Оранжев "Москвич", престоял повече от 30 години в гараж, стана най-новото попълнение в колекцията от "капсули на времето" на украинския блогър Roma Urraco. Седанът от модела АЗЛК-2140 е произведен през 1983 г. и от тогава досега е изминал едва 836 км.
Въпреки дългите години без движение "Москвето" се намира в много добро състояние. По каросерията, боядисана в цвят "Кентвър", няма никаква ръжда. Запазени са дори заводските гуми.
Под предния капак има дебел слой прах, което е обяснимо предвид трите десетилетия "заточение" в бетонната кутийка. Салонът обаче е понесъл въздействието на времето по-зле. Тапицерията изглежда захабена, а огледалото е паднало.
"Москвич-2140" се произвежда в Автомобилния завод на Ленинския комсомол от 1976 до 1988 г. и завод "Балкан" в Ловеч (до 1986 г.). За 12 години от конвейерите слизат 818 хил. бройки.
Моделът представлява модернизирана версия на "Москвич-412". Оборудва се с 1.5-литров четирицилиндров двигател УЗАМ-412 с мощност 75 к.с. и четиристепенна предавателна кутия с ръчно превключване.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 сектант
Коментиран от #37, #61
14:35 27.05.2020
2 азлк
Ех, спомени...
14:35 27.05.2020
3 Byg
Коментиран от #36
14:36 27.05.2020
4 ОЗ Генерал Полковник Добрев
14:38 27.05.2020
5 миролюб бенатов
14:40 27.05.2020
6 Бау
Коментиран от #98
14:43 27.05.2020
7 TOFL
Коментиран от #32
14:44 27.05.2020
8 Селянина с колелото
15:04 27.05.2020
9 qwerty
Коментиран от #40
15:09 27.05.2020
10 Дедо ми
Коментиран от #46, #87
15:17 27.05.2020
11 jap
Коментиран от #47, #49, #62
15:21 27.05.2020
12 куку руку ку
15:23 27.05.2020
13 куку руку ку
15:57 27.05.2020
14 лапнишарани
Коментиран от #23, #26
16:43 27.05.2020
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Бай Ламби
Коментиран от #56
16:54 27.05.2020
17 Аман
Коментиран от #19
16:57 27.05.2020
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Факт!
До коментар #17 от "Аман":
Руското посолство плаща а Касабов като виден комунист е фен на рубльонките.17:08 27.05.2020
20 Моско
Коментиран от #21, #24, #28
17:31 27.05.2020
21 Е хубаво де, карай си ги!
До коментар #20 от "Моско":
Всеки си има собствени критерии. След като москвичите задоволяват твоите, ползвай си ги със здраве! Важното е ти да си доволен.Останалите имаме други критерии за автомобил, така че не благодаря, не е необходимо да препоръчаш москвичите. Няма да се възползваме от предложението.
17:44 27.05.2020
22 БАН
17:47 27.05.2020
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Отечественое Наилучшее
17:52 27.05.2020
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Tangens
Коментиран от #30, #77
17:55 27.05.2020
30 Random
До коментар #29 от "Tangens":
Хахахахаха...18:19 27.05.2020
31 дявола
18:55 27.05.2020
32 Random
До коментар #7 от "TOFL":
123, 124 се е появил 1984/198519:05 27.05.2020
33 Али Реза Текин
Коментиран от #65
19:21 27.05.2020
34 SAAB
Коментиран от #38
19:34 27.05.2020
35 ИВАН
19:41 27.05.2020
36 m1l3n4y
До коментар #3 от "Byg":
ахахахаахХахах19:43 27.05.2020
37 m1l3n4y
До коментар #1 от "сектант":
ХАХАХХАХАХ19:44 27.05.2020
38 габровец от варна
До коментар #34 от "SAAB":
Дааа така беше(било).Ама и тогава се радваха хората,кола е и то нова.Щото западна можеш да имаш само на плакат.За обикновените хора иде реч.19:46 27.05.2020
39 8888
19:48 27.05.2020
40 SAAB
До коментар #9 от "qwerty":
Ня дядо ти парашутните гащи......да чатеш и да помниш ! Кага са ги планирали и произвеждали уконцепцията е била да има производство...много и чсто ! Пари за народа и икономиката върти....ДО тая конципция капиталистите узряха чак 2000година....и ти от тогово со но еднодневки ! Та кой е бил по.умен о от кога ? Будала си ти ...и тоЛкуз :)20:01 27.05.2020
41 стоян
Коментиран от #42
20:51 27.05.2020
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Някой си
21:09 27.05.2020
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 Асен
До коментар #10 от "Дедо ми":
Явно не си карал за да говориш така, произвеждало се е автомобил които е закупуван нов може да чакаш но караш чисто нова кола а не 15 годишен Мерцедес или Бмв и в българия си викаме нова си е още. Кола която като се счупи отваряш капака и можеш сам да поправиш, стига да имаш елементарни знания и инструмент. Поне тогава се е произвеждало нещо сега какво ще им покажеш че се произвежда ?22:29 27.05.2020
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 Deutsch
Няма такъв друг такъв мусър..напечен МПС и то украински.
