2 Април, 2020 19:25 6 177 40

Конкурент на Tesla Model S измина 640 км с едно зареждане

  • lucid-
  • air-
  • пробег

Прототип на електрическия седан с 1 000 к.с. Lucid Air стигна от Сан Фанциско до Лос Анделис без презареждане. През по-голяма част от маршрута автомобилът се е движил по магистрала със скорост не повече от 100 км/ч, но въпреки това преодоляното разстояние от 640 км впечатлява.

От Lucid Motors коментират постижението с термина "умен запас от енергия" (smart ranger). Тази концепция предполага достигане на значителен пробег чрез оптимизация на разхода, а не чрез увеличаване на капацитета на батерията. Акумулаторният блок на Air работи под напрежение 900 волта и на теория поддържа зарядни терминали с мощност 450-500 кВт.

През 2017 г. компанията обяви, че базовата модификация на електрическия ѝ седан ще получи един електромотор с 406 к.с. за задвижване на задния мост и батерия с капацитет 75 кВтч. Топ версията ще има два електромотора за всяка от осите с обща мощност над 1 000 коня и ще може да изминава между 507 и 644 км без презареждане.


Поставете оценка:
Оценка 2 от 6 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 гост

    23 26 Отговор
    Тесла загиват

    Коментиран от #6, #14

  • 2 Оги

    33 21 Отговор
    Дай да го изрежа с 220 в Германия по А8 от Мюнхен за Улм да видим колко км ще издържи. След 100 км е изгаснал.

    Коментиран от #3, #8, #26

  • 3 Бачо БМВето

    5 16 Отговор

    До коментар #2 от "Оги":

    Чуек, Аз туй чудо само от Велека до Краставицата кат го напъна и е клекнала батерията още на центъра бе маниак. Ти за А8 приказваш
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Los Andelis

    3 1 Отговор
    Публикувано във факти.бг: от Сан Фанциско до Лос Анделис без презареждане.
  • 6 Този пенсионер ли ще убива Тесла

    17 3 Отговор

    До коментар #1 от "гост":

    Този електромобил е заизлизал като конкурент на Тесла модел S няколко години преди модел 3. Вече е в производство модел У, а лусид още си стои прототип убиец на Тесла. Порше тайкан поне вече е в производство, но като гледам нещо не го купуват. Не ме разбирай погрешно, Porsche то е идеален автомобил, просто се оляха с цената, която уж щеше да е по-евтина от Тесла, а се оказа два пъти по-скъпа.
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Ахмето Д

    6 6 Отговор

    До коментар #9 от "Попов":

    Той е още на каруцата. По селата не им трябват коли. Пък и няма пари да си купи книжката...

    Коментиран от #12

  • 11 Borislav Popov

    6 8 Отговор

    До коментар #9 от "Попов":

    Ей, другарю каскетски не превъртай думите ми, аз не съм нарекъл идиоти тези които карат бензинови или дизелови коли. Ако си забелязъл, аз наричам идиоти тези, които чакат и не могат да дочакат, Тесла да фалира, ти явно си от тях, щом така се впрягаш и се засягаш.
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Алфа Вълкът

    8 5 Отговор
    Поне прилича на кола за разлика от корубите на Тесла.
  • 14 гост

    6 4 Отговор

    До коментар #1 от "гост":

    Нa прecкoнфeрeнция, пocвeтeнa нa финaнcoвитe рeзултaти нa Tеslа зa пocлeднoтo тримeceчиe нa 2019 г., Илoн Мъcк oбяви, чe кoмпaниятa ce гoтви дa пуcнe в прoдaжбa Mоdеl S c aвтoнoмeн прoбeг нaд пcихoлoгичecкaтa грaницa oт 400 мили (645 км) !!!
    Мъcк твърди, чe прeз пocлeднитe някoлкo гoдини инжeнeритe нa Tеslа ca уcпeли дa пoдoбрят знaчитeлнo химичecкия cъcтaв нa бaтeриитe тип 18 650. Нaй-нoвият вaриaнт нa aкумулaтoритe щe пoзвoлявa нa Mоdеl S дa прeoдoлявa рeкoрдни рaзcтoяния нe caмo пo cтaндaртитe нa мaркaтa, a и зa цeлия oтрacъл.
    И става въпрос за СЕРИЕН МОДЕЛ отдавна в производство , а не за прототип !!!
    https://fakti.bg/technozone/442740-tesla-uvelichava-oshte-poveche-probega-na-model-s

    Коментиран от #16, #40

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 гост

    3 5 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    Както винаги говорим за тесла в бъдеще време

    Коментиран от #19, #21

  • 17 Въпрос

    10 4 Отговор
    Какво всъщност ни касае електрическата кола нас българите? Как на практика ще стигнеш от София до Царево примерно без репатрак поне от Ямбол? Къде са зарядните станции по пътя? От няколко години на пазара има 4К телевизори, а няма нито една програма с това качество, така и с зарядните станции, няма ги и скоро няма да има.

