Британският таблоид The Daily Mail и застрахователната компания Warrantywise съставиха рейтинг на най-надеждните кросоувъри на възраст между 3 и 8 години. Първо място в класацията заема Renault Kadjar, а в дъното е BMW X6.
Моделите са подредени по т.нар. индекс на надеждност, който отразява честотата на ремонтите. Kadjar получава 95.7%, тъй като не само посещава сервизите най-рядко, а и поправките отнемат по-кратко време, макар да са малко по-скъпи от средното за сегмента - £349 (€384).
На второ място с индекс 93.2% се класира Ford EcoSport, който се отличава и с най-ниска средна цена на ремонтите - £135 (€148). Трети по надеждност е Mitsubishi ASX с индекс 90.7%.
Сред десетте най-надеждни употребявани кросоувъри са също Renault Captur, Lexus RX, Suzuki SX4, Dacia Duster, Suzuki Jimny и Toyota Land Cruiser. На десето място се подрежда Mercedes-Benz GLE.
Лидерът в антирейтинга BMW X6 получава индекс за надеждност от едва 20.6%. Според The Daily Mail и Warrantywise през последните пет години повече от 1/3 от собствениците на германското крос купе са посещавали сервизите за отстраняване на различни повреди, сред които най-често са били неизправности на трансмисията. Средната цена на поправката е била £1 869 (€2 055).
На второ място сред най-трошливите кросоувъри е класиран Mercedes-Benz GL с индекс 22.4%, а на трето Porsche Cayenne (25.5%). В десетката на антирейтинга попадат също Range Rover Sport, Chevrolet Captiva, Range Rover, Audi Q7, Range Rover Evoque и Land Rover Discovery Sport.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Peci kupona
Коментиран от #2, #5, #8, #11, #40, #41
11:35 25.10.2020
2 Меркелица
До коментар #1 от "Peci kupona":
Ко не разбра, що е немско и английско се троши! Трошливи, но скъпи те това е !Коментиран от #36, #43, #54
11:41 25.10.2020
3 Истината наяве
Прехвалените боклуци на хонда и бмв май са в най-трошливи
Коментиран от #12, #17, #38, #47
11:41 25.10.2020
4 демек карайте
11:42 25.10.2020
5 qwerty
До коментар #1 от "Peci kupona":
Какво да разбереш? Даже и ингилизите признават, че “краля” на пътя и оффроуда е пълен боклук на стойност 200+£11:43 25.10.2020
6 нормални коли
11:52 25.10.2020
7 Баш Майстора
Коментиран от #14, #15, #59
11:53 25.10.2020
8 сектант
До коментар #1 от "Peci kupona":
Публикувано във факти.бг: Сред десетте най-надеждни употребявани кросоувъри са също Renault Captur, Lexus RX, Suzuki SX4, DACIA DUSTER, Suzuki Jimny...Коментиран от #18
11:54 25.10.2020
9 1111
Коментиран от #29
11:55 25.10.2020
10 Живи да ги оплачеш
Живея в Германия,но пътувам из цяла Европа,като изключиш Испания и Португалия марки като Рено се срещат по-рядко от Дядо Коледа,постоянно се чудят кой да фалира и кой да ги купи,дачията едвам и въведоха техническите данни в норма та да и разрешат да съществува в Западна Европа.
За моята X4 чаках 7 месеца,защото в листата има от премиум частни клиенти до огромни компании и поръчки за полицейски коли и какви ли още не,абе все хора дето не разбират от коли и не карат по 20хил км годишно,докато разни рено и ситроени ги доставят до адрес едва ли не по 2 на цената на една
Коментиран от #13, #35, #53, #69, #74
11:56 25.10.2020
11 ФЕН
До коментар #1 от "Peci kupona":
статията е за най-добрите !!! И репортера обръща даните и зима последните места иги представя за най-лошите от тази класация...нещо като старото класиране на Бг.футбола от 80г. ние се класирахме на престижното 2-ро место от този мач!!11:57 25.10.2020
12 един от стадото
До коментар #3 от "Истината наяве":
и къде прочете Хонда, че не видях. Два пъти го четохКоментиран от #60
11:58 25.10.2020
13 един от стадото
До коментар #10 от "Живи да ги оплачеш":
остави ги, те по бройките в сервизите смятат. А че са право пропорционално на това на пътя няма значение за тяхКоментиран от #34
12:04 25.10.2020
14 коко
До коментар #7 от "Баш Майстора":
Щото трансмисията на Х6 е екстра и глезотийка другите нямат трансмисия и не се чупи12:05 25.10.2020
15 Некъв майстор
До коментар #7 от "Баш Майстора":
Майсторе, не четеш ли написаното.На БМВ най-честите ремонт е за трансмисия, каквато и Рено има, но на Рено не се Пупи толкова. И като не могат да ги правят здрави, що се напъват с тези екстри ? Като се научат да ги правят качествено, да вдигнат цената с още 100 000 и тогава да ги правят.
