Last news in Fakti

1 Април, 2011 10:00 59 804 61

Най-добрите летни гуми

  • гуми-
  • летни гуми-
  • тест на летни гуми-
  • adac,

Предвид климатичните условия в нашата страна, типовете гуми, с които българинът трябва да кара, са два - зимни и летни. Съществуват и т.нар. всесезонни, но по отношение на безопасност те са непрепоръчителни, а покупката им е оправдана единствено от финансова гледна точка.

Дойде времето, когато е необходимо да сменим зимните гуми с летни

На много от водачите на моторни превозни средства им предстои покупка на нови летни гуми и точно поради тази причина решихме да ви представим тест, който показва силните и слаби страни на 15 модела. Изследването е направено от немската организация ADAC, на която, специално за подобен вид тестове, може да се вярва.

Независимо от марката, лятната гума е хубаво да се помпа с азот

Така се елиминират температурни разлики, което е един от основнтите фактори за безопасно шофиране през лятото. Много важни са  т.нар. “шарка” на гумата и “каналите”. Последните трябва да са изразени и разположени така, че да могат да отвеждат максимално бързо водата настрани. Точно поради тази причина

напоследък се налага и V-образната шарка

Каучуковото покритие обаче има най-голямо значение за качеството на гумата. Заради това е хубаво

преди покупка на гуми да проверите техния DOT

Това съкращение показва седмица и година, в която е произведен продуктът. Трябва да се знае, че колкото “по-пресни” са гумите, толкова по-добре. Но и това не е всичко. В повечето случаи гуми със сходна шарка и произведени по едно и също време, но от различна марка, не дават еднакви резултати.
Комплексът от гореизброените фактори прави една гума препоръчителна или непреоръчителна. Интересен е фактът, че

не винаги по-скъпите предложения на пазара са по-удачни

въпреки че такава зависимост определено има. Спряхме се именно на теста за летни гуми на ADAC, тъй като петнайсетте модела гуми са изпробвани върху автомобил Skoda Oktavia и са с размер 195/65 R15, което според нас е един от най-популярните размери в родния автомобилен парк. Нито един от 15-те модела не получава максималния брой звезди и прословутия израз “зеер гуд”.

Гумите са тествани на сух асфалт и на мокра настилка

При съставянето на общата оценка специалистите залагат много на изравняването на различните качества на гумата. Идеята е, че тя трябва да има добри показатели и на сухо, и на мокро, да не се износва бързо и да не влияе отрицателно на разхода на гориво. Иначе водачът би имал много малка полза, ако една гума спира идеално на сух асфалт, но на мокра настилка има опасно дълъг спирачен път. За да не влияе обаче един фактор прекалено негативно на дадена гума, се използват посочените в таблица 2 гранични оценки в отделните категории.
Vredestein Sportrac 3 е гумата, която получава най-висока оценка. Още три модела са определени от специалистите като “Силно препоръчителни”. Това са Bridgestone Ecopia EP 150, Nokian V и Maloya Lugano. Цената им в България варира в диапазона от 119 до 129 лева за брой, така че спокойно може да се определи като сходна. Най-скъпа от гумите в теста е Dunlop SP Sport Fastresponse, която се предлага на цена от 140 лева, в класацията заема шесто място, но и тя е определена като силно препоръчителна. Continental ContiPremium Contact 2 и Semperit Speed-Life са другите два силно препоръчителни модела.

Задоволително се представят моделите Michelin Engergy Saver (130 лв), Firestone TZ300 (125 лв), Pirelli Cinturato P1, Hankook KinERGY Eco K425 (110 лв), Goodyear EfficientGrip (131 лв) и Falken ZIEX ZE912. Те са определени като препоръчителни.

Марката Sava е една от популярните у нас, но немците сочат модела Intensa HP за условно препоръчителен

Последните два модела в класацията не са хит на българския пазар. Point S Summerstar 2 и Chengshan CSR66 са непрепоръчителни.

Това е експертното мнение на независимата немска организация ADAC. Дали ще є се доверите е въпрос на лична преценка, но знайте едно. Качествените гуми могат да спасят живот. Не правете компромиси!


