ФАКТИ.БГ

Продава се 41-годишно BMW 633 CSi на 1 645 км

Публикувана: 12 Март, 2020 17:34
65 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 9694
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.7 от 26 гласа.

Германска автокъща продава уникално BMW 633 CSi, съхранено с състоянието, в което е слязло от конвейера през 1979 г. В моторния отсек на купето все още стоят стикерите за преминат качествен контрол и подготовка против замръзване.

"Шестицата" е боядисана в редкия цвят сапфирено син металик, а тапицерията в салона е от синя кожа. Оборудването включва климатик, предни и задни светлини против мъгла и радиокасетофон BMW Bavaria.

Първият собственик на колата е тогавашният представител на Coca-Cola в Андалусия. "Баварката" му била доставена в Малага, Испания, но човекът я регистрирал за първи път едва четири години по-късно, на 6 май 1983 г., като дотогава я бил изкарвал само на няколко кратки разходки. В багажника и досега се пазят оригиналните номера MA 4836 U.

За нещастие скоро след като регистрирал купето, мъжът се разболял тежко и починал. Вдовицата му се погрижила колата да бъде съхранена добре и я подслонила в гараж за цели 30 години, като периодично припалвала двигателя.

През 2015 г. жената също се разболяла и семейството предложило BMW-то да бъде продадено. Към онзи момент километражът показвал 879 км. След щателна техническа проверка колата била пусната в продажба с пробег 927 км.

През 2016 г. капсулата на времето най-сетне се завърнала в Германия, където отново била подложена на пълна инспекция, пререгистрирана и препродадена на 1 194 км. Сегашният собственик купил автомобила на 1 202 км, след като потърсил мнение от известен експерт, който потвърдил, че се намира в напълно оригинален вид. Сменени били единствено заводският комплект гуми.



Днес километражът на униката показва 1 645 км. Спортното купе се продава с пълен комплект документи, пълен (и недокосван) комплект инструменти, включително от антената Hirschmann и 100-странично експертно заключение, което доказва оригиналността на автомобила и пробега му. Както може да се предполага обаче, цената е астрономическа - €97 000.

BMW 633 CSi има редови шестцилиндров двигател с обем 3 210 см3 с мощност 197 к.с. и максимален въртящ момент 280 Нм. С 4-степенна ръчна скоростна кутия като на продавания екземпляр ускорението от 0 до 100 отнема 7.9 сек., а максималната скорост е 215 км/ч.

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.7 от 26 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
222
1 Отговор
Жена да държи кола в гараж и да я припалва 30 години??? Тия хора съвсем ни взеха за мезе

Оценка:
-11 +39

Komapak
2 Отговор
Редови шестак! Ай сега екоджендърите да нададат вой колко много замърсява! 😊

Коментиран от #15


Оценка:
-3 +40

Ракия
3 Отговор
Красавица

Коментиран от #32


Оценка:
-2 +36

Ххх
4 Отговор
При такава мощност да вдига само 215 километра ? Но при четири скорости изглежда е така. Двигателят влиза в критични обороти и възможностите за по - висока скорост са ограничени. Мощността към кубатурата ми се струва много добра за времето си, предполагам, че двигателят е атмосферен, без турбо. Но, ако не бъркам бях чел за някакъв Мерцедес от тези години, който беше с 5 скорости.

Коментиран от #13


Оценка:
-12 +10

гост
5 Отговор
Не може да се сравнява с Тесла, хахахахах

Коментиран от #39


Оценка:
-25 +1

анти
6 Отговор
Колкото една Волга ли е струвала?

Оценка:
-3 +8

Гост
7 Отговор
С две думи: истинска кола!

Оценка:
-3 +29

ретро
8 Отговор
Великолепен екземпляр ! Имал съм удоволствието макар и за кратко началото на 90-те да се докосна до такъв екземпляр, вози страхотно ! Жалко, че в БГ хората с възможности рядко обръщат внимание на такива колекционерски автомобили !