    Коментиран от #23, #37

  • 18 Язе

    8 9 Отговор

    До коментар #8 от "Гочо":

    Моя резервоар е 70литра.Искаш да кажеш,че с 200км/ч колата ми ще изгори 35/100?????Надявай се.При тази скорост повече от 13-14/100 няма да е или по-точно ще мина около 500км.Я гледай как старата технология все още е поне два пъти по-добра от новата.

    Коментиран от #28

  • 19 гост

    5 0 Отговор

    До коментар #16 от "гост":

    Ами не , говорим за предстоящ до края на годината СИГУРЕН модел , нова генерация на съществуващ такъв , също както стогодишните обявяват предстоящите си модели и то за 4-5 години напред !! Просто си има срокове и планувани дати , но НЕ ПРОТОТИП , който от 5-6 години си е прототип и даже няма още фабрика , която да го произвежда !!! А след последните събития явно и няма да има скоро !!!
  • 20 Язе

    3 7 Отговор

    До коментар #15 от "гост":

    За пръв път се съгласявам с теб.Докато другите все още разработват,Тесла внедри ръждата в купето в серийно производство.хахахаха

    Коментиран от #22

  • 21 гост

    3 2 Отговор

    До коментар #16 от "гост":

    И както виждаш , събитието е било преди 3 месеца , на редовно тримесечно събрание , а не нещо организирано за реклама и МНОГО преди това "постижение" на Лусид Еър , та кой кой копира май е повече от ясно !!
  • 22 гост

    6 3 Отговор

    До коментар #20 от "Язе":

    Аууу , не думай , хахахха !!! Май си пропуснал дребния факт , че купето на Модел С е АЛУМИНИЕВО !!!! Изцяло !!! Та какво викаше за ръжда ??? Хахахаххах !!!

    Коментиран от #32

  • 23 гост

    3 3 Отговор

    До коментар #17 от "Въпрос":

    Преди да се правиш на много осведомен , поне проверил ли си или се надяваш другите да са по-прости от теб ?? Е съжалявам , ти си първенец в това !!! Първо ето ти тук карта на зарядните от София до Царево , за твое съжаление над 20 поне и до края на годината ще са поне двойно !!! Второ съвсем отскоро вече има даже Тесла суперчарджър в Пловдив за тия дето все плямпат за каране с "200" , макар че много скоро ще карат без книжки още на първия такъв опит и накрая за разлика от бензиностанциите , зарядната за електромобил е всеки контакт , дори във същите бензиностанции !!!
    https://vsichkotok.bg/
  • 24 TSLA

    5 2 Отговор
    Motor Trend 04.2019: Model S Raven: 365 мили (587км) от Fremont до L.A., изминати със скорост 105-112 км/ч при пуснат климатик. Остатъчен пробег при пристигане: 41 мили (66 км).

    Всички са убийци, но убиват от смях. На колегата с тънките пишките да прави jelq. 6 дни в седмицата след разгрявка на бастуна. Има ефект - съседката щастлива. Но върху общата култура - нулев.
  • 25 Христо

    2 5 Отговор

    До коментар #8 от "Гочо":

    След 200 км. ще чакаш 1ч. да заредиш а пушилника ще се наслаждава на скоростта само че на 100км. растояние от теб!!!
  • 26 куку руку ку

    6 0 Отговор

    До коментар #2 от "Оги":

    Че то всеки автомобил като го настъпиш и му пада прехода, който изминава с дадено количество гориво.
    Аз с една бутилка газ минавам 315-320 км при каране с 90-95км/ч, но като тръгна със 120-130км/ч, което не е чак толкова много отгоре и прехода се свива до 240 километра.
  • 27 Everything

    2 3 Отговор
    Добре,не разбирам много.Тая барака минава над 600км/ 1000к.с./със скорост около 100км.Ако я направят 250к.с.Със скоростна кутия(първа и втора редукторна за тръгване и ускоряване ,а трета и четвърта подържашта.Това трябва да минава поне 1800/2000км.

    Коментиран от #29

  • 28 Язе ли си, мезе ли си?

