ФАКТИ.БГ

Няколко любопитни факта за УАЗ-ките, които не знаете

Знаете ли защо UAZ-469 попада в книгата на рекордите, с какво се отличават конвейерите в автомобилния завод в Уляновск и защо логото с чайка на капака започва не от първия всъдеход, а от втория?

Публикувана: 21 Септември, 2020 11:37
93 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 43159
Няколко любопитни факта за УАЗ-ките, които не знаете
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.5 от 115 гласа.

Съдбата на автомобилния завод в Уляновск е интересна, защото военните винаги са били основният клиент и потребител. А преди разпадането на СССР за частните търговци беше много трудна задача да получат УАЗ.

УАЗ-ките се появяват благодарение на Войната. Още през първите месеци на Втората световна война е решено да се пренесе част от оборудването за сглобяване на моделите ЗИС в Уляновск. През октомври 1941-а служители на московския завод пристигат в града. И още през май 1942 година, в завода са сглобени първите превозни средства ЗИС-5В.

Няколко любопитни факта за УАЗ-ките, които не знаете

Точно две години след началото на войната е решено да се построи автомобилен завод на базата на съоръженията, пренесени от Москва. През 1944 г. производството на ЗИС е прехвърлено в Миас (бъдещият Урал). И на завода е възложено да овладее производството на военни модификации на камион ГАЗ-ММ, който е сглобяван в Уляновск до 1949 година.

Първата собствена разработка на УАЗ е камион, който никога не сте виждали. UAZ може да стане производител на камиони. През 1944 г., в съответствие със споразумение с General Motors, СССР получава технологията и техническата документация за производството на 3-, 4- и 6-цилиндрови дизелови двигатели. В Уляновск под ръководството на главния конструктор Шапошников е разработен камион ЗИС-253 с товароносимост 4 тона, предназначен за инсталиране на дизелов двигател с мощност 83 конски сили.

Първият всъдеход си остава без емблема с чайка

Автомобилът е унифициран с новия модел на московския завод - ЗИС-150. И въпреки че 253 е първата (и доста добра за времето си) разработка на Уляновските специалисти, нещата не стигнаха по-далеч от прототипите. Първото независимо развитие на завода в Уляновск е товарът от 1944 г. През 1954 г. производството на ГАЗ-69 е частично прехвърлено в Уляновск. И две години по-късно се появява ГАЗ-69 и ГАЗ-69A собственото си производство. По този начин семейството 69 е напълно прехвърлено от Нижни Новгород в Уляновск, и всъщност така започва историята на УАЗ, като производител на всъдеходи.

Няколко любопитни факта за УАЗ-ките, които не знаете

Но на всъдеходите от серията 69, събрани в Уляновск, не пише УАЗ. Няма я и известна емблема на чайка. По време на цялото съществуване на модела има само предишните букви - ГАЗ. Противно на общоприетото мнение, моделите 69, събрани в УАЗ, не носят надпис "УАЗ". А автомобилът УАЗ-69 или УАЗ-69A никога не е съществувал - той винаги се е произвеждал като ГАЗ-69 и ГАЗ-69A.

УАЗ - най-просторната кола в света (официално)

Няколко любопитни факта за УАЗ-ките, които не знаете

Преди десет години УАЗ-469 влезе в рекордната книга като най-просторната кола. Кабината му (покривът беше на мястото си) побра 32 души! За да постави рекорда, автомобил с товар от почти два тона (1900 кг, за да бъдем точни) трябваше да измине 10 метра. Капацитетът на 469 обаче е известен отдавна. Ако сгънете платнения таван, капацитетът на УАЗ-469 може да бъде значително увеличен.

Най-късата поточна линия

Уляновският автомобилен завод, се слави с още едно постижение. Монтажната му линия е дълга само 300 метра. Това е най-късата поточна линия в Европа (предварителното сглобяване не се брои). Въпреки това произвежда едни от най-вместителните автомобили.

Няколко любопитни факта за УАЗ-ките, които не знаете

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.5 от 115 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Гош
1 Отговор
Не е лоша машината, ама ми напомня за казармата. Беш от тука!

Оценка:
-63 +166

Сарая
2 Отговор
Голям кенеф е ....
Моля русофилчетата да почнат възхвалите

Коментиран от #18, #66, #82, #83


Оценка:
-363 +130

101
3 Отговор
Ако живеете на някое отдалечено масто, сред чукари и генгерлици, блата и горски зверове, то тази кола е именно за вас.