Коментиран от #42


Оценка:
-2 +27

Borislav Popov
9 Отговор
За такава кола, цената и от 97 000 евро, въобще не е астрономическа. Тук имаше статия за някаква си дизелова волга с двигател от Ровер с жалките 62 к.с. за почти същите пари, е там цената вече беше астронрмическа.

Коментиран от #43


Оценка:
-7 +26

Йозеф
10 Отговор
А през 1979 ушанките произвеждаха кочини. До ден днешен е така.

Оценка:
-10 +15

Quadrifoglio
11 Отговор
"При такава мощност да вдига само 215 километра ?" Защо се учудваш, все пак е немски автомоби а на тях знаеш много добре че трудно им се отдава да направят спортна кола. Ако беше правена на ботуша цифрата на километража щеше да е много по голяма.

Коментиран от #14, #17, #36


Оценка:
-28 +10

Някой си
12 Отговор
Те тва е машината!
Само сопа на нея, колкото повече, по-добре!
Между другото в моята баварка оригиналния комплект инструменти също си стои :)

Оценка:
-2 +9

Някой си
13 Отговор

До коментар #4 от "Ххх":


Имам е 39 1996 производство, вдига 220 с пет скорости, ако идеш в червеното на оборотомера вдига 230 на 6500 оборота, повече не посмях.........
За четири скорости даже е отлична скорост.

Оценка:
-3 +15

Някой си
14 Отговор

До коментар #11 от "Quadrifoglio":


хахахахахахахахахахахахааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааа

Оценка:
-10 +5

Някой си
15 Отговор

До коментар #2 от "Komapak":


Редовия шестак иска само едно - сопа над 3 500 оборота.......тогава става такъв филм, че няма гледане :)

Оценка:
-1 +15

Bmw
16 Отговор
Нечовешката Бавария!!!!!

Оценка:
-5 +8

ботуш
17 Отговор

До коментар #11 от "Quadrifoglio":


И кой автомобил конкретно от ''Ботуша'' ще надбяга БМВ-то? Ферари Мондиал 8 ли?

Коментиран от #19


Оценка:
-6 +7

Някой си
18 Отговор
Към тия дето им свидят парите за бензин........баварките горят много, не си купувайте, само за гледане да стоят в гаража не стават......но как бягат..........и разликата от жабарските боклуци и баварките е, че с баварката можеш да си държиш 220 на магистралата в Германия от единия до другия и край.........където не е забранено разбира се.....аз лично съм го правил.
С такава скорост гори над 20 на сто.......така, че гледайте гроздето от долу, кисело е!

Коментиран от #20


Оценка:
-5 +12

Гост
19 Отговор

До коментар #17 от "ботуш":


Какво общо имат БМВ със спортните автомобили, какви успехи имат в спортни състезания. Пробваха се във формула едно и си тръгнаха като настрани. Освен да се забиват на завоите в дърветата с някой чалгар каквито са им повечето фенове за друго не стават. А да споменаш Ferrari в статия за Бмв не е просто смешно но и обидно.

Коментиран от #21, #29


Оценка:
-14 +18

Гост
20 Отговор

До коментар #18 от "Някой си":


Къде има толкова голямо нанадолнище че си вдигнал 220 с Бмв - то?

Коментиран от #22, #24


Оценка:
-5 +7

Някой си
21 Отговор

До коментар #19 от "Гост":


Я ни разкажи сега за “Убиеца на супер коли“ по магистралите....явно много добре си запознат с автомобилната история........хайде светни ни за тази кола, коя е тя и каква марка е :)

Оценка:
-3 +1

Някой си
22 Отговор

До коментар #20 от "Гост":


Ще ти дам и жокер - редови шестак е :)

Коментиран от #25


Оценка:
-2 +1

Violin Ivanoff
23 Отговор
В момента глобална пандемия грози да ни затрие, вие ни занимавате с Beenveta. Thanks, but no thanks!

