2 Април, 2020 09:43 7 080 46

Tesla продава, но не печели. VW е по петите ѝ

  • електромобили-
  • продажби-
  • tesla-
  • volkswagen
Tesla продава, но не печели. VW е по петите ѝ - 1

Вчера ви показахме статистика, касаеща най-продаваните електромобили в Европа, а сега, в продължение на темата ще разгледаме колко и кои са продадените електромобили в световен мащаб през февруари 2020 година.

Очаквано първото място е за Tesla, но става дума само за най-евтиният Model 3. Втората позиция, с голямо изоставане, е за европейския лидер Renault Zoe, а третата е за представителят на Nissan, носещ обозначението Leaf.

Tesla продава, но не печели. VW е по петите ѝ

Заслужава да се отбележат и добрите продажби на електрическата версия на Golf (и това, предвид факта, че съвсем новият Volkswagen ID.3 трябва да бъде наличен много скоро).

Но да се върнем на Tesla. Компанията продава най-много електрически автомобили в света, като за февруари тази година е успяла да реализира 16 276 коли. Интересното обаче е, че от тази бройка 13 600 са продадените електромобили Tesla Model 3.

А търсенето на скъпите Model S и Model X продължава да спада със много видими темпове. Добре известен факт е, че именно тези два модела са най-печелившите за марката, защото бюджетният Model 3 се продава през много малък марж.

Tesla продава, но не печели. VW е по петите ѝ

BMW е на второ място, а Volkswagen - на трето. Освен това, ако добавите резултатите от продажбите на всички марки на Volkswagen AG, се оказва, че германският концерн вече контролира 14% от пазара на електрически превозни средства и акумулаторни хибриди. И това преди появата на една дузина нови планирани електромобили да е станала факт.


Поставете оценка:
Оценка 2.6 от 12 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пак фалшиви новини

    8 31 Отговор
    Пак ли бе? Пак ли създавате фалшиви опорки, които безмозъчните зомбирани антиелектрици да цитират като "факти", без да помислят дали те са реалност или просто нечие МНЕНИЕ . Не че е невъзможно Тесла да е на загуба за това тримесечие, но вие от къде сте сигурни? Да нямате кристална топка? Ще помоля, да напишете и причините за изтриване (ако ще го триете) на това неудобно мнение в следващ коментар, за да не се налага да го копирам отново и отново, защото НЕ противоречи на правилата.

    Коментиран от #7, #15

  • 2 Рекламна статия?

    9 17 Отговор
    Хайде да видим има ли някой, който да не се сети кой е платил за статията?

    Заслужава да се отбележат и добрите продажби на електрическата версия на Golf (и това, предвид факта, че съвсем новият Volkswagen ID.3 трябва да бъде наличен много скоро).

    ако добавите резултатите от продажбите на всички марки на Volkswagen AG, се оказва, че германският концерн вече контролира 14% от пазара на електрически превозни средства и акумулаторни хибриди. И това преди появата на една дузина нови планирани електромобили да е станала факт.
  • 3 ааасс

    17 6 Отговор
    боклучаците на оня дето ще правел на Марс атмосфера
  • 4 Ироничен

    21 6 Отговор
    Тесла винаги е била на държавна помощ. Законодателството се писа заради нея.
  • 5 Госあ

    18 8 Отговор
    тръмпи се светна и им отразя субсидиите, сега потъват, така както се появиха смешните тесли. Престъпление срещу човечеството ще бъде, брюкселските калинки да продължат да финансират производството на електрокари, които са по мръсни дори от дизелите.

    Коментиран от #11

  • 6 Край

    10 5 Отговор
    Хората очакват евтини масови електрички. Да ама не. Колите стават електрически защото на света има 7милиарда човека които могат да си купят някаква кола с ДВГ /има и за 150 долара/. Това вече е проблем.
    Нито атмосферата нито инфраструктурата може да го понесе.
    За това ДВГ ще се забраняват а евтини ел. коли и втора употреба ел. коли реално няма да има.
    Милиардите бедни с маски в трамвая/метрото/влака, на колело и тротинетка, а баровците с кола - както си беше преди 50г.
    Това е разумното и това ще стане по волята на тези които управляват света.
    Немска ел. кола като хората скоро няма да има. Ел. Голфа си го купуват само германците и може би ще го видим скоро в Перник.
    Електрическите коли идват за да станат колите скъпи и за да не се правят в Германия.
  • 7 перничанин

    18 6 Отговор

    До коментар #1 от "Пак фалшиви новини":

