Интересни показатели дават последните статистики, касаещи продажбата на нови автомобили в страните от Европа и в България. По данни на LMC Automotive, пазарите в Западна Европа през март бележат спад от почти 53%.
Най-сериозен е спадът в продажбата на нови коли в Италия, което е разбираемо предвид обстановката там. Там през миналия месец са продадени с 85% по-малко коли, отколкото през същия период на 2019-а.
Останалите големи пазари в Европа също отчитат сериозни спадове в продажбите на нови коли. В Испания той е -69.3%, във Великобритания -44.5%, а в Германия -37.7%. На другия полюс са страни като Финландия и Швеция, където спадът е само 0.9% и 8.6%, съответно.
Статистиката на LMC Automotive не обхваща нашата страна, но по данни за регистрираните нови автомобили в КАТ, можем да съпоставим ситуацията. А тя съвсем не е изненадваща. Според нея у нас сериозен спад също има, но продажбите продължават да се движат в сравнително прилични нива.
Неведнъж сме казвали, че статистиката на КАТ включва всички регистрации на нови коли у нас, но голяма част от тях не остават в България, а моментално след регистрацията им се извършва т.нар. дерегистрация и следва реизнос.
Въпреки това е видно, че търговията с нови автомобили у нас също страда от извънредното положение и от пандемията. Спадът и в България е осезаем. През март тази година в България са били регистрирани близо 2 000 нови леки и лекотоварни коли, докато за същия период през миналата година регистрациите са били приблизително 3 400.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 EEE2248
11:41 09.04.2020
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Димов
Коментиран от #9
11:49 09.04.2020
4 Valio
11:52 09.04.2020
5 Нещата от живота
Всичко ще бъде различно...
11:54 09.04.2020
6 В България са си сринати
11:55 09.04.2020
7 123
12:01 09.04.2020
8 Последния софиянец
12:02 09.04.2020
9 гост
До коментар #3 от "Димов":
Сривът е САМО при петролките , байо , не се пъни с обобщения !!! Електричките цъфтят и връзват , повишението е над 30% !!!!! И тепърва ще се увеличава до края на годината !!!Коментиран от #30
12:05 09.04.2020
10 йога
12:05 09.04.2020
11 Роб
Коментиран от #51
12:08 09.04.2020
12 Кое му е чудното
12:11 09.04.2020
13 vukadin
Коментиран от #16, #45
12:12 09.04.2020
14 Трябва стандарт.
12:14 09.04.2020
15 Сск
Коментиран от #17
12:21 09.04.2020
16 гост
До коментар #13 от "vukadin":
Абсолютно е така , но за съжаление същото важи и за дрехи , мебели , електроника , бяла техника и т.н !!! Но при тях поне следващите разходи са пренебрежителни , докато при автомобила и втора ръка да го вземеш , текущите разходи са като на нов и отгоре и колкото повече го ползваш се увеличават , често до 3-4 , че и 10 пъти на покупната цена ! Примерно за кола за 4000 лева с която си минал 100 000 км ще дадеш около 10 000 само за гориво , отделно "обслужеването" !!!! Точно това не могат да сметнат ганьовците , а практичните немци примерно все по-масово се отказват от личен автомобил и ползват такъв под наем само когато им се наложи ,а за всеки ден обществен транспорт , велосипеди или в краен случай споделени автомобили !!! А над 50% от тях НИКОГА не са имали личен автомобил и няма да имат , факт от статистиката и то при средни доходи от 3-4 000 евро месечно !!!Коментиран от #21, #24, #26, #29
12:24 09.04.2020
17 Марто
До коментар #15 от "Сск":
Когато и да са доставени, когато се продадата се регистрират.Коментиран от #19
12:25 09.04.2020
18 Еми хайде
12:45 09.04.2020
19 Сск
До коментар #17 от "Марто":
Не съм много наясно,но аз щях да си купувам нов Супърб и като ми казаха че ще я чакам 6 месеца се отказах.Та как се регистрира нещо което ще се произведе след половин година?12:52 09.04.2020
20 123
Коментиран от #22
