Last news in Fakti

4 Март, 2011 11:53 42 144 185

България пак ще прави автомобили

  • great wall-
  • litex motors

По отношение на автомобилното производство ние, българите, отдавна гледаме със завист на уж сродни в икономически аспект страни. По време на социализма и България имаше своя шанс да започне да прави леки коли, но поради ред причини го пропусна. Много от бившите социалистически държави обаче построиха заводи и започнаха масово производство. Западната ни съседка правеше югославската Zastava, румънците - Dacia, чехите - Skoda, а поляците - лицензни версии на FIAT. За бившия Съветски съюз няма какво да говорим. Най-масовите автомобили у нас бяха Лада и Москвич.

След края на Студената война гореизброените заводи започнаха да се “задъхват”, а автомобилните производители от Западна Европа само това и чакаха.
FIAT, Renault/Nissan и Volkswagen се ориентираха най-точно в обстановката и бързо преоборудваха заводите. Така в тези фабрики отново започнаха да се правят автомобили, а икономиката на съответните държави - да просперира. У нас обаче продължаваше да не се случва нищо... До скоро. Най-сетне и нашата страна пак има възможността да започне да прави автомобили.

Амбициозният проект за завод край Ловеч вече е към своя край и съвсем скоро у нас ще започне сглобяването на леки коли. Какви ще са те, ще се опитаме да ви разкажем сега. Сдружението Litex Motors e в основата на този амбициозен план. Изграждането на завода е в силно напреднал стадий и от фирмата очакват още от средата на тази година да се появи първият им автомобил, произведен у нас. Строителството на завода край Ловеч е и най-значимият индустриален проект за тази година, но повече за него очаквайте след седмица. Сега ще насочим вниманието ви към автомобилите, които ще се правят там.

Те са с марка Great Wall и са китайски. За мнозина тази компания е все още неизвестна, но трябва да кажем, че това е първата частна автомобилна компания в Китай. В Поднебесната този концерн има три огромни завода, собствен изпитателен и дизайнерски център и се нарежда в класацията като третия най-голям производител на автомобили в Китай. Според споразумението между Litex Motors и Great Wall първоначално у нас ще започне производство на три модела - малолитражката Voleex, всъдеходът Hover и пикап на име Steed.

Най-малкият модел представлява типичен градски автомобил от субкомпактния клас. Voleex ще се произвежда в България в два екстериорни варианта. Разликата се крие в предната част на автомобила и е само визуална. Представителят в SUV сегмента е средноразмерен всъдеход, лежащ на рама и разполагащ с всички необходими блокировки, характерни за масовите автомобилите с повишена проходимост. Очаква се новото поколение на Hover да се качи на българските конвейери през 2012 година, като дотогава у нас ще се прави сегашната версия. Пикапът също е високопроходим и функционален. Производството му в България стартира дериктно с новото поколение, което също се характеризира с ефектен дизайн, функционалност и типичната за този клас товароносимост.

Това, с което и трите модела, произвеждани у нас, ще се борят с конкуренцията, е високо качество и атрактивна цена. Първоначално автомобилите ще се оборудват само с бензинови двигатели, но от Litex Motors ще предлагат и заводска газова уредба. Бензиновият мотор на Voleex е с обем 1.3 литра и мощност 105 к.с., като към него ще се предлага и роботизирана скоростна кутия. Hover разполага с доказания и добре познат 2.4-литров двигател на Mitsubishi, който и в момента се използва както от японците, така и от французите от PSA. Малко по-късно в моделната гама ще се появи и дизелов мотор. Нафтовата алтернатива ще е представлява двулитров агрегат с Common rail и мощност 150 к.с.

Интерес представлява и гаранцията, която нашият завод ще дава за продукцията си. Тя е ще е максимално дълга, като ще превъзхожда по време и пробег тази на повечето утвърдени производители. И трите автомобила ще отговарят на всички европейски изисквания за качество и безопасност, като най-важното е, че ще покриват стандарта Euro 5. На “първо четене” и трите автомобила са интересни, а според представители на Litex Motors те ще са и финансово симпатични. Ако всичко това се окаже факт и плановете по изграждането на завода продължат да се изпълняват както досега, то през лятото на тази година от българския конвейер ще слезе първия автомобил. Да му пожелаем успех.

Технически характеристики

GW Voleex
Двигатели - 16V бензинов, с многоточково впръскване
Работен обем, см3 - 1 298 и 1 497
Мощност, к.с. - 91 и 105
Макс. въртящ момент, Нм - 118/4200 и 138/4200
Дължина/широцина/височина, мм. - 3810/1705/1540
Междуосие, мм. - 2 460

GW Hover
Двигатели - четирицилиндров редови бензинов
Работен обем, см3 - 2 378
Мощност, к.с. - 136
Макс. въртящ момент, Нм - 200
Дължина/широцина/височина, мм. - 4649/1810/1735
Междуосие, мм. - 2 700

GW Steed
Двигатели - четирицилиндров редови бензинов
Работен обем, см3 - 2 378
Мощност, к.с. - 136
Макс. въртящ момент, Нм - 200
Дължина/широцина/височина, мм. - 5040/1800/1730
Междуосие, мм. - 3 050


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Litex-fan

    69 4 Отговор
    Ех, много хубав материал, дано и колите, които ще се правят у нас да са толкова хубави!
  • 2 UQcUJ

    17 11 Отговор
    Te u nas samo gi sglobqvat nqmame drugo ychastie.

    Коментиран от #4

  • 3 client

    39 1 Отговор
    Успех!
  • 4 VW&Mercedes

    46 1 Отговор

    До коментар #2 от "UQcUJ":

    Vij sega,edin avtomobil e sustaven ot hilqdi detaili koito se proizvejdat kude li ne i prosto nqkude tezi detaili se zglobqvat na edno mqsto.Mislish li che edna Skoda e proizvedena v CechRepublic, tam samo e sglobena.Otnosno sglobqvaneto moga da ti kaja che tova e nai vajniqt moment zashtoto makar i ednakvi predpochitam France Renault pred turkey Renault.Mislq si az che tuk sme kakchestvenna rabotna ruka i nqma da e problem da go sglobqvame dobre.Vse pak nai kachestvenniq AK-47 se pravi tuk ne v Russia
    A pic koito mobile.bg e publikuvalo moga da kaja che ne izglejdat mnogo afif modelite im.Kato sgobka design i materqli pone na pic mi prilichat na Hyundai ot predi 3-4g.
  • 5 go6o

    33 2 Отговор
    gri6ata zavze love4
  • 6 Gost

    35 1 Отговор
    Bravo bravo bravo na neshte injineri,koito sa go izmislili tozi proekt bravo.Nadqvam se da budat mnogo xubavi tezi koli radvam se,che ima takuv proekt v BULGARIQ.
  • 7 go6o

    23 2 Отговор
    kvi zaplati dava gri6ata po 3oo lv

    Коментиран от #12

  • 8 6aran4eto

    32 0 Отговор
    da predpolojim 4e 6te izdarjat na na6ite pati6ta
  • 9 ///AMG

    32 5 Отговор
    Незнам обаче последния модел Steed naправо ми изпълни душата, дано да бъдат корави като немските машини :)
  • 10 Great Wall v Bulgaria

    42 0 Отговор
    Dano s tezi koli da se opravi mizernata ni darjavica
  • 11 VAG

    32 1 Отговор
    Дано...
  • 12 aha

    22 0 Отговор

    До коментар #7 от "go6o":

    i kuponi za hrana
  • 13 Ghost_town

    20 19 Отговор
    Вас какво ви грее???...
    Заплатите ще са около 300лв а печалбата ще отива за китай България нищо не печели освен маалко да спадне безработицата в този район.
    Не разбрахте ли,че всичко у нас е чуждестранен монопол който печели от народа а изнася печалбата за своите си страни!!!
    А относно здравината и надежността на китайските автомобили...влезте в YouTube и напишете crash test със китайски коли да се убедите какви ковчези са...буквално при челен удар двигателя им стига до багажника и имат най-ниска осенка от euro ncap (оценяват здравината на автомобилите при катастрофи)
    И все пак по добре да има завод в който да работят хора,а колите да се изнасят за държави като русия чечня и т.н. където и без това са свикнали да карат боклуци... :D :D :D

    Коментиран от #16

  • 14 пешо

    39 3 Отговор
    България не е пропускала възможността за производство на коли.Беше ѝ забранено от СССР.Производството на Рено в България спира когато пускат завода в Толиати през 1970 г.
    А някой сеща ли се за българския автомобил Балкан произведен в Ловеч?Още един преспективен , за времето си автомобил спрян от производство заради заповед от СССР.

    Коментиран от #62

  • 15 no name

    16 1 Отговор
    Bravo.Mnogo se radvam i 4akam da vida noki ot modelite s neturpenie.
  • 16 Ghost_town

    12 9 Отговор

    До коментар #13 от "Ghost_town":

    ето ви 2 трагедии със китайчета
    http://www.youtube.com/watch?v=DZWy_fASSiQ
    http://www.youtube.com/watch?v=nzoRdDssL1w&feature=related

    и ето със немска 20 годишна кола която се представя по добре от китайчетата
    http://www.youtube.com/watch?v=X8CjyFj1tWo

    Коментиран от #20, #101

  • 17 михаил

    11 2 Отговор
    great wall hover=Isuzu Axiom иначе на краш теста се представя добре
  • 18 Тони

    15 14 Отговор
    "нафтова алтелнатива" ???? Какъв е този жаргон на изразяване тип "нафтова печка" ? Пишете по-грамотно, така звучите като гаражни разбирачи от Горубляне !

