Last news in Fakti

19 Октомври, 2020 16:46 8 120 49

Peugeot празнува 210 години с реставрация на 205 GTi

  • peugeot-
  • 205-
  • gti

Екземпляр от култовия горещ хечбек Peugeot 205 GTi ще бъде възстановен в заводското му състояние в чест на 210-ата годишнина на френската марка. Проектът е възложен на реставрационното поделение на компанията и ще послужи за демонстрация на възможностите на фирмените специалисти.

Peugeot празнува 210 години с реставрация на 205 GTi

От Peugeot вече са избрали подходящ за възстановяване кандидат. Автомобилът е закупен от фирма, но повече подробности за миналото му не се съобщават. Визуално 205-ицата изглежда в напълно стоков вид без какъвто и да било тунинг или други доработки.

Peugeot празнува 210 години с реставрация на 205 GTi

Реставрационното поделение на Peugeot събира части за класически модели от седем години. Когато възстановяването завърши, хечбекът ще бъде изложен в музея на марката.

Peugeot празнува 210 години с реставрация на 205 GTi

Peugeot 205 GTi се произвежда между 1983 и 1992 г. Първоначално легендарният модел се оборудва с 1.6-литров двигател с мощност 105-117 к.с., а по-късно с 1.9-литров XU9JA със 122-128 коня.

Peugeot празнува 210 години с реставрация на 205 GTi

Peugeot празнува 210 години с реставрация на 205 GTi

Peugeot празнува 210 години с реставрация на 205 GTi

Peugeot празнува 210 години с реставрация на 205 GTi

Peugeot празнува 210 години с реставрация на 205 GTi

Peugeot празнува 210 години с реставрация на 205 GTi

Peugeot празнува 210 години с реставрация на 205 GTi

Peugeot празнува 210 години с реставрация на 205 GTi

Peugeot празнува 210 години с реставрация на 205 GTi

Peugeot празнува 210 години с реставрация на 205 GTi

Peugeot празнува 210 години с реставрация на 205 GTi

Peugeot празнува 210 години с реставрация на 205 GTi

Peugeot празнува 210 години с реставрация на 205 GTi

Peugeot празнува 210 години с реставрация на 205 GTi

Peugeot празнува 210 години с реставрация на 205 GTi

Peugeot празнува 210 години с реставрация на 205 GTi


Поставете оценка:
Оценка 4.7 от 12 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гражданин

    73 3 Отговор
    На такова бих се метнал и към ден днешен.

    Коментиран от #11

  • 2 ПЕТКО

    13 10 Отговор
    Колко годишнина??????????

    Коментиран от #5

  • 3 пешо

    19 22 Отговор
    като пишете нещо мислете бе 210 годишнина

    Коментиран от #13

  • 4 Гост

    58 1 Отговор
    Класика в жанра "хот-хеч" - малка количка 800-900 кг, на външен вид различима от цивилните екземпляри само по червената линия в лайсните, рекаро седалките и червения мокет. Доста "премиуми" може да накаже по някой тесен извит планински път.

    Коментиран от #7

  • 5 БАЙ Х@Й

    26 1 Отговор

    До коментар #2 от "ПЕТКО":

    Фирмата е създадена през 1810 година, когато семейната мелница, намираща се в Еримонкур, е преобразувана в леярна. Членове на семейството се заемат с най-различни деиности, всички базирани на стоманата (инструменти, пружини, части за чадъри, арматура за корсети, мелнички за кафе, части за часовникарството, велосипеди…). От 1886 година, Арман Пежо започва да се интересува от автомобила. През 1896, той създава анонимното дружество на автомобили Пежо.....

    Коментиран от #14

  • 6 дърт шофьор

    2 18 Отговор
    Какво? Какво празнували, че не разбрахме? Какво се е случило през 1810 г?

    Коментиран от #43

  • 7 Шаман

    8 42 Отговор

    До коментар #4 от "Гост":

    Че е лека лека е ам с тоя 4-ри цилиндров двг едва ли нещо повече от каруца може да накже.Виж Рено Клио в6 вече е друга бира.

