Last news in Fakti

15 Декември, 2012 09:00 8 867 30

Чехите извадиха суперкара Praga R1

  • praga-
  • r1-
  • суперкар

 

Чехия е страна, отдавна известна със своята автомобилна промишленост. Днес марката Skoda е най-популярната чешка марка, която благодарение на Volkswagen прави нискобюджетни и същевременно качествени леки автомобили. Суперкари с щампа Made In Czech Republic обаче, са доста рядко и екзотично явление.
 
Сега компанията с име Praga е с намерение да промени статута на чешките суперкари. Автомобилната фирма представи суперкара Praga R1 - състезателен автомобил за богати любители на скоростта, които могат да си позволят да притежават автомобил, който е сертифициран да се кара само на писта.
 
За своята Praga R1 чехите ползват двулитров мотор от Renaultsport, който развива мощност от 210 к.с. при 7 500 об/мин. Тези показатели не са чак толкова впечатляващи, но предвид общото тегло от 590 килограма, конструкторите успяват да достигнат доста сериозно съотношение между маса и мощ - 356 коня на тон.
 
Всичката тази мощност се предава на задните колела през шестстепенна секвенциална трансмисия Hewland JFR със самоблокиращ се диференциал. На този етап не е известно в какъв тираж ще бъде произведена Praga R1, но е ясна цената на автомобила. Тази екзотика се продава за 98 000 евро.
 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 r3cNaIL

    1 1 Отговор
    Пълен дарак
  • 2 БУМЕР КАМОР

    1 1 Отговор
    cehite ne mogat da pravat koli
  • 3 Гошо от село

    0 1 Отговор
    Добра идея, ама суперкар и рено са взаимно изключващи се думи.

    Коментиран от #5

  • 4 коко

    1 1 Отговор
    чехите коли неправят и немогат да правят ,шкода е vw

    Коментиран от #8, #9

  • 5 Пламен Кисьов

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "Гошо от село":

    Жорка, тва е най-голямата изцепка хаха ... пич, половината коли от Ф1 са с двигатели на рено

    1992 Найджъл Менсъл Уилямс - Рено
    1993 Ален Прост Уилямс - Рено
    1995 Михаел Шумахер Бенетон - Рено
    1996 Деймън Хил Уилямс - Рено
    1997 Жак Вилньов Уилямс - Рено
    2005 Фернандо Алонсо Рено - Рено
    2006 Фернандо Алонсо Рено - Рено
    2010 Себастиан Фетел Ред Бул - Рено
    2011 Себастиан Фетел Ред Бул - Рено

    2012 Себастиан Фетел Ред Бул - Рено

    "Така Ред Бул записаха двоен успех, след като миналата седмица триумфираха и с титлата при конструкторите."


    Коментиран от #14

  • 6 Гошо от село

    0 1 Отговор
    Приятелю ти май си вярващ. Рено и л..но на пътя са синоними. Държавата Франция е решила да инвестира във Ф1, но това не значи, че правят добри цивилни автомобили. Също както преди години държавата Италия инвестира във Ф1, но и там ширпотребата е брак. Без злоба и завист ти пожелавам само Рено и Фиат да караш - нали това са шампионите.

    Коментиран от #10, #11

  • 7 чичо

    1 1 Отговор
    1936 г. автомобилите Шкода са стрували два пъти по-скъпо от Мерцедесите. Вие си отговорете какво е донесъл социализма на тази нация? Информацията е вярна, живял съм там.
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 БУМЕР КАМОР

    0 1 Отговор

    До коментар #4 от "коко":

    scoda ne struva

    Коментиран от #21, #24

  • 10 Пламен Кисьов

    1 1 Отговор

    До коментар #6 от "Гошо от село":

    май няма да се разберем с тебе ... френско и италианско са марките, към които съм най-скептично настроен, повярвай ми !!
    Карал съм доста марки , в момента съм на немско и следващото ще е такова ... просто в статията става дума за състезателен автомобил ("автомобил, който е сертифициран да се кара само на писта")
    Никой, никъде не споменава за шосейна "цивилна" градска/ежедневна кола
    Долавям сарказма в пожеланията ти , но фактите са си факти - не си ги измислям аз !!!!! направи една справка за WRC , F1 и остани със здраве
  • 11 Пламен Кисьов

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "Гошо от село":

    P.S.

    WRC

    2004 France Sebastien Loeb Citroen Xsara WRC
    2005 France Sebastien Loeb Citroen Xsara WRC
    2006 France Sebastien Loeb Citroen Xsara WRC
    2007 France Sebastien Loeb Citroen C4 WRC
    2008 France Sebastien Loeb Citroen C4 WRC
    2009 France Sebastien Loeb Citroen C4 WRC
    2010 France Sebastien Loeb Citroen C4 WRC
    2011 France Sebastien Loeb Citroen DS3 WRC
    2012 France Sebastien Loeb Citroen DS3 WRC

