и половина най-много, говоря ти за каране първа над 60, втора над 120 и така.....тогава гори малко повече, говорил съм с майстори, литър доливане от смяна до смяна е нормално за такава кола на бензин, а е и над 280 000 км...20:28 12.03.2020
28 Някой си
До коментар #26 от "Веско":
Москвича си беше машина от всякъде, тогава по-добро просто нямахме, не обиждай марката, Москвич беше първата ми кола, 412, а двигателите им са крадени от БМВ.20:30 12.03.2020
29 Иво
До коментар #19 от "Гост":
Точно казано20:36 12.03.2020
30 Quadrifoglio
До коментар #24 от "Някой си":
Иска ви се някой ден немеца да направи истински спортен автомобил но това за тях е мисия невъзможна, затова и преди години се опитаха да купят Ferrari и Alfa Romeo но италянеца не е глупав, много добре знае какво ще се случи с тях ако това стане, затова никога няма да се докапат до тях.Коментиран от #31, #59
20:40 12.03.2020
31 Някой си
До коментар #30 от "Quadrifoglio":
Жабарски и френски коли не ми хвали, не е важно колко може да вдигне, а колко време може да ги подържа, ти поне ще разкажеш ли за “Убиеца на супер коли“ ................Едно филмче за теб :)
https://www.youtube.com/watch?v=78wGVsiuE2k
Коментиран от #33
20:48 12.03.2020
32 Патето яки
До коментар #3 от "Ракия":
Красива е но защо таблото и е като недодялан дънер.20:58 12.03.2020
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Някой си
До коментар #33 от "Quadrifoglio":
Що бре, всичките италянски коли вдигат 345 км/ч ли :)Те тая машина ще ти скъса всичките италианки накуп......и можеш да я имаш само срещу 165 000 евро :)
Да ти обясня, оня дето бягаше показа колко е дълга чертата от гумите.....над 500 метра........на трета......
21:12 12.03.2020
35 Някой си
До коментар #33 от "Quadrifoglio":
Махни “публикувано от факти бг“ пред https и гледай.Сега разбрах какво не е наред.
21:16 12.03.2020
36 filo
До коментар #11 от "Quadrifoglio":
Брато нали знаеш, че Порше е обявена за спортна кола номер 1 на 20 век. Хайде бегай да легаш.Коментиран от #37, #38
21:17 12.03.2020
37 Quadrifoglio
До коментар #36 от "filo":
Мечти!21:31 12.03.2020
38 Quadrifoglio
До коментар #36 от "filo":
Ferrari е най добрия спортен автомобил, а на Ducati му казват ферарито на моторите, айде ходи си лягай че мама ще те нашляпа.Коментиран от #40, #44, #63
21:36 12.03.2020
39 гост
До коментар #5 от "гост":
Прощавайте колеги, не се сдържах. Цял ден повтарям, тази мантра на превеликия и ми се изплъзна между пръстите. Боре , не богохулствай (коментар 9). Не харесвам , когато хвалиш друга марка. Да не си се превърнал и ти в антитролетариат. (ух, ама сложна дума, ще ми се изкълчи пръст , докато я пиша)21:38 12.03.2020
40 Някой си
До коментар #38 от "Quadrifoglio":
Ми купи си едно :)Със здраве да си го караш :)
21:47 12.03.2020
41 Много
Коментиран от #54
21:57 12.03.2020
42 бай Шиле
До коментар #8 от "ретро":
В България има две такива.Поне аз съм виждал толкова.Добре,че Фандъкова ги счита за "стари коли".Коментиран от #57
22:32 12.03.2020
43 бай Шиле
До коментар #9 от "Borislav Popov":
Е-е този Борислав Попов е голЕма работа.Вари го,печи го той си знае да бие по руските ушанки.Браво!Удри Боре!Коментиран от #45
22:50 12.03.2020
44 filo
До коментар #38 от "Quadrifoglio":
Това не е кола, затова и никой не го купува, само някакви заблудени льольовци вярват, че Ферари си струва парите.23:57 12.03.2020
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 5332
07:39 13.03.2020
47 МЪЖКАРЯ
Коментиран от #48, #55
07:45 13.03.2020
48 Гост
До коментар #47 от "МЪЖКАРЯ":
"Най бързата кола в света". Като е толкова бърза колко състезания спечели, нито едно. Ако бяха толкова добри в направата на спортни автомобили нямаше да си тръгнат като настрани от формула 1.08:40 13.03.2020
49 Guest
08:43 13.03.2020
50 Ивайло
10:41 13.03.2020
51 Иван Димитров
11:02 13.03.2020
52 Зомби с квадратен волан
За пълно спиране на всички новопроизведени автомобили с ДВГ съм, всичко трябва да се електрифицира. Но тези БМВ-та могат да останат, да. :-)
13:35 13.03.2020
53 В момента
16:02 13.03.2020
54 Прибързано заключение
До коментар #41 от "Много":
Щеше да си прав, ако освен да е на 42 години, беше и изминала нормалните за такъв период от време поне 800-900 000 км или повече, а не да стои на трупчета през цялото време и само 15-20 часа да е карана.Чак собственика и да няма желание да я кара, говори много колко е хубава...
