2 Февруари, 2013 11:17 46 072 118

Колко важни са зимните гуми

  • m3-
  • e46-
  • зимни гуми-
  • видео

Сравнителните тестове са най-убедителното доказателство колко важно е да не се допускат компромиси с гумите през зимата. Когато пък главно действащо лице в подобни демонстрации е автомобил със задно предаване, полуавтоматична трансмисия и конски сили в изобилие, ефектът се подсилва неколкократно.

В шофьорския фолклор има немалко остроумия за инатливата и своенравна задница на BMW-тата на мокра настилка и особено на сняг. Какви тогава са шансовете на M3 E46 с трансмисия SMG срещу други модели на силно заснежен наклон?

Оказва се - съвсем прилични, ако съперниците са с неподходящи гуми. В поредица от клипове баварската ракета, обута в зимни гуми Michelin Pilot Alpin 4 UHP, се изпрвя последователно срещу BMW 118d с летни гуми 245/35 R18 Nankang NS20, Ford Ka с изтъркани "галоши" 165/35 R13 и Volkswagen Passat с летен модел 205/55 R16 Dunlop, а за десерт - и срещу Subaru Forester 2.5XT.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Иво

    1 3 Отговор
    Или показвайте клипове с еднакви коли,с едно и също задвиждане,еднакво тегло,двигатели и мощност, или по-добре не ни занимавайте с глупости. Този клип е заснет от хора без работа и много свободно време.
  • 2 330i

    3 1 Отговор
    айде сега да ги видя вси4ки дето говореха че бмв-та зимата стоели в гаражите

    Коментиран от #7, #33

  • 3 subaru

    1 2 Отговор
    Събаруту сигурно и то е с летни гуми иначе ако е с зимни мбв-то ше му яде ....

    Коментиран от #14

  • 4 Специалиста

    1 4 Отговор
    Задвижването 4х4 е в пъти по добро на сняг от 4х2, дайте сега да задължим българите да се движат през зимата само с 4х4. .а си държавата.

    Коментиран от #5

  • 5 330и

    1 1 Отговор

    До коментар #4 от "Специалиста":

    ти голям специалист си бил бе, зна4и задвижването с два блокирани дифа е по зле от 4х4 на сняг

    Коментиран от #17, #18

  • 6 Незнам

    1 0 Отговор
    Този клип наистина е направен от хора без работа. Много ясно, че като си обуеш колата със скандални зимни гуми и само задна лява гума да ти е задвижваща ще имаш по-малко проблеми, отколкото с летни ако си. П.П. Този клип е правен от някой комплексиран БМВ маняк!

    Коментиран от #12

  • 7 баничарката

    5 1 Отговор

    До коментар #2 от "330i":

    стоят ми и ти зимата стоиш пред печката на топло и ядеш сланинка :)

    Коментиран от #9

  • 8 330и

    1 7 Отговор
    този клип е направен от хора дето нямат работа /както пове4ето клипове/ и разбиха мита стоящите бмв-та през зимата, и сега много хора ги боли
  • 9 330и

    2 3 Отговор

    До коментар #7 от "баничарката ":

    че лошо ли е покрай вратната пържола да има и препечена сланинка, а ти банички ли нагъваш :)
  • 10 Бръм

    1 2 Отговор
    То човек акто ви чете, че БМВ не ставало за зимата се чудя преди 89-та на Боровец, Пампорово и т.н. само с трабант и варбург (предно) сигурно се е ходило! :) Тия от смолянско само с конски каруци и т.н. А не е имало и зимни гуми. После форумите пълни със "спецаиалисти", а модерна кола с куп електроника на сняг не могат да карат! - Хахаха... Ми питайте дядовците ви да ви научат бе! Специалисти...ама пред екрана!
  • 11 БЪМЕР

    1 2 Отговор
    ДО ВСИ4КИ КОИТО МРАЗЯТ БМВ ДА ЗАЩОТО И НАЙ ЗДУХАНОТО БМВ Е ПО ДОБРО ОТ ВАШИТЕ ДЪРГИЛИ ЗАПОМНЕТИ ГО и друго подръжката е скъпа
  • 12 BMW-манИАк

    1 1 Отговор

    До коментар #6 от "Незнам":

    А твоя коментар е писан от някой комплексиран БГ бедняк.
  • 13 Пенчо

    1 2 Отговор
    Кола с предно предаване се движи в сняг.
  • 14 waza

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "subaru":

    4х2 срещу 4х4 няма шанс.
  • 15 Име:

    1 1 Отговор
    Според тия в клипа субаруто е със такива гуми: Според мен маниполацията е голяма. Първо байр нагоре, второ с много газ е ясно защо няма да тръгнат. 3то карал съм цялата ми първа зима със Субаруто ми с летни гуми, и такива глупости изобщо не се случват. Възможно е и полуоските да са му извадени и да е RWD Subaru, или да натиска спирачката (защо? ами защото по-принцип по-голямата част отива към предните колела на този модел а тук задницата му се изнася яко, което ме навежда на мисълта че натиска спирачките, защото предните спирачки са по-силни и така си пренася мощността към задния мост) Може и да греша и да си е AWD. Но по чист лед и байр нагоре, поне тръгна...
  • 16 явертъ

    1 0 Отговор
    RAV4 с TOYO Observe и си нямам никакви проблеми на сняг :):):)
  • 17 Специалиста

    6 2 Отговор

    До коментар #5 от "330и":

    Ти си много информиран беее, Значи с блокировка на трите диференциала е по-зле от блокировка на двата. Деца, деца.

