Last news in Fakti

9 Април, 2020 11:34, обновена 9 Април, 2020 11:46 11 166 52

Продажбите на нови коли в Европа се сриват, но как е в България?

  • нови автомобили-
  • продажба-
  • пандемия-
  • коронавирус-
  • европа-
  • българия

Колко нови коли се продават в Европа и у нас по време на пандемията

Продажбите на нови коли в Европа се сриват, но как е в България? - 1

Интересни показатели дават последните статистики, касаещи продажбата на нови автомобили в страните от Европа и в България. По данни на LMC Automotive, пазарите в Западна Европа през март бележат спад от почти 53%.

Най-сериозен е спадът в продажбата на нови коли в Италия, което е разбираемо предвид обстановката там. Там през миналия месец са продадени с 85% по-малко коли, отколкото през същия период на 2019-а.

Останалите големи пазари в Европа също отчитат сериозни спадове в продажбите на нови коли. В Испания той е -69.3%, във Великобритания -44.5%, а в Германия -37.7%. На другия полюс са страни като Финландия и Швеция, където спадът е само 0.9% и 8.6%, съответно.

Статистиката на LMC Automotive не обхваща нашата страна, но по данни за регистрираните нови автомобили в КАТ, можем да съпоставим ситуацията. А тя съвсем не е изненадваща. Според нея у нас сериозен спад също има, но продажбите продължават да се движат в сравнително прилични нива.

Неведнъж сме казвали, че статистиката на КАТ включва всички регистрации на нови коли у нас, но голяма част от тях не остават в България, а моментално след регистрацията им се извършва т.нар. дерегистрация и следва реизнос.

Въпреки това е видно, че търговията с нови автомобили у нас също страда от извънредното положение и от пандемията. Спадът и в България е осезаем. През март тази година в България са били регистрирани близо 2 000 нови леки и лекотоварни коли, докато за същия период през миналата година регистрациите са били приблизително 3 400.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 18 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 EEE2248

    54 0 Отговор
    42 процента не е спад според вас?
  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Димов

    43 8 Отговор
    Сривът на световният пазар е обясним и се очакваше с тази пандемия. Но при нас, нещата са ненормални. Но, щом имаме пари за самолети, що да нямаме и за коли? За хляб и лекарства не ни стигат, но самолети и коли ще си купуваме. Има един етнос, който живее с такава философия, няма го пиша кой е. Сетете се.

    Коментиран от #9

  • 4 Valio

    49 2 Отговор
    Ей Факти в България не е спаднала а направо е спряла продажбата на нови коли.Един познат работи в Шкода и каза,че освен коли по каско за щети никой друг не стъпва в сервиза по какъвто и да било повод камо ли някой да си купува нова кола.Думите му бяха все едно някой с ножицата отряза всичко от раз.
  • 5 Нещата от живота

    40 6 Отговор
    Реално продажбата на нови автомобили ще се срине, защото хората ще осъзнаят в световен мащаб, че това далеч не е най-важното нещо за което ще си дават парите, както и да теглят заем от бантите и т.н.
    Всичко ще бъде различно...
  • 6 В България са си сринати

    21 3 Отговор
    от много време. Само Дачиите се продават, ама то май сектанта ги купува
  • 7 123

    40 3 Отговор
    То ние с 5000 продадени на година, 4000 от които на фирми... Сме голяма сила
  • 8 Последния софиянец

    16 1 Отговор
    Извънредните положения са от средата на март. Така че процента се дига от първата половина на март.
  • 9 гост

    9 30 Отговор

    До коментар #3 от "Димов":

    Сривът е САМО при петролките , байо , не се пъни с обобщения !!! Електричките цъфтят и връзват , повишението е над 30% !!!!! И тепърва ще се увеличава до края на годината !!!

    Коментиран от #30

  • 10 йога

    13 7 Отговор
    За пръв път от години е измерен по-чист въздух и сеизмографско успоояване поради по-малкото таралясници по пътищата..Аз нямам Жип, а се предвижвам с Марко...
  • 11 Роб

    31 9 Отговор
    Българинът е роб щом стане дума за коли. Няма пари за вафла, но иначе изплаща цял живот кола, която за първите 3 години вече се е обезценила с 40% хаха

    Коментиран от #51

  • 12 Кое му е чудното

    34 2 Отговор
    Какви нови коли , като не си сигурен дали утре няма да останеш без работа !
  • 13 vukadin

    35 13 Отговор
    Купуването на нова кола винаги е било голяма глупост дори и без кризата. Това са пари дадени на вятъра. До 2-3 години колата се е обезценила с 50-70%. Които е баламурник да ги дава тея пари.