    Следващите по брой победи са Lancia

    http://en.wikipedia.org/wiki/World_Rally_Championship

    Коментиран от #15

  • 12 диан

    1 0 Отговор
    ние не разбираме
    нас ни впечатляват конските сили
    съотношението не гледаме
    то е отвъд възможностите ни за смятане
    ако пише че е 1200 КС ще кажем ето страшно е
    но нищо че може да са и на 50 тонен танк
    но ако са 100 коня на 150 килограма маса ще кажем слабичко е

  • 13 Гошо от село

    0 1 Отговор
    Да, но ако разбирахме нямаше да да сме форумни драскачи. Конските сили, мили деца са това, което продава колата, а въртящият момент е това, което я кара да върви. Спомнете си кога тъпите джапанки пуснаха сериен автомобил 2000 куб.см атмосверен 200к.с. Това е автомобил, който прави впечатление и днес. А някаква тръбна конструкция с нещастен двигател и никакви данни на пистата няма място там, освен в шампионат направен за самата нея.
  • 14 Топчо

    0 1 Отговор

    До коментар #5 от "Пламен Кисьов":

    ...но всички във Ф1 признават, че двигателите Мерцедес са най-добри в шампионата - най-мощни са и най-издържливи.

    Коментиран от #16

  • 15 Катерицата

    0 1 Отговор

    До коментар #11 от "Пламен Кисьов":

    Да се махаш оттук с тези ситроени......!
  • 16 Гошо от село

    1 1 Отговор

    До коментар #14 от "Топчо":

    Ако това е успокоение за теб - най-добри са, направо без конкуренция, малиии. Обаче за съжаление няма класация за най-не знам какъв си двигател във Ф1. Има шампион при пилотите и такъв при конструкторите. Кофти, ама това са фактите. Поздрави!

    Коментиран от #17

  • 17 Катерицата

    0 1 Отговор

    До коментар #16 от "Гошо от село":

    Гоше, да си пръв или втори от три-четири отбора не е кой знае какво постижение. Поздрави и от мен - със здраве!
  • 18 Топчо

    1 1 Отговор
    Приятелю, признавам шампиона при пилотите, шампиона при конструкторите, но само един двигател не решава всичко това, а целия отбор във Ф1. Пример- и Лотус са двигател Рено, но не са 1-ви или 2-ри. А за WRC от части подкрепям изказването на №17. А за двигателите Мерцедес във Ф1 - класация няма , но има публично признание от участниците там - отбори,механици,състезатели, а и зрители. Айде, жив и здрав!
  • 19 Гошо от село

    0 1 Отговор
    По-добре първи от четирима, отколкото последен от двама.
  • 20 Хитрия

    0 0 Отговор
    Като гледам клипа Прагата е по-добра от "Жълтура" в завоите, но на правите "духа супата"
  • 21 БОЛЕН КОМАР

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "БУМЕР КАМОР":

    Шкода ако знаеш е част от концерна ВАГ, които правят най- солидните автомобили.
  • 22 драйвър

    1 0 Отговор
    Що не взеха мотор от ВАГ , защото ВАГ такива мотори нямат и не могат да имат поради фирмената политика -"народен автомобил" правят само шир-потреба ?!

    Коментиран от #23, #26

  • 23 Георги Станков

    0 1 Отговор

    До коментар #22 от "драйвър":

    Нямат W12 и W16 с 4 турбокомпресора кво са нищо не са :D :D
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Niko

    1 0 Отговор
    Вие се джавкайте за глупости а пък хората правят автомобили.По един или друг начин. В България да се похвалим с такива неща? НЕ.
    Може да не е с мощен мотор но съотношението мощност/тегло компенсира. Браво на чехите.
  • 26 Пламен Кисьов

    1 0 Отговор

    До коментар #22 от "драйвър":

    принципно да , от няколко год. насам масовите мотори на ВАГ са малолитражни - турбо, а в атмосферния клас нямат голям избор до 2.0сс . да не кажа ,че са изобщо извън класациите за атмосферен спортен град торизмо автомобил , за разлика от други европейски и азиатски автомобили, които продължават си развиват именно тоя сегмент ;]

    и същото време, доста от големите концерни почнаха да прилагат тая "турбо политика" - малолитражни 3-4 цилиндрови турбо градски колички , което впрочем е доста хитра политика : турбо мотор - оскъпява колата като цяло, но понеже е малолитражен влиза в ниските данъци ...
    и хората си ги купуват именно за тва щото им е изгоден, динамичен и икономичен градски автомобил с ниски данъчни такси /не важи за БГ , но тва е др. тема/ ... та и двете страни са доволни - на тва му викат добър маркетинг ;]]]
  • 27 optimista

    0 0 Отговор
    ами нищо неса
  • 28 драйвър

    1 0 Отговор
    Ами като имат , защо Шкода слага Рено в супер колата си , значи имат ама нещо не са както трябва !
  • 29 mazdarx7

    1 0 Отговор
    Ами във Сърбия видях надпис над входа на един авто сервиз :
    Со борче ,со мачка и со п.чка нерадиме !
  • 30 хг5ъ

    0 0 Отговор
    това не са шкода. това е нова фирма - прага. и слагат агрегати от формула-рено.
    и аз чакам, да направим писта в БГ (минимум 3,7км) и започвам, да събирам пари :)