Last news in Fakti

13 Май, 2011 15:04 257 604 50

В какво се превръщат "виетнамките"

  • газ-66-
  • виетнамка-
  • wolf-
  • байкалмоторшоу-
  • вячеслав золотухин

Из необятната руска земя може да се попадне на наистина втрещяващи автомобили. Само като такъв може да се определи представеният на тазгодишното БайкалМоторШоу самоделен Wolf. В сравнение с творението на Вячеслав Золотухин Land Cruiser 100 изглежда като играчка.

На снимка мащабите на супервсъдехода действително могат да се осъзнаят единствено редом до познат гигант като култовия японски джип. Всъщност в дължината от 5.8 м, височината и широчината от 2.3 няма нищо учудващо, тъй като в основата на Wolf лежи легендарният руски камион ГАЗ-66, познат на ходилите в казарма като "виетнамка".

Историята на возилото започва през 90-те години на миналия век, когато Золотухин започва да внася японски коли. През ръцете му минават не един и два джипа от Страната на изгряващото слънце. С времето на Вячеслав му се приисква "нещо по-голямо" от стандартните заводски решения. Тунингът не го устройва. Ще му се да кара автомобил на концептуално различно ниво, всъдеход като Toyota Mega Cruiser, но съобразен с индивидуалните представи на самоукия конструктор за комфорт, вместимост, надеждност и проходимост. Така идеята да съчетае достиженията на руската и японската школа се оформя от само себе си.

Золотухин избира ГАЗ-66 за донор на проекта съвсем преднамерено. "Виетнамката" си има кусури - оригиналният двигател и скоростна кутия не стават за нищо, а разположението на тежката кабина над моторния отсек е меко казано неудачно решение от гледна точка на разпределението на теглото.

Съветският ветеран обаче си има и преимущества, особено в аермейските си версии до 1975 г., когато се произвежда за истински военни действия със съответното качество. Главните му достойнства са здравата, но гъвкава рама от 6-милиметрова стомана и неразрушимите мостове със свободни полуоси и ефективни самоблокиращи диференциали. Неподходящият за цивилна експлоатация постоянно зацепен преден мост, който се отключва само от раздатъчната кутия, също си намира майстора.

Създаването на Wolf започва от голото шаси на "виетнамката" и бързо набира скорост. Сърце и тяло за бъдещия исполин даряват други камиони, но японско производство. Моторът е взет от Hino с товароносимост 5 тона. Шестцилиндровият дизелак има работен обем от 7.5 литра. Изцяло чугуненият агрегат пасва идеално на концепцията - има редова горивна апаратура, атмосферно пълнене и газоразпределителен механизъм, задвижван от зъбни колела. Системата за филтриране на въздуха е заимствана от КамАЗ, а конусният преходник на въздухопровода е направен от гилза на танков снаряд.

Моторът е комплектован с оригиналната си скоростна кутия с шест предавки, но раздатката на ГАЗ-66 е запазена, макар и след смяна на всички лагери с вносни, за да се намалят шумовете.

Новият двигател налага известни корекции на крепежните точки. Преработени са и напречниците на рамата, чиито краища са "подкастрени". За да се постигне възможно най-удачно разпределение на масата по двете оси, моторът е разположен максимално навътре към междуосието. Пред задния мост е монтиран 180-литров резервоар от ЗИЛ-130 с допълнителна защита.

Усилията си струват, тъй като се отразяват добре дори на крайния дизайн на каросерията. Получават се пропорциите на класически всъдеход с изнесен напред мост и къс надвес. При това гигантският мотор не стърчи над капака. За да се снижи центърът на тежестта, той разположен максимално ниско, което наложило преправяне на картера. Въпреки "прекрояването" агретатът не влиза в пътническия отсек, както е при Hummer.

Сравнение с американския класик от "Пустинна буря" не може да става и по простора в салона. За основа на кабината е взета каросерия от друг среднотонажен японски камион - Isuzu Elf. От него е заимстван и интериорът. Задната част на купето пък е от миниван Toyota Noah. За да се съчлени с кабината от Elf, се наложило разширяване на габарита и монтаж на изработено по поръчка ново задно стъкло.

