Почитателите на Opel посрещнаха с овации третото поколение на Astra през 2004 г. и реакцията им бе съвсем закономерна. Този автомобил отбеляза голяма крачка напред като дизайн, качество и изпипаност в сравнение с предшественика се и подобно на него вече се превръща в едно от най-масовите предложения на вторичния пазар.
Opel по традиция предлага компактния си модел в широка гама от разновидности. Astra H се произвежда с каросерия хечбек и три или пет врати, седан, комби и стилен купе-кабриолет с подвижен твърд таван. При това между тези модификации съществуват разлики, които не позволяват да се говори просто за един автомобил с няколко версии на стоповете и форма на задните калници. Седанът и комбито, например, имат по-дълго с 90 мм междуосие. Това ги доближава до автомобилите от по-горния сегмент. Между хечбековете с три и пет врати също става дума само за фирмено-стилови сходства. Версията GTC (от Grand Turismo Compact) има подчертано спортен дизайн. По-ниска е от петвратата модификация с 2.5 см, но е по-дълга и широка с 4 см. Оборудва се с по-мощни двигатели и като цяло причила повече на купе, отколкото на масово семейно возило.
Тези особености превръщат петвратия хечбек в далеч по-практичен автомобил от GTC. Неговият
салон
е по-просторен, достъпът до задната седалка е далеч по-лесен, видимостта от мястото на водача е по-добра, а и багажникът е по-голям, макар и с едва 40 литра. За съжаление функционалността на товарното отделение куца и при двете версии заради тесния и неудобен отвор.
На фона на предходното поколение Astra H бележи осезаем напредък в качеството на материалите, използвани в интериора. Сглобката обаче търпи критики, особено при по-амортизираните екземпляри. Шумоизолацията също отстъпва на еталоните в сегмента. Звукът на двигателя се чува отчетливо дори при ниски обороти.
Според производителя
каросерията
е изцяло поцинкована, което би трябвало да отнеме всякакви шансове на ръждата. Слаби места по купето обаче все пак има. Корозия възниква на капака на багажника под хромираната хоризонтална лайстна. В горната част на МакФерсоните пък отпред се събира вода, която също води до възникването на ръждиви гнезда.
Както всеки друг съвременен автомобил, Astra H не спестява на собствениците си неприятности с електрооборудването. При коли от всички модификации са отчетени проблеми с модула на кормилната колонка – липса на контакт при стартиране на двигателя, откази на фаровете и чистачките. Понякога не сработват и светлините за включена задна скорост. Наизпревности възникват и с т.нар. REC (Rear Electrical Center) – уредът за измерване на горивото отчита неправилни показания, централното заключване и електрическите стъкла не реагират. С времето се разбиват втулките в задвижващия механизъм на чистачките.
Особено дразнещ за някои автомобилисти недостатък може да се окаже липсата на датчик за температурата за охлаждащата течност. За прегряване на
двигателя
съобщава светлинен индикатор.
Газоразпределителният механизъм на двата по-големи мотора се задвижва от ремъци, които трябва да се сменят на 75 000 км (1.6) и 105 000 км (1.8) заедно с обтегачите и ролките. На всеки две смени трябва да се монтира и нова водна помпа. При всички модификации се наблюдава теч от датчика за налягането на маслото.
Astra H се предлага само във вариант с предно предаване. Освен с 5- или 6-степенни механични
скоростни кутии
моделът се екипира и с роботизирана трансмисия Easytronic с пет предавки. Тя не се ползва с особено добра репутация заради бавното превключване на скоростите и техническите неизправности. На всеки 15 000 км трябва да се регулира съединителят й. В противен случай се появяват неприятни тласъци при превключване, а ако се кара по този начин дълго време, от строя излизат и амбриажът, и двумасовият маховик. Смяната излиза солено не само заради цената на резервните части, а и защото се налага демонтаж на самата скоростна кутия и напречника под двигателя.
Ходовата част
на Astra H има по-твърди настройки и се харесва на водачите с по-активен стил на шофиране. Слаби места в предния мост са стабилизиращата щанга (20-30 000 км) и опорните лагери на МакФерсоните (30-40 000 км), а в задния – амортисьорите (50-60 000 км) и пружините (30-40 000 км). Останалите детайли служат достатъчно дълго – тампоните на предните носачи издържат около 100 000 км, а шарнирите – още повече.
