Last news in Fakti

15 Юни, 2021 17:46 9 188 104

Tesla Model S Plaid е най-бързата електрическа кола в света

  • tesla-
  • model s-
  • plaid

Максималната ѝ скорост е 321 км в час, а ускорението от нула до сто километра в час отнема под 2 секунди

Tesla Model S Plaid е най-бързата електрическа кола в света - 1

След представянето на Model S Plaid, стана ясно, че това е най-бързата електрическа серийна кола. Максималната ѝ скорост е 321 км в час, а ускорението от нула до сто километра в час отнема под 2 секунди. Представянето на новия електрически автомобил бе направено лично от основателя и ръководител на компанията Илон Мъск.

"За бъдещето на устойчивата енергия, бе необходимо да се създаде толкова бърза електрическа кола и сега това е направено, с което показахме, че електрическите автомобили могат да бъдат най-бързите и същевременно безопасни. С Plaid ние пробихме бариерата от две секунди (ускорение до 100 км в час - бележка на редактора). Нито един от досегашните електромобили не е ускорявал от нула до 100 км/ч за две секунди “, каза Мъск, който лично пристигна в новия електрически автомобил за презентацията.

Според Мъск общата мощност на колата е 1 020 конски сили, а пробегът е 627 километра с едно зареждане. Можете да заредите батерията за 300 километров пробег само за 15 минути. Мъск отбеляза още, че 25 автомобила Model S Plaid вече са изпратени на клиентите, а до края на седмицата купувачите вече ще получат стотици такива електрически автомобили.

В началото на април Tesla отчете рекордни доставки през първото тримесечие на 2021 г. въпреки недостиг на чипове поради логистични смущения от пандемията. Компанията достави 184 800 превозни средства на клиенти по целия свят, в сравнение с 88 400 превозни средства за същия период година по-рано. Повечето доставки обаче се падат на „бюджетния“ модел 3.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 8 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Макавеев

    41 21 Отговор
    Някой нещо за AMG-та, М-ки и GT-R-и да има да каже, че Мъск ги разстреля всичките напомпани ДВГ-та с един патрон.

    Коментиран от #4, #43

  • 2 666

    15 24 Отговор
    Веднъж и после лекичко до контакта и чакаш! Няма що, страшна работа!
  • 3 666

    16 22 Отговор
    А защо тесличките карат с 120 по магистралата? Да пестят тока разбира се!!!!😂😂😂😂

    Коментиран от #5

  • 4 сектант

    6 17 Отговор

    До коментар #1 от "Макавеев":

    тях може ама кия и хюндай никога няма да ги разстреля - кореец бате - по-здраво няма
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 pbdan

    9 17 Отговор
    Защо забравят да споменат за въздушно-реактивните ускорители за да постигнат това ускоряване до 100км/ч за 1,9с? Изчисленията показват, че ускорението трябва да е 24м/с^2 или 2,5g. Това е възможно само с реактивни ускорители или катапулт. Разстоянието което колата ще измине от старта до постигане на 100км/ч е 14м . Кому е необходима такава кола?

    Коментиран от #16

  • 7 Хърватската

    10 19 Отговор
    Rimac е мерило в случая. Мъск да говори каквото иска, но нека изправи теслата срещу последния Rimac и да видим
  • 8 Turbo

    9 19 Отговор
    Ускорението и скоростта са напълно безполезни за кола,която не е за Ф1 или рали хахахаха никой не кара по светофарите с такова ускорение или по магистралата с 321 км/ч

    Коментиран от #11

  • 9 ФОНЧО 4

    8 23 Отговор
    320 км/ч,...??????? 10 годишното ми Ауди вдига 310.
  • 10 Jezza

    13 16 Отговор
    Цък, Rimac Nevera е най-бързия автомобил. Илончо, знам че ти е кофти, ама това е положението.

    Коментиран от #12

  • 11 Хахахаха

    8 2 Отговор

    До коментар #8 от "Turbo":

    А тези неща защо не ги казваш на производителите на спортни коли? Кажи им го направят, директно и да хвърлят ръкавиците и работата и да ходят да си пият бирата! Няма нужда от такива коли! 😂😂

    Коментиран от #14

  • 12 Мммммм

    21 4 Отговор

    До коментар #10 от "Jezza":

    Мъска явно набляга на думата СЕРИЙНА! Защото Римак Невера ще бъде само 150 бройки, ограничена серия! Така, че се съсредоточете върху думата СЕРИЙНА! Но е така, че Римак е по-бърз!
  • 13 Асмилан

    10 14 Отговор
    Ако ще и под 1 сек да падне никога няма да достави удоволствие колкото едно Ферари ..не че съм карал 😀
  • 14 Turbo

    8 20 Отговор

    До коментар #11 от "Хахахаха":

    Този боклук няма нищо общо със спортна кола.

    Коментиран от #15, #30, #39

  • 15 Хихи

    17 7 Отговор

    До коментар #14 от "Turbo":

    Не, няма общо, щото е по-добър от тях!

    Коментиран от #18

  • 16 Пояснение

    11 5 Отговор

    До коментар #6 от "pbdan":

    Всъщност ускорението не е до 100 км/ч а до 60 мили/ч което е по малко и също използват тяхното си измерване тоест не от покой а след като колата започне да движи.
  • 17 Истината е друга

    8 1 Отговор
    А бе предполагам, някой сте гледали филма Cars (Коли). Та ако си спомняте стрелата Макуин и Джаксон Сторм! Е сега разбирате кои коли са колите като Джаксон Сторм! Едните бръмчат и вървят бързо, а другите летят!
  • 18 Драг

    4 11 Отговор

    До коментар #15 от "Хихи":

    По бърз ама на драг, да я пускат на ринга и да видим.