Коментиран от #76
12:06 25.10.2020
16 Хухуху
Коментиран от #32
12:07 25.10.2020
17 no name no face no number
До коментар #3 от "Истината наяве":
Къде видя Хонда??? Това е доста здрава марка вече и ламарините са им по добри.Аз лично само добри думи мога да кажа за Хонда, моята е китайска и обединява двете най развити държави на жълтата раса, която аз лично супер много уважаеам.Коментиран от #20
12:11 25.10.2020
18 Крос
До коментар #8 от "сектант":
Сизуки jimni ,на него пък какво има да му се чупи просто кат кашон12:12 25.10.2020
19 рттт
12:14 25.10.2020
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 алоу
Коментиран от #26, #75
12:43 25.10.2020
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 раптър
Коментиран от #33
13:01 25.10.2020
24 БАЙ Х@Й
Терминът „планирано остаряване“ се споменава за първи път в документа Прекратяване на икономическата криза чрез планирано остаряване от икономиста Бернард Лондон през 1932 г., в разгара на световната икономическа криза.
Коментиран от #63
13:03 25.10.2020
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Добър ден
До коментар #21 от "алоу":
Да де, не могат или не искат да направят адекватна трансмисия спрямо двигателя и затова се чупят.Напъват се за няколко коня отгоре, но не се и опитват да ги направят трайни. Щото знаят че има овце за стригане.
13:25 25.10.2020
27 Хахахаха
Коментиран от #51
13:26 25.10.2020
28 Хахахаха
13:28 25.10.2020
29 3254
До коментар #9 от "1111":
Така е за скъпите марки, за тези които си ги купуват нови. А другите взели ги на 7-8 употреба, на по 20+ години жална им майка. Имат по 3-4 бона за кола и айде на старото желязо.Лошо няма, само да не се правят на луди, че ги взимат щото били видиш ли много здрави ...
Коментиран от #30
13:30 25.10.2020
30 Хахахаха
До коментар #29 от "3254":
Такива коли, ще се купуват само от българи след гаранцията! На запад не се търсят, защото те знаят, че ремонта ще им излиза повече от стойността на колата!13:37 25.10.2020
31 Ония с Нивата
14:46 25.10.2020
32 брадчеда
До коментар #16 от "Хухуху":
изгнива ти кратуната15:04 25.10.2020
33 коча
До коментар #23 от "раптър":
ти си с ментални отклонения щом още вярваш че мегапрехвалените марки като бмв и мерц са големата работа а другите производители още ядат трици, просто си смешен, ама си още малък и не схващаш някои неща...като пораснеш ще разбереш15:07 25.10.2020
34 Пастир
До коментар #13 от "един от стадото":
Статистиката е в проценти, за всяка марка поотделно каква фира дава.При БМВ, 20% устискват.
При Рено 80% .
15:43 25.10.2020
35 Наблюдател
До коментар #10 от "Живи да ги оплачеш":
Не знам какво виждаш, но в статистиката за Европа за 2019 от немските най-продавани са Тигуан, Голф и Поло, на 6,7 и 9 място, а това са много далече от идеята за "премиум". С на Мерцедес, което си е готина масова кола, е на 18-то място, Мерцедес Е класа на 24, а Рено Клио е точно преди Е класата по продажби. Ауди имат модел пак на 48-мо място, Ауди Q5 e na 72-рп място, а Q7 го няма в първите 100.Ти ако виждаш само немско, повредата си е при теб.
Коментиран от #48
15:59 25.10.2020
36 Peci kupona
До коментар #2 от "Меркелица":
Аха, значи плащаме най-много за тези, които са най-малко, защото са повече!Коментиран от #37
16:03 25.10.2020
37 Корекция
До коментар #36 от "Peci kupona":
Най-много се плаща за тези които най-малко се продават при нас като нови, а ги има най-много като н-та употреба.16:25 25.10.2020
38 Samsung
До коментар #3 от "Истината наяве":
Къде я видя Хонда в трошките, бе бастуне непоръбен! Като нямаш пари за оф-роуд машина на Хонда, купи си Дачия, но не се нареждай при мъжете, щото плюеш като ПУНДА! Киртак...Коментиран от #46
16:33 25.10.2020
39 перничанин
17:11 25.10.2020
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 Дфен
До коментар #1 от "Peci kupona":
Какво не разбра от това че рено и дачия най малко посещават сервиз.18:40 25.10.2020
42 Николай
До коментар #22 от "ANGKOR WARRIOR":
а във френските заводи какви са им работниците. Пълно е с алжирци, либийци и всякакви от Чад, Централна африка и Конго.18:45 25.10.2020
43 Николай
До коментар #2 от "Меркелица":
Жена ми излезе от магистралалата и след 5-6 метров полет се приземи в канавката, където се пързаля 70 метра. Изкара късмет.На Мерца му сменихме окачаването и джантите, че се бяха счупили. Колата е тип топ. няма усукване на купето и други поражения. Ако беше френски или италянски кошник щяха да режат ламарините да я вадят. Така че не ми обяснявайте колко са лоши немските барутници.Коментиран от #44, #61
18:51 25.10.2020
44 Николай
До коментар #43 от "Николай":
Преди инцидента за 4 години колата беше влизала в сервиз само за смяна на масло и гуми.Коментиран от #45
18:54 25.10.2020
45 Дфен
До коментар #44 от "Николай":
Какво се хвалиш аз даже и масло не съм сменялКоментиран от #56
18:59 25.10.2020
46 Ko каза ко
До коментар #38 от "Samsung":
Ко? " ОФроуд машина на Хонда"Брей... я пак?