Astra H продължава традициите на предшествениците си да предлагат отлично съотношение между цена и потребителски качества. Компактният Opel не е имунизиран срещу неизправности, но си остава балансиран автомобил, който неслучайно се радва на такава популярност.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 cuci
16:00 08.09.2011
2 k
16:00 08.09.2011
3 kuci
16:00 08.09.2011
4 Алку
16:00 08.09.2011
5 Ghost_town
Хубава кола ама ХлОпел...
16:00 08.09.2011
6 dankata
16:00 08.09.2011
7 курсс
Коментиран от #10
16:00 08.09.2011
8 hristov
16:00 08.09.2011
9 dankata
Коментиран от #26
16:00 08.09.2011
10 dankata
До коментар #7 от "курсс":
Нормално да няма никакви шумове и тракания!То на 10 000 км си е направо чисто нова!Какво искаш кола на 10 000 км да ти се разпадне ли?Проблемите идват след 100 000 км!16:00 08.09.2011
11 asd
Коментиран от #44
16:00 08.09.2011
12 минамал
16:00 08.09.2011
13 ррт
На 40 000км друг път, кой нормален ще продава кола на 40к км и 2006г.Ти ако имаше толкова пари на куп нямаше да си толкова комплексиран.
16:00 08.09.2011
14 hienata
Коментиран от #15, #16
16:00 08.09.2011
15 dankata
До коментар #14 от "hienata":
Колко коня ти е астрата?Защото ако е до 116 кс 8 на 100 смесено е много!!16:00 08.09.2011
16 m52b20
До коментар #14 от "hienata":
7,5 бензин смесено? Това означава поне 9,5 градско, и то от кола с 80 коня, и тежаща има-няма 850-900 кг. За каква икономия по-точно говорим?!?! И то от моделите с 'Туинпорт' - уж 'по-икономичните'.Иначе имах Опел Кадет преди време, не са лоши коли, с изключение на това че сота гният.
Коментиран от #55
16:00 08.09.2011
17 ramzer
16:00 08.09.2011
18 O2
16:00 08.09.2011
19 hristo
Коментиран от #21
16:00 08.09.2011
20 краси
16:00 08.09.2011
21 dankata
До коментар #19 от "hristo":
Един приятел има бмв 520i е39 1999г.и е навъртял 430 000 км и нае и е сменял нищо!Само основните работи като маслко,гуми,накладки,акумулатори.Така,че не пречи да е на 100 000 и да няма дефекти,но все пак товa е опел!Не че другите марки са по-здрави ноо..........16:00 08.09.2011
22 Fairing decal of the Japanese character 隼, pe
16:00 08.09.2011
23 ahaha
16:00 08.09.2011
24 ДПФ
16:00 08.09.2011
25 Kiril
16:00 08.09.2011
26 Кирил
До коментар #9 от "dankata":
Пич не че нещо бмв е яко но тоя разход дето го даваш ме съмнява поне 12 за тия кончета му давам16:00 08.09.2011
27 АВА
16:00 08.09.2011
28 ивсен
16:00 08.09.2011
29 ванко
16:00 08.09.2011
30 hienata - До коментар [#16] от m52b20
16:00 08.09.2011
31 hienata
16:00 08.09.2011
32 graver
Уважаеми журналисти, спрете да ползвате "нафтова модификация", "нафтова версия" и т.н. Няма понятия "нафта" при дизеловите автомобили.
16:00 08.09.2011
33 hienata - До коментар [#25] от Kiril
До колегата АВА .Колега от изброените проблеми съм съгласен само със слабата видимост назад,но този проблем го имат и Рено Клио,Мерцедес А-класа и мн.други,останалите проблеми са компромис от твоя страна искаш хем евтин хем супер качествен автомобил,Съвета ми е да продължаваш да търсиш и някой ден ще откриеш твоята кола,явно Астра не е твоята кола.
