26 Декември, 2012 11:07 11 297 42

Suzuki ще пусне кола под 5000 евро

  • suzuki-
  • maruti-
  • alto

 

Японците от Suzuki планират в близко бъдеще да пуснат глобален бранд, който да конкурира нискобюджетните марки като Dacia (Renault), Daihatsu (Toyota) и възродения Datsun (Nissan). Евтините коли на Suzuki ще се продават под марката Maruti.
 
В момента компанията Maruti прави коли само за Индия, а 56.2% от нея принадлежат на Suzuki. Японците заявиха, че ниската цена на автомобилите няма да е за сметка на качество и безопасност. Те ще залагат на универсални платформи.
 
Ниската цена обаче ще бъде постигната и като базовото оборудване бъде сведено до минимум. В Индия най-евтиното Maruti сега се предлага на цена от 3 200 евро. Тази кола е оборудвана с трицилиндров бензинов мотор с обем 0.8 литра и мощ 48 к.с.
 
На този етап не е ясно с какви модели Maruti ще атакува Европа, но специалисти са на мнение, че ако гореспоменатото евтино трицилиндрово предложение достигне до Стария континент, неговата безопасност ще бъде повишена, а цената ще е под 5 000 евро.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Румъния

    3 2 Отговор
    трудно ще им е срещу дачия

    Коментиран от #3, #6, #38

  • 2 JAPAN POWER

    2 3 Отговор
    колко да им е трудно. това са японци, а както знаем истината е една JAPAN POWER
  • 3 DACIA suxxxxx

    2 1 Отговор

    До коментар #1 от "Румъния":

    Aman of fanatici na tema DACIA v toq forum

    Коментиран от #11

  • 4 Румбо

    1 2 Отговор
    Като се има предвид какви любители сме на колите втора ръка-няма да върви тука туй нещо.То за 5000 евро може да се купи пълноценна кола в много добро състояние че и с екстри.

    Коментиран от #5

  • 5 живот втора ръка

    2 1 Отговор

    До коментар #4 от "Румбо":

    Да бе,, направо страхотна, супер издухана, на 15 години, НО мерц или ауди и си най-големия гъзар, нали хахаха това е манталитет в БГ, втора ръка на 150 000 км и за основен ремонт, но да е ПРЕМИУМ... Аз пък бих предпочел чисто новата... Нямам комплекси за избиване, че да си купувам премиум-дараци...
  • 6 г-ца Мерцедес

    2 1 Отговор

    До коментар #1 от "Румъния":

    Първо това ще бъде японска кола(1-во място по- надеждност), и второ ще бъде много по-евтина от дачията (която е на последно място по- надеждност).
    Дано наистина да се случи! С една газова, такъв автомобил ще се превърне в съвършената градска кола.
  • 7 Палача

    1 1 Отговор
    Вижте хора - сляпо пренасяте прословутата надеждност на японските возила към това автомобилче, а не сте прави да го правите - припомнете си какво стана с най-новото поколение на Нисан Микра като започна да се произвежда в Индия - "Огромна стъпка назад" по отношение материали, качество на сглобка, надеждност и т.н.... При това Сузуки ще е още по-отявлено - спомнете си първите Марути Сузуки които се продаваха и у нас, но бяха супер неуспешни с лошият си дизайн, силната си чупливост и високи цени на резервни части. Дачия от друга страна вече се доказа като надежден бранд - това е факт, въпреки плювните на несериозните коментатори тук - познавам хора с Дачии Логан Дизел на по 300-400 000 км. и са сменяли само тук таме тампон, спирачни накладки, съединител, филтри и други консумативи. А по цена не са много различни - базова версия на дачия логан е 6500 Евро, но предлага доста по-голяма кола, а това на снимката е един размер по-малко от Сандерото. В края на краищата всичко е въпрос на предпочитания - възможностите за поевтиняване на автомобил при спазване на минимални изисквания за потребителски качества, екологичност и безопасност си имат своята парична граница - и Марути и Дачия са предполагам много близо до нея, така че не очаквайте чудо! Но аз залагам на това, че Дачия ще имат доста по-високо качество на изработката, имайки пред вид къде ще се сглобява Марути, и факта, че историята не познава случай кола направена в Индия да излезе дори близо по качество и надеждност с най-оплюваната марка произведена където и да е другаде, освен Ладите в Русия. Бъдете реалисти....

