Last news in Fakti

2 Май, 2011 11:07 8 488 61

Дизеловият Golf навърши 35

  • volkswagen-
  • golf-
  • дизел

През 1976-а, само две години след дебюта на Golf, Volkswagen представя първата дизелова модификация на бестселъра. Нафтовата версия разполага с 1.5-литров четирицилиндров мотор с мощност 50 к.с. при 5 000 об/мин и въртящ момент от 80 Нм при 3 000 об/мин.

Най-икономичният Golf от онези години харчи средно по 6.5 литра на 100 км и достига максимална скорост от 141 км/ч. Ускорението до 100 км/ч отнема 19 секунди.

За 35-годишната си история дизеловите Golf-ове претърпяват сериозна технологична еволюция. Днешната шеста генерация предлага различни модификации на "тежко гориво" с мощност от 105 до 170 к.с.

Въпреки че е несравнимо по-голямо (4 199 срещу 3 705 мм), по тежко и по-богато оборудвано, всяка от модификациите на шестото поколение харчи по-малко и е по-бърза от първия дизелов Golf. Базовата 1.6-литрова версия със 105 к.с. и 250 Нм харчи едва 3.8 л/100 км при максимална скорост от 190 км/ч и ускорение 10.9 сек.

Екипираният с двулитров TDI Golf GTD разполага със 170 коня и 350 Нм. С шестстепенна механична скоростна кутия максималната скорост достига 222 км/ч, а ускорението до 100 км/ч отнема 8.1 сек. Средният разход е 5.1 литра на 100 км.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Chicho Vi

    30 14 Отговор
    Poklon! Mnogo se e.avame s Goufo, no si e icona

    Коментиран от #9

  • 2 rumpi

    40 14 Отговор
    САМО ЕДНО ГОЛЯМО БРАВО!!!
    КОЙТО Е КАРАЛ DIESEL на WAG ЗНАЕ.
    Дошо недей да ги пюеш цифрите и годините опит говорят сами за себеси!!!
  • 3 user

    26 30 Отговор
    Браво, заслужава уважение - здрави, надеждни и икономични. Да, масови са - заради горните качества и въпреки, че са по-скъпи от японските дефектни боклуци са с по-големи продажби в Европа, защото тук се цени качеството и оригинала. Киселите жълти хейтъри могат само да си мечтаят крадливите жълтури да създадат подобна легенда ! През 1976 г. японците са садили ориз и в свободното си време са пречертавали чертежите на дизелите, за да се борят по-късно да накарат 4 цилиндъра да работят едновременно ... камо ли да създадат подобна икономична, здрава и качествена кола ! Затова - поклон пред Европейските инженери, които създадоха автомобилът в днешният му вид и които движат автомобилният прогрес !

    Коментиран от #5

  • 4 VW

    22 9 Отговор
    Колкото и да е базикан в България,Golf си остава една легенда,обичана от много хора по света.Евала на VW!
  • 5 111

    20 13 Отговор

    До коментар #3 от "user":

    "здрави, надеждни " Ха ха ха, момче вече сме 21 век. Преди 20-30 години може и да са били, но сега са скръб /скрап/. Колкото и да плюеш японското, хората създават КАЧЕСТВЕНИ автомобили, признати в цял свят.

    Коментиран от #14

  • 6 111

    14 16 Отговор
    В Европа има 20 млн мюсюлмани, как няма да се купува голфа
  • 7 Public Owner

    24 17 Отговор
    Грозна и дървена кола и това е мойто мнение не ми налагайте вашето, който му харесва да си кара голф, аз ги мразя, от служебни голфове останах без бъбреци, никога не бих си купил за лична кола голф, камоли стар голф. user каза: Браво, "заслужава уважение - здрави, надеждни и икономични." - прав си, съгласен съм с теб специално за това, обаче ти давам на коментара "неодоброние" , защото според мен най-важното за една кола е да ми харесва, а не само да гледам от към пари дали си заслужава, аз гледам на колите от към страната на удоволствието и разнообразието, гледам да карам за лично удоволствия даже и на работа! и ако живеехме в наистина правилно устроен свят, нямаше да има пари които ни правят роби и да се налага да плащаме за всичко, това от своя страна ни е направил с робско мислене и гледам кое е здраво и "на сметка", но има малко хора като мен които са си запазили ценностите и откровено казано напук на робската система, гледам кое е хубаво и ми прави удоволствие, а не с кое най-малко ще се набутам, живея живота ми, и съм благодарен, а не да си смятам стотинките дето колкото и да ги смятам, пак не стигат, така че просто не ми пука дали е здраяв голфа, грозен и дървен е и за това никога няма да карам голф, айде със здраве.
  • 8 Fiat

