Last news in Fakti

2 Ноември, 2020 10:01 3 707 88

Децата започнаха да убеждават родителите си да купуват електромобили

  • peugeot-
  • електромобили-
  • деца

Интересът към опазване на околната среда сред по-младото поколение нараства

Децата започнаха да убеждават родителите си да купуват електромобили - 1

Британското подразделение на Peugeot проведе интересно проучване сред 1 250 деца на възраст от 7 до 12 години и техните родители. Проучването установи, че децата влияят върху покупките и решенията на възрастните потребители - включително и на решенията за покупка на кола.

Според The ​​Drive 54.8% от децата са заявили, че са подтикнали родителите си да се грижат за околната среда и да преминат към електрифицирано превозно средство, било то хибрид или електрическа кола.

Почти същият брой родители заявяват, че децата им се опитват да им повлияят коя кола да купят. 55.3 процента от родителите признават, че децата им настояват следващата кола в семейството да е електрическа.

Повечето родители се консултират с децата си, когато става въпрос за избор на нова кола - 72.2% от анкетираните ученици са разказали за това. Приблизително същият брой деца казват, че интересът им към проблемите на околната среда се е увеличил значително през последните години.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 8 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Бай Илон

    35 15 Отговор
    Малки "сладки" джендърчета !

    Коментиран от #2, #27

  • 2 Хахахаха

    30 8 Отговор

    До коментар #1 от "Бай Илон":

    Нашите са по-убави! Чудат се кой да пребият и ограбят!

    Коментиран от #15

  • 3 И моята дъщеря също

    19 10 Отговор
    И смятам да я послушам.
    Но нова.
    Понеже България е страна от 3-тия свят и няма субсидия от правителството за закупуване на електромобил, търся вариант от Италия или Румъния.
    Там субсидията е 10000 евро.
    В италия обаче, трябва да върнеш някакъв стар автомобил, иначе е само 6500 Но трябва азресна регистрация и определено време да е регистрирана там.
    Една чисто нова тесла 3 перформънс ще ми залепне.
    Возих се. Невероятно усещане и поведение.
    Би било добре и в България да направят това, но твърде много хора в правителството са обвързани с пазара на горива у нас, за да стане скоро и в такъв размер(Лукойл-лоби, Марешки, и всички знайни и незнайни собственици на бензиностанции, газстанции, метанстанции, предлагащи ни най-нискокачественото гориво в ЕС)

    Коментиран от #6, #22, #25, #39, #79

  • 4 БПФ

    22 7 Отговор
    Бай Илоне - нормално е децата да са мечтателчета и идеалистчета... ако не са такива като деца - кога, бе?
    Проблемът е, че възрастните са на детски акъл и вместо да застанат като възрастни с трезва преценка, те се водят по акъла на децата, които нямат нито знанията, нито опитът, нито трезвостта, за да вземат решения.

    Едно дете знае ли, че кобалтът за батериите на електромобила се добива в Конго от ДЕЦА на тяхната възраст, работещи като роби в мини, че производството на електромобили като цяло е замърсяващо, че те масово засега ползват ток от въглища, че ако се спре употребата на изкопаеми горива, след 10 години ТЕ ще стоят на тъмно и студено? Това ме сеща за едно сравнение на Пи Джей О`Рурк за демокрацията:

    Ако в едно семейство с три деца, с гласуване се решава каква да е вечерята, всяка вечер ще се ядат шоколади и бонбони.
    Ако включим кучето, котката и рибките в аквариума - то кучето, котката и дори хората, ще трябва да ядат.... рибешка храна !!!

    Коментиран от #24

  • 5 злобар

    17 2 Отговор
    Моите синковци пък откога ме врънкат да си купим парен локомотив.
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Аз като

    19 3 Отговор
    бях малък мрънках на баща ми да купи новия(за 86-та)Москвич Алеко.Той направи грешката да ме послуша и до ден днешен ме псува задето си продаде 12-така.

    Коментиран от #10

  • 8 DrivingPleasure

    16 4 Отговор
    И ето така драги зрители работи пропагандата! Промиваш мозъка на малките и неуките, и те правят останалото...
    А да го питаш вчерашното пикло кво знае за тия кочаци - нищо няма да ти каже. То така е чуло по ТВ.

