Last news in Fakti

8 Май, 2020 10:19 5 729 18

Нов кросоувър от Mazda със задвижване на задните колела и 3.3-литров шестак

  • mazda-
  • cx-50
Нов кросоувър от Mazda със задвижване на задните колела и 3.3-литров шестак - 1

Подробности в интернет се появиха за новия кросоувър на Mazda. Информацията идва от испанския портал Coche Spias, който разкрива подробности за новия кросоувър Mazda CX-50. Според испанците този автомобил с повишена проходимост ще стане наследник на CX-5, ще се базира на платформа със задно задвижване и ще е с надлъжен двигател, а гамата от агрегати ще се състои от четири- и шестцилиндрови мотори.

Технически новият кросоувър Mazda CX-50 ще бъде близък до четвъртото поколение Mazda6, като и двата модела ще бъдат разработени на "голямата" модулна платформа Large Architecture. Базовите модификации ще разполагат със задно задвижване, а по-скъпите ще имат задвижване на четирите колела. Очаква се Mazda CX-50 да бъде значително по-голям от сегашния кросоувър CX-5 с дължина 4.55 метра и да се превърне в конкурент на Lexus NX.

Нов кросоувър от Mazda със задвижване на задните колела и 3.3-литров шестак

Именно поради тази причини са предвидени и по-мощни двигатели. Базовият бензинов кросоувър ще получи 2.5-литров бензинов двигател SkyActiv-G с мощност 190 конски сили (270 Нм) и умерено хибридна 48-волтова надстройка. Нафтовата вариация пък ще разполага с 2.2-литров дизелов двигател SkyActiv-D със същата мощност и с 450 Нм въртящ момент. Ще има и бензинов четирицилиндров вариант SkyActiv-G с 230 конски сили (420 Нм) с турбокомпресор.

Топ версиите ще разчитат на шестцилиндрови мотори: 3.0-литров бензинов двигател от новата линия SkyActiv-X с хибридна технология (285 конски сили и 340 Нм въртящ момент) или 3.3-литров турбодизел със същата мощност с тяга до 600 Нм , Източникът не предоставя информация за трансмисиите на CX-50, но може да се очаква комбинация от шестцилиндрови двигатели и нова 8-степенна автоматична трансмисия. Mazda все още не коментира изтичането на спецификации за наследника на CX-5.

Японската преса твърди, че компанията е фокусирана върху разработването на нова глобална архитектура и разработка на двигатели, така че ще се въздържа от всякакви нови продукти в следващите две години. Вероятно първият модел на новата платформа със задвижване на задните колела ще бъде седанът Mazda6, а кросоувърът ще попълни моделната гама. В тази ситуация, Mazda CX-50 ще влезе на пазара не по-рано от 2023 година.


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 11 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ФЕН

    43 7 Отговор
    Мазда вече изпревари тойота и в двигатели и в дизайн

    Коментиран от #2

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Станимир

    50 2 Отговор
    Така като гледам, след време ще се минава от БМВ на Мазда, немците почнаха да минават на предно при по малките си модели, японците минават отново на задно с редови 6 цилиндрови мотори. Едно голямо БРАВО на Мазда, за това решение.
  • 4 пфу

    5 18 Отговор
    Голяма теснотия вътре бря
  • 5 jар

    9 7 Отговор
    Модела изглежда страхотно но в дизайна проличава сходство с Инфинити което не прави чест на Мазда.
  • 6 Борил

    23 0 Отговор
    Уха, надлъжен двигател и задно задвижване за 6-цата ...
  • 7 Да ви го туpa

    4 19 Отговор
    А еконормите как са?

    Коментиран от #9, #16

  • 8 Гост

    1 2 Отговор
    Моля някой собственик на Мазда да сподели мнение за колите.Масово на бг пазар се предлага марката,добър дизайн на относително ниска цена,та питам къде е уловката?

    Коментиран от #13

  • 9 Ввв

    22 2 Отговор

    До коментар #7 от "Да ви го туpa":

    Еконормите са перфектни,ти карай 3 цилиндровата косачка и не мисли за истинските коли!!!

    Коментиран от #10

  • 10 Да ви го туpa

    4 21 Отговор

    До коментар #9 от "Ввв":

    Ще видим като спрат двг в градовете над 1.5 4 цилиндъра къде ще ги карате на село на поляната.
  • 11 Ввв

    17 2 Отговор
    Ще се карат още дъъълго в града,въпросът е ти и твоите дружки да изберете между 1.0 и “големия” 1.2 двигател с 3 турбини,понеже сте “еко”

    Коментиран от #12

  • 12 Да ви го туpa

    3 7 Отговор

    До коментар #11 от "Ввв":

    Е ще се карат ама на село.Хаха
  • 13 Собственик

    12 2 Отговор

    До коментар #8 от "Гост":

    Дизел не ти препоръчвам, бензиновите са си също с добър разход и много по-надеждни, стига да ти харесва атмосферен двигател. Кола, като кола, като всяка друга с плюсове и минуси. Евтина обаче, не мисля. Освен ако не гледаш внос от Щатите. За след 2012-а говоря, Skyactive моделите.Там вече има лека уловка, ако за нея питаш. Те не са Японско производство, двигателите работят под различна степен на сгъстяване. Частите също не са еднакви и се чака по месец. В сервиз на Мазда ще ти откажат да я сервизират, ако това те вълнува разбира се. За история на колата недей пита изобщо, няма как да разбереш какво се е случвало с нея. Ако не гледаш внос от Щатите ще видиш, че всъщност европейските не са евтини.
  • 14 Японеца

    8 0 Отговор
    НА дизайн са я докарали. Различна от еднаквите немски боклуци айуди, бенве и вече мерцедес С 3.3 трябват най-малко 330к.с., а те 285!
  • 15 Голям Слон

    6 0 Отговор
    В задното предаване е истината. И редовите шестаци. Науката си го е казала, кои двигатели са най-добре балансирани - редови шестак, v-образен осмак и боксер ;-) От последния за момента ще се въздържа, но другите два в комбинация със задно предаване и всички електронни глупотевини по стабилизация ИЗКЛЮЧЕНИ :-))) И всичко това го пиша, като върл противник на дрифтовете и крайното агресивно шофиране.
  • 16 Дреме ми за........

    3 0 Отговор

    До коментар #7 от "Да ви го туpa":

    Еконормите. Ама ако искаш питай американците за нормите.
  • 17 123

    4 1 Отговор
    Хубави са маздите, много даже. Ама си имат своите кусури, типично японски. Говоря като потребител, въртиш ключа и тръгваш! Хубав дазайн, ама тесни. Здрави двигатели, ама лакоми при динамично шофиране! Луксозен дизайн, но слаба вариация на екстри! Като добавим към това високата цена, 3 годишната гаранция ( за повече се доплаща), липсата на адекватен сервиз, ииии, ми тя става направо бутикова кола! Аз обаче като автомобилен фен, абсолютно всеки път им се радвам! Може би, заради носталгията която още имам по старата ми 626😀
  • 18 Гошо

    4 1 Отговор
    Евала на жапанките, 3.3 шестак а не оная чекия от мерцедес с 5 турбини за крос... ала бала!