    Ааахахахаха, норвежец, хахаха. Опорки норвежец. Криза е, хората разбират и не си дават парите за скъп боклук като Тесла. По време на криза, доверието към измамниците теслерасти намалява. Хахахаха...а.
  • 8 Миро бакшиша

    17 2 Отговор
    Тесла продава но НЕ печели. Абсолютно вярно от 2012 насам. Който оспорва да посочи годината за която финансовите отчети рапортуват печалба. Сори норвежец, ако ще отговаряш моля не използвай бъдеще време и думичката "ще"

    Коментиран от #10

  • 9 Plameni

    8 4 Отговор
    Въпрос на време е Тесла да започне да изостава по всички показатели

    Коментиран от #13

  • 10 Да ти върна жеста

    3 11 Отговор

    До коментар #8 от "Миро бакшиша":

    Когато си прав, си прав. Тесла досега няма нито една година на печалба. Вероятно и тази няма да е на печалба. Само че хайде сега ти да ми дадеш доказателства че първото тримесечие на тази година Tesla е на загуба, както твърди заглавието. Дай ми факти които да доказват тази твоя теза. Факти в минало или сегашно време без ще? Ако нямаш факти, както авторите, значи аз съм прав и това е фалшива новина.

    Коментиран от #12

  • 11 Borislav Popov

    2 12 Отговор

    До коментар #5 от "Госあ":

    Ти пак нишо не си разбрал бе умньо, Трамп не е отрязвал никакви субсидии на Тесла, няма как да се отреже нещо което го няма. Хайде сега умньо , влез във вчерашната статия за Трамп и ми покажи конкретно, къде той казва, че той щял да реже на някого нещо. Обърни внимание, че в цялата статия, освен в нагласеното заглавие, другаде за електричките не се споменава никъде. А ето ти и заглавието от същата статия, но от днес и от друг сайт : Трамп отменя строгите еконорми, автомобилите с ДВГ ще поевтенеят\ А ето ти го и вчерашното нагласено специално за вас антиелектриците, заглавие :
    Тръмп удари жестоко по електромобилите (той вярва в бензина), което няма нищо общо с текста на статията, особено що се касае електричките.

    Коментиран от #16

  • 12 Миро бакшиша

    8 2 Отговор

    До коментар #10 от "Да ти върна жеста":

    Заглавието е в сегашно време и отразява фактите, които могат да се променят не по рано от началото на 2021 и то в случай че финансовият отчет за 2020 показва печалба (net profit)
  • 13 В кое изостава

    4 5 Отговор

    До коментар #9 от "Plameni":

    Хайде и този с фалшиви втълпявания. Я кажи по кои показатели изостава Тесла? Май и ти пренебрегваш фактите, а се опитваш да предаваш тежест на мнението си? Само че когато фактите говорят... А фактите казват, че все още почти никой не е стигнал показателите на Тесла от 2012 година. Стогодишните дори по продажби не могат да стигнат Тесла.

    Ако пренебрегнем факта, че никой на света все още не знае това, което твърди авторът за загубата на Тесла, коментирай другото твърдение. Погледни таблиците и кажи защо автора си избра точно Volkswagen, да е по петите на Тесла? В коя таблица Volkswagen се намира точно след Тесла? Типично clickbait заглавие в стил вестник шок и Блиц

    Коментиран от #26

  • 14 Чети внимателно

    2 6 Отговор
    Кажи според тебе за кой отрязък от време се говори в статията, за да ми говориш за печалба от миналата година или която и да е друга година? Статията коментира само "а сега, в продължение на темата ще разгледаме колко и кои са продадените електромобили в световен мащаб през февруари 2020 година."

    Дай ми в сегашно време цифри за февруари месец 2020 година, колко е загубата на Тесла? И защо според тебе хем трябва да чакаме до 2021 година, а в същото време говориш, че заглавието е в сегашно време? Коя година е при тебе? 2022?

    Коментиран от #25

  • 15 Бачо Киро

    6 2 Отговор

    До коментар #1 от "Пак фалшиви новини":

    То па щото ще е голяма новост Тесла да е на загуба... Не ги мисли тях, те единствени имат гръб, не им пука за печалби... 1 милион коли са направили грубо сметнато, всичките да са на загуба пак са под 100 милиарда... Бълха ухапало правителството на САЩ... Мъск продава мечти и бъдеще, де се случи, де не, но хората обичат приказките. Като трябват малко ефекти па земе, че изстреля една кола в космоса...