    Коментиран от #9, #21, #34

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Пламен

    8 1 Отговор

    До коментар #7 от "Аз като":

    Ми прав е човека. Не му се сърди.
  • 11 pbdan

    10 4 Отговор
    Има още нещо за което не се говори. Масовото използване на елколи ще направи петрола няколко пъти по-евтин и ще се заринем още повече с пластмаси. Ако една пластмасова торбичка струва сега 5ст. ще стане 1ст. (примерно). И един чисто български поглед на елколите. Представям си 18г. начинаещ шофьор с кола ускоряваща до 100км/ч за 4 секунди.

    Коментиран от #18

  • 12 Йозеф

    5 3 Отговор
    Говори ми, до като вземем Leaf-a ми извадиха душата...Сега поне го мият и почистват с кеф.
  • 13 Дизела

    14 7 Отговор
    Евтина реклама!Точно жената и децата ще питам,като купувам кола!Те нищо не разбират и не участват в избора.Децата ще избират,когато извадят пари от джоба си.Да си чупят главите с тези кочаци електромобилите.
  • 14 DrivingPleasure

    18 4 Отговор
    Това е същата простащина, като малоумието Гретето с психо отклоненията инезавършения 3ти клас да дава акъл на света...
    за тва сме стигнали до тва дередже, щото само неуки се упражняват в даване на акъл...

    Коментиран от #19, #20

  • 15 DrivingPleasure

    7 2 Отговор

    До коментар #2 от "Хахахаха":

    Абе по-добре да се сбиеш и да те наритат... отколкото сам да кандисаш да те натаковат!
    Болката минава, срама НЕ :D

    Коментиран от #29

  • 16 ДВГ

    15 2 Отговор
    Жената избира тапетите и пердетата.Ако трябва да избира кола,ще вземе червената.
  • 17 Ееееее

    8 9 Отговор
    Ама защо никой не може от тук коментиращите да вдене, че дневната консумация на Нефтохима за ел. енергия и газ, би стигнала за дневния разход по енергия, без да има производство на горива! Само ел. енергията е 3 хиляди МВч на ден, което е енергия, за 400 хиляди ел. коли за изминаване на 20 км. А разхода на природен газ е няколко стотин тона, което също би заредило много коли на газ! Но понеже децата в Англия са по-умни от възрастните българи, та там са го разбрали а у нас не!

    Коментиран от #23, #26, #40, #80

  • 18 гост

    7 3 Отговор

    До коментар #11 от "pbdan":

    То щото сега някой спира такива да се качват на пушилници с подобна мощност и то точно тези , които се имат за "богопомазани" и нямат страх нито от затвор , нито от закони !!

    Коментиран от #36

  • 19 гост

    3 8 Отговор

    До коментар #14 от "DrivingPleasure":

    Ти ли си "учения" , дето трябва да дав акъл ??? Хахахаххаха , то затова сме на тоя хал !!!

    Коментиран от #52

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Какво лошо виждаш

    5 2 Отговор

    До коментар #8 от "DrivingPleasure":

    Децата просто искат да карат бързи коли. Нямат нашите спомени, които да свързват мощта на автомобила със звука който издава. За тях дори ръчката е отживелица. Хайде помисли какво си желал като дете и дали все още не го искаш, въпреки че времената се промениха. Аз все още харесвам млади момичета и шумни и ръбести коли с ръчни скорости.

    Коментиран от #28

  • 22 Боко Биби

    3 2 Отговор

    До коментар #3 от "И моята дъщеря също":

    Ще правя околовръстен около Мариците,специално за хора като теб.Да си джиткаш с кеф около тях.А в перспектива и магистрала Козлодуй -Белене за да не закъсаш по пътя.
  • 23 DrivingPleasure

    5 2 Отговор

    До коментар #17 от "Ееееее":

    Цитирането на тия 20 километра ми навява спомен за същата такава простотия казана, от Светията Илон... да ама не - тази поредна лъжа беше развенчана буквално часове след като я изтърси ;)

    Коментиран от #30, #31

  • 24 Елън Мъск

    4 6 Отговор

    До коментар #4 от "БПФ":