Коляновала му се счупи,колелата тръгнаха пред него да вървят по пътя-всичко се късаше и то кога беше още нов...Остай-Имаш Желание!
Аве Трагедия
Коментиран от #80
23:25 27.05.2020
49 Deutsch
До коментар #11 от "jap":
Често съм се чудил има ли по голям боклук от Москвич" -Ами има ...и за твое съжаление,не е от Россия-та, ..а от сбърканата Хохолия -и е Заз 968 -Отмъщението на ония украински кукурузник -Н.Хрушчов.Няма такъв друг такъв мусър..напечен МПС и то украински.
Коляновала му се счупи,колелата тръгнаха пред него да вървят по пътя-всичко се късаше и то кога беше още нов...Остай-Имаш Желание!
Аве Трагедия
Коментиран от #50
23:26 27.05.2020
50 габровец от варна
До коментар #49 от "Deutsch":
Аз пък имам точно такъв ЗАЗ.Може да е всякакъв,ама си го кътам щото и насън мога да го разглобя.Пък части имам за три ЗАЗ-а.И който каквото и да казва пак си е кола.Коментиран от #82
01:38 28.05.2020
51 Цена
08:00 28.05.2020
52 За времето си
09:33 28.05.2020
53 АЗЛК
09:43 28.05.2020
54 Дедо1
09:46 28.05.2020
55 АЗЛК
Коментиран от #97
10:12 28.05.2020
56 Този коментар е премахнат от модератор.
57 АЗЛК
Коментиран от #81
10:29 28.05.2020
58 незнайко
«УМЗ Москвич 412» (в автомобилях «Москвич 412») Годы производства 1966—2001 ! Начале 1990 г. на базе 1,5-литрового УЗАМ-412 стали выпускаться модификации 1,6, 1,7 и 1,8 литров. В 1995 году появилась самая мощная 2-литровая модификация с индексом 3320.
Коментиран от #59
10:31 28.05.2020
59 АЗЛК
До коментар #58 от "незнайко":
Да, така е, доработването на двигателя УМЗ до УЗАМ се наложи поради усилията им да изкарат новия модел 2141, АЛЕКО. Тогава хвърлиха много труд докато приспособят стария мотор за тежка кола с предно предаване и редови монтаж на двигателя. Но най-големия проблем на Уфимовския мотор е, че достига максималния си въртящ момент чак при максимални обороти - 5800, а не при 3000, както всички нормални двигатели. Тоест, колата почва да тегли истински, като надуе човек мотора на мах. Сещате се колко е хубаво и полезно това и за двигателя, и за разхода на гориво.10:44 28.05.2020
60 Искрено пожелание
10:50 28.05.2020
61 Рачу Режи Рибъ
До коментар #1 от "сектант":
А сега какво караш? Каква е цената на поддръжката му? А на горивото му? Не се подигравай, тоггава имаше много, много стойностни неща! Техниката не бе от тях, но сравнена днес, с търговско-тарикатските изделия - си е бижу!10:57 28.05.2020
62 Blackthorn
До коментар #11 от "jap":
Всичко съвременно немско е по-голям боклук от този Москвич!Коментиран от #67
11:08 28.05.2020
63 Съдията Дред
11:11 28.05.2020
64 Космич
Коментиран от #76
11:18 28.05.2020
65 Пунта Мара
До коментар #33 от "Али Реза Текин":
Сигурно ти викат Анна11:18 28.05.2020
66 ЪРП
ПЪРВАТА НЕЗАБРАВИМА КОЛА, НА КОЯТО И АЗ СЕ УЧИХ ДА ШОФИРАМ.....
