11 2761

Opel Antara 2.0 CDTi 16V Enjoy plus

  • opel-
  • antara-
  • opel antara-
  • opel antara 2.0 cdti

След слизането от сцената на Frontera, което стана през 2004 година, Opel съсредоточи усилията си изключително в разработката на леки автомобили, при това всички само с предно предаване. Дойде време обаче, когато малките компактни SUV-чета направиха и продължават да правят страхотен бум на европейските пазари. И беше чудно, че водеща немска компания като Opel, при това ползваща солидния (поне допреди няколко месеца) гръб на General Motors, не вади на пазара компактен кросоувър. Чуденето обаче не трая дълго. Първо се появи Chevy Captiva и благодарение на него на бял свят отново се пръкна всъдеход с марка Opel. Фактът, че Antara и Captiva са правени на една база, донякъде си приличат и са снабдени с еднаква моторизация обаче в никакъв случай не ги прави еднояйчни близнаци. В това за пореден път се убедихме от теста, който направихме тази седмица, засягащ по-мощната дизелова версия на Antara. Точното й обозначение е 2.0 CDTi 16V Enjoy plus - семпъл, но същевременно елегантен кросоувър, подходящ както за града, така и за активен отдих. Ето всъщност и по-конкретно основната част от нашите впечатления.

Екстериор

Една от последните тенденции при дизайна на компактните кросоувъри е резервната гума вече да не е зад петата врата на автомобила. Има и такива обаче като Toyota и Suzuki, които продължават да монтират резервното колело отзад. Този прийом прави колата да изглежда повече като истински всъдеход, но е безспорен фактът, че липсата му от полезрението на околните превръща колата в далеч по-стилна и елегантна. Всичко това е въпрос на вкус, но от Opel са се спрели на “скритата гума”. Още един интересен прийом е умелото съчетание между плавни форми и остри линии. Последното е един от недостатъците на Captiva, при която всичко е заоблено. При Antara ясно се вижда принадлежността на модела към останалата част от семейство Opel, като наред с това всъдеходчето определено притежава собствено лице. В обобщение може да се каже, че външният вид е интересен, но не екстравагантен.

Интериор

Фактът, че немският автомобил е по-къс от своя корейски брат с шест сантиметра, се отразява добре на екстериорните пропорции, но не и на салона. Това е и причината Captiva да притежава седем места, а Antara - само пет. За мнозина обаче това не е недостатък. Иначе салонът предлага добър простор за петима. Седалките са твърди, но не неудобни и макар снабдени само с най-необходимите настройки, не са причина за дискомфорт. Заради скритата резервна гума и задния диференциал багажникът е с по-малък обем, но поне целият под е абсолютно равен. Уредите са конвенционални - съчетание от аналогови циферблати и електронни дисплеи. Недостатък от естетична гледна точка се явява монохромният дисплей и малко по-евтино изглеждащите материали в салона. Последните обаче се характеризират с добро качество на сглобката, а дисплеят е информативен за разлика от този на последната Vectra. Като цяло купето на Antara притежава приличен комфорт и като се прибавят към това и немалкото екстри, включени в базовото оборудване, нещата си идват на мястото.

Двигател и ходови характеристики

Според нас от предлаганите двигатели по-мощният дизел е най-интересен. Мощността му е 150 к.с., а работният обем два литра. Снабден е с турбо, а впръскването на горивото става след повишаване на налягането. По този начин динамиката е отлична, но след като оборотомерът премине отметката 2 000. Именно тогава се включва нагнетателят. Останалите възли и агрегати също заслужават уважение. Спирачната система е високонадеждна, а мерките за активна и пасивна безопасност са на доста високо ниво. Въртящият момент се предава предимно на предните колела, като при екстремни ситуации и приплъзване електроника го преразпределя назад. Задният мост сработва чрез електромагнитна муфа, която също е електронно управляема. С други думи, от водача не се изисква нищо специално. Hill Descent Control-ът е система, подпомагаща спускането по наклон и е доста полезно нещо, особено когато се връщате от ски.

Цена

Ако трябва да обобщим, ще кажем, че Antara не е нито за стриийт-рейсъри, нито за офроудъри. Въпреки това е напредничав в технологично отношение автомобил с повишена проходимост и е предназначен както за всекидневна употреба, така и за приключения в свободното време. Дизайнът е семпъл, но същевременно елегантен. Цената е аналогична с повечето алтернативи. На пръв поглед е по-висока, но това се дължи основно на разлика в оборудването. Минус в ценово отношение се явява липсата на трети ред седалки, които при алтернативите с такъв може да свали цената с 20%. Това обаче при условие, че притежавате фирма по ДДС. Тази е и причината, поради която у нас по пътищата се срещат далеч повече автомобили Captiva.

Радослав Славчев


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 малкия

    0 0 Отговор
    как няма разбирачи да са писали коментари :D