    Как ще имаш трезва преценка като бензил-пропилите от отходника на МПС засягат пряко всякаква мозъчна дейност? Трябва да се лишават хората от право на глас, в случай че живеят в газова камера 24/7, поради несъстоятелност в мисленето и нищожност на взетите решения. Детските мозъци все още не са увредени и могат да събират 2+2 тоест едната кола има АУСПУХ, другата НЯМА. Елементарна логика на ниво предучилищна възраст. Ще ми закаканижете сега за ТЕЦ-а. Ами ТЕЦ-а е на газ първо и второ има сероочистваща инсталация. А вие, трезвите мислещи, дори катализатори и ДПФ-филтри нямате. Което доказва горното твърдение.
  • 25 Ха ха

    3 4 Отговор

    До коментар #3 от "И моята дъщеря също":

    Да ти е жива и здрава Гретето.Но заведи я на лекар все пак.
  • 26 DrivingPleasure

    6 3 Отговор

    До коментар #17 от "Ееееее":

    П.С. и не слагаш в калкулацията колко енергия отива за производството и рециклирането на батерии ;) Колко ли му е сметката за ток на свети африкански в гигафакторито ;)

    Коментиран от #37

  • 27 Елън Мъск

    5 3 Отговор

    До коментар #1 от "Бай Илон":

    Ако някой ден имаш деца и в твое присъствие им викат "малки джендърчета", ние в Щатите имаме една приказка: "Karma is a bitch!" Добре запомни това
  • 28 DrivingPleasure

    5 5 Отговор

    До коментар #21 от "Какво лошо виждаш":

    В грешка си, не става дума за бързи коли, най-бързит коли все още са с ДВГ - става дума за нарастващото движение на еко-тероризма! само че децата не се интересуват от всички аспекти, нито могат да направят самостоятелен анализ. Те се водят от пропагандните простотии как ЕВ щели да спасят света и наплашени, че утре ше мрат купуват.
    Нищо общо с бързи коли, страст към тях и инженеринга и т.н. както е казал в началото човека - най-обикновен джендъризъм :)
  • 29 TSLA

    5 6 Отговор

    До коментар #15 от "DrivingPleasure":

    DRIVING PLEASURE? Мръсотия, тресене, изгорели газове, локви с масло и антифриз, бучене от пробити гърнета, талази жега и смрад лятото, подаване на ток с щипки зимата в студа... Чисто SADO-MAZO си е тва. 100%
  • 30 Ееееее

    4 4 Отговор

    До коментар #23 от "DrivingPleasure":

    Кое е лъжа? Напиши в Гугъл, дневна консумация на Нефтохим Бургас и ще ти излезе PDF файл, където всичко е описано! Та иди спори с тях и им кажи, че харчат много! 3 хиляди МВч на ден, само ел. енергията!

    Коментиран от #32

  • 31 Ееееее

    5 3 Отговор

    До коментар #23 от "DrivingPleasure":

    Или той тока за там е чист? Само за ел.колите е мръсен? 😂😂😂
  • 32 DrivingPleasure

    3 1 Отговор

    До коментар #30 от "Ееееее":

    около 0.05 кВч енергия е нужна за производството на 1 литър (данни от американската статистика).
    При 3000 МВ това са колко 3 000 000 кВч ли прави - 60 милиона литра гориво дневно производство - вярно, че не им знам капацитета ама силно ще се усъмня да е така ;)

    Коментиран от #33, #35

  • 33 Дрън-дрън

    3 5 Отговор

    До коментар #32 от "DrivingPleasure":

    Как пък веднъж не каза една правилна цифра, а винаги ги бъркаш със стотина пъти. Дай линк към тази статистика или поне заглавие което да потърсим?
  • 34 Като имаш деца

    3 3 Отговор

    До коментар #8 от "DrivingPleasure":

    Ще си промениш мисленето. Другият вариант е да ги изхранваш с чипсове и шоколади, да ги изкарваш да играят на площадката насред задръстването до булеварда и да си мислиш, че си идеалния родител, отглеждаш здравословно децата си и да продължиш да ни убеждаваш, че така е правилно.
  • 35 Ееееее

    2 4 Отговор

    До коментар #32 от "DrivingPleasure":

    Аз не пиша за американската, а за Нефтохим Бургас! Влез и виж! Даже ще си поправя и данните. За изминаването на 50 километра са нужни 10 кВ (разход 20 кВ на 100, даже вече и по-малко), което означава 300 хиляди коли по 50 километра или 600 хиляди по 25 километра средно на ден! Даже и повече коли, защото разхода вече е под 20 кВ на 100!
  • 36 pbdan

    2 2 Отговор

    До коментар #18 от "гост":

    Колко коли с ДВГ могат да ускорят до 100км/ч за 4 с. и колко млади шофьори у нас могат да се доберат до такава? Особено пък дизелова. Този адреналин ще погуби много младежи у нас. Като започнат да се продават Тесли втора ръка с 70% батерия(но със същото ускорение) за 20-30 000лв. тогава ще е екшъна.