Коментиран от #5, #31, #60


Оценка:
-38 +415

Факти
4 Отговор
Залива с руски новини ден и нощ

Коментиран от #22, #84


Оценка:
-172 +80

един от стадото
5 Отговор

До коментар #3 от "101":


като онази мецана дето разпра газката, изяде манджата и счупи шишетата с водка на ловджиите в Сибир ли, имаш в пред вид

Коментиран от #89


Оценка:
-82 +35

реалиста Защо,къде са им били инж
6 Отговор
През 1944 г., в съответствие със споразумение с General Motors, СССР получава технологията и техническата документация за производството на 3-, 4- и 6-цилиндрови дизелови двигатели.

Коментиран от #9, #11, #27


Оценка:
-27 +98

куку руку ку
7 Отговор
В сибир мечки, в Индия макаци, в Африка павиани, в САЩ и Канада гризли... видео клипове за погроми над автомобили има много. Навсякъде, където има храна в автомобил, се намират животни, които да я пожелаят и да открият начин да достигнат до нея.

Коментиран от #12


Оценка:
-6 +110

Пастир
8 Отговор
Дреме ми на сайдера за уазките.

Оценка:
-79 +46

куку руку ку
9 Отговор

До коментар #6 от "реалиста Защо,къде са им били инж":


Ако не знаеш, автомобилостроенето на СССР се развива с помощта на САЩ. Московският завод е построен по проекти на Форд, Горкиевският пък е построен в САЩ, разглобен, натоварен на кораби и отново сглобен в Съветският съюз, и т.н. и т.н.

Оценка:
-12 +100

Тия
10 Отговор
Малко хора Знаят, че тая гадина и виетнамката ги ползват и до сега в Непал, да катерят багажа до базовите лагери.

Коментиран от #21, #29


Оценка:
-14 +197

антрашпиц
11 Отговор

До коментар #6 от "реалиста Защо,къде са им били инж":


И кво от това...

Оценка:
-22 +29

един от стадото
12 Отговор

До коментар #7 от "куку руку ку":


не е баш така. В Серенгети младия Обонго се скри в стария Лендкруизер наследство от баща му, спасил и него от лъвицата Елза

Коментиран от #30


Оценка:
-5 +52

Субективен
13 Отговор
Автомобил без аналог, груб, недодялан, постоянно повреждащ се. Да не говорим колко некачествено е сглобен, харчи като ламя. Къде му е предимствто неразбирам, могеби защото е ефтин но това не може да компевсира останалите негативи.б

Коментиран от #85


Оценка:
-122 +84

Уестия
14 Отговор
Машина бе за времето си та дрънка.и сега я има по Балканските села хората движат с тях безотказно

Оценка:
-19 +148

За времето си
15 Отговор
Е била хубава, ама това време е било преди 50-60 години!!!

Коментиран от #16


Оценка:
-23 +69

Като гост
16 Отговор

До коментар #15 от "За времето си":


Като се замисли човек никога не е била нищо таз УАЗ-ка, дори преди 50 години, просто не сме имали достъп до истински коли.

Коментиран от #24


Оценка:
-87 +53

Рико
17 Отговор
Казваш за нещо че е произведено в Уляновск, Сталинград, Ленинград, Куйбишев, Калинин .... ; завод ленински комсомол ... и е ясно качеството на произведеното. Един продукт не може да надскочи държавата си. А тоталитарна държава - съвсем.

Коментиран от #73


Оценка:
-81 +51

18
Този коментар е премахнат от модератор.
Чичо
19 Отговор
Незаменим автомобил. Там къдета мине уазката друг автамобил не може. Същото се отнася и за Нивата.

Коментиран от #20, #25, #40, #44


Оценка:
-48 +132

ХУХУХУ
20 Отговор

До коментар #19 от "Чичо":


Ако не се счупи на отиване ще се счупи два пъти на връщане

Коментиран от #46


Оценка:
-83 +54

Йо Несбьо
21 Отговор

До коментар #10 от "Тия":


Но причината отново са ниските доходи!

