43 094 30

Пазарът на автомобили се върна с 23 г. назад

  • пазар-
  • статистика-
  • продажби

Продажбите на леки коли на Стария континент за януари 2013 г. са спаднали с 8.5% до 918 280 автомобила, отбелязвайки исторически минимум, съобщава Европейската асоциация на автопроизводителите. За последен път толкова малко нови возила са купени през януари 1990 г. По-рано европейският пазар отбеляза друг антирекорд. За 2012-а бяха продадени 11 772 415 коли, което е най-лошият резултат за последните 17 години.

На големите европейски пазари през първия месец на 2013-а ръст бележат единствено продажбите във Великобритания. На Острова са реализирани 143 643 автомобила, с 11.5% повече от аналогичния период миналата година. Най-голям пазар на Стария континент остава Германия, където през януари са продадени 192 090 коли. Търсенето там обаче отбелязва спад с 8.6%.

В челната петица по продадени леки автомобили в Европа попадат Франция (124 798 коли, -15.1%), Италия (113 525 коли, -17.6%) и Белгия (50 684 коли, +13.3%). Най-интензивен ръст се наблюдава в Естония (+28.4%), а най-сериозен спад в търсенето е отчетен в Гърция, където са реализирани 34.5% по-малко автомобили. Още по-внушителна е разликата с резултатите отпреди 6 години. През 2012-а в южната ни съседка са продадени 58 482 коли срещу 279 794 през 2007-а.

Кризата явно вече засяга не само обикновените хора, а и богаташите, коментира Reuters. През миналата година в Гърция нов собственик си е намерило само едно Ferrari срещу 21 през 2007-а.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини

  • Европейският пазар на коли се събужда
    Европейският пазар на коли се събужда
    Продажбите на автомобили на Стария континент бележат ръст за първи път от септември 2011 г., съобщава Асоциацията на европейските автопроизводители ...
    20.05.2013
    2 559
    0

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 объркан

    8 1 Отговор
    БОЙКО БОРИСОВ Е ВИНОВЕН, ТОЙ ДОКАРА ТАЗИ КРИЗА, НЕ САМО ЗА БЪЛГАРИЯ, А И ЗА ЦЯЛА ЕВРОПА, ЧЕ ДАЖЕ И ЗА СВЕТА. СТАНИШЕВ И ДОГАН ЩЕ НИ ОПРАВЯТ. ДОГАН СЪВСЕМ БУКВАЛНО ЩЕ НИ ОПРАВИ, ОБЕЩАВАМ ВИ.

    Коментиран от #2, #3

  • 2 Милен Николов

    1 1 Отговор

    До коментар #1 от "объркан":

    Ще ни оправи и аз ви гарантирам с 30 сантовия х..!
  • 3 Goshicha

    32 1 Отговор

    До коментар #1 от "объркан":

    По глупаво същество от теб ня бях виждал до сега!! Комунист

    Коментиран от #15

  • 4 mitko

    3 1 Отговор
    6teva nare4a siraci neka da se maxni boiko ama da ne e sega a sled 3 ili 4 meseca vie zatova 6tesi ostanite mi6ki i s 2 leva v djoba za6oto ste prost xora i tova nqma da se promeni nikoga

    Коментиран от #5


  • 5 Goshicha

    1 1 Отговор

    До коментар #4 от "mitko":

    Научи се да пишеш първо
  • 6 ivo

    1 1 Отговор
    А НА МЕНЕ МИ СВЪРШИ ВИНОТО
  • 7 f16

    10 1 Отговор
    Човек като няма пари за хляб все му е тая за колите .
  • 8 замаян

    1 1 Отговор
    Дааа, по последна информация е виновен и за падналия в Русия метеорит, въобще не е реагирал и не се е разпоредил да го отклонят...........
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Аз

    1 2 Отговор
    По спокойно народе.Всичко ще се оправи.
  • 12 FZDRIFFF

    1 1 Отговор
    На мене ми свърши туршията ! Ракия имам още ама без туршийка не е работа ! Некой да има да услужи ? Щот довечера пак ше гледам по теУевизията цирка на Орлов мост. Снощи полвин кило домашнярка опуках докат гледам. Голем сеир беше :))) аз бех на полвин кило ама там имаше бая по-големи шампиони от мен :)))
  • 13 Станислав Роснев

    1 1 Отговор
    E какво искат? Така е, като се ненаядоха лакомниците. Сега ми пускат 30% отстъпка. А преди това какво?!? Това си е била чиста печалба. Който се е прецакал, прецакал. Вчера я купил за 60 000 бона, днес е 40 000 и пак е с печалба от сигурно 10 000.
    Себестойността на автомобил трябва да е 20 000 те ми го продават за 50 000 хил. Е как да стане бе? Как?
    Още да падат.
  • 14 АНТИ Е.С.

