Last news in Fakti

8 Октомври, 2000 00:00 2 942 1

Messerschmitt - самолет без крила

  • messerschmitt-
  • honda

След Втората световна война името Messerschmitt се произнася от мирните хора със страхопочитание. Всички си спомнят страшните немски изтребители, станали символ на агресията на Адолф Хитлер.

250-кубиковият мотор е производство но известната японска компания Honda

След края на Войната производството на тези самолети е забранено и заводът се принуждава да смени дейността си. Крилатите демони са заменени с “миролюбиви” моторни превозни средства. Най-интересно е триколесното возило, което прилича на кабина от самолет. Вместо стандартните врати в двуместния Messer­schmitt, хибрид между мотоциклет и автомобил, се влиза през люк подобен на тези монтирани на летящите му предци. Превозното средство се движи на три колела. Двете са отпред и са управляващи, а третото е отзад и е движещо. Местата в закрития моторолер са две и са разположени точно както при мотоциклетите - едно зад друго.

По тава време подобни хибриди се произвеждат и от други известни германски фирми, като BMW и Heinkel.
Животът на “ролера с кабина” не е много дълъг. През 50-те години на ХХ век в Европа стават модерни стандартните, четириколесни леки автомобили. Мотоциклетите изпадат в немилост и наред с тях триколесните возила.

Днес този вид превозни средства също не е разпространен, но точно малкият Messer­schmitt се произвежда от неизвестната английска компания с гръмко име Tri-Tech Auto­craft. Вън­шният вид не е пипнат. Лип­сва единствено оригиналната емблема на германския производител и аеродинамичната форма е леко, почти невидимо изменена.

С възраждането на екзотичната машина се заема лично ръководителя на фирмата Ричард Едуардс. Окачването, агрегатът и интериорът, обаче са коренно различни. Най-съществената промяна е, че на мястото на “хилавия” оригинален двигател, Едуардс монтира агрегат от съвременен японски мотоциклет. В резултат на това мъникът се превръща почти в самолет без крила. 250-кубиковият едноцилиндров, четиритактов мотор е производство на известната японска компания Honda. Така оборудван триколесният Mes­s­er­schmitt достига максимална мощност 45 к.с. За любителите на високите скорости Ричард конструира и спортен вариант, оборудван със специални стабилизиращи щанги и агрегат с значително по-голяма мощност. Ако се изчисли силата на двигателя на “спортиста”, то тя достига до невероятните 200 к.с. на литър работен обем (200 к.с./л.) - почти колкото свръхмощно Porsche например. Малко по-късно максималиста Едуардс монтира на малката триколесна кола “сериозен” 400-кубиков, четирицилиндров мотор с мощност 60 к.с. Представете си каква “оса” е Messer­schmitt-а, след като тежи само 230 килограма. Самият Ричард казва за най-мощната версия, че ако є монтира крила дори може да полети.

Британският Messer се управлява доста трудно и неестествено. При някои от версиите воланът е W-образен. Завъртането му е почти равно на това на предните колела. Скоростната кутия в повечето случаи е автоматична. Ако клиентът е привърженик на “ръчните скорости” може да си поръча модел с механическа трансмисия. По желание на купувача “англичанинът от немски произход” може да се произвежда и като кабриолет с мек покрив. Неудобство за водача е и задното задвижване. Особено при по-мощните версии рязкото натискане на педала за газта моментално завърта пъргавото возило.

Независимо от недостатъците на английския Messerschmitt, той е доста скъп. Маниашката машина не е за бедняци. Ексцентричният закрит моторолер се поръчва много често от любители на мотоциклетите, които обаче нямат смелост да се качат на две колела и мразят вятъра в косите. Шефът на Tri-Tech Autocraft е разработил и вариант на малкия Messerschmitt, който се задвижва от електромотор. Това се очаква да бъде и новата атракция на голф-игрищата.

В момента Ричард Едуардс се занимава с тунинг на BMW-Isetta. Той има идеята да монтира на малкия баварец 750-кубиков двигател Kawasaki, в комплект с шестстепенна секвенционална скоростна кутия. Новият модел ще се казва Tiger и се очаква да се появи на пазара в края на тази година.

Радослав Славчев
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 истината

    0 0 Отговор
    И ние в БГ на времето от самолети почнахме да правим мотоциклети та накрая велосипеди "балкан" и малко "Москвичи" от СССР в Ловеч. Сега пак там сглобяваме китайски БОЗилА. Лошо е човек да не се учи от грешките си това правим в БГ.