    Коментиран от #73

  • 19 Митака

    29 2 Отговор
    Заплатите ще са около 1000лв.Мой познат ще почва работа там,не е инженер,някакъв шлосер ще бъде и заплатата му ще стартира от 1000лв
  • 20 XxX

    39 7 Отговор

    До коментар #16 от "Ghost_town":

    Хейтър, заради такива като тебе сме на това положение!! Такива били , онакива били! КВО ИСКАШ БЕ, БМВ ЛИ ДА СЕ ПРОИЗВЕЖДА ТУК? И на това трябва да си доволен, хората да имат работа , не да се чудят кво да откраднат... Ей, дребен народец и МНОГО завистлив , направо ме хваща яд!! ТИ ПО-ХУБАВА КОЛА ЛИ ЩЕ НАПРАВИШ , РАЗБИРАЧ??? или ще караш градския???
  • 21 az si znam

    15 9 Отговор
    v BG shte pravqt samo dovarshitelni raboti za da se otchete che kolata e made in EU i da se izbegnat visokite danaci za koli proizvedeni izvan evropa
  • 22 tre

    27 43 Отговор
    Статията е откровенно рекламна, без никакви интересни факти. "Гаранцията е интересна...." и не става ясно каква е тя. "Високо качество - атрактивна цена", по-рекламно от това здраве му кажи. Дано не съм прекалено черноглед, но имам опасенията, че в това изречение ще има малка промяна "Ниско качество - недобра цена". Ще поживеем, ще видим. Хубавото е, както казаха колегите по-горе, че поне ще има заетост и инвестиции в този иначе беден край на България.

    Коментиран от #35

  • 23 rrr

    9 3 Отговор
    samo da popitam taka kato na statiqta pi6e 4e balgariq pak 6te proizvejda avtomobili iskam da mi kaje niakoi kakvi avtomobili sme proizvejdali do sega 4e mai amneziq imam :D osven renaut bulgar koito se e proizvejdal samo za vutre6en pazar za edna godina
  • 24 denislav

    20 1 Отговор
    kakva hybava novina
  • 25 srs

    15 2 Отговор
    Евала!
  • 26 Hristo

    19 3 Отговор
    nai setne ne6to hubavo za toz narod-evala
  • 27 FORDAJIA

    7 2 Отговор
    http://chinaautoweb.com/car-models/greatwall-voleex-c10/ eto nqkolko snimki
  • 28 pipoji

    27 3 Отговор
    Браво най сетне нещо хубаво и на нас дани се случи,стига сме купували западни автомобили на по 15г. и на горе.Както знаете нашата страна е една от моргите на европа,но при тези заплати няма как дае.Но при народна цена и добра гаранция бих възседнал един Hover,но задължително ДИЗЕЛ.
  • 29 Euro Ncup

    6 3 Отговор
    Abe hora da popitam sled kato 6te se sglobqvat tuka tezi mashini dali po ulicite 6te se napulnqt sus takiva avtomobili i 6te imali pove4e avtosaloni ot kolkoto na reno fiat i drugi takiva
  • 30 ekler

    8 1 Отговор
    ot koga zapo4va proizvodstvoto
  • 31 az si znam

    10 3 Отговор
    az kato jitel na Lovech se nadqvam za jitelite na grada da ima otstapki ot cenata kakto e v nqkoi drugi zapadni strani ot EU
  • 32 pe6o

    24 1 Отговор
    4e ne sa suvur6enni da no za na6ata strana tova e golqma kra4ka napred... I ZABELEJETE moje bi nai vajnoto PULNO INFORMACIONNO ZATUMNENIE OT VSI4KI TELEVIZII DO EDNA kakvo da si goworim powe4e !!! Ako ne sa horata ot mobile.bg edwa li nqkoi 6te6e izob6to da nau4i...

    Коментиран от #33

  • 33 az si znam

    13 3 Отговор

    До коментар #32 от "pe6o":

    az za tova znam ot lqtoto sled kato zapochna stroeja na zavoda koeto sa haleta v koito kolite moje bi ste idvat s korabi ot kitai pochti zglobeni tuk montirvat bronite vratite i oshte neshto malko i slagat tabelka MADE IN EU tova e celta na kitaicite s tozi zavod

    Коментиран от #37

  • 34 denislav

    17 4 Отговор
    dano da sa po evtini predi praili bulgar reno ama jivkov obarkal rabotite
  • 35 r

    10 4 Отговор

    До коментар #22 от "tre":

    Ti iskash samo visokoparni slova li be g-n docent. Ezika e dostapen za obiknovenite vodachi na MPS-ta
  • 36 Nqkoi

    20 0 Отговор
    Uspeh
  • 37 pe6o

    16 0 Отговор

    До коментар #33 от "az si znam":

    e za vas ot lowe4 normalno e da znaete no v drugite gradowe mnogo malko hora znaqt...
  • 38 vrv

    30 3 Отговор
    Това е добра новина. Дори на 100% печалбата да отива в Китай, което ме съмнява, пак е добра защото заетост в производствената сфера е това от което се нуждаем. Един такъв проект ако е успешен генерира и много работни места покрай завода и растеж в района. Макар да не харесвам много Гриша Ганчев не мога да отрека, че в много отношения е над нивото на обикновенната мутра и мисли в переспектива.
  • 39 vw

    35 2 Отговор
    Много малко информация има за тази дейност в Ловеч. Хубавото е,че това са най-добрите китайски коли като качество,може би понеже са копие на тойота. Малкият модел ще е най-интересен за мнозинството.Като първоначална информация този модел ще струва около 10 000 долара с екстри като клима и абс. Дали това е с или без ДДС и дали наистина ще е така никой не казва.Иначе за джипа с дизел- много слаба работа-ако някой се интересува има клип на тест в Русия,но ускорение от 18 секунди до 100 си е направо смешно. Силно се съмнявам да си струва повече от Дачия като цена/качество. До сега маркетинга им е много слаб. Надявам се,че ще има някакъв успех,понеже съм родом от Ловеч и региона наистина е зле,но докато не излезе кола за тест с ясна ценова листа оставам скептичен.
  • 40 БГ

    37 7 Отговор
    Браво на Гриша Ганчев
    И отбора му шампион, и бизнеса му бизнес.
    Който не му харесват ловещките мПС да си кара 30 годишната бангия и да "философства" на саме в кенефа
  • 41 batehari

    21 2 Отговор
    Ако цената е наистина достъпна аз мога да кажа че ще го пробвам стига да можем да излезем от тая криза и бензина и дизела да върнат нивата си от 1.60-1.80 за литър !
    Мисля че тогава всики ще може да си позволи да си купи!
  • 42 ssteiss

    12 0 Отговор
    e vreme be6e da se ponapunem v taq nasoka
  • 43 Боян

    21 0 Отговор
    Стискам палци! Дано стане! :))) Ще е много хубаво! :))) Успех! :)))
  • 44 Бранимир

    20 0 Отговор
    Успех! :))))
  • 45 Мико

    21 0 Отговор
    Браво дано да са на добра цена. И дано се появят още производители.
  • 46 БГ

    25 1 Отговор
    В Русия големия джип с "всички" екстри е окло 17 000 евро.

    Няма нищо общо с Дачия Дъстър, най-малкото защото е с половин метър по-голям, а има кожа, навигация и т.н.
  • 47 Kinko

    15 1 Отговор
    Evala! Moje da ne sa koi znae kakvo, no vseki trqbva da po4ne ot nqkade. Malkiq model i SUV-to imat daje hubav vid. Dano da si gi zglobqvame zdravi, 4e da se prodavat uspe6no i nai ve4e da vurvqt po na6ite puti6ta.
  • 48 Made u Gaze

    28 4 Отговор
    Дано да не са като останалите китайски боклуци,а да са на нивото на европейските автомобили.
  • 49 Turbo

    27 0 Отговор
    Nai-nakraq edna hubava novina.
    Iskrenno pojelavam uspeh na zavoda !!!
  • 50 Bojidar

    18 0 Отговор
    Mnogo dobre..4e 6te proizvejdame koli.
  • 51 tyanko

    31 2 Отговор
    Моделът Hover преди около 3-4 години струваше около 30000лв. ако не ме лъже паметта. Много Хубав автомобил, идеален за нашите пътища. Би трябвало, след като ще го произвеждаме Ние, цаната да е около 18-20 000лв. Успех на Литекс Моторс дано наемат най - добрите ни специалисти, който да осигуряват качеството и надеждността на произвежданите автомобили.
    УСПЕХ
  • 52 Шпер

    7 20 Отговор
    Добро начинание е, че в България отново ще се произвеждат коли, но защо подяволите тия китайски душегубки?! Преди няколко дни имаше статия за Дачия Дъстер, която изкарала 1,5 звезди на краш-тестове, китайските ла**а ще са и по-зле!!!