    Коментиран от #22

  • 18 Име:

    1 0 Отговор

    До коментар #5 от "330и":

    Ако ми обясниш на 4х2 кои точно 2 дифа ще си блокираш?????
  • 19 М_SuX

    1 1 Отговор
    Какъв е смисъла да се сравняват коли които са с извънземни измни гуми и коли които са с летни гуми?. Колкото и да харесвам БМВ не мога да си кривя душата, че зимата им е тежко.... този клип не показва нищо.... това е все едно да сравняваме Олимпийците с Параолимпийците.

    Коментиран от #25

  • 20 Иван

    1 0 Отговор
    Смисълът е да видят англичаните "що е зимна гума и има ли почва у нас".
  • 21 bakshisho

    1 0 Отговор
    карам бмв автоматик 316 и наистина зимата с добри гуми няма грижи
  • 22 330i

    3 1 Отговор

    До коментар #17 от "Специалиста":

    ти на разпределителната кутия диференциал ли вика6, или имаш предвид триосните, или сега разбра че 4х4 са с два дифа /и РК естествено/ и компютър, който в един момент ти е ненужен и че 4х2 е примерно уазката /за мен си е 4х4/ и тя като такава /4х2/ има проходимост доста над много модерни 4х4 системи особено в калта

    Коментиран от #24, #27

  • 23 nikito_blend

    1 0 Отговор
    Тези клипове са реклама на гуми не на автомобили.
  • 24 Айде бе

    1 1 Отговор

    До коментар #22 от "330i":

    @22 Не му обяснявай на момчето. Пък и дай му малко време да попрочете в нета с гуглето кое как е и пак ще се изкаже, нали е специалист! ;)

    Коментиран от #28

  • 25 Бръм

    1 1 Отговор

    До коментар #19 от "М_SuX":

    @19 Ама я изкриви баце и то доста! Я виж Германия колко по на север от нас са и си направи справка колко БМВ-та и Мерцедеси се карат там и всичките само лятото! - хаха....
  • 26 Специалиста

    1 1 Отговор
    Някои тук са неспасяеми. Не разбират нито от майтап нито от бъзик. Да обясня на по тъпите - мисълта ми е не до различните системи а за това че в БГ народа се задължава да плаща повтарям задължава да пълни джобовете на търговците които пък от своя страна плащат на политиците. Света върви напред и винаги ще се изобретяват все по-добри и все по-добри машини и средства за предвижване и консумативи. Грешно е да задължаваш бедният народ да пълни джобовете на мутрите.

    Коментиран от #32

  • 27 4x4

    1 1 Отговор

    До коментар #22 от "330i":

    Незнам ти какви коли си карал, но явно си нямаш представа от 4x4 системи. Колите с механични блокировки на диференциалите освен преден заден мост имат и един междинен диференциал(който не е разпределителната кутия). Така че се ограмоти малко и прогледни задвижването на едно Паджеро например и ще разбереш. А не само бмв-тата с "ШПЕР"/ тая уникална дума за всички беемвисти/. Незнам даже дали знаете какво е т.нар. "шпер", тия дет постоянно го споменават.
  • 28 Име:

    1 0 Отговор

    До коментар #24 от "Айде бе":

    А бе вие все едно за централен диференциал не сте чували? Вземете пример субару, ауди куатро.... и още куп други. Лада нива всъщо има блокаж на централния диф. Нали се сещаш че на автомобилите със постоянно двойно задвижване предните и задните колела в завой не изминават един и същ път от което следва че се въртят с различна скорост. От там идва нуждата от централен диференциал. Джиповете с разпределителна кутия и ръчно сменяне от 4х4 на 4х2 нямат централен диференциал и затова ако прочетете ония лепенки дето ги слагат до лост пише не карайте по сух асвалт с включено 4х4!!!! Обяснявам ви само най-общите принципи. Защото "Специалиста" не знам колко е специалист, но знае повече от вас двамата взети заедно! А вие иначе му се присмивайте...

    Коментиран от #72

  • 29 Maurice

    1 1 Отговор
    До бедняка с 330и,ти с какви гуми си през зимата?? Нека позная! Гръцки с ДОТ 1100. Ти имаш ли идея колко пари струва една такава гума за тази М3?? Комплекта с колкото твоя кош,ако наистина караш 330и.Не ми говори за беемвета в БГ,защото средната възраст на БМВ-тата в БГ е около 18години,11месеца и 24 дни.Струват средно 2108 лева и са на кредит,щото собствениците им са БЕДНИ и КОМПЛЕКСИРАНИ.Едва ли знаеш вица за слона и заека с БМВ. За такива като вас има и друг виц. "Събрали се автолюбители на портата на рая и се заприказвали.Французина казал: Взех си ново Пежо,вдигнах 160 и изгубих контрол.Ударих се в дърво и ето ме тук. Германеца казал: Купих си нов Мерцедес,вдигнах 250 и изтървах един завой,право в дерето и умрях на място. Италианеца казал: купих си ново Ферари,вдигнах 320 и се блъснах челно в друг автомобил.До там бях. Дошло ред на българина: аз теглих кредит от банката,купих си 20 годишно БМВ и умрях от глад"

    Коментиран от #42

  • 30 Maurice

    1 1 Отговор
    Колкото до клиповете,не се знае дали М3 няма 2-3 торби пясък в багажника. Може да е пръскал гумите със спрей. Освен това са чисто нови. Вероятно още с игличките. Другите със сликове,ако ще 8х8 да са,файда няма. Един личен пример. Имах кола със задно.Купих и чисто нови зимни гуми Пирели за отзад и сложих стари за отпред. Един зимен ден реших да се кача с кучето в балкана за разходка. Пътя не беше чистен,а снега беше не повече от 10 см. Със всичките му системи против боксуване стигнах до малко по-стръмно място и до там. Няколко пъти връщах назад и пробвах да се засиля,но без резултат. Но понеже съм инат,върнах се в града и взех на баща ми Астра-та,97-ма със 13-ки Корморан на 3 зими.След 35 минути бях на върха на балкана. Не ми хвалете колите със задно на сняг. По-добре със нови зимни отколкото с летни,но още по-добре с предно!!

