Last news in Fakti

30 Юни, 2021 15:00 6 643 11

Броня за 26-годишна кола струва колкото нов автомобил, а четирите ѝ джанти - колкото кола на старо

  • броня-
  • резервна част-
  • mclaren-
  • f1 gtr
Броня за 26-годишна кола струва колкото нов автомобил, а четирите ѝ джанти - колкото кола на старо - 1

Става дума за задната броня на суперавтомобила McLaren F1 GTR, която се монтира на автомобилите от 1995 година, Именно една такава броня се продава от британската компания Infinitous, която е специализирана в търсенето и продажбата на резервни части за редки състезателни суперавтомобили.

По-любопитна е цената на тази резервна част. Задната броня на емблематичния модел се оценява на 20 хиляди лири, което се равнява на 45 688 лева. За тази сума можете да си купите нова кола от среден клас.

Бронята е боядисана в жълто, точно както оригиналните цветове на отбора Harrods, който се състезава с въпросния McLaren. Според продавача частта е в доста добро състояние, но със забележката, че става дума за състезателна част. Следи от употреба са видими, но те са ограничени до драскотини.

Интересен факт е и, че същият продавач предлага и джанти за състезателния NcLaren. Състоянието им не е толкова добро, колкото на бронята - снимките показват, че джантите са надраскани и дори липсват парчета от тях. Цената на пълен комплект от четири 19-цолови джанти е много по-ниска, те могат да бъдат закупени само за 3 000 евро. За същата сума можете да закупите употребяван автомобил в движение.

В същото време частите са в различни страни: бронята се продава във Великобритания, а комплектът колела се продава в Германия. В обявата не се обяснява защо суперавтомобилът е разглобен на части и как частите са се озовали в различни страни.


Поставете оценка:
Оценка 2.2 от 9 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Иво

    6 4 Отговор
    Аз имам предна лява врата за Мерцедес W140 която е напълно оборудвана и е от фейслифтовия модел след 95-та(с двойната лайсна).От години се опитвам да я продам чрез всички сайтове за автомобили и безплатни обяви но въпреки,че не посочвам цена досега никой не е проявил интерес.
  • 2 Sofia

    2 5 Отговор
    Нормално нали двигателя е на BMW
  • 3 Анонимен

    11 1 Отговор
    Гордън Мъри. като повечето инженери и дизайнери на спортни автомобили. мечтае да направи най-добрия суперавтомобил, който да е по-лек от конкурентите си, но и по-мощен. Той излага идеята си на Рон Денис и двамата се заемат с изпълнението ѝ. По същото време Макларън жъне успехи във Формула 1 със своите коли, които са снабдени с двигатели от Honda. Той предлага на Honda да му направят двигател с 550 к.с., тежащ 250 kg, но те отказват.

    Мислело се е да бъде използван двигател на Isuzu, които по това време са имали намерение да влязат във Формула 1, но дизайнерите на Mclaren F1 са искали двигателят да бъде на някоя доказала се марка в производството на двигатели.

    BMW проявяват интерес към проекта и предлагат да направят двигателя. Въпреки кратките срокове, които са поставени за изпълнението му, използвайки само доказани практики и идеи от компанията се вместват в поставените срокове и изработват двигател който тежи 266 kg и с 627к.с., с което двигателят става по-мощен от първоначалната идея.
  • 4 бръснаря

    5 0 Отговор
    миии,май не е много скъпа,ако имаш такъв макларън и нямаш задна броня!!!
  • 5 Анонимен

    8 1 Отговор
    Едно от основните изисквания на Гордън Мъри е двигателят да бъде атмосферен. Той сам по себе си е много надежден и позволява на шофьора максимален контрол върху него. Останалите модели двигатели, тези с турбо компресор и механичните увеличават мощността на двигателя, но и го правят по-сложен, освен това при тях връзката шофьор – двигател е по-слаба.

    В крайна сметка BMW M Motorsport, заедно с главния си дизайнер и експерт Paul Rosche правят дизайна и изработват 6.1-литров, V-образен, 12-цилиндров двигател. Ъгълът на двигателя е 60-градусов и така се ражда BMW S70/2, който е с максимална мощност от 627 к.с. (468 kW).

    Карбоновите елементи и монокок на автомобила изискват много добра изолация на топлината от двигателя. Решението, което Мъри измисля, е златно фолио. Около 25 g злато са използвани във всеки McLaren F1.

    Отношението мощност/тегло при F1 е 550 к.с./тон. Сравнен с преките му конкуренти е 434 к.с./тон при Ferrari Enzo и 530.2 к.с./тон, при Bugatti Veyron.

    Средният разход на гориво е 16 l / 100 km, което е много добре за един спортен автомобил.
  • 6 Le Mans

    1 0 Отговор
    Победител в Льо Ман през 1995-а. Не само в класа си, а изцяло във всички класове. Последен такъв случай кола от по-малък клас да победи.

    Коментиран от #10

  • 7 ретро

    1 0 Отговор
    Това, щот не знаят, колко струва оригинална предна броня за ауди s2, coupe, cabriolet ;)))
  • 8 6A13TT

    2 2 Отговор
    Дали ще ми пасне на Голфа?
  • 9 Смех

    1 6 Отговор
    А сега един семеен седан го къса на 1/4 миля
  • 10 Смех

    1 3 Отговор

    До коментар #6 от "Le Mans":

    Щото не е имало конкуренция
  • 11 РЗС

    3 1 Отговор
    Пичове, ако ви се виждат много 20 хиляди паунда за оригинална броня на макларън ф1 ще ви кажа, че си е направо без пари базирано на средната цена на цялата кола около 15-20 милиона долара