"Муцуната" на Wolf също разчита на донори. Предните калници са от ГАЗ-3307, капакът е собствено производство, радиаторната скара е съставена от две решетки на Toyota Land Cruiser Prado, а фаровете са от Mitsubishi Delica. Двете метални брони са изработени от Золотухин, който - както личи от снимките - никак не обича пластмасите.

Без преработка не са се разминали и оригиналните джанти на "виетнамката". Те са "обърнати" отвътре навън, в разултат на което всяко от колелата вече стърчи с по 10 см повече настрани. Вячеслав избира гуми от Тигр, тъй като са по-леки и по-малки от тези на ГАЗ-66.

Крайният резултат от тригодишния труд на Золотухин е уникален всъдеход с тегло от 3.5 тона, които шасито на "виетнамката" въобще не усеща. Самоделният Wolf цепи еднакво уверено както на пресечен терен, така и по шосе. Мостовете са окачени на амортисьори от КамАЗ и комфортът също е на ниво. Вячеслав твърди, че при движение с 80 км/ч разходът е едва 13.5 л/100 км.

Самоукият конструктор споделя, че са му предлагали изкушаващи пари за Wolf-а. Непознат дори изявил желание да размени чисто новия си Lexus LX за него, но Золотухин отказал категорично. За сметка на това бил готов да се захване с изпълнението на поръчки за подобни или други интересни всъдеходни проекти и дори намеква, че вече работи по ново возило.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 стойка

    70 7 Отговор
    Зз първи път да ми хареса руска кола.
  • 2 damqn-dizela

    40 10 Отговор
    bravo,eto tova se kazva merak i jelanie za ne6to razli4no.trqbva da ima pove4e takiva hora na zemqta.(samo edno ne mi se vqrva 4e har4i 13,5.pri tozi 7.5l.motor tova 6te e mnogo trudno).
  • 3 ГАЗ сибер

    23 12 Отговор
    neveroqtno 4udoveshte iskam i az da karam takava mashina.ne go kazvam samo taka za6toto sam lubitel na suv-ovete i pikapite.haresvat mi golemite mashini i pikapi neveroqtni 4odovishta.
  • 4 Данчо

    49 7 Отговор
    хващам флекса и почвам Виетнамката на съседа
  • 5 Стефан

    12 60 Отговор
    Развалил е хубавата Виетнамка с тези японски ла.на по нея
  • 6 MASTERCARD

    5 56 Отговор
    Ако приказката за обратната пропорционалност между големината на колата и мъжкото достойнство е вярна, сами си правете изводите ... и къде аджеба ще я паркира в града ... всичко си има граници ... това просто е прекалено много ...

    Коментиран от #8

  • 7 da

    45 5 Отговор
    Мисля, че в гората няма да има равна тази "Джипка" страшно удоволствие би било
  • 8 Civic

    39 9 Отговор

    До коментар #6 от "MASTERCARD":

    abe pi4 kuv grad kvi 5 leva?Tova da ne ti e Sofiq vsi4ki glupaci da si kupuvat djipove,a da nqma mesto i za smart da parkira...Djipa nqma ni6to ob6to s grada
  • 9 jikata

    37 3 Отговор
    животно -много ама наистина много ме кефи браво на братушките ако пуснат и клип4е да го видя как катери- цена няма да има пожелавам късмет на руското автомобилостроене -- скромното ми мнение не дава тон ,както и наклон на Х на никои
  • 10 ронко

    18 3 Отговор
    za 1 pat rusia na 1 po djip
  • 11 Vietnameza

    11 46 Отговор
    Абе съветският цървул си е най-меризлив на света, това е...
  • 12 International

    36 3 Отговор
    neveroqtno 4udoveshte no shte vi pokaja oshte edno takovo predpo4itano v rusiq From International
  • 13 idiodood

    11 6 Отговор
    mejdo drugoto v plovdiv ima podobno ispalnenie ot GAZ 66 vietnamka s dvigatel ot Chevrolet V12 kabinata napodobqva Mercedes G Class no na razmeri e 2-3 pati po golqmo ogromno 4udovishte za sajalenie nqmam snimki da vi pokaja ....
  • 14 nikolai

