Американската комисия по ценни книжа и борси (SEC) започна разследване след първоаприлската шега на Volkswagen. Тогава компанията Volkswagen of America - подразделение на германския автомобилен производител в САЩ - обяви преименуването на Voltswagen в чест на единицата за измерване на електрическия потенциал.
Според Der Spiegel американското представителство на Volkswagen е получило искане за предоставяне на допълнителна информация по случая от SEC и ще си сътрудничи в разследването. SEC ще проучи как съобщението за промяна на името е повлияло на цената на акциите на компанията. Разследването все още е на ранен етап.
Ще припомним, че много от световните автомобилни медии, включително и нашата, писаха за преименуването на VW няколко дни преди 1 април, позовавайки се на изтекло прессъобщение.
Оказалата се впоследствие шега звучеше доста логично, като се има предвид акцентът на компанията върху „електрическата мобилност“. Но след това се оказа, че това наистина е шега и от компанията признаха, че настина са попрекалили.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Рено фен
Мазнят се за да оцелеят ту на Мъск ту на Форд
Коментиран от #2, #5, #8
10:34 08.05.2021
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Рено фен
До коментар #2 от "Тошко":
Важното е че съм прав!10:39 08.05.2021
4 Христо
10:47 08.05.2021
5 Джамбаза
До коментар #1 от "Рено фен":
Мазнят се на американците че другият вариант е поглъщане от китайците които вече глътнаха Мерцедес.10:52 08.05.2021
6 гост
До коментар #2 от "Тошко":
Преди 2-3 дена излезе официална статистика , че Тесла изкупува 4 ПЪТИ повече литий от следващите 4 производителя на електромобили ( BYD , Фолксваген , Рено и Ауди ) НАКУП !!!!! Тоест произвежда толкова пъти повече батерии !! И това е на база на дългосрочни договори с най-големите производители , тоест дори производството на литий да се увеличи , съотношението ще се запази !! Същото вече се очертава за консумацията на никел след дългогодишния договор с правителството на Малайзия ! И дори това не смятат за достатъчно , а са закупили собствени находища в САЩ и Канада и почват собствено производство по технология без вредни емисии !! Вчера обявиха , че ЦЕЛИЯ производствен капацитет за тримесечието до юни е разпродаден до края на април , първия месец от трите !!! И вече приемат поръчки за след юли !!!! За производство , не за доставка !! Та кое викаш пръскало , освен потта и други течности на ВАГ ???Коментиран от #7, #13
11:21 08.05.2021
7 гост
До коментар #6 от "гост":
И това е при вече над 12-13 модела електромобила от ВАГ ( Фолксваген , Ауди , Порше , Шкода , Сеат ) в продажба !!!!!!! Та какво страна с "ей сега големите ще залеят пазара " , хахахахаххаха !!!!11:24 08.05.2021
8 Edh
До коментар #1 от "Рено фен":
Ти фв не ги мисли защото имат 10 марки за разлика от рено които предлагат едни таралясници.Коментиран от #9, #12
11:47 08.05.2021
9 рено фен
До коментар #8 от "Edh":
Споко с тия мерки ще махат ламбо бугати бентлиКоментиран от #10
12:12 08.05.2021
10 edf
До коментар #9 от "рено фен":
Нищо няма да махнат и двете марки се продават добре за разлика от френските кошници.13:35 08.05.2021
11 Дфен
14:40 08.05.2021
12 гост
До коментар #8 от "Edh":
Всъщност имат само три , които трябва да сравняваш с Рено , това са Фолксваген , Шкода и Сеат , а на Рено са Рено , Дачия , Лада и Самсунг моторс , тоест 4 ! И имай предвид , че Самсунг произвежда към 400 000 броя , тоест почти колкото Сеат ! А Фолксваген вече над 50 % от продажбите са му в Китай , тоест ако китайците решат да го прецакат , както вероятно и ще стане е пътник !! Освен Европа и Китай на другите пазари Фолксваген е екзотика и то залязваща , а дори в Европа почва да губи от Рено и Стелантис , така че нещата са на кантар !! Ауди и Порше също извън Европа тотално губят от Нисан и Инфинити !! Между другото Инфинити дори сега продава колкото Порше и на подобни цени , особено в Азия и Америка ! Та полека с "марките" , щото ако ще ми се хвалиш с марки с производство 50 броя годишно като Бугати или 1000 бр като Ламборджини май не си много в час , хаха !! Още повече Рено Нисан още му води при електромобилите и то с доста и се очертава да продължава !! А това е настоящето , не бъдещето , не "чистия дизел " !!Коментиран от #14
14:43 08.05.2021
13 TSLA
До коментар #6 от "гост":
Официално изявление на Мъск: където и да сте по света, ако компанията ви добива никел по устойчив за околната среда начин, Тесла ще ви предложи договор и ще го изкупи. Новите 4680 клетки са с основно никелов катод. Кобалтът и литият са отживелица.15:13 08.05.2021
14 домакин
До коментар #12 от "гост":
Алоо, всезнайкото. Първо, ако китайците ще прецакват някой ще е американската тесла, а не VW.Второ че инфинити не са и на половината на цената на порше, пък продават толкова. Продават 10% от мерцедес, ауди и бмв.
Ауди губели от нисан.... Какво сравняваш някакви изкорубени пластмасови джукита с ауди ?
И най-накрая, ако се водиш по това коя кола се продава най-много си голям балък, честно.
Коментиран от #15
15:40 08.05.2021
15 рено ентусиаст
До коментар #14 от "домакин":
Това което аз казвам че ФВ ще фалират до 5 години.19:57 08.05.2021
16 ТурбоДизел
Коментиран от #17
22:13 08.05.2021
17 Турбо метан
До коментар #16 от "ТурбоДизел":
Как можа да сложиш САЩ и "Volkswagen с най-големите" в едно изречение? В САЩ Volkswagen са точно никои. По-скоро на Тесла започнаха да правят сечено, защото прекалено бързо се набута на Европейския пазар и германските политици рязко оттеглиха подкрепата си за Тесла, защото осъзнаха че стогодишните не могат да поддържат нейното темпо. Нито могат да я стигнат по темп на производство на електромобили, нито пък по темп на строеж на зарядни станции, което пък е една от основните причини клиентите да избират Тесла.Кой е луд да си купи електромобил, който няма къде да зарежда, а дори и да намери зарядна станция, ще му струва повече отколкото да кара на бензин, като зареди на зарядните изградени от стогодишните, които им продават тока евро за киловатчас.
А зарядните на Тесла не стига че никнат като гъби след дъжд, но и зареждат за най-кратко време, а в същото време струват на германците почти колкото да си зареждат от контакта вкъщи.
Коментиран от #18
10:15 09.05.2021
18 ТурбоДизел
До коментар #17 от "Турбо метан":
Къде съм написал ,че ФВ са най-големите В САЩ?! ....казвам изобщо в световен мащаб ,в САЩ може да не са ,но в Китай и на юг от САЩ са.А Тесла ще съществува благодарение само на печатането на пари от ДР и ще се нареди до Буик,Понтиак и др американски марки.Единствено китайските марки са конкурентни на ФВ,Тойота,Рено ,ПСА.15:36 09.05.2021
19 ТурбоМетан
17:43 09.05.2021