    18 8 Отговор
    Да напишеш за масовка, че е оригинална трябда ДОСТА, подчертавам доста да си пил вода от пералнята. Здрав и надежден може да се каже за дизелов голф от първа и втора серия. Първият е уникално дизайнерско творение на Джуджаро, после говорете,че дизайна не продава. И оттам нататък остава непроменен чак до 6 серия. Следващите модели 0т 3 до 6 са любимите на моя автомонтьор. Много ги уважава и те него редовно по 2000 за нафтова помпа. Така казва човека и аз му вярвам. Все пак не взема скъпо, засега ми е взел само 20 лева като си купих пунтото втора ръка за смяна на ремъците. Държа да отбележа, че е много добър, защото пред очите ми възстанови напълно едно червено Ауди 80 Б4 Авант, комби демек с паднал върху него слитък стомана размазал изцяло задницата. После собственика го продаде за 4000 лв. И купувача така и не разбра за историята на колата.
    Все пак Пернишките квартални майстори са най-добри!

    Коментиран от #12

  • 9 Type R

    11 9 Отговор

    До коментар #1 от "Chicho Vi":

    Като е икона му са кланяй ти!
  • 10 Pompa

    12 15 Отговор
    Super si e Golf'a. Kato za kola 2-ra raka si e ideal i nqma konkurenciq v klasa si!
  • 11 Ivan

    19 5 Отговор
    Колата е феноменална. А пък японците през 76-та не са садили само ориз usere.Това, че си невеж не ти дава право да даваш оценки. Първо почети малко, тогава си бълвай бисерите в публичното пространство.
  • 12 BAI IVAN

    3 3 Отговор

    До коментар #8 от "Fiat":

    TI SI SELQNIN MOM4E...
  • 13 Viva Italy

    12 20 Отговор
    "Бестселъра"!!!!!!!!!!!!Не съм се смял със сълзи от доста време.Що за безидеен човек я е нарисувал тая кочина незнам.

    Коментиран от #16

  • 14 clk

    23 2 Отговор

    До коментар #5 от "111":

    Така е колега. Не им се връзвай. Колкото до голфа, 1-цата и 2-ката бяха наистина добри за времето си, но не е там въпроса. Всеки харесва коли от различна националност, но в сайта има може би 2-ма гл..ка, ползващи различни никове които подклаждат споровете.
  • 15 Y10

    37 3 Отговор
    И този сайт го обърнахте на пълна селяния! Няма значение каква е статията, спорът винаги се свежда до това, дали германците или японците правят по-качествени автомобили.И най-малоумното, че колкото и да се пише всеки си знае неговото и никой не отсъпва. Единия пише, че баща му си купил Gtr и "късал" всички на свтофарите, другия, че японците само в саденето на ориз ги бивало. Айде обяснете ми, дали властимащите ни са виновни за положението, след като всички разбират от всичко и никой не изсушва другия, а си друнка и прави каквото си знае.Българите ще работят още дълго време за по 400лв. не защото Бойко сториял само магистрали, а защото не подлежат на развитие!!!

    Коментиран от #17, #19, #23

  • 16 Tosheto

    34 8 Отговор

    До коментар #13 от "Viva Italy":

    Джорджето Джуджаро се казва безидейният човек. Може в Италия да сте го чували, един от "драскачите" на Italdesign...
  • 17 Chicho Vi

    6 7 Отговор

    До коментар #15 от "Y10":

    To4no taka e! Za tova i pove4eto koli tuk samo moje da gi komentirate. Kak se dyrjat, vse edno Golf-a im e napravil neshto li4no.
  • 18 scar

    18 3 Отговор
    Относно 14 и 15 коментар. Точно така е.
  • 19 V40

    3 15 Отговор

    До коментар #15 от "Y10":