    Коментиран от #56

  • 53 mehanika

    14 1 Отговор
    aham !!
  • 54 БГ

    36 3 Отговор
    като казвате "китайски боклуци" съзнавате ли че 99% от вещите, дрехите, техниката че дори и резервните части за "качествените ви баби Яги" са китайски
    От компютъра на който в момента сте, телевизора, фотоапарата, MP4 плейъра до "ксенона" който сте тунинговали на дъртата бангия наскоро
    Едва ли има умен човек който си мисли че Китай няма да стане скоро и най-големия автомобилен производител
    Нали казах "умен", останалите си чешете пръстите
  • 55 nqma zna4enie

    4 8 Отговор
    imali si sobstven dizainerski otdel :D prednicata na modela ot purvata snimka v statiqta e napulno kopirana ot Mazda :(
  • 56 ;)

    11 0 Отговор

    До коментар #52 от "Шпер":

    3 звезди кьорчо!!!!!! за дъстер!!!!!!
  • 57 nqma zna4enie

    9 6 Отговор
    imali si sobstven dizainerski otdel :D prednicata na modela ot purvata snimka v statiqta e napulno kopirana ot Mazda :( a Hover nqkaksi napomnq za Toyota Land Cruiser :D
  • 58 4ipi

    25 1 Отговор
    Гледам приказвате за качесто и т.н сигурност.Прочетете статията и тогава коментираите.а ИНВЕСТИЦИЯТА СИ Е ИНВЕСТИЦИЯ това ще налее много пари в държавата наавяам се.Несъм чувал да има държава която да произжеда автомобилии да е..бедна.Надявам се да се вдигне стандарта на живот поне в раиона в който се произжедат тези коли.Браво страхотно.

    Коментиран от #74

  • 59 ivko

    10 15 Отговор
    Радвам се, че пак ще правим коли. Но въпреки това такава бих купил само на гаджето си и то малкия модел. Не си падам по джипки, нито по сапунерки. Ще си купя BMW 3 от 2003-2005.
  • 60 IBREEEE

    8 14 Отговор
    NEZNAM DALI ZAPLATITE 6TE SA PO 300 LEVA NO IMA GOLQMA VEROQTNOS DA SI DOKARAT TQHNA RABOTNA RAKA 6TE IM IZLEZE PO EVTINO PO EDNA TORBA ORIS NA MESEC
  • 61 BMW

    2 15 Отговор
    tova pak ako izdarji test na euro ncap si prodavam kolata haha
  • 62 Vlado

    5 5 Отговор

    До коментар #14 от "пешо":

    Eh, dobre che sa rusnatsite da ima kogo da obviniavat takiva kato tebe za nekadarnostta si. Ia kaji sega koi ni zabrani da pravim i selsko stopanstvo i turizam. Sigurno pak rusnatsite sa ti vinovni.
  • 63 павлов

    28 3 Отговор
    Карам Стеед от 2 месеца!Вече съм навъртял 2800 км!Колата е уникална за парите си!Цената на моя екземпляр е 23000 лв с ДДС!Двигателя е Митцубиши купето и интериора Исузу!Няма такава кола за такива пари!Успех на начинанието!!

    Коментиран от #65, #79

  • 64 SWEDEN POWER

    25 2 Отговор
    Незнам за Вас, но лично на мен дизайна на тези автомобили ми харесва.И на градския мъник, и на всъдехода "Hover" и на пикапа.Изглеждат красиви и отвън и от вътре, а и щом са допуснати до евро пазара няма да са боклуци, бъдете спокойни :).
  • 65 ХА ХА ХА

    5 25 Отговор

    До коментар #63 от "павлов":

    ааа и окачването сигурно му е от бмв или мерцедес или още по-добро от лада :D:D:D недей се излага,тва че са те лъгали от там де си го купил не значи,че е истина.Двигателя може да е накое бледо копие на митцубиши,но е произведен в китай с китайски парчотии.
  • 66 ВДВ

    19 1 Отговор
    Браво на колегата "mehanika". Изгледах няколко видеоклипчета, в които и това за новите им модели. Е какъв е проблемът? Джиповете са си съвсем редовни. Ми така е - за тия пари няма да карате Каен и Туарег. Но джипа си е голяма кола. Това гориво, масла, гуми и данъци. Трябва да сте готови на това като го купувате. То не е само цената му. Аз лично предпочитам някое седанче, и вече даже май от компактния клас, че се наплащах на пари. Бих предпочел някое по компактно и по евтино за поддръжка. Но това си е личен избор на всеки. Отностно новината мога да кажа само: Браво и успех на начинанието.
  • 67 boss hoss

    1 15 Отговор
    razkaraite tezi levterni zglobki nali vidqhte kvo napravi g-klasata s kia-karnaval ,tezi koli sa gledane samo i za karane po selata kadeto nqma natovareno dvijenie
  • 68 eLANTRA

    10 13 Отговор
    Имаше на времето едно пройзводство казваше се Ровер Маестро мисля ,че се правеха някъде до Варна.Тези китайски коли трябва да струват по 5000 лева или да ни ги подаряват.А и трябва да са по евтини от 10 годишна евопейска кола на старо!!!!!
    Тогава ги чака голям успех.
  • 69 ФОРДАЖИЯ

    4 14 Отговор
    Споко, така или иначе края на бензиновите и дизелови коли идва скоро.Който не вярва да пусне в гоогле - PEAK OIL - до 7-8 год даже и по рано търсенето на петрол ще задмине количествата които се помпат от земята и тогава всички коли на трупчета. :)
  • 70 5ко

    8 1 Отговор
    GW Hover , в Австралия се продава като X240, получава 4 звезди от ANCAP, не е зле. http://www.ancap.com.au/results?make=47&model=264&vehicleyear=1
  • 71 PACHO

    14 1 Отговор
    bravo,bravoo radvam se mngo!
  • 72 От запознат ловчанлия

    9 14 Отговор
    Обни внимание: "Сдружението Litex Motors " , там където е набъркан гриша г. няма реална инвестиция, наговия бизнес е плячкосването на българия ... помнете ми думата, ще мине известно време и скандалите с този завод ще се завихрят с пълна сила ...
  • 73 кратунари !!!

    7 2 Отговор

    До коментар #18 от "Тони":

    Абе защо гласувате против това изказване. Много правилно го е написал участника във форума !!!
  • 74 bandone

    8 7 Отговор

    До коментар #58 от "4ipi":

    v romania se proizvejdat koli i sa bedni dano nie da nesme taka
  • 75 BG

    27 1 Отговор
    Понеже е 100% сигурно че основно Китай ще произвежда масовите и достъпни електрически коли, да се надяваме че и за тях ще се уредим да ги сглобяваме!
    А там вече потенциала е огормен
  • 76 филип

    37 3 Отговор
    На всички , които са скептици относно , бъдещето на този завод бих им припомнил един анекдот:
    -Защо един джентълмен винаги целува ръката на една лейди?
    -За да стигне дотам , където се стреми , все отнякъде трябва да се почне...

    Та и тук е така - по-важно е това производство да се задържи няколко години(по възможност-повече от 10...) , за да повлекат крак и други производители.Аз това винаги съм го казвал на мои познати-така трябваше да е и със завода на Ровър във варна-да , Маестро-то беше дърво , но ако беше се правило някоя и друга година , можеше да го сменят с друг модел , имаше шанс и друг автопроизводител да дойде, а дори и да си заминат после-след тях ще останат доставчици-най-малкото по логистични причини част от компонентите щяха да се произвеждат от местни доставчици.Освен това щяха да останат обучени хора , с най-ценния капитал-ноу-хау-то , стила на работа,организация.А това на свой ред би привлякло и други производители.
    Нали не мислите , че WV случайно купиха Шкода-фирма със над 100 годишна история.Или че сега ФИАТ купи Застава в Сърбия , а по-рано - бившия полски завод FSM(там правеха малките фиатчета 126П.Вместо да направи завод напримерно в България( :) ).Вижте защо БОШ направи завод за ГНП-та в Чехия , но не посред зелената морава до някое чешко село.Не , завода е точно срещу завода на Моторпал , произвеждащ ...дизелова горивна апаратура!Познайте откъде са кадрите в завода на БОШ...А Ауди-защо избра за завода си в Унгария Гьор?Защото там са заводите на РАБА-МАН...И още един куп подобни примери има.А защо да дойдат в България?Единственото , с което досега сме известни в тази област , е че след началото в кратки срокове всичко сме ос.али...Но дано това се промени.Във всички браншове.А дано, ама надали...
  • 77 Aero

    17 5 Отговор
    Ето ви един краш тест
  • 78 ads

    16 4 Отговор
    Няма значение какво ще е качеството на автомобилите. Важно е че ще заеме доста работна ръка и ще вкарва пари от данъци.
  • 79 Попитко

    11 2 Отговор

    До коментар #63 от "павлов":

    От къде си я купил. Имат ли представител.
    За тая цена с какви екстри е? И колко е гаранцията?
  • 80 jivco-taxijiqta

    14 3 Отговор
    shte pravim koli.SUPER.......... mnogo se radvam,POZDRAVLENIQ za LITEX MOTORS. shte q testvam pri parva vazmojnost.
  • 81 niki

    2 12 Отговор
    pak ni izpolzwat i toz pat sa kitaizi da mine tyahna stoka 4e e proizwedena w ewropa ne se radwaite 6toto za wsi4ki sme parzali
  • 82 xe xe xe xe

    14 2 Отговор
    Ei tva e tupi bulgarin vse ne6to ne mu haresva kvo iksate be Aston Martin li da vi dadat da pravite ei s tva mislene 6te si i izgniete v la..ata
  • 83 левски

    8 1 Отговор
    Супер само дано са на приемливи коли за да може да се карат нови колички
  • 84 levski

    5 2 Отговор
    Na priemlivi CENI*
  • 85 павлов

    16 1 Отговор
    До Попитко!Колата ми е служебна!Закупена е директно от ФИРМА НА Гриша Ганчев!Още няма предвставителство или дилърска мрежа!Екстри:климатик ел.стъкла-4 бр.CD+MP3,ABS+ESP
    кожен салон(изкуствена кожа)Регулиране на волана,халогени,лети джанти,регулиране на фровете от купето,парктроник с дисплей.Гаранцията е 3 години или 100 000 км!Пикапа е доста проходим,кара се само на задно при нужда се включва двойното предаване посредством бутон!Бързи и бавни скорости се включват също с бутон!Двойното може да се включва в движение не е необходимо да си спрял!Доволен съм от колата,вози много добре и си върви съвсем прилично на дълго!136-те коня се справят добре!Двигателя си е оригинал Митцубиши купето Исузо Родео 2006 г.