Оценка:
-19 +8

КОЙ ТОЙ
22 Отговор

До коментар #4 от "Факти":


само за водката не са писали

Оценка:
-15 +15

Йо Несбьо
23 Отговор
Аз знам, че ще свърши работа да се придвижа от точка до точка, но онзи ден гледах Лада Нива и Москвич Алеко по улиците на Прага. Движат се, разбира се, но имаш чувството, че са изникнали от 60-те години на миналия век. Самите руснаци или украинци предпочитат японска техника - Тойота, Хонда, Сузуки или както наричат Митсубишито - МитсубиСи... Стига да разполагат с пари, естествено. Здравомислещ човек с някой лев в джоба никога няма да си вземе УаЗ или Нива, ще предпочете някоя Витара или Паджеро къса база. Дори Фронтера или Патрол едно време даваха много по-малко дефекти.

Коментиран от #49


Оценка:
-51 +42

Ловец
24 Отговор

До коментар #16 от "Като гост":


Eeeee...... сега пък ми е писнало да мъкна от калта и локвите истинските коли като ида на лов. Тия паркетници са нъ път да ме откажат да ходя на лов във лошо време защото си знам,че ще ги мъкна из калищата.

Коментиран от #28


Оценка:
-15 +62

boi boi
25 Отговор

До коментар #19 от "Чичо":


Aлуууу, хората са направили G - класа, Патрол, и Унимог, и с всички тях дори на къра имаш комфорт, а хората са чували за качествата им извън пътя!!
Каквато държавата - такава и стоката!

Оценка:
-59 +32

Емил
26 Отговор
А това, че е точно копие на Уилис (Вилис му викат ушанките)?!

Оценка:
-36 +25

Пенчо
27 Отговор

До коментар #6 от "реалиста Защо,къде са им били инж":


Уаз със дизелов двигател няма,чети между редовете. Gm до днес нямат хубав дизел.

Коментиран от #38


Оценка:
-7 +47

един от стадото
28 Отговор

До коментар #24 от "Ловец":


и аз бях ловец на времето. По- вече с Тераното от мен не си дърпал. И на офроуд съм се пускал, уазки не видях никъде

Коментиран от #32


Оценка:
-43 +28

Уж била зле, ама...
29 Отговор

До коментар #10 от "Тия":


Виетнамката по едно изследване на URGMC е най - продуктивната военно-транспортна машина за периода на цялата виетнамска кампания.

Оценка:
-11 +55

тоз
30 Отговор

До коментар #12 от "един от стадото":


Доста се посмях.Оправи ми вечерта.

Оценка:
-2 +10

Алфа Чакал
31 Отговор

До коментар #3 от "101":


Сега и аз да ви кажа интересни факти за УАЗ.Единствения сериен автомобил в света на който окачването е преоразмерено 800 процента (8 пъти по-устойчиво от колкото трябва).За сравнение леките автомобили са 200 процента ,СУВ 300-350 процента.И два екземпляра са се качили на почти 5000 м без никакви доработки.ОБИЧАМ ТОЗИ АВТОМОБИЛ!!!

Коментиран от #93


Оценка:
-16 +77

Да си
32 Отговор

До коментар #28 от "един от стадото":


бил ловец навремето и да не си виждал УАЗ - ки на лов, това значи, че си се ловил за палците...

Коментиран от #39


Оценка:
-10 +74

33
Този коментар е премахнат от модератор.
469
34 Отговор
е велика машина!Пасти да ядат останалите!

Оценка:
-18 +51

Ха ха
35 Отговор
Още една руска брак ма. Това е автомобил който не може да си покрие масрафа.

Оценка:
-48 +24

Грую
36 Отговор
Тойота и Нисан с УАЗ не се сравняеат.Ако УАЗ имат по добър двигател и хидравлика за офроуд е супер.Лошото е че наистина са стари като модели но също стават.

Оценка:
-5 +41

Поради
37 Отговор
Липсата на други качествени всъдеходи по времето на соца, бяхме принудени/поне тези които сме ходили в казармата/да се задоволим с образа на УАЗ 469 и т.нар.Буханка тоест бусовата версия, много негативи по мотор и ходова част, най редовно прегряваха и кривиха главата, късаха обслужващи ремъци редовно, този 2.4 редови четирицилиндров мотор дар от GM, по време на войната с 90 конски сили, беше тотално остарял и ватенките не го бяха пипнали от войната за модернизация същото беше и с осмака от същия период, с 150 конски сили които се монтираше на виетнамката и на зиловете товарни и леки за номенклатурата, така че мога да кажа, че това беше мечтания автомобил на всеки новобранец в казармата, за да можеше да се скатава денонощно под мотора в локви масло и грес, но за нас старите кучета си беше истински чанч да се качиш на такава гротеска на автомобил.