    Коментиран от #31

  • 31 Име:

    1 0 Отговор

    До коментар #30 от "Maurice":

    Съгласен напълно с тебе.
    А най-добре с двойно предаване.
  • 32 Maurice

    1 1 Отговор

    До коментар #26 от "Специалиста":

    Те политиците го правят за моя безопастност,не за твоя. Защото утре с летните си гуми ще тръгнеш да изпреварваш някой дядо и като се завъртиш ще се удариш в насрещно движещия се. А той като съвестен човек си е сложил зимните гуми и се надява да стигне жив от А до Б.Той вина няма,че ти си д...л и искаш да си караш с летните гуми. Случвало ми се е на някой проход да има тъпак,който е тръгнал с летните гуми,завъртял се е с 15км/ч и се е ударил в друг.Движението спира за 1 час. Ако съм си направил планове за деня и такъв идиот ми ги провали,то аз се чувствам длъжен да ида да го посъветвам лично,че трябва да кара със зимни гуми.Въпросния път не го направих,защото се бяха събрали много паплач да гледа нагънати ламарини.Но утре може ти да се удариш и да нямаш този късмет с публиката.
  • 33 пасат

    1 1 Отговор

    До коментар #2 от "330i":

    Тези гуми струват колко твоето 330-ка.
  • 34 330i

    1 1 Отговор
    ей нямаше ме за малко и се разцвъркахте, първо не съм бедняк, второ маурис залагаш ли си ... 100 лв на публичен бас, аз ще ти покажа гумите ми, и ако те са по-стари от 2010 год. пе4елиш,
    трето - дръпнатия - това среден диф си го говори пред децата, хората по учебник му казват разпределителна кутия, и що трябва да знам че еди кое си мицуби6и имало още нещо дето не върши работа, щот нали споменах за уазката а пък тя няма такава част,
    и специалисте ако си се базикал не съм те разбрал, даже повторно четох коментарите и пак не разбирам, ма нейсе, щом си се базикал

    Коментиран от #36

  • 35 Mitko

    1 1 Отговор
    Spored men BMW-to e XD inache e po4ti nevuzmojno no taka si mislq
  • 36 Име:

    0 0 Отговор

    До коментар #34 от "330i":

    Това че уазката няма среден диференциал нищо не значи. Описах ти как стоят нещата, айде отивай да си пишеш домашните. И вземи научи поне устроиството на автомобила че се излагаш страшно. Можеш да почнеш с това каква е разликата между разпределителната кутия и средния диференциал!

    Коментиран от #38

  • 37 330i

    0 0 Отговор
    веднага ти доказвам откъде съм ги купил, на км-три са, и свидетели имам, няма измама, само заложи ако ти стиска
  • 38 330и

    0 0 Отговор

    До коментар #36 от "Име:":

    уазката има разпределителна кутия, ей незнам кой е неспасяем, ма не съм аз
  • 39 XAXA

    1 1 Отговор
    men specialisti sa mi kazvali 4e dori letnite gumi sa po-dobre i prez zimata.I da vi kaja sum dovolen prosto malko trudno se tragva i se hlazga.Inache ne vqrvam che BMW moje da tragne taka prez zimata ako 6te i s verigi da e.

    Коментиран от #53

  • 40 тадд

    1 1 Отговор
    май никой не обърна внимание на цолажа - 19!, а и имаше лятна гума с по-добри възможности . Следете дали "шарката" задържа сняг ... Дори и най-добрите /скъпи/зимни гуми ,понякога искат доработка за да не задържат
  • 41 асдффф

    1 1 Отговор
    Имам Лада Нива, гумите са летни и си върви без проблем, само в завои не е много добре. Другата ми кола е със добри зимни гуми, с предно предаване и се затруднява много повече от Нивата.

    4x4 си е най-доброто за зимни условия.
  • 42 sdw

    1 4 Отговор

    До коментар #29 от "Maurice":

    Аз пук не мога да разбера такива като тебе дето не харесвате бмв-та , а пък все сте наврени в техните статии да плюете. Кажи ми аз като имам старо бмв и ми харесва какво да направя да се обеся ли щото на тебе не ти харесва. И като много разбирате кажете кои са тези "хубавите" коли които вие карате. Кажете тези коли са добри карайте само такива.

    Коментиран от #51

  • 43 крас

    1 1 Отговор
    За зимно каране всичко има значениер,най-напред е задкормилното устройство.Прекарал съм 3 полски фиата,2 жигули лада в момента имам и карам мерцедес е 300 д и рено 21 и двите са с хубави гуми но реното се държи доста по добре на снега от мерцедеса. За нашите условия предпочитайте предното с хубави гуми, дрифта на заснежен път с мерджана е върхт но се изискват умения!
  • 44 бъззз

    0 1 Отговор
    2010г. с баща ми се прибрахме от Банско до Добрич с Рено Клио 94г. в най-големия сняг с летни гуми без проблеми. Да зимните гуми оказват доста голям ефект но ако питате мене зависи и от шофьора. Дали си с летни или с зимни гуми като си идиот пак може да се блъснеш някъде.