12:54 09.04.2020
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 гост
До коментар #20 от "123":
За твое съжаление официалните факти са съвсем различни !! Това че много коли се купуват през фирми , за да се ползват различни облекчения не променя факта , че са основно за лично ползване !! 95 % от продажбите на Мерцедес , Ауди и БМВ у нас са през фирми , само да ми кажеш колко такива си видял да се ползват за баничарки ?? А по всички статистики са рекордни на глава от населението !! Същото важи и за други марки , примерно даже Киа и Хюндай , ама 90% от продадените са "джипове" с миниатюрни багажници !!! С тях освен наркотици и лекарства (легални наркотици) каква друга "стока" ще транспортираш ???? От 40 000 отчетени продажби баничарките от всички марки са под 2 000 !! Още нещо да си пофантазираш ???13:21 09.04.2020
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Сск
До коментар #16 от "гост":
Доста глупости си изписал!Коментиран от #31
13:56 09.04.2020
25 Next
14:02 09.04.2020
26 1234578
До коментар #16 от "гост":
Кола под наем излиза около 100 лева на ден в България. И то не е кола, а нещо подобно на количките дето пазаруваме с тях в големите вериги. Горе долу толкова им е голям багажника.Коментиран от #27, #28
14:05 09.04.2020
27 гост
До коментар #26 от "1234578":
Минималния наем на Спарк е 45 лева на ден или 5,8 за 20 минути с включен пробег до 200 км , с включено "гориво" !!! И това тепърва ще пада в ПЪТИ с увеличаване на конкуренцията !! С такси май 200 км ще излязат към 200 лева !! Минимум !! А и тоя "минимум за петролки от 100 лева не знам къде си го сънувал , ако можех да давам линкове имам поне 3 на три пъти по-ниска цена !!Коментиран от #32, #37
14:51 09.04.2020
28 гост
До коментар #26 от "1234578":
Личен автомобил в България само до 2-3 години ще излиза 1500-2000 лева годишно , ако ще да гние 90% от времето пред блока , както и става всъщност !!! Само данъците и застраховките ще са над 1100-1300 лева , щото иначе застрахователите ще фалират , а общините няма да могат да си вържат бюджетите , като добавиш покупната цена и елементарна поддръжка плюс гориво ако ще за 200-300 км месечно и ето ти 2-2500 годишно !!! За 3000 км в най-добрия случай , тоест 80-90 ст на км !!!! Май отива доста близко до сегашното такси , а ??!!Коментиран от #34
15:01 09.04.2020
29 Ром ама кубински
До коментар #16 от "гост":
Абе аман от такива като тебе псевдо екоактивисти(терористи)разбирачи.Последните години на соца зимно време през студентската ваканция реших даотида до един зимен курорт който е на около 140км от нас.Сутринта потеглих в 7ч и 21ч пристигнах в хотела.Пътуването вклюваше влак 2часа и тъй като нямаше свободни места и билети и смяна на 4 междинни автобуса за по 20 25км всеки,като на едната спирка откарах около 7-8часа навън,тъй като автобусите бяха пълни и не качваха или пускаха само по 3-4 правостоящи. И така след 14 и нещо часа пристигнах благополучно.Ако искаш да ме върнеш в онова носталгично време с твоите еко -меко шеъринги,шеъррайд простотии върни се ти.15:31 09.04.2020
30 Димов
До коментар #9 от "гост":
Коментарът ми беше против правителственото прахосване на ценни капитали, байчовото. Нищо общо с напъните ти. Ай стига трепери на всяка шумка, като заек у храсти. Излагаш се.16:44 09.04.2020
31 Димов
До коментар #24 от "Сск":
То му е навик. Ние си го знаем.16:49 09.04.2020
32 Димов
До коментар #27 от "гост":
Айде обади се пак, когато тия 45лв за 200км паднат в пъти. Рибата ти в морето ама ти вече си сложил тигана.16:55 09.04.2020
33 СЛЪНЦЕТО
Въздухът по-чист, леко ти е да дишаш!
Природата ни подсказва какво бяхме загубили.
Можем да се поучим и занапред да не ползваме автомобила си за да отидем до квартален магазин или до парка за разходка.