Коментиран от #58


Оценка:
-9 +4

Някой си
24 Отговор

До коментар #20 от "Гост":


При баварка със шест цилиндъра като набереш скорост НЯМА нанадолнища или нанагорнища.......държи си скоростта..........говоря ти за лимузина 520 инжекция със 150 коня, освен ако не се появи някой умник като теб отпред със 92 километра в час да изпреварва камион движещ се с 90 км/ч :)

Коментиран от #30


Оценка:
-5 +10

Гост
25 Отговор

До коментар #22 от "Някой си":


И две туби с масло в багажника.

Коментиран от #27


Оценка:
-6 +6

26
Този коментар е премахнат от модератор
Някой си
27 Отговор

До коментар #25 от "Гост":


Защо, сменям на 15 000, със синтетика съм и около литър ми стига, ако я ръчкам на кик даун често може да иде до литър и половина най-много, говоря ти за каране първа над 60, втора над 120 и така.....тогава гори малко повече, говорил съм с майстори, литър доливане от смяна до смяна е нормално за такава кола на бензин, а е и над 280 000 км...

Оценка:
-1 +4

Някой си
28 Отговор

До коментар #26 от "Веско":


Москвича си беше машина от всякъде, тогава по-добро просто нямахме, не обиждай марката, Москвич беше първата ми кола, 412, а двигателите им са крадени от БМВ.

Оценка:
-1 +5

Иво
29 Отговор

До коментар #19 от "Гост":


Точно казано

Оценка:
-0 +1

Quadrifoglio
30 Отговор

До коментар #24 от "Някой си":


Иска ви се някой ден немеца да направи истински спортен автомобил но това за тях е мисия невъзможна, затова и преди години се опитаха да купят Ferrari и Alfa Romeo но италянеца не е глупав, много добре знае какво ще се случи с тях ако това стане, затова никога няма да се докапат до тях.

Коментиран от #31, #59


Оценка:
-11 +2

Някой си
31 Отговор

До коментар #30 от "Quadrifoglio":


Жабарски и френски коли не ми хвали, не е важно колко може да вдигне, а колко време може да ги подържа, ти поне ще разкажеш ли за “Убиеца на супер коли“ ................
Едно филмче за теб :)
https://www.youtube.com/watch?v=78wGVsiuE2k

Коментиран от #33


Оценка:
-5 +6

Патето яки
32 Отговор

До коментар #3 от "Ракия":


Красива е но защо таблото и е като недодялан дънер.

Оценка:
-3 +7

33
Този коментар е премахнат от модератор
Някой си
34 Отговор

До коментар #33 от "Quadrifoglio":


Що бре, всичките италянски коли вдигат 345 км/ч ли :)
Те тая машина ще ти скъса всичките италианки накуп......и можеш да я имаш само срещу 165 000 евро :)
Да ти обясня, оня дето бягаше показа колко е дълга чертата от гумите.....над 500 метра........на трета......

Оценка:
-3 +2

Някой си
35 Отговор

До коментар #33 от "Quadrifoglio":


Махни “публикувано от факти бг“ пред https и гледай.
Сега разбрах какво не е наред.

Оценка:
-1 +1

filo
36 Отговор

До коментар #11 от "Quadrifoglio":


Брато нали знаеш, че Порше е обявена за спортна кола номер 1 на 20 век. Хайде бегай да легаш.

Коментиран от #37, #38


Оценка:
-5 +12

Quadrifoglio
37 Отговор

До коментар #36 от "filo":


Мечти!

Оценка:
-7 +3

Quadrifoglio
38 Отговор

До коментар #36 от "filo":


Ferrari е най добрия спортен автомобил, а на Ducati му казват ферарито на моторите, айде ходи си лягай че мама ще те нашляпа.