    Коментиран от #89

  • 86 Maksito

    9 1 Отговор
    Iskreno se nadqvam da zapo4nat da proizvejdat koli.
  • 87 jikata

    9 0 Отговор
    е даи боже -и вит имат дано,дано излезе и късмета на народа да кара ново и на Български цени (за сиромаси ХОРА ) И 100хл или 3г направо е супер (НИкак НЕ лоша алтернатива на ДА4ИЯ)поздрави от Варна
  • 88 Monky

    12 1 Отговор
    Hora, imaite predvid, che kato kachestvo tezi avtomobili doblijavat i dori daje nadminavat Dacia. Cenite im shte sa dosta priemlivi. Prosto se radvaite, che nqkoi se e nael da pravi zavod tuk. Ot tova samo polojitelni neshta moje da ima!
  • 89 Попитко

    15 2 Отговор

    До коментар #85 от "павлов":

    Павлов, с кеф да я караш и безаварийно
    За 23 000 лв пикап с двойно и тия екстри си е супер оферта!
  • 90 kobalt

    4 15 Отговор
    Това са подвижни ковчези,ето линк който ще охлади страстите на по разумните...по добре волво,мерцедес,бмв на старо отколкото такава китайска котва,китайците са надъхани но това не е като да правиш детски камиончета.
    http://www.metacafe.com/watch/yt-OC-LMRcjyRk/new_chinese_car_crash_test/

    Коментиран от #91

  • 91 БГ

    19 2 Отговор

    До коментар #90 от "kobalt":

    Кобалт ли си, комплексар ли си
    Я виж тук:
    http://www.zr.ru/a/257260/
    4 звeзди от 5 възможни именно за Great Wall Hover
    Аман от злобни дребни душици. Затова живеете в смрад - от злоба не ви остава време да работите
  • 92 Попитко

    20 3 Отговор
    Гледай какви изроди сме - изровил е клип, дето няма нищо общо само и само да омаскари една безспорно добра новина.
    Не ни трябват дяволи да ни пазят казана.
    Колите са хубави и евтини, но дано злобата, завистта и мързела не провалят начинанието, че и без това няма кой знае какви инвестиции в иначе от всичко разбираща България
  • 93 Галин

    18 6 Отговор
    емм нямам думи както се казва ПРОСТ НАРОД СЛАБА ДЪРЖАВА вместо да се радват царвулите те пишат глупости боклуци моклуци ... аве икономика е това то е свързано всичко така че радваите се да отварят още и още хората да работят а не както направиха СДС -Иван Костов и БСП ДПС да крадат и ограбват 1 завод нямаме като хората .....
  • 94 Икам да съм циганин

    6 17 Отговор
    Ние Българите сме големи помиари. Всякакви тоалетни ще караме стига даса евтини и някои олигофрен да ги похвали.
  • 95 DBS

    22 8 Отговор
    А дали румънците ровят за клипчета,омаскаряващи дачиа?Пройзвеждат си ги,карат си ги,стандарта им много над нашия(не само заради колите,разбира се).Ние обаче си караме 15,в най-добрият случай 7-8 годишни,издъхнали коли и се кефим,леле аз имам е46 или голфе някакво и съм гъзе,а пък глей го тоя смотаняк с дачията.Ако се развие тази фирма,означава развитие на цялата държава,работни места в завода,в заводи на поддоставчици и т.н.На тази държава и трябва производство,не молове.Колкото до краштестовете,ако караш като идиот и разчиташ на възглавници и електроника да те спасят....съжялявам.Дано на никой не му се налага да ги ползва.

    Коментиран от #97, #100

  • 96 ККК

    17 3 Отговор
    Както казаха колегите всяко начало е трудно - нека започнем отнякъде, пък по-нататък, дай боже, ще продължим с по-интересни автомoбили...Макар, че тези бензинови мотори ще си паснат като дупе и гащи с един газов инжекцион...Което е нашата БГ реалност - работните коли са или дизелаци или са преоборудвани за работа на метан/пропан-бутан. В което няма нищо лошо. Напред Great Wall Motors!
  • 97 Циганина

    10 11 Отговор

    До коментар #95 от "DBS":

    Ти от коя планета идваш бе. Отиди виж в Румъния кокво карат.И за какви заводи, какви доставчици, какво развитие, и каква държава бълнуваш. Отвори си очите и виж къде се намираш. Детроит е далече. И малко дате образовам, за сигорноста на автомобила са важни констукцията и материалите не сама "airbags" Във F1 няма "airbag" нали. А Е46 технологично е 20години преди тези китаиски тоалетни, ама ти откъде да го знаеш това щом мечтатати е Дачия.
  • 98 xe xe xe xe

    10 5 Отговор
    A we nali se seshtash 4e ot BMW nikoga nqma da ti dadat neshto da pravish bez da sa sigurni 4e imash opit v oblasta.Nali za da stanesh hirurg purvo asistira6 i 4ak kato se uverqt 4e ima hlqb v teb ti davat da operira6.Ti kvo misli6 4e nemcite ei taka idvat i ti davat s-klasi da proizvejda6
  • 99 gda

    17 0 Отговор
    колко жалко че тези които най-много разбират от коли,в повечето случай нямат пари да си купят поне една.
  • 100 ha

    13 10 Отговор

    До коментар #95 от "DBS":

    Румънският производител на нискобюджетни автомобили Дачия ли хвалиш?иди на психиатър,ако не си карай колата и не облъчвай хората, че са добри автомобили.Забрави я тази теза която, допада на безпаричните хора хубаво и евтино няма,ако искаш си вземи една, за да се убедиш.Поздрави

    Коментиран от #105, #154

  • 101 BG

    17 3 Отговор

    До коментар #16 от "Ghost_town":

    Колега не съм фен на китайските коли, но все пак сравнението не ти е коректно. Китайската е с 40% от челната площ, а теста на Е36 на който си пуснал линк е с 100% което променя нещата. А и теста мисля че е от старите с 46 км/ч., а не е по новите стандарти с 64 км/ч. Спрямо първите китайски коли с които го сравняваш е по-добре БМВ-то, но по сегашните стандарти и то вече си е много зле. А и тези китайски модели на киото си пуснал линкове са трагични няма да се правят в БГ, защото Евросъюза няма да го позволи – просто ги забраниха. Hover е много по-добре от тях, по-добър е и от БМВ Е36. Просто факт. Ето правилния тест за сравнение с 40% от челната площ на Е 36, при което се вижда че стария баварец си е вече зле и получава само звезда и половина от Euro NCAP.
    http://www.youtube.com/watch?v=obdtYlqV7VU&feature=player_embedded
    А това е Hover:
    http://www.youtube.com/watch?v=XaQbia61ghM&NR=1
  • 102 Bai Ganio

    2 24 Отговор
    Как ще ни се подиграват Сърби,Румънци,Поляци,Чехи.Те правят Фиат,Рено,Фолц а Българите правят "китайчета" някакви.Срам -голям срам.За пореден път Европа ни показа че сме кенефа на континента.Никой не се съгласи да ни предостави някакво авто производство.Дъното сме ,дъното. И който не го е срам да си купи такъв КЕНЕФ,значи е пълен идиот.
  • 103 miro-pirata

    21 3 Отговор
    И аз не сам фен на китайските стоки,но сме в света на технологиите.Нека гледаме положително на нещата и го приемем като добро начало!
  • 104 За ентусиастите

    9 22 Отговор
    Да си купиш китаиска кола е все едно да ходиш на море на язовир "Искър"
  • 105 DBS

    16 4 Отговор

    До коментар #100 от "ha":

    АААА,значи тези който карат старо е46 или C-class или кавато и да е кола среден клас на 5-6 години са "парични",а тези който карат нова нискобюджетна кола са безпарични,така ли да разбирам?Според мен дали ще отделиш 20К за едното или за другото е едно и също.И не не хваля дачия,това не е кола в която да се влюбиш или да правиш впечатление с нея,а един прост автомобил който да ти върши работа.И си мисля,че е по добре да караш нова кола,пред това да вземеш напудрена А6 ,примерно, на реални 120К км,дошла от италианска морга и след това да ти запали главата от ремонти.За справка вижте mobile.de за 3-4000 евро какви са А6 и каква са в българските сайтове за тези пари.Това си е ме мнение,никого не ангажирам с него.Айде със здраве.
  • 106 ha

    11 6 Отговор
    За някой неща си прав DBS!всеки си знае чергата ....но за да засилиш ефекта казваш един път 20К,после даваш пример за напудрени аудита по 3-4евро,нека не изпадаме в крайности.Всеки да си направи избор и да си кара каквото иска,но за да излезе истината трябва да се огледа от всички страни.поздрави
  • 107 kerry

    9 15 Отговор
    Както беше обявено преди - в Ловеч ще се произвеждат коли 5+1 места. 5 места за пътниците и 1 място за монтьор :DDDD