    Коментиран от #45

  • 45 ТЪПАНАР СИ

    1 1 Отговор

    До коментар #44 от "бъззз":

    И понеже като тебе и баща ти всички се мислят за шофьори и затова и катастрофите стават. И не ми обяснявай, че със зимни и летни гуми е почти същото и само глупавите може да направят беля, дори и със зимни. В случая ти си к..тен, защото си тръгнал в най - големия сняг с летни, защото не си имал пари да си вземеш летни или просто, защото си прекалено стиснат.

    Коментиран от #47

  • 46 диан

    1 1 Отговор
    какво показват че зимните гуми са по добри от летните на сняг?
    може би ни смятат за идиоти и ни го обясняват нагледно?
  • 47 asd

    1 1 Отговор

    До коментар #45 от "ТЪПАНАР СИ ":

    нали едната ни кола е с летни, другата със зимни - от един клас са и разликата си я виждам нагледно, какво ми говорите, че няма проблем с летни, хаха, тя колата става шейна като е с летни, това са пълни глупости, или трябва да караш с 30 и да ти гори клиото 18/100
  • 48 Димитър Димитров

    1 1 Отговор
    Много са важни! Но всички карат с летни,щото си мислят ,че зимната гума е като завали сняг! И масово страдат хората които са дали пари да купят на колите си гуми.Един див бек с изпилени летни гуми и бясна 3 ка от 91 ра и си готов.... Ако имаше закони,както в една германия половината птп та зимата нямаше да са факт!
  • 49 препатил

    1 1 Отговор
    и спирачния път се удължава на сняг с летни гуми.личен опит,на косъм от ПТП бях.и ABS не помага достъчно
  • 50 Турбото

    1 1 Отговор
    Доброто старо кватро с хубави зимни гуми и няма никакви проблеми. http://www.youtube.com/watch?v=qiwyyUQTwtA
  • 51 Maurice

    1 1 Отговор

    До коментар #42 от "sdw":

    БМВ е много добра кола за каране,но унас се кара предимно от комплексари. Не всички,но 99%. Особенно тези със старите кошове, които повече приказват за летящите си коли,отколкото да ги карат. Никъде не съм казал лоша дума за БМВ. Просто казвам,че кола с предно е за предпочитане,ако не искате да се мъчите зимно време.

    Коментиран от #62

  • 52 бай Георги

    0 1 Отговор
    Летни-зимни,все тая!Аз съм шофьор от 40 години и през живота си не съм слагал никога зимни гуми.Нямам никакво произшествие,въпреки ,че карам целогодишно,по 15000 км.Тия,дето правят катастрофи сега и изпускат управлението на колата ,дали са все с летни гуми!?!!Няма значение гумата,важното е да се кара внимателно и разумно!!!
  • 53 баварец с 4 зимни

    3 1 Отговор

    До коментар #39 от "XAXA":

    Смешен си мен , не знам какви са били тези специалисти( с купени дипломи) дето са ти казвали че летните гуми са по - добри от зимните при зимни условия.
  • 54 Бял човек

    2 1 Отговор
    Най-хубавите коли са новите
    Най-добрите гуми са новите.
    Най-добре е вместо да се карата, да си купите и от двете ище мирясате

    Коментиран от #55

  • 55 Черен човек

    2 1 Отговор

    До коментар #54 от "Бял човек":

    Като си тръгнал да даваш акъл,давай и пари за нови... и тогава ще мирясаме.
  • 56 Gost

    0 1 Отговор
    Има една подробност, която не е спомената в статията. Авторът е написал "полуавтоматична трансмисия и конски сили в изобилие", които не са от особено значение, а е забравил, че БМВ-то е с шпер диференциал. Ако беше 320d, нямаше да се справя толкова добре.
  • 57 rymendmi

    1 1 Отговор
    карм опел от 11 години,минал съм над 200 хил. км.всяка година си купувам нови летни гуми и никога не съм закъсшал зимата на пътя,тази година ме посъветва приятел да сложа зимни гуми, втора употеба, и до сега 2 пъти оставах на пътя,никога повече няма да сложа зимни гуми.

    Коментиран от #58, #99

  • 58 гумендми

    5 1 Отговор

    До коментар #57 от "rymendmi":

    другия път си вземи трета употреба и късмет ти пожелавам.ще спестиш още повече

    Коментиран от #65

  • 59 драйвър

    1 1 Отговор
    За България всесезонните гуми са най-подходящи , проверено !
  • 60 Teo

    1 1 Отговор
    Купих си джип Гранд Чероки 2,7цд...хубаво е,но за старото си BMW 318is лоша дума не мога да кажа,,,абе БМВ си е БМВ и за всички които плюят по него е ясно ,че на са карали никога и едва ли ще карат!!!