    Коментиран от #19, #20

  • 19 Хихи

    13 3 Отговор

    До коментар #18 от "Драг":

    Ами нали направиха време на Ринга миналата година (даже не беше подобрена), времето и беше 7.23 минути! Като казаха, че има възможност за 7.05 минути! Влез виж времената на колите, за това време!
  • 20 Хихи

    5 1 Отговор

    До коментар #18 от "Драг":

    Не беше официално (че много сега ще започнат да спорят), защото колата не беше в производство и продажба!

    Коментиран от #21

  • 21 Драг

    5 4 Отговор

    До коментар #20 от "Хихи":

    Ти сам си отговаряш, това беше тестово муле и никой не знае какво имаше под ламарината. Покажи официален рекорд, да ти напомня ли че Тесла първо пусна 3ка за писта къде е времето няма го щото се провали, после роадстера щеше да убива всички няма го сега тази кола е в продажба чакаме време.

    Коментиран от #23, #25

  • 22 Хахахаха

    8 0 Отговор
    Кое се е провалило? Като гледам доста трудно му бягат!

  • 23 Хихи

    10 2 Отговор

    До коментар #21 от "Драг":

    Качил съм ти видео, отгоре! Абе бая трудно му бягат на Модел 3 да ти кажа! А, какво ще направиш като направят много добро време? Какво ще направиш? Много си сменяхте имената тука, ако това или онова станело, ама само си сменяте никовете? Какво ще направиш? Ако свалят под 7.30 минути, какво ще измислиш?
  • 24 Коко

    4 1 Отговор
    Москвич са най добрите
  • 25 Хихи

    6 3 Отговор

    До коментар #21 от "Драг":

    Гледаш ли какво е времето бе драгер? И това е неофициално, на пълна писта! 8.20 минути на пълна писта! Това ли е провалено?

    Коментиран от #26

  • 26 Драг

    4 7 Отговор

    До коментар #25 от "Хихи":

    Незнам какво да гледам явно. Отварям официалната страница на ринга и виждам Tesla 3 Performance 9 мин, а Опел корса 1.6 8.54 мин.
    Жалко и за конете и двоиното предаване като една въшка с предно я бие.

    Коментиран от #27

  • 27 Хихи

    3 5 Отговор

    До коментар #26 от "Драг":

    Ама няма какво да гледаш официалното бе, пич! Тук видеото ти показва, цялото каране на пистата! В официалния да се запише някой, трябва специални дни! Тук гледай и приказвай!

    Коментиран от #28

  • 28 Драг

    6 3 Отговор

    До коментар #27 от "Хихи":

    Какво да гледам аз ако отида с ладата и направя 8 мин какво ще направиш. Тази кола Мъск специално я направи за писта да натрие носа на БМВ 3ка опита се не успя резултата е печален. Някой какви гуми слага, какво маха от колата, никой не следи. Досега ако колата беше читава да се запишат на ринга явно е провал, както и роадстера които все още го няма щото ще се изложи. Срамота е това време една корса с предно да го бие 🙂.

    Коментиран от #29

  • 29 Хихи

    8 4 Отговор

    До коментар #28 от "Драг":

    От коя година е това време което го пишеш? От 2019 ли? Само ще ти кажа, че от 2019 година, до края на 2020, Модел 3 имаше 70 (седемдесет) ъпдейта! Знаеш ли, колко неща са променени с тези 70 ъпдейта? За 2 години! Незнаеш, нали?

    Коментиран от #31

  • 30 Разбира се че не е спортен

    8 2 Отговор

    До коментар #14 от "Turbo":

    Тесла модел S е семеен седан, а не спортен автомобил, ако не си забелязал. Има опция за седем места, а може да товари почти колкото Мерцедес Е клас комби. Въпреки това е по-бърз от повечето спортни автомобили. А ако казваш че никой няма нужда от бързи автомобили, директно обезсмисли съществуването на марки като porsche, ferrari, Макларън, bugatti, и Mercedes AMG и М серията на BMW. Направо им напиши по едно официално писмо да закриват, защото никога няма да си купиш такъв автомобил!

    Коментиран от #34

  • 31 Драг

    3 4 Отговор

    До коментар #29 от "Хихи":

    Знам че Мъск е самохвалко и ако може да бие БМВ 3 на ринга ще го направи. Дори и с ъодейтите да може да бие корсата явно не стигат за БМВ 3 и затова не пробва. Иначе ринга е мерило за СЕРИИНИ автомобили, някой в гаража си направил нещо айде моля те за такива си има състезания. Искам официален резултат. Чакам и хипер мега якият роадстера, кога ще се появи????

    Коментиран от #32, #33, #36

  • 32 Хихи

    5 3 Отговор

    До коментар #31 от "Драг":

    Нормалните хора разбраха! С теб не мисля да споря!
  • 33 Хихи

    4 3 Отговор

    До коментар #31 от "Драг":

    А Мъска би М3! Достатъчно е да видиш и сравниш продажбите на двете и ще разбереш!

    Коментиран от #35

  • 34 Turbo

    2 7 Отговор

    До коментар #30 от "Разбира се че не е спортен":

    Спортните коли се купуват от богатите.Никой уважаващ себе си богаташ няма да се качи на Тесла,въпрос на стил и престиж.Всички ще му се подиграват.

    Коментиран от #38

  • 35 Драг

    4 1 Отговор

    До коментар #33 от "Хихи":

    Хехе колко елегантно се измъкна, за продажби не спря щото нямам данни пред себе си макар че позволи ми да се усъмня че БМВ 3 е с по малко продажби от Тесла 3. Но ти трябва да признаеш официалният резултат на ринга. Нищо не казваш за роадстера за кога и какво да очакваме?

    Коментиран от #37

  • 36 Стига с това официално

    5 2 Отговор

    До коментар #31 от "Драг":

    Официално та официално! Ако прекараш нощта при някоя чужда булка неофициално, в крайна сметка спал ли си с нея или не си? Трябва ли да питаме съпруга и за потвърждение? Ето ти още едно не официално видео на Тесла модел 3, на която Порше тайкан не може да и избяга на нюрбургринг, въпреки че шофьорът е сам, а в Tesla модел 3 има пасажер. Времето на обиколката е 7:45 минути.

