Last news in Fakti

24 Април, 2000 00:00 6 265 1

Как изглежда бъдещето на Audi?

  • audi-
  • audi coupe-
  • cabrio-
  • audi а6-
  • a8

Според пътната карта на Германия от Инголщат до Мюнхен са само 100 км. Тази отсечка, бързо Audi взима за 45 минути. В сравнение с огромния Мюнхен, Инголщат изглежда като далечна провинция. Но, това вече не е така. Ако се сравни статистиката по продажби на автомобили, то “малкият” съперник не само настигна, но и задмина “гиганта”. Става дума за борбата между вечните автомобилни съперници BMW и Audi.

Втора генерация А8 - тайното оръжие на Инголщат

През последните години дъщерната фирма на VW постигна изключителни успехи на европейския пазар. До средата на миналата година само в Германия са били регистрирани над 179 000 коли. С този успех Audi успява да изпревари концерна BMW, който за същото време реализира с около 5 000 автомобила по-малко. Конкуренцията между германските марки става все по-ожесточена. Не трябва да се забравя, че на бойното поле е стъпил здраво и Daimler­Chrysler.

За да устоят в борбата с “гигантите”, конструкторите от Инголщат вече са готови със своите нови модификации - А8 и А4. Разработката на втората генерация на модела А8 обаче се превърна в голям проблем за фирмата. През декември миналата година новият проект беше окончателно готов, но на решаващото заседание на борда на директорите е бил отхвърлен. Няколко дни по-късно главният дизайнер подава оставка и преминава в Porsche. Посещението на главният управител на концерна Фердинанд Пиех в Инголщат не променя положението. Не е взето никакво окончателно решение. Трябва да се случи чудо, за да успее Audi да предложи на пазара новата генерация на А8 преди лятото на 2002 г.

Сега произвежданият модел, който бе представен още през 1994 г, е една луксозна и модерна лимузина, но отстъпва срещу конкуренцията - BMW 7-ма серия и S-класата на Mercedes. Основен недостатък при А8 са твърде високите производствени разходи. При новия модел с фабрично обозначение D3, благодарение на модернизирана поточна линия, те ще бъдат сведени до минимум. Разбира се, това не означава, че качеството ще се влоши. Каросерията, както и цялата ходова част, отново ще бъдат изработени от алуминий. Конструкторите от Инголщат ще обърнат особено внимание на пасивната безопасност на автомобила. Нови въздушни възглавници ще са монтирани в пространството за краката, както и в предните две седалки.

Паралелно със стандарното изпълнение, през септември 2002 г. се очаква Audi да предложи модификацията “L” с удължено междуосие. Подобна разработка на своите лимузини до момента предлагат единствено BMW и Mercedes. Двигателите на новото А8 също са на нивото на конкурентите: 3.0 л. V-образен 6-цилиндров (210 к.с.); 3.7 л. 8-цилиндров (260 к.с.); 4.2 л. 8-цилиндров (310 к.с.). Характерно е, че всички са с газоразпределителен механизъм, включващ по 5 клапана на цилиндър съчетан с всмукателен колектор с 3-степенно регулиране на потока. За първи път за Audi A8 ще бъде предложен и 12-цилиндров агрегат - W12 (425 к.с.), изцяло продукт на VW. С обща дължина от 512 мм, той е най-компактният 12-цилиндров двигател в света. При него два VR6-мотора са поставени под ъгъл от 72о един спрямо друг, като всичките цилиндри предават действието си на общ колянов вал.

Спортни и икономични са двата дизелови агрегата (TDI). Шестцилиндровият има работен обем от 2.5 л. и развива 180 к.с. През май дългоочакваният 8-цилиндров дизелов агрегат с работен обем 3.3 л. (245 к.с.), най-после ще се появи на пазара.

При разработване на транс­мисията на новото А8, при някои от модифкациите конструкторите залагат на “безстепенна” автоматична скоростна кутия - Multitronic. За първи път тя се монтира на модела А6 в края на миналата година. Това ново “чудо” на Audi не е новост за автомобилния свят. Механизмът бе приложен от DAF още през 1959 г. Основната разлика при Audi е, че гуменият ремък, осъществяващ връз­ката меж­ду първичния (свързан със съединителя) и вторичен вал (предава въртящия момент към диференциала) е заменен от специално подсилена верига изградена от 1025 самостоятелни пластини, изработена със съдействието на специалистите от фирмата LuK. Независимо от това, максималният въртящ момент не трябва да надхвърля 350 Н.м. High-tech-системите са неразделна част от Multitronic. Предавателното число се командва от свръхмодерен електрохидравличен механизъм (включва два самостоятелни компресора), като микропроцексор “избира” най-подходящия режим на работа.

Audi залага изключително много на активната безопасност - перманентно задвижване на четирите колела (Quattro) и нова генерация електронно стабилизираща програма (ESP). В екстремни ситуации електронното устройство “коригира” поднасянето на автомобила.

През лятото на 2001 г. автомобилните любители най-после ще видят официалното представяне на новата генерация и на А4. В сравнение с досегашния модел, каросерията е изцяло нова концепция. Независимо от това, вън­шният вид е абсолютно копие на по-големия “събрат” - Audi А6.

Феновете обаче очакваха, че дизайнът на А4 по-скоро ще наподобява спортния и аеродинамичен стил на модела ТТ. За съжаление, с този външен вид, Audi явно ще разочарова някои от своите привърженици.
А4 ще бъде конструиран на новата платформа за VW Passat. Характерно е голямото междуосие, което ще създаде обширно вътрешно пространство, особено за предните две места.

Очаква се А4 да бъде оборудван с изцяло нова генерация четирицилиндрови двигатели: 1.6 л със 102 к.с.; двулитров с по 5 клапана на цилиндър (129 к.с.); 1.8 л с турбокомпресор (150 к.с.). Топ-модификацията ще се задвижва от 3 л 6-цилиндров агрегат (210 к.с.). Ще бъдат предложени и два дизелови мотора (TDI): 4-цилиндров 1.9 л (130 к.с.) и 6-цилиндров 2.5 л (180 к.с.).

Каросерията на новото А4 ще има четири модификации - лимузина, комби, купе и кабриолет. Първоначално ще бъде представена само лимузината а едва през 2002 г. дългоочакваните Audi Coupe и Cabrio. Голям интерес ще представлява комби-версията с високо окачване и двойно предаване, което ще позволява да бъде използвана и като автомобил с висока проходимост.

Александър Атанасов


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 БамБам

    0 0 Отговор
    Моделът от снимката е много готин,жалко,че не влезе в серийно пройзводство или няма тунинг китове за А4 (опреличавам го на А4)