13 421 35

VW-то с еднолитров разход влиза в серия

  • volkswagen-
  • xl1-
  • женева 2013

След години на спекулации, слухове и изпитания "еднолитровият" автомобил на Volkswagen влиза в серийно производство, обявиха от Волфсбург. Проектът, започнат с прототипа на кола с разход под 1 литър на 100 км от 2002-ра, ще бъде финализиран идния месец на салона в Женева.

XL1 ще бъде най-икономичният и най-обтекаем сериен модел в историята на автомобилостроенето. Заводската версия на колата ще изразходва 0.9 л нафта на 100 км., благодарение на хибридна задвижваща система, която VW доскоро отричаше яростно.

Хибридът XL1 ще може да изминава 50 км само на ток. За феноменално ниския разход на гориво ще помага коефициентът на въздушно съпротивление от 0.189.

XL1 ще бъде задвижван от двуцилиндров дизел с мощност 47 кВт и електромотор с 27 к.с., захранван от йон-литиеви батерии. Сумарната мощност на двата агрегата осигурява ускорение до 100 км/ч за 12.7 секунди и максимална скорост над 160 км/ч.

Volkswagen отказва информация за планирания производствен обем на XL1 . Засега се знае единствено, че най-икономичният автомобил в историята ще се произвежда ръчно. Цена също не се съобщава, което кара мнозина експерти да спекулират с шестцифрени суми в $.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Станислав Роснев

    1 8 Отговор
    На дали точно заради съпротивлението ще изминава 100 км. с литър нафта! Все пак се съмнявам да се движи с бясна скорост, че да има толкова голямо значение съпротивлението.
    Какво е това - 50 км. на ток? Подигравате ли се?

    Ей, докато не се излезе от това нефтено лоби, никога няма да караме евтини, електрически автомобили.

    И защо ми е това, което ще струва 150 000 $ ???
    Трябва да измина 1 000 000 км. за да го избия. Няма никаква логика. Да, икономично е, но това не значи рентабилно в перспективен план, а напротив. Набутай стотици хиляди, а после... оправяй се.
  • 2 nikito_blend

    0 1 Отговор
    Характеристиките са впечатляващи, но изглежда нелепо.

    Коментиран от #3

  • 3 ostavime

    1 1 Отговор

    До коментар #2 от "nikito_blend":

    Изглежда просто различно. Не сме свикнали с тази визия. След време... знае ли се? ;)
  • 4 vw golf 4

    1 0 Отговор
    те на това да му сложиш газ - Цар ше си :D

  • 5 гост

    1 0 Отговор
    Не знам защо си дрънкате празни приказки тука като никой не може да си го купи,ама иначе сте и със претенций хахахахах,видяла жабата 4е подковавът коня и си вдига и тя краката :)
  • 6 случаен

    1 0 Отговор
    Навремето Ситроен Де Ес 21 имаше сящата задница . И той не се е възприемал в началото като визия . Неговото челно съпротивление за времето си е било революционно.
  • 7 Петър

    1 3 Отговор
    Поредната глупост на Фолксваген. За да харчи 1 л. / 100 км. ускорява до някаква малка скорост и после я поддържа, гумите са специални, пътя е леееееко наклонен... но който не е учил физика в училище, вярва и се гордее с "любимата" марка :)
    Между другото японците са с поне 5-10 г. пред останалите в сферата на икономичните двигатели с минимални отделяне на вредни газове.

    Коментиран от #10, #11

  • 8 Пкйхяъас

    0 1 Отговор
    Дълга платформа, малко място. Не става за града, не става и за дълги преходи. Каква е целта на колата, освен да бъде икономична? Ако и цената е 6 цифрена в $, едва ли ще се харчи много.
  • 9 михаил

    0 1 Отговор
    Ненормалниците от автофорумите и тук ли влетяха да леят акъл? Ходете си по автосъборите с другите алкохолици. Нормален човек не би отишъл на авто събор. Оставят си колите някъде из пущинаците и ходят като гламави по чукарите и трънаците.
  • 10 Име:

    1 0 Отговор

    До коментар #7 от "Петър":

    Не си точно прав. Тук не казват дали разхода от 1л/100км не е постигнат чрез минаване на 50км на ток и после още 50км с разход 2л/100км. Защото по-този показател най-новия Приус дава разход 135mpg = 1.75л/100, а Шевролет Волт, които може да измине 40 мили на ток или 64км дава разход от 235mpg или точно 1л на 100км.
    Та дали този разход от 1.0л на 100 е за първите 100км или докато издържи заряда, не е много ясно.
    Коментар номер 1 е много точен. Все още е твърде скъпо и нерентабилно.
  • 11 Иван

    2 1 Отговор

    До коментар #7 от "Петър":

    Стига с тея японски котури ве!
  • 12 TESLA

    1 2 Отговор
    Хора вижте Tesla motors какво произвеждат и продават - модел S например минава 450 км. и ускорява до 100 за 5 сек. струва 50.000 USD

    Коментиран от #15

  • 13 михаил

    1 1 Отговор
    Профил на средностатистическия посетител на авто събори:
    - прост
    - алкохолик
    - сектант
    - комплексар

    Коментиран от #19, #27

  • 14 ппппх

    0 1 Отговор
    karaite si nemskite kenefi az predpo4itam moj kenef da e jponski i razhod i 4ypeneto sa savsem minimalni

  • 15 Име:

    1 0 Отговор

    До коментар #12 от "TESLA":

    Това е най-базовата цена и то за американския пазар. Нали знаеш че тук в Европа цената ще и е доста по-различна.
  • 16 ддд