    Не са нито немците,нито японците,а шведите!
  • 20 Viva Italy

    9 18 Отговор
    Джуджаро е бил в наистина много кофти настроение когато е нарисувал............. "това".И не ми говорете глупости, и Стиви Уондър ще види че това е грозна кола.
  • 21 Morientes

    15 10 Отговор
    Не е ли по добре на нивата да си ходите с каручката, с едно впрегнато конче или магаренце и да си сложите една възглавница под дупето да не ви друса от колкото с този Голф да се мъчите...
  • 22 damqn

    22 12 Отговор
    Че е грозна е грозна,но че е здрава спор няма.Алфа156 е красива но за качество не може да се говори.
  • 23 koko

    8 2 Отговор

    До коментар #15 от "Y10":

    Ei toq komentar 4akah ! Ve4e sprqh da pi6a tuk,za6toto e super bezsmisleno i vinagi ima nqkoi kele6 deto onq den e svalil pomo6nite kolela na de oplue i da ti se napravi na razbira4 ! Iskreno se nadqvam pove4e hora da se zamislqt v/u komentara ti i da ne 4akat Boiko,Moiko ili koito i da bilo za6toto ne si li promenqt na4ina na mislene nikoi nqma da gi opravi...aide stiga offtopic
  • 24 shadow

    7 3 Отговор
    дииииий гошко
  • 25 стани

    42 16 Отговор
    Ода за Голфа


    Правоъгълна кутийка
    без багажник - с колела,
    със моторче доста шумно
    набедено за кола.

    Майка му е костенурка,
    возиш се във него свит,
    то в Европа е ненужно,
    но у нас е супер хит.

    Захабена немска бричка
    и с дизайн на всъдеход,
    то купува се страхотно
    от дебил и идиот.

    Имидж страшен има, братко,
    внасяме го и до днес,
    и поне сме мазохисти
    мажеме се здраво с грес.

    Ремонтираме, но знаем,
    туй е здравата кола,
    и пред никого не ще признаем
    как е гадничко това.

    Хванеш ли обаче Голфа
    ще се друсаш здраво, знай,
    от цени и от павета
    пломбите ще ти изпадат май.
  • 26 Дошо

    12 11 Отговор
    И аз като пораснем ке земем голфара.А дотогава ще пънем Нисана.
  • 27 анонимен

    12 8 Отговор
    По-добре мечтата на народа(vw),отколкото на ромите(bmw)

    Коментиран от #30

  • 28 ahaha

    7 7 Отговор
    Sigurno v Pernik ima praznik po tozi povod vsenarodni praznenstva se vdigat

    Коментиран от #29, #31, #32

  • 29 Y10

    7 2 Отговор

    До коментар #28 от "ahaha":

    Браво!!! Супер шегаджия си :X :X. hahahahahahahahahahaha не не не не не мога да се запра hahahaha
  • 30 Y10

    10 1 Отговор

    До коментар #27 от "анонимен":

    По-добре анонимен, отколкото да си защитиш мнението (bow). Браво пичове, протестите за горивоти точно заради това пожънаха "успех".

    Коментиран от #38

  • 31 tvoyatkoshmar

    1 4 Отговор

    До коментар #28 от "ahaha":

    ei bokluk...
    to4no za tova, vseki pyt kato doidete v pk shte yadedete dyrvoto...
  • 32 бизнесмен

    1 3 Отговор

    До коментар #28 от "ahaha":

    Кой те пък знае ти от къде си, сигурно си от дълбокия прованс!!!
  • 33 ahaha

    8 3 Отговор
    ivan vazov e kazal: " kogato za pruv put otidoh v pernik az imah vuzmojnosta da se sre6tna s pristia bulgarin,s prostia selski 4ovek..." ivan vazov!
  • 34 бургазлия

    3 18 Отговор
    той пък и Вазов един смешен писател... прехвален без никакво покритие както много неща в България. И най-смотания западен писател е по-добър от него.

    Коментиран от #36

  • 35 Оня с коня

    15 3 Отговор
    Старите Голф-ове 1, 2 и 3 - дизел, като ги запалиш и имаш чувството, че таблото ще се разпадне от вибрациите... Отделно и комшиите разбират, че излизаш с колата.
  • 36 Оня с коня

    8 3 Отговор

    До коментар #34 от "бургазлия":

    За такова изказване трябва да си чел и нещо повече от "жълт" вестник преди да го превърнеш в кафяв такъв.

