Last news in Fakti

8 Април, 2011 10:28 16 894 30

Електромагнитно окачване за 60% повече комфорт

  • технологии-
  • електромагнитно окачване-
  • autorai 2011

Изследователи от Техническия университет в холандския гр. Айндховен са създали нов тип активно електромагнитно окачване за автомобили. Според твърденията им системата подобрява возията с 60 на сто и спомага за повишаване на безопасността, тъй като елиминира крена в завой. Системата е разработена в сътрудничество с шведския гигант в областта на мехатрониката SKF.

Холандците демонстрират възможностите на новото окачване по зрелищен начин. Оборудвано със системата тъмносиньо BMW 530i подскача като lowrider от клип на някой рапър. "Разбира се, целта ни е съвсем друга", обяснява Барт Гисен, един от участниците в проекта. "Обаче такива маймунджулъци показват нагледно на какво е способно новото окачване". Всяко от колелата може да се вдига и сваля напълно независимо от останалите за части от секундата. Именно скоростта на действие е основният коз на системата. Активното окачване съвсем не е новост, но обикновено разчита на хидравлика, която реагира бавно на промените в пътната обстановка. Електромагнетизмът от своя страна може да осигури не само забележително качество на возията, а светкавична адаптация на ходовата част към промените в курса.

"Автомобил, оборудван с нашата система, практически не може да се преобърне заради загуба на контрол вследствие на резки манерви - например при слалома в прословутия "лосов тест", твърди Гисен, който също така вярва в огромната полза от новото окачване за линейки. "Системата позволява бърз и безопасен превоз на болни, независимо от качеството на пътната настилка и вибрациите".

Разработката на холандците предвижда смяната на стандартните амортисьори с електромагнитни с практически същите размери. Пружината като пасивен компонент се запазва. Системата обаче включва също така електромагнитен възбудител, контролен блок и батерии. Ако по някаква причина захранването с ток бъде прекъснато, окачването продължава да работи като нормално. Пружините омекотяват, а магнитите абсорбират енергията от преминаването през неравности.

Системата харчи съвсем приемливо количество енергия. Ако електромагнитни амортисьори се монтират на четирите колела, пиковата консумация ще бъде около 500 вата - половината от разхода на климатик. Хидравличните аналози "дърпат" четири пъти повече мощност, а холандците тепърва ще оптимизират тази първа версия на електромагнитното си окачване. На всичко отгоре енергията от абсорбирането на неравности може да зарежда батериите.

Експериментален автомобил с четири електромагнитни амортисьора ще бъде представен на изложението AutoRAI от 13 до 23 април в Амстердам.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Civic

    22 7 Отговор
    Тия от нашия технически университет кога ли ще направят нещо такова? :D

    Коментиран от #3

  • 2 ....

    21 4 Отговор
    Браво на холадците, много добре е измислено.Сега само остава и критиците да го одобрат.
  • 3 dankata

    8 12 Отговор

    До коментар #1 от "Civic":

    :D:D Никога!
  • 4 базука

    26 1 Отговор
    Ами как ще имат стимул в нашия технически университет да направят нещо такова. Вижте какви възнаграждения получават, вижте условията на работа, въобще цялото отношение към подобен вид работа - не става тази работа така.
  • 5 Beslan

    42 0 Отговор
    За да изпробват и усъвършенстват системата максимално да заповядат по нашите пътища :)

    Коментиран от #7

  • 6 Ivo

    23 1 Отговор
    Idealni za nashite putishta. Bateriite shte sa vechno na MAX s tolkova dupki :)
  • 7 Бляхмлях

    6 3 Отговор

    До коментар #5 от "Beslan":

    Хахахаха, евала :)))))))
  • 8 power

    14 1 Отговор
    Иво какви дупки бе човек какви дяволи,според наще политици дупки никаде няма и аз съм съгласен с тях,защото няма пътища по който да има дупки
  • 9 Дошо

    35 13 Отговор
    А дали електромагнитно окачване може сложи на мой НисанГТР?

    Коментиран от #10, #12

  • 10 Дошо

    2 3 Отговор

    До коментар #9 от "Дошо":

    Е...аси колко си жалък смешнико.
    Аз иска каже теб си глупав .i.
  • 11 ahaha

    4 3 Отговор
    dali pe4e i filiiki :) hahah bazikam se dobra idea ina4e electromagnetic
  • 12 user

    27 25 Отговор

    До коментар #9 от "Дошо":

    Може да се сложи и на нисан разбира се - няма да е единственото нещо в японската количка, което е изобретено в Европа и сглобено в япония ! Отново от Европа идват инженерните идеи и иновациите, сега е работа на жълтурите да го откраднат, направят от евтина пластмаса, натъпчат с евтина електроника и да го дадат по азиатските гаражчета да го произвеждат евтино и да го натоварят на пушещите фериботи, за да стигне до цивилизацията на половин цена ! А после балъците да цъкат и да си викат - "малиии колко са напред жълтите" ха ха Общо взето това е историята на японското, да го наречем условно автомобилно производство ! А даже цената за тази система на нисанчето ГТР на Дошко ще е по-евтино - защото ГТР-ра на Дошко е в мащаб 1:25 ха ха Фенове на японските кошчета - дълбок поклон пред Европа и инженерите и - те дадоха на света автомобила, те движат прогреса му, вашите жълти любимци само подтичват отзад, гледат да откраднат нещо, за да го поевтинят и пробутат на наивниците !