    Коментиран от #18

  • 8 hienata

    1 1 Отговор
    До коментар #7 от " Палача":

    110% съм съгласен с теб, даже бих добавил,че този автомобил (Марути) не би се купувал заради мн. лошата слава на предишния. Освен чупливи бяха и мн. ръждиви. Сега за толкова малко пари качеството сигурно ще е и по-лошо от на старото.
  • 9 Бай Гън

    1 0 Отговор
    Крайно време е Германците да възкресят марките Трабант и Вартбург като опция на нискобюджетни автомобили.Има хляб в тази ниша.

    Коментиран от #12

  • 10 ддд

    1 0 Отговор
    Това може да се продава в Индия,Африка,но не и в Европа.Според мен никой разумен, който има 10 000 лева, не би ги дал за това нещо с 48 к.с.,представете си ускорение от 20+ секунди и ще се върнете с 20 години в развитието на автомобилите.Действително новото Сандеро е много добро и вече по-симпатично,а струва само 3000 отгоре. Има нормални коли от 15 до 20 хиляди лева.Идята за Трабант е много хубава и немците направиха отдавна електрически прототип,но явно не е икономически издържана идеята,за да прескочи счетоводния отдел на Фолксваген.
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Име:

    1 0 Отговор

    До коментар #9 от "Бай Гън":

    Да не са луди да си подкопаят VW...
  • 13 БУМЕР КАМОР

    0 1 Отговор
    lada sa pusnali otdavna modeli pod 5000evro

    Коментиран от #14

  • 14 Ха-ха

    1 0 Отговор

    До коментар #13 от "БУМЕР КАМОР":

    Твоята е 1.3 нали или 1.6 със сопотско газоово.
  • 15 БУМЕР КАМОР

    1 1 Отговор
    ladata mi e 1.3 karburator sas sopotsko gazovo a otzad imam nadpis drugata mi kola e maibah

    Коментиран от #16

  • 16 Ха ха

    1 0 Отговор

    До коментар #15 от "БУМЕР КАМОР":

    От коя си по-доволен? Майбаха е само име, но ладата си е класика. Ако й завариш един багажник у покрива и ще можеш да товариш каквото на намериш на пътя. Това майбаха може ли го? Не, нали!

    Коментиран от #17

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 pfff

    1 1 Отговор

    До коментар #7 от "Палача":

    karal sum suzuki maruti, proizvodstvo 1989ta, 800cm3 s climatic, vdiga 100 za 18 secundi i e navartialo kam 900 000 kilometra i o6te varvi bez golemi remonti, smenqni sa sve6ti i remazi i nakladki! aide nemi govorete za india i za japan kato za ussr i bulgaristan. tova novoto suzuki ne e za bulgaristanski kompleksari a e za normalni evropeidni i aziatski jiteli na planetata s razvito suznanie i zavur6eno obrazovanie ;) vie si kupuvaite audi A4 1.9tdi za 8000lv i si tro6ete tikvite po servizi vseki den! afganistanz....gre6ka bulgaristanzi!
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Лада

    0 1 Отговор
    Има само една истинска бюджетна кола в днешно време продавана в Европа - Лада. Всичко друго е смях на хора който не знаят какво има под капака на една кола и колко струват истинските части за нея и кое колко издържа реално като пробег, още повече по нашите пътища. Спестете си тъпотиите за коли карани у нас по 300-400000км само с консумативи сменявани, това само децата го вярват. За толкова се налагат поне 1-2 сериозни ремонта и в повечето случай струващи не малко пари, още повече че 101% като консуматив е замесен тъй наречния елемент - дюзи, цените на най новите дори в дачия влагани не са никак приятни.
    Това Марути вероятно ще намери място под слънцето, не голямо, но място, но все е една стъпка над мотор... мотор с 4-ри колела и покрив да не вали, бонус чистачки и парно.