    12 8 Отговор
    awe hvashtam ryskinqta na saseda i vij k``fooo staaa
  • 15 fen

    13 3 Отговор
    подобна идея видях на ход в Кнежа.Цвят бордо маи е преработен "джуган".Добре изгл;ежда,не успях да я снимам оба4е
  • 16 HONAD

    7 5 Отговор
    volana ot HONDA RAZBIRASE
  • 17 Бг

    30 3 Отговор
    Браво на човека
    Ето как един ентусиаст може да направи нещо което руския автопром не можа за 100 години - добре изглеждаща отвътре и отвън джипка с мощен мотор.
  • 18 richi

    4 4 Отговор
    Колега имам нещо за теб
  • 19 richi

    7 4 Отговор
    mnogo iskam da kacha edna dve snimki no kato gi obrabotq shte vi pokaja neshto
  • 20 Morientes

    17 2 Отговор
    Джипа е уникален и като знам какви хора има в България луди на тази тема и високопроходими машини за офроуд, не ми се мисли колко пари биха дали за такова чудовище..
  • 21 Toxin

    7 2 Отговор
    като се има предвид,че това не е първия руски супер джип...за лов и риболов предпочитам УАЗ-хънтър.Няма равен.
  • 22 mitko

    7 0 Отговор
    Браво за джипа харесва ми . Жалко че заплатите в България ги няма за да си позволим да караме колите си нормално без да мислим колко скъпо е горивото . Разхода на джипа вероятно ще е малко висок предвид размерите му но какво от това изгледа чудесно .
  • 23 Hristo Dimitrov

    4 1 Отговор
    Tova be vurhut,bratyata Rusnaci vse pravyat nyakakvi iznenadi.Ne sa kato ednokletacnite YANKI[Amerikanci].

    Коментиран от #24

  • 24 моя мама из России

    5 1 Отговор

    До коментар #23 от "Hristo Dimitrov":

    И колко бройки са произвели "братята руснаци" от това чудо.
    Това е самоделка, добра, но самоделка -сглобена от детайли от няколко японски машини.
  • 25 Шошо

    0 6 Отговор
    Металната броня отпред сигурно е поставена заради наличието на десен волан. Защото, както няма въздушна възглавница, шофьорът на това самоходно чудо би си заминал много бързо от този свят.
  • 26 victorio

    4 2 Отговор
    шошо шошоооо,като чета става ми лошо.Оффроудер със въздушна възглавница е все едно на Формула 1 резервна гума да сложиш отзад.

    Коментиран от #27

  • 27 A защо не

    1 5 Отговор

    До коментар #26 от "victorio":

    Духовит си. Я дай пример с нов модел 4х4 който няма въздушна възглавница
    А?

    Коментиран от #35

  • 28 victorio

    6 0 Отговор
    Когато то мо дадеш пример за оффроуд състезание в което да участвува нов модел джип. Руснаците са направили кола за оффроуд все пак,не паркетник и в условията на истинския офроуд тази възглавница ще се отваря през 3 минути повярвай!
  • 29 mitko

    2 3 Отговор
    4 choveka shte sqdat spokoino samo na zadnata sedqlka wtf tova shte e golqm bqs sigorno nai-malkiq dvigatel shte e 170,190 konq
  • 30 ZZ

    12 1 Отговор
    Страшно!!! И перфекно изпълнение!! Браво!!! Въудешевляващо!!
  • 31 Някой

    1 13 Отговор
    Ба..и недодялания сбюртак
  • 32 съмняващ се

    22 1 Отговор
    Браво на този бляд, който го е направил. Какви изводи можем да си направим, обаче, като гледаме този таласъм в стил "сам сделал"? Че всред един потиснат народ, какъвто впрочем е и нашия, има кадърни хора, но шепа олигарси ги ограбват и не им позволяват да се използва потенциала им за благото на обществото. Не е ли по-добре този самоук конструктор да се изяви в някой завод? Да бъде възнаграден за труда си и да си купи джип какъвто иска. Не, там ще сложат техни хора, обезателно некадърни. Огледайте се наоколо и тук ще ги видите!
  • 33 ks

