20 Февруари, 2013 12:11 43 346 30

Пазарът на автомобили се върна с 23 г. назад

  • пазар-
  • статистика-
  • продажби

Продажбите на леки коли на Стария континент за януари 2013 г. са спаднали с 8.5% до 918 280 автомобила, отбелязвайки исторически минимум, съобщава Европейската асоциация на автопроизводителите. За последен път толкова малко нови возила са купени през януари 1990 г. По-рано европейският пазар отбеляза друг антирекорд. За 2012-а бяха продадени 11 772 415 коли, което е най-лошият резултат за последните 17 години.

На големите европейски пазари през първия месец на 2013-а ръст бележат единствено продажбите във Великобритания. На Острова са реализирани 143 643 автомобила, с 11.5% повече от аналогичния период миналата година. Най-голям пазар на Стария континент остава Германия, където през януари са продадени 192 090 коли. Търсенето там обаче отбелязва спад с 8.6%.

В челната петица по продадени леки автомобили в Европа попадат Франция (124 798 коли, -15.1%), Италия (113 525 коли, -17.6%) и Белгия (50 684 коли, +13.3%). Най-интензивен ръст се наблюдава в Естония (+28.4%), а най-сериозен спад в търсенето е отчетен в Гърция, където са реализирани 34.5% по-малко автомобили. Още по-внушителна е разликата с резултатите отпреди 6 години. През 2012-а в южната ни съседка са продадени 58 482 коли срещу 279 794 през 2007-а.

Кризата явно вече засяга не само обикновените хора, а и богаташите, коментира Reuters. През миналата година в Гърция нов собственик си е намерило само едно Ferrari срещу 21 през 2007-а.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 объркан

    8 1 Отговор
    БОЙКО БОРИСОВ Е ВИНОВЕН, ТОЙ ДОКАРА ТАЗИ КРИЗА, НЕ САМО ЗА БЪЛГАРИЯ, А И ЗА ЦЯЛА ЕВРОПА, ЧЕ ДАЖЕ И ЗА СВЕТА. СТАНИШЕВ И ДОГАН ЩЕ НИ ОПРАВЯТ. ДОГАН СЪВСЕМ БУКВАЛНО ЩЕ НИ ОПРАВИ, ОБЕЩАВАМ ВИ.

    Коментиран от #2, #3

  • 2 Милен Николов

    1 1 Отговор

    До коментар #1 от "объркан":

    Ще ни оправи и аз ви гарантирам с 30 сантовия х..!
  • 3 Goshicha

    32 1 Отговор

    До коментар #1 от "объркан":

    По глупаво същество от теб ня бях виждал до сега!! Комунист

    Коментиран от #15

  • 4 mitko

    3 1 Отговор
    6teva nare4a siraci neka da se maxni boiko ama da ne e sega a sled 3 ili 4 meseca vie zatova 6tesi ostanite mi6ki i s 2 leva v djoba za6oto ste prost xora i tova nqma da se promeni nikoga

    Коментиран от #5

  • 5 Goshicha

    1 1 Отговор

    До коментар #4 от "mitko":

    Научи се да пишеш първо
  • 6 ivo

    1 1 Отговор
    А НА МЕНЕ МИ СВЪРШИ ВИНОТО
  • 7 f16

    10 1 Отговор
    Човек като няма пари за хляб все му е тая за колите .
  • 8 замаян

    1 1 Отговор
    Дааа, по последна информация е виновен и за падналия в Русия метеорит, въобще не е реагирал и не се е разпоредил да го отклонят...........
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Аз

    1 2 Отговор
    По спокойно народе.Всичко ще се оправи.
  • 12 FZDRIFFF

    1 1 Отговор
    На мене ми свърши туршията ! Ракия имам още ама без туршийка не е работа ! Некой да има да услужи ? Щот довечера пак ше гледам по теУевизията цирка на Орлов мост. Снощи полвин кило домашнярка опуках докат гледам. Голем сеир беше :))) аз бех на полвин кило ама там имаше бая по-големи шампиони от мен :)))
  • 13 Станислав Роснев

    1 1 Отговор
    E какво искат? Така е, като се ненаядоха лакомниците. Сега ми пускат 30% отстъпка. А преди това какво?!? Това си е била чиста печалба. Който се е прецакал, прецакал. Вчера я купил за 60 000 бона, днес е 40 000 и пак е с печалба от сигурно 10 000.
    Себестойността на автомобил трябва да е 20 000 те ми го продават за 50 000 хил. Е как да стане бе? Как?
    Още да падат.
  • 14 АНТИ Е.С.