19:43 25.10.2020
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 сектант
До коментар #35 от "Наблюдател":
а па я понеже имах пари за е класа си купих рено клио абе тия е класите мани ги купуват ги като топъл хляб за служебни баничарки направоКоментиран от #85
19:57 25.10.2020
49 X5 for all
21:24 25.10.2020
50 Хайл
21:40 25.10.2020
51 Перо
До коментар #27 от "Хахахаха":
Отдавна мина времето,когато имаше борба за името и после името продаваше стоката. Германците още живеят на стари лаври и разчитат на парични и безмозъчни същества. За Източна Европа нямат проблем с дефектите,но в САЩ им съдират по 50 кожи,като на Фолксваген,а от японските,на Тойота. И ако не изтеглят колите и не оправят дефектите с обезщетение,излизане от капана няма! Съдът и синдикатите ще ги разорят в Германия и Япония. Глобите и санкциите са в милиарди! Там стоят мирно и изпълняват!22:20 25.10.2020
52 Интересно
Първо, подобни статистики са силно съмнителни и в голямата си част такива статии трябва да имат коментар "платена статия". Второ, дори да е вярно написаното е важно как е водена статистиката, т. е брой километри, цена на ремонтите, % продадени коли спрямо ремонтираните, кои сервизи и т. н.
Защото, за притежавалите и каралите част от изброените модели им е много ясно разликата между дъстър и кайен. Това да коли с различни философии. Едната е направена да няма нищо в нея и върши точно това, за което е създадена, евтино предвижване от а до б, без храм удоволствие от шофирането. Другата е създадена да създаде емоция в предвижването, което означава сложен инжинеринг, лукс, но и много повече изминати километри и голяма част от тях в спортен стил на каране. Тоест, техниката се натоварва много повече, което е предпоставка за повече проблеми.
Така че, често да коментирате и критикувате, откъде знаете, че сте прави?
22:32 25.10.2020
53 патриота
До коментар #10 от "Живи да ги оплачеш":
Та като пътуваш из Европа как така не си минавал през Франция ,Белгия и Швейцария ? Френските коли ги има на всяка крачка.Явно от Германия има някакви тунели които излизат направо в Испания и Португалия !?!?!23:04 25.10.2020
54 Този коментар е премахнат от модератор.
55 Този коментар е премахнат от модератор.
56 Николай
До коментар #45 от "Дфен":
Ако караш Тесла то там няма масло за смяна.06:57 26.10.2020
57 ГоЩо
07:35 26.10.2020
58 dsсса
Коментиран от #87
08:36 26.10.2020
59 Ами нали това
До коментар #7 от "Баш Майстора":
на всеки целта е да вземе най-малко трошливия автомобил и рядко и за малко да влиза в сервиза, а не скъп и чуплив, като спагета и караш седмица, после 2 в сервиза. Да ти имам логиката куха. Но те разбирам за теб "майстора" е по-добре да има трошляци и то скъпи иначе от глад се мре с "конфекцията".08:41 26.10.2020
60 Ха ха
До коментар #12 от "един от стадото":
Тва е някои дето се е набутал с голф с разтегната верига много ги е яд на Хонда че са по добрите коли08:49 26.10.2020
61 Оптимист
До коментар #43 от "Николай":
Това че ламарините са здрави на Мерцедеса не го прави здрав и надежден от към механика. Капризни автомобили, както всеки ден немски автомобил. Френските и италианските може да нямат силни ламарини ама бас ловя че моторите не са толкова проблемни и капризни спрямо Мерцедес хахаКоментиран от #81
09:12 26.10.2020
62 Джуган
09:16 26.10.2020
63 wal
До коментар #24 от "БАЙ Х@Й":
Нарича се "планирано излизане от употреба" Двигателите на колите карат около до 200 хил км макс (дизел) после дюзи, помпи и тн, бензин около 100 (преди да започне разход на масло), скоростни кутии и електроника до около 150 хил км. След това се започва със скъпите ремонти. Всяка от немските коли се превръща в бреме за собственика, заради многото електроника и дребни компоненти които гърмят, но струват много пари.09:36 26.10.2020
64 jofo
и си направете изводите
10:06 26.10.2020
65 гост
10:12 26.10.2020
66 знаещ
10:41 26.10.2020
67 Mitsubishi ASX
Коментиран от #70
10:41 26.10.2020
68 Mitsubishi ASX
10:41 26.10.2020
69 Парлеву франсе
До коментар #10 от "Живи да ги оплачеш":
Във Франция ходил ли си?10:47 26.10.2020
70 jofo
До коментар #67 от "Mitsubishi ASX":
аз пък знам че митсубишито е любимата марка на магазините за резервни частиКоментиран от #83
11:04 26.10.2020
71 ОУайлд
Коментиран от #72
14:19 26.10.2020
72 Ввв
До коментар #71 от "ОУайлд":
Като си го взел от Горубляне,кво очакваш да е?!То не е за скъсаняци с парите от на баба земята....14:42 26.10.2020
73 Стига, бе!