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 PROFESIONALISTA

    52 12 Отговор
    Този тест не е обективен. Има много голямо значение дали колата е с предно или задно предаване, дали е пълноприводна. Също има значение на какъв мост се поставят гумите. При който и да е от вариантите никога не е най-добрият избор да се сложат 4 еднакви гуми отпред и отзад. Според това дали моста е двигателен или не, и дали е преден или заден, изискванията към гумите не са еднакви, и съответно не би следвало и моделът гуми да е еднакъв ако преследваме максиимумът от качества, които искаме да извлечем от гумите. Подобни тестове като тези са хубаво нещо, защото все пак дават основните насоки. Но всеки трябва да прецени за своята ситуация и да направи избора си съобразно още много други фактори.
    Например за нашите БГ условия- много е важно гумата да е със здрави страници /каркас/, за да може да издържи на дупките. Защото каква полза от високите и спирачни и сцепни качества, ако се деформира бързо и излязат отстрани или отгоре бабунки... Също така много по-важно е гумата да е "прясна", от колкото от коя марка е. Важно е също дали за 3-4 години време ще успеем да изминем пробега, който би издържал грайферът на гумата. Защото след този период гумата вече е галош, независимо дали има грайфер или не. Затова- например по-добре да караме с гуми с по-кратък ресурс на протектора, но по-евтини ако няма да успеем да употребим големият ресурс на по-скъпата гума за 3 години. Добро решение в този случай е например доизносването на старите като години, но имащи още грайфер гуми, като недвигателни, а поставянето на само 2 нови гуми на двигателният мост...
    Всеки знае, че най-добре е 4 нови и маркови гуми, но и всеки се налага да прави компромиси по финансови причини. Затова и съвсем други фактори имат най-голямо значение при избора ни, а не тези, взети предвид в този тест...

    Коментиран от #8

  • 2 2

    21 5 Отговор
    PROFESIONALISTA - Чудесен коментар. Много полезна информация.
  • 3 Сако

    9 4 Отговор
    За мен това тестче е много полезно
  • 4 Vladko

    21 2 Отговор
    PROFESIONALISTA-e prav ama i horata ot ADAC kakto i horata pusnali statiata Mobile qsno sa napisali che gumite sa probvani na skoda oktavia i qsno sa dali razmera za nai chesto sreshtanite avtomibili.Takache ako imash kola s zadno i mnogo kone shte trqbva da se pointeresuvash ot drug iztochnik za markata guma za tvoqta kola.
  • 5 LoSt_ParaDiSe

    10 6 Отговор
    Отново се доказва качеството на марката,която използвам за зимни и летни гуми-Nokian :) Финландците му разбират
  • 6 АМАТЬОРА

    10 7 Отговор
    Досега не бях чувал подобна глупост,че трябва да се слагат различна марка гуми на преден и заден мост,а и всички авто производители,състезатели,тунинг фирми и всичко що се занимава с автомобили май не са го чували,ама ....
  • 7 Civic

    11 5 Отговор
    Аз съм с bridgestone turanza 195/65,купих колата с тях бяха в добро състояние карам второ лято с тях и все още има живот.
  • 8 АМАТЬОРА

    10 10 Отговор

    До коментар #1 от "PROFESIONALISTA":

    Досега не бях чувал подобна глупост,че трябва да се слагат различна марка гуми на преден и заден мост,а и всички авто производители,състезатели,тунинг фирми и всичко що се занимава с автомобили май не са го чували,ама ....
  • 9 hienata - До коментар [#1] от PROFESIONALISTA

    8 6 Отговор
    Ей това му е лошото на дългите писания,повечето нямат нерви да прочетът какво си написал и се изказват леко неадекватно.Относно статията, в предпоследния брой на AUTOBILD беше показан тест на гуми (не си спомням R15 или R16),но беше на GOLF VI и резултатите бяха малко по-различни,тези дни ще си взема новия брой да видя кой е победител.
  • 10 BMW

    22 2 Отговор
    В Германия за BMW 5ца 225/55/16 или 225/50/17 цена до 200евро препоръчват DUNLOP, то всъщност с тях си излиза от завода.Аз съм скъсал от каране 5-6 такива комплекта, издържат около 35хл.км.сериозно каране с висока скорост.Иначе има YOKOHAMA за по 400евро и можеш да си летиш безгрижно. Но всичко зависи от стила на каране.
  • 11 Ogi

    14 14 Отговор
    Егати наглата реклама. За пореден път се убеждавам, че тези от ADAC са просто едни протежета на немските производители. Набутали три немски марки в първата половина на класацията, а оставили "Мишлен" и "Гудиър" след тях. Че и "Нокиан", която е най-добрата зимна гума, турили отпред в класация за летни. Пълна порнография са тия платени лъжци.