11:36 28.05.2020
67 имахме все москвичи
До коментар #62 от "Blackthorn":
Ти карал ли си Москвич? Имал ли си Москвич? За да кажеш подобна глупост трябва да и или много пиян или да нямаш грам мозък в главата!По голям боклук от Москвича няма, за това фалира завода, никой не иска да кара това подобие на кола, дори и по новия модел, който излезе, Алеко!
11:51 28.05.2020
68 Този коментар е премахнат от модератор.
69 Този коментар е премахнат от модератор.
70 Телевизора на Елвис
11:56 28.05.2020
71 имахме все москвичи
По това време, само от стоене в гаража бше станал на пълна развалина, гумените уплътнения и гарнитурите си бяха заминали, а колко ръждясва не е истина.
Руският кенеф харчеше 15 на сто бензин и не вървеш въобще, над 80 км/ч имаш чувството, че ще излети, управлението му е, като на трактор!
Единственото здраво нещо му е окачването, отпред е на пружини, а отзад е на ресьори, което означава, че може да товари много, баща ми го вкарваше в нивата, когато прибирахме картофите и го товарихме с какво ли не, само за това съм го признал. Москвича не е кола, а нещо средно между кола и трактор, работен кон, но не и кола за пътуване.
11:59 28.05.2020
72 Българин
13:23 28.05.2020
73 mof4ik
14:01 28.05.2020
74 Рееставратори
15:28 28.05.2020
75 И аз имах
15:35 28.05.2020
76 И аз имах
До коментар #64 от "Космич":
Я порови малко и виж модела от 1985.Странични огледала, пластмасови брони с мигачи в тях, цветно табло и т. н.Не се изказвайте неподготвени като не сте виждали15:42 28.05.2020
77 И аз имах
До коментар #29 от "Tangens":
Ало... Тогава Хюндай не го е имало... А първото "ПОНИ" е едва след 1989 г.15:50 28.05.2020
78 Непознат
17:35 28.05.2020
79 ima6migla
Коментиран от #89
17:47 28.05.2020
80 Този коментар е премахнат от модератор.
81 Едно уточнение
До коментар #57 от "АЗЛК":
колега за полския ФИАТ,разликата му с оригинала е в това,че полския е на архаичното шаси на предходния италиански модел 1300 и 1500 тези с перките,а италианския е с подобрения различни от предходните. Наскоро го научих това,а Полонеза е на шасито на полския ФИАТ с нова каросерия и доработен двигател.17:50 28.05.2020
82 Дядо Ставри
До коментар #50 от "габровец от варна":
Вероятно си някой селяндур банка.Коментиран от #84
18:03 28.05.2020
83 Този коментар е премахнат от модератор.
84 Този коментар е премахнат от модератор.
85 Deutsch
До коментар #80 от "Някой":
Ами,Колега може да си имал и Късмет -Знам ли?Нашият Запорожец 368 ,беше купен чисто нов 1979.година ,Бял и ни побелява косите от него.
Скъсване на Коляно-Вал поради лош материал ( шупла), при Редовно поддържане с ремонти и обслужване с консумативи. Предното ляво колело се скъса на скорост 60-70 и си продължи напред 30 метра и то на асфалта. Не веднъж губеше скоростите и на място -Лягане,Ставане ..-Аве'..това си беше той -ЗАз 968.-"ЧИСТО САМОРОДНО украинско ЗЛАТО"
Иначе, се катереше -там къде вървеше по чукарите и балканите само Уаз-ката, по ония години.Черен път и въобще без път -не са Плашише -ама Хич!
А ..да забравих -Беше и снегорин ..ако не спреш на място или не изгубиш пътя ,като ориентир и не излезеш от него- Бие в снега Пъртина на 0.50-0.60 метър сняг и то километри подред.
Може би това упражнение -може да го повтори единствено в клас -ЛЕКА кола "ауди" Куатро"...А друга само с един задвижващ мост-предно или задно-Незнам, как ще се пробва Въобще на тая дисциплина :-)
Коментиран от #93
20:54 28.05.2020
86 Този коментар е премахнат от модератор.