Можем да преосмислим изобщо нуждата от автомобил, особено кореняците софиянци.
Автомобилът означава непрекъснати разходи, пари които л, ако харчим за почивка през почивните дни или отпуската ще се чувстваме прекрасно. Я помислете, наместо 800 лв.за ремонт на возилото, 200 лв.за път и 600 лв. за една седмица почивка на тишина, спокойствие и чист въздух!
Коментиран от #35, #49
16:59 09.04.2020
34 Димов
До коментар #28 от "гост":
С това доказа, че си невръстен и никога не си поддържал кола. Момченце, само горивото ми на година стъпва на 2000лв. А не съм от тия, дето карат по много. Хората винаги ще се стремят да имат собственост. Къща, кола, дрехи, часовник, дори и жена могат да са под наем. Но всеки иска да си има свое. Така е в света на възрастните. Като порастнеш ще видиш.Коментиран от #38, #40
17:00 09.04.2020
35 Димов
До коментар #33 от "СЛЪНЦЕТО":
Абсолютно вярно. Затова лятото съм с колелото. Цялото си семейство оборудвах с такива. Много по-добре е.17:03 09.04.2020
36 Готин
18:09 09.04.2020
37 Я пак
До коментар #27 от "гост":
Живот на спарк ъп около 8 години=3000 дни. Цена 45 000 лева. Сметни себестойност на ден ако приемем че след 8 години постоянно ползване ще можеш да му вземеш 10 000 и си похарчил 5000 за електричество и поддръжка. Струва ли ми се или излизат 13 лева на ден себестойност при 100 процента ползване в най-оптимистичния вариант. Как точно ще падне в пъти? Чакаме ъп! за 15000 нов може би?Коментиран от #39
18:13 09.04.2020
38 гост
До коментар #34 от "Димов":
Ами не си познал и продължаваш да пробутваш личните си щения за "световни закони" , едва ли не !!! Всички проучвания на запад казват , че 75 % от младежите под 30 нямат намерение да имат личен автомобил и споделен или под наем когато им се налага е напълно достатъчен !! Сега какво се щяло на пенсионерите като тебе няма никакво значение , щото бъдещето е на тия , които ти цитирах , а следващите след тях пък съвсем !!! И това е в момента , а не след 10 години !!а първо място сме в Европа по брой автомобили на глава от населението, съобщи главният архитект на столицата Здравко Здравков по време на откриването на двудневния „Обществен форум за Зелена столица“ във Френския културен институт. Като брой единични пътувания, в София пътуват средно по 1,1 човека с един автомобил. През 1961 г. обаче столицата е планирана за 80 автомобила на 1000 човека !!!!!! А в момента са близо 700 на 1000 човека !
Коментиран от #41, #44
18:14 09.04.2020
39 гост
До коментар #37 от "Я пак":
Не чакаме , а вече ги има !!! Ситроен обяви градски електромобил за 20 лева на месец или 12 000 лева за покупка !! И далеч няма да е единствения , даже ще има много по-евтини !!18:17 09.04.2020
40 гост
До коментар #34 от "Димов":
През 2016 г. ЕС има средно 505 автомобила на 1 000 жители. Сред държавите членки Люксембург застана начело на класацията с 662 автомобила на 1 000 души, следвани от Италия (625 автомобила), Малта (615 коли), Финландия (604 автомобила) и Кипър (595 автомобила). За Германия са малко над 500 !В другия край на скалата, най-нисък е броят на автомобилите в Румъния (261 коли: данни за 2015), Унгария (338 коли), Латвия (341 коли) и Хърватия (374 автомобила).
Тоест близо 50% от населението на ЕС няма , не е имало и няма да има личен автомобил , а с очакваните сериозни ограничения в градовете най-вероятно ще достигне 65-70 % !!!!