    Коментиран от #66

  • 61 automan

    1 0 Отговор
    Дори и Субару си иска хубави зимни гуми, ускорява и спира много по-бързо. Нелепо е да се твърди , че с летни гуми може да се кара безпроблемно зимата.
  • 62 330и

    1 1 Отговор

    До коментар #51 от "Maurice":

    да припомня отново че се отплесваме:
    за съжаление на жапан паур БМВ ЗИМАТА НЕ СТОИ В ГАРАЖА
  • 63 automan

    1 0 Отговор
    Дори и Субару си иска хубави зимни гуми, ускорява и спира много по-бързо. Нелепо е да се твърди , че с летни гуми може да се кара безпроблемно зимата.
  • 64 Shmeker

    1 0 Отговор
    Мойто БМВ за последните 2 месеца има 4 000 км. навъртяни. Доста стабилно се движи в снега, естествено със зимни гуми и работещо ASC ;)
  • 65 rymendmi

    1 1 Отговор

    До коментар #58 от "гумендми":

    не ме познаваш и за това пишеш така аз никога не купувам втора употреба но този път послушах ;приятел; и за това стана така
  • 66 JDM907

    2 1 Отговор

    До коментар #60 от "Teo":

    Мой човек бмв е кола за комплексари . Тия коли не струват нищо. БМВ е най-надценената марка автомобили не струва 5 пари а се продава за десетки хиляди. Но тя не е само това, тя е и най мразената марка - Феновете на Фолксваген я мразят, феновете на Субару я мразят, феновете на Мерцедес я мразят, феновете на Ауди я мразят, въобще всички са против нея. За това купуваш си едно Субару и немаш дертове ни лятото ни зимата

    Коментиран от #68

  • 67 албо

    1 1 Отговор
    винаги най мразените са най-добрите ;)

    Коментиран от #69

  • 68 ГОСТ

    1 1 Отговор

    До коментар #66 от "JDM907":

    "По-доброто е враг на доброто."
    А и като ти гледам името си привърженик на японските бракми.Всички знаят че немските коли са най-добри.:)
  • 69 330и

    1 1 Отговор

    До коментар #67 от "албо":

    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
  • 70 Luizov

    1 2 Отговор
    Да мразят я, защото е от онова грозде дето е на високо и лисицата и е кисело. Нека ги мразят баварките пък аз ще си я карам моята, на мен не ми е кисело даже ми е доста сладко ;)
  • 71 aaaa

    0 0 Отговор
    За първите 20сек заглавието трябва да е ,,Колко е важен щпера,,
  • 72 Айде бе

    1 0 Отговор

    До коментар #28 от "Име:":

    @28 Благодарско за лекцията за дифа, ама тука става въпрос за блокаж. То иначе диференциал има всяка кола. И така си почнал - я дай съвет кога се ползват блокирани и трите диференциала на кола на шосе? Щото специалистите са на мнение: "Значи с блокировка на трите диференциала е по-зле от блокировка на двата." ? Малко нещо се обърках. Сега завалява сняг и ръчкам и трите дифа на блокаж! С коя ръчка обаче де?;) Нивата за твое сведение може да е с блокаж (ръчен) на средният диференциал намиращ се в РК!!! но пък няма блокаж на мостовете. Та викаш като включиш на субито и трите блокажа и на лед направо предварваш всичко дето е само с 2 блокажа? ;)

    Коментиран от #100

  • 73 Prizrak

    1 1 Отговор
    Повече няма да ви чета коментарите........
  • 74 Пича

    1 0 Отговор
    Според мен зимните гуми трябва да станат задължителни за България защото да се кара през зимния период с летни си е направо престъпление.
  • 75 vseedno

    0 1 Отговор
    sinioto BMW e X-DRIVE toest 4x4 taka4e nego sravnqvaite s drugi avtomobili

    Коментиран от #76

  • 76 Смотания

    1 0 Отговор

    До коментар #75 от "vseedno":

    БМВ е46 М3 - хДрайв няма ... те са с задно само и са с шпер !
  • 77 durak

    0 1 Отговор
    гуми с шипове
  • 78 стз

    1 0 Отговор
    Там където ще мине кола с предно предаване тези със задното могат само да си мечтаят че могат да минат от там
    Говоря за коли с нужните за сезона гуми без значение каква е марката

    Коментиран от #79

  • 79 Ко рече

    0 0 Отговор

    До коментар #78 от "стз":

    @78 Това от многогодишен личен опит в зимни условия с коли със задно и с предно ли го казваш?
  • 80 330и

    0 1 Отговор
    няма кола с предно която да успее да мине от там където ще мине 330i, не само зимата ами и лятото и ма боли фара с какви гуми е той, ако ще и с гайки да е
  • 81 1234

    1 0 Отговор
    Оптимист! Колко такива като теб сме измъкнали и помагали на Витоша,бедна ти е фантастиката! :) Да си самонадеян и да си втълпяваш такива неща не е добре за един човек. :) Айде със здраве!

    Коментиран от #88

  • 82 Навитака.....

    0 1 Отговор
    ОК зимните гуми да станат задължителни... Тогава и задължителна смяна на цялата спирачна система на 5 години .Защото мен ме одариха отзад кола със зимни гуми на мокър път не заледен .АЗ с летните гуми чисто нови.... И нови спирачки спрях без да одаря никои. А този с зимните гуми ме нахака. Слиза и вика ми аз съм с зимни гуми .
  • 83 Александър Генчев

    1 0 Отговор
    Навитака..... ти тъп ли си или на тъп се правиш бе ? Тоя дето те е ударил нема значение с какви гуми е просто е тъпак и не може да кара явно ! Как може да сте такива глупаци и да карате зимата с летни гуми?!? То ако нямаше смисъл от зимните гуми нямаше да ги правят. Друго е вече когато някой пък каже, че имал зимни гуми ама изобщо не прави сметка на колко зими са и, че ги е купил 16-та употреба. Зимната гума е ефективна когато е добре подбрана като марка и не е по-стара от 3 години т.е. и на склад да е седяла да е 2 години не повече съхраняват се на тъмно и т.н. Много от хората си мислят, че като си купил Дебица или Тигар зимен от кауфланд или пък Корморан от практикер и вече е недосегаем и има гуми пълни глупости !
  • 84 Az_