    Коментиран от #44

  • 37 Хихи

    8 3 Отговор

    До коментар #35 от "Драг":

    Не писах БМВ 3-та серия, а М3! Роудстъра ще дойде, когато му дойде времето! Да не си го поръчал, че бързаш? Ще дойде! МЪСКА КАКВОТО Е КАЗАЛ, ГО Е НАПРАВИЛ! А ти не се пени, че и други така като теб се пенят, а на края, само фъфлят! Щото, аз помня ти все питаше - кога ще дойде Модел 3, кога ще дойде Модел 3? След това - кога ще дойде Модел У? След това - кога ще излезе Плейд, това на Ринга било само муле, това никога нямало да се продава, никога нямало да струва толкова малко, за такава кола и т. н. А за всичко което не вярваше, че ще излезе и питаше, вече е в продажба!
  • 38 😂😂😂😂

    10 2 Отговор

    До коментар #34 от "Turbo":

    Та те почти всички звезди в Америка имат Тесла, бе пичага! 😂😂Щели да се подиграват! 😂😂От къде го измисли?
  • 39 TSLA

    9 2 Отговор

    До коментар #14 от "Turbo":

    Ааа, другарю водач, турбо дизел сервиза е на Околовръстното, тука е за коли от 21-век.
  • 40 Гост

    3 5 Отговор
    Хаха ти си много жалка карикатура, рекламни клипчета ли са ти доводите. Затова си има официални времена, не някой си да си снима с телефончето и да дрънка тъпотии. Като питаш кой какво щял да направи, защо ти не кажеш какво направи като преди две години още се беше хванал на бас, че ще паднат под 8 мин. Не стана, но продължаваш най нагло да лъжеш тук за някакви времена. Две години и 1000 ъпдейта и още нищо. Нека се явят и поставят официален рекорд и тогава говори, защото сега си просто смешен.

    Коментиран от #42

  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Щом има, дай ги

    5 3 Отговор

    До коментар #40 от "Гост":

    Колко е официалното време на Тесла плейд, ако 7 минути и някакви секунди е неофициално? Колко е официалното време на TESLA MODEL 3 PERFORMANCE with track PACK V2 (500hp), след като 7:45 минути на оживена писта с пречкащи се автомобили ти се струва бавно?

    Коментиран от #46, #48

  • 43 бмв

    3 4 Отговор

    До коментар #1 от "Макавеев":

    Какво да казва ? Коли с 200 коня по-малко дават същото време 100-200 като теслата. А нагоре да не говорим.
    Тя има едно ускорение 0-100, това е. След това е гола вода. Дда не говорим че това време го мерят след като тръгне, а не от 0. Тая работа се прави на пистите само, ама балъците вярват. Нищо

    И навсичкото отгоре трябва по половин час да чакаш да се зарежда за да и използваш половината от батерията. Не можеш да си правиш кеш с такава кола, то си е работа. Планиране, маршрути, тва онова. Не става. Ставаш роб на колата и се съобразяваш с нея.
  • 44 асддса

    3 2 Отговор

    До коментар #36 от "Стига с това официално":

    Пич, не може да даваш някакви клипове поради простата причина че не знаеш кой кара. На тази писта всичко е до шофьора. Който е карал там много и я познава ще даде ддобро време. Иначе с обикновена кола 200-300 коня минаваш поршета, ферарита и т.н.

    Коментиран от #47

  • 45 TSLA

    8 3 Отговор
    Най-бързата серийна кола в света вдига 322 км/ч на първа. За целта има три електромотора (макс. им мощност е 2x470 отзад + 400 отпред) с ротори с карбоново покритие, което ги държи да не се разпаднат от центробежните сили при нереалните обороти над 300 км/ч. Никой, никога, никъде не е сдвоявал мед с въглеродни нишки. Идеята на тези коли не е да се съревновават с изкопаеми брички (това е комично!), а да адаптират човечеството към натоварванията в пътуванията на бъдещето.
    "We're going PLAID speed!"
  • 46 Гост

    3 4 Отговор

    До коментар #42 от "Щом има, дай ги":

    Хаха ти бавен ли си, какво да ти давам? Кое не разбра, нямат официални времена, като кандидатстват за такива тогава ще имат. Явно има причина все още да не го правят. Единственото официално време ти го написаха по горе.

    Коментиран от #52

  • 47 Хихи

    4 2 Отговор

    До коментар #44 от "асддса":

    Тоз па и той с глупости! Ами нали за това се казва рекорд! Добър пилот, да изкара възможностите на колата! Няма значение, кой изпреварваш, а времето! Какъвто и пилот да е, слаба и нестабилна кола, ще даде по-слабо време! Но за това трябва и празна писта с добър пилот! За да кара с всички възможности и да хване най-добрата линия в завоите! Когато пистата е пълна, не е така!
  • 48 Драг

    2 1 Отговор

    До коментар #42 от "Щом има, дай ги":

    Няма неофициален рекорд това са тестови мулета които може да имат всичко под ламарината. Това е все едно един назобан културист да се яви на състезание по класически културизъм!?. Затова има официални рекорди, защото всичко се следи от до дали колата е стокова, дори и най-малката промяна се вписва като примерно пистови гуми или допълнителни споилери, олекотяване, чипосване и т.н.
    А Нюрбургринг е мерило единствено и само за сериини автомобили за другите си има състезания. Така че ясно е че Тесла 3 перформанс се провали и не успя да бие БМВ М3 за което беше създадена и Мъск не можа да се изфука, сега чакаме Роадстера които беше "представен" че е готов преди две години и че ще бие Спайдъра и още я чакаме а не излиза.

