Last news in Fakti

30 Май, 2011 10:00 5 455 24

Стерео зрение за коли

  • contiguard-
  • continental

Системите за автомобилна безопасност все повече разчитат на камери, които да идентифицират потенциалните опасности. Основният недостатък на такова решение е неспособността да се определя дистанцията без помощта на допълнителни устройства. За разлика от очите на човека, камерата не разполага със стереоскопично зрение.

Инженерите на Continental обаче твърдят, че са се справили с проблема. Новата им разработка ContiGuard разполага не с една, а с две CMOS камери с висока разделителна способност. Управлява ги електроника, чийто софтуер може да анализира разликите между левия и десния образ от тях и да съставя картина с перспектива.

Принципът на действие наподобява паралаксов ефект, благодарение на който човешкият мозък ни позволява да виждаме пространствено. Двете камери на ContiGuard са монтирани на 20 см една от друга зад ветроупорното стъкло. Създателите на системата твърдят, че тя не само може да определи на какво разстояние се намира обектът пред колата, а и да засече височината му.

Чрез комбинирането на двете изображения и отчитането на разликите и приликите между тях, ContiGuard разграничава няколко тела, дори да са много близо едно до друго, а светлината и контрастът да са слаби. Така може да се разпознават пешеходци или напречен трафик, независимо дали водачът внимава.

Системата разполага и с друга функция. Тя може да определя посоката, в която се движи всеки пиксел от изображението в три измерения, и да изчислява потенциалната точка на удар, след което да предупреди шофьора или да задейства спирачките.

ContiGuard работи при всякакви скорости, има обсег от 60 метра и идентифицира предмети с размери 20-30 сантиметра от разстояние 20-30 метра. Създателите на системата се надяват в скоро време да я "научат" да разпознава деца, велосипедисти и инвалидни колички.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Дошо

    8 57 Отговор
    Пак с тези немски измишльотини.За какво е тази система?Бе идете в Япония и вижте как става работата бе ей!НисанГТР ускорява 0-300 за 7сек и спира 300-0 с 10м. спирачен път.Като не могат да направат такава кола немските шмекери тръгват да заблуждават с електронни симулации хаха.Истинана е
    japan power

    Коментиран от #3, #6, #9, #10, #12, #20

  • 2 diwanel

    14 1 Отговор
    респект! дано я усъвършенстват добре и да се внедрява серийно в колите :)
  • 3 dido

    4 2 Отговор

    До коментар #1 от "Дошо":

    Shto si ne ebesh mamata
  • 4 Fairing decal of the Japanese character 隼, pe

    6 1 Отговор
    Браво!Дано стане серийна !
  • 5 555

    6 2 Отговор
    хах Волво станаха за смях тез са следващите xD
    и кой управлява колата ти нея или тя теб !!!
  • 6 RR

    12 1 Отговор

    До коментар #1 от "Дошо":

    Стига да тролиш по всяка статия!
  • 7 didko

    1 0 Отговор
    Ако може оправете статията объркали сте се и сте написали "индалидни колички" вместо "инвалидни колички"
    Поздвави.
  • 8 аз

    1 5 Отговор
    то вече остана да се качиш в колата и тя да те закара кадето искаш и на дълъг път да си спиш, пълна простотия са тея нововъведения и тъпите нови технологии !!!
  • 9 jony

    2 1 Отговор

    До коментар #1 от "Дошо":

    Вече се убедих,че си пълен идиот
  • 10 740D

    11 1 Отговор

    До коментар #1 от "Дошо":

    pak si se izlojil malkiat.biagai da igraesh
  • 11 Ra22b

    6 0 Отговор
    Дошо, гледам че плюеш по всяка една статия в тоя сайт, ти каква кола караш ако не е тайна ? Хората се мъчат да усъвършенстват системи, които някой ден могат да спасят твоето или моето дете от нещастен случай. Браво на тия хора и според мен такъв вид системи до няколко години ще има във всяка една серийна кола.