18:05 13.03.2020
55 1981
До коментар #47 от "МЪЖКАРЯ":
Такива класации много не ме интересуват, но след като го споменаваш, сметни сам от колко време не са номер едно.Сега е 2020 година.
18:08 13.03.2020
56 Парадокс
Някой от най-великите и трайни архитектурни постижения, музикални творби, бижутерия, литература и т.н. са от векове назад във времето.
Та затова недоумявам, как едва преди 30-40 години е можело да бъдат сътворявани такива недодялани недоразумения. Ръбато, грозно, противно. Нищо общо със сегашните модерни коли, от която и да е марка, включително и Лада.
Сякаш някаква свръх сила е наложила на инжинерите от 60-те години на миналия век, та до преди десетина години да правят някакви безвкусни дизайни, с много малко изключения, но това БМВ не е от тях.
18:19 13.03.2020
57 Фандъкова
До коментар #42 от "бай Шиле":
Ами те са си стари коли.Коментиран от #60
20:49 13.03.2020
58 DRISNIATA metev
До коментар #23 от "Violin Ivanoff":
DANO TA VI ZATRIE ZAEDNO S PROZTAKA borisOFF,DA VI EBA PICHKATA MAICHINA I NA DVAMATA! NA NIKOI NIAMA DA LIPSVATE,SHTA EBA I U PEDERAZA TURSKI!03:22 14.03.2020
59 Сск
До коментар #30 от "Quadrifoglio":
По твоята логика ще сложим Рено до Ферари,защото доминираше сума ти сезони във Ф1.Да не говорим за суперкара Ц4 на Ситроен.Коментиран от #62
08:59 14.03.2020
60 AMG
До коментар #57 от "Фандъкова":
стари са на дядо ти воловете в Самоков , по нещо умно не можа ли да измислиш за тия класики, не ти говоря за Икарус в градския транспорт , а за автомобили икони.Коментиран от #61
20:59 14.03.2020
61 Дърто
До коментар #60 от "AMG":
Кола на 41 години ако не е стара, то 20-годишните голфове какво са, прототипи от бъдещето ли ?Това да ти е иконата е категоричен признак на идиотизъм.
Коментиран от #64
15:37 15.03.2020
62 Истински коли
До коментар #59 от "Сск":
Винаги ще предпочета Рено и Ситроен пред Ферари. Тях мога да си ги позволя. Какво ме грее, че Ферарито било със 700 коня и ускорявало за 3 секунди, като само данъка му не мога да му платя. Да не говорим за обслужване и т.н. Това са истинските коли, да са ти по джоба. Фукането с немски талиги на по 15 години, които щели да станат класики след още 15 години е смешно, особено като минават през "спящ полицай". Спира, пуска една молитва да не се счупи нещо, че няма пари за ремонт и мнооого внимателно потегля.15:50 15.03.2020
63 Знам
До коментар #38 от "Quadrifoglio":
Колко Ферита можеш да си купиш бе разбирача?Щото май с тези пари можеш доста Баварски да умориш.
16:09 15.03.2020
64 Този коментар е премахнат от модератор.
65 Уважение
За уважение са създателите им, самите коли са просто предмети.
Колата ми е на 16 години, т.е. стара, но, все още е далеч от понятието за коптор. Видя ли някъде ръжда, веднага ще я продам на някой като теб, любител на дърти бангии, но сега и е рано.
А тези 40 годишни просто са си изпяли песента.
21:03 19.03.2020