    Коментиран от #15, #35

  • 8 ПЕТКО

    1 10 Отговор
    Май пишеха за автомобили!!!!!!!!
  • 9 БАЙ Х@Й

    20 1 Отговор
    Между другото доста от днешните автомобилни гиганти са започнали кой от шевни машини, кой от трактори ....
  • 10 Алекс

    26 1 Отговор
    Това е автомобил с дух, от едно друго време когато почти всички го имаха.
  • 11 Хайл

    24 1 Отговор

    До коментар #1 от "Гражданин":

    Това е невероятен автомобил 👍
  • 12 В е л и к и я

    15 1 Отговор
    Феноменално , а воланът е топ ... !
  • 13 Хайл

    20 0 Отговор

    До коментар #3 от "пешо":

    Ти мисли защото не познаваш историята-да 210 годишна е ФИРМАТА ПЕЖО
  • 14 Хайл

    13 1 Отговор

    До коментар #5 от "БАЙ Х@Й":

    Браво 👏👏👏👏човек който познава историята 🤝
  • 15 666

    21 9 Отговор

    До коментар #7 от "Шаман":

    Преди 15г.работих в автосалон за коли 2-ра употреба. Веднъж от автовоза собственика свали такова Пежо 205 GTI и Рено 5 Бакара (ако знаеш какво е това) Веднага пробвахме Пежото по един от булевардите-с тегло около тон,този автомобил направо ме залепи за седалката. Возеше меко и лесно се управляваше. Докато рендето беше по-тежко,по-бавно набираше и някакси трудно за управление. Истината е,че винаги Пежо,без значение през годините са вадили по-бързи и по-наточени бегачки.

    Коментиран от #17, #18

  • 16 Спиро

    24 1 Отговор
    Не си падам по френч каровете, но този автомобил спаси някога компанията от фалит. Кораво добиче излезе.
  • 17 Шаман

    12 10 Отговор

    До коментар #15 от "666":

    Хаха бакара знам какво е ама ри си няямааш и на идея от коли.За спортни Коли от френските а и от хотхечовете кто цяло търси Рено Спорт.И Клио Уилямс и Клио в6 и Клио и Меган спорт изобщо нямаат конкуренция при пежаците и ситроените.

    Коментиран от #19

  • 18 Alus

    15 1 Отговор

    До коментар #15 от "666":

    Бакарата е с 1.7 двигател 90 - 90 и нещо коня. Как да върви на канар със 120-130 коня?
  • 19 666

    5 3 Отговор

    До коментар #17 от "Шаман":

    Верно ли,шамане? :) Все пак ми харесва ентусиазма ти относно разните модели рендета. Не е лоша марка-няма да кажа нищо лошо за нея.

    Коментиран от #20

  • 20 Шаман

    11 7 Отговор

    До коментар #19 от "666":

    Не просто пежо не могат да се сраеняват с Рено по отношение на спортните модели.А и бакара е модел с високо ниво на оборудване а не спортен модел.Трябвало е да знаеш този всеизвестен факт

    Коментиран от #21

  • 21 666

    5 5 Отговор

    До коментар #20 от "Шаман":

    Разбира се,че го знам. Шаман ли си,жрец ли си,религиозен водач на някое примитивно племе ли си-карай си Рено-то или каквото там имаш.Хайде,със здраве!

    Коментиран от #23

  • 22 ПЕТКО

    3 10 Отговор
    Значи произвеждат автомобили далече преди Готлиб Даймлер и Карл Бенц????? Дълбоко погрешно!

    Коментиран от #24, #48

  • 23 Шаман

    6 7 Отговор

    До коментар #21 от "666":

    Радвам се че заедно стигнахме до заключението че Рено са по-добрите коли.
  • 24 патриот

    10 1 Отговор

    До коментар #22 от "ПЕТКО":

    Да така е.Произявждат преди Мерцедес.Има един музей в Милюз-Франция.Добре е да го посетиш!

    Коментиран от #29

  • 25 ПЕТКО

    1 3 Отговор
    Няма да споря! Благодаря за вниманието и препоръката!
  • 26 ПЕТКО

    0 3 Отговор
    Няма да споря! Благодаря за вниманието и препоръката!
  • 27 Пижо и Пендо

    3 0 Отговор
    Беше наистина сладък
  • 28 пешо

    3 4 Отговор
    инструменти, пружини, части за чадъри, арматура за корсети, мелнички за кафе, части за часовникарството, велосипеди да ги въстановяват
  • 29 Plameni

    2 5 Отговор

    До коментар #24 от "патриот":

    Произвеждат преди Мерцедес - какво?
  • 30 пешо

    3 8 Отговор
    е това произвеждат инструменти, пружини, части за чадъри, арматура за корсети, мелнички за кафе, части за часовникарството, велосипеди ама защо не са продължили а се хванали с коли
  • 31 СУПЕР КОЛА Е ТОВА ПЕЖО....АМА....

