Last news in Fakti

14 Юни, 2021 09:02 7 297 12

Най-мощните големи VW-та - новите Arteon R и Arteon R Shooting Brake

  • volkswagen-
  • vw-
  • arteon-
  • shooting brake-
  • r
Най-мощните големи VW-та - новите Arteon R и Arteon R Shooting Brake - 1

Arteon е наистина авангарднo предложение в бизнес класа и еталон по отношение на дизайна. През есента на 2020 година Gran turismo моделът в гамата на Volkswagen премина през сериозно технологично обновление, което бе съпроводено и от премиерата на втора версия с различен тип каросерия - новия Arteon Shooting Brake. Наскоро продуктовата палитра бе обогатена и от топверсиите Arteon R и Arteon R Shooting Brake, за които ще ви разкажем сега.

Със своите 235 кВт (320 к.с.), в момента те са най-мощните автомобили в гамата на Arteon, проектирани от специалистите на Volkswagen R – спортното поделение на марката Volkswagen. Двете нови версии на Arteon бележат и най-новия етап в развитието на продуктовата гама R - в рамките само на шест месеца Volkswagen R пусна не един, а пет нови топмодела на основните моделни линии на компанията - Touareg R, Golf R, Tiguan R, Arteon R и Arteon R Shooting Brake. T-Roc R също се предлага на пазара от 2019 година.

Най-мощните големи VW-та - новите Arteon R и Arteon R Shooting Brake

Ще припомним, че първия независим R модел - Golf R32 отбеляза своя пазарен дебют още през лятото на 2002 година и днес напълно заслужено се счита за истинска легенда. Сред общите черти на спортните флагмани са системата за постоянно двойно предаване, изключителното ниво на оборудване и отличните функционални качества, които не налагат никакви компромиси с комфорта и практичността при ежедневна употреба.


Сега, Arteon R и Arteon R Shooting Brake са на разположение за поръчка и у нас

Изключителни и в стандартното си оборудване. Arteon R и Arteon R Shooting Brake се предлагат не само с богати възможности за индивидуално оформление, но и със значително разширен стандартен пакет оборудване. В допълнение към специфичните за R моделите детайли, сред допълнителни функции и системи са задните 3D LED светлини с динамични мигачи, хромираното покритие на корпусите на външните огледала (огледалото от страната на водача е с функция за автоматично затъмняване), системата за автоматично управление на светлините Light Assist, вътрешната облицовка на тавана в титаново черно, педалите от четкана неръждаема стомана, сензорното управление на електромеханизма за отваряне и затваряне на капака на багажника (Easy Open & Close), адаптивното окачване DCC с функция за избор на профил на шофиране и системата за амбиентно вътрешно осветление в 30 различни цвята. Всички модели Arteon R са оборудвани стандартно с блок на контролните прибори Digital Cockpit Pro с 10,25-инчов цветен TFT дисплей и специална R графика, включително емблема R), както и с навигационна система Discover Media с включени услуги Streaming & Internet.

Екстериор

Най-мощните големи VW-та - новите Arteon R и Arteon R Shooting Brake

Предна част в R стил. Специалистите на Volkswagen R са се постарали да придадат индивидуален характер както на дизайна, така и оборудването в новите модели Arteon R. Типичен пример в тази насока е предната част с преливащия в радиаторната решетка капак на двигателя, LED фаровете и разположените под тях и настрани дневни LED светлини с характерна светлинна графика, която прави R версиите също толкова поразителни, колкото и всички други модели Arteon. Arteon R и Arteon R Shooting Brake са оборудвани стандартно със светлинна лайстна в предната решетка, която е част от дневните LED светлини и придава още по-ярък и запомнящ се характер на външността на моделите.

Наред с това версиите с мощност 320 к.с. са оборудвани с уникална предна престилка, чието оформление ги откроява сред всички останали модели в продуктовата гама на Arteon - вместо хромирано покритие, напречните декоративни елементи са изпълнени в черен гланц, за да подчертаят атлетичния характер на R моделите. Двата странични въздушни отвора за допълнителния радиатор на мощния двигател са с хармониращо с това на спирачните апарати цветово оформление и допълват аеродинамично оформените елементи в черен гланц.

Най-мощните големи VW-та - новите Arteon R и Arteon R Shooting Brake

Задна част с четири ауспухови тръби и дифузор. Двете R версии се открояват на фона на стандартните модели и с оформлението на задната част, където доминират четирите тръби с трапецовидно сечение на специално разработената за Arteon R изпускателна система, допълнена от оформения по нов начин аеродинамичен дифузор. Характерният спортен звук на изпускателната система дава възможност за промяна на интензивността с помощта на функцията за избор на профил на шофиране.