    Коментиран от #25

  • 13 S.S.

    8 14 Отговор
    Браво на инженерите, откриха топлата вода на меката возия, нещо което ситроен направиха чак през 60те години :D

    Коментиран от #15

  • 14 John

    2 5 Отговор
    За такова окачване гледах документален филм още преди 2 г. Разработката беше на BOSE. Същите, които правят и аудио системи. Чудя се има ли връзка между двата проекта...

    Коментиран от #16

  • 15 електро

    17 2 Отговор

    До коментар #13 от "S.S.":

    Ти май не си чел цялата статия за предимствата на електромагнитното спрямо старото хидравлично, ама явно е по-важно да се направиш на интересен. Да не говорим колко по-просто, компактно и надеждно е спрямо купищата тръби и тубички пълни с гнусна течност. Тази конструкция е просто още един факт, че автомобила отива към тотална електрификация.
  • 16 az

    0 2 Отговор

    До коментар #14 от "John":

    Няма връзка между разработката на BOSE и това. там се говори за линеен електродвигател.
  • 17 Пичага

    5 1 Отговор
    Това ще влезе серийно след около 2-3 години.
  • 18 Баче ви Киро

    12 3 Отговор
    Едно голямо браво!Тове ще е хубаво ако се реализира в голям мащаб,много ще се радвам ако е на достъпна цена да си сложа подобни амортесьори за тези от нас които сме с по страи автомобили било доста добър вариант :)
  • 19 pe6o

    0 2 Отговор
    Mnogo to4no kazano ! Evala ti praq :)
  • 20 4x4

    20 1 Отговор
    Нищо ново!!! Първите коли с магнитни амортисьори са Ferrari (2004), Audi R8 [2006] и Cadillac CTS-V. Последния (кадилака) подобри времената на BMW M5 (последния E60). Тая технология обаче има добро бъдеще...

    Коментиран от #21

  • 21 scar

    13 0 Отговор

    До коментар #20 от "4x4":

    Този кадилак на снимката, която си сложил иглежда страхотно:)
  • 22 C5 HDI

    15 0 Отговор
    На холандците масово са започнали да им падат пломбите, което се оказа, че е резултат от шофирането на немски возила и са решили да вземат крути мерки и един път завинаги да променят това дървено окачване, плод на германската инженерна мисъл.
  • 23 vladi

    4 0 Отговор
    само не ми хареса изгледа в багажника и скърцането . ако го направят надждно ще е мноо полезно . свалянето на диска и шенкела са излишни в калника на тея има достатъчно пространство
  • 24 Teslamotors

    9 0 Отговор
    Ще е хубаво ако индуцират ток от неравностите - още един начин за безплатно зареждане на кола на ток, освен фотоволт. панел на тавана.
  • 25 тошо

    9 4 Отговор

    До коментар #12 от "user":

    Е приятелю и аз разсъждавам като теб...или по правилно разсъждавах де..купих си нов "европеиски" автомобил подчертавам престижна марка,но няма да я споменавам за да не си навличам гнева на феновете и..та за него ами създава ми доста грижи и проблеми..Следва въпросът Защо? В него има части и компоненти отвсякаде само не и от Германия от където трябва да е.Нали давам сумати пари за уж марка???едното направено в Полша,друго в Турция....на коланите ми пише Македония.Та коментара ти жълтите това черните онова...аз съм за качеството братле не ми пука кои го е правил!!След като давам толкова пари ..искам да е здраво не приказки за шикалки!

    Коментиран от #28, #29

  • 26 Иван

    3 0 Отговор
    Хора, нощо ново под слънцето.
    Моето Пежо 607 също е с активно електромагнитно окачване. Технологията е отдавна позната и наистина е много по-комфортно :)
  • 27 Лада

    3 1 Отговор
    "На всичко отгоре енергията от абсорбирането на неравности може да зарежда батериите." Яко, у нас все ще са презаредени батериите, ха-ха-ха.... (то за нас си е трагично...)
  • 28 Type R

    0 0 Отговор

    До коментар #25 от "тошо":

    Добър коментар.
  • 29 Лада

    0 0 Отговор

    До коментар #25 от "тошо":

    Онзи ден забелязах че и мойте колани пише произведено в Македония, та явно чак до Русия са стигнали също... ех те поне колани правят съседите, ние и това даже не...
  • 30 ИнжИнер

    0 0 Отговор
    Ееее, леко се поизфърляш. Ние праим жици, някои електронни модули, уплътнения. Ся чувам, че новия завод за LED имал някакви проекти в този смисъл... ;)