    Коментиран от #114

  • 108 Един от Вас

    4 17 Отговор
    Като нямате пари за ново BMW си купувате по един немски автомобил.И понеже сте го взели евтино даите още по 1000-2000лв. да го потегнете и щастливо си се возете. Не се прехласваите по имитациата на ментетата от Китаи.
  • 109 orak

    14 5 Отговор
    Ами карайте си ги тия BMW-та на по 20 и косур години тогва и си мислете че карате коли.Зарди това ще ни се смеят ,а не защото сме произвеждали китайски автомобили.Датчиите и фиатите да не са по-добри.
  • 110 xe xe xe xe

    11 5 Отговор
    Ne ve bro ostavi gi tva e v sledstvie na robskoto mislene 5 veka vse pak.Toi se kefi nemeca kvo e napravil da vi kaja boli me fara za nemcite az sum bulgarin i izob6to ne me interesuvat daite da se hvanem i da napravim ne6to koeto da e dobro a za6to ne i po-dobro ot nemskite koli i bez tova ne6tata vurvqt kum elektricheski koli a tap 4rez motokarite imame i pove4e opit ot nemcite jivota ne e konstanta i tva mu e hubavoto 4e moje6 da go promeni6 ama kato si i samo lije6 4ujdi za..ici nqma kak i tva da stane.Iskam Bulgaria da e dobre i da ne se nalaga da se bqga ot taq durjava imame edna rodina dreme mi za Germaniq Franciq i tn az ne sum rob na nqkoi tup zapadnqk 6to da ne si go napravq hubavo tuk kvo Shveicariq kato sa si otdelno ne samo 4e sa naravno s Germaniq mi naprotiv 1000 puti sa po-dobr e s tva robsko mislene da se lijat zadnici na nqkoi zatva sme na toq hal aide malko po-visoko samo4uvstvie!!!!!!!!
  • 111 MMD

    12 5 Отговор
    Kompanyata GREAT WALL /velikata stea - ottam e i emblemata/e parva ot 24 avtomobilni kompanii v kitay.GREAT WALL roizvejdat 18.300.000 avtomobila samo v Kitay i sa edinstvenata kompanya , koqto pritejava sobstven stend za krash testove.Parvo sa iskali da investirat v Rissia no rusnacite sa im iskali po 5000 euro za vseki edin avtomobil i zatova sa doshli v BG.V evropa zemiata i truda sa skapi , a tuk im e O.K.Parvo shte doidat kitaicite,posle koreicite,qponcite i t.n. KOGATO SE NAUCHIM DA RABOTIM KATO HANS OT ZAVODA NA MB EDVA TOGAVA MOJE I DA DOIDAT MERCEDES TUK NO NE DA IM SGLOBQVAME CLK - TO A NQKOI KAMION.
    Tova che NQKOI idva tuk v BG i pravi neshto e pohvalno vie McLaren li iskate da sglobqvate - ot kade na kade?! Horata imat tradicii KNOW HOW a nie kakvo - MADARA i CHAVDAR.Za cenite si kolite sa dobri,vse pak e po-dobre kitaiska s ESP otkolkoto Mercedes samo s ABS ili BMW 3 ot 96 - unikalen lebed na snqg - dva se vartqha na svetofara i ne uspqha da tragnat,ta mi se priiska da gi pobutna s moq smotan GALANT 95 , no poneje se otnesoh s razbirane prosto gi razminah v lentata za lqv zavoi !!!

    Коментиран от #112

  • 112 Европеец

    5 17 Отговор

    До коментар #111 от "MMD":

    Къде отиваш ти бе Ганьо, с немците ще се мериш.Цял свят ги гони и неможе да ги доближи ти па чак ще ги задминаваш. BMW е марка призната в цял свят сомо вие плювате по него. А тая нашата държава винаги е била тиня и такава щеси остане защото е пълна с такива като тебе.

    Коментиран от #113

  • 113 Европеец

    0 3 Отговор

    До коментар #112 от "Европеец":

    Коментар №112 е за "хе хе" №110 ане за MMD №111
  • 114 GW

    2 5 Отговор

    До коментар #107 от "kerry":

    abe vi6te da ne e obratnoto 1+5 :D:D:D:D
  • 115 Mercedes-Benz

    8 5 Отговор
    e pone se uspokoiavam 4e na dizain sa gi dokarali. sega za mehanikata...... ina4e kakto pisaha v Auto Bild Bulgaria predi 1 mesec, se o4akva do kraia na godinata prozvodstvoto ve4e da e zapo4nalo
  • 116 xe xe xe xe

    4 16 Отговор
    V kvo gi gonqt nemcite telefonite im siemens imal sum bokluk ot klasa i drehite im adidas bokluk ot klasa drugo samoletite airbus sa frenski nemcite nepravqt samoleti reaktorite Areva sa frenski nemcite nqmat atomna energiq iphone e amerikanski komputura ti e vsi4ko amerikansko kato se po4ne windows gforce intel mai nemcite pravqt samo mercedes e mi bro ima dale4 po visokotehnologi4ni ne6ta ot 4-kolesen 6lep kvo da napravim tehnologii ti nemski komputar vijdal li si mi ne 6toto sa nekadurni i nemogat da napravqt ne6to drugo
  • 117 bat boi

    5 11 Отговор
    aaa kade sa love6kite MOSKVI4I,nai dobria avtomobil!!!!!!!
  • 118 Svetljo

    8 5 Отговор
    Добре е и ние да правим автомобили.Дано доближават по цени румънските и по качество чешките.С времето ще стават и по-добри /надявам се/ :))
  • 119 bbbbb

    1 5 Отговор
    На 4-та снимка джипа е почти едно към едно с Ford Ranger от 2006 дългата база ....
  • 120 Веселин Величков

    1 3 Отговор
    От линка на пост27 FORDAJIA http://chinaautoweb.com/car-models/greatwall-voleex-c10/ се виждат кодовете на двигателите GW4G13 и GW4G15
    това напомня кодовете на Мицубиши (с добавката Great Wall отпред) и мисля донякъде и заради пост №63 павлов, че вероятно са лиценз на японците, а това е нещо. А от този линк http://nglas.wordpress.com/2010/09/11/литекс-моторс-ад-набира-кандидати-за-р/ ще видите, че ще се сглобяват в БГ (терминът "заваряване" значи сглобяване на купето тук.)Не е много но старите хора са казали "При суша и градушката е вода"
    На добър час!
  • 121 Веселин Величков

    1 2 Отговор
    От линка на пост27 FORDAJIA http://chinaautoweb.com/car-models/greatwall-voleex-c10/ се виждат кодовете на двигателите GW4G13 и GW4G15
    това напомня кодовете на Мицубиши (с добавката Great Wall отпред) и мисля донякъде и заради пост №63 павлов, че вероятно са лиценз на японците, а това е нещо. А от този линк http://nglas.wordpress.com/2010/09/11/литекс-моторс-ад-набира-кандидати-за-р/ ще видите, че ще се сглобяват в БГ (терминът "заваряване" значи сглобяване на купето тук.)Не е много но старите хора са казали "При суша и градушката е вода"
    На добър час!
  • 122 Веселин Величков

    1 1 Отговор
    От линка на пост27 FORDAJIA http://chinaautoweb.com/car-models/greatwall-voleex-c10/ се виждат кодовете на двигателите GW4G13 и GW4G15
    това напомня кодовете на Мицубиши (с добавката Great Wall отпред) и мисля донякъде и заради пост №63 павлов, че вероятно са лиценз на японците, а това е нещо. А от този линк http://nglas.wordpress.com/2010/09/11/литекс-моторс-ад-набира-кандидати-за-р/ ще видите, че ще се сглобяват в БГ (терминът "заваряване" значи сглобяване на купето тук.)Не е много но старите хора са казали "При суша и градушката е вода"
    На добър час!
  • 123 Веселин Величков

    0 2 Отговор
    От линка на пост27 FORDAJIA http://chinaautoweb.com/car-models/greatwall-voleex-c10/ се виждат кодовете на двигателите GW4G13 и GW4G15
    това напомня кодовете на Мицубиши (с добавката Great Wall отпред) и мисля донякъде и заради пост №63 павлов, че вероятно са лиценз на японците, а това е нещо. А от този линк http://nglas.wordpress.com/2010/09/11/литекс-моторс-ад-набира-кандидати-за-р/ ще видите, че ще се сглобяват в БГ (терминът "заваряване" значи сглобяване на купето тук.)Не е много но старите хора са казали "При суша и градушката е вода"
    На добър час!
  • 124 Веселин Величков

    0 2 Отговор
    От линка на пост27 FORDAJIA http://chinaautoweb.com/car-models/greatwall-voleex-c10/ се виждат кодовете на двигателите GW4G13 и GW4G15
    това напомня кодовете на Мицубиши (с добавката Great Wall отпред) и мисля донякъде и заради пост №63 павлов, че вероятно са лиценз на японците, а това е нещо. А от този линк http://nglas.wordpress.com/2010/09/11/литекс-моторс-ад-набира-кандидати-за-р/ ще видите, че ще се сглобяват в БГ (терминът "заваряване" значи сглобяване на купето тук.)Не е много но старите хора са казали "При суша и градушката е вода"
    На добър час!
  • 125 Веселин Величков

    0 2 Отговор
    От линка на пост27 FORDAJIA http://chinaautoweb.com/car-models/greatwall-voleex-c10/ се виждат кодовете на двигателите GW4G13 и GW4G15
    това напомня кодовете на Мицубиши (с добавката Great Wall отпред) и мисля донякъде и заради пост №63 павлов, че вероятно са лиценз на японците, а това е нещо. А от този линк http://nglas.wordpress.com/2010/09/11/литекс-моторс-ад-набира-кандидати-за-р/ ще видите, че ще се сглобяват в БГ (терминът "заваряване" значи сглобяване на купето тук.)Не е много но старите хора са казали "При суша и градушката е вода"
    На добър час!
  • 126 Веселин Величков