    Коментиран от #50

  • 49 Драг

    2 1 Отговор
    Между другото за Роадстера вече оптимистичните прогнози са за 2023.
    И причината за това е ясна когато го обявяваше преди няколко години Мъск направи една голяма грешка като си мислеше че прогреса е линеина величина тоест ако литиево-йонната батерия плътноста и е увеличена за 1 година с 20% то следващата година ще е с още 20% следващата още с 20% и т.н. Е да ама след бурно развитие на една технология прогреса се забавя и става все по трудно подобрението. Така че ще е много трудно да изпълни параметрите които баха казани в началото, сигурно ще се справи донякъде, но трябва повече време на световните учени да развият технологията.
    Същото е и с Камиона. Ако беше казал просто ще пусна една много бърза кола и един много добър камион добре, но сега е по-трудно и рискува да последва краха на Тесла 3 перформанс за никого не е интересна.

    Коментиран от #55

  • 50 Хихи

    1 2 Отговор

    До коментар #48 от "Драг":

    Така е. Но Тайкана беше с ролбари вътре! Влез и му виж видеото с рекорда!

    Коментиран от #51

  • 51 Драг

    2 0 Отговор

    До коментар #50 от "Хихи":

    Именно това ти казвам, че всичко се следи и се записва дори е записано че по време на рекорда не е излязла още на пазара тоест е преди производство. Всичко се гледа като някои модификации са разрешени ако са свързани със сигурноста на шофьора стига да не се променя теглото и конструкцията на колата. Все пак Safety first.
  • 52 Причината е ясна

    2 3 Отговор

    До коментар #46 от "Гост":

    А ти колко трябва да си умен, за да не се сетиш че още миналата година Тесла разпусна пиар отдела си и точно това е причината да няма официални времена. Някой трябва да плати за тях, да затвори пистата, да наеме пилот, комисия и т.н. Тесла няма официална реклама, всичко става в реални условия от потребителите, а не филмчета като Порше тайкан, което като гледаш рекламите, става за офроуд да катериш планинските пътеки по камънаците.

    Това че няма официални времена, според тебе означава ли, че тези модели не са стъпвали на нюрбургринг и нямат никакви времена?

    Нали се сещаш, че едно porsche 911 произведено през 2018 година, ако тогава е направила официално време Днес ще направи абсолютно същото време за обиколка. Оттогава насам, Тесла модел 3 има 70 update по интернет и почти всеки един от тях подобрява времето за обиколка. Да не мислиш, че някой ще се занимава след всеки ъпдейт да ходи на нюрбургринг, за да актуализира официалното време за обиколка?

    Коментиран от #53, #54

  • 53 Драг

    1 2 Отговор

    До коментар #52 от "Причината е ясна":

    ХеХе Тесла нямала пари да си плати да прави тестове на ринга. Еми нали затова сте вие феновете да съберете пари и да ги пратите на Мъск че без вашите супер помощи горкият той ще фалира. Това не е сериозно особенно за самохвалко като Мъск.

    Коментиран от #56

  • 54 Драг

    2 2 Отговор

    До коментар #52 от "Причината е ясна":

    И след като направи тези 70 упдейта колатата стана:
    1. По стабилна на завоите.
    2. По лека.
    3. По бърза на правата.
    Или по-скоро пръцка на теменужки и на екрана се прожектира Тесла в космоса.
    То ако ставаше само със софтуер, ама не става иначе ако не знаеш и ДВГто има комп и се чипосва и то доста успешно.

    Коментиран от #58, #62

  • 55 Почти позна

    2 2 Отговор

    До коментар #49 от "Драг":

    Точно това е причината за забавянето. Когато купи компанията за батерии максуел, Илон Мъск си мислеше че до година-две ще започне да произвежда батериите, но както сам си призна на battery day, е много лесно да произведеш прототип, но трудното е да организираш масовото му производство. Ако четеш между редовете, първоначално идеята за фабриката в Берлин беше да започне производството на Модел У с батерии от доставчици в средата на тази година, а след две години да построи и фабрика за батерии там. Но строителството на фабриката за батерии вече започна и се очаква да заработи в началото на следващата година - тоест технологията за батериите се развива по-бързо от предвиденото.

    Както Тесла роудстър, така и Tesla semi точно както твърдиш, ще се произвеждат, когато започне масовото производство на новите батерии. Само че бъркаш за плътността. Енергийната плътност на новите батерийни клетки е по-лоша от старите, но за сметка на това, плътността на мощността е по-висока, а себестойността на производство много по-ниска.

    Коментиран от #57

  • 56 Не се правѝ на ударен

    2 1 Отговор

    До коментар #53 от "Драг":

    Никой фен няма да иде да плати за официално време, а Тесла има достатъчно пари, но не ги дава за реклами! Даже няма рекламен отдел нито нито пък пиар отдел, за разлика от Mercedes, които хвърлиха няколко милиона за реклами на EQC, преди да го пуснат в продажби и следващите три месеца не можаха да направят дори оборот, колкото милиона бяха хвърлили за реклама, да не говорим за печалба.

    От ford също хвърлиха доста милиони за реклама на електрическия f150, но поне имат 100 хиляди поръчки вече, което е много добро постижение и рекорд за марката.

    Рекламните разходи на Тесла за cyber truck бяха на стойност 1 счупено стъкло и странна форма, което ги вкара във всички световни новини абсолютно безплатно, като само за първата седмица събраха 250 хиляди поръчки, а в момента са около милион.

    Не е лошо на цената на едно стъкло, нали?

    Освен това, 7:45 минути на нюрбургринг от аматьор без клетка и с пътник в автомобила не е лоша реклама, нали? Това ясно казва, че това е бърз и сигурен автомобил, дори в натурален вид и в ръцете на аматьор в напълно реални условия, а не подготвен специално за рекорд, управляван от професионален пилот на затворена писта.

    Коментиран от #59

  • 57 Драг

    2 1 Отговор

    До коментар #55 от "Почти позна":

    Чакай чакай чакай да не би да бъркам нещо че негово величество Мъск спомена че роадстера ще има 1000 км пробег с едно зареждане и капацитет от 200kWh. Та питам как точно плътноста на мощноста ще му помогне за това??? Най много да свали ускорението 0-60мили/ч от 2 сек на 1.9 сек щото гумите няма да издържат така или иначе повече. Тоест отново драг драг драг драг.
  • 58 Хихи

    2 2 Отговор

    До коментар #54 от "Драг":

    След ъпдейтите! 1-по-бързо спира! 2 по - висока мощност! 3 по-добро охлаждане на батерията! 4 по-добър track mode! Все неща свързани с шофиране на писта! Други неща са отделно!

