5 Май, 2021 12:15 17 430 13

Най-икономичните японски автомобили

  • японски автомобили-
  • икономичност

Неочаквано, стандартните субкомпактни и компактни леки автомобили се оказват по-икономични от т.нар. кейкари

Най-икономичните японски автомобили - 1

Специалисти на японското министерство на земята, инфраструктурата, транспорта и туризма лично тестваха местните автомобили и посочиха най-икономичните сред тях. Интересното е, че голяма част от най-икономичните японски автомобили са дело на компанията Toyota.

Рейтингът включва обикновени автомобили и коли от типа кейкари (японска категория превозни средства, отнасяща се за най-малките легални пътнически автомобили), като по-този начин класацията е разделена на две части. Още нещо любопитно е, че неочаквано, стандартните субкомпактни и компактни леки автомобили се оказват по-икономични от т.нар. кейкари.

Най-икономичните японски автомобили:

Най-икономичните японски автомобили

Toyota Yaris — 2,7 л/100 км;
Toyota Prius — 3,1 л/100 км;
Toyota Yaris Cross — 3,25 л/100 км;
Toyota Corolla Sport — 3,3 л/100 км;
Toyota Aqua — 3,35 л/100 км;
Nissan Note — 3,4 л/100 км;
Honda Jazz — 3,4 л/100 км;
Toyota Corolla — 3,44 л/100 км;
Toyota Corolla Touring — 3,44 л/100 км;
Honda Insight — 3,5 л/100 км.

Най-икономичните кейкари:

Най-икономичните японски автомобили

Suzuki Alto — 3,9 л/100 км;
Mazda Carol — 3,9 л/100 км;
Suzuki Wagon R — 4 л/100 км;
Mazda Flair — 4 л/100 км;
Suzuki Lapin — 4 л/100 км;
Daihatsu Mira e: S — 4 л/100 км;
Subaru Pleo Plus — 4 л/100 км;
Toyota Pixis Epoch — 4 л/100 км;
Suzuki Hustler — 4 л/100 км;
Mazda Flair Crossover — 4 л/100 км.


Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 14 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 На кой ли

    8 33 Отговор
    Може да му пука за японските коли когато има Ренаулт
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Тойо

    25 0 Отговор
    Королката нищо и няма Спорт версията. И е 200 коня комбинирана. Е да не върви повече от 190 заради хибридния мотор, ама на кой му пука ако търси икономична кола.
  • 5 Байчо Ви

    8 15 Отговор
    Некой от нас не щем икономични, а искаме здрави коли...не тридупкови феи с душа под наем!
  • 6 Гошко

    13 0 Отговор
    Само да има как да докопам някоя от написаните, ама японско производство, взимам я веднага. И сега си карам маздата и си свиркам, ама няма да се разсърдя и нещо по-новичко...
  • 7 ддд

    9 1 Отговор
    КАК ТАКА? имали разход под 7 на 100?
  • 8 Не питай защо

    6 1 Отговор
    най-продавания автомобил в световен мащаб е тойота корола. Дизелов седан от 2008 година 126 коня на 400 000 км., каран с малко над ограниченията по магистралата не минава 5,5 на сто. Резервоарът е 55 литра и съм минавал многократно 950-1000 км с едно зареждане. Не ме учудва , че един ярис гори 3-4 литра, възможно е. Разбира се има и по-икономични хибриди, на ток и т.н., но искаме все пак и да бяга и да ни е комфортно и не много скъпо...

    Коментиран от #10

  • 9 Лакърдии и още

    4 0 Отговор
    На Королата дизел с 1.4 D4D разхода от производителя е посочен ОТ 3,7 л на 100 км. Да ама ОТ ! Това е с попътен вятър с не повече от 90 км/h и само с водача. такъв разход ми даде един единствен път за 20 км. Истината обаче е втова което показват тестовете в реални условия. Моя разход на 3 годишна такава кола е 4,6 до 4,7 л на 100 км. Климатика качва не повече от 0,3 до 0,5 литра. Истинските разходи можете да ги видите в carinf.com . Резултатите са наистина достоверни. проверил съм го за три марки и съответните модели от тях. Другото е вЕтър и мъгла. Това ОТ 3,7 въобще не ме грее. По важно е НЕ ПОВЕЧЕ от колко !
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Ккк

    4 3 Отговор
    Едната ни кола е Форд Куга 1.5 120к.с. дизел катоя кара дъртия средно заковава на 5.4, аз като я карам 7-8 завизи колко градско карам. Другата е Субару Форестър 2.0 150к.с бензин на дъртия му стои на 7.0 средно, а на мен 10- 12 пак зависи колко градско. И двете коли са нови на 1-2г. Мисълта ми е много зависи кой е задкормилното устройството. И двамата караме еднакво градско извънградско като км. И Караме горе долу около ограниченията. Тея стойности от статията никога няма да мога да ги постигна аз. Не карам бързо, ама ускорявам колкото върви колата до скороста която искам да постигна. Имам златен талон и не съм глобяван за превишена скорост никога за 15г. И имам навъртяни към 800 000км.
  • 12 мани мани

    5 0 Отговор
    Toyota Yaris — 2,7 л/100 км ... скептичен съм :)
    после като питаш собственика и той ти вика, че харчи 4-5 :)
    градско еди колко си... извънградско други стойности... зимата едно, лятото друго :) ама инак е баш 2,7л де :)
    много са ми интересни и тия дето казват еди си колко коня, ама на двигател :) на гуми по-малко :) а за мен е важно на гуми колко и без хиляда турбини, и дефакто колко харчи бе я си кажи :) ама рядко се намират читави хора дето да си ти кажат истината с реалните стойности :) стойностни хора йок :)

    Коментиран от #13

  • 13 Не питай защо

    1 0 Отговор

    До коментар #12 от "мани мани":

    когато си хвалиш колата тя гори малко, а когато трябва да закараш някого с нея и той си плаща горивото, тя изведнъж става ламя...
    Моята корола не се продава и няма за какво да я хваля, дори има неща, които не ми харесват като високата позиция на седалките.Вероятно за по-ниски е супер. Преди няколко дни преход по магистрала предимно Ст. Загора -Сандански,Мелник,манастири,балкани-Ст. Загора, 980 км с един резервоар, зареден до капачката при тръгване и пак до капачката при връщане- хвана 53 литра нафта.По борд компютъра показва 5,4 на 100. Скорост между 120-140 и 150-160 при изпреварване от време навреме за разнообразие(по-скоро през повечето време). Този разход се постига със следене на разходомера и галене педала на газта, когато няма нужда от натискане.Колата е 13 годишна и вече на 400 000 км без никакви ремонти по двигателя. Вдига 200 на джи пиес и 210 на километраж, но тогава показва разход между27 и 60 на 100 моментен, после поддържи 15-18 на 100. Така или иначе през годините средният комбиниран разход не е надхвърлял никога 7 на 100, при това преди я гонех повече...Ти си реши на кой да вярваш !