Коментиран от #40, #44, #63


Оценка:
-9 +5

гост
39 Отговор

До коментар #5 от "гост":


Прощавайте колеги, не се сдържах. Цял ден повтарям, тази мантра на превеликия и ми се изплъзна между пръстите. Боре , не богохулствай (коментар 9). Не харесвам , когато хвалиш друга марка. Да не си се превърнал и ти в антитролетариат. (ух, ама сложна дума, ще ми се изкълчи пръст , докато я пиша)

Оценка:
-0 +3

Някой си
40 Отговор

До коментар #38 от "Quadrifoglio":


Ми купи си едно :)
Със здраве да си го караш :)

Оценка:
-0 +3

Много
41 Отговор
Хубава кола. С удоволствие бих я карал, а това, че е на толкова години и е така запазена, означава, че тези които са я направили си разбират от работата. Адмирации!

Коментиран от #54


Оценка:
-3 +6

бай Шиле
42 Отговор

До коментар #8 от "ретро":


В България има две такива.Поне аз съм виждал толкова.Добре,че Фандъкова ги счита за "стари коли".

Коментиран от #57


Оценка:
-0 +2

бай Шиле
43 Отговор

До коментар #9 от "Borislav Popov":


Е-е този Борислав Попов е голЕма работа.Вари го,печи го той си знае да бие по руските ушанки.Браво!Удри Боре!

Коментиран от #45


Оценка:
-3 +3

filo
44 Отговор

До коментар #38 от "Quadrifoglio":


Това не е кола, затова и никой не го купува, само някакви заблудени льольовци вярват, че Ферари си струва парите.

Оценка:
-4 +5

45
Този коментар е премахнат от модератор
5332
46 Отговор
Има ли инфотеймънт?

Оценка:
-0 +2

МЪЖКАРЯ
47 Отговор
БМВ ПРАВИ 1981 НАЙ-БЪРЗАТА КОЛА В СВЕТА ДОКАЗАНО С ФАКТИ!ВИДЯХ ЕДИН КОМЕНТАР КАКВО ИМА ОБЩО БМВ С БЪРЗИТЕ КОЛИ...М СЕРИЯТА ГИ ОТВЯ НАПРАВО...В БЪЛГАРИЯ МАРКАТА БМВ Е МНОГО ПЛЮТА ТОВА МЕ РАДВА ОТ МАЛЪК ЗНАМ ЗАВИЖДА ЛИ БАЙ ГАНЬО ЗНАЧИ СЪМ НА ПРАВИЯ ПЪТ И НАКРАЯ ДА КАЖА НЕ Е ВАЖНО КАКВА КОЛА КАРАШ А КАК Я ПОДЪРЖАШ!

Коментиран от #48, #55


Оценка:
-3 +2

Гост
48 Отговор

До коментар #47 от "МЪЖКАРЯ":


"Най бързата кола в света". Като е толкова бърза колко състезания спечели, нито едно. Ако бяха толкова добри в направата на спортни автомобили нямаше да си тръгнат като настрани от формула 1.

Оценка:
-2 +7

Guest
49 Отговор
Като зареждаш Бмв то си купуваш и една туба с масло за доливане.

Оценка:
-3 +3

Ивайло
50 Отговор
Един истински красив и здрав автомобил!!!

Оценка:
-1 +5

Иван Димитров
51 Отговор
Наслаждавайте се на експертните мнения на най- големите разбирачи!

Оценка:
-3 +2

Зомби с квадратен волан
52 Отговор
Това. Е. Една. Страхотна. Кола.
За пълно спиране на всички новопроизведени автомобили с ДВГ съм, всичко трябва да се електрифицира. Но тези БМВ-та могат да останат, да. :-)

Оценка:
-2 +3

В момента
53 Отговор
BMW излетя от пътя, мъж загина намясто

Оценка:
-1 +1

Прибързано заключение
54 Отговор

До коментар #41 от "Много":


Щеше да си прав, ако освен да е на 42 години, беше и изминала нормалните за такъв период от време поне 800-900 000 км или повече, а не да стои на трупчета през цялото време и само 15-20 часа да е карана.
Чак собственика и да няма желание да я кара, говори много колко е хубава...