Коментиран от #42
18:21 09.04.2020
41 Димов
До коментар #38 от "гост":
Не са световни закони, а е човешка природа. Оформя след детската градина. Затова още са ти непознати и необясними. Що е време занапред, ще видиш. А младежите в САЩ под 30г, са дрогирана пасмина нароктофчета, която няма пари за чехли, камо-ли за личен автомобил.20:39 09.04.2020
42 Димов
До коментар #40 от "гост":
А през 1930г, 90% от населението на света нямаше личен автомобил. Но, хей! Днес това е един доста по-малък процент. Броят на колите в света постоянно расте, но само ти си мислиш, че все по-малко хора имали коли. Съотношението на лични коли към то население зависи не само от колите, ке-леш. Зависи и от броят на хората, а той постоянно расте. Абе, да те питам: ти как смяташ да го живееш тоя живот? Утре, когато навършиш 15г, ще решиш да изведеш гаджето на разходка с колата. Как ще я поканиш, като нямаш кола? Ще и кажеш "Мацко, да вземем едно Спаркче под наем, да те водя на дискотека, а?" Няма да има по-жалка твар в цялото ви село, от теб. И кокошките на баба ти ще ти се смеят.20:45 09.04.2020
43 Etnolog
20:50 09.04.2020
44 Димов
До коментар #38 от "гост":
Бъдещето е на тези, които имат акъл и смелост да си го изградят. А ти нямаш нищо от двете. Ние, пенсионерите, ви съградихме доста, че да имате отличен старт. Да не ти казвам аз при какви условия стартирах, че ако ти трябва да тръгнеш така ще си резнеш вените. Мисли ТИ какво ще оставиш на тия, след тебе. Като те гледам, ще им отнемеш правото да имат и чорапи. Гласиш хората да живеят цял живот под наем и на кредит, а самият ти каза, че събираш за Тесла. Що не караш под наем, а искаш да си имаш твоя бе, ли-це-мер-че? Май си голям екоактивист, ама само, ако другите ти извоюват екологията, а?21:06 09.04.2020
45 Тъпанар
До коментар #13 от "vukadin":
Западняците са много прости, сменят си колите на 5-7 години. Купувай вехта кола и се гордей колко си умен селтакКоментиран от #47
21:07 09.04.2020
46 Димов
21:15 09.04.2020
47 Гост
До коментар #45 от "Тъпанар":
Западняците не купуват а взимат на лизинг и на кредит.всичко им е на кредит.и като го уволнят от фирмата живота му приключва.жжена му го напуска. Банката му взима къщата.автосалона му взима колата а жена му го съди за всичко което му остава и за половината което ще има доживот.на вторият месец се бесят.мерси викам аз на техния рахатлък.тук карам кола втора ръка но си е моя.къщата ми също.съкращаван съм няколко пъти но хич не ми дреме и жената още си е с мене.21:23 09.04.2020
48 гост
22:34 09.04.2020
49 sbs
До коментар #33 от "СЛЪНЦЕТО":
Ти СЛЪНЦЕ НЕЧИЕ -като кореняк СОФИЯНЕЦ -колко чесън си изяло и колко глоба плати когато си изгори ЦЪРВУЛИТЕ-ЗАРАДИ ЗАМЪРСЯВАНЕ НА ОКОЛНАТА СРЕДА22:22 11.04.2020
50 sbs
Скъпи модераторе-с какво наруших горе посочените условия че моят коментар беше изтрит и бях лишен от гражданското ми право на свободно слово или това са ВАШИТЕ ПЛАТЕНИ -ПРЕРАБОТЕНИ ФАКТИ
22:36 11.04.2020
51 ГОЛЕМИЯ АЛ
До коментар #11 от "Роб":
ПРАВ СИ РАЗБИРАМ ХОРАТА КОИТО СИ КУПУВАТ МЕРЦЕДЕС....ПОРШЕ....ФЕРАРИ....АМА.....ДА ТЕГЛИШ КРЕДИТ ЗА ДА СИ КУПИШ ГОЛФ И ДА УМРЕШ ОТ ГЛАД , НЕ ГО РАЗБИРАМ........
Коментиран от #52
18:27 12.04.2020
52 Гост
До коментар #51 от "ГОЛЕМИЯ АЛ":
А да теглиш кредит за самолети, докато нямаш пари за лекарства и хляб?20:44 13.04.2020