Оценка:
-36 +32

доброволец
38 Отговор

До коментар #27 от "Пенчо":


Как да няма.?Има Ужаски с пежа мотори в Италия.Преди години докараха един в Троян.Уникален беше,като нов .С 2,3 на Пежо.Сиерата ми беше такава

Оценка:
-1 +13

един от стадото
39 Отговор

До коментар #32 от "Да си":


виж ми началото на третото изречение палечко. А уазка съм теглил на лебедка до главините в кал, където преди това минах с Тераното. Вързах го за теглича и него към едно дърво да не ме дръпне руското чудо и го изкарах на сухо. Не ги мисли за толкова велики

Коментиран от #45


Оценка:
-26 +13

Де Факто
40 Отговор

До коментар #19 от "Чичо":


Донякъде си прав, но "ВИЕТНАМКАТА" е №1.

Оценка:
-4 +23

41
Този коментар е премахнат от модератор.
Глок
42 Отговор
Старата текезесарка е по сполучлива от 469, защото директно и копирала американският Вилис! Вилиса масово се е използвал от руснаците през войната, както и трофейни немски машини, дори велосипеди като Вандерер! При срещата на маршал Конев със съюзниците, генерал Брадли му подарява Вилис, Конев му подарил кон! За Вилиса казват - силен като бик, пъргав като муле!

Коментиран от #48


Оценка:
-4 +17

Чук и Гек
43 Отговор
Там където минава Уазката, Ланд Ровъра Дефендер не може!

Коментиран от #52, #59


Оценка:
-19 +30

Алфа Ромео
44 Отговор

До коментар #19 от "Чичо":


Не е точно така,минават и още как, много зависи колко е подготвена една такава кола за офроуд, гуми, блокажи дали има, мощност на мотора, Нива и УАЗ издишат в някои ситуации заради слаби мотори. От друга страна Нива съм я гледал да изскача по доста големи наклони където други не успяват, може би заради ниското си тегло.

Оценка:
-3 +21

С кое Терано бе готин
45 Отговор

До коментар #39 от "един от стадото":


С кое Терано бе готин ще минеш под 45 градуса наклон настрани и 25 до 30 градуса нагоре, че не се сещам, двувратката или дългото ?
Аре стига писа смешки, Тераното е проходимо, вярно е, ама пак , колкото УАЗ не е.
А ти си бил ловец, колкото прабаба ти космонаФт.

Коментиран от #58


Оценка:
-13 +29

Не е лошо
46 Отговор

До коментар #20 от "ХУХУХУ":


Не е лошо по Хоби Тв да си изгледаш един филм за едни сърби дето ходиха на риболов в Монголия. Там нЕма пътища. Там се ползва само УАЗ и кон...нищо друго. Прибраха се сърбетата да се движат с един Лендкруйзер ама на 390 километра се строши полуоска, доколкото си спомням та продължиха докрая с УАЗка , модела Фургон, ползвахме ги за линейки.
Та не пиши глупости.

Коментиран от #51


Оценка:
-6 +25

Тия кочини,
47 Отговор
когато съм ги карал ти сигурно не си бил в ергенски те гащи на баща си, даже и проект не си бил! НЕ ПИШИ ГЛУПОСТИ!

Оценка:
-5 +12

Абсолютно
48 Отговор

До коментар #42 от "Глок":


ТОЧНО СИ ГО НАПИСАЛ. БРАВО!

Оценка:
-3 +4

Мишо
49 Отговор

До коментар #23 от "Йо Несбьо":


Ха ха има едно Алеко на белградска улица,много често го срещам.А руснаците взимат японски защото са евтини,и там им е по евтина подръжката отколкото в Европа.Дори и тука вече королата е по евтина от шкодата

Коментиран от #57


Оценка:
-3 +5

Госта
50 Отговор
Недоразумения,сър!

