29 Януари, 2021 08:47 14 257 34

Имаме нов лидер по продажба на автомобили

  • toyota-
  • volkswagen-
  • продажби-
  • нови автомобили

Toyota изпревари Volkswagen в глобалните продажби на автомобили

Имаме нов лидер по продажба на автомобили - 1

Toyota (и нейните дъщерни марки) продаде близо 9.53 милиона нови автомобила през 2020 г., което е с 11.3% по-малко в сравнение с предходната 2019 година. С този резултат Toyota изпревари Volkswagen и оглави класацията на най-големите автомобилни компании в света, съобщава Bloomberg.

Втората позиция през изминалата 2020 година е за VW. През миналата година Volkswagen е продал 9.305 милиона автомобила, което е с 15.2% по-малко от 2019 година. Bloomberg отбелязва още, че пандемията от коронавирус е повлияла сериозно на продажбите на германската марка, особено на европейския пазар.

В същото време Япония и азиатският регион като цяло бяха по-малко засегнати от пандемията, отколкото Европа и САЩ. Според анализаторите именно този фактор е помогнал на Toyota да напредне в продажбите и да изпревари германския концерн Volkswagen.

От годишния доклад, публикуван от Toyota, можем да видим, че продажбите на автомобили в световен мащаб са спаднали за първи път от 9 години, а автомобилите от всички марки на концерна (включително Daihatsu и Hino) - за първи път от 5 години. Обемът на продажбите на автомобили извън Япония е намалял особено силно - с 12,3 процента, до 7,37 милиона бройки.

По-специално, на пазарите в Латинска Америка продажбите на Toyota намаляват с 31,2%, а в Индонезия - с 44,7%. За Volkswagen това е първа загуба на лидерството от 2016 година. През последните години VW винаги е оглавявал класацията на най-големите автомобилни концерни по отношение на продажбите на нови автомобили.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 17 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Sofia

    10 116 Отговор
    BMW и останалите са казали хората !

    Коментиран от #8, #12, #18, #34

  • 2 Анонимен

    9 38 Отговор
    BMW отчете рекордни продажби за 2019 г., сигнализирайки за ръст и през тази година
    Базираната в Мюнхен компания е продала 2,52 млн. превозни средства през изминалата година, което представлява увеличение от 1,2 на сто спрямо 2018 г.
  • 3 механик

    77 27 Отговор
    Тойотите са най-железните коли !!

    Коментиран от #26

  • 4 Анонимен

    4 18 Отговор
    По време на пандемията от коронавирус, която доведе до спиране на производството и намали съществено търсенето на нови автомобили, BMW M е продал 144 218 бройки, което е ръст от 6% в сравнение с 2019 година. А това се дължи основна на няколко нови модела, които компанията представи.

    Всичко започна с излизането на пазара на кросоувърите X5 M и X6 M, които във версията си Competition развиват 625 к.с. Баварският производител също така пусна нови M3 и M4, а важна роля за успеха изигра и BMW M2 CS, което е сред най-впечатляващите модели на марката.
  • 5 Анонимен

    5 23 Отговор
    BMW се представя добре в Китай – най-големият си пазар – въпреки че е под натиск от компании като Tesla Inc., Nio Inc. и Li Auto Inc., които увеличават пазарния си дял. Отговорът на баварския производител е с електрическите модели iX и i4, които се очакват в шоурумите през тази и следващата година съответно.
  • 6 селтак

    64 15 Отговор
    10 годишно БМВ -цена 8 -10 хил. лв , тойота 10-12 хил.лв .Що ли !!
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Анонимен

    12 6 Отговор

    До коментар #1 от "Sofia":

    Mercedes изпревари BMW като най-продаваната марка луксозни автомобили през 2020 г.

    Доминацията на пазара в Китай на двата производителя обаче е разклатена от новите играчи, произвеждащи електромобили
  • 9 Sofia

    5 19 Отговор
    В момента BMW произвежда 13 електрически модела, в това число и плъгин хибриди, които се предлагат на 74 пазара.
  • 10 Анонимен

    4 18 Отговор
    BMW планира да удвои продажбите на електромобили през 2021 г.
    Към момента концернът произвежда 13 електрически модела, които се предлагат на 74 пазара

    До 2023 г. BMW очаква почти да удвои своята продуктова гама от електрифицирани модели до общо 25 превозни средства, като повече от половината от тях ще бъдат чисти електромобили.

    Председателят на УС на BWM Оливер Ципсе изрази надежди, че компанията ще изпълни целите си относно електромобилите до 2025 г., като определи 2021 г. като ключова за автомобилната индустрия в ЕС.

    Коментиран от #22

  • 11 Анонимен

    8 13 Отговор
    Заводът на BMW в Мюнхен, Германия, който в момента изгражда 4-, 6-, 8- и 12-цилиндрови двигатели с вътрешно горене, ще бъде преоборудван, за да произвежда електрически превозни средства от следващо поколение с инвестиция от 400 милиона евро до 2026 г.
  • 12 мислещ

    18 4 Отговор

    До коментар #1 от "Sofia":

    Те и за Нокия така разправяха.
  • 13 Турбо

    11 3 Отговор
    Всичко вече е скрап
  • 14 DrivingPleasure

    2 12 Отговор
    Е кък бе... и не е Т'слата?! Ако не е от Илончо, ни ми го фали, къ продават тия трошляци японски по 10 милиона низнъм...
  • 15 До селтака номер 6

    2 9 Отговор
    Това във вестник "200 вица" ли го прочете?
  • 16 qp0necot

    13 3 Отговор
    мн ясно ! Японецот го прай да въри и да не се чупат!
    А всички други ги правят макеринг и сякви измислени мениджъри де само си одобряват кенефите
  • 17 Чичо Митки

    24 1 Отговор
    Цена качество Дачия и Шкода.Някой да е виждал скоро такси БМВ
  • 18 ЦелЖивот ПодНея

    2 1 Отговор

    До коментар #1 от "Sofia":

    беенве е30 кабриоле е е ееее модел е 92 нов внос от гефере е е еее!