Оценка:
-1 +4

1981
55 Отговор

До коментар #47 от "МЪЖКАРЯ":


Такива класации много не ме интересуват, но след като го споменаваш, сметни сам от колко време не са номер едно.
Сега е 2020 година.

Оценка:
-1 +3

Парадокс
56 Отговор
Изкуството и добрия вкус не са нещо изградено в нашето съвремие.
Някой от най-великите и трайни архитектурни постижения, музикални творби, бижутерия, литература и т.н. са от векове назад във времето.
Та затова недоумявам, как едва преди 30-40 години е можело да бъдат сътворявани такива недодялани недоразумения. Ръбато, грозно, противно. Нищо общо със сегашните модерни коли, от която и да е марка, включително и Лада.
Сякаш някаква свръх сила е наложила на инжинерите от 60-те години на миналия век, та до преди десетина години да правят някакви безвкусни дизайни, с много малко изключения, но това БМВ не е от тях.

Оценка:
-2 +2

Фандъкова
57 Отговор

До коментар #42 от "бай Шиле":


Ами те са си стари коли.

Коментиран от #60


Оценка:
-1 +1

DRISNIATA metev
58 Отговор

До коментар #23 от "Violin Ivanoff":


DANO TA VI ZATRIE ZAEDNO S PROZTAKA borisOFF,DA VI EBA PICHKATA MAICHINA I NA DVAMATA! NA NIKOI NIAMA DA LIPSVATE,SHTA EBA I U PEDERAZA TURSKI!

Оценка:
-0 +1

Сск
59 Отговор

До коментар #30 от "Quadrifoglio":


По твоята логика ще сложим Рено до Ферари,защото доминираше сума ти сезони във Ф1.Да не говорим за суперкара Ц4 на Ситроен.

Коментиран от #62


Оценка:
-0 +1

AMG
60 Отговор

До коментар #57 от "Фандъкова":


стари са на дядо ти воловете в Самоков , по нещо умно не можа ли да измислиш за тия класики, не ти говоря за Икарус в градския транспорт , а за автомобили икони.

Коментиран от #61


Оценка:
-1 +1

Дърто
61 Отговор

До коментар #60 от "AMG":


Кола на 41 години ако не е стара, то 20-годишните голфове какво са, прототипи от бъдещето ли ?
Това да ти е иконата е категоричен признак на идиотизъм.

Коментиран от #64


Оценка:
-1 +1

Истински коли
62 Отговор

До коментар #59 от "Сск":


Винаги ще предпочета Рено и Ситроен пред Ферари. Тях мога да си ги позволя. Какво ме грее, че Ферарито било със 700 коня и ускорявало за 3 секунди, като само данъка му не мога да му платя. Да не говорим за обслужване и т.н. Това са истинските коли, да са ти по джоба. Фукането с немски талиги на по 15 години, които щели да станат класики след още 15 години е смешно, особено като минават през "спящ полицай". Спира, пуска една молитва да не се счупи нещо, че няма пари за ремонт и мнооого внимателно потегля.

Оценка:
-1 +1

Знам
63 Отговор

До коментар #38 от "Quadrifoglio":


Колко Ферита можеш да си купиш бе разбирача?
Щото май с тези пари можеш доста Баварски да умориш.

Оценка:
-0 +1

64
Този коментар е премахнат от модератор
Уважение
65 Отговор
Какво да ги уважавам, железа.
За уважение са създателите им, самите коли са просто предмети.
Колата ми е на 16 години, т.е. стара, но, все още е далеч от понятието за коптор. Видя ли някъде ръжда, веднага ще я продам на някой като теб, любител на дърти бангии, но сега и е рано.
А тези 40 годишни просто са си изпяли песента.

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Румен Гечев
Депутатът от БСП обяснява пред журналисти в парламента, че Борисов няма контрол над министрите си:
Излиза, че премиерът се осведомява от радио Ереван какво става в неговите сектори на правителството"

Още бисери