16:00 08.09.2011
34 dovolen
16:00 08.09.2011
35 Crusible
+ много бърза /особено в sport mode/ и удобна за дълъг път - 6ск.;
+ много икономична за мощността си - 7.2 градско, около 6 навън с леко каране;
+ твърда возия /за мен е плюс/
+ голям багажник;
+ доста здраво окачване;
+ много качествени материали в интериора;
- проблем със спуканите стъкла на халогените /пукат се като се нагреят и се влезе в локва, проблема е решен след фейслифта/
- смених съедините с демпферен маховик и лагерна помпа за 1400лв., но поне следващите 80000+ км съм ОК;
- загуба на антифриз от протъркан маркуч;
- компресора на климатика работи шумно и ми се струва, че е "тръгнал" :(
Това е засега. Други проблеми с колата нямам.
16:00 08.09.2011
36 4UK
16:00 08.09.2011
37 ivan
16:00 08.09.2011
38 готин
16:00 08.09.2011
39 deso
16:00 08.09.2011
40 dankata
16:00 08.09.2011
41 hienata - До коментар [#40] от dankata
16:00 08.09.2011
42 megane
И не мисля че проблемите идват от това, че Опел са по-нисък клас коли в сравнение с БМВ или Мерцедес - просто има някаква такава гадна тенденция при всички производители - новите коли са по-чупливи и по-нежни в сравнение с по-старите.
А BTW малко да се отклоня от темата карам Renault Megane от първите - 1998 год., вече 4 години и половина и всички тия неща дето ги изброявате не съм ги изпитал лично. Не че Рената са някви супер здрави - просто късмет. Така че е важно и как е била експлоатирана колицата от предишния си собственик мисля.
А по въпроса за S-класите и т.н. - предполагам всеки би желал да кара такава кола - но просто не е по възможностите на повечето от нас. ;)
16:00 08.09.2011
43 G klasa
16:00 08.09.2011
44 VW&Mercedes
До коментар #11 от "asd":
Sushtoto e kum Mercedes-Benz i kum VAG.A julturkite i jabarkite sa vurhat na sladoleda16:00 08.09.2011
45 готин
Хюндай Купе /2001/
БМВ 3-ка Компакт /Е46, 2001-2004/
Хонда Сивик /2006-2008/
Астрата вече отпадна като вариант.
Знам, че са различни класове, но на тези съм се спрял. Хондата е най-нова, обаче е правена в Англия, докато BMW-то е правено в Германия, обаче пък тя е с по-евтина поддръжка. И трите са с нестандартен дизайн /харесвам по-нестандартна визия/. Хюндаят има най-спортно излъчване, все пак е спортно купе, обаче как е откъм качество? От трите коя е най-качествена?
16:00 08.09.2011
46 Chovek
16:00 08.09.2011
47 заров
16:00 08.09.2011
48 OPEL
ТОВА Е ЕДНА ОТ НАЙ-НАДЕЖДНИТЕ КОЛИ!
16:00 08.09.2011
49 njakoi
16:00 08.09.2011
50 ivo
16:00 08.09.2011
51 astra h a16xer
Коментиран от #52
13:36 30.06.2016
52 И един мармот завива шоколада в станиол
До коментар #51 от "astra h a16xer":
Стига лъгахте за разхода, че ставате за смях!Ето какво дава прозиводителя:
Разход на гориво - градско 8.7 Литра/100 км
Разход на гориво - извънградско 5.2 Литра/100 км
Разход на гориво - комбинирано 6.5 Литра/100 км
Ти ще си първият, на който астрата гори по-малко от колкото Опел са декларирали...
11:39 15.08.2017
53 Mladen
Шест въздушни възглавници и система за контрол на стабилността са стандартни за Astra. При катастрофата на Euro NCAP моделът за защита на пътниците, включително безопасността на децата, беше убедителен. Всичко това беше достатъчно за максимален резултат от пет звезди.
https://mlfree.com/opel-astra-h-2004-2009/
13:17 13.01.2018
54 Този коментар е премахнат от модератор.
55 И да
До коментар #16 от "m52b20":
И да гори ако ще 10 да караш на газ ти излиза без пари 💵21:46 15.10.2019
56 Дейвид
21:47 15.10.2019