    Коментиран от #19

  • 19 От времето

    4 0 Отговор

    До коментар #18 от "ЦелЖивот ПодНея":

    на Хелмут Кол като беше канцлер :)
  • 20 Гост

    9 2 Отговор
    Очкавам новия електромобил на Тойота с полупроводниковата батерия. Тогава вече няма кой да ги измести от 1вото място!

    Коментиран от #23, #27

  • 21 Кнхйййй

    2 1 Отговор
    Те да пуснат още един голф с фарове като на двайсет годишно БМВ Пета серия
  • 22 Хккхх

    1 0 Отговор

    До коментар #10 от "Анонимен":

    Те заради това обявиха и3 за недоразумение. За и8 не знам, ама повече турбо с има в София. Само Римско успяват да правят хубави електрички, ама дерат кожи. И качество и динамика и пробег.
  • 23 Разбира се че няма кой да ги измести

    3 6 Отговор

    До коментар #20 от "Гост":

    От Toyota планират производство на цели 500 хиляди броя електромобила през 2025 година. Дотогава никой няма да има такъв голям капацитет за производство на електромобили. Огромен? защото останалите няма да могат да произведат толкова много електромобили.

    Абе ти наистина ли си вярваш на това, което пишеш?

    Та дори мечтите им за производство на електромобили са смешни на тези от Toyota. Представяш ли си за какво си мечтаят за 2025 година? И това е единствено, ако успеят да докарат тези батерии до масово производство, което със съвременните технологии за сега е невъзможно да стане по рентабилен начин. Става само в лаборатория, когато цената е без значение.
  • 24 любител

    14 1 Отговор
    това си е жълтите човечета имат мозък в главите за ралика от нашите хиляди професори назначени по партийна линия които ревът само за пари а едно колело не могат да измислят камо ли коли.

    Коментиран от #32

  • 25 Гост

    14 9 Отговор
    И Макдоналдс продават най-много безвкусни бургери които стават бързо за 1 минута, но това означава ли, че продукта е стойностен?
  • 26 И най

    6 0 Отговор

    До коментар #3 от "механик":

    лесни за обслужване.
  • 27 майтап

    2 0 Отговор

    До коментар #20 от "Гост":

    Еле пък ако направят батерии от цели проводници,направо не ми се мисли,никой няма дори да се опитва да ги стигне.
  • 28 гост

    6 1 Отговор
    Един приятел 5-6години имаше Мазда,от нея по-хубава нямаше,следтова Тойота -тя номер1,сега от Хондата му по-добро няма,та такива работи,такива хори все ги хвалят,а аз просто си карам моите.

    Коментиран от #29

  • 29 И аз имам един такъв

    2 0 Отговор

    До коментар #28 от "гост":

    Лицемер покрай себе си. Каквато кола купи винаги тя е най добрата марка. А най големия парадокс беше че в продължение на години плюеше по Мерцедес. Докато един ден баща му си купи такъв , даде му да го покара малко и след време си взе и той. Сега Мерцедес е най добрата марка. Но така ще бъде докато го продаде.
  • 30 Японеца

    5 0 Отговор
    Статия за гоуф и Тойота, а коментарите само за бенве ! И не забравяйте за трошляка бенве! N 47 серия скапани матори !
  • 31 ела

    1 2 Отговор
    "Ханса" от 2005 година със станdартиte на ЕС за емисиите за СО2 технологически не можа да достигне тези норми особено от ЕВРО-4 VW плати повече от 30 милиарда Евро - Меrcedes 37.5 милиарда глоби досега единствено голямо постижение бе фалшив SOFTWARE две даже три турбини които увеличиха естествено мощността к/с (НР) като " животът" на двигателите особено дизеловите "падна" до 150-200 хиляди километра най-много (не говоря,че на Меrcedes се сменя веригата комплект на 60.000 хил. км) преди 2005 достига 500-750 .000 х даже и милион милиона километра достигаха .В момента VW плаща 90 Евро глоба за всеки и дизелов лек автомобил.
  • 32 Иван Лендъл

    1 0 Отговор

    До коментар #24 от "любител":

    Трябват технологии и инвестиции в технологии. В ТУ - София, филиал Пловдив преди 15 години се учиш компютърен инженер по стари компютри. Какво да измислят там?! Трябва да си програмист, ама се учиш от Интернет. Може ли да учиш биотехнологии или фармацевтика и да нямаш достъп до съвременни лаборатории?! Или да ти кажат две-три думи за наноматериалите и да тръгнат да те занимават със стандартните глупости... Различно ще е, ако държавата вземе да отделя поне 2% от бюджета си годишно за наука и иновации, а университетите и научните институти в България се обвържат с европейски и световни научни клъстери. Те и сега са, ама не дори като европейските уни-та...
  • 33 QUADRIFOGLIO

    10 1 Отговор
    Toyota - Надеждни, но доста от моделите им от техническа гледна точка са остарели.
    Volkswagen - Ако ще се кара само гаранционна, бива, но след това ще ти отреже главата от кръста с парите, дето ще хвърлиш по ремонти.
  • 34 Жоро

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "Sofia":

    БМВ освен че вози хубаво ,за какво друго става ? Надежден автомобил ли е? Може би не е трошлив? Каква му е поддръжката? Кола за комплексари в България,която яяяко ти изпразва джоба. В Германия малцина си взимат БМВ,защото е ясно ,че са скъпи за поддръжка и не са най-надеждните автомобили.