    Коментиран от #18

  • 16 Госあ

    2 1 Отговор

    До коментар #11 от "Borislav Popov":

    Минус,минус. Сядай 😂

    Коментиран от #20

  • 17 Driving pleasure

    5 3 Отговор
    Т'слата винаги се е държала на 2 неща - правителствени субсиди и радикални фенове. След кризата която идва ще се купуват основно малки коли, каквито илончо не произвежда, както беше и при предходната криза 2008ма, която ще е летен бриз сравнено с урагана от бедност, който ни очаква

    Коментиран от #19

  • 18 Пак говориш колкото да не заспиш

    3 4 Отговор

    До коментар #15 от "Бачо Киро":

    Можеш ли да кажеш поне едно нещо, с което правителството на САЩ подкрепя Тесла? А аз мога да ти изброя няколко с които им пречи.
    1.Tesla са единствената марка, която не получава държавни субсидии за всяка продажба на електромобил.
    2. Тръмп отмени задълженията да се правят по-икономични автомобили с ДВГ, което ги прави по-евтини и за Тесла е по-трудно да се конкурира с много по евтините конкуренти.
    3. Тръмп подкрепя въглищата и ги субсидира жестоко, което пък е пряка намеса в пазара за електричество и пречи на по бързото навлизане на фотоволтаиците, които са част от производството на Тесла.

    4. В няколко щата, на Tesla категорично е забранено да продава автомобилите си, защото не ползва дилъри за целта, а ги продават директно на крайните клиенти.



    С други думи, правителството с всички сили се опитва да пречи на Тесла. Точно обратното на което твърдиш.

    За едно обаче си прав. Илон Мъск продава мечти. Всички автомобилни предприятия по света мечтаят някога да стигнат Тесла в производството на електромобили. Засега това си остават само мечти, които дори с милиардните си печалби не могат да купят. Също така мечтаят, да имат ръста на продажбите на Тесла.
  • 19 Пропускаш важното

    2 3 Отговор

    До коментар #17 от "Driving pleasure":

    Гледаш само от камбанарията на Tesla, но пропускаш всички останали. да не мислиш ,че само продажбите на Тесла ще се свият? Да не мислиш, че само Tesla ще е на загуба?

    А останалите производители? ако си спомняш преди кризата им трябваха по няколко десетки милиарда за разработки на електромобили, само за да настигнат Тесла технологично. Разчитаха да ги отделят от печалбите през следващите години. Сега откъде ще ги вземат? А още тази година, ги очакват и солени глоби, защото няма да успеят с емисиите. Тесла вече построи точно навреме и завода в Китай и започна да произвежда модел У, което оттук нататък ще и носи само печалби, защото инвестициите вече са направени. Та за кой казваш положението е по-зле?

    Коментиран от #21, #22

  • 20 Borislav Popov

    2 7 Отговор

    До коментар #16 от "Госあ":

    Минус, ама за теб, малко еленче Демби. Защото ти така и не показа, къде в статията е написано. че Трамп режел субсидиите на електричките, както твърдиш ти ? За втори път те питам, Демби. Ти гледал ли си мултфилмчето, за малкото глупаво еленче Демби ?

    Коментиран от #30

  • 21 Borislav Popov

    2 4 Отговор

    До коментар #19 от "Пропускаш важното":

    Те сега всички ще са на загуба, в това число и производителите на коли с ДВГ, ала антитита това не го забелязват и злобеят само по адрес на електричките.
  • 22 Driving pleasure

    2 2 Отговор

    До коментар #19 от "Пропускаш важното":

    Не хващаш - ще се търсят малки и евтини коли около 15-20 000евро Model Y се очаква да е далеч над 30 000. "Лъскавия" сегмент, а Y дори не е и лъскав а просто скъп пада жертва на кризата.
    Тоест производителите на масови автомобили с евтин модели в портфолиото си имат шанс да се закрепят а Тесла не предлага такива.

    Коментиран от #23

  • 23 Дрън-дрън

    4 2 Отговор

    До коментар #22 от "Driving pleasure":

    И кой предлага такива електромобили, които според тебе ще се търсят? То и преди кризата, вече няколко години повтаряш, че никой няма да иска електромобили в сегмента на Тесла, а ще се търсят по-малки и евтини, но Тесла и тогава и сега е лидерът по продажби. Кристалната топка ми казва, че и в бъдеще ще е така. Тези които са имали пари преди кризата, ще имат и след нея и една Тесла няма да ги обърка, за разлика от онези, които още преди кризата не са могли да отделят повече от 20 бона за нов автомобил.