    Коментиран от #16, #45

  • 14 Трябва стандарт.

    32 1 Отговор
    Ние кога сме имали стандарт за да купуваме ново коли, никога и с този Бащица, през 22 век. А новите са едни боклуци, които струват двойно на купувача. Едва ли има 5% от населението които могат да си купят, а сега след короната няма да има. Огрсбването на българина е от десетилетия, който го е управявал крал и мамил, да пълни гуша. А Батко, защото е умник от класа цели 10 години ни приказва, че богатеем, имаме стандарт и ходим всеки уикенд в Гърция, се оказа, резерва от 8 милиярда изчезна за 10 дни, изчезна и Държавния резерв, хазната празна!!! Къде са, само Той може да каже. Те са по сметките му, за нова къщичка за Мис Гащи и детенцето им, за семки и бонбонки и за образование в елитни колежи и университети. Грижовен бащица е, нема съмнение!!!
  • 15 Сск

    15 3 Отговор
    Защо гледат регистрациите в КАТ?Повечето от тези коли може да са закупени преди месеци и просто сега да са доставени.

    Коментиран от #17

  • 16 гост

    10 12 Отговор

    До коментар #13 от "vukadin":

    Абсолютно е така , но за съжаление същото важи и за дрехи , мебели , електроника , бяла техника и т.н !!! Но при тях поне следващите разходи са пренебрежителни , докато при автомобила и втора ръка да го вземеш , текущите разходи са като на нов и отгоре и колкото повече го ползваш се увеличават , често до 3-4 , че и 10 пъти на покупната цена ! Примерно за кола за 4000 лева с която си минал 100 000 км ще дадеш около 10 000 само за гориво , отделно "обслужеването" !!!! Точно това не могат да сметнат ганьовците , а практичните немци примерно все по-масово се отказват от личен автомобил и ползват такъв под наем само когато им се наложи ,а за всеки ден обществен транспорт , велосипеди или в краен случай споделени автомобили !!! А над 50% от тях НИКОГА не са имали личен автомобил и няма да имат , факт от статистиката и то при средни доходи от 3-4 000 евро месечно !!!

    Коментиран от #21, #24, #26, #29

  • 17 Марто

    8 2 Отговор

    До коментар #15 от "Сск":

    Когато и да са доставени, когато се продадата се регистрират.

    Коментиран от #19

  • 18 Еми хайде

    17 1 Отговор
    да чакаме кризи мризи и да не купуваме нищо а?Да свърши живота и да чакаме вируса и ББ да ни оправи.Естествено който има нужда ще си купи.Тази статия е като всичко което се пише навсякъде.В този сайт сичкото експерт го играе.Живейте си живота ве хора.Кратък е.
  • 19 Сск

    7 5 Отговор

    До коментар #17 от "Марто":

    Не съм много наясно,но аз щях да си купувам нов Супърб и като ми казаха че ще я чакам 6 месеца се отказах.Та как се регистрира нещо което ще се произведе след половин година?
  • 20 123

    19 5 Отговор
    Всичко е ре-експорт, т.е. реалните нови коли оставащи в БГ са макс 10 000 на година, от които 8000 са през фирми, най-ниските нива на оборудване, най-евтините двигатели и модели коли, на фирмени и данъчни кредити доста изгодни. Макс 2000 - 2500 коли се продават и оставт в БГ на частни лица. Бедни сме

    Коментиран от #22

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 гост

    8 5 Отговор

    До коментар #20 от "123":

    За твое съжаление официалните факти са съвсем различни !! Това че много коли се купуват през фирми , за да се ползват различни облекчения не променя факта , че са основно за лично ползване !! 95 % от продажбите на Мерцедес , Ауди и БМВ у нас са през фирми , само да ми кажеш колко такива си видял да се ползват за баничарки ?? А по всички статистики са рекордни на глава от населението !! Същото важи и за други марки , примерно даже Киа и Хюндай , ама 90% от продадените са "джипове" с миниатюрни багажници !!! С тях освен наркотици и лекарства (легални наркотици) каква друга "стока" ще транспортираш ???? От 40 000 отчетени продажби баничарките от всички марки са под 2 000 !! Още нещо да си пофантазираш ???
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Сск

    5 4 Отговор

    До коментар #16 от "гост":

    Доста глупости си изписал!