    Коментиран от #31

  • 29 байчо

    0 2 Отговор
    Относно Сузукито - това е анти-кола на трета степен. Колите се правят дълги, широки и ниски, а това е късо, тясно и високо. Тази мода я въведоха Нисан с 121 в края на миналия век.
    Дачия на 300-400 х. км. - това го могат такси-джиите за 3-4 години. 3-4години ще издъжи всяка кола. Карал съм Дачия на 7500 км, 1 година. Старата ми ЛАДА 2103 30 годишна возеше по добре.
    една задачка: коли за 5000 евро:
    1.
    Ауди А8 1999 150 000км
    Пежо 307 2004 100 000км
    Алфа 147 2007 90 000км
    Сузуки ново
    2.
    Българинът кара по 10 000км на година.
    3.
    съвременните европейски двигатели с масла 10в40 и 5в40 издържат до 300 000 без ремонт.
    Въпрос: коя кола ще издържи 15 години в БГ ?
    (на пазара има и Пежо 307/ 2002 /125 000км за 2500евро първа ръка, а аз имам Ксара 1999/160 000км за 1300 евро и смятам, че може, да издържи още 6-7 години)
  • 30 Симеон Тасев

    1 5 Отговор
    АБЕ ТОВА СУЗУКИ КОЛА ЛИ БЕШЕ ИЛИ МАРКА ТЕЛЕВИЗОРИ ЧЕНЕПОМНА ПОГОЛЯМА ИЗДЪНКА В АВТОМОБИЛО СТРОЕНЕТО ДА Е ИМАЛО ЯПАН БОКЛУК
  • 31 Хахахах

    1 1 Отговор

    До коментар #28 от "Лада":

    Умори ме от смях
    Лада не е кола, това е наказание.
    Самите руснаци им викат ТАЗ вместо ВАЗ
    Курници с разход 10/100 и ускорение на Беларус
  • 32 Сергей

    0 1 Отговор
    Автора е най-великия гуру в сферата на авто-новините. Прекланям се пред неговата мъдрост
  • 33 Стивън

    0 0 Отговор
    Живея в Ню Йорк . Имам много пари и карам само Американски машини. Всичко друго е за посредствени лигльовци
  • 34 Палача

    0 1 Отговор
    До коментари №18, №28 и №29:
    Държа да изясним нещо:
    1. Марути Сузуки производство 1989г. на 900000 км НЯМА - не може и да има - няма човек, който да успее да навърти на такава кола 40000 км годишно - изглежда погрешно е добавена една нула:) Освен това двигателите на тези колици са много далеч от прословутата издържливост на също толкова малкия кореец ДЕУ ТИКО.
    2. Да - до 300-400000 км се налагат поне 1 - 2 сериозни ремонта, но при Ладата, Москвича, Заставата, старата Дачия (от соц-а), а при Трабант и Вартбург - даже повече..... Очевидно обаче не си карал никаква кола различна от изброените, иначе нямаше да пишеш глупости...... но наистина повечето хора, карали само лади или москвичи не могат да повярват че има на света коли, които се развалят значително по-малко - помня моето учудване като преминах от Лада 2105 на Голф 2 :) - едно си баба знае, едно си бае - бих казал по повод на такива като теб. За сведение, заводите производители даваха на Ауди 100 2,5 ТДИ 700000 км до основен ремонт и на Мерцедес Бенц 124 2,5 Дизал 1000000 км до основен ремонт при правилна поддръжка, и колите го доказаха с годините.... и точно на тея двете мно-о-ого рядко се разваля нещо което не е консуматив...
    3. Ауди А8 от 1999г. на 150000 км има само в музея на Ауди - иначе няма. Който купува такава кола минава 40-50000 км годишно, че и ховече. Обикновено 150000 се навъртат първите 2-4 години, а на 13 години може да е на около 500000 с върнат километраж - справка - mobile.de
    ..... Бъдете реалисти бе, хора - не пишете глупости, за да не ви се смеем :)))