Двигател EA888 evo4 плюс система за двойно предаване 4MOTION с функция R-Performance torque vectoring

Най-мощните големи VW-та - новите Arteon R и Arteon R Shooting Brake

Високотехнологично задвижване. Сърцевината на силовия тракт на новите модели Arteon R е разполагащият с максимална мощност от 320 к.с. четирицилиндров турбодвигател със система за директно впръскване на гориво (TSI) от серията EA888 evo4. Още от границата от 2000 об/мин изключително пъргавият и впечатляващ като работни характеристики 2.0-литров двигател изпраща внушителна тяга в размер на 420 Нм към 7-степенната DSG трансмисия с два съединителя (модел DQ500), проектирана специално за въртящ момент с подобни високи стойности. При желание или необходимост, предавките на автоматичната трансмисия могат да се сменят и ръчно от волана посредством новите, по-големи по размер планки, чийто усъвършенстван дизайн ги прави извънредно лесни за използване на състезателни трасета. От трансмисията с два съединителя въртящият момент се насочва към новоразработената система за двойно предаване 4MOTION с с функция R-Performance torque vectoring, която осъществява селективен контрол на разпределението на въртящия момент между колелата на задния мост - функция, известна като torque vectoring.

Най-мощните големи VW-та - новите Arteon R и Arteon R Shooting Brake

В конкретния случай новата схема на задвижване разпределя тягата не само между предния и задния мост, а и между двете задни колела – плавно и непрекъснато в зависимост от конкретната ситуация. Като цяло към предния мост се насочва 50 до 100% от въртящия момент, а към задните колела отива между 0 и 50% от тягата. Едновременно с това, до 100% от достигащия до задния мост въртящ момент може да бъде насочен целево към външното за завоя колело, с което значително се подобрява динамиката в поведението на автомобила в завой. За да регулира начина, по който тягата се разпределя между задните колела , водачът може да използва включената в стандартното оборудване функция за избор на профил на шофиране.

При Arteon R и Arteon R Shooting Brake са налице четири профила - Comfort, Sport (стандартен профил в моделите R), Individual (може да бъде конфигуриран) и Race, който се предлага изключителна и само в моделите R на Volkswagen. Aдаптивно спортно окачване и спирачна система с 18-цолови дискове на предния мост, наред с високотехнологичния агрегат водят до максимална скорост 270 км/ч.

Най-мощните големи VW-та - новите Arteon R и Arteon R Shooting Brake

Arteon R: комбиниран разход на гориво (WLTP): 9.3–8.9 л/100 км; комбинирани емисии на CO2 (WLTP): 210–201 г/км. Комбиниран разход на гориво (NEDC): 7.9–7.7 л/100 км; комбинирани емисии на CO2 (NEDC): 180–176 г/км; комбиниран клас на енергийна ефективност: D-C.

Arteon R Shooting Brake: комбиниран разход на гориво (WLTP): 9.3–9.0 л/100 км; комбинирани емисии на CO2 (WLTP): 212–203 г/км. Комбиниран разход на гориво (NEDC): 7.9–7.7 л/100 км; комбинирани емисии на CO2 (NEDC): 181–177 г/км; комбиниран клас на енергийна ефективност: D-C.

Най-мощните големи VW-та - новите Arteon R и Arteon R Shooting Brake


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 5 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Веднага

    12 1 Отговор
    взимам една...Само да има кой да ми я купи.
  • 5 Ваг ли?

    8 9 Отговор
    Не мерси.
  • 6 1212

    8 7 Отговор
    Добре, що го направиха тва комби, що не направиха на тая кола едно двуврато купе щеше да избие рибата. Все едно на S класа да и направят комби, обаче има S купе...
  • 7 сектант

    7 1 Отговор
    никога повече дачия само това знам
  • 8 Иво

    1 2 Отговор
    Супер е
  • 9 Като гост

    4 0 Отговор
    Колко платиха на факти за тая реклама, исках да кажа статия?
  • 10 Пурко

    5 1 Отговор
    Най-големия проблем на тази кола е: 320 к.с. четирицилиндров турбодвигател със система за директно впръскване на гориво (TSI)
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 ТЕРМИНАТОР

    0 0 Отговор
    За тез пари много Е60 ! ! ! !