    0 2 Отговор
    От линка на пост27 FORDAJIA http://chinaautoweb.com/car-models/greatwall-voleex-c10/ се виждат кодовете на двигателите GW4G13 и GW4G15
    това напомня кодовете на Мицубиши (с добавката Great Wall отпред) и мисля донякъде и заради пост №63 павлов, че вероятно са лиценз на японците, а това е нещо. А от този линк http://nglas.wordpress.com/2010/09/11/литекс-моторс-ад-набира-кандидати-за-р/ ще видите, че ще се сглобяват в БГ (терминът "заваряване" значи сглобяване на купето тук.)Не е много но старите хора са казали "При суша и градушката е вода"
    На добър час!
  • 127 Веселин Величков

    0 3 Отговор
    От линка на пост27 FORDAJIA http://chinaautoweb.com/car-models/greatwall-voleex-c10/ се виждат кодовете на двигателите GW4G13 и GW4G15
    това напомня кодовете на Мицубиши (с добавката Great Wall отпред) и мисля донякъде и заради пост №63 павлов, че вероятно са лиценз на японците, а това е нещо. А от този линк http://nglas.wordpress.com/2010/09/11/литекс-моторс-ад-набира-кандидати-за-р/ ще видите, че ще се сглобяват в БГ (терминът "заваряване" значи сглобяване на купето тук.)Не е много но старите хора са казали "При суша и градушката е вода"
    На добър час!
  • 128 Веселин Величков

    0 3 Отговор
    От линка на пост27 FORDAJIA http://chinaautoweb.com/car-models/greatwall-voleex-c10/ се виждат кодовете на двигателите GW4G13 и GW4G15
    това напомня кодовете на Мицубиши (с добавката Great Wall отпред) и мисля донякъде и заради пост №63 павлов, че вероятно са лиценз на японците, а това е нещо. А от този линк http://nglas.wordpress.com/2010/09/11/литекс-моторс-ад-набира-кандидати-за-р/ ще видите, че ще се сглобяват в БГ (терминът "заваряване" значи сглобяване на купето тук.)Не е много но старите хора са казали "При суша и градушката е вода"
    На добър час!
  • 129 Веселин Величков

    0 2 Отговор
    От линка на пост27 FORDAJIA http://chinaautoweb.com/car-models/greatwall-voleex-c10/ се виждат кодовете на двигателите GW4G13 и GW4G15
    това напомня кодовете на Мицубиши (с добавката Great Wall отпред) и мисля донякъде и заради пост №63 павлов, че вероятно са лиценз на японците, а това е нещо. А от този линк http://nglas.wordpress.com/2010/09/11/литекс-моторс-ад-набира-кандидати-за-р/ ще видите, че ще се сглобяват в БГ (терминът "заваряване" значи сглобяване на купето тук.)Не е много но старите хора са казали "При суша и градушката е вода"
    На добър час!
  • 130 Веселин Величков

    0 3 Отговор
    От линка на пост27 FORDAJIA http://chinaautoweb.com/car-models/greatwall-voleex-c10/ се виждат кодовете на двигателите GW4G13 и GW4G15
    това напомня кодовете на Мицубиши (с добавката Great Wall отпред) и мисля донякъде и заради пост №63 павлов, че вероятно са лиценз на японците, а това е нещо. А от този линк http://nglas.wordpress.com/2010/09/11/литекс-моторс-ад-набира-кандидати-за-р/ ще видите, че ще се сглобяват в БГ (терминът "заваряване" значи сглобяване на купето тук.)Не е много но старите хора са казали "При суша и градушката е вода"
    На добър час!
  • 131 Веселин Величков

    0 3 Отговор
    От линка на пост27 FORDAJIA http://chinaautoweb.com/car-models/greatwall-voleex-c10/ се виждат кодовете на двигателите GW4G13 и GW4G15
    това напомня кодовете на Мицубиши (с добавката Great Wall отпред) и мисля донякъде и заради пост №63 павлов, че вероятно са лиценз на японците, а това е нещо. А от този линк http://nglas.wordpress.com/2010/09/11/литекс-моторс-ад-набира-кандидати-за-р/ ще видите, че ще се сглобяват в БГ (терминът "заваряване" значи сглобяване на купето тук.)Не е много но старите хора са казали "При суша и градушката е вода"
    На добър час!
  • 132 Веселин Величков

    0 3 Отговор
    От линка на пост27 FORDAJIA http://chinaautoweb.com/car-models/greatwall-voleex-c10/ се виждат кодовете на двигателите GW4G13 и GW4G15
    това напомня кодовете на Мицубиши (с добавката Great Wall отпред) и мисля донякъде и заради пост №63 павлов, че вероятно са лиценз на японците, а това е нещо. А от този линк http://nglas.wordpress.com/2010/09/11/литекс-моторс-ад-набира-кандидати-за-р/ ще видите, че ще се сглобяват в БГ (терминът "заваряване" значи сглобяване на купето тук.)Не е много но старите хора са казали "При суша и градушката е вода"
    На добър час!
  • 133 Веселин Величков

    0 4 Отговор
    От линка на пост27 FORDAJIA http://chinaautoweb.com/car-models/greatwall-voleex-c10/ се виждат кодовете на двигателите GW4G13 и GW4G15
    това напомня кодовете на Мицубиши (с добавката Great Wall отпред) и мисля донякъде и заради пост №63 павлов, че вероятно са лиценз на японците, а това е нещо. А от този линк http://nglas.wordpress.com/2010/09/11/литекс-моторс-ад-набира-кандидати-за-р/ ще видите, че ще се сглобяват в БГ (терминът "заваряване" значи сглобяване на купето тук.)Не е много но старите хора са казали "При суша и градушката е вода"
    На добър час!
  • 134 Веселин Величков

    0 3 Отговор
    От линка на пост27 FORDAJIA http://chinaautoweb.com/car-models/greatwall-voleex-c10/ се виждат кодовете на двигателите GW4G13 и GW4G15
    това напомня кодовете на Мицубиши (с добавката Great Wall отпред) и мисля донякъде и заради пост №63 павлов, че вероятно са лиценз на японците, а това е нещо. А от този линк http://nglas.wordpress.com/2010/09/11/литекс-моторс-ад-набира-кандидати-за-р/ ще видите, че ще се сглобяват в БГ (терминът "заваряване" значи сглобяване на купето тук.)Не е много но старите хора са казали "При суша и градушката е вода"
    На добър час!
  • 135 Веселин Величков

    1 3 Отговор
    От линка на пост27 FORDAJIA http://chinaautoweb.com/car-models/greatwall-voleex-c10/ се виждат кодовете на двигателите GW4G13 и GW4G15
    това напомня кодовете на Мицубиши (с добавката Great Wall отпред) и мисля донякъде и заради пост №63 павлов, че вероятно са лиценз на японците, а това е нещо. А от този линк http://nglas.wordpress.com/2010/09/11/литекс-моторс-ад-набира-кандидати-за-р/ ще видите, че ще се сглобяват в БГ (терминът "заваряване" значи сглобяване на купето тук.)Не е много но старите хора са казали "При суша и градушката е вода"
    На добър час!
  • 136 Веселин Величков

    2 2 Отговор
    От линка на пост27 FORDAJIA http://chinaautoweb.com/car-models/greatwall-voleex-c10/ се виждат кодовете на двигателите GW4G13 и GW4G15
    това напомня кодовете на Мицубиши (с добавката Great Wall отпред) и мисля донякъде и заради пост №63 павлов, че вероятно са лиценз на японците, а това е нещо. А от този линк http://nglas.wordpress.com/2010/09/11/литекс-моторс-ад-набира-кандидати-за-р/ ще видите, че ще се сглобяват в БГ (терминът "заваряване" значи сглобяване на купето тук.)Не е много но старите хора са казали "При суша и градушката е вода"
    На добър час!
  • 137 BB

    0 2 Отговор
    От линка на пост27 FORDAJIA http://chinaautoweb.com/car-models/greatwall-voleex-c10/ се виждат кодовете на двигателите GW4G13 и GW4G15
    това напомня кодовете на Мицубиши (с добавката Great Wall отпред) и мисля донякъде и заради пост №63 павлов, че вероятно са лиценз на японците, а това е нещо. А от този линк http://nglas.wordpress.com/2010/09/11/литекс-моторс-ад-набира-кандидати-за-р/ ще видите, че ще се сглобяват в БГ (терминът "заваряване" значи сглобяване на купето тук.)Не е много но старите хора са казали "При суша и градушката е вода"
    На добър час!
  • 138 BB

    2 2 Отговор
    От линка на пост27 FORDAJIA http://chinaautoweb.com/car-models/greatwall-voleex-c10/ се виждат кодовете на двигателите GW4G13 и GW4G15
    това напомня кодовете на Мицубиши (с добавката Great Wall отпред) и мисля донякъде и заради пост №63 павлов, че вероятно са лиценз на японците, а това е нещо. А от този линк http://nglas.wordpress.com/2010/09/11/литекс-моторс-ад-набира-кандидати-за-р/ ще видите, че ще се сглобяват в БГ (терминът "заваряване" значи сглобяване на купето тук.)Не е много но старите хора са казали "При суша и градушката е вода"
    На добър час!
  • 139 Веселин Величков

    4 2 Отговор
    Извинявам се на форумците - десетина пъти ми даде съобщение "Грешен код" но се заинатих. Не е умишлено.
  • 140 виктор

    13 2 Отговор
    але аиде стига сте спорили който иска да ги копува,че не са кой знай какво е ясно,важното е че ще се осигорят работни места за доста хора... ии ще произвеждаме и ние нещо най накрая
  • 141 ivan

    4 7 Отговор
    E dano
  • 142 mdaa

    18 8 Отговор
    Нашия принос в световното автомобилостроене може да се охарактеризира със " сетила се Мара да се побара " . Иначе по-добре късно , отколкото никога . Виждам , че има доста въодушевени , но мен лично малко ме съмнява светлото бъдеще на този проект . Първо кой го започва ...Пак ценен кадър от родната борба . Всичко в тази държава се прави от бивши борци и охранители . И резултатите са налице . И все положителни . То да правиш коли и да ги продаваш не е като да накараш съдийте да свирят фалове и дузпи за отборчето ти . Ама ще видим . Дотогава /а и после/ купувам колите на тези , които са доказали , че могат да ги правят .