    6 0 Отговор

    До коментар #18 от "Язе":

    Явно не си особено технически грамотен. Не всичко се променя в зависимост по две! Кой ти каза че ако със 100км/ч ти гори 6л, то тогава със 200км/ч ще е 13литра? Пълно с неграмотници които си мислят че могат да мислят. Ако с 200км/ч ти гори 13л/100км значи с 80км/ч ще ти харчи 2литра. Еееей ти още малко ще почнеш да връщаш в резервоара. Кажи като почне да блика от резервоара. Ходи си обсъждай политиката и футбола и не ни занимавай с липсата си на мисъл.

    Коментиран от #34

  • 29 Верно не разбираш

    2 1 Отговор

    До коментар #27 от "Everything":

    Намаляването на мощността и особено добавяне на предавки не увеличава пробегът (не намалява консумацията на енергия) при електромобилите. Предавките могат само да подобрят ускорението при високи скорости за сметка на пробега. За справка - Порше Тайкан
  • 30 дсдс

    5 0 Отговор
    Ами те теслите минававаха и над 800км с такова каране, един мина дори 1000км, ама това не е начин на каране, който е традиционен, общоприет и др. И моята кола като я закрепя с под 100км на 6та показва 4.5л., ама реално при смесен цикъл харчи 8-9л. Така че тези 75кв ще му стигнат за 300км реално, поредната подигравка и измама. Да покажат американската агенция на колко ще ги оцени, на това ще повярвам, а не на такива номерца.
  • 31 Факт!

    3 2 Отговор
    ДВГ умира особенно мощните.Немците са аут немците електричко нямат а конкуренцията е убииствена от Америка Азия което включва Китай Япония Корея и Европа основно французите които адски много напреднаха като например най-продаваното Рено Зои.А падне ли ДВГ паднат ли автомобилите като перо от немската индутрия и икономика които формират 30% от производството и от там още 10 процента на автокомпонентите с Германия е Свършено!
  • 32 провери

    2 1 Отговор

    До коментар #22 от "гост":

    Провери пак. Структурата на теслите е стоманена, само панелите са от алуминий - врати, калници и капаци. Ти имаш ли престава какво би станало ако шасито беше от алуминий? При удар със скорост от 30 километра всичко става на хармоника.

    Коментиран от #33, #39

  • 33 гост

    2 0 Отговор

    До коментар #32 от "провери":

    Верно ли , не думай , хахахахх !!! Ми тия лудите от Ауди , Ягуар и т.н. , дето от 20 години правят ИЗЦЯЛО алуминиеви купета що не се разпадат , бе , "експертееееее " ???!!!! Или ще ми кажеш , че А8 има желязно шаси ???? Хахахаххахаха !!! Не ти върви опорката , забрави !!!! А Модел С е алуминиев , мисли други опорки , ама и те ще са ялови !!!

    Коментиран от #35

  • 34 Язе

    0 1 Отговор

    До коментар #28 от "Язе ли си, мезе ли си?":

    Аз съм си достатъчно грамотен.Ти явно нямаш кола или ако имаш вдига само 30км.При 140-160 по магистрала Тракия ср.разход ми е 7,4 по борд комп.който да ти кажа при мен е верен.Колко ще качи с 200????40-50литра отгоре????Карал съм и с 200 когато глобите бяха по-малки и съм нулирал компа за да видя какво ще засече.Е познай понеже си техн.грамотен.Това не е жигулата ти с четири скорости.
  • 35 Язе

    0 0 Отговор

    До коментар #33 от "гост":

    Съгласен съм-А8 е алуминиева но с......пластмасов нивомат или както и да се казваше джаджата за окачването.

    Коментиран от #36

  • 36 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #35 от "Язе":

    Тесла пък е с долна част на батерията , което фактически е целия под , от титаниева сплав , да не говорим колко по-твърдо е шасито заради същата батерия , така че Ауди и сие само могат да въздишат !!
  • 37 Здравейте на всички.

    0 0 Отговор

    До коментар #17 от "Въпрос":

    Привет, що се отнася до станциите за зареждане, това е вярно.
  • 38 Дидо

    0 1 Отговор
    Имам една молба към модератор. Изтрива глупостите които побликуват. Това е платформа в която можем да прочетем мнението на другите и да си кажем нашето лично мнение а и може би да научим нещо полезно. А не платформа в която чета само простотии и гнусни подмятания.До модератор:Изтривай всички които пишат глупост и обиждат другите.Без вулгарни и нецензурни думи моля. Благодаря
  • 39 Глупости големи!

    0 0 Отговор

    До коментар #32 от "провери":

    Глупости големи!
  • 40 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    При каква скорост ще са тези рекордни разстояния? При 50кмч ли?