Изследователи от Техническия университет в холандския гр. Айндховен са създали нов тип активно електромагнитно окачване за автомобили. Според твърденията им системата подобрява возията с 60 на сто и спомага за повишаване на безопасността, тъй като елиминира крена в завой. Системата е разработена в сътрудничество с шведския гигант в областта на мехатрониката SKF.
Холандците демонстрират възможностите на новото окачване по зрелищен начин. Оборудвано със системата тъмносиньо BMW 530i подскача като lowrider от клип на някой рапър. "Разбира се, целта ни е съвсем друга", обяснява Барт Гисен, един от участниците в проекта. "Обаче такива маймунджулъци показват нагледно на какво е способно новото окачване". Всяко от колелата може да се вдига и сваля напълно независимо от останалите за части от секундата. Именно скоростта на действие е основният коз на системата. Активното окачване съвсем не е новост, но обикновено разчита на хидравлика, която реагира бавно на промените в пътната обстановка. Електромагнетизмът от своя страна може да осигури не само забележително качество на возията, а светкавична адаптация на ходовата част към промените в курса.
"Автомобил, оборудван с нашата система, практически не може да се преобърне заради загуба на контрол вследствие на резки манерви - например при слалома в прословутия "лосов тест", твърди Гисен, който също така вярва в огромната полза от новото окачване за линейки. "Системата позволява бърз и безопасен превоз на болни, независимо от качеството на пътната настилка и вибрациите".
Разработката на холандците предвижда смяната на стандартните амортисьори с електромагнитни с практически същите размери. Пружината като пасивен компонент се запазва. Системата обаче включва също така електромагнитен възбудител, контролен блок и батерии. Ако по някаква причина захранването с ток бъде прекъснато, окачването продължава да работи като нормално. Пружините омекотяват, а магнитите абсорбират енергията от преминаването през неравности.
Системата харчи съвсем приемливо количество енергия. Ако електромагнитни амортисьори се монтират на четирите колела, пиковата консумация ще бъде около 500 вата - половината от разхода на климатик. Хидравличните аналози "дърпат" четири пъти повече мощност, а холандците тепърва ще оптимизират тази първа версия на електромагнитното си окачване. На всичко отгоре енергията от абсорбирането на неравности може да зарежда батериите.
Експериментален автомобил с четири електромагнитни амортисьора ще бъде представен на изложението AutoRAI от 13 до 23 април в Амстердам.
8 Април, 2011 10:28 16 894 30
Електромагнитно окачване за 60% повече комфорт
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Civic
Коментиран от #3
16:01 08.09.2011
2 ....
16:01 08.09.2011
3 dankata
До коментар #1 от "Civic":
:D:D Никога!16:01 08.09.2011
4 базука
16:01 08.09.2011
5 Beslan
Коментиран от #7
16:01 08.09.2011
6 Ivo
16:01 08.09.2011
7 Бляхмлях
До коментар #5 от "Beslan":
Хахахаха, евала :)))))))16:01 08.09.2011
8 power
16:01 08.09.2011
9 Дошо
Коментиран от #10, #12
16:01 08.09.2011
10 Дошо
До коментар #9 от "Дошо":
Е...аси колко си жалък смешнико.Аз иска каже теб си глупав .i.
16:01 08.09.2011
11 ahaha
16:01 08.09.2011
12 user
До коментар #9 от "Дошо":
Може да се сложи и на нисан разбира се - няма да е единственото нещо в японската количка, което е изобретено в Европа и сглобено в япония ! Отново от Европа идват инженерните идеи и иновациите, сега е работа на жълтурите да го откраднат, направят от евтина пластмаса, натъпчат с евтина електроника и да го дадат по азиатските гаражчета да го произвеждат евтино и да го натоварят на пушещите фериботи, за да стигне до цивилизацията на половин цена ! А после балъците да цъкат и да си викат - "малиии колко са напред жълтите" ха ха Общо взето това е историята на японското, да го наречем условно автомобилно производство ! А даже цената за тази система на нисанчето ГТР на Дошко ще е по-евтино - защото ГТР-ра на Дошко е в мащаб 1:25 ха ха Фенове на японските кошчета - дълбок поклон пред Европа и инженерите и - те дадоха на света автомобила, те движат прогреса му, вашите жълти любимци само подтичват отзад, гледат да откраднат нещо, за да го поевтинят и пробутат на наивниците !Коментиран от #25
16:01 08.09.2011
13 S.S.
Коментиран от #15
16:01 08.09.2011
14 John
Коментиран от #16
16:01 08.09.2011
15 електро
До коментар #13 от "S.S.":
Ти май не си чел цялата статия за предимствата на електромагнитното спрямо старото хидравлично, ама явно е по-важно да се направиш на интересен. Да не говорим колко по-просто, компактно и надеждно е спрямо купищата тръби и тубички пълни с гнусна течност. Тази конструкция е просто още един факт, че автомобила отива към тотална електрификация.16:01 08.09.2011
16 az
До коментар #14 от "John":
Няма връзка между разработката на BOSE и това. там се говори за линеен електродвигател.16:01 08.09.2011
17 Пичага
16:01 08.09.2011
18 Баче ви Киро
16:01 08.09.2011
19 pe6o
16:01 08.09.2011
20 4x4
Коментиран от #21
16:01 08.09.2011
21 scar
До коментар #20 от "4x4":
Този кадилак на снимката, която си сложил иглежда страхотно:)16:01 08.09.2011
22 C5 HDI
16:01 08.09.2011
23 vladi
16:01 08.09.2011
24 Teslamotors
16:01 08.09.2011
25 тошо
До коментар #12 от "user":
Е приятелю и аз разсъждавам като теб...или по правилно разсъждавах де..купих си нов "европеиски" автомобил подчертавам престижна марка,но няма да я споменавам за да не си навличам гнева на феновете и..та за него ами създава ми доста грижи и проблеми..Следва въпросът Защо? В него има части и компоненти отвсякаде само не и от Германия от където трябва да е.Нали давам сумати пари за уж марка???едното направено в Полша,друго в Турция....на коланите ми пише Македония.Та коментара ти жълтите това черните онова...аз съм за качеството братле не ми пука кои го е правил!!След като давам толкова пари ..искам да е здраво не приказки за шикалки!Коментиран от #28, #29
16:01 08.09.2011
26 Иван
Моето Пежо 607 също е с активно електромагнитно окачване. Технологията е отдавна позната и наистина е много по-комфортно :)
16:01 08.09.2011
27 Лада
16:01 08.09.2011
28 Type R
До коментар #25 от "тошо":
Добър коментар.16:01 08.09.2011
29 Лада
До коментар #25 от "тошо":
Онзи ден забелязах че и мойте колани пише произведено в Македония, та явно чак до Русия са стигнали също... ех те поне колани правят съседите, ние и това даже не...16:01 08.09.2011
30 ИнжИнер
16:01 08.09.2011