    2 1 Отговор
    КРАЙНО ВРЕМЕ Е ДА СЕ РАЗПАДНЕ ТАЗИ ИЗКУСТВЕНА ИМПЕРИЯ СЪС СТОЛИЦА БРЮКСЕЛ ! ОЧАКВАМ С НЕТЪРПЕНИЕ ДА ВИДЯ ТОТАЛНИЯ КРАХ НА Е.С. ТОВА ВЪОБЩЕ НЕ Е НАШЕТО МЯСТО .

  • 15 Крандудрес

    1 1 Отговор

    До коментар #3 от "Goshicha":

    Прочете ли коментара бре
  • 16 АНТИ Е.С.

    1 2 Отговор
    И ДА ПИШЕТЕ МИНУСИ И ДА НЕ ПИШЕТЕ НЕ ЗАВИСИ ОТ ВАС . ИКОНОМИКАТА СИ ИМА СОБСТВЕНА ЛОГИКА . САМО ГЛЕДАЙТЕ СРИВА - БАВЕН НО СИГУРЕН КАТО СВЛАЧИЩЕ .
  • 17 azz

    1 1 Отговор
    do FZDRIFFF,niama6 iadove,4ista domocharka po 7lv,kiloto
  • 18 Бай Пешо

    1 1 Отговор
    А аз си имам и вино и суджуци -много са добри тая година.
  • 19 wulkan

    1 1 Отговор
    Обаче цените дали се върнаха 23 години назад?
  • 20 Ванката

    1 1 Отговор
    Нормално след като тези компании се не наядоха... Вече всичко е с по-лошо качество и от китайското на пари като за европейци от преди кризата.Не остана компания която да не вади тотални боклуци направени единствено да издръжат 2-3 години максимум и след това буквално да се разпадат.С брутално скъпа цена на частите при продажба на старо за да е на принципа купи използвай и изхвърли.Производствената стойност на такива боклуци е под 10 000 лв за която и кола да се хванеш а после ти искат по 60-70к еми няма вече кой да им се върже.
  • 21 Буда

    1 2 Отговор
    Виновни са Станишев и Костов
  • 22 Julio

    1 1 Отговор
    Не знам дали е кризата или чисто и просто цените станаха съвсем нереални. Най-простият седан със стандартни екстри стартира вече от 20-25 хил евро. А само до преди 5 години същото се движеше между 15 и 20 хил евро. Да не говорим за наглярската немска "света троица" където само алуди вади няква уж по-приемлива цена. Пета серия на БМВ - 40 хил евра само с ръчка и радио вътре. Ако я направиш читав автомобил - 50 хил.евра. Еми 'ората на запад не са идиоти и са богати щото не си дават парите за глупости...
  • 23 Мартин 123

    0 0 Отговор
    аз , и децата ми които не са родени още няма да имаме възможност да си закупим нов автомобил никога ,или поне докато живеем в бълхария .Така че статията не ме засяга грам

    Коментиран от #26

  • 24 Do 20

    0 0 Отговор
    Zaradi tova shte si karam staroto pasatche i me boli g.za. Nisak razhod na gorivo i evtinjos chasti.

  • 25 naTURal74

    0 0 Отговор
    как няма да се свива пазара: безобразно скъпи коли които не предлагат много за парите си!А оторизираните дилъри в Бг начело с Автомотор не знаят що са живи!Робия е всичко тука и отвсякъде ни се подиграват.ЛОшото е че в случая точно дилърите в Бг са неграмотници и измамници на дребно и пак им се връзваме на номерата!И също като чез е-он и т.н. се подиграват с нас!
  • 26 Станислав Роснев

    0 0 Отговор

    До коментар #23 от "Мартин 123":

    На теб мисленето ти пречи още от сега, капиш? Няма как да стане, прав си! Сгъвай цирка.
  • 27 Гошо и Пешо

    0 0 Отговор
    Браво бай Пешо.
    И аз така си мисля,че е важно да има и вино и суджуци след скато се прибера от работа и паркирам ??? годишната си колица в гаражчето.
  • 28 asdasda

    0 0 Отговор
    Kakvi avtomobili ve to pravitelstvoto padna sega idva ogromna kriza.
    Bulgaria shte falira !!! Xorata niamat pari
  • 29 месаря

    0 0 Отговор
    СЕГА ЩЕ ГИ ИЗЛОВЯТ И В ЗАТВОРА КАТО ВРАГОВЕ НА НАРОДА.! Не е чак толкова голяма кризата. Когато се увеличават милионерите, не е криза а ЛОШО УПРАВЛЕНИЕ. Жалко е ако се стигне до ,,НОЩА на ДЪЛГИТЕ НОЖОВЕ,, при който план ХИТЛЕР унищожава всички които са врагове на НАРОДА...
  • 30 MB W126 300SEL

    0 0 Отговор
    Не ги разбирам аз тия работи. Моите автомобили нямат имена, а само сериен номер W. Това е положението.