7 81711

Обновената Antara вече е на българска земя

  • opel antara

Когато преди седем години производството на Frontera бе прекратено, инженерите на Opel наблегнаха сериозно на леките коли и като че ли загърбиха автомобилите с повишена проходимост. Последните обаче започнаха да стават все по-популярни в Европа и от Рюселсхайм отново се замислиха в тази насока. Първо се появи Chevrolet Captiva, а малко след това и неговият близнак Antara. Тази година SUV-ът на Opel претърпя рестайлинг, а само преди броени дни новата версия стъпи на българска земя. Екипът ни направи обстоен тест на всички модификации на обновената Antara, впечатленията от които ще се опитаме да ви предадем сега.

Екстериор

На пръв поглед разликите във външността на автомобила почти не се забелязват. Такива обаче има и те са направени на точните места. Нова е радиаторната решетка, като основната разлика при нея е по-голямата емблема. Предната броня също е различна, а мястото на допълнителните фарове за мъгла е изместено значително по-високо. Под бронята е интегрирана нова престилка, която според инженерите от Рюселсхайм подобрява аеродинамиката на автомобила, но наред с това намалява клиренса. Хубавото е, че е изработена от доста мека пластмаса и при удар е трудно да бъде счупена. Освен това при необходимост може да се демонтира. Останалите изменения са в задната част и по-конкретно засягат светлините, които се отличават с ново секторно преструктуриране и изглеждат значително по-модерно.

Интериор

По отношение на салона обновената Antara впечатлява с по-спортен вид. Това се дължи основно на променената централна конзола, различните материали и техните цветови решения. Вътрешното осветление е станало по-ефективно, а графиката на приборните дисплеи е доста по-добра. Освен това Antara се е сдобила с електромеханична ръчна спирачка, което отваря повече пространство в хоризонталната част на централната конзола. Иначе фактът, че немският автомобил е по-къс от своя корейски брат, е валиден и за обновената версия. Това определено се отразява добре на екстериорните пропорции, но не и на салона. Именно заради това Captiva предлага седем места, а Antara - само пет. Те обаче са пълноразмерни и комфортът е налице както отпред, така и отзад. Мястото за краката на водача и всички пасажери е много прилично. Като цяло салонът е функционален, а качеството на материалите и на самата сглобка - подобрено.

Двигател

Тук се крият най-големите изменения по автомобила. Според нас от предлаганите двигатели по-мощният дизел е най-интересен, но както се казва, за всеки влак си има пътници. Точно заради това от Opel предлагат два бензинови и два дизелови мотора. Гамата при нафтовите предложения е попълнена от нов 2.2 CDTi турбоагрегат, който се предлага в два варианта със 163 или 184 коня. Нарастнала е и мощността на базовия 4-цилиндров двулитров мотор с обем 2.4 литра и вече развива 170 к.с. Топагрегатът е с намален от 3.2 на 3 литра обем и с мощност 264 к.с. И двата дизелови двигателя предлагат добра динамика и според нас са препоръчителни за автомобил от този клас. Феновете на бензина трябва да знаят, че икономичността на бензиновия мотор е подобрена, но от него не трябва да се очакват чудеса.

Трансмисии

Скоростните кутии са две - механична и автоматична, като и двете са оптимизирани и модернизирани с цел повишаване на динамиката и намаляване на разхода на гориво. И двете са шестепенни, като при механичната последната предавка е предназначена само за поддържане на скоростта. Това обаче не е прецедент и се прави от много други компании.

Ходови характеристики

Въртящият момент се предава предимно на предните колела, като при екстрени ситуации и приплъзване електроника го преразпределя назад. Задният мост сработва чрез електромагнитна муфа, която също е електронно управляема. С други думи, от водача не се изисква нищо специално. Hill Descent Control-ът е система, подпомагаща спускането по наклон и е налична в обновената Antara. Автомобилът се справя много добре на асфалт и високи скорости, което е нормално. Приятно впечатление обаче ни направи поведението в пресечена местност. За сегмента, в който е позиционирана, новата Antara се справя превъзходно. Преодоляването на средни по трудност терени не са проблем за нея, а водните препятствия, както се вижда от снимките също се оказаха безпроблемни за немския SUV.

Цена

Обновената Antara стартира от базова цена 43 930 лева, като за тези пари получавате бензинов двигател и предно предаване. Най-скъпата версия пък достига почти 63 000 лева, но там са налични мощният дизелов мотор, автоматичната трансимисия и най-високото ниво на оборудване. Като цяло цената е средна за сегмента на т.нар. “паркетни” SUV-ове и отлично кореспондира с предлаганото качество, функционалност и динамични характеристики.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини

  • Opel Antara 2.0 CDTi 16V Enjoy plus
    Opel Antara 2.0 CDTi 16V Enjoy plus
    След слизането от сцената на Frontera, което стана през 2004 година, Opel съсредоточи усилията си изключително в разработката на леки автомобили, при ...
    28.03.2009
    11 020
    1
  • На Парижкия фронт
    На Парижкия фронт
    Само една година след като концептуалният кросоувър с три врати GTC получи очаквания радушен прием на Франкфуртското моторшоу през 2005, серийната вер ...
    09.09.2006
    2 065
    0

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ники

    22 2 Отговор
    Няма голяма разлика със старата, но не е лоша...
  • 2 инж.приемчик

    16 1 Отговор
    Много добре онагледен и обяснен тест.Браво мобиле,кефите ме все повече
  • 3 Fen4e

    11 10 Отговор
    Уникално,Здраво,Качествено,Надеждно ! Евала
  • 4 bate_cecko

    4 4 Отговор
    Едно питане до разбиращите хора от форума,
    Този дизелов двигател 2.2 CDTi 184 коня дали е същият като на Хюндай Санта Фе и дали се произвежда от VM motori иле нещо се бъркам?
  • 5 стойка

    4 4 Отговор
    Вътре арматурата доста мяза на ML,ама кво щом е станало добре.
  • 6 Алекс

    24 1 Отговор
    Егати тия пичове от мобиле в колко дълбока река са вкарали Антарата. За това се иска доста кураж. Браво за теста. СУВчето е много добро.
  • 7 atanassov.bg

    4 6 Отговор
    почти няма разлика от каптивата.
  • 8 dawdwqd

    10 3 Отговор
    samo da ti kaja 4e dizaina na captiva e na bazata na antara
  • 9 Краси

    5 0 Отговор
    Дизела 2.2 184 к.с. не е на Хюндай и не се произвежда от VМ мотори. Съвпадението на конските сили и кубатурата нищо не означава.
  • 10 ЖОРКО

    0 0 Отговор
    ОЩЕ ЕДИН ПАРКЕТНИК.КАТО ВСЕКИ ОПЕЛ СЛЕД 7-8 ГОДИНИ РЪЖДА НЯМА ДА ИМА САМО ПО СТЪКЛАТА.
  • 11 ЖОРКО

    0 0 Отговор
    АБСОЛЮТЕН ПАРКЕТНИК.СЛЕД 7-8 ГОДИНИ КАТО ВСЕКИ ОПЕЛ РЪЖДА НЯМА ДА ИМА САМО ПО СТЪКЛАТА