    Коментиран от #37

  • 37 бургазлия

    1 14 Отговор

    До коментар #36 от "Оня с коня":

    Все пак ще се израдвам когато турците завземат тази държава отново, аз тогава ще съм избягал отдавна на запад в нормална държава и ще ви гледам сеира. Недялко Йорданов и Петя Дубарова са много по-добри от Ботев и Вазов!!!
  • 38 анонимен

    5 1 Отговор

    До коментар #30 от "Y10":

    Истината боли ! :D
  • 39 mercedes men

    8 7 Отговор
    a za6to ne spomenavat v statiata za diselovia motor na VW 2.0TDI 140ps kolko mnogo maslo gori makar i ot magazina .Kato tolkova xvaliat tia boklytsi da spomenat i niakoi lo6a strana ne samo xvalbi
  • 40 Манчо

    6 0 Отговор
    Браво,малко е попрехвърлил христова възраст ма нищо :)
  • 41 Civic

    19 2 Отговор
    O ne!Sega kak 6te stupq v Pernik?!
  • 42 Умен

    4 14 Отговор
    Какви са тези обиди, тези тежки думи - спорът кой прави по-здрави коли - германците или японците отдавна е решен!
    Отговорът е: корейците!
  • 43 Бг

    6 18 Отговор
    От този 35 годишен модел все още има доста в движение!
    От конкурентите му отпреди 35 години няма живи.

    Затова и става име на своя клас - Голф клас.
    А това че комплексарщината е докарала много българи до състояние на форумна лудост е факт, който не спирате да доказвате.
    По-полека, не ставате по-велики като непрестанно плюете и се оливате в злоба

    Коментиран от #45

  • 44 fdg

    7 1 Отговор
    samo 4e moi 4ovek q se zamisli nqma li 40 godi6ni jiguli jiguli v dvijenie?
  • 45 Mitko

    19 0 Отговор

    До коментар #43 от "Бг":

    Сигурен ли си в това,което говориш-живея в малък пограничен град до Гърция-козарите постоянно са на пазар у нас,много от тях карат стари японски коли,които в България никога не е имало-в чудесно здраве са.Оня ден приказвам с един-колата му беше бяла Корола от 78-ма-чудесен автомобил за времето си,още върви че и гуми врътна на тръгване пустия му козар-задни :)
  • 46 toi

    3 6 Отговор
    priateliu....ima 40 godishni jiguli spor niama...no kolko ot tiah sa savarshenni kato WV sega? ima li ladi s tia kachestva.....
  • 47 kurreishio

    4 2 Отговор
    otnosno 22 komentar \brato znae6 li kolko marki avtomobili proizvejda itany i kolko germany prosto ne govori gluposti i butai golfa....ne znam mali si vijdal tolkova lux i krasota v golf 2 ot kolkoto a alfa romeo
  • 48 PICHA

    18 1 Отговор
    какви голфове бе момчета по големи бараки от тях не съществуват това да хвалиш една народна кола значи друга неси карал
  • 49 en4o

    4 17 Отговор
    imam gilf 3 1.8 mono za rabota go polzvam vseki den go tormozq,nqma po-glupako ustoi4iva kola,imam priqteli s qponski koli smenqt dvigateli redovno,moe mnenie ako iska6 qponsko vzemi dve ednata da ti e podraka,dokato drugata v serviza.11godini imam nabliudenia kato 6ofior.
  • 50 PICHA

    12 1 Отговор
    аз карам от 30години по голем боклук нема фолксваген е една проста кола без никакъв маниер кола нещо като москвичите от соц време
  • 51 VW

    1 7 Отговор
    до PICHA: само да те питам, ако караш от 30 години, значи си на около .. 48, нали? Абе дедек, що не ходиш да си гледаш внуците ами пишеш глупости по форумите. А и друго, ако наистина имаш такъв стаж като шофьор, я си признай кво си карал преди 20 години .. жигулка или москвич 12-так а? VW е кола, за която такива японски чикиджии и лаладжии като тебе могат само да мечтаят ..