Коментиран от #88
17:03 26.10.2020
74 Не те и
До коментар #10 от "Живи да ги оплачеш":
дочетох до край само първото изречение ми даде представа що за рядка птица си. Не ни прави на тъпанари както са те обучили там където живееш имай предвид,че някой също пътеват и обикалят из тази територия за която приказваш врели не кипели.Мии чинийте там или хвърляй кереча и не ни занимавай с твоите лъжливи виждания.17:11 26.10.2020
75 Ами за това
До коментар #21 от "алоу":
и две седмици в сервиза и сака с парите и после 2 дена гъзария на макс и пак в бокса за следващите две седмици.17:16 26.10.2020
76 Някой
До коментар #15 от "Некъв майстор":
50-60 % от производителите ползват външни фирми да правят трансмисия ЗФ са водещи, та не ми говори кой може кой не можел реноли бмв ли да прави кутиите като си ги поръчватКоментиран от #84
18:56 26.10.2020
77 Този коментар е премахнат от модератор.
78 Хм Хм
21:11 26.10.2020
79 The Trooper
Коментиран от #80
21:49 26.10.2020
80 Дфен
До коментар #79 от "The Trooper":
Колко да е луксозен тоя джип да не прави свирки22:28 26.10.2020
81 Николай
До коментар #61 от "Оптимист":
Много са си добре Мерцедесите, имам дваникакви проблеми. Естествено поддържат се както трябва.Коментиран от #89
07:11 27.10.2020
82 Az sum be
09:23 27.10.2020
83 Mitsubishi ASX
До коментар #70 от "jofo":
Еми така си чул, понеже не си имал Мицубиши. Да си видял някога край пътя някое Мицубиши да е закъсало? Няма и да видиш! Те затова се отказаха от рали Париж-Дакар, понеже нямат конкуренция и им писна да са първи в продължение на 7 сезона. Мицубиши е една от най продаваните и тачените марки в Африка и Азия. Купи си и ще видиш разликата.11:52 27.10.2020
84 Да де
До коментар #76 от "Някой":
Не могат да си произведат трансмисиите и си ги поръчват. И не могат дори и да поръчат добри, та им се чупят.13:21 27.10.2020
85 Ами
До коментар #48 от "сектант":
Ти какво си си купил е без значение.Гледай статистиката на общите продажби.
На Рено като бройка са повече от на Мерцедес.
Това е за оня професор, дето обяснява как за Мерцедес се чакало не знам си колко време.
Чака се, не защото продават повече.
13:24 27.10.2020
86 Истянаата
08:47 28.10.2020
87 Iiii
До коментар #58 от "dsсса":
Като нямаш мъни да си купиш сув така ще говориш, въшкар, не се изказвай неподготвен18:25 28.10.2020
88 Няма лошо
До коментар #73 от "Стига, бе!":
Колата да е 300 коня, с кожен салон и много екстри, даже да не знаеш колко точно. Тъпото е като някой започне да разправя как не се чупели, а като се засечем в сервиза и на мен ми вземат 50 лева, а на него 500 и виждам сълзи в очите. Няма срамно да кажеш че имаш пари за скъпа кола и скъпи ремонти, но да обясняваш калко са здрави , смешно е.20:07 29.10.2020
89 Димитър
До коментар #81 от "Николай":
Хубави са, каквото и да се счупи, дори целия двигател да е, просто се сменя и се пише консуматив. Това не ги прави трошливи :):):)20:10 29.10.2020