    Коментиран от #38

  • 37 Ееееее

    1 5 Отговор

    До коментар #26 от "DrivingPleasure":

    Така е. Но не слагам и енергията за пренос на нефт,добив на нефт, разходи по пренос на гориво и разходи по бензиностанции и има още доста, което не е сметанато! Тук е само разхода на Нефтохима!
  • 38 Тези сме ги слушали, слушали

    3 2 Отговор

    До коментар #36 от "pbdan":

    Шофьорите на москвичи така приказваха след 89-та година, че ще се избием с тези "бързи" коли 10-годишен нов внос. Обаче като погледнеш статистиката, днес има четири пъти повече автомобили, а катастрофите и жертвите са по-малко. На повечето електромобили може да намалиш както ускорението така и максималната скорост, когато ги даваш на друг човек.

    Коментиран от #42

  • 39 Хайл

    4 1 Отговор

    До коментар #3 от "И моята дъщеря също":

    Ти нали беше в Норвегия и имаше тесла 🤣🤣🤣🤣
  • 40 Хайл

    5 1 Отговор

    До коментар #17 от "Ееееее":

    А случайно да знаеш че природния газ /метан/ може да се ПРОИЗВЕЖДА ОТ ОТПАДЪЦИ???? Или освен тслата друго не знаеш и всичко ти е "ЩЕ" нито можеш да смяташ нито да гледаш реално на нещата.дъщеря ти има повече акъл от теб защото знае че в далечно бъдеще може да доближат електричките до двг...тока щом се прави с нефто продукти значи е ВРЕДЕН за човечеството...ти защо искаш да зареждаш с вреден ток електричката??? Не тровиш ли детето си по този начин

    Коментиран от #41

  • 41 И дъщеря му е по-умна от тебе

    4 4 Отговор

    До коментар #40 от "Хайл":

    Човекът ти говори за консумацията на електроенергия от рафинерията Лукойл Бургас за производство на бензин и дизел. Само тази енергия ще е достатъчна за движение на 400 000 електромобила. Но ще е хубаво да сметнете и колко батерии дневно могат да се произвеждат с тази енергия. по спомен за производството на 100 киловатачаса батерия, се замърсява колкото за производството на 14 хиляди киловатчаса електроенергия от ТЕЦ, от които се отделят 14 тона СО2.

    Мислите за децата в Конго, а не мислите за децата в Бургас, нали?

    Коментиран от #43

  • 42 pbdan

    0 3 Отговор

    До коментар #38 от "Тези сме ги слушали, слушали":

    Карал съм "Москвич" по него време. Максималната позволена скорост беше 100км/ч при определено по-лоши пътища. Оттам и повечето жертви. И не само - липса на гуми, (видинки само с връзки), задните гуми се рециклираха(вулканизираха) отново, липса на части - спирачни маркучи и мн. други. Над 120км/ч Москвичът се тресеше, опитвал съм до 140, но е кошмар. А за елколите опасно е голямото ускорение и възможността да избираш предно, задно или 4х4. Говоря и за дрифтърите, които пометоха доста хора по тротоари и спирки. Също и за младежи връщащи се от дискотека.

    Коментиран от #46

  • 43 Хайл

    4 1 Отговор

    До коментар #41 от "И дъщеря му е по-умна от тебе":

    А ти не мислиш ли,че тази енергия от горивата, която произвежда ток за електричките замърсява за втори път въздуха от колкото да я заредиш в резервоара на колата? Колко гориво е нужно да заредиш една батерия на електричка за 250 км и колко бензин/дизел е нужен за автомобил с двг за тези километри? Тонове за електричката и 20 лт за двг...намираш ли някаква разлика или само да си за участието?

    Коментиран от #44, #45, #63

  • 44 Алооооо

    2 3 Отговор

    До коментар #43 от "Хайл":

    Токът се използва рафинирането на нефт, а не дизела и бензина за производство на ток. То бива неграмотност ама, чак пък толкова! Дано сега от четвъртия път схванеш.

