След като през 2015 година, DS започна съществуването си като отделна марка, те представиха няколко интересни модела с различен дизайн спрямо това което сме свикнали да виждаме от останалите. В момента гамата на DS включва в себе си двете SUV-та DS3 Sportback и DS7 Sportback, премиум седанът DS 9, а от днес и хечбекът DS4. Въпреки отделянето си като самостоятелна марка, DS запазва корените си от Citroen и именно от там е взета и платформата на която е построен новият модел, като тя е идентична с тази на последното поколение Citroen C4.
Като размери, DS4 е пораснал в сравнение със своя предшественик и дължината му е достигнала 4.40 метра, а широчината му е увеличена до 1.83 метра, като единствената промяна в негативен аспект при размерите е височината, която е намалена до 1.47 метра.
Дизайнът е типичен за марката с голяма предна решетка и логото на компанията, хоризонтални LED Matrix фарове с вертикални LED дневни светлини в предната част.Страничната линия е на типичен хечбек с остри дизайнерски линии в долната част на вратите и калниците, а прибиращи се дръжки допълват футуристичния дизайн на хечбека.
В задната част отново виждаме някой по-остри линии, малко стъкло със спойлер, който продължава линията на тавана, както и LED стопове, свързани с декоративен елемент. В долната част на задната броня са разположени и интересните трапецовидни накрайници на ауспусите, както и дифузьор, който има по-скоро естетическа отколкото техническа функция. Освен обикновеният DS4, може да поръчате DS4 Premium Line или по-подходящият за българските пътища DS4 Cross, като и при трите получавате малко по-различна визия в зависимост от пакета който сте избрали.
Интериора е също толкова смело решен колкото и екстериора. Дисплей пред водача замества аналоговият скоростомер и показва всичката нужна информация, а този до него контролира различните функции на колата, като това може да става чрез докосване върху екрана или чрез екран заемащ функцията на тъчпад върху централната конзола. Въпреки че може да контролирате климатичната система от тъч-контролите, от DS все пак са решили да оставят и няколко физически бутона с които да настройвате основните функции на климатика бързо и лесно.
За комфорта на шофьора и пътниците, седалките и различни части от салона са облицовани в Nappa кожа, а на някой места е използвана и алкантара. Аудио система с мощност от 690 вата, 21-инчов хед-ъп дисплей и освежител за въздух могат да допълнят екстрите в интериора, а система за автономно шофиране от ниво 2, както и активно окачване което взима информация от сензори и камери за пътя пред вас и се регулира само, ще помогнат за по-безопасно и удобно пътуване.
Двигателите с които DS4 ще се предлага са 5 на брой, три бензинови с мощност от 130, 180 и 225 конски сили, дизелов със 130 конски сили, като всеки от тях ще се предлага с 8-степенна автоматична скоростна кутия, а за феновете на електрифицираните автомобили, ще се предлага и Plug-In хибрид с 225 конски сили и 50 километра електрически пробег. Първите модели ще са налични в представителствата в края на тази година, като цените все още не са официално обявени, но се очаква те да започват от около 30 хиляди евро за базовият DS4.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Рено ентусиаст
Коментиран от #3, #25, #27
17:09 03.02.2021
2 пилот на Ферари
А иначе прилича на Nissan Qashqai .
Коментиран от #4, #19
17:13 03.02.2021
3 Туранага
До коментар #1 от "Рено ентусиаст":
Сигурно няма да излиза от сервиза тази френска свежарка17:15 03.02.2021
4 Рено ентусиаст
До коментар #2 от "пилот на Ферари":
По добре е италианците да се замислят относно спиранети на Алфа Умрело че наистина е Умрело откъм продажъКоментиран от #20
17:16 03.02.2021
5 123
Коментиран от #7
17:20 03.02.2021
6 Гост
Коментиран от #10, #12
17:22 03.02.2021
7 Па да не са го измислили тия
До коментар #5 от "123":
Е че Ауди отдавна са така.Коментиран от #9, #13
17:23 03.02.2021
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 И другите производители
До коментар #7 от "Па да не са го измислили тия":
И те така. Маркетинг и реклама най-вече, техническата страна - а второ и трето място.17:32 03.02.2021
10 Шекел
До коментар #6 от "Гост":
Нищо не е има колела БМВ за по 5-7 хиляди еуро17:33 03.02.2021
11 Алфа Ромео
Коментиран от #14
17:36 03.02.2021
12 Д фен
До коментар #6 от "Гост":
Те за поло дават близо 40 хил.лева това е 100 пъти по кола.18:01 03.02.2021
13 123
До коментар #7 от "Па да не са го измислили тия":
Не е точно така. Ауди е на платформите на които са Фолскваген, Шкода и т.н. Тоест, така е при автомобилите Пежо, Ситроен, Опел и т.н. А ти за ДС чувал ли си. Това е уникален технологичен автомобил спрямо ширпотребата Ситроен. Тоест, в сравнението ти все едно да кажат - ние представяме Порше или Бугати, ама на платформата на Ауди.18:22 03.02.2021
14 един от стадото
До коментар #11 от "Алфа Ромео":
да. Половината пари вече са в дизайна. Вече не правят колите първо от глина едно към едно. Цапане и мазане, всеки вече е Леонардо и Микеланджело. Да ''живее компютърната графика''. Дори великия Чип Фус вече е за коша..за съжаление на анимацията и първолаците18:30 03.02.2021
15 PSA
18:31 03.02.2021
16 Японеца
Коментиран от #17
18:38 03.02.2021
17 един от стадото
До коментар #16 от "Японеца":
караме това до където ни е чергата. За червения килим си има хора и надали ще ги срещнеш тук..18:50 03.02.2021
18 Гошо
Коментиран от #23
18:51 03.02.2021
19 франсето
До коментар #2 от "пилот на Ферари":
Нещо не си в час. Франсетата пускат DS като отделна луксозна марка,но ти от къде да знаеш.Нали си любител на Фиат.Коментиран от #21, #22
18:59 03.02.2021
20 пилот на Ферари
До коментар #4 от "Рено ентусиаст":
Че какво пък не и Харесваш на Алфата ? Кола като кола. Всеки си ма вкус . Като не ти харесва - карай си Туингото.19:36 03.02.2021
21 пилот на Ферари
До коментар #19 от "франсето":
Не ти говоря как я пускат , и дали ми харесва. Просто франсетата говореха за закриването на марката. Не съм го измислил аз. Нямат реализирана печалба с нея.19:39 03.02.2021
22 пилот на Ферари
До коментар #19 от "франсето":
06 ноември 2019 . Спират от производство DS 4 . Моделът не успя да се справи с трудната задача да привлече потребителите от премиум сегмента, без да е истински премиум компакт.Спира производството на DS 5 . DS 5 беше едно от най-интересните стартирания през 2011 г. Оригиналният му външен дизайн и футуристичният му интериор го поставиха в заглавията на много автомобилни списания. Хечбекът обаче явно не беше това, което търсеха потребителите в този сегмент и продажбите му не вървяха добре.