Оценка:
-3 +8

Хухуху
51 Отговор

До коментар #46 от "Не е лошо":


Не изкаш ли и руски телевизор да си купя щот може да се поправя .Нямам носталгия към миналото уазки ,лади а бяхме млади .Но нямам против да си ги харесваш караш .Аз предпочитам новите технологии

Оценка:
-3 +12

ОпПала
52 Отговор

До коментар #43 от "Чук и Гек":


Ти как го разбра имаш ги и двете ли .ланд ровър 70г даже няма нужда да му включваш предното

Коментиран от #54


Оценка:
-3 +3

До Емил(26)
53 Отговор
Точно копие си ти /прочети пак старите книжки и гледай какво пише/ .

Оценка:
-0 +2

Сърп и чук
54 Отговор

До коментар #52 от "ОпПала":


Питай някой граничар който служи в планинско гориста местност да ти обясни подробно!

Коментиран от #72


Оценка:
-3 +14

Факти
55 Отговор
Не знаех,че руснаците са изобретили автомобила. И бил най-просторния. По мои набюдения, всичките ми Опели бяха и са по-просторни от най-големия ми москвич. И имат повече екстри, освен кормило, скоростен лост и педали.

Оценка:
-11 +7

Последният
56 Отговор
ЗиЛ излязал от завода "имени лихачова" беше с надписи "Coca Cola". От тези за безалкохолни и бира.

Оценка:
-2 +3

Йо Несбьо
57 Отговор

До коментар #49 от "Мишо":


Абе, донякъде си прав, но евтинията важи само в случай, че директно се внасят от Япония, т.е. с дясна дирекция. С лява дирекция никак не са евтини... Купуват ги предимно, защото държат на тормоз, непретенциозни са и почти не се развалят. Руското производство се взема от по-обикновените мужици, които знаят, че ще имат непрекъснато проблеми с колата, но за смешни пари ще я оправят. Както навремето се правеше основен ремонт на Москвича пред блока за един следобед. Между другото, виждал съм сериозен ремонт на двигател и ходова част на Шкода Фелиция - смяна на амортисьори, тампон на двигателя и каквото се сетиш, целият ремонт извършен в дворчето на кооперацията за един следобед и цялото време алкохол.

Коментиран от #69, #79


Оценка:
-0 +5

един от стадото
58 Отговор

До коментар #45 от "С кое Терано бе готин":


що, гравитацията при уазките не работи ли. Колкото съм се друсал на уазки, тебе майка ти като бебе не те е друсала толкова. Колко ремонти сме им правили хабер нямаш. Автобатальона на ВМС, долу на ''Пясъка''- старите варненци го знаят. Пък за Шерба да не ти разправям..

Оценка:
-3 +6

ABCD
59 Отговор

До коментар #43 от "Чук и Гек":


Точно така, гледал си краш теста му

Оценка:
-2 +1

60
Този коментар е премахнат от модератор.
Ннн
61 Отговор
Велика кола по краварска технология, жалко че братушките са останали с технологичното величие от 40-те години на миналия век!

Коментиран от #81


Оценка:
-7 +6

Геро
62 Отговор
На “Модератора” не му хареса думата “кочина” и ми изтри коментара.
Предложи ти някакъв термин за тоя боклук тогава!

Коментиран от #64


Оценка:
-4 +8

Геро
63 Отговор
Ако бяха добри, хората щяха да ги купуват.
ТОЧКА!
Толкова е просто.
По пътищата ни щяха да се движат уазки, а не G класа, Х серия, ленд кръзъри, RAV4...
Дори повече Great Wall има в България, отколкото уазки. А правят джипове от вчера.
Струва ми се, че защитниците на идеята тук е добре да си купят по една такава, ама нова (защото е евтина, според тях) и да си ги карат. Ама да седят тука и да ме убеждават... айде нема нужда.

Оценка:
-17 +12

64
Този коментар е премахнат от модератор.
Бъз
65 Отговор
Седнали внуците да се подиграват на дядо си.
Само това че се ползва повече от 60г говори много.

Коментиран от #70


Оценка:
-4 +12

66
Този коментар е премахнат от модератор.
Идиот
67 Отговор
Радооо, Радо, с гугъл ли превежда статията? Доста неграмотно, на места даже не се разбира, какво е искал да каже автора.

Оценка:
-0 +4

Шаран БГ
68 Отговор
Трябвали са им - правили са ги! Не са за аутобан или първокласен европейски път. Това е тайга, тундра, баири и безпътица - военна машина. В съседното село двама ловци си ги имат. Единият отзад е скроил кафез за кучето.
До автосервиз в Жерона, Каталуния , през февруари т.г. изненадан видях две поръждавели "Ниви" и една УАЗ-ка. Шеф-сервиза рече, че и техните ловци ги харесвали - щял да ги ремонтира...........