    Коментиран от #47, #53

  • 45 И малко сметки

    1 4 Отговор

    До коментар #43 от "Хайл":

    В България единствените централи произвеждащи ток от петролни продукти са газовите централи, като например тази в Топлофикация Пловдив. Тя работи с 30% КПД, като от един мегаватчас газ, произвежда 300 киловатчаса ток и около 600 киловатчаса топлинна енергия, която топли водата и жилищата на пловдивчани.


    Ако същото количество газ бъде изгорено в автомобил, максимум 200 кв часа ще стигнат до гумите, а другото ще отиде за топлене на околната среда като топлинни загуби.

    Кое според тебе е по-ефективното използване на горивото, замърсяващо по-малко? Да изгориш газта в автомобила, плюс още два три тона въглища да си стоплиш къщата?

    Коментиран от #49

  • 46 Именно де

    2 3 Отговор

    До коментар #42 от "pbdan":

    Тези автомобили освен че ускоряват добре, също така и спират добре и съм много по-стабилни от москвичите едно време. Ако си на 3 вида наркотици и не виждаш нито червения светофар пред тебе нито спрелите автомобили, почти няма значение с какъв автомобил ще се натресеш да убиеш някого.
  • 47 DrivingPleasure

    5 3 Отговор

    До коментар #44 от "Алооооо":

    Абе пичове осъзнайте се... било достатъчно за 400 хил автомобила да минат 20 км... добре бе ама само аз днеска съм минал 120 до момента и до края на деня вероятно ще вътна още 25.
    А в България има далеч над 4 милиона автомобила, 25% от тях да са на пътя днеска са 1 милион, демек енерфията, с която вие ще задвижите 400 хиляди за 20 км рафинерията ще задвижи 1 милион за 200.
    ЕФЕКТИВНОСТ!!! Това е което отива по дявола в момента в който намесиш батерии!!! Защото нали се сещате, че за да зареди 5 кВч в батерията трябва да произведеш поне 8 кВч! И сметките ви бързо почват да издишат ;)

    П.С. пуснах и един линк, за питащия 'колега" не знам защо не го виждам... да потърси в нета колко енергие е нужна за производство на литър гориво...

    Коментиран от #48, #51

  • 48 Дрън-дрън

    3 3 Отговор

    До коментар #47 от "DrivingPleasure":

    По колко хиляди километра минаваш годишно?

    Коментиран от #50, #54

  • 49 Хайл

    3 0 Отговор

    До коментар #45 от "И малко сметки":

    Какво общо има отоплението на къщите и топлата вода със зареждането на автомобили?????кой ти пише за отопление... Както казах и преди-не подлежиш на лечение

    Коментиран от #68

  • 50 DrivingPleasure

    6 0 Отговор

    До коментар #48 от "Дрън-дрън":

    На 15 юли 2020 съм сменял масло, от тогава до сега съм минал 8900 км сам си смятай :)

    Коментиран от #73, #74

  • 51 Ееееее

    3 5 Отговор

    До коментар #47 от "DrivingPleasure":

    Стига с тези 4 милиона коли, бе пич! Населението на България е 7 милиона! До 18 годишна възраст нямат книжки, естествено коли не им трябват! Много възрастни хора също нямат! С една дума - в България има много коли, които не вървят и са изоставени и други които имат по-няколко коли по простата причина, че е евтино да имаш кола, стара кола! За това сме гробището на Европа, защото всеки си накупил по 2, 30 годишни коли, едната като е развалена кара другата! В една фамилия, е нормално с една кола! За това от тези 4 милиона, сигурно 2 милиона не са нужни, но са изхвърлени в България от западняците! И една много голяма част от тези коли, не минават и километър на ден! Има малки градове, в които от края на града, до центъра е 3 километра! И там ли е задължително с кола?