    Коментиран от #52

  • 52 PICHA

    6 1 Отговор

    До коментар #51 от "VW":

    до 51 абе е балаче аз сам на 49г карал съм всякакви коли и десѝствително знам кое е добро и кое не е а ти стози остър език деѝсвително си някакав тапак които нищо не е видял от света и незнам кои е този които мечтае за тези голфове поработи повече събери пари и си купи истинска кола
  • 53 готин

    11 5 Отговор
    Golf и въобще марката VW са коли за всякакви хора, но по света, а у нас ги купуват някакви тъпи мутреещи се смешници, които се правят на гъзари, обаче нямат пари да си купят BMW, Мерцедес или Ауди. Пък то и тези с BMW, Мерцедес и Ауди у нас са предимно позьори. Малкото българи, които не сме позьори караме японски или италиански.

    Коментиран от #55

  • 54 готин

    9 2 Отговор
    Единствения хубав голф е 1-чакат, от там насам - все едни и същи вариации на една и съща тема.
  • 55 Реалист

    6 12 Отговор

    До коментар #53 от "готин":

    Точно тия с японките са най-големите позьори. Гледаш някой брадат очилатко си хвали кочината как видиш ли толкова е добра, че дори гориво не сипва, а всъщност през ден е в сервиза. Немската кола е все едно да тръгнеш под ръка с някоя руса точилка и всеки да коментира колко куха и грозна била, а в тях да лепи ч..ии по нея.
  • 56 THE SHADOW

    11 3 Отговор
    Голф 3 1.8 моно-инжекция 97 г,фиат и опел пълна.Няма да сравнявам JTD и TDI фактите сами са го доказали, а и да не споменавам колко дълго беше използвана TDI сиитемата макар и със доказаната си неефективност и скъпа поддръжка. Ще цитирам едно мнение на човек, който се е занимавал със тях и което съвпада със моето " Германците са правили VW, когато на-малко им и се правило кола". А да не говорим за течове на масло,скапани гарнитури,слаби ангренажни ремъци,турбини и т.н
  • 57 Дошо

    1 1 Отговор
    Ода за Нисана

    Летяща чинийка
    с 4х4 колела,
    с моторетка здрава мощна
    най-добрата ми кола.

    Майка му е пр.с....тка,
    возиш се във него с кеф,
    то за всеки е пластмаса,
    но за мен не е кенеф.

    Не е като немска щайга
    с дизайн на луноход,
    с тати наказваме по сфетофари
    порше ферари и талбот

    Хич неи се разваля братко,
    караме го и нощес,
    и понеже малко гние
    режеме го често с флекс.

    Ремонтираме, но знаем,
    туй е бързата кола,
    0-100 за 3, 0-300 за седем
    и на всички немски щайги
    м.м.нката им ще е..м

    Ръгнеш ли на лънч контрола
    ще се кефиш здраво, знай,
    и след всеки сфетофар
    ще си като мен джедай.
  • 58 Дошо

    7 14 Отговор
    Ода за Нисана

    Летяща чинийка
    с 4х4 колела,
    с моторетка здрава мощна
    най-добрата ми кола.

    Майка му е пр.с....тка,
    возиш се във него с кеф,
    то за всеки е пластмаса,
    но за мен не е кенеф.

    Не е като немска щайга
    с дизайн на луноход,
    с тати наказваме по сфетофари
    порше ферари и талбот

    Хич неи се разваля братко,
    караме го и нощес,
    и понеже малко гние
    режеме го често с флекс.

    Ремонтираме, но знаем,
    туй е бързата кола,
    0-100 за 3, 0-300 за седем
    и на всички немски щайги
    м.м.нката им ще е..м

    Ръгнеш ли на лънч контрола
    ще се кефиш здраво, знай,
    и след всеки сфетофар
    ще си като мен джедай.

    Коментиран от #60, #61

  • 59 ss

    7 5 Отговор
    zelen bokluk
  • 60 Дошо

    7 4 Отговор

    До коментар #58 от "Дошо":

    Егати мозъчната п..дня
  • 61 4x4

    3 4 Отговор

    До коментар #58 от "Дошо":

    Доше ето още един недоволен клиент, който е изгубил гаранцията на ГТ-Ра след като е използвал "лънч контрола" (както ти се изразяваш)!