    Коментиран от #31

  • 25 Next

    15 2 Отговор
    Новите автомобили в България въобще не се купуват, освен ако не си политик , олигарх или мутра. И аз си купувам втора ръка , не съм мутра.
  • 26 1234578

    11 3 Отговор

    До коментар #16 от "гост":

    Кола под наем излиза около 100 лева на ден в България. И то не е кола, а нещо подобно на количките дето пазаруваме с тях в големите вериги. Горе долу толкова им е голям багажника.

    Коментиран от #27, #28

  • 27 гост

    3 4 Отговор

    До коментар #26 от "1234578":

    Минималния наем на Спарк е 45 лева на ден или 5,8 за 20 минути с включен пробег до 200 км , с включено "гориво" !!! И това тепърва ще пада в ПЪТИ с увеличаване на конкуренцията !! С такси май 200 км ще излязат към 200 лева !! Минимум !! А и тоя "минимум за петролки от 100 лева не знам къде си го сънувал , ако можех да давам линкове имам поне 3 на три пъти по-ниска цена !!

    Коментиран от #32, #37

  • 28 гост

    3 6 Отговор

    До коментар #26 от "1234578":

    Личен автомобил в България само до 2-3 години ще излиза 1500-2000 лева годишно , ако ще да гние 90% от времето пред блока , както и става всъщност !!! Само данъците и застраховките ще са над 1100-1300 лева , щото иначе застрахователите ще фалират , а общините няма да могат да си вържат бюджетите , като добавиш покупната цена и елементарна поддръжка плюс гориво ако ще за 200-300 км месечно и ето ти 2-2500 годишно !!! За 3000 км в най-добрия случай , тоест 80-90 ст на км !!!! Май отива доста близко до сегашното такси , а ??!!

    Коментиран от #34

  • 29 Ром ама кубински

    10 0 Отговор

    До коментар #16 от "гост":

    Абе аман от такива като тебе псевдо екоактивисти(терористи)разбирачи.Последните години на соца зимно време през студентската ваканция реших даотида до един зимен курорт който е на около 140км от нас.Сутринта потеглих в 7ч и 21ч пристигнах в хотела.Пътуването вклюваше влак 2часа и тъй като нямаше свободни места и билети и смяна на 4 междинни автобуса за по 20 25км всеки,като на едната спирка откарах около 7-8часа навън,тъй като автобусите бяха пълни и не качваха или пускаха само по 3-4 правостоящи. И така след 14 и нещо часа пристигнах благополучно.Ако искаш да ме върнеш в онова носталгично време с твоите еко -меко шеъринги,шеъррайд простотии върни се ти.
  • 30 Димов

    3 0 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    Коментарът ми беше против правителственото прахосване на ценни капитали, байчовото. Нищо общо с напъните ти. Ай стига трепери на всяка шумка, като заек у храсти. Излагаш се.
  • 31 Димов

    3 0 Отговор

    До коментар #24 от "Сск":

    То му е навик. Ние си го знаем.
  • 32 Димов

    4 1 Отговор

    До коментар #27 от "гост":

    Айде обади се пак, когато тия 45лв за 200км паднат в пъти. Рибата ти в морето ама ти вече си сложил тигана.
  • 33 СЛЪНЦЕТО

    5 5 Отговор
    Обърнете внимание колко спокойна стана София, някак приятно различна, след налагане на мерките.
    Въздухът по-чист, леко ти е да дишаш!
    Природата ни подсказва какво бяхме загубили.
    Можем да се поучим и занапред да не ползваме автомобила си за да отидем до квартален магазин или до парка за разходка.
    Можем да преосмислим изобщо нуждата от автомобил, особено кореняците софиянци.
    Автомобилът означава непрекъснати разходи, пари които л, ако харчим за почивка през почивните дни или отпуската ще се чувстваме прекрасно. Я помислете, наместо 800 лв.за ремонт на возилото, 200 лв.за път и 600 лв. за една седмица почивка на тишина, спокойствие и чист въздух!