    Коментиран от #60

  • 59 Драг

    2 2 Отговор

    До коментар #56 от "Не се правѝ на ударен":

    А откъде знаеш че колата е стокова и не е пипана? Аз ако отида с лада 5-ца и направя 9 мин това явно ще е супер реклама за лада нищо че двигателят ще е шлаифан и чипосан примерно.
    Мъск като не дава пари всички тесла фенове ако саберете по един долар и готово ще съберете пари за един рекорд:))
    След Българският вариант в лицето на Левски вие ще сте вторият световен феномен бедняци събират пари за милиардер, горкичкият той :))).
  • 60 Драг

    2 2 Отговор

    До коментар #58 от "Хихи":

    Брех че лесно било значи пренапишеш 5 реда и колата спира по-бързо. Още 5 реда и охлажда по-добре. А резултата къде е 9 мин на ринга браво явно има нужда още от 1000 упдейта да мине корсата с предно.
    Е той не му трябва тогава нова кола да си продава старата и да си я упдейтва така и готово.

    Коментиран от #61, #63, #64

  • 61 Хихи

    1 3 Отговор

    До коментар #60 от "Драг":

    Айде лека! Иди се гръмни!
  • 62 1Да 2 не 3 да

    1 2 Отговор

    До коментар #54 от "Драг":

    1 Да, Тесла модел 3 стана много по-стабилна в завои след update
    2. Не, очевидно няма как да стане по-лека само чрез update по интернет. За сметка на това, Тесла не чака да мине моделна година и обновяват производството до в момента в който са готови и автомобилите олекват, защото вместо стоманено шаси от десетки заварени една за друга ламарини, преминават на отлято от алуминий шаси, което е много по-леко, но в същото време има много по-добра напречна устойчивост, което също подобрява устойчивостта в завои и при неравен терен.

    3. Разбира се че и на правите времето се подобрява, а и не само ускорението, но и спирачките също се подобряват с update по интернет. Да не говорим за подобряване на старта само с промяна на позицията на окачването, като свалят задницата при старт, пак добавено чрез update по интернет. Също така и подобряването на охлаждането, което пък е важно за продължително натоварване. Всичко това става автоматично за всички стандартни модели, за разлика от чипирането, при което автомобилът ти вече не е сериен.
  • 63 Хихи

    2 2 Отговор

    До коментар #60 от "Драг":

    А ти как мислиш, че стават пренасттойките на моторите и болидите от Ф1? Почти половината работа е с тези 5 реда, дето ги пишеш! За всяка писта е с различни 5 реда! Също е и с рали колите и всички състезателни коли! Всички се управляват и настройват с тези 5 реда, дето ги пишеш!
  • 64 Ти да видиш?

    2 2 Отговор

    До коментар #60 от "Драг":

    Започнах да пиша предишното мнение но ме прекъснаха и сте си писали през това време.

    Очевидно не си спомняш, когато от customer report установиха, че при определени ситуации спирачките на Тесла модел 3 не работят добре и автомобилът спира за много голямо разстояние и и понижиха рейтинга за препоръка към клиентите.

    Бяха смаяни, когато след около седмица Илон Мъск им благодари и каза че е оправил проблемът за конкретната ситуация и при следващ опит същият този автомобил спираше за 10 метра по-кратко разстояние, без никой да е пипал нищо по него. И върнаха доверието си към модела.

    И не стига, че подобряват спирането чрез updates, но също така ти позволяват да го регулираш, като увеличаваш или намаляваш регенеративното спиране, управляваш разпределението на мощността между предно и задно предаване в зависимост от ситуацията, можеш да охладиш предварително батерията, която тежи половин тон заедно с охладителната система и по този начин да я предпазиш от прегряване, защото за загряване на половин тон си трябва доста мощност и енергия и какво ли още не "само с няколко реда"

    Коментиран от #65

  • 65 Драг

    2 3 Отговор

    До коментар #64 от "Ти да видиш?":

    Да да и един мармот.....
    То и чипирането на ДВГ може да увеличи мощноста и да подобри ускорението ама за сметка на надежноста и разхода.
    Пак ти казвам защо изобщо се пуска нова кола просто да си я ъпдеитва до живот. Това означава че инженерите му са тъ...ци и са спали като са писали софтуера с толкова грешки или какво?
    За Ф1 примера ти е тъп щото там първо имат движещи крила и второ за всяка писта се слагат нови настроики а Теслата не се прави за Ринга примерно а за пътя няма как да сменяш настроиките за определена писта това да не ти е състезателна кола режим Ринг :))).
    И накрая резултата е явен когато резултата говори всички трябва да мълчат 9 мин на ринга срещу 8.54 за Корса с предно. Да спира да спира колко добре да спира едно 2тонно чудовище тези гуми нямат ли предел осбенно пък стоковите???

    Коментиран от #68, #69

  • 66 Драг

    2 3 Отговор
    Да се уточня не била 2 тона а 2162 кг!!!!!
    Е как се спира с това чудовище??? Това нещо коя гума ще го издържи на пистата това е ужасно просто. Една спортна кола е 1200-1600 кг.
    И понеже даваш примера с Ф1 може да видиш каква огромна разлика дават гумите и то при коли 3 пъти по леки.