    Коментиран от #24

  • 24 Driving pleasure

    4 2 Отговор

    До коментар #23 от "Дрън-дрън":

    Просто няма да се търсят електромобили... поне следващите няколко години темпа ще се забави. Сегашната криза е в пъти по лоша от преди 10 год, хората ще започнат да си ценят парите

    Коментиран от #27

  • 25 Миро бакшиша

    5 1 Отговор

    До коментар #14 от "Чети внимателно":

    Реших че ако успея да убедя радиото в правотата си, може би, може би има минимален шанс да убедя и теб, пробвах, не успях, така че е излишно да ти отговарям, да не говорим че ми е през дедовия дали Тесла ще е на малка или голяма загуба това тримесечие. Пиши на норвежеца, той ще ти ръкопляска.

    Коментиран от #28, #33

  • 26 Plameni

    3 1 Отговор

    До коментар #13 от "В кое изостава":

    Тесла се произвежда вече осем години, а Ел Порше от по малко от година и вече по някой показатели изпревари Тесла

    Коментиран от #29

  • 27 Обзалагаш ли се

    3 3 Отговор

    До коментар #24 от "Driving pleasure":

    Аз се обзалагам, че въпреки кризата и евтиният бензин, процентния дял на продажби на електромобилите ще се увеличава, въпреки общия спад на продажбите на автомобили като цяло.
  • 28 Защо ли не съм изненадан?

    1 4 Отговор

    До коментар #25 от "Миро бакшиша":

    Не съм и очаквал различен отговор. Досега нито един АНТИ не ми е отговарял с цифри и факти, а само с твърдения и обиди.
  • 29 Напиши го правилно

    3 3 Отговор

    До коментар #26 от "Plameni":

    Погледни си коментара. Правилно беше да напишеш, че след осем години, Порше най накрая произведе двуместен малък спортен електромобил, който само по малък брой показатели СЕ ДОБЛИЖИ до показателите на 7 местния семеен 5 метров седан, тежащ 2,5 тона производство 2012 година. Дори класическия показател ускорение до 100 му е по-зле от Тесла. За пробег, цена и времето за зареждане, които щяха да са по-добри от Тесла, какъв ти е коментара? Пълен резил, въпреки няколкогодишното отлагане.

    Коментиран от #32

  • 30 Госあ

    2 2 Отговор

    До коментар #20 от "Borislav Popov":

    Като Ум белия делфин съм аз. А ти си като Демби. Даже не съм го гледал, но явно на теб ти допада 😂

    Коментиран от #31

  • 31 Borislav Popov

    1 5 Отговор

    До коментар #30 от "Госあ":

    Като не си го гледал Демби, значи тогава ще те направим пустиняка Джери. Оня идиот, Джери дето мишлето Том, го прави куку.
  • 32 Plameni

    3 2 Отговор

    До коментар #29 от "Напиши го правилно":

    Кое е правилното на твоя коментар, че Теsla Model S е седем местен или ,че Porsche Taycan turbo s е
    малък спортен, а той си е с четири врати и седалки и Porsche просто отвява Tesla на максимална скорост и сравнявам автомобили 2020г След 10 години как мислиш ,дали Tesla ще са на първо място

    Коментиран от #34

  • 33 перничанин

    4 2 Отговор

    До коментар #25 от "Миро бакшиша":

    Приятелю, ти в момента спориш с норвежеца, той се пуска под много никове, но го разкривам бързо. Елементарен е, мисленето му е елементарно, по цял ден се рови в нета и цитира ЧУЖДИ мнения.

    Коментиран от #35

  • 34 Сравняваш неправилно

    1 1 Отговор

    До коментар #32 от "Plameni":

    Автомобилът може да е произведен 2020-та година, но е в производство от 2012 година. След няколко месеца трябваше да има обновяване на модела, но заради коронавируса най-вероятно ще се отложи.

    Да ми кажеш каква е максималната скорост на Порше тайкан. Колко по-висока е от на Тесла? Знам че с цифри не отговаряш, затова и не чакам отговор а обиди, както винаги когато няма какво да кажеш, въпреки че от тебе се очакват просто две числа които да сравниш.

    И между другото Tesla Roadster също се води четириместен, но задните седалки са просто компромис. На практика са неизползваеми, както "трите" места на задния ред на поршето.

