От справката е видно, че има няколко марки, които определено продават в пъти повече автомобили от останалите. Първата позиция с 2965 продадени автомобила за първите десет месеца от годината се държи от Volkswagen.
В престижния "клуб 2000" влизат още марките Dacia, Skoda, Renault, Nissan и Toyota. Те са успели да продадат съответно 2816, 2762, 2529, 2156 и 2150 нови коли от началото на годината. Всички останали марки са реализирали по-малки продажби.
Въпреки че все още не са стигнали бройката 2000, с добри продажби могат да се похвалят и Peugeot (1619 бр.), корейската марка Kia (1096 бр.), както и Ford и Citroen, които са съответно с 930 и 779 продажби от началото на годината.
От т.нар. премиум бранд, най-много нови коли у нас са продали BMW (772 бр.). Тук обаче трябва да направим и две важни уточнения. Що се отнася до премиум сегмента, то Mercedes не предоставя данни за продажбите си у нас, а и не всички продадени автомобили се намират на територията на България.
Става дума за добре познатата практика на реекспорт, което най-просто казано означава нови автомобили, продадени в България, само за да бъдат незабавно изнесени зад граница. Статистиката на ААП включва и този вид сделки, но въпреки това (с малки изключения) е показателна за това кой как продава масовите коли у нас.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 прррц
Коментиран от #5
15:27 06.11.2020
2 Blackthorn
Заменете само Skoda с Hyundai и Nissan с Kia и ще сте на 95.5% близко до истината!!!
15:35 06.11.2020
3 трес
Коментиран от #12
15:37 06.11.2020
4 Хубу
Коментиран от #11
15:43 06.11.2020
5 Димов
До коментар #1 от "прррц":
Една нормална, европейска заплата би могла да ги спре.Коментиран от #6, #15
15:51 06.11.2020
6 прррц
До коментар #5 от "Димов":
и това е вариант, но малко вероятно да се случи. аз карам стара кола на газ не пуши и е изправна води се евро 5. но има много пушещи, които няма как да минат редовно преглед и пушат на всички.Коментиран от #13
15:58 06.11.2020
7 Дупнишкия
16:03 06.11.2020
8 Мммммм
16:21 06.11.2020
9 Въпрос
Коментиран от #10
20:00 06.11.2020
10 Фернандо Алонсо
До коментар #9 от "Въпрос":
Реекспорт се прави, защото средно цените за България, които производителите дават на вносителите тук са по-ниски. Не мога да кажа с колко, но мисля че е между 5 и 10 %, тъй като водят страната ни, като развиваща се. Осново при ФВ, мисля че Нисан и корейските са основно за реекспорт. Гаранцията важи в цяла Европа, но цената е по-ниска. Друг е въпросът, дали и самите автомобили са едни и същи, но това няма особено значение, тъй като гаранцията е една и съща, дори понякога в България е по-дълга. Знам, че Ситроен е забранил подобно нещо и ако производителят разбере за подобен реекспосрт, директно сменя конкретният дилър.Защото се създава излишна вътрешна конкуренция между дилърите в различните държави, още повече, че колкото повече автомобили продава, толкова повече отстъпки и бонуси получава същият дилър21:08 06.11.2020
11 Опааа
До коментар #4 от "Хубу":
Ами и аз като много други не мога да разбера как ВАГ имат най-много продажби в БГ.......при положение че отдавна са едни скъпи и трошливи кошници. Явно е заради реекспорта, не мога да повярвам че българина е толкова тъп когато става дума за пари, че да купува най-много колите на тази марка!21:43 06.11.2020
12 стоян
До коментар #3 от "трес":
До 3 ком -другарю -и на запад купуват и карат стари автомобили =и там има автосалони за стари автомобилиКоментиран от #14
18:24 07.11.2020
13 Димов
До коментар #6 от "прррц":
Друг вариант е да минем на етанол, като бразилците. Няма вредни, няма проблеми. Вече има няколко модела с флексфюел мотори на Форд. ФВ и те направиха някакъв за Бразилия. А етаноловото гориво съдържа повече енергия, отколкото е необходима за производството му. Че и можем да си го правим в България, вместо да зависим от другите. Е, точно затова няма да го допуснат.20:14 07.11.2020
14 No Exit
До коментар #12 от "стоян":
Стояне, всички сме били на запад и знаем! Ти ми кажи колко от пушещите катафалки за под 1000 лева ще ги пуснат на годишен преглед там? Тео затова свършват дългия си живот пред панелката в България.10:50 08.11.2020
15 No Exit
До коментар #5 от "Димов":
Българина така е програмиран, че и пари да има пак няма да ги даде за нова кола, по-скоро ще си купи боксониера или ще си остъкли терасата. Така че контролът идва отгоре - глоби, спиране от движение както е на запад. Само че българина не иска така, затова си избира Бойко - с него става далаверата.10:56 08.11.2020
16 Ангел
23:29 08.11.2020
17 Този коментар е премахнат от модератор.