    Коментиран от #67

  • 67 Хихи

    2 2 Отговор

    До коментар #66 от "Драг":

    Първо, примера за Ф1 е мой, а не на колегата! Второ, не мога да разбера, от къде ги вадиш тези времена от 9 минути, като е вече пълно с видеа, в които аматьори с пълна кола, на пълна писта са на 8.30 минути, а ти ми пишеш за рекорд! Тесла, никога не са ходили на Ринга за рекорд! Трето, интересно, като постоянно пишеш, за тези гуми? Тези гуми на Плейд ускоряват същата кола, тези 2150 килограма до 100 за 2 секунди? И ти казваш, че същата тази кола, не може да направи обратното упражнение, да спре, защото гумите няма да издържат? А как издържат, да ускорят, за 2 секунди? Можеш ли да отговориш?

    Коментиран от #70

  • 68 Ей тук точно е разковничето

    1 2 Отговор

    До коментар #65 от "Драг":

    Колкото по-мощен е един електромобил, толкова е по-икономичен, защото може да върне повече мощност и съответно енергия в батерията при спиране. Неслучайно Тесла са най-мощните но и най-икономичните електромобили. И правилно си схванал стратегията на Tesla - оборудват автомобила с мощен хардуер, който с елементарни софтуерни подобрения да може да бъде много по-добър след пет години от електромобила на конкуренцията, който ще изкарат тогава. Неслучайно Тесла модел S от 2012 година, все още не може да бъде задминат по характеристики от 90% от предлаганите в момента чисто нови електромобили. Последните модели на Тесла предлагат почти същите характеристики, но не защото са същите като модела през 2012 година, а защото моделът от 2012 година е със софтуера от 2021.

    И си объркал фирмите, Тесла не оправя бъгове, а прави подобрения на софтуера, от Volkswagen цяла година не успяха да си оправят бъговете на id3 та се наложи да задържат произведените още октомври месец 2019 година бройки до ноември 2020, за да могат да ги продадат на клиентите с що-годе закърпен но недовършен софтуер, който довършиха в началото на 2021 година, но пак има бъгове.
  • 69 Хихи

    2 2 Отговор

    До коментар #65 от "Драг":

    А ти като си купиш, най-добрия телефон в момента, той не се ли ъпдейтва? Или програмистите са спали, като са го правили?
  • 70 Драг

    2 1 Отговор

    До коментар #67 от "Хихи":

    Рекорда може да си го видиш регистриран и не е правен от Тесла (понеже целта им беше М3 но не успяха) а с кола на Тесла, всеки може да направи рекорд стига да спазва определени правила.
    По принцип една кола по бързо спира отколкото ускорява то това си е закон много ясно не важи ако ускоряваш 0-10-0 но при състезателни скорости е това. И колкото по бързо спираш и тежи колата повече толкова по голямо триене и гумата се износва, пак ти казвам виж Ф1 да там скоростите са други но тежат по малко и ефекта е същият понеже използват споилери да се притискат към земята.
    И накрая аз като си ъпдеитна телефона той не става по-бърз( даже е по-бавен) по скоро става по сигурен заради нови вируси и някоя друга простотия добавена дето не я искам.

    Коментиран от #71, #74

  • 71 Хихи

    0 2 Отговор

    До коментар #70 от "Драг":

    Ами, ако по-бързо спира от колкото ускорява, значи Тесла ще спре от 100 до 0 за под 2 секунди! Това ти написах, че след като гумите дават сцепление за ускорение, значи имат достатъчно сцепление и за спиране! А спирачките не спират сами, а спират с моторите! Ясно ли е? А телефона, като се ъпдейтва ти дава и нови функции, а не само да изчиства грешки! Може да ти го направи и по-бърз!

    Коментиран от #72

  • 72 Драг

    2 0 Отговор

    До коментар #71 от "Хихи":

    Е то близко до акъла да се досетиш че колкото скороста расте толкова ножицата се отваря. Примерно за 100 мили в час за Тесла S100P D я дават: 0-100 за 6 сек и 100-0 за 4.2 сек. Като увеличиш скороста ножичата става още по широка.
    И сега най-важното ти като си на писта и правиш бързи обиколки колко 0-100 имаш :))). Сигурно спираш да си пиеш кафето и после продължаваш нали :)). А на гумите знам че не е за вярване ама им е през оная работа кой ги спира дали мотори дали спирачни дискове или парашути :).

    Коментиран от #73, #75, #77

  • 73 Е така де!

    2 2 Отговор

    До коментар #72 от "Драг":

    Не се ли усещаш защо електромобилите ускоряват от място много по-бързо отколкото автомобилите с ДВГ? Това е заради софтуера, който ограничава въртящия момент, за да не пробуксуват въпреки че е чудовищен, още от нула оборота.

    Електромобилите всеки път правят идеален старт, защото се подава точно определен въртящ момент точно преди да пробуксуват гумите и това се управлява само по електронен път, защото двигателя е постоянно зацепен към гумите и управлението може да се следи за стотни от секундата и да се коригира при нужда.

    При автомобилите с ДВГ, колкото и да е перфектен софтуера, има механични части като съединителя и превключване на скоростите, които веднъж натрупват забавяния, а след това и не могат да бъдат регулирани толкова прецизно, а освен това с износването се променят и параметрите. Затова дори с launch control, има буксуване и по-голямо износване на гумите, съчетано с по-лош старт. При спиране е същото - обратната тяга на двигателя не позволява пробуксуване и е по-прецизна от ABS.

    Коментиран от #76

  • 74 Хардуер плюс софтуер

    2 2 Отговор

    До коментар #70 от "Драг":

    Да не говорим за самообучение и/или запаметяване на различни настройки за всеки етап от пистата, които се превключват автоматично при достигане на даден завой или права. На практика при мощен хардуер, могат да се правят неограничен брой подобрения само с помощта на софтуер.

    При даване на автомобила на начинаещ шофьор, дори може да стане по-бавен от Трабант и като ускорение и като максимална скорост. Може да се превключи на икономичен режим, а може и на високопроизводителен. Възможностите са неограничени. Всеки може да си настрои автомобила както си пожелае.

    При автомобилите с ДВГ, предварително трябва да си избереш дали да е бърз или да е икономичен, защото не може да е и двете заедно.

    Не подценявай нито възможностите на хардуера нито на софтуера!