    Коментиран от #35, #49

  • 34 Димов

    8 1 Отговор

    До коментар #28 от "гост":

    С това доказа, че си невръстен и никога не си поддържал кола. Момченце, само горивото ми на година стъпва на 2000лв. А не съм от тия, дето карат по много. Хората винаги ще се стремят да имат собственост. Къща, кола, дрехи, часовник, дори и жена могат да са под наем. Но всеки иска да си има свое. Така е в света на възрастните. Като порастнеш ще видиш.

    Коментиран от #38, #40

  • 35 Димов

    4 2 Отговор

    До коментар #33 от "СЛЪНЦЕТО":

    Абсолютно вярно. Затова лятото съм с колелото. Цялото си семейство оборудвах с такива. Много по-добре е.
  • 36 Готин

    3 2 Отговор
    Софиянец съм но, следващата седмица съм на нивата. Оране, садене и пръскане ме чака. Нов автомобил не се яде. Ще се опитам първо да осигуря прехраната.
  • 37 Я пак

    4 0 Отговор

    До коментар #27 от "гост":

    Живот на спарк ъп около 8 години=3000 дни. Цена 45 000 лева. Сметни себестойност на ден ако приемем че след 8 години постоянно ползване ще можеш да му вземеш 10 000 и си похарчил 5000 за електричество и поддръжка. Струва ли ми се или излизат 13 лева на ден себестойност при 100 процента ползване в най-оптимистичния вариант. Как точно ще падне в пъти? Чакаме ъп! за 15000 нов може би?

    Коментиран от #39

  • 38 гост

    2 6 Отговор

    До коментар #34 от "Димов":

    Ами не си познал и продължаваш да пробутваш личните си щения за "световни закони" , едва ли не !!! Всички проучвания на запад казват , че 75 % от младежите под 30 нямат намерение да имат личен автомобил и споделен или под наем когато им се налага е напълно достатъчен !! Сега какво се щяло на пенсионерите като тебе няма никакво значение , щото бъдещето е на тия , които ти цитирах , а следващите след тях пък съвсем !!! И това е в момента , а не след 10 години !!
    а първо място сме в Европа по брой автомобили на глава от населението, съобщи главният архитект на столицата Здравко Здравков по време на откриването на двудневния „Обществен форум за Зелена столица“ във Френския културен институт. Като брой единични пътувания, в София пътуват средно по 1,1 човека с един автомобил. През 1961 г. обаче столицата е планирана за 80 автомобила на 1000 човека !!!!!! А в момента са близо 700 на 1000 човека !

    Коментиран от #41, #44

  • 39 гост

    2 4 Отговор

    До коментар #37 от "Я пак":

    Не чакаме , а вече ги има !!! Ситроен обяви градски електромобил за 20 лева на месец или 12 000 лева за покупка !! И далеч няма да е единствения , даже ще има много по-евтини !!
  • 40 гост

    0 5 Отговор

    До коментар #34 от "Димов":

    През 2016 г. ЕС има средно 505 автомобила на 1 000 жители. Сред държавите членки Люксембург застана начело на класацията с 662 автомобила на 1 000 души, следвани от Италия (625 автомобила), Малта (615 коли), Финландия (604 автомобила) и Кипър (595 автомобила). За Германия са малко над 500 !
    В другия край на скалата, най-нисък е броят на автомобилите в Румъния (261 коли: данни за 2015), Унгария (338 коли), Латвия (341 коли) и Хърватия (374 автомобила).
    Тоест близо 50% от населението на ЕС няма , не е имало и няма да има личен автомобил , а с очакваните сериозни ограничения в градовете най-вероятно ще достигне 65-70 % !!!!

    Коментиран от #42

  • 41 Димов

    6 2 Отговор

    До коментар #38 от "гост":

    Не са световни закони, а е човешка природа. Оформя след детската градина. Затова още са ти непознати и необясними. Що е време занапред, ще видиш. А младежите в САЩ под 30г, са дрогирана пасмина нароктофчета, която няма пари за чехли, камо-ли за личен автомобил.
  • 42 Димов

    5 0 Отговор

    До коментар #40 от "гост":