    11 0 Отговор
    Браво Золотухин
  • 34 niksana87

    12 1 Отговор
    Доста добър джип, няма да има чупене...
  • 35 the mask

    4 7 Отговор

    До коментар #27 от "A защо не":

    За Ленд Роувър Дифендър чувал ли си?
  • 36 А защо не

    3 1 Отговор
    аз съм чувал, ама ти май не си!
    Те отдавна имат Airbags, но явно този, който си видял пред детската градина е от по-старите
    Ето ти един по-нов за разучаване:
    http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?lang=de&id=146258888&pageNumber=1&__lp=2&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=14800&makeModelVariant1.modelId=2&negativeFeatures=EXPORT&airbag=DRIVER_AIRBAG&tabNumber=3

    Коментиран от #37

  • 37 the mask

    2 0 Отговор

    До коментар #36 от "А защо не":

    колко отдавна има ербег Дифендъра, бе? Що ли не намерих нито един в мобиле.де със СНИМКА? А в този, пред детската градина, забелязах, че параджията тъкмо те беше натиснал...
  • 38 the mask

    3 1 Отговор
    И, между другото, не бъркай офроудъра с автомобил със задвиждане на четирите колела(4х4)!!! Щото си толкоз хитър, че събра в една категория Ламборгини и Ленд Роувър!! Всъщност, А ЗАЩО НЕ???
  • 39 the mask

    3 0 Отговор
    LM002 не се брои!
  • 40 А защо ПЪК не

    3 2 Отговор
    Не че имам време да се разправям с малки дечица ама ето:
    http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html?scopeId=C&isSearchRequest=true&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=14800&makeModelVariant1.modelId=2&airbag=DRIVER_AIRBAG
    Сам може да види откога имат AirBag
    Не го вземай навътре, учи си уроците и не се бъркай на батковците
    Чао
  • 41 А защо ПЪК не

    2 1 Отговор
    Офроудър или не, може да попрочетеш (виждам че вече си се научил поне да четеш) какви са изискванията за да може един НОВ автомобил да се продава в ЕС.
    Намери ги, прочети ги и после се излагай по форуми и пред съучениците си
  • 42 the mask

    3 2 Отговор
    Спамър, ще дадеш ли най-после работещ линк. 100% от Дефендъритре в мобиле.де са БЕЗ ЕЪРБЕГ!!!! Дори и тези от 2011 година. Единственото ми обяснение е, че си жена, щото само те са способни на черното да казват бяло!!!!!!
  • 43 а защо си зле

    2 1 Отговор
    спамър си ти
    И жените могат да си направят търсене в мобиле.де, само оли от детската градина не може.
    Търси LRD и избери опция AIRBAG!!!
    И о, чудо!!!
    Всички нови имат!!!!
    Защото, момченце не могат да ги продават без в ЕС
    Разбра ли ве4е
  • 44 а пък тук има още

    2 1 Отговор
    http://www.autoexpress.co.uk/carreviews/newreviews/208287/specs/land_rover_defender.html

    google също не иска много акъл
    виж какво има НОВИЯ дефендър
    дано тоя лин се ка4и коректно на мобиле.бг, 4е явно ти е трудно сам да търсиш
  • 45 the mask

    1 1 Отговор
    Момиченце, сигурен съм, че се бъзикаш!!!??
    Ам той тоя линк е коректен, но в него няма никаква информация, бе! Я, понеже си много хитра, дай линк на снимка на ербега на дифендъра и немой са праи толкоз на луда!!! То ко става на въпрос има и ВАЗ 2105 с чекнат ербег в мобилето, но туй значи ли, че има, бе хитър???
  • 46 the mask

    3 1 Отговор
    http://www.flickr.com/photos/our-planet/4985776987/ Снимка на Дифендър 2011!!! Виждам 16 аърбега!
  • 47 offroad

    5 1 Отговор
    Това далеч не е първият джип с шаси от виетнамка
  • 48 offroad

    7 0 Отговор
    този не е по лош
  • 49 каро

    0 1 Отговор
    само не знам къде видя ербеците защото карам такъв и не виждам да има,а и в книжката за потребителя която е на български липсват даже и като екстри

    Коментиран от #50

  • 50 каро

    0 0 Отговор

    До коментар #49 от "каро":

    става въпрос за Дефендера де