Last news in Fakti

6 Ноември, 2020 15:15 5 484 17

Кой и как продава най-много коли у нас

  • нови автомобили-
  • продажби-
  • българия

Последната статистика за продажбите на нови автомобили в България засяга периода от началото на годината до месец октомври

Кой и как продава най-много коли у нас - 1

От справката е видно, че има няколко марки, които определено продават в пъти повече автомобили от останалите. Първата позиция с 2965 продадени автомобила за първите десет месеца от годината се държи от Volkswagen.

В престижния "клуб 2000" влизат още марките Dacia, Skoda, Renault, Nissan и Toyota. Те са успели да продадат съответно 2816, 2762, 2529, 2156 и 2150 нови коли от началото на годината. Всички останали марки са реализирали по-малки продажби.

Въпреки че все още не са стигнали бройката 2000, с добри продажби могат да се похвалят и Peugeot (1619 бр.), корейската марка Kia (1096 бр.), както и Ford и Citroen, които са съответно с 930 и 779 продажби от началото на годината.

От т.нар. премиум бранд, най-много нови коли у нас са продали BMW (772 бр.). Тук обаче трябва да направим и две важни уточнения. Що се отнася до премиум сегмента, то Mercedes не предоставя данни за продажбите си у нас, а и не всички продадени автомобили се намират на територията на България.

Става дума за добре познатата практика на реекспорт, което най-просто казано означава нови автомобили, продадени в България, само за да бъдат незабавно изнесени зад граница. Статистиката на ААП включва и този вид сделки, но въпреки това (с малки изключения) е показателна за това кой как продава масовите коли у нас.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 14 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 прррц

    19 27 Отговор
    хубаво ги продават ама старите бълващи пушек кой ще ги спре

    Коментиран от #5

  • 2 Blackthorn

    5 24 Отговор
    "Публикувано във факти.бг: В престижния "клуб 2000" влизат още марките Dacia, Skoda, Renault, Nissan и Toyota."

    Заменете само Skoda с Hyundai и Nissan с Kia и ще сте на 95.5% близко до истината!!!
  • 3 трес

    43 5 Отговор
    Всеки иска нов автомобил, но за беден европейски, член на ЕС народ, краден от ръководители, политици и т.н. е химера!!!

    Коментиран от #12

  • 4 Хубу

    21 2 Отговор
    СТранно МВР казват че първи по продажби са Рено Дачия и Шкода.Кий ли лъже.Хммм да помислим...

    Коментиран от #11

  • 5 Димов

    22 5 Отговор

    До коментар #1 от "прррц":

    Една нормална, европейска заплата би могла да ги спре.

    Коментиран от #6, #15

  • 6 прррц

    23 2 Отговор

    До коментар #5 от "Димов":

    и това е вариант, но малко вероятно да се случи. аз карам стара кола на газ не пуши и е изправна води се евро 5. но има много пушещи, които няма как да минат редовно преглед и пушат на всички.

    Коментиран от #13

  • 7 Дупнишкия

    19 4 Отговор
    Аз продавам най-много.Вярно втора ръка коли са някои 12 ръка,но са неразличими от нови.Вервайте ми.
  • 8 Мммммм

    5 9 Отговор
    Брейййй богат народ сме колко много нови коли да се купили!!!
  • 9 Въпрос

    9 0 Отговор
    Някой запознат ли е със схемата с реекспорта? Каква е далаверата?

    Коментиран от #10

  • 10 Фернандо Алонсо

    15 1 Отговор

    До коментар #9 от "Въпрос":

    Реекспорт се прави, защото средно цените за България, които производителите дават на вносителите тук са по-ниски. Не мога да кажа с колко, но мисля че е между 5 и 10 %, тъй като водят страната ни, като развиваща се. Осново при ФВ, мисля че Нисан и корейските са основно за реекспорт. Гаранцията важи в цяла Европа, но цената е по-ниска. Друг е въпросът, дали и самите автомобили са едни и същи, но това няма особено значение, тъй като гаранцията е една и съща, дори понякога в България е по-дълга. Знам, че Ситроен е забранил подобно нещо и ако производителят разбере за подобен реекспосрт, директно сменя конкретният дилър.Защото се създава излишна вътрешна конкуренция между дилърите в различните държави, още повече, че колкото повече автомобили продава, толкова повече отстъпки и бонуси получава същият дилър
  • 11 Опааа

    22 2 Отговор

    До коментар #4 от "Хубу":

    Ами и аз като много други не мога да разбера как ВАГ имат най-много продажби в БГ.......при положение че отдавна са едни скъпи и трошливи кошници. Явно е заради реекспорта, не мога да повярвам че българина е толкова тъп когато става дума за пари, че да купува най-много колите на тази марка!
  • 12 стоян

    3 2 Отговор

    До коментар #3 от "трес":

    До 3 ком -другарю -и на запад купуват и карат стари автомобили =и там има автосалони за стари автомобили

    Коментиран от #14

  • 13 Димов

    4 0 Отговор

    До коментар #6 от "прррц":

    Друг вариант е да минем на етанол, като бразилците. Няма вредни, няма проблеми. Вече има няколко модела с флексфюел мотори на Форд. ФВ и те направиха някакъв за Бразилия. А етаноловото гориво съдържа повече енергия, отколкото е необходима за производството му. Че и можем да си го правим в България, вместо да зависим от другите. Е, точно затова няма да го допуснат.
  • 14 No Exit

    5 0 Отговор

    До коментар #12 от "стоян":

    Стояне, всички сме били на запад и знаем! Ти ми кажи колко от пушещите катафалки за под 1000 лева ще ги пуснат на годишен преглед там? Тео затова свършват дългия си живот пред панелката в България.
  • 15 No Exit

    4 1 Отговор

    До коментар #5 от "Димов":

    Българина така е програмиран, че и пари да има пак няма да ги даде за нова кола, по-скоро ще си купи боксониера или ще си остъкли терасата. Така че контролът идва отгоре - глоби, спиране от движение както е на запад. Само че българина не иска така, затова си избира Бойко - с него става далаверата.
  • 16 Ангел

    2 0 Отговор
    Защо не пишете за Хюндай, които не ви дават инфо ,само чужди интереси обслужвате
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.