    1 0 Отговор
    Някои хора тук се опитват да изкарат, че едва ли не летните гуми са Ок за зимата... Недейте!!! Не правите услуга на другите, а и на себе си. Относно предното и задното предаване... Втора година карам Merc w124 с нови зимни гуми и да чукам на дърво не съм имал проблеми... Шофирайте разумно, бъдете толерантни на пътя и няма да имате проблеми!!!
  • 85 навитака

    0 1 Отговор
    Александър
    Генчев
    Имам две коли. Колата която я ползвам за градско каране няма зимни гуми защото не излиза от Пловдив. Другата ми кола има четири нови зимни гуми. Пътувам София-Пловдив всеки ден . Без събота и неделя . Моля ви господине да не правите извод тъп или остър съм бил .
  • 86 hienata

    1 0 Отговор
    До коментар #85 от " навитака":

    Колега с това че си от Пловдив трябваше да започнеш, че то там зима ако въобще има е мека и снега не се задържа повече от ден, я мини към Добруджа или някъде към запада ( София по Черни връх, Симеоновско шосе или Бояна) с летните чисто нови гуми и опитай да спреш (ако въобще преди това си тръгнал). След като имаш кола със зимни гуми и знаеш за каква разлика с летните иде реч, ми е чудно как изобщо можеш да пишеш тези работи.
  • 87 навитака

    0 0 Отговор
    Аз също така съм противник и на гумите или карани един сезон.Явно има нещо което накарало германеца да си ги смени след един сезон. Става въпрос за гуми втора употреба. Стандарта в Германия и България е различен . Ама и германеца си прави разчет на парите за кое колко....
    Второ малко по темата от видеото става ясно ,че : бмв със задно предаване има чисто нови зимни гуми. а другите коли не става ясно с какви гуми са и колко мм граифер имат.Този тест е относителен. Не съм фен на бмв.
  • 88 330и

    0 0 Отговор

    До коментар #81 от "1234":

    не може да направиш кардиналния извод че кола с предно е по-добра от кола със задно, щото не е вярно, още пове4е се визират бмв-тата, а те са със шпердиф и ДСЦ, много коли с предно съм подминавал закъсали в заснежен път на баир, плюс това няма как да е с моите гуми примерно една хонда 1.4,
    та един вид протестирах с коментара си
  • 89 hienata

    1 1 Отговор
    До коментар #88 от " 330и":

    Прав си, не може да се правят генерални изводи, но тази зима по Тракия и Люлин изпреварих с Тойотата толкова BMW-та и Мерцедеси, колкото три лета мен са ме изпреварвали:))))
    При поднасяне,ако си с предно едно леко подаване на газ те вади от ситуация (не винаги, но повечето пъти), със задно при поднасяне се молиш на Господ да има бордюр за да спреш в него и никакъв шпер не помага (говоря от опит, можеш и сам да пробваш на някой заснежен полигон)

    Коментиран от #90, #103

  • 90 330и

    0 0 Отговор

    До коментар #89 от "hienata":

    а бмв не те ли е изпреварвало?
    изключително много над 90% проходимостта зависи от ГУМАТА после клиренса /а той зависи и от гумата пак/ след това от зна4ение е масата, после са блокажите /кола със задно и блокаж е по-добре от предно с обикновен диф/ и т.н. и винаги може да има изключения, но много коли на предно с малки двигатели и малки гуми макар и зимни, натоварени както и аз, ще закъсат далеч преди 330и
  • 91 Петър Петков

    1 0 Отговор
    ама някакси ми се струва, че извън интернет форестъра и по джанти
    ще е по проходим от 3-ката (за теглително усилие става въпрос)
    иначе да определено гумите са от първостепенна важност и не мога да разбера защо гумите от едно време (оригиналните pneumant-и на трабанта)
    се представят по- добре от сегашни нови въпреки че гонят 30 г.

  • 92 hienata

    1 0 Отговор
    До коментар #90 от " 330и":

    Изпреварвало ме е , но xDrive.
    "кола със задно и блокаж е по-добре от предно с обикновен диф" точно с това ти твърдение не съм съгласен, може да са наравно при изкачване дори BMW да е по-добро (което ме съмнява когато гумите са нови зимни), но когато има сняг в завой и при поднасяне предното е по-добро.
  • 93 asdfff

    0 0 Отговор
    че тия как потеглят с мръсна газ и вериги да имат пак ще боксуват , в сняг лед и хлъзгаво се потегля плавно , почти без газ , без значение с кви гуми си ако натиснеш педала до дупка и си мислиш че с повече газ колата ще върви повече просто .... по добре да караш кола само лятото :)

    Коментиран от #94

  • 94 330и

    0 0 Отговор

    До коментар #93 от "asdfff":

    и газта до дупка да е, ако едната гума превърти сама, ДСЦ-то се активира и не позволява пове4е от 1000-2000 оборота и същевремено и задейства и другата гума да почне да се върти /включва автоматично блокажа/ до момента в който и двете гуми имат сцепление, затова на шофьора не му се налага да прави нищо, само натиска газта и толкова
  • 95 Gost

    0 0 Отговор
    Блокаж и шпер диференциал нямат нищо общо. Освен това само БМВ-тата, които са х-драйв и М-пауър имат шпер диференциал.

    И който си мисли, че летните гуми са по-добри от зимните защото от 20 години си кара жигулата с летни и не е закъсвал, направо може да се мята от някъде.