    Коментиран от #14, #19, #30

  • 12 Kolio

    6 8 Отговор
    Ima mnogo po pulnocenni testove ne sa podl1gvaite ot tozi tuk
  • 13 emillio

    7 5 Отговор
    Това е не лош фактор който носи някаква инфорнация, Не трърдя че е верую. Ако искате по-истински тестове май по-добре погледнете руските, на свякакъв терен, кола и т.н.
    Извода е че ако дигаме критерия на макс, няма хубава гума за всичко, ше трябват поне 3-4 компекта! В писаното от професионалиста има много истини.
    Още да добавя че за износването има значение R15 или R16 вторите карат повече километри и за това са по-скъпи! Производителите не са неуки, не производстовото е по-скъпо на големите а живота им е по-дълъг/пропорционален на броя завъртания за 50000км да речем :)

    Коментиран от #32

  • 14 aha

    6 4 Отговор

    До коментар #11 от "Ogi":

    kvi nemski proizvoditeli? vredestein sa HOLANDSKI gumi !Bridgestone sa QPONSKI! za drugite ednodnevki firmi ne sam sigoren :D
  • 15 hienata

    16 1 Отговор
    Някой знае ли критерия по който се избират кои марки ще бъдат тествани.Виждам някакви Chengshan,а невиждам немските Fulda,японските Toyo и Yokohama и ред други марки с хич не лоши и не евтини гуми.
  • 16 123

    14 2 Отговор
    Препечатвате статии от популярно издание извесно с това, че дава положителни оценки за този който си плати повече /под формата на реклама разбира се/ )))))
  • 17 GOGO

    17 9 Отговор
    За българина най-важното е да е евтина!
    За българина най-важното е да може да я кара до втори плат, ако не го спрат от КАТ!

    Коментиран от #29

  • 18 ВДВ

    14 0 Отговор
    Глупости! Напълно съм съгласен с колегата "123". Тук изобщо отсъства Унироял с модела Рейн експерт, който на теста на Аутобилд се представя много балансирано и притежава много добри качества. Там Малоята изобщо отпада след първия кръг. Мешавица. Иначе Вредещайн Sportrac 3 и в Аутобилд са на първо място. При французите пък изобщо друго подреждане на марките като класове. И при тях Вредещайна е добре представен, но има по-добри от него като например Fulda ECOCONTROL го изпреварва. и то в същият размер 195/65/15. Така, че всеки си прави сметка според модела кола, размера гуми и джоба в крайна сметка.
  • 19 доцента

    11 2 Отговор

    До коментар #11 от "Ogi":

    Браточка,вредестаин са холандски производители,не немски и наистина са уникални поне зимните.
  • 20 TMac

    1 6 Отговор
    Аз бях с 195/50/15 и съм много доволен. За Potenza да не говорим (rock)
  • 21 iTalianeca

    6 35 Отговор
    Най-добрите,качествени,износоустойчиви гуми са италиянските,а именно на Пирели,които от тази година карат и във Формула1.Това разбира се не е случайно най-скъпия автомобилен спорт да предпочете италиянския производител.Впрочем всичко проектирано и произведено в Италия е красиво и качествено най-вече италиянските коли.Други производители на сравнително ефтини и много качествени автомобилни гуми са Марангони,а най-добрите регенерати представящи се изключително добре в зимни условия са Малатеста.Вива Италия...