    3 4 Отговор
    ЛАДАТА СИ Е ЛАДА....
  • 32 ПЕТКО

    5 5 Отговор
    Автомобилите са им били "ширпотреба" между частите за чадъри и корсети и т. н. Хайде няма нищо!
  • 33 Гост 1

    1 1 Отговор
    Защо не намерят и възстановят "ПЕЖО" 403 или 203
  • 34 Гост

    19 0 Отговор
    Незабравимата ми любов! 😭Още не мога да я прежаля. 205 GTI Cabriolet! 😭
  • 35 Арнолд

    15 0 Отговор

    До коментар #7 от "Шаман":

    Не бъди смешен, какви бегачки има 4 цилиндрови не можеш да си представиш. За mitstubishi Evo, Subaru impreza STI, Escort Cosworth чувал ли си. Да не говорин че най-бързата кола на 400м с ръчни скорости (H) е 4 цилиндров еклипс.
  • 36 Алексей

    10 0 Отговор
    В началото на 90-те беше страхотна, заедно с хонда це ер хикс. Лека и непретенциизна. И съвсен не недистъпна.
  • 37 GTE

    11 0 Отговор
    От времето, когато животът беше преди всичко поевче романтичен.
  • 38 Петко

    10 1 Отговор
    Не е най-важно да излетиш първи от нула до 149, не е най-важно да си на-бърз. Важно е усещането за доускорение от 60 до 120 например. А и с такъв тип кола планинското из петрохан е голямата тръпка,
  • 39 Вагабонд

    15 0 Отговор
    Налегна ме носталгията.Имах такова,черно с оригиналните 15-ки GTI джанти с дупки,черносив салон с червени шевове,жълтеникави стъкла и разбира се отличителните червени лайсни и надписи.Най добрата резачка, за улиците на София.Когато колите бяха шумни и с мирис на бензин.😉👍
  • 40 Вагабонд

    4 0 Отговор
    Налегна ме носталгията.Имах такова,черно с оригиналните 15-ки GTI джанти с дупки,черносив салон с червени шевове,жълтеникави стъкла и разбира се отличителните червени лайсни и надписи.Най добрата резачка, за улиците на София.Когато колите бяха шумни и с мирис на бензин.😉👍
  • 41 2.0R

    12 0 Отговор
    Имах 405 МИ-16. Два пъти по голяма кола със същия двигател вървеше здраво, а тая въшка само си представям. Ако не можеш да караш умираш.
  • 42 Хи хи

    1 4 Отговор
    Еклипс меклипс тогава чувството за скорост беше притъпено.Факта че един еклипс набира до 100 за 7-8 секунди което сега е смешно е ясно какво са си въобразявали хората.
  • 43 Емо

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "дърт шофьор":

    Не е за цървули,каквото се е случило
  • 44 Джони Фонтейн

    8 0 Отговор
    Защо хейтвате бе хора? Цял свят е признал тази кола. Повечето от вас не са били родени, когато последната бройка е слязла от поточната линия, тръгнали да дават оценка на една от най-великите коли в WRC. Само се замислете, че когато цивилизованите народи са карали такива творения, у нашата скапана кочина се е чакало 2-3 години за да се купи Москвич, Жигула или Лада. Французите винаги са били сред доайените на моторспорта. Те си имат пазарен сегмент, който държат доста здраво. Евтините, икономични и с приличен дизайн коли, които имат своите малки болежки са еталон. Преди години швабите изпипваха Голф до последния детайл и успяха да го наложат като лидер, но днес я карат през просото и много скоро франсетата ще им изядат хляба.
  • 45 БОКО

    7 0 Отговор
    Имах същото зверче!Уникална кола за времето си ,а даже и сега бих го карал с голямо удоволствие!
  • 46 Коментара

    6 0 Отговор
    Добре че пра, пра, пра дядо му на Арман Пежо не е подковавал коне че сега щяха да празнуват 510г....пълен смях! Карал съм преди години 3-4 пъти 205 GTI мисля, че беше най-слабата версия 105кс. Не е спортен автомобил, но определено носи емоция. Бих карал отново.
  • 47 ПЕТКО

    1 2 Отговор
    Просто говорим за"210" годишнина на автомобилна фирма. МЕРЦЕДЕС са първи и това е факт. 205 та беше много добър модел и толкова. Всичко друго е смях.
  • 48 Хайл

    0 1 Отговор

    До коментар #22 от "ПЕТКО":

    Да,първия парен автомобил е бил преди 1800 година,ползван е за теглене на оръдия
  • 49 Боян Боянов

    0 0 Отговор
    Да, така е, но става дума за марката Пежо, не за автомобилния производител. 1810 г. семейната мелница в Еримонкур се превръща в леярна с името Пежо. Така че няма грешка в статията. Анонимното дружество за автомобили Пежо се появява по-късно през 1886, като нова дейност на Анри Пежо.