    Коментиран от #79

  • 75 Хихи

    1 3 Отговор

    До коментар #72 от "Драг":

    Точно в тези скорости на Ринга, Плейд е доста по-добър от много ДВГ! Скоростта на Ринга варира почти навсякъде от 80 до 200! И ускоренията са след всеки завой, там Тесла дърпа пред другите! Влез и виж обиколка на Лагуна Сека с Плейд!

    Коментиран от #80

  • 76 Хихи

    2 3 Отговор

    До коментар #73 от "Е така де!":

    Това щях да му пиша и аз. Да тръгне с една ДВГ кола с 2 хиляди коня, да видим дали ще тръгне както Римак?

    Коментиран от #78

  • 77 Въпросче

    2 3 Отговор

    До коментар #72 от "Драг":

    Ако гумите се въртят свободно, а спирането става с парашут, за какво износване говориш въобще?

    Същото ще е и с тесла роудстър със spacex package. Там за ускорението и спирането ще помагат реактивни дюзи със сгъстен въздух, за да елиминират сцеплението на гумите с асфалта при потегляне и рязко спиране, а също така за поемане на страничното ускорение заради високата тежест. Това ще позволи ускорение за 1,1 секунда до 100 и вероятно още по-бързо спиране, което е физически невъзможно, ако се разчита само на сцеплението на гумите с асфалта. Представи си само няколко такива ускорения/спирания на Нюрбургринг колко време ще спестят от достигнатите към момента 7:20 минути от Тесла модел S?

    Коментиран от #82

  • 78 Драг

    2 0 Отговор

    До коментар #76 от "Хихи":

    Да бе много ясно че Launch control е измислен от Мъск и космоса от него е измислен. Пък във Ф1 редовно въртят гуми дрифтъри какво да ги правиш. Та викаш ти като си на ринга редовно си джъткаш от 0 до 100 ей така за кеф:)))).

    Коментиран от #81

  • 79 Драг

    2 0 Отговор

    До коментар #74 от "Хардуер плюс софтуер":

    Ставаш меко казано неадекватен вече. Сега за стокова кола ли говорим или за кола за състезания?
    Щото Ф1 и пистовите коли хич не ги настроиват според пистата оставят ги ей така както е за Монако така и за Имола нали.
    Както може да управляваш Ел двигател така и ДВГ просто алгоритъма е друг, даже може и дистанционно обаче във Ф1 го забраниха поради някаква причина те си знаят.
    Казах ти съберете по 1 долар пуснете някоя тесла на ринга докажете се. Ако ще я чипосвате специално за ринга има си други състезания няма лощо. Ама без факти слънцето можело да избухне, то може ама кога?
  • 80 Драг

    2 0 Отговор

    До коментар #75 от "Хихи":

    Бла бла бла бла бла а къде е резултата? Един човек бяга по бързо от гепард ама........ гепарда бил със счупен крак :))).
  • 81 Хихи

    0 2 Отговор

    До коментар #78 от "Драг":

    Написах, че в скоростите на Ринга Тесла е по-бърза от доста конкуренти! Виж времето на ускорение, за 9.23 секунди е 400 метра с максимална скорост от 250 на финала! Виж колко коли са в тази категория! На Ринга, скоростите са от 80 до 200-250! Разбра ли, какво ти пиша? Че диапазона от тази скорост Тесла е доста бърза! Не само от 0 до 100!

    Коментиран от #84

  • 82 Драг

    2 1 Отговор

    До коментар #77 от "Въпросче":

    Ти счупи ТЪПОМЕРА, по голямо безумие не бях чувал :))))
    Публикувано във факти.бг: за да елиминират сцеплението на гумите с асфалта при потегляне и рязко спиране :))))
    Реактивни дюзи в стокова кола това да не ти е самолет да лети, аиде няма нужда докъде стига простотията на този човек за едно 0-100 ще слага и реактивни дюзи, или и в завоя така до първото дърво.

    Коментиран от #83

  • 83 Хихи

    1 3 Отговор

    До коментар #82 от "Драг":

    Ето ти едно видео, ново! На писта!

  • 84 Драг

    2 1 Отговор

    До коментар #81 от "Хихи":

    Тя и да е бърза като ти един завой трябва да го вземеш със 120 а Корсата със 200 язък ти за софтуера и хардуера и космическите технологии.
    Имаш 1 долар само изпрати IBAN на банковата сметка: Да помогнем на Мъск за рекорда.

    Коментиран от #86, #87

  • 85 Този

    0 0 Отговор
    Уж никой не харесва Тесла, а тя е с най коментирани статии. Тройно повече от всяка за порше или АМГ

    Коментиран от #88

  • 86 Лагуна сека

    1 2 Отговор

    До коментар #84 от "Драг":

    Ето ти официално време на Лагуна сека. 1:30 минути. Дали пък няма завои? Дали корсата ги минава по-бързо? За колко време върти обиколка на тази писта корсата? Сигурно за под минута по твоите изчисления?

    Коментиран от #89

  • 87 Дааа

    0 2 Отговор

    До коментар #84 от "Драг":

    Сега като видях видеото в коментар 83 и чак ми стана смешно сравнението ти с opel corsa, която по твоите думи излиза че е по-бърза от McLaren p1, като гледам как теслата го отвя, все едно е спрял! Ще взема да си купя една opel corsa да видим дали може да ми се опре някоя Тесла, щом казваш че са толкова бързи!

    Коментиран от #91

  • 88 Никой не ще бърз автомобил

    0 3 Отговор

    До коментар #85 от "Този":

    Доскоро опорната точка беше, електромобилите са бързи само на права кратка отсечка, но не стават за писта. Сега и думичката писта ще излезе от речника на Антиелектиците, защото и там електромобилите стават по-бързи и ще се окаже, че никой не иска бърз автомобил, нито пък икономичен. Чак се чудя какво ще измислят, когато електромобилите станат и по-евтини, а зарядните станат повече от бензиностанциите.
  • 89 Драг

    4 0 Отговор

    До коментар #86 от "Лагуна сека":

    Ти май не знаеш какво означава думата официално нали??? Все едно да си спортист и да не знаеш какво е допинг контрол. Та отварям листата на Лагуна сека някаква измислена 3 км повтарям 3 км писта и виждам Тесла перформанс 3 е 1.40 мин. Пред нея е дори алфа джулия. За твоя радост Опел не се е пробвал на тази писта щото иначе знае ли човек голям срам🙂🙂🙂.