    Коментиран от #22

  • 22 F1

    17 1 Отговор

    До коментар #21 от "iTalianeca":

    Не пиши за Ф1, защото като те гледам въобще не си в час. Пиши си за Ф8-Ф9, там някъде си.
  • 23 Косьо

    6 5 Отговор
    Аз от пирели не съм доволен.Карам доста мизерно(газ,спирачки,намотки постоянно) и пирелито Р6000 са кофти (нито на сухо е стабилно а на мокро несмея...Потензата съм много доволен,но бъезо заминават.Марангони Зета е страшна,но аз май попаднах на дървени и ми поднасаше доста.говора за размери 235/40R17 и 225/45 и бмв,но на Пежо 206 195/50R15 седи като залепено.И все пак мисля,че е по важно гумата да е нова,не толкова марката.При летните не толкоз,но за зимана.....!
  • 24 PROF

    15 4 Отговор
    Като разбереш, че нищо не разбираш ще спреш да се поднасяш. Качествени гуми на 2 години и 20хл.км. са много по добри от нови но "боклучиви" марки. Е ТЕ ТВА ОТ МЕНЕ ДА ГО ЗНАЕШ!
  • 25 ВДВ

    5 1 Отговор
    Еми разсеяно чета и се извинявам, че се включвам пак, но съм съгласен с ПРОФЕСИОНАЛИСТА. Добър коментар, според мене.
  • 26 diof

    6 4 Отговор
    Brigestone,са си най-добрите!!!
  • 27 TechART

    9 3 Отговор
    VREDESTEIN SPORTRAC3-The best...without any words!
  • 28 Djodjo

    6 0 Отговор
    Интересна е степента на износване, колко км. ще изкараш с Continental например, докато с Michelin си сигурен за повече километри пробег..
  • 29 Vlado

    7 1 Отговор

    До коментар #17 от "GOGO":

    Ti napravo si si go kazal - za balgarina jivotat niama znachenie, vajnoto e da e evtino. I estestveno niama da katastrofira, shtoto u nas vseki e pilot i greshki ne pravi.
    Te horata ti obiasniavat, che spasiavat jivot tia neshta, ti mi govorish za ikonomia ot 200 lv na 3 godini. Padat se po 5.56 na mesec.

    Коментиран от #40

  • 30 kobalt

    10 1 Отговор

    До коментар #11 от "Ogi":

    Vredstein-холандски,Bridgestone-японски,Nokian финландски,Maloya-швейцарски,Continental-немски,Dunlop-американски,Semperit-австрийски,Michelin-френски,firestone-японски,Pirelli-италиански,Hankook-корейски,Goodyear-американски.....Всички марки имат добри и лоши модели...факт е!Мишлен-а кара много км но минус-а на този модел който е представен е със лоши качества при спиране...за Нокиан този модел е много добър а ако искаш се поинтересувай и за по добрия им модел ZG2....ако си обективен пак ще си говорим.Поздрави на всички

    Коментиран от #38

  • 31 Lubaka

    11 0 Отговор
    Как така определи, че живота им е по-дълъг??? Пр. 195/65/15 и 205/55/16 имат разлика само 3mm в диаметър.

    Цитат: "не производстовото е по-скъпо на големите а живота им е по-дълъг/пропорционален на броя завъртания за 50000км да речем :)"
  • 32 Lubaka

    3 0 Отговор

    До коментар #13 от "emillio":

    Горния ми коментар е за теб!
  • 33 4x4

    17 3 Отговор
    Батка, незнам какъв ПРОФЕСИОНАЛИСТ СИ ама дрънкаш пълни глупости. Сложи 4 различни гуми на кола 4х4 и да видим как ще се почувства централния диферециал (или съединител в зависимост от колата). Дори и на коли с предно и задно предаване да направиш тоя номер тогава ESP, DSC или каквато система има колата застабилност на контрола ще ти светка като коледна елха. Колите с различен размер на гумите на двете оси са по-мощните BMW, AUDI, MERCEDES. Питай който и да е производител на автомобили дали можеш да смениш размера на гумите или да ползваш различни марки за 2-те оси да видим какъв ще е отговора. Да ние го правим щото си сбираме стотинките, това обаче не значи че е правилно и трябва да се дават "компетентни" заблуждаващи коментари пред всички!!!

    Коментиран от #36, #61

  • 34 520 zender

    2 19 Отговор
    няма смисъл да чета статията.аз карам само с летни щот съм мн довър...зимата карам градско а лятото съм на вън и нямам проблеми с ченгета....