87 БАШ МАИСТОРА К Господинов
До коментар #10 от "Дедо ми":
абе маи на теб дядоти е работил дърводелец както те усещам , какви са тези ремонти на 1000 км. бе братленце , тоя да не би с плуга да е орал на нивата , да си го е ползвал за трактор , а каруцата я е теглил с дърва за ремарке , абе то колата е да ти върши работа , ама чак пак токоз , ващо е прекалено работа , то за туи дядоти все ремонти е правил / ЩОТО Е БИЛ ВЪВОДЕЛЕЦ /, А НЕ ПРОФЕСИОНАЛЕН ШОФЬОР.22:05 28.05.2020
88 Рачо
Или това или чакаш . Много чакаш .
Тогава това беше третата кола по избор .
Волга , Полски фиат , Лада ,- това беше топа .
След Космича бяха зазките и трабитата .
Нама значение каква кола имаш - важното беше , че имаш накаква кола.
Сега имам по 1,5 коли на член от семейство ...
Трънчат си пред блока и ми правят ядове и разходи .
23:11 28.05.2020
89 Гошо
До коментар #79 от "ima6migla":
Баш 800км. си показва. Последната цифра е за метри 100,200,300 и тн. И на ладата беше такъв долу горе. 99 хиляди 999 му е максималното полазание.00:42 29.05.2020
90 Този коментар е премахнат от модератор.
91 Чудо
02:49 29.05.2020
92 Иво
09:26 29.05.2020
93 Панов
До коментар #85 от "Deutsch":
Всеки истински (модели 1955-1992) Голям Ситроен ще ти го направи. А ако случайно успееш да докопаш и някой 4х4 истински Ситроен (сещам се за БХ), вероятно ще пратиш Аудито на шрот. Зеленокръвното ще мине дори там, дето Аудито ще се предаде, а то пък ще се предаде там, дето Зазката ще е хвърлила всичките си гарнитури и масла, преди да достигне. Ако е с Варбургов двигател, може и да изкара още малко, заради водното охаждане, но това не са серийни доработки.Коментиран от #96
13:23 29.05.2020
94 Слави
19:41 29.05.2020
95 Слави
19:43 29.05.2020
96 Deutsch
До коментар #93 от "Панов":
Ти пък намери да цитираш баш модел на Ситроен ( БХ), Да имам добри спомени от него Червен.Добра кола е -Душата Не мога да си изкрива.Вози чудесно (Все пак ситроеново окачване , пък и са Измислили и предното задвижване)..макар, че веднъж пред очите ми нещо му стана на едната Ябълка.. и му изтека на земята върху асфалта -"светло зелената кръв"-не е много като количество :).Та ..Така , че и Те раждат а и НИКОГО НЕ ЗНАЕШ КЪДЕ ЩЕ ТЕ ИЗОСТАВИ.
Плюс това по балканските пътища по времето на соца..примерно пътя за Хижа Пирин ..беше посипан на места с такива каманаци и и насип на бая едра баластра ..че там където ЗАз-а Спре да да вземе въздух от загряване (въздушно охлаждане е Да) Там ситроена от долу ще е вече тотално обезобразен от тия каменни блъсканици рикушети от острите им ръбове..-Като цедка за спагети и Пчелна пита.
особено пък ако даваш повече стъпка, пък и да не даваш ВСЕ ТАЯ. Нищо, че можеш да го вдигнеш, като щъркел, и да му увеличиш просвета.
..то Уазката се изкриви от долу от тях..та (ВХ-са) да мине без поражения -Няма как да стане.
после направо -Брак за скрап си заминава,.за съжаление.
Иначе на Черен или земен горски неравен път Цитронката ВХ-Грешка няма Цар е!
21:51 29.05.2020
97 金金金
До коментар #55 от "АЗЛК":
Относно шкодите: Имахме 100 S. Много грижи, които не се отплащат. Слаб двигател но за сметка на това трошлив. На осмата година ръждата я полази неумолимо. Малкото багажно пространство винаги изнервяше когато предстоеше пътуване за почивка. Шегувахме се, че по пътя можехме да изпреварим само боси цигани и куци магарета. Хубаво и беше сравнително ниската цена и че не се кадеше... а, и беше зелена.12:23 30.05.2020
98 Този коментар е премахнат от модератор.
99 Този коментар е премахнат от модератор.