    Коментиран от #37

  • 35 Иванов

    2 0 Отговор
    ДО 34

    Колега карал съм Сузуки Марути такси. Навъртях му 530 000 км. Карах го 6 години докато го изплатя. Сега го кара жена ми и е много доволна. Аз също го ползвам, през уикенда, когато излизаме семейно до Мола. Товарил съм много неща в него - предимно зеленчуци. Сега след като прочетох статията се зарадвах, защото - ТОВА ЩЕ БЪДЕ СЛЕДВАЩАТА МИ КОЛА.
  • 36 николинка КАМОР

    0 1 Отговор
    лада е номер 1 повече кола е от това сузуки
  • 37 Лада

    0 0 Отговор

    До коментар #34 от "Палача":

    Ауди 100, мерцедес 124... не говориш сериозно, точно за тия изтърбушени антики. жигула москвич, трабант, Голф 2 ще умра от смях... някои хора явно живеят някъде назад във времето и то е спряло... ха-ха-ха. Ръждата си яде ли яде тамън всичките тия, добре че на мерцедеса боята е дебела че да не изглежда чак като гнила консерва, ама и тях досега повечето ги е изгризала...
    Кацни ти на земята, в днешно време нито мерцедесите, нито аудита са същите, нито ладите. А може би имаш пари за едно новичко ауди А6, айде А4... съмнявам се, щом ми правиш аналогии с бараки които днес струват най много два пъти над цената си на скап. Пред такава алтернатива предпочитам едно гадно ново Марути... иначе за протокола съм се возил или карал всичките тия дето ги спомена без А8-цата, дори някои бяха почти нови... нямам педвид около 10 годишнината им., надявам се да схвана.
    Има и една друга приказка, - най гадното на новата кола е че повече няма да си купиш кола втора употреба...

    Коментиран от #39

  • 38 байчо

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "Румъния":

    1.
    http://suchen.mobile.de/auto-inserat/audi-a8-2-8-quattro-vollausstattung-t%C3%BCv-10-2014-st-wendel/169935846.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=2&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=1900&makeModelVariant1.modelId=11&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&makeModelVariantExclusion1.searchInFreetext=false&minFirstRegistrationDate=1999-01-01&maxPrice=5001&ambitCountry=DE&negativeFeatures=EXPORT&maxMileage=200000

    2.
    http://suchen.mobile.de/auto-inserat/audi-a8-2-5-tdi-klima-xenon-pdc-top-zustand-2hand-erzhausen/172110238.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=2&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=1900&makeModelVariant1.modelId=11&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&makeModelVariantExclusion1.searchInFreetext=false&minFirstRegistrationDate=1999-01-01&maxPrice=5001&ambitCountry=DE&negativeFeatures=EXPORT&maxMileage=200000

    3.
    http://suchen.mobile.de/auto-inserat/audi-a8-2-8-automatik-klimaautomatik-alu-berlin/165606791.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=2&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=1900&makeModelVariant1.modelId=11&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&makeModelVariantExclusion1.searchInFreetext=false&minFirstRegistrationDate=1999-01-01&maxPrice=5001&ambitCountry=DE&negativeFeatures=EXPORT&maxMileage=200000

    и трите са под 4000 евро в германия. до българия стават 4500-5000. едната обява е от частник, където километрите са по-достоверни. друг е въпросът, колко е скъпа поддръжката на такава кола.
  • 39 Палача