    Коментиран от #46

  • 35 nik

    4 1 Отговор
    ei hora osaznaite se kakvo govorite vie znaete li kakvo iskate komfort ,sceplenie ,dalag jivot ili ikonomia na gorivo za vsiako edno ot tiah dobrite proizvoditeli imat razlichen model gumi kakto i za sezonite prez zimata si ima zimni prez liatoto si ima liatni niama takiva raci kato vsesezonii gumi tova e kompromis ot vsiakade i nakraia dobrite gumi sa starite marki koito ne proizvejdat ot vchera govoria za michelin ,continental ,yokohama,dunlop,goodyear vsiaka edna ot tiah ima razlichni prioriteti naprimer michelin energi za dalag jivot i ikonomia na gorivo i v tazi oblast sa nai dobrite vridershtain ne moje da se meri v tova otnoshenie s tiah ,ako govorim za sceplenie michelin ima i drugi modeli s koito tozi holanski proizvoditel samo moje da mechtae da se meri s tiah taka che vseki da si napravi smetka kakvo iska ot gumite i togava da kupva i da biaga nadaleche ot regenerati i kitaiski bokluci
  • 36 PROFESIONALISTA

    11 4 Отговор

    До коментар #33 от "4x4":

    Абе колега, нещо четеш много избирателно, и дори грешно. Никъде не съм казал гумите да са различен размер. Дори не съм казал различна марка. Става дума за различна шарка! И естествено- за системата QATTRO на Ауди например, или за истински джип с 4Х4 с всичките му там междинни диферинциали, гумите трябва да са абсолютно еднакви, и дори да се "въртят" периодично за равномерно износване. Но не така стои въпроса например с някой МЕНТЕ версии на 4Х4, които чрез тъп ввискосъединител предават ЕВЕНТУАЛНО някакво движение към задния мост само в определени моменти на пребуксуване на предните гуми... Тогава не е задължително гумите да са еднакви и максимално точният избор непременно ще даде различни шарки отпред и отзад.
    Това че всички коли се продават с по 4 еднакви гуми, не означава, че е най-добрият вариант във всички случаи. Много зависи от това каква цел преследваме в цялостната експлоатация на автомобила, много зависи и от икономическите съображения. Естествено и никой производител на автомобил да не препоръчва различни гуми, защото той просто не навлиза в такива детайли в процеса на експлоатация, които са строго индивидуални за всеки ползвател. И защото е по-лесно да се препоръча нещо универсално за да се избегнат грешки... Защо например инструкторите ни учат да държим волана винаги с две ръце? Защото за новобранци е най-лесно и в най-голяма степен изключва грешки. Ама я се опитайте да карате днес непрекъснато без спиране 100о-1200 км, и да видим как ще карате през цялото време с две ръце без да се изморят?
    Всичко е въпрос на щателна преценка и съобразяване и няма универсални рецепти дори за един елементарен избор на гуми. Иначе- просто плащаме голяма цена за нещо, което не е най-добрия избор, и дори не можем да се възползваме от пълните характеристики на продукта, за който сме платили...
    А като сложим и БГ факторите, избора на гуми става съвсем не лесна задача- например че всеки гледа да ни пробута гуми със стар DOT, или точно тези, които е внесъл най-на далаверска цена, а не тези, които са подходящи за конкретния случай...

    Коментиран от #39

  • 37 Филип Занев

    9 5 Отговор
    VREDESTEIN SPORTRAC3-The best :)))))))
  • 38 доцента

    5 1 Отговор

    До коментар #30 от "kobalt":

    dunlop английски,дори чоека е създал първите каучукуви гуми за велосипед в англия
  • 39 ST

    6 3 Отговор

    До коментар #36 от "PROFESIONALISTA":

    ПРО,ако може да обясниш малко това за шарките,че като гледам F1 и WRC са с еднакви шарки гумите и на двете оси(може и да бъркам),пък там има най-голямо значение гумата.И след като там с еднакви,къде и при какви условия има толкова голямо значение шарката да е различна
  • 40 GOGO

    9 0 Отговор

    До коментар #29 от "Vlado":

    Vlado,
    За съжаление това е истината за по-голямата част от българите!
    Обади се да се срещнем, ще нося 200лв., за да ми купиш четири истински гуми! Ще ти бъда много благодарен!