    Коментиран от #90

  • 90 Хихи

    0 4 Отговор

    До коментар #89 от "Драг":

    Ами като завъртиш 10 обиколки, става 30 километра! Какво значение има, колко е дълга? Сега пистата била къса! БМВ М3 е отзад, нали? Значи Тесла бие БМВ!

    Коментиран от #92

  • 91 Драг

    4 0 Отговор

    До коментар #87 от "Дааа":

    Щом казваш ти, така е само за протокола да уточня Mclaren P1 има 6.43 сек а Опел корса ОПЦ има 8.35. Та викак кое е по малкото време, кой не е ходил на училище? И не се нспрягай толкова с Опела давам ти го за пример щото е с предно, знаеш ли какво значи това за писта не е много добре а бие Теслата.🙂.

    Коментиран от #93

  • 92 Драг

    4 0 Отговор

    До коментар #90 от "Хихи":

    Е тука вече ме хвана Тесла 3 перформанс бие с 2 сек БМВ М3 обаче сега забележи Е92. Хайде за домашно да провериш кое БМВ е Е92. После ако не те е срам ела се похвали какво си научил🙂🙂🙂.

    Коментиран от #94, #95

  • 93 Дай да уточним

    0 3 Отговор

    До коментар #91 от "Драг":

    За физични закони, каране по писта и взимане на завои ли говорим или за юридически подробности като официално, неофициално и други бюрократични глупости? Какво официално време искаш от автомобил, който само до преди три дни беше прототип и не беше в продажба? Не знам дали знаеш, но официално не може да вдига и 320 км в час, защото гумите и джантите способни на това, ще са в продажба след няколко месеца. Ето ти още една юридическа подробност, която не прави автомобила по-бавен. Не се ли усещаш, че започваш да търсиш оправдания?

    Аз не отричам, че Макаръна вероятно отново ще е по-бърз на nurburgring поне докато излезе Tesla roadster, но и ти няма как да отричаш, че на правата отсечка, теслата го задмина като спрял! Остави сега дали го е задминал официално или неофициално!

    Коментиран от #96

  • 94 Хихи

    2 4 Отговор

    До коментар #92 от "Драг":

    Ами така е, щото следващите са слаби! Защо не са ги пуснали? Щом не са там, значи не стават! Толкова, точка! БМВ М3 губи от Тесла! Ако можеше, щеше да го направи!

    Коментиран от #97

  • 95 Неофициално

    0 4 Отговор

    До коментар #92 от "Драг":

    Ето ти и едно неофициално видео от миналия месец от папараци. Напълно съм съгласен, че точно на това видео не може да се вярва, но знае ли човек?

  • 96 Драг

    3 0 Отговор

    До коментар #93 от "Дай да уточним":

    Ти майтап ли си правиш Тесла 3 петформанс излязал от 3 дена???? Иначе кой кого задминал на някакво измислено видео, вчера видях един 30 годишен Опел да задминава една Тесла С обаче човека в Теслата не знаеше че се гонят. Хайде по сериозно малко.

    Коментиран от #98

  • 97 Драг

    4 0 Отговор

    До коментар #94 от "Хихи":

    Добре щом казваш а в моят двор направих с тротинетката 20 сек а Тесла я няма щото не може значи моята тротинетка е по бърза. Айде по сериозно по някаква причина ринга се е превърнал в еталон за СЕРИИНИ коли, целият елит е там. И между другото точно Мъск казваше че 3 перформанс ще бие М3 и роадстера спайдера не къде да е а на Ринга, значи дори и той уважава тази писта!!!
  • 98 Ти да видиш?

    0 4 Отговор

    До коментар #96 от "Драг":

    И на коя писта видя opel е да изпреварва теслата? Според тебе тези които обикалят по пистата, знаят ли какво правят, къде се намират и защо са там? Очевидно е че щом обикаляте по тази писта, значи са отишли да карат бързо.

    Коментиран от #99

  • 99 Грета Тунберг

    2 0 Отговор

    До коментар #98 от "Ти да видиш?":

    Обичам те скъпи!
  • 100 Гост

    3 2 Отговор
    Хаха какви колеги имаш ти трол, честно ли оправданието е, че нямало човек, който да запази пистата. Компанията струваща стотици милиарди, със свободен кеш десетки милиони и няма кой да организира да направят една обиколка хахаха ти ставаш все по жалък и абсурден. А относно клипчетата дето все пускаш струват точно толкова колкото да си пуснеш трейлъра на Бързи и яростни и да гледаш там какво могат колите.

    Коментиран от #101

  • 101 Хихи

    1 1 Отговор

    До коментар #100 от "Гост":

    Относно мненията ви, те са просто кухи! Тесла пусна най-бързата електрическа сериина кола произвеждана някога! А сравняването тук с някакъв Опел, може само да покаже лекия умствен капацитет на коментитащия! Нямам повече коментари!

    Коментиран от #102

  • 102 Драг

    1 1 Отговор

    До коментар #101 от "Хихи":

    Най-бързата 0-60 mph е и??? Като не може да вземе завоя каква полза. Иначе в САЩ гаражни майстори правят по бързи коли макар и не СЕРИИНИ.

    Коментиран от #103

  • 103 Официално или неофициално

    2 1 Отговор

    До коментар #102 от "Драг":

    Не може да вземе завой. Поне неофициално не ти ли се струва, че ги взима добре, ако предположим, че видеата не са фалшиви, макар и неофициални?
  • 104 TSLA

    0 0 Отговор
    И Plaid може да падне на драг..