    0 0 Отговор

    До коментар #37 от "Лада":

    Виж, момко - доста си противоречиш в изказванията. Посочвах стари коли от соца като пример за неиздържливост на двигателя, а в противовес на тях, писах че Ауди 100 и МБ 124 имаха и заводски предвиждания за основен ремонт. Това обаче не значи че препоръчвам покупка нито на едните, нито на другите - те са изживяли времето си. За това какво си карал и на какво си се возил не знам, но очевидно продължителността на "карането и возенето" ти не е била достатъчно за да оцениш автомобил. Трябва да имаш наблюденията на притежател - т.е. трябва да си го стопанисвал, за да можеш да споделиш някакъв опит или лични наблюдения. Или да имаш дългогодишен познат на когото вярваш за колата, която той шофира.... Аз пък стопанисвам малък набор служебни автомобили от различни марки и модели, които са зачислени персонално всеки на по един служител и само той си управлява колата. Та да ти кажа - и в съвремието Мерцедес и Ауди показват почти същата издържливост на двигателя, но пък имат повече проблеми със спомагателни възли и агрегати, както и с електрониката. Дюзите се прецакват поради лошо гориво, а понякога и от случайни дефекти. За едно Пежо 406 например, ще ти кажа че го имаме от 8 години и е на около 500 000 км. Какви ли не ролки сме сменяли, спирачки, лагери, шарнири, биалети, ключалки, лампички, ремонти на електроника, ремонти по климатика и т.н., но двигателя е бетон - на -15 си пали от 2-3 оборота. На дълъг път с около 100 км/ч гори 4,6-4,7 литра на 100, я масло пие по половин литър на 10000 км. Имам близък пример и с Нисан примера. Споменах и за дачия дизел на 250000 км ъс смяна само на консумативи, съединител и някакви тампони и накрайници (на мой приятел). И да - имам пари за новичко Ауди А6, даже не за едно, а за няколко, но не ми трябва такава кола в момента. Прицелил съм се в новичък Фолксваген Шаран за семейна кола и един Рейндж Ровър Евоук за втора кола. Съвсем скоричко ще си ги купя.... Само да си оправя гаражите, щото не ми се държат новички на открито под дърветата и терасите. Естествено - в правото си да не повярваш - ти явно си от хейтърите, които оплюват всичко в мрежата и не вярват някой да знае повече от тях, или да има повече опит, или пък не дай си боже да е по-умен от тях. Не се хаби да ми отговаряш и да плюеш...

    Коментиран от #41

  • 40 Атанас Атанасов

    1 0 Отговор
    Имах Maruti LXZ копие на Suzuki Alto 1.0 от края на 90те.Марутито е 2002 година преди мен е било на собственност на рент а кар.Както и да е продадох го на приятел за което съжалявам.Колата се кара всеки ден и до сега не е правила проблем.Единственото лошо което мога да кажа е че дръжките на вратите са мн чупливи.
  • 41 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #39 от "Палача":

    Колега, не се хаби, няма смисъл. на човек всичко можеш да му вземеш, ама акъл да му дадеш-не можеш.
  • 42 Иван

    0 0 Отговор
    Темата е стара но искам че има много грешни изказвания за Марутито от хора които не са карали явно такава кола.
    Купих я от първи собственик на 350000 без ремонт,реших да я ползвам като селско стопански инвертар,махнах и седалките отзад и по 350 кг на курс инертни материали,и на черно по полето.
    Пренесох над 50 тона общо количество за 2 години и го хлацах като бъги,много е леко и не се окопава в калта.Неможах да я счупя тази кола,а разхода нисък.
    И за ръждясването не сте прави,и за частите не са скъпи само за едно-колата е дърво от кам екстри,но супер практична за градско и лесна за ремонт.
    Бих си купил такава като нова за втори автомобил,според мен са ги спрели защото са се купували и подбиват цената на пазара