    Коментиран от #57, #69

  • 52 Домакин

    2 0 Отговор

    До коментар #19 от "гост":

    Когато в някой от коментарите има "хахахаха хахаха",това е предпоставка за опростачване и нискоинтелигентна форма на живот.
  • 53 Хайл

    3 1 Отговор

    До коментар #44 от "Алооооо":

    Ти четеш ли кой какво ти пише или само глупости знаеш само да пишеш? Колко енергия трябва да се изразходи за добива на 1 лт мазут и колко ток ще ти произведе този литър мазут за електричката ти? Ти можеш ли да смяташ изобщо? Един път за да се направи мазут и втори път да ти произведе ток става 2 пъти замърсяване,а за 1 лт бензин/дизел е веднъж енергията за получаване и от самия двигател е много по-малко замърсяването защото е ПО-ИКОНОМИЧЕН ОТ ГЕНЕРАТОРА НА ТОК ЗАДВИЖВАН ОТ МАЗУТА,ИЛИ ГАЗТТА ама понеже не си в час да мислиш и не го осъзнаваш че за 250 км бензин/дизел двг са нужни 20 лт гориво,а за електричката ти за същите км са нужни няколко ТОНА

    Коментиран от #55

  • 54 Хайл

    1 0 Отговор

    До коментар #48 от "Дрън-дрън":

    По колкото да минава,ти плащаш ли му горивото? Ако плащаш моята и тя гори бензин-ако платиш на моята веднага ти вдигам разхода на 30/100,може и 8 цилиндрова да си взема дори
  • 55 Ееееее

    1 2 Отговор

    До коментар #53 от "Хайл":

    Кой ти пише за това? Аз съм ти написал за ел. енергията на Нефтохима, колко изразходва на ден! Ток, който можеш да заредиш в ел.кола, като ток! Ток бе, ток! А не да рафинираш нефт, на бензин и пак да получаваш енергия, за движение на същия брой коли!

    Коментиран от #56, #60, #72

  • 56 Хайл

    1 0 Отговор

    До коментар #55 от "Ееееее":

    И счетоводител стана вече 🤣🤣🤣🤣нефтозавода не прави само горива ако искаш да знаеш🤣🤣🤣🤣мноооо си зле
  • 57 DrivingPleasure

    4 0 Отговор

    До коментар #51 от "Ееееее":

    Е аз съм в такъв град, до центъра са 1.2 км и повярвай всички ходят с кола :D Комшията има 3 коли и си ги кара и 3те, той, жена му и щерката тамн взе книжка и кола. Другия комшия е с две като на едната се редт и двете деца и не се спира.

    A и съм ти сложил само 1/4 от регистрираните да се движат през деня. нали се сещаш, че там има стотици хиляди служебни, които навъртат по над 500 км на ден.

    В крайна сметка се оказва, че превръщането на енергията в гориво е по-ефикасния начин за задвижване. И по-ефикасен за съхранение на енергия. А някой ден ще го разберете и по-екологичния

    Коментиран от #59

  • 58 Қазақстан Республикасы

    4 3 Отговор
    Ами като ти свърши батерията на пътя? Туба с електричество? Или литиеви йони в шишенце? Друго си е бензина, спираш, зареждаш, хвърляш парите и отпрашваш с мръсна газ. Да не говорим след 5 години като ти се скапе батерията.
  • 59 Хайл

    2 0 Отговор

    До коментар #57 от "DrivingPleasure":

    То за да го разбере е нужен акъл ,а при него явно липсва...мозък има всеки,акъл...малко,а и не се налива акъла 😉👍

    Коментиран от #61

  • 60 DrivingPleasure

    4 0 Отговор

    До коментар #55 от "Ееееее":

    Ма не става бе! С тоя ток дето Нефтохима го изразходвал, произвежда гориво, което задвижва много повече коли на много по-голямо разстояние отколкото ако го заредиш в електричка!

    Коментиран от #62

  • 61 Ееееее

    1 4 Отговор

    До коментар #59 от "Хайл":

    Ти ли ще ме учиш на акъл, бе пич? Ти който не можеш да ми разбереш въпроса? Тръгнал да дава акъл!

    Коментиран от #65

  • 62 Ееееее

    1 1 Отговор

    До коментар #60 от "DrivingPleasure":

    Също и горивен газ 793 тона и природен газ 157 тона! Колко километра може да се измине с кола на газ, с толкова тона газ? Това е дневна консумация!