    Коментиран от #14

  • 12 Ra22b

    3 0 Отговор

    До коментар #1 от "Дошо":

    И как разбра че е немска фирмата , по буса VW отзад на картинката ли :D

    Коментиран от #13

  • 13 sapton

    2 0 Отговор

    До коментар #12 от "Ra22b":

    Немска е!;-)
    http://www.conti-online.com/generator/www/de/en/continental/automotive/themes/passenger_cars/chassis_safety/contiguard/conti_guard_en.html
  • 14 Дошо

    5 11 Отговор

    До коментар #11 от "Ra22b":

    НисанГТР карам разбира се.Минал съм през всички други марки и модели, ама тази е най-барната.От моя богат опит с всякакви други коли мога да кажа, че японските никога, ама никога не се развалят.Няма развалена японска кола, повтарям няма развалена японска кола.Ако никой не купува немските щайги сервизите ще затворят врати

    Коментиран от #22

  • 15 Ivo

    3 2 Отговор
    Kak 6te spre6 ot 300 km/h do 0 za 10m be? Xaxaxa..... ne6to ne si v 4as mi se struva!

    Коментиран от #23

  • 16 Julian

    9 4 Отговор
    Абе, тоя Дошо няма ли кой да го разкара ? Повтаря във всяка тема едно и също. Вече сам си вярва. Модератори няма ли ?

    Коментиран от #17

  • 17 Дошо

    5 4 Отговор

    До коментар #16 от "Julian":

    Ей мишок карай си немския кенеф и замълчи.Не ме познаваш - живея в монолит - ново строителство, карам 2 годишен НисанГТР (закупен в брой), имам цветен телевизор, модерно кухненско обзавеждане,два - три климатика, мобилен телефон,още 2 апартамента, китна вила в близост до града , маратонки адидас, обувки DIESEL, нож benchmade, 5декара на магистралата, седем годишен сиамец (японска кръв), красива съпруга и стабилен бизнес.Не знаеш с кво разполагам е - Имам много пари !и не съм твоето момче селски!
  • 18 ghjk

    1 1 Отговор
    Dosho kato se sabudi kakvo stana charshafa v g..za li ti beshe vlqzal?!?
  • 19 Nemskite koli sa nai dobri!

    5 3 Отговор
    Nemskite koli sa nai dobri!Nemskite koli sa nai dobri!Nemskite koli sa nai dobri!Nemskite koli sa nai dobri!Nemskite koli sa nai dobri!Nemskite koli sa nai dobri!Nemskite koli sa nai dobri!Nemskite koli sa nai dobri!Nemskite koli sa nai dobri!Nemskite koli sa nai dobri!Nemskite koli sa nai dobri!Nemskite koli sa nai dobri!Nemskite koli sa nai dobri!Nemskite koli sa nai dobri!Nemskite koli sa nai dobri!Nemskite koli sa nai dobri!
    Qponskite nishto ne struvat.
  • 20 .

    5 0 Отговор

    До коментар #1 от "Дошо":

    Познавам човек който кара ГТР и преди 2 год.. го е купил и през тези 2 год. 1 год. е стоял по сервизите.
  • 21 TopStar

    5 1 Отговор
    Иска да каже,че спира 10м от 30 до 0 km/h... :D
  • 22 Ra22b

    2 2 Отговор

    До коментар #14 от "Дошо":

    Добре, съгласен съм че японските коли са най-добри, аз съм на същото мнение и аз съм огромен фен на нисан, обаче това не означава, че отписвам всичко останало на този свят. Смея да твърдя примерно, че Нисан не са им силата джиповете и че най-добрите джипове са на Jeep и то Вранглер ! А до това колко са здрави японските коли съм се уверил по на наште старото Subaru Legacy combi 1992 2.0 115 hp без масло изкара маршрута Пазарджик-Бургас-Пазарджик ! :) и до ден днешен се разкарва по улиците .
  • 23 petyr

    0 0 Отговор

    До коментар #15 от "Ivo":

    може би спира в някоя стена
  • 24 Дошо

    0 0 Отговор
    Ама няма да е като Нисан ГТР