Оценка:
-0 +6

898
69 Отговор

До коментар #57 от "Йо Несбьо":


А моя комшия прави сам основен ремонт на Ауди на улицата пред къщата си!Няма майтап!

Оценка:
-0 +0

Спас
70 Отговор

До коментар #65 от "Бъз":


Това, че не могат за 60г да предложат нещо по-добро от това е доста по-красноречиво.
Затова и ги ползват тези.

Оценка:
-4 +3

Джуган
71 Отговор
Само селтак който никога не е сядал в японски пикап може да харесва УАЗ, Нива и други подобни боклуци

Оценка:
-9 +6

ОпПала
72 Отговор

До коментар #54 от "Сърп и чук":


Аз служих две години и три месеца в Звездец на ме ще ми обяснява

Оценка:
-1 +1

Крас
73 Отговор

До коментар #17 от "Рико":


Ти си жив пример...

Оценка:
-0 +0

74
Този коментар е премахнат от модератор.
Авджия
75 Отговор
Днешният е Уаз Хънтър имат общо с онези само на фасон. Двигател, скорости, окачване - всичко е друго. Перфектните джипки. Гледайте ревюто на Филип Бри4ка

Оценка:
-0 +1

3k2j4
76 Отговор
Изчетох много глупави коментари от комплексари и хора с промити мозъци, които спамят.
През далечната 1993-та година, аз като легионер от Чуждестранния легион, който наближава края на контракта си, бях пратен с почти цял един батальон колеги на омиротворителна мисия в Камбоджа.
Там имаше и български батальон. Автомобилите им бяха предимно УАЗ и ЗИЛ.
По време на двата дъждовни периода, които изкарах там, мога смело да ви кажа, че само българските машини се движеха безпрепятствено. Груби, грозни, но 100% стигаха от точка А до точка Б безпроблемно.
Момчетата с които говорих там, ми казаха, че от БГ са ппратили най-калпавите коли и са положили много усилия да си ги стегнат. Но е фак, че тези коли бяха невероятно проходими в ония условия.
Така, че моля, хора без познания и впечатления, да си пазят мнението за себе си .
П.П.
На командирите на ия пичове им бяха дали от ООН-то Ленд Круизъри. Когато имаше наводнение, японските машини си стояха в лагерите. Командирите движеха с УАЗ-ките.

Коментиран от #80, #90


Оценка:
-1 +15

Иван-Вилис
77 Отговор
Американски стари модели, дадени на бездарните руснаци

Оценка:
-6 +4

Даде
78 Отговор
Не знам ,но цял свят се движи с Ланд Крузери на трудно достъпни терени! А тия..само "богати" държави като нашата..и някои екс..соц ги харесват и могат да ги пратят някъде на мисия....То не бе Австралия,Африка ,Близкият Изток,та даже и Южна и Централна Америка,(където са им собствено производство) Проходими..но иключително ненадеждни! Некомфортни ,харчат..за мен-боклуци!

Оценка:
-8 +3

един от стадото
79 Отговор

До коментар #57 от "Йо Несбьо":


съгласен съм с теб. Първообразът на УАЗ до последно, преди да излязат последните и граждански модификации беше военна джипка. Като всяко едно военно изделие от него не можеш да очакваш лукс, скорост, удобства. Това че сега се ползва за граждански цели от някои те знаят какво вземат и търпят военния им ''лукс''. УАЗ не трябва да бъде сравнявана с никоя цивилна високопроходима кола, тя си отделна категория сама по себе си. Нея или я мразиш, или я обичаш, средно няма. И обикновено който има уазка, има и ''цивилна'' кола, все пак след военния похот следва цивилизацията. Качиш ли се на УАЗка трябва да станеш военен в съзнанието си докато я караш, правил съм го много пъти до като ги обслужвахме, макар да бях цивилен в живота. Военна кола си е, и който реши да я вземе да слага кубинките, със сандали не става..