    А през 1930г, 90% от населението на света нямаше личен автомобил. Но, хей! Днес това е един доста по-малък процент. Броят на колите в света постоянно расте, но само ти си мислиш, че все по-малко хора имали коли. Съотношението на лични коли към то население зависи не само от колите, ке-леш. Зависи и от броят на хората, а той постоянно расте. Абе, да те питам: ти как смяташ да го живееш тоя живот? Утре, когато навършиш 15г, ще решиш да изведеш гаджето на разходка с колата. Как ще я поканиш, като нямаш кола? Ще и кажеш "Мацко, да вземем едно Спаркче под наем, да те водя на дискотека, а?" Няма да има по-жалка твар в цялото ви село, от теб. И кокошките на баба ти ще ти се смеят.
  • 43 Etnolog

    6 0 Отговор
    Как ще си купувате стари дъргели, ако преди това някой не си е купил нова кола ... Всяка стара, някога е била нова...
  • 44 Димов

    9 0 Отговор

    До коментар #38 от "гост":

    Бъдещето е на тези, които имат акъл и смелост да си го изградят. А ти нямаш нищо от двете. Ние, пенсионерите, ви съградихме доста, че да имате отличен старт. Да не ти казвам аз при какви условия стартирах, че ако ти трябва да тръгнеш така ще си резнеш вените. Мисли ТИ какво ще оставиш на тия, след тебе. Като те гледам, ще им отнемеш правото да имат и чорапи. Гласиш хората да живеят цял живот под наем и на кредит, а самият ти каза, че събираш за Тесла. Що не караш под наем, а искаш да си имаш твоя бе, ли-це-мер-че? Май си голям екоактивист, ама само, ако другите ти извоюват екологията, а?
  • 45 Тъпанар

    5 1 Отговор

    До коментар #13 от "vukadin":

    Западняците са много прости, сменят си колите на 5-7 години. Купувай вехта кола и се гордей колко си умен селтак

    Коментиран от #47

  • 46 Димов

    6 0 Отговор
    Този форум е пълен с псевдоекоактивисти. Съдят другите, че карали петролни коли, а самите те са с коли на дизел. Убеждават те колко по-добре било да си нямаш лична кола, а те имат по две, че и за трета събират. Кълнат се в неоспоримият, предстоящ ръст на акциите, на Тесла, а не са си купили нито една акция. Говорят за зелена планета, а работят на бензиностанция и не знаят как се сади пипер, камо ли да са посадили някое дърво. Ли-це-мер-чен-ца!
  • 47 Гост

    8 2 Отговор

    До коментар #45 от "Тъпанар":

    Западняците не купуват а взимат на лизинг и на кредит.всичко им е на кредит.и като го уволнят от фирмата живота му приключва.жжена му го напуска. Банката му взима къщата.автосалона му взима колата а жена му го съди за всичко което му остава и за половината което ще има доживот.на вторият месец се бесят.мерси викам аз на техния рахатлък.тук карам кола втора ръка но си е моя.къщата ми също.съкращаван съм няколко пъти но хич не ми дреме и жената още си е с мене.
  • 48 гост

    3 0 Отговор
    Голяма част от новите коли се купуват тук защото са по-евтини и заминават за Западна Европа.
  • 49 sbs

    1 0 Отговор

    До коментар #33 от "СЛЪНЦЕТО":

    Ти СЛЪНЦЕ НЕЧИЕ -като кореняк СОФИЯНЕЦ -колко чесън си изяло и колко глоба плати когато си изгори ЦЪРВУЛИТЕ-ЗАРАДИ ЗАМЪРСЯВАНЕ НА ОКОЛНАТА СРЕДА
  • 50 sbs

    1 0 Отговор
    ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.

    Скъпи модераторе-с какво наруших горе посочените условия че моят коментар беше изтрит и бях лишен от гражданското ми право на свободно слово или това са ВАШИТЕ ПЛАТЕНИ -ПРЕРАБОТЕНИ ФАКТИ
  • 51 ГОЛЕМИЯ АЛ

    1 0 Отговор

    До коментар #11 от "Роб":

    ПРАВ СИ РАЗБИРАМ ХОРАТА КОИТО СИ КУПУВАТ МЕРЦЕДЕС....ПОРШЕ....ФЕРАРИ....
    АМА.....ДА ТЕГЛИШ КРЕДИТ ЗА ДА СИ КУПИШ ГОЛФ И ДА УМРЕШ ОТ ГЛАД , НЕ ГО РАЗБИРАМ........

    Коментиран от #52

  • 52 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #51 от "ГОЛЕМИЯ АЛ":

    А да теглиш кредит за самолети, докато нямаш пари за лекарства и хляб?