    Коментиран от #151

  • 143 няма значение кой

    13 2 Отговор
    Ако имаше малко мозък , може би щеше да се сетиш колко много допринася за икономиката тежкото машиностроене... но ти понеже си злобар пак започваш кой го е държал а у ....аз лично се радвам и се моля да тръгне този проект , защото ще съживи икономиката ... и то доста
  • 144 Петранчо

    11 3 Отговор
    Не е лошо да кажат какво означава, атрактиви, апетитни и приемливи цени най накрая.
    Същото се отнася и за гаранцията, защото поне на първо време ако това китайско чудо се счупи от къде ще се взимат части. От китай с поръчка ? :)
    Има много въпроси още ... Да я произведат, да обяват цена и гаранция и след като направя един тест драйв (лично защото българските автомобилни списания са подлизурковци) ще може да се даде преценка.
    Поздрави
  • 145 Kuri4

    6 7 Отговор
    Bilgarina na vsi4ko gleda s zavist.Kato ne moje edin 4ovek zavijda.
  • 146 Васил

    1 3 Отговор
    Някой знае ли дали набират работници,че никъде не откривам къде може да се кандидатсва за работа там ?

    Коментиран от #149

  • 147 stasko

    10 2 Отговор
    Бе супер са си колиците мен пък мн ме кефят и съм сигурен че ще са търсени у нас и на запад на дизайн за мн добре и като родолюбец уважавм стремежите към по добро състояние на България
  • 148 Име:

    5 2 Отговор
    Най-добрите коли правени в Българи са Рено алпин и рено 8. Опитали сме се да правим и Фиат 850 купе ама сравнение с италианските са били пълна скръб. Fiat 850 sport е супер красива малка кола.
  • 149 Rusenche

    2 3 Отговор

    До коментар #146 от "Васил":

    Аз също се интересувам къде да се пита за наемане на служители/работници. Нямат нито телефон, нито лице за контакт, нито в сайта им има "Контакти", нито в сайтовете за работа се предлага/търси работа от новия завод. А първите служители са вече в Китай на обучение. Не знам къде се кандидаства, нито какви документи, няма кого да се пита.

    А да ида до Ловеч за няколко въпроса - 160 км. и кого да търся ?
  • 150 Автоджигит

    12 4 Отговор
    Българското селячество му дай да кара 20 годишна изпърдяна кола, колото може по-висок клас и това е върха на комплексарщината.
    Един вид може да няма пари за подръжка и елементарни нужди, но не е случаен, вижте му старата тенекия какъв клас е(била)

    Максимата изречена от Хери Форд, "Най-добрата кола е новата кола" е за някой друг свят, не е валидна за тяхния комплексарски живот.
  • 151 Иво Р.

    14 3 Отговор

    До коментар #142 от "mdaa":

    Все в паницата на другия да гледаме, това го можем. Специално пък Г.Ганчев дава доста на града и населението. Ако и останалите "ценни кадри от родната борба", както се изказа, даваха, вместо само да вземат, родината нямаше да е на това незавидно дередже. Ти си карай БМВ-то от 88-а, и се радвай, че караш кола правена от фирма ... само дето е било преди да се родиш или малко след това времето, когато се е наричало кола. Поне с плюенето може да почнете, като го пробвате и го намерите в пъти по-скапан от дачията ...
    Колкото до фаловете и дуспите, и 200 съдии да свирят за теб, шампион се не става. Примири се, шампионът е в оранжаво :) (а иначе Левски го видяхме ...)
    Напук на завистниците, се надявам да проработи завода. Ако чакате да дойде Ферари и да предложи да прави у нас автомобили, има да си чаааакате ....
  • 152 dr dre

    9 3 Отговор
    мен също ме кефят колиците, дано тръгне успешно завода и производството, тъй като ще е добре за всички според мен...
  • 153 :)

    5 3 Отговор
    V ruse do predi 2 godini ima6E predstavitelen magazin na markata. o6te iz na6te ulici na grada se podmqtat 3 broiki ot modela Great wall Mudan Safe . poneje sme malak grad vsi4ko se razbira - ta ediniq saobstvenik mi e tui da se kaje po4ti priqtel i ot nego znam 4e dvigatelq e niakva stara razrabotka na toyota . smenial niakvi filtri i hodil v serviza na toyota v ruse...vika filtara 1:1 ! cenata na kolata e 30 000 LEVA ! kogato toi q e kupuval oba4e gi noseli ot kitai . vozil sam se v takava i e dovolno sprqmo Dacia...v rusia gi ima mnogo i zamestvat nivite
  • 154 А?

    1 3 Отговор

    До коментар #100 от "ha":

    А кой да хвали човека - български производител на пуканки ли?
    Ти както разбираш от луксозни коли, какво произвеждаш ... освен WC отпадъци?
  • 155 dan40

    5 4 Отговор
    dano da izlezat ka4estveni i sas zdrave na novite im sobstvenici
  • 156 Beobachter

    6 2 Отговор
    Отдавна можеха и българите да правят коли и да станат нация техническа, но къде от забрана (СИВ), къде от тарикатлък (РЕНО, РОВЕР) не се получи. Но и през последните 21 години сигурно са идвали съгледвачи от известни фирми, но протегнатата с дланта нагоре ръка на нашите "политици" ги е прокудила с най-голяма скорост към Унгария, Словакия и т.н. Таз българска неувряла чотура сама си пати...
  • 157 пешо

    2 4 Отговор
    Като не можем да правим АЙФОНИ,тогава ще се возим на ВАЙ-ВАЙавтомобили.
  • 158 tvt555

    3 1 Отговор
    Ако качеството е такава като на Дачия, а цената по-ниска от тази на Дачия тези автомобили ще имат огромен успех не само в България. Предпочитам да си купя нова кола. Вече имам купена втора употреба кола, която ми стъпи на цена като на нова (ама не е нова).
    Успех!
  • 159 Васил

    4 1 Отговор
    Супер дано само и качеството и цената да са добри ....... защото в България всичкото чудо за 3 дена
  • 160 bad

    5 3 Отговор
    Под-добре да карам 15г. европийски автомобил, от колкото чайнакар. А за 30 хил. лв, всеки знае каква кола може да си купи, даже и чисто нова, с доказана история и сервизи из цяла Европа. Части има нови и втора употреба. Ако беше родно българско производсдство, изцяло създадено от българи, може би бих рискувал, а има можещи български инженери, които могат да създадът нормалин автомобил, но никой не им обръща внимание да го създадът. Китайците идват защото им е изгодно в БГ, защо ни го напровиха завода в Чехия или Полша, нали там има работнице с опит?????? Кой загубен ще им работи за по 400 лв. за работник и 700 лв. за инженер.
  • 161 БГ

    6 2 Отговор
    Инженери че нямаме, нямаме.
    Всичко се изнесе на Запад.
    Обаче дървени философи като теб дал Господ.
    Нали ти е ясно че на гола поляна да се съберете Сульо Пульо Атанас и ти не може да направите завод за коли.
    Трябва мощна фирма с опит и производство и с ПАРИ.
    Естествено че са дошли защото им е изгодно, радвай се!
    Целият свят се бори за чужди инвестиции, само бай Ганьо смята че чужденците го използват.
    Ако никой не идва така ще си грухтите в блатото - бедни но горди.....

    Коментиран от #162

  • 162 bad

    3 6 Отговор

    До коментар #161 от "БГ":

    Единствения дървен философ си ти, радвайсе, че те смятат за 3то качесво, бачкай им на китайците и им яж кучетата. Инженери има, ама си много прост и елементарен. Преди 1-2г. в Сливен направиха мерцедес, но проекта не стартира, защото някой иска да лапне парички от това, но с германците не се работи така, виж с китайците номера минава + Литекс. Смешен дилетант си и не си изказвай неподготвен, ходи паси овцете и си карай каруцата, явно е чисто нова, други тех. познания нямаш.