    Коментиран от #64

  • 63 Пламен

    1 0 Отговор

    До коментар #43 от "Хайл":

    За 250км.изразходвам 13 литра диз. гориво. Производството и рециклиране на Ел. Батерии замърсява повече. Прав сте.
  • 64 Галин

    3 1 Отговор

    До коментар #62 от "Ееееее":

    За 50 километра са нужни по-малко от 10 кВч енергия. И наистина рафинерията изразходва много енергия, която може да се зареди в ел. коли! Прав сте! А за мръсния въздух не децата в Бургас, не се мисли!
  • 65 Хайл

    1 0 Отговор

    До коментар #61 от "Ееееее":

    Вече е много късно да ти се дава акъл на теб,много късно

    Коментиран от #66

  • 66 Ееееее

    1 2 Отговор

    До коментар #65 от "Хайл":

    Хахахаха, нещо не си разбрал! АЗ ОТ ТЕБ АКЪЛ НЕ ИСКАМ! Нямам по - големи букви, да ти го напиша!

    Коментиран от #70, #75

  • 67 Шехо

    0 0 Отговор
    Дете на тези години колко разбира от коли та да рънка родителите си за такава кола и да им обяснява колко е "по добра"
  • 68 Говоря ти за ТЕЦ Пловдив

    1 1 Отговор

    До коментар #49 от "Хайл":

    Той произвежда и ток и топлина от газ. Ако отричаш че е от този ток могат да се зареждат електромобили ти си за лечение. Във всеки голям град могат да направят такъв ТЕЦ на газ, който да оползотворява 70 процента от енергията на газа във вид на топлина, вместо да я изхвърля в атмосферата като загуби както правят АЕЦ и въглищните централи в момента
  • 69 Да де,ама

    0 0 Отговор

    До коментар #51 от "Ееееее":

    По някога да.
  • 70 Мууууу

    1 1 Отговор

    До коментар #66 от "Ееееее":

    Той поне има нещо на предвид и за това предлага. Ти като нямаш....ще предлагаш нищо!

    Коментиран от #71

  • 71 Ееееее

    0 2 Отговор

    До коментар #70 от "Мууууу":

    И какво по-точно има на предвид?
  • 72 Дизела

    3 2 Отговор

    До коментар #55 от "Ееееее":

    Нефтохима работи с пара,а не с ток.Не знаеш нищо как се преработва нефт.Отпадъчните въглеводородни газове се използват за подгряване на парата.
  • 73 Аз вече сметнах

    3 3 Отговор

    До коментар #50 от "DrivingPleasure":

    На година минаваш 70 000 км. Ако на всеки пет години чисто нов автомобил, то той ще е 5 пъти по-мръсен от най-мръсната електричка със 100 киловатчаса батерия.

    Батериите на другите електромобили са много по-малки и замърсяват още по-малко, следователно ще е десетина пъти по-мръсен от една Тесла модел 3, която изчиства въглеродния си отпечатък след 50 хиляди километра, дори да я зареждаш от микса.
  • 74 Още малко сметки

    4 2 Отговор

    До коментар #50 от "DrivingPleasure":

    200 километра на ден се изминават с тесла модел 3 при всякакви атмосферни условия. Всяка нощ ще трябва да зареждаш за 4,80лв ток или 20 лв за бензин. Това са 15 лева разлика на ден или 5500 лева на година.

    Ако автомобилът като нов ти струва 30000 лв, след три години ще го продадеш за 20 хиляди в най-добрия случай. Ще си изхарчил 25 000 за да минеш 200 000км . Тесла модел 3 също ще се обезцени с 10 хиляди за три години, но ако го продадеш общо ще си изхарчил 15 000 лева за същите километри. Дори не смятам маслата и консумативите за 200 хиляди километри.

    Коментиран от #76

  • 75 Хайл

    1 3 Отговор

    До коментар #66 от "Ееееее":

    На глупаф човек акъл не се дава,защото се мисли за велик
  • 76 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 77 Пак същото

    1 1 Отговор

    До коментар #76 от "Хайл":

    Пак се започна с перфектната аргументация - обиди към събеседника и нищо по същество.
  • 78 Гост

    0 0 Отговор
    Почнат ли 7 годишните да решават за какво да се харчат парите, стана тя. Поредното доказателство за нездравото мислене на западняците.
  • 79 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "И моята дъщеря също":

    Какво ти пречи да отидеш в Италия, да си купиш Тесла със субсидия? Ела си после с нея и си живей живота.
  • 80 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #17 от "Ееееее":

    Защото 400 000 коли са едва 40% от колите в София, а Нефтохима дава горива за колите на цяла България (2 000 000). Но не това е причината, а че България си е пазар само за руски петрол. Ако ЕС милееше за нас поне наполовина толкова, колкото казва, отдавна щяхме да имаме европейски горива от сорт Брент.