    Коментиран от #96

  • 96 330и

    0 0 Отговор

    До коментар #95 от "Gost":

    330и са също с шпер, мисля че вси4ки 330-ки го имат, някъде да съм казал че шпер и блокаж имат общо
  • 97 330и

    0 0 Отговор
    на първия клип тоз в единчката му писна от дсц-то и го изключи, тогава може да се получи това което става на клипа
  • 98 Атанас Атанасов

    0 0 Отговор
    naglasenoooo.
    hi4 i ne sporete
  • 99 хххххххххххх

    0 0 Отговор

    До коментар #57 от "rymendmi":

    Явно приятелите ти са за изхвърляне и не са никакви приятели. Или ти си прекалено тъп за да разбереш. Като си взе зимни гуми, що не си взе нови зимни гуми, ами зе стари.
    Е това ти е проблема.
    Не трябва да се правят компромиси с живота и здравето на близките ти и на хората които са на пътя в едно и също време с теб. Ако живота ти струва 50-100лв. разлика между гуми втора ръка и нови - ок.

    Коментиран от #117

  • 100 Име:

    0 0 Отговор

    До коментар #72 от "Айде бе":

    Izvinqvam se za latinicata (nqmam kirilica v momenta)
    1vo tova za blokajite ne go pisha az!!!!!
    2ro obqsnih kakva e razlikata mejdu razpredelitelna kutiq i centralen dif (330i da se varne da prochete oshte vednuj shtoto e nespasqem)
    3to Ne znam kakvi gi pishete i ako mi kajesh koi sa tiq avtomobili deto imat 3 blokaja? Obiknovenno ima subaru-ta s blokaj na centralniq dif - DCCD i na zadniq dif. Na predniq e trudno postijimo.. G- klasata ima blokaji na preden i zaden dif (no nqma centralen dif, a ima razpredelitelna kutiq, Lada niva e sys centralen dif vmesto sys razpredelitelna kutiq i ima blokaj samo na nego). Dori da ima koli s 3 blokaja te shte sa ujasni za patuvane po patishtata, OFF-Road - STAVA.
    4to "Та викаш като включиш на субито и трите блокажа и на лед направо предварваш всичко дето е само с 2 блокажа? ;) " TOVA NE SAM GO KAZVAL PO NIKAKAV NACHIN. CHETETE MALKO PONE BE HORA..... Tova s blokajite se sheguvashe 'SPECIALISTA', no qvno ne go razbrahte....

    Коментиран от #104, #105

  • 101 Христофор

    1 0 Отговор
    Старите тираджии разправят като се в върнат от чужбина че като завали дъжд сняг лед ще видиш покрай пътя повече беемвета и мерцедеси Народа е казал по леко е да теглиш отколкото да буташ Но най си зависи от гумите и колко имаш в главата Най си е добре ноември нова зимна гума В краен случай да я ползваш още една година Дори да е видимо като нова каучука старее и губи свойства Субарото с двата си задвижващи моста е един прекрасен автомобил с традиции за всякакви условия ако не си сляп фен на дадена марка коли И аз харесвам БМВ но само го харесвам а карам Пасат и Витара след 2000г според конкретния случай Като падне сняг и се почва едно званене от приятели с коли само със задно или предно ела ма изтегли За мен автомобила трябва преди всичко да е сигурен
  • 102 е 34

    0 0 Отговор
    525 IX нямате никакви ядове и на лед и на стъкло.
  • 103 Айде бе

    0 1 Отговор

    До коментар #89 от "hienata":

    @89 За начинаещ шофьор предно винаги е за предпочитане, но пък много неща не са 100% както ги казваш. Пояснявам - как така с подаване на газ с предно ще излезеш от ситуация, а със задно "нищо не те оправя"? Ами с обратен волан и отнемане на газта? Ако така не можеш да излезеш от ситуация със задно, то тогава на същият участък (при еднакво добри гуми) и подаването на газ на предното ще доведе единствено до "изправяне" на завоя. Говоря от опит. На заледено в завой влизам с 50км/ч в десен завой предно и колата се спря в снега в левият банкет. А пробвах и газ после и спирачки. Да питам ако идваше в този момент нещо отсреща? Предно е по добре, ама не е вездесъщо. А и има елементарни правила които ако се спазват и със задно ще стигнеш от а до б безопасно. Слагаш нови зимни гуми, възможно най-тесните предписани от производителя, караш на възможно най висока предавка, "галиш" газта, а ако искаш можеш да сложиш и 2-3 торби пясък отзад ако ти се налага често д акатериш заснежени нангорнища и т.н. и т.н. Аз лично където съм тръгнал със задно съм стигал - естествено не съм си поставял невъзможни цели и пак казвам особенно за хора с малко стаж на сняг и лед предно е силно препоръчително. Предвид малкото дни със снежна покривка в голямата част от България (не броя планинските куроти и селища) самоцелно да се взима 4х4 е икономически неефективно. По скъпо е, харчи повече и върви по малко... И всичко това с/у малко разум и внимание през 10-на дена в годината...
  • 104 Айде бе

    0 0 Отговор

    До коментар #100 от "Име:":

    @100 Просто се поуля с това: "Защото "Специалиста" не знам колко е специалист, но знае повече от вас двамата взети заедно! А вие иначе му се присмивайте... " Не, че не е възможно ама ти точно как го разбра? Общи приказки и заяждане за "буквата" можем и ние.
    Изхождайки от опита и от ЗНАНИЕТО си се опитваме да бъдем полезни и изказвания от рода каква работа върши диференциала и че с 3 блокажа (които няма да ползваш никога и няма серийни коли с такива) било по добре от два са леко неуместни. Особенно за специалист знаещ повече от всички едва ли не.
  • 105 330i

    0 1 Отговор

    До коментар #100 от "Име:":

    като папагал си с този 3-ти диф, абе хората са кръстили навремето разпределителна кутия (разпределя усилието между преден и заден мост в различен процен процент в зависимост от настройката, може и равен да е) и ж-класата на мерцедес предлага блокиране на тая кутия, може и други марки да го предлагат, аз на ж-класата съм го виждал и пробвал,
    земи спри се с това "среден диф" и "три дифа), щото ставаш смешен ..