Оценка:
-1 +11

един от стадото
80 Отговор

До коментар #76 от "3k2j4":


коментарът е до теб приятелю, грешка на пръста

Оценка:
-0 +0

Историк
81 Отговор

До коментар #61 от "Ннн":


Днес е 22
Пак помисли дали са братушки

Оценка:
-1 +3

Бореца
82 Отговор

До коментар #2 от "Сарая":


Много филми гледате и на 100 процента сте с промити мозаци ако някои е изкарал поне 5 години в САШ то мнението ви за тях ще бъде съвсем друго в реалня живот не е това което ви го дават по филмите80 процента живеят на кредит другите 20 са мафията и олигарсите

Оценка:
-2 +7

83
Този коментар е премахнат от модератор.
123456
84 Отговор

До коментар #4 от "Факти":


тогава не чети факти

Оценка:
-0 +0

123456
85 Отговор

До коментар #13 от "Субективен":


бил съм в коми навремето, с очите си съм виждал къде влизат руснаците с тези джипове, и при какви условия, та има само две неща важни - проходимост и ремонтопригодност(на стотици километри от населено място), ама тези неща човек докато не ги види, не ги разбира.

Оценка:
-1 +5

ршечрехетх
86 Отговор
Изплагиатствано от Зарулӗм.

Оценка:
-0 +0

с опит
87 Отговор
писал съм ги тея история тук, ще ги напиша пак - бъл съм дете 12-13 годишен...80-те години някъде беше, баща ми беше военен и ще ме води в някакво поделение да стрелям с пистолет. Качихме се в една уазка и газ през полето, а беше пролет и освен топящия се сняг, беше и валяло...кал и локви, идея си нямате. Шофьора обаче пердаши направо и даже не намяля. Няма ли опасност да закъсаме питам - бурен смях от баща ми, шофьора и шефа му - хората, които бяха в колата...даже не си направиха труда да ми отговорят. И втората, много години по-късно, зима е, караме един ЗИЛ през кв. Младост в София, равен очастък, обаче яко заледен, спираме не помня защо и до там...гумите се пързалят и камиона неще да отлепи. Вадим фашините (за тези, които не знаят - дъсчени летви хванати с тел...нещо като вериги за камиони) слагаме ги на гумите, нищо - станаха на трески. Звъним на най-близкото поделение и пристига един Уаз, закачихме Зила, натоварихме се всички в уазката и газ....не вярвах, ама изобщо не се затрудни да издърпа натоварен камион, въпреки, че беше чист лед отдолу

Оценка:
-0 +1

АНОНИМЕН
88 Отговор
За УАЗ-ката нямам какво да пиша, но превода кърти мивки! Меко казано!

Оценка:
-0 +2

Читател
89 Отговор

До коментар #5 от "един от стадото":


Ти като си от стадото... не ти пречи да ходиш на училище. Марш там. Че правописът ти е като на циганин с втори незавършен клас.

Коментиран от #92


Оценка:
-1 +1

Йо Несбьо
90 Отговор

До коментар #76 от "3k2j4":


Аз някога бях в Ирак. Българските фирми, които копаеха канали за напояване в пустинята, ползваха само японска техника, както и "Чавдар" автобусчета. Техниката за копаене беше американска, не българска или японска. Почти всички автомобили в Ирак 1986 досега са предимно японски. Мерцедеси съм виждал само камиони в близост до Мосул и Киркук, а лимузината само край Багдад. Българските фирми ползваха Ленд Крузър, чудя се защо ли? УАЗ не съм виждал в онези години в Ирак. Впрочем, ти потвърждаваш мнението ми - автомобил от точка до точка, но нищо повече. Ленд Крузър е в пъти по-сериозна машина, но на съответните спецове не им се занимава да се блъскат в дъжда и калта, за разлика от нашите евтини момчета.

Оценка:
-0 +0

мусайбе
91 Отговор
Босия и на цървулки се радва.!

Оценка:
-1 +2

един от стадото
92 Отговор

До коментар #89 от "Читател":


аз мога и на есперанто да ти дам отговор, но няма да е интересно за аудиторията. Лингвистиката не си я измислил ти, и форумите не са кръжок по граматика. Чакам отговор по темата, по която имам вече няколко коментара- добри или лоши, хората решават. Дори Мечо пише само по темите..

Оценка:
-0 +0

ззайо
93 Отговор

До коментар #31 от "Алфа Чакал":


По таз пътека ли се качиха ??


Оценка:
-0 +2

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


АПИ: актуална пътна обстановка