    Коментиран от #81

  • 81 Ееееее

    0 0 Отговор

    До коментар #80 от "Димов":

    Димов, а тоновете газ? Те за колко коли на газ, също биха стигнали? Много от горивото, се харчи поради нужди от разнос на това гориво! От цистерни!

    Коментиран от #83

  • 82 ДОКО

    1 0 Отговор
    ВЕРОЯТНО СА ОТБРАНИ ДЕЧИЦА..НА КАРАЯНЧЕВА НА ДЕСИТО ИЛИ НА ТОМА БИКОВ И АНТОН ТОДОРОВ КАКВИ УМНИ ДЕЧИЦА..КАК СЪВЕТВАТ ДА ИЗХАРЧАТ КРАДЕНИТЕ КИНТИ НА РОДИТЕЛИТЕ СИ..
  • 83 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #81 от "Ееееее":

    Една цистерна товари 20 тона. За да ги закара от Бургас до София ще изгори колко? 200 литра? Това е едва 1% от пренесеното гориво. А и при преносът на електроенергия на големи разтояния загубите не са малки, особено зимата. Нали знаеш защо високоволтовите кабели жужат тогава?

    Коментиран от #84

  • 84 Нова физика? Пак ли?

    0 1 Отговор

    До коментар #83 от "Димов":

    И защо според тебе загубите са по-големи през зимата и кабелите жужат? Според настоящите закони на физиката, омическо съпротивление на кабелите намалява с намаляване на температурата и загубите стават по-малки. Освен това естественото охлаждане на кабелите позволява преминаване на по-големи токове от същото сечение на кабела, в сравнение с натоварването през лятото.

    Коментиран от #85

  • 85 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #84 от "Нова физика? Пак ли?":

    Не знам според законите на твоята физика, но според законите на потреблението, зимата то е по-голямо и товарът е по-голям от лятото, а има изолатори и кабели по стълбовете сковани в лед. И понеже консумацията е по-голяма, то и загубите също са по-големи. Говоря ти за високоволтовите линии, където напрежението е в kV. Всеки инженер от подстанцията ще ти го обясни. Отделно от това, при далекопроводите напрежението се надува яко, при нисък ампераж, за да се компенсират загубите при преноса по трасето. Преносът на ток си има загуби, и те са доста повече от единият процент нафта за превоз на цистерната от Бургас до София. Далекопроводът си е активно съпротивление, жив реотан, който си дърпа своето.

    Коментиран от #86

  • 86 Физика и хронология

    0 1 Отговор

    До коментар #85 от "Димов":

    Май говориш за миналия век? В днешни дни, натоварването през големите жеги е почти колкото през зимата заради използването на климатици, а проблемите през лятото са много повече за електропреносната система, както и загубите. Особено по черноморието и в близост.

    Коментиран от #87

  • 87 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #86 от "Физика и хронология":

    Затова ли зимата плащам двойно сметка спрямо лятото?

    Коментиран от #88

  • 88 Гледаш от твоята камбанария

    0 0 Отговор

    До коментар #87 от "Димов":

    Хотел на морето имаш ли? Ако имаш тогава приказвай от собствен опит. Тази година износа понамаля, защото Турция и Гърция вече произвеждат свой собствен ток от фотоволтаици, който им е много по-изгоден, отколкото да си внесат от България, но до миналата година далекопроводите бяха натоварени на пълният им капацитет за износ към Турция и Гърция през лятото и проблемите с прегряването бяха много по големи отколкото през зимата, защото преносният им капацитет през лятото е много по-малък отколкото през зимата. При една и съща мощност, загубите на километър са много по-малки при минус 20, отколкото на 40 градуса.

    Това е и причината, кабелите на някои далекопроводи да се охлаждат с течен азот. Отричаш елементарни физични закони. Отново!

    По принцип си прав че колкото е по-натоварен един далекопровод толкова повече са загубите, но трябваше да се ограничиш само с това изказване, без да споменаваш зимата. Тези загуби най-лесно се избягват чрез smart grid и и интелигентно управление на товарите. В научните статии още преди години, се споменаваше за зареждане на електромобили като решение на този проблем. Забележи зареждането е решение, а не проблем.