ФАКТИ.БГ

От началото на годината регистрациите на нови автомобили в България са паднали с 37.6%

Общо 6 123 852 нови автомобила са регистрирани в ЕС от януари до август, което е почти с 2.9 милиона по-малко в сравнение със същия период на миналата година

Публикувана: 28 Септември, 2020 17:31
18 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 4783
От началото на годината регистрациите на нови автомобили в България са паднали с 37.6%
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.7 от 9 гласа.

Броят на новите регистрации на леки автомобили в България през периода от януари до август 2020 година е с 37.6% по-нисък в сравнение с аналогичния период през 2019 година. Данните са на Европейската асоциация на автомобилните производители ACEA. И у нас, въпреки по-облекчените мерки, продължаващата криза с Covid-19 нанесе тежък удар върху множество индустрии, сред които продажбите на моторни превозни средства. Данните сочат, че от януари до август 2020 г. в България са регистрирани 15 206 нови леки автомобила спрямо 24 372 през същите месеци на 2019-а, съобщават от ACEA. Само през август 2020 г. в България са регистрирани 1 918 нови леки коли, което е резултат с около 24.5% по-малко от този през предходната година - 2-929 нови леки коли са регистрирани през август 2019 г.

През юли 2020 г. регистрациите на нови леки автомобили в Европейския съюз отбелязват относително малък спад от 5.7% в сравнение със същия месец на миналата година, казват още от ACEA. Седем от 27-те държави-членки отбелязват ръст през юли, в това число Франция (+3,9%) и Испания (+1,1%). Извън периметъра на ЕС, Обединеното кралство (+11,3%), Исландия (+44,5%) и Норвегия (+6,5%) също показват първи признаци на възстановяване. През месец август обаче пазарът на автомобили в ЕС отново отчете по-силен спад (-18,9%), макар и по-малко драматичен от този по време на карантината по-рано през годината. С изключение на Кипър (+14,1%), всички страни в региона бележат по-слаби продажби в сравнение с август 2019 г.

С оглед на четирите основни пазара на ЕС, Италия се представя най-добре, с лек спад от 0.4%, докато най-силните спадове се наблюдават в Германия (-20%) и Франция (-19,8%). През първите осем месеца на 2020 г. търсенето в ЕС на леки автомобили се е свило с 32%, съобщават от ACEA. Общо 6 123 852 нови автомобила са регистрирани в ЕС от януари до август, което е почти с 2.9 милиона по-малко в сравнение със същия период на миналата година. Сред най-големите пазари в ЕС Испания отбеляза най-големия спад (-40.6%), следвана от Италия (-38.9%), Франция (-32%) и Германия (-28,8%), сочат данните на ACEA .

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.7 от 9 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
джоджен
1 Отговор
На тази сиромащия кой ще купува нови коли? Нормално да е така. Аааааа, забравих г-жа Караянчева не обича да ходи пеша а призовава да се ходи пеша, здравословно било. Дайте да купим на нея нова кола.

Коментиран от #14


Оценка:
-4 +44

ПазарЖик
2 Отговор
Нема се плашите и по зле ще става.

Оценка:
-3 +35

Автогуро от Мите касъбъ
3 Отговор
Така е като има като нови от Германия

Оценка:
-1 +27

Шофьорче
4 Отговор
Докато толупът от Банкя е на власт ще ходя пеша.Две от колите ми са в гаража а третата пред него.А Карапуткова от Кържали да се вози без гащи в НСО вертепа.

Оценка:
-9 +31

Морето
5 Отговор
Точно мислех да си купя две чисто коли-Мазерати и Астън Мартин. Просто така-да вдигна бройката на регистрираните нови автомобили в България-но ще се спра. Няма файда от това. :) Обаче....що пък да не купя една Дачия Дъстър?! Ще я търкалям до лозето,до село-щото съм оттам и ще се кефя на тези, дето ще изпреварвам и ще цъкат с език и ще ме мислят за един друг тарикат. :)

Оценка:
-6 +14

Грую Миндев
6 Отговор
Добре че стария московец още ме вози.

Оценка:
-1 +18

ген Мутафчийски
7 Отговор
Да не се регистрират!

Оценка:
-3 +8

Да и данъците
8 Отговор
Тихомълком се вдигнаха почти с толкова. Нема Евро 4 нема 5. Всичко под ножа. Тупате хората и крадете едновременно.

Оценка:
-1 +16

пророк Исай
9 Отговор
Ако не махнат ограниченията , ще падне още . При тази несигурност , аз отлагам покупка на бус , от м. април , тази година .

Оценка:
-2 +10

10
Този коментар е премахнат от модератор.
Петър
11 Отговор
Търся да закупят нов автомобил с 50% отстъпка. Пишете ми на лични.

Оценка:
-1 +9

антрашпиц
12 Отговор
И за кво ми е да сменям колата като тя,макар и на 20 години, си работи отлично.

Оценка:
-2 +15

иво
13 Отговор
Така е при Баце, благоденствие с аборигенски заплати от мутроработодатели

Оценка:
-0 +4

onq s konq
14 Отговор

До коментар #1 от "джоджен":


И не само. Като гледам 5-6 годишен автомобил, >= 2000сс двигател, стабилен седан с нисък център, и т.н. как да си купя сегашните "джипоколи"(СУФ), високи, нестабилни с кекави 1200сс турбо три-цилиндрови двигатели.

Оценка:
-1 +3

Мария ТЪнасова
15 Отговор
Проблемът не е само в парите, проблемът е в колите най-вече. Джендър Сосаятито прави автомобили, безсмислени за прагматичният европейски гражданин. Не е лесно да се промие мозък. Затварят градски зони, еко-таксуват, вдигат налози. И всичко това води до озверяване и омраза към законодателят и формата на управление.

Оценка:
-0 +2

16
Този коментар е премахнат от модератор.
17
Този коментар е премахнат от модератор.
Админ
18 Отговор
Нови коли се купуват с пари, в Бг новите коли масово са фирмени, много малко са частните нови коли.

Оценка:
-0 +2

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Радан Кънев
Съпредседателят на Реформаторския блок по Нова телевизия:
Като съм казал вчера, че няма да се излагаме, няма да се излагаме и днес."

Още бисери