    Коментиран от #41

  • 41 Vlado

    11 1 Отговор

    До коментар #40 от "GOGO":

    Abe kak da sporia s teb, kato si prav. I dali shte izvadish 200 lv za gumi ili 400 dalech ne e edno i sashto. No vse pak e hubavo da se prioritizira. Niakoi hora plashtat za kakvi li ne prostotii po klata, a posle se ciganiat za gumi. Az za tova govoria. Po-vajni sa ot kasetofon, koloni ili niakakva druga prostotia.

    Коментиран от #43

  • 42 4o4k0

    2 0 Отговор
    Tazi klasaciq e za R15 dali za R17 e podobna ?
  • 43 GOGO

    12 0 Отговор

    До коментар #41 от "Vlado":

    Vlado,
    Е,за 400лв вече може да се купят и що годе истински гуми!
    Но за много хора 400 лв. са много пари!
  • 44 koko

    9 0 Отговор
    hybavo 6te e da karame s takiva gumi!!ama tiq rabotodateli det ne6tat da pla6tat zaplati morqt mnogo naroda i vseki se prinojdava da si kupuva nqkvi mnogoupotrebqvani gumi!
  • 45 Ivan

    8 2 Отговор
    YOKOHAMA ги няма!? Не са добри ли??!Стига бе..
  • 46 mimo

    2 0 Отговор

    До коментар #34 от "520 zender":

    Abe, kakav e toq bez smislen post? Shtom puska6 komenat , zna4i ve4e si q pro4el. Tova "navun" deto si prez lqtoto mai ima6 v predvid e na poleto v nivata! A za letnite gumi ne vinagi nai-skupoto e nai dobro, tova go dokazva i klasaciqta. Za sujalenie u nas masovo se kara sus gumi vtora, treta i 4etvurta upotreba-horata prosto nqmat pari za novi gumi! Vupreki 4e ne sa malko tapacite koito hvarlqt ludi pari za muzika , kitaiski Xenon i selski tunning , a obirat izhvarlenite ot vulkanizatorite gumi i karat s tqh!
  • 47 натурално БДС

    4 4 Отговор
    Вредещайн са наистина много яки гуми, карам с такива и не са мръднали, жената влезе в някаква дупка , огъна джанта и пукна предна дясна гума, залепиха ми я и ги сложих предните отзад.Уникални са тия гуми наистина!!!
    Малоя също са много добри. Летните са ми Ласса ама те не влизат в класацията.
  • 48 Vlado

    1 1 Отговор
    karam ve4e 2 godini s Maloya Futura Primato i zasega nqmat gre6ka sigurno i Lugano sa dobri s drugite marki nqmam opit :)
  • 49 jivko

    1 2 Отговор
    Karam 5 godini s bridgestone lqto i zima (kadeto jiveq az nqma golqma zima)i nqmat gre6ka.Tazi godina za prav pat slojih zimni gumi i sega mislq pak da slagam BRIDGESTONE-a.
  • 50 Стаско

    2 4 Отговор
    Да бе хахахаха немска организация поставя немски гуми с най-добри характеристики :D :D :D каква неволя само ех ех ех
  • 51 kompetenten

    1 1 Отговор
    Vredestein са холандски гуми, а не немски - http://www.vredestein.com/Contact_Contactformulier.asp?UserSessionID=38442194.
  • 52 tvt555

    4 0 Отговор
    хахаха..Сега гледай какво става... всеки си хвали гумите да не си помислят другите, че се е прецакал с покупката и да се самоуспокои с правилния си избор...)))
  • 53 vander

    2 0 Отговор
    Vredestein sportrac 3 е гума от среден клас с отлични характеристики, които са в резултат на комбинацията на типа каучук и разположението на каналите.Не съм съгласен да оглавяват класация в която не са включени производители като Toyo и Kumho,както и че в това сравнение са включени марки като Sava и Chengshan, които са от много по-нисък клас и не трябва въобще да се сравняват.
    При избора на гуми е важно да се знае предимно какво се иска от тях:ниска цена, минимален спирачен път при сухи и мокри настилки, устойчивост при високи скорости или ниско ниво на шум.
  • 54 qni