    Коментиран от #37

  • 35 Прозрачен си ти антиелектрик, driving pl

    2 3 Отговор

    До коментар #33 от "перничанин":

    Само ще ти кажа, че не съм гост. Ако щеш вЕрвай 😷

    Коментиран от #36, #42

  • 36 Миро бакшиша

    4 1 Отговор

    До коментар #35 от "Прозрачен си ти антиелектрик, driving pl":

    Ще се намеся и ще кажа че аз не съм Хахаха защото официално съм баннат, който иска да вЕрва хихихи
  • 37 Plameni

    1 1 Отговор

    До коментар #34 от "Сравняваш неправилно":

    Винаги мога да ти отговоря с цифри, много е просто има Google максимална скорост на Porsche Taycan Turbo S е 268- 269 км/ ч и е по - бързо от Tesla Model S performance ( обновената 2019) Porsche ускорява по - бързо до 100км/ч 2.61с срещу 2.68с.за Tesla При 1/4миля нещата стоят по същият начин 10.69с за Porsche срещу 11.08с за Tesla
  • 38 TSLA

    1 1 Отговор
    Фауве? Опит за софтуер на ID.3, копиращ "конкурента", нищо не сработи и сега коли няма, а скандалът е грандиозен. Оказа се че е ужасно трудно, а американците са в друга лига. Изобщо ги няма на картата. И това все повече народ го осъзнава. Ех, ако имах тесла щях да го резна тоя. Ех, ако имах тесла щях и извънградско да джиткам.
  • 39 Има Google, казваш?

    1 1 Отговор
    Ами ето ти един линк от Гуглето, от който се вижда че дори Модел 3 има по-висока максимална скорост от прехваленото Порше.

    Също така са вижда, че ускорението на Тесла до 100 е 2,6 секунди и 2,8 за Порше.

    ПП ще пусна линка в следващото си мнение, че ще го изтрият
  • 40 Има Google, казваш?

    1 1 Отговор
    Ами ето ти един линк от Гуглето, от който се вижда че дори Модел 3 има по-висока максимална скорост от прехваленото Порше.

    https://ev-database.org/compare/quickest-acceleration-electric-vehicle#sort:path~type~order=.acceleration~number~asc|range-slider-range:prev~next=0~1200|range-slider-acceleration:prev~next=2~23|range-slider-topspeed:prev~next=110~450|range-slider-battery:prev~next=10~200|range-slider-fastcharge:prev~next=0~1500|paging:currentPage=0|paging:number=9
    Също така са вижда, че ускорението на Тесла до 100 е 2,6 секунди и 2,8 за Порше.

    Коментиран от #41, #45

  • 41 гост

    1 1 Отговор

    До коментар #40 от "Има Google, казваш?":

    Дай клип в действителност, а не на хартия

    Коментиран от #43, #44

  • 42 перничанин

    1 1 Отговор

    До коментар #35 от "Прозрачен си ти антиелектрик, driving pl":

    Пак някакъв норвежец си. Необходимо ли е да ти разяснявам какво имам в предвид.
  • 43 Драги ми смехурко

    1 1 Отговор

    До коментар #41 от "гост":

    Клипове много. Само не разбирам, кому е нужна максималната скорост на практика? Ето ти клип на 4 пъти по-евтина от Тайкан Тесла модел 3. https://youtu.be/K8YwOhtroAc вдигаща 263км/ч. Е и? Дори тогава пак сравняваме не модел от 2012, а модел от 2016г с модел 2020 на Порше. Дали е повод за гордост? Чисто нов спортен автомобил, победил 8 годишен семеен седан, който събира багаж колкото Мерседес Е клас комби. Най добре се смее този който се смее последен. Изчакай сравнението с модел на Тесла от същата 2020 година.
  • 44 Бързи като охлюв

    1 1 Отговор

    До коментар #41 от "гост":

    Ето ти и един клип от представянето на Поршето пред публика от 2015 година. https://youtu.be/QmT_z7DHkNo
    Тесла Модел 3 беше представена следващата 2016 година и вече се произвежда пета година. Правиш ли разлика?
  • 45 Plameni

    2 1 Отговор

    До коментар #40 от "Има Google, казваш?":

    Мойте данни са в действителност, а твойте на хартия ,и опровергават твоята статистика
    Не че ме вълнува за колко ще ускорява Tesla или Porsche ,по ми е интересно тия които толкова се кефят на Tesla дали са сядали в какъв автомобил и кога ще седнат и какво карат в момента.
  • 46 Tate

    1 0 Отговор
    Бе аз немам пари за семейството да нахраня, тия ми обясняват за тази "тЕсла "