13 93620

"Гарван гробар" от Казахстан

  • черный ворон-
  • казахстан-
  • караганда-
  • самоделка

Град Караганда се намира в централната част на Казахстан, на 1 000 км северно от Алмати и има около половин милион жители, свикнали с температури над 40 градуса през лятото и минус 40 зимата.

Както и в останалата част на бившата съветска рапублика, пътната мрежа не е особено добре развита. Казахите ценят особено високо всъдеходите, а в страната преобладават японските джипове. Казахстан е и родина на някои от най-зрелищните самоделни возила с повишена проходимост.

Създават ги самоуки майстори, за които шофирането по пресечен терен няма тайни. Един от тези виртуози на механиката е и Владимир "Професора" от Караганда. Той създава собствени автомобили от средата на 90-те. Зад гърба си има амфибия с балонни гуми за заблатени местности, всъдеход със самоделна рама, алуминиева каросерия, 5.7-литров V8 от Chevrolet и окачване от БТР и дори камион чудовище.

Последният проект на Професора носи описателното име Черный ворон (Гарван гробар). Създаден е за лов на вълци и дивеч след падането на снега наесен, което предполага висока скорост независимо от настилката и релефа.

Подобни изисквания покрива архитектурата тип бъги. При нея за постигане на нужното сцепление в повечето ситуации е достатъчно и само задно предаване, а дългото междуосие и широката колея осигуряват стабилност.

Гарвана гробар от Караганда разполага с мощен американски V8 от Oldsmobile, монтиран в базата между двата моста. Задвижва задния мост през автоматична трансмисия и редуктор от ЗиЛ 157. В съчетание с леката каросерия от дуралуминий осигурява прекрасни динамични характеристики на всъдехода. За високоскоростното преодоляване на неравности и ями се грижи независимо торсионно окачване от БТР.

Професора преработва всеки възел и агрегат от конструкцията. Двигателят и скоростната кутия са ремонтирани основно до последната шайбичка. Разположени са в идеалния геометричен център на рамата и се намират между седалките на шофьора и пътника.

Двуместната каросерия е изработена на ръка от нулата. Правоъгълните фарове са взети от различни американски модели, а мигачите и стоповете са светодиодни. С електрическо задвижване са не само страничните стъкла, а и капакът, който покрива двигателя и багажното отделение.

Колелата на Гарвана гробар са взети от селскостопанска техника. Шарката на протектора им обаче е нарязана ръчно така, че да имитира гумите на кросов мотоциклет. Липсата на двойно задвижване се компенсира от специален механизъм в пода на возилото. Той представлява бутало, задвижвано с лебедка. Ако автомобилът закъса, от "корема" му се подава своеобразна лопата, която повдига цялата каросерия.

Гарвана гробар с лекота поддържа над 100 км/ч на пресечен терен, а резервът от мощност позволява и много повече. Благодарение на независимото окачване купето остава в хоризонтално положение почти постоянно и возията е много комфортна.

Професора от Караганда продава самоделното си супербъги на цената на Lexus 470 от 2005-2006 г., който се води едва ли не парична единица в Казахстан. За разлика от много свои колеги-земляци, Владимир не страда от излишна привързаност към творенията си и вече работи над нов проект.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 G777

    35 8 Отговор
    KOLEGATA E GLEDAL BATMAN QVNO
  • 2 sasd

    40 4 Отговор
    Евала!
  • 3 Стойнов

    48 2 Отговор
    Изглежда ми малко като свръхсекретна бронирана кола определена за "специални мисии". Но иначе евала за въображението и труда на човека. Определено ми харесва ;)))
  • 4 тадд

    26 6 Отговор
    Черный ворон - ще рече черна гарга или врана...откъде се взе гробарския привкус ? и каква се води паричната единица на Казахстан,не става много ясно....

    Коментиран от #9

  • 5 -

    4 32 Отговор
    БОКЛУК!
  • 6 JP

    4 26 Отговор
    Това са глупости
    По-добре да си оправят пътищата.

  • 7 ahaha

    13 9 Отговор
    Toyota-ta otliavo na poslednata snimka e superska!
  • 8 гжожг

    2 19 Отговор
    Да си бяха оправи гаража първо преди да сглобяват ламарини с колела
  • 9 QWERTY

    18 2 Отговор

    До коментар #4 от "тадд":

    Corvus corax - на руски "Ворон", на български "Гарван гробар"
  • 10 СССР

    24 3 Отговор
    Голямо браво! Съветска версия на Lamborghini Sesto Elemento но offroad.
  • 11 kik

    10 8 Отговор
    Много е грозен,но пък сигурно е по-проходим и от военен Хамър

    Коментиран от #12

  • 12 Чоко и Боко

    5 13 Отговор

    До коментар #11 от "kik":

    Аз ще заложа на Тойотата от лево.
  • 13 Nako

    12 1 Отговор
    jestok e; koito razbira
  • 14 Да

    3 13 Отговор
    И кое му е жестокото
    Самоделка

    Коментиран от #17

  • 15 бай Иван

    4 7 Отговор
    Да знаете, там някъде под ламарината има оръдие,дааа...щото на това нещо му липсва само ;оръдие ,тримата танкиста и кучето.
  • 16 bobo

    8 0 Отговор
    това e яко
  • 17 KREATOR

    10 2 Отговор

    До коментар #14 от "Да":

    Ако поне веднъж в живота си създадеш нещо няма да си на това мнение. Може да не е първа хубост, но е един КРАЕН РЕЗУЛТАТ от труд с подръчни материали. Ама нали тука в нашта родина сме все експерти критици, дето само си чешеме езиците... а резултати няма!

    Коментиран от #18

  • 18 Да

    1 8 Отговор

    До коментар #17 от "KREATOR":

    Ако познаваше хората, които коментираш, може би нямаше да говориш глупости
    Всеки може да прави каквото си ииска, но когато нещо е грозно, то си е грозно.
  • 19 vanko

    5 0 Отговор
    podrobno i dobre opisano xaresami s isklu4enie na tova 4e niama film4e za ka4estvata na mashinata.
  • 20 Практик

    0 0 Отговор
    Добре изглежда "колицата". Аз бих качил фаровете над капака (няма да загрози колата), защото след само след 1 км каране в кал и шубраци няма да имаш фарове :))).