    Коментиран от #106

  • 106 Име:

    0 0 Отговор

    До коментар #105 от "330i":

    А БЕ МАЛЧУГАН, ТИ НЕ РАЗБРА ЛИ КАКВА Е РАЗЛИКАТА МЕЖДУ МЕЖДИНЕН (СРЕДЕН) ДИФЕРЕНЦИАЛ И РАЗПРЕДЕЛИТЕЛНА КУТИЯ БЕ??????? Описах ти най-основно как стоят нещата. Иди ги прочети пак!!!

    Коментиран от #113

  • 107 заза

    0 0 Отговор
    Специално за БМВ и летни и зимни гуми трябва да са на ниво,защото
    мантинелите , крайпътните храсти и дървета много ги боли!
  • 108 hienata

    0 0 Отговор
    До коментар #103 от " Айде бе":

    Късно видях поста ти, но ще ти отговоря.
    Съгласен съм с тебе, но аз съм написал същото и не казвам, че има спасение на заледено нито,че предното е вездесъщо. Просто обяснявам предимствата му пред задното през зимата. С леко подаване на газ излизаш когато е тръгнала задницата, когато си с предно. Ако си със задно тръгне ли задницата не те спасява нито обратен волан, нито отнемането на газта . Пробвай на заснежен полигон.Това което ти казваш с обратния волан става, но лятото при дрифт (без да отнемаш газта)
  • 109 Иво

    1 0 Отговор
    така понятието зимна гума е леко глупаво, това са самопочистваща шарка за сняг. От голямо значение е шофьора, ако дадеш рязко газ да заледи под гумите ако щеш имай гуми за 2000 лв на лед гуми няма. Тук повечето потеглиха с много газ. Един комшия кара А4 4х4 а гумите са му летни и под всякаква критика проблеми с потеглянето няма, основните проблеми идват със спирането :D

    Коментиран от #111

  • 110 Glavniq

    0 0 Отговор
    m3 e46 с най лошият звук при сток генерация от всички 6 цилиндрови бмв-та

    Коментиран от #112

  • 111 330и

    0 0 Отговор

    До коментар #109 от "Иво":

    шарката на зимната гума е напречна, гумата /зимната/ е по-мека от лятната, затова и лятото зимната се износва в пъти пове4е от лятната, глупаво е да не виждаш разлика
  • 112 330и

    0 1 Отговор

    До коментар #110 от "Glavniq":

    имай уважение все пак е М-ка, и по съотношение разход/мощност е шампион както и моето
  • 113 330и

    0 1 Отговор

    До коментар #106 от "Име:":

    име - субару ала бала, сигурно съм набор на ... най-близката ти рода, не ми викай малчуган, да не излезе че съм ти баща, това в кръга на шегата, как може да си пишеш ника "име" нямаш си име ли?
    хубаво е да имаш мечти - да имаш субаро е твоята, много горят и се 4упят, но не искам да ти се меся, та това говори за комплекс, отвори се, не срамувай от себе си, всичко ти е простимо

    Коментиран от #115, #116

  • 114 Христофор

    1 0 Отговор
    Ще си позволя да не се съглася с теб относно това че Субаруто се чупи Всяка година се правят класации и можеш да видиш коя марка е посещавала най малко сервиз Субаруто е с железен боксерен двигател и опростена периферия просто няма какво да му се счупи само по старите модели имат слаби ламарини и гният Като дизайн куцат все едно че е автомобил от по старото поколение и нетипично за японски автомобил малко екстри и това ме е спряло да си го купя Субару 160к гори 12 13л газ едвали повече от БМВ с подобен мотор На сняг и дъжд си все едно на сух асвалт там му е силата
  • 115 Име:

    0 0 Отговор

    До коментар #113 от "330и":

    Имам субару и си мечтая да имам още няколко субарута през живота ми. Не знам кое се чупи, но не нямам 1 сменена част по колата. Само консумативи... Да гори повече от другите коли, но не ми пука, защото мога да си го позволя и кеф цена няма.
  • 116 Име:

    0 0 Отговор

    До коментар #113 от "330и":

    А тебе не те знам на колко си години, но изказванията са ти детски, освен това си нямаш и понятие от автомобили. Нито от устроиството им, ни пък познаваш нещо различно от БМВ, а както те попитах в една друга статийка се оказа че и за БМВ не знаеш много...
  • 117 rymendmi

    0 0 Отговор

    До коментар #99 от "хххххххххххх":

    приятел аз никога не съм гледал да правя икономии от това,но разбери ме аз бях 20 години навън и като се прибрах тук в българия то4но това видях всеки бяга и търси гуми втора употреба и до моя магазин има вулканизатор с шефа му всеки ден си пием кафето,аз потърсих съвет от него но явно той е погледнал от неговата изгодна страна и ми ги е пробутал старите гуми.за твое успокоение ти обештавам пове4е да не слушам никого,за напрет само нови гуми ще купувам.
  • 118 аа

    0 0 Отговор
    http://www.youtube.com/watch?v=NufLZOGcKE4