19:49 03.02.2021
23 пилот на Ферари
До коментар #18 от "Гошо":
Нали това казвам , че прилича на Nissan Qashqai .19:50 03.02.2021
24 Хккхх
21:02 03.02.2021
25 Р.Овч
До коментар #1 от "Рено ентусиаст":
Недоразумение са "колите" с женски, полов орган на капака. Емблемата в новите модели е с размери на войнишко кепе.00:13 04.02.2021
26 XFR
Със сигурност този DS ще отстъпва по багажник ... някой друг милиметър за крака , поставки за чаши и тн .Сигурно ще отстъпва със секунда до 100 отА3 примерно .Обаче ако мога да си го позволя и съм на пазара за хеч ще си го взема . И като го заключа ще се обърна да си го погледна с кеф .... това с другите няма как да се случи.
За надеждност няма смисъл и да се сравнява, октавия 2019 2.0 tdi 4x4 DSG ми хвърли халдекс на 22000км и гори масло повече от полицейска астра 1.6. И сега е на 44000 и май кутията се обажда. Та всички са еднакви там . Може да случиш на боклук от всяка марка , както и обратно.
Коментиран от #28, #31
07:50 04.02.2021
27 gad
До коментар #1 от "Рено ентусиаст":
Пф, хубаво че са Лексус, да има от кого да копират.09:14 04.02.2021
28 123
До коментар #26 от "XFR":
Е, не ти е точно сравнението. Това ДС може да го сравняваш с Камика, не с Октавия. Не и е в класа. А Камика е 35 000 лева високо оборудване.. Иначе си прав, че при всяка марка може да не случиш на конкретен автомобил. Няколко Октавии до 200 000 без съществени проблеми и никакво масло, въпреки, че по книжка гори малко..ама късмет. А за французите си е традиционно - правят от всичко, ама никъде не са някакво качество - я ми кажи нещо френско като битова техника в горната част на класациите - телефон ли, телевизор ли, хладилник ли, климатик ли, компютър ли...мога много да изброявам. Те така и за автомобилите.09:53 04.02.2021
29 Макси
11:22 04.02.2021
30 Макси
11:24 04.02.2021
31 321
До коментар #26 от "XFR":
Голям индивидуалист си, като караш френска кола? Стига смешки. Най-големите масовки - Пежо, Ситроен, Рено, Дачия... Поне сред немските марки - по-може да кажем, че си индивидуалист - по-особени модели Мерцедес, БМВ, а какво да говорим за Бентли, Порше, Бугати, Ламборджини, които са ФВ групата.Коментиран от #32
11:25 04.02.2021
32 XFR
До коментар #31 от "321":
Статията е за DS ... и говоря за DS. Не за другите. Кое е индивидуално на 3та серия че не се сещам? ... освен ако не е М ... примерно. Изброените от теб са доста по масови от DS (в по обикновено изпълнение), така че за индивидуалност при тях незнам как може да се говори . А пък къде набърка екзотиките... не е ясноКоментиран от #34
12:30 04.02.2021
33 nnd
13:05 04.02.2021
34 321
До коментар #32 от "XFR":
Да, и аз за ДС говоря. Ама сравняваш не със Ситроен, а с други марки. Този нов ДС е същия като обикновено С4. Нищо различно. Нищо уникално каквото е ДС от 1955 година. Както и С4 не предлага нищо различно спрямо останалата ширпотреба. Недостатъка е високата цена и неособено качествените френски технологии. А ако смяташ, че немските спортни марки не придават индивидуалност е странно. За примиумите точнто това съм писал - по-особените модели - като М при БМВ. Да, екзотики са и затова ти дават индивидуалност. Иначе дали караш Астра, С4, ДС или Логан, все тая.13:39 04.02.2021
35 XFR
19:14 04.02.2021
36 Е такова му се
22:30 05.02.2021
37 Citroen C4
Страхотен е с много взаимстване от suv на lamborghini,дори в интериора. Цената е повече от приемлива.Просто засега е фаворит
08:23 13.02.2021