    2 1 Отговор
    КРАЙНО ВРЕМЕ Е ДА СЕ РАЗПАДНЕ ТАЗИ ИЗКУСТВЕНА ИМПЕРИЯ СЪС СТОЛИЦА БРЮКСЕЛ ! ОЧАКВАМ С НЕТЪРПЕНИЕ ДА ВИДЯ ТОТАЛНИЯ КРАХ НА Е.С. ТОВА ВЪОБЩЕ НЕ Е НАШЕТО МЯСТО .
  • 15 Крандудрес

    1 1 Отговор

    До коментар #3 от "Goshicha":

    Прочете ли коментара бре
  • 16 АНТИ Е.С.

    1 2 Отговор
    И ДА ПИШЕТЕ МИНУСИ И ДА НЕ ПИШЕТЕ НЕ ЗАВИСИ ОТ ВАС . ИКОНОМИКАТА СИ ИМА СОБСТВЕНА ЛОГИКА . САМО ГЛЕДАЙТЕ СРИВА - БАВЕН НО СИГУРЕН КАТО СВЛАЧИЩЕ .
  • 17 azz

    1 1 Отговор
    do FZDRIFFF,niama6 iadove,4ista domocharka po 7lv,kiloto
  • 18 Бай Пешо

    1 1 Отговор
    А аз си имам и вино и суджуци -много са добри тая година.
  • 19 wulkan

    1 1 Отговор
    Обаче цените дали се върнаха 23 години назад?
  • 20 Ванката

    1 1 Отговор
    Нормално след като тези компании се не наядоха... Вече всичко е с по-лошо качество и от китайското на пари като за европейци от преди кризата.Не остана компания която да не вади тотални боклуци направени единствено да издръжат 2-3 години максимум и след това буквално да се разпадат.С брутално скъпа цена на частите при продажба на старо за да е на принципа купи използвай и изхвърли.Производствената стойност на такива боклуци е под 10 000 лв за която и кола да се хванеш а после ти искат по 60-70к еми няма вече кой да им се върже.
  • 21 Буда

    1 2 Отговор
    Виновни са Станишев и Костов
  • 22 Julio

    1 1 Отговор
    Не знам дали е кризата или чисто и просто цените станаха съвсем нереални. Най-простият седан със стандартни екстри стартира вече от 20-25 хил евро. А само до преди 5 години същото се движеше между 15 и 20 хил евро. Да не говорим за наглярската немска "света троица" където само алуди вади няква уж по-приемлива цена. Пета серия на БМВ - 40 хил евра само с ръчка и радио вътре. Ако я направиш читав автомобил - 50 хил.евра. Еми 'ората на запад не са идиоти и са богати щото не си дават парите за глупости...
  • 23 Мартин 123

    0 0 Отговор
    аз , и децата ми които не са родени още няма да имаме възможност да си закупим нов автомобил никога ,или поне докато живеем в бълхария .Така че статията не ме засяга грам

    Коментиран от #26

  • 24 Do 20

    0 0 Отговор
    Zaradi tova shte si karam staroto pasatche i me boli g.za. Nisak razhod na gorivo i evtinjos chasti.
  • 25 naTURal74

    0 0 Отговор
    как няма да се свива пазара: безобразно скъпи коли които не предлагат много за парите си!А оторизираните дилъри в Бг начело с Автомотор не знаят що са живи!Робия е всичко тука и отвсякъде ни се подиграват.ЛОшото е че в случая точно дилърите в Бг са неграмотници и измамници на дребно и пак им се връзваме на номерата!И също като чез е-он и т.н. се подиграват с нас!
  • 26 Станислав Роснев

    0 0 Отговор

    До коментар #23 от "Мартин 123":

    На теб мисленето ти пречи още от сега, капиш? Няма как да стане, прав си! Сгъвай цирка.
  • 27 Гошо и Пешо

    0 0 Отговор
    Браво бай Пешо.
    И аз така си мисля,че е важно да има и вино и суджуци след скато се прибера от работа и паркирам ??? годишната си колица в гаражчето.
  • 28 asdasda

    0 0 Отговор
    Kakvi avtomobili ve to pravitelstvoto padna sega idva ogromna kriza.
    Bulgaria shte falira !!! Xorata niamat pari
  • 29 месаря

    0 0 Отговор
    СЕГА ЩЕ ГИ ИЗЛОВЯТ И В ЗАТВОРА КАТО ВРАГОВЕ НА НАРОДА.! Не е чак толкова голяма кризата. Когато се увеличават милионерите, не е криза а ЛОШО УПРАВЛЕНИЕ. Жалко е ако се стигне до ,,НОЩА на ДЪЛГИТЕ НОЖОВЕ,, при който план ХИТЛЕР унищожава всички които са врагове на НАРОДА...
  • 30 MB W126 300SEL

    0 0 Отговор
    Не ги разбирам аз тия работи. Моите автомобили нямат имена, а само сериен номер W. Това е положението.