    1 1 Отговор
    гумите са добри но не са за нашите пътища. падаш в 1 дупка и гумата заминава.
    в съотношение качество/цена за мин kumho са наи надеждни
  • 55 jijo

    2 2 Отговор
    Vredestein e holandska guma , zadaia priznaiat germancite za nai dobra ......
  • 56 PlimP

    1 1 Отговор
    na oktaviata ot snimkata 15-ki mai ne mogat da i se slojat, i 6to ne moga da razbera lipsva Goodrich(primerno), i 6to v klasaciata e nai-eftinia variant na Michelin, koito sa6testvuva i vav variant ot 12 cola :X, za6to e slojena Pirelli Cinturato P1, a ne P6 ili P7, i Bridgestone ECOPia(ima li eco, na4i e eftiniika za po-bednite, pone pri gumite e taka), stava tapo 6toto sa slojeni vazmojno nai-eftinoto (koeto e pak e mnogo dobro)modeli na utvardenite marki, a pak na parodii, kato Maloya, estesveno e nai-dobroto koeto imat za Nokian vaji sa6toto (i pak ne e dostata4no dobro), pitaite niakoi koito pozlva Michlin, Pirelli, Conti, Bridgestone, Dunlop dali bi slojil Maloya, Sava, Nokian i pro4ie posredstveni marki, esteveno, 4e otgovorat 6te e "nikoga", osven ako ne opre do finansi, imam edin aver, koito kazva6e SAVA tova, SAVA onova (frac, prac) ama mina na mi6len zimata i za liatoto na bridgestone, ako masata narod moje6e da otdeli po 120,130 kinta za edna guma, nikoi niama6e da kara s izbroenite po-gore parvenci(s izvestni izkliu4enia)
  • 57 agresor_7

    2 0 Отговор
    Интересна класация,липсват някои добри модели ,като Pirelli P6.Добри гуми много здрави и с мнного добро поведение.За жалост не мисля ,че всички гуми в класацията са толкова добри (личен опит) но има полезни неща в нея.
  • 58 neutralen

    1 0 Отговор
    zavisi ot akula... s kvo da obuesh kolata.To v kazarmata se karashe s kubinki i lqto i zima i esen i prolet ...Taka 4e , nali podrazbirame , sravneniqta.E da de ama , AKO IMASH IZBOR/ PARI/SI ZEME6 IZDURJIVI OBUVKI . 1 4IFT LETNI 1 ZIMNI ahahhhaa.
  • 59 A.G.

    0 0 Отговор
    PRO, леко бъркаш относно 4х4 и гумите. При тези, които са предимно предно (или задно) и прехвърлят въртящ момент при необходимост на другия мост, при тях е задължително гумите да са еднакъв размер, пък и еднакво износени.
  • 60 zhelyazkov-tyres

    1 0 Отговор
    Здравейте момчета!Изчетох всички мнения и смятам че доста се вживявате.От десет години се занимавам с гуми и искам да ви кажа,че от всяка една марка гуми има доволни има и недоволни.Най недоволни са хората, карали Пирели, не искат и да чуят за тях.Аз лично катастрофирах с Мишелин и то чисто нови и при това с ниска скорост.Да ви кажа честно най доволен съм от Бриджстон и продуктите им-фаерстоун,дейтън,ласа и фърстстоп.Мога да ви кажа че има много добри отзиви от клиенти за:гоодрич,тигър,дебика,сава,ласа,клебер,спортива,кумхо и дори от китайси гуми с мн добри показатели.И все пак нека ви кажа, че най добрите гуми правят японците-бриджстон,уокохама,фалкен,тоуо,сумитомо.Колкото до класациите-не им вярвайте.Те хвалят който си искат поради куп причини.МишелиNа си е Мишелин,ама е на второ място след най-големия производител на гуми в света-BRIDGESTONE
  • 61 Анонимен

    0 0 Отговор

    До коментар #33 от "4x4":

    Смартоврте са с различни гуми на двете оси. Колега ома такъв, отпред с 16 ки 175 , от зад с 17 ки мисля 225 и са му различни марки щото нямало размерите от една марка. Аз съм карал отзад с всесезонни отпред със зимни и честно казано не усетих разлика.