    Коментиран от #164

  • 163 БГ

    4 3 Отговор
    Какво са направили в Сливен?
    Мерцедес?!?!?!?!?
    Ти май си от ромската махала
    Ще ме умориш от смях с тая простотия
    Глупав беден но не ще да работи за китайците.
    Стой си беден и прост, то това не е чеп за каца да ти се набие със сила, акъл е. трудна работа

    Коментиран от #166

  • 164 ddinchev

    12 2 Отговор

    До коментар #162 от "bad":

    не знам в какъв измислен свят живееш, ама явно не си излизал от малкия си прекрасен свят сътворен от ограниченото ти съзнание. В провинцията масово хората не живеят - там преживяват. Няма работа, никой не си мисли "ето на, ще взема друга работа, защото в този завод ще ме имат за 3то качество китайците", просто защото нямаш избор - взимаш някакви там социални помощи и се надяваш да не ти удари градушка покрива, че няма с какво да го оправиш. Това са 300 МИЛИОНА инвестиция, която освен, че ще доведе до локално производство, ще доведе и лавинообразно до стимул за индустрия - производство на части и консумативи, отваряне на сервизи и магазини. Или с други думи още няколко хиляди по-малко безработни. Нашата икономика е най-слабата в Европейския съюз и търпим най-много лишения, понеже е пълно с ограничени разбирачи. Пък през това време българските фирми купуват румънските Дачии, понеже нова кола с гаранция е всичко, което им трябва. Карай си ти Мерцедеса ама си дръж мнението в кестена, такива като тебе по-добре да емигрират, понеже заради селянията си тръгват и малкото можещи хора с отворено съзнание и възможности, понеже виждат, че е пълно с паплач около тях.

    Коментиран от #167

  • 165 Uther

    2 0 Отговор
    А дали ще ги продават на половин цена за българи? С минимална печалба? Ако да, бих се замислил. Ако ще си играем пазарно, ще си карам японско.
  • 166 bad

    3 3 Отговор

    До коментар #163 от "БГ":

    Нито съм беден, нито прост, като теб. Занимавам се с финанси и много добре знам какво говоря. В Сливен тех. уни. направиха прототипи на мерцедес, можеш да го провериш в нета, но проекта се провали. Колите са направени, сглобени и тествани, и така си останаха.

    Коментиран от #168, #170

  • 167 bad

    2 3 Отговор

    До коментар #164 от "ddinchev":

    Живей и се надявай, че китайците ще ти оправят жалкия живот. Има каде по-големи инвестиции в малките градове и нищо не се е променило. Магазините на кой мислиш че ще бадат, на Била, Кауфланд, Лидъл и т.н. Тебе тава какво те топли. Не разбилате ли , че това с такива чужди инв. си е живо експлоатиране. Ще видите какво текучество на раб. р ще има. А темата беше какви коли ще излизат, дали ще си струва да си купиш такава.
  • 168 SV

    4 0 Отговор

    До коментар #166 от "bad":

    Всъщност българският автомобил е правен от ТУ-София във едно хале във Сливен, спонсорирано от Брабус и сега краси фоайето на първи блок.
    Идеята е била да има прототипи които да покажат на потенциални инвеститори и да направят малка серия за продажба - не се и намери за жалост инвеститор :(
    Базата на същите коли е супер популярният Смарт (т.е. няма такъв боклук).

    Така че има разлика между онези български коли и тези във Ловеч.

    А че завода в Ловеч ще изкарва готови коли за европейският пазар - въпрос на време.
  • 169 bad

    2 3 Отговор
    Да така е , аз не съм фен на мерцедес, а за Смартта да не говорим, но идеята беше,че има кой да прави коли в БГ.

    Коментиран от #171

  • 170 BG

    5 2 Отговор

    До коментар #166 от "bad":

    Под "занимавам се с финанси" сигурно имаш впредвид "изплащам кредит за телевизор"
    Никой финансист (дори и студент в най-смешния университет) няма да твърди че не трябва да се приема инвестиция, защото не е достатъчно престижна....
    Особенно ако живее в бедна и изостанала държава и става дума за инвестиция от най-бързо развиващата се (скоро и най-мощна) икономика в света.
    Кой кого ще оправи не се знае, но че с тоя малък мозък и толкова тежки комплекси за малоценност под оправяне при теб може да се разбира само едно ......

    Коментиран от #173

  • 171 БГ

    7 1 Отговор

    До коментар #169 от "bad":

    Все пак съм добър и ще те светна че проекта в Сливен е УЧЕБЕН.
    Никакъв мерцедес не е правен и е странно че човек който се е научил да пише (като теб) не може да чете
    Производството на коли е много повече от сглобяване на един макет.
    И най-важното, професор Лешке, който ръководеше проекта в Сливен сега живее в Ловеч и работи за "китайските експлоататори"!!!!!!!!!
    Но той е немец, може да го преглътне.
    Не е див български селянин, беден но гордо отказваш да работи всичко друго освен директор на Вселената
  • 172 ват цък

    0 0 Отговор
    няма ли да видим снимки на 3те модела а също и динамични характеристики -0-100,разход на 100 км?
  • 173 bad

    3 2 Отговор

    До коментар #170 от "BG":

    Не съм против инвестициите, а против огромните и смешни надежди, че китайците ще оправят положението в Ловеч. Яд ме е , че и ние можем да направим коли , а не се намира никой българин, който да ги направи или да инвестира в такъв завод. Много авт. комп. отварят заводи в други развити страни и никой не е против това, това си е пазарна икономика.Всеки $ вкаран в нашета икон. е добре дошъл, ако ще и кибритена фабрика да е. Но много тъп трябна да си ако мислиш , че китайците ще оправят положението.

    Коментиран от #176

  • 174 ddinchev

    1 0 Отговор
    Тук има форум където може да се се следи по снимки развитието на завода и да се види информация за моделите:
    http://forums.gwm-bg.com/index.php
  • 175 bad

    3 0 Отговор
    Парите не миришат, немеца за да се съгласи не са го третирали , като БГ инженерче. Всички чужди компании в БГ плащат повече на чуждестранните си работници от колкото на бълг.работници, при това за една и съща работа и отговорност. И са с много повече превилегии, ако мислите, че това не е експлоатирани е третиране 3 качество...... сте овце. Друг е въпроса , че такова е положението и по-добре унижен от колкото гладен и на улицата, това е бълг. философия,за това сме на токова положение, задоволяваме се с малко и си траем. А темага беше за колите, аз лично не бих си взел китайска кола.

    Коментиран от #177

  • 176 ddinchev

    6 2 Отговор

    До коментар #173 от "bad":

    Само ми е интересно как си направи сметка, че някой мисли, че китайците ще оправят положението? Хората тук трябва да се радват, че има някаква инвестиция, на фона на това, че като цяло няма в такива мащаби (сещам се за завода за производство на дограми и стъкла, която пак е пъти по-малка).

    Плюс това какво значи "българинът може да прави коли"? Great Wall е китайска компания с над 50 години опит, с хиляди инжинери, десетки хиляди работници в техните предприятия, работеща с компании като Мицубиши и са далеч от лидери, нали така? Как реши, че щом някой старозагорски монтьор е сглобил ел кола, това може да се приложи в мащаб от повече от един брой? Тук няма инжинери, които да имат опит с автомобилно строене, понеже няма такова. Няма know-how. Един ден може и японски, немски, корейски и американски коли да се правят у нас, но нека спечелим доверието на други компании като се справим добре със задачата да сглобяваме китайски. Като се види, че има хора, които се трудят, които разбират, може да се случат много неща. Сега приветствай това, което вече е факт и се случва.

    Коментиран от #178

  • 177 ddinchev

    6 1 Отговор

    До коментар #175 от "bad":

    значи трябва българинът да е мизерстващ и горд, че не ще да работи за кой да е? Бъде горд ти с 400лв доход на месец в цялото домакинство жена и 2 деца. Тия, които ги огрява инвестицията ще се радват, а ако инвестицията е успешна, ще има още. Ти разбира се, можеш да не работиш, или да продаваш бургери в сливенският МакДоналдс, което е достойна професия и работиш за великите американци, вместо да сглобяваш китайски коли в Ловеч.

    Коментиран от #179

  • 178 bad

    2 1 Отговор

    До коментар #176 от "ddinchev":

    Ти започна да обясняваш нещо за лавинообразно развитие на бизнеса в Ловеч, след като заработи завода. Дано да заработи и да допренесе за някакво развитие. Темата дали можем да сътворим родна БГ кола е много дълга и не ми се коментира.

    Коментиран от #180

  • 179 bad

    3 5 Отговор

    До коментар #177 от "ddinchev":

    не влизам в МакДаналдс,KFС и подобни, камоли да почна да им работя
  • 180 ddinchev

    8 4 Отговор

    До коментар #178 от "bad":

    Ясно съм написал - потенциал за лавинообразна поява на производители на коснумативи, части, отваряне на сервизи, магазини. Ясно съм писал, че това може да доведе до общо няколко хиляди по-малко безработни. Никъде никой не е конкретизирал Ловеч, нито пък е казал, че с това Ловеч ще стане новият Щутгард, ти изводите си ги измисли сам.

    А след като темата е за колите и не би си купил китайска кола, можеше с това да започнеш, с това да приключиш и да заминеш да коментираш новата статия за BMW 5. А не да експлоатираш с негативен тон финансово-икономически теми, които най-малкото не са ти ясни.
  • 181 bad

    1 0 Отговор
    http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=45680&page=1
    Дано да ви интересува История на Българското автомобилостроене
  • 182 Who the fuck is bad?

    4 0 Отговор
    Мрънкалниците си остават мрънкалници.
    Останалите са бели хора!
  • 183 yavoor

    7 3 Отговор
    649 души харесват това.
    Пък аз харесвам Мерцедес!
  • 184 киро илиев

    1 3 Отговор
    Лошо-добро......българско.По-добре от романеско рено или чешко ярисче.
  • 185 Този коментар е премахнат от модератор.