    1 0 Отговор
    Много действащи коли си струват повече от това от статията. Реално този литър е замерен след като е изхарчила тока от акумулаторите и се е закрепила с константна скорост върху гуми 145. Според мен едно лупо е много по-добър избор,а на предполагаемата цена може да се купят за цялото семейство. Идеята на тази кола е да е икономична,а не за спортна,за богаташи.Няма логика.
  • 17 GHG

    1 0 Отговор
    Икономията идва и от джантите. Купуваш само две алуминиеви за отпред, а отзад може и стоманени. За Перник си е далавера.
  • 18 iwan

    1 1 Отговор
    Нали се сещаш, че като го включиш в контакта да се зарежда и ще ти стопи електромера. Цената на изразходваната електроенергия е близка до цената на горивото.
  • 19 дипресиран

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "михаил":

    Мишка, пи ли си хапчетата, преди да влезеш във форумите???
  • 20 ВАГинки

    1 0 Отговор
    Кога ВАГ са измислили нещо ново,умно, практично, здраво и евтино-- НИКОГА. За тия пари ще се купят мин. 2 тесли, а сръвнение м/у ваг и тесла е , все едно м/у каруца и самолет.
  • 21 Ingolstatd

    0 0 Отговор
    i ako spukam zadna guma kvo praim?!

    Коментиран от #23

  • 22 VauWe

    0 0 Отговор
    Haresvam markata i povecheto im avtomobili, no po otnoshenie na elektricheskite, tam Tesla motors sa nomer 1 !!! Niama dve mnenia po vaprosa!!! I iaponskite peralni ne mogat da gi stignat sreshtu tiah da biagat.
  • 23 якооо

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от "Ingolstatd":

    Ти пък, не знаеш ли , че ВАГ са най- здравите коли, те даже и гуми не пукат.
  • 24 А сега де

    1 0 Отговор
    Аз пък мислех да си купя Бентли. Ама гледам, че много не ги карат ... Та почвам да се колебая дали да си продам москвича ...

  • 25 ...

    0 0 Отговор
    Номер 1 за мен! В класацията за най-грозна кола, разбира се :D
  • 26 Христофор

    0 0 Отговор
    мисля че поне на този етап електромобилите няма да имат търговски успех ако са на тези цени След около 8 години когато литиево йонната батерия се амортизира какво правиш Трябва да я смениш с нова на половината цена на нов автомобил Това автоматично би изяло далаверата и разликата между един автомобил на ток и на газ примерно Такъв автомобил би бил непродаваем и вечно твой След 8 год ще имаш остарял автомобил със сменена батерия на цена 3/4 от цената на нов Поне за сега това е положението Всичко е въпрос на бъдеще и по евтини батерии с увеличен преход и цени на тока и петрола
  • 27 Iva

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "михаил":

    Така е, тези които ходят по събори са психично болни и ограничени хорица .
  • 28 A6 fsi

    0 0 Отговор
    Гледахте един филм по Дискавъри и големи Тесладжий станахте. Много им разбирате, сякаш карате такива. На филма обаче не казаха, че животът на батериите е приблизително 80 000 километра и подмяната им с нови струва колкото апартаментите ви, разбирачи :)
  • 29 комитет Зора

    1 0 Отговор
    Скъпи администратори,
    Скъпи модератори на настоящия сайт,

    Ние, членовете на инициативен комитет "Зора" желаем да изразим нашето възмущение относно повечето коментари, които са пълни с нецензурни изрази и проповядват омраза. Искаме да ви помолим или да премахнете възможността да се коментира във вашия сайт, или коментарите да станат само с Фейсбук регистрация. Вярваме, че хората биха писали по-добронамерени мнения, ако им се виждат имената и снимките от Фейсбук. Защото анонимността е прикритието на злобните и ниските духом. Нека спрем това покваряване на младото поколение!

    Инициативен комитет "Зора"

    Коментиран от #31

  • 30 ккк5

    0 0 Отговор
    това ще бъде 2-местно да не конкурира останалите им лупита и тем подобни- като искаш да ти е евтино...- на вози си се сам плюс един куфар или кучето.Много са умни тия бе...
    на дядо ми миксера дет ходи да си пуска тотото с него гори 0.8л.
    вози 2-ма и струва 250лв.
  • 31 до модераторите

    1 0 Отговор

    До коментар #29 от "комитет Зора":

    Моля да запазите свободата на словото и всеки да се изразява както може, НЕ НА ЦЕНЗУРАТА. А до зората дано станете залез, ако изобщо съществувате.
  • 32 slavi

    1 0 Отговор
    Ако ще да гори и 100мл пак не бих си го купил е*ати грозната кола. ако ще е кола на ток нека да е Ампера.
  • 33 Гостенина

    1 0 Отговор
    Умишлено ли е пропуснато, че т.нар. „сериен“ модел ще бъде произведен в едва 100 бр., които ще се раздадат на дилърите и така хем ще са служебни, хем ще бъдат тествани.
    За пореден път VW си правят реклама с несъществуваща и още не готова за серийно производство кола. Технологично горките са толкова изостанали, че просто няма на къде. А най-голямата простотия е този дизелов двуцилиндров двигател. Идеята на хибридите е да бъдат не само икономични, но и екологични. Дизел и екология са несъвместими неща. Освен това как ще загрява този дизел? Както знаем дизелите достигат доста по-бавно до работна температура спрямо бензиновите ДВГ. Хибрида постоянно пуща и спира мотора, а това за дизела е много неблагоприятен режим на работа. Не само, че няма да може да загрява, но и ще гори доста повече, защото незагрял мотор винаги харчи много. Другата смешка са тези 50 км, които уж щял да минава само на ел.енергия. С този капацитет на батериите е абсолютно невъзможно освен, ако не го пуснат по нанадолнище. За визията няма да говоря, че там също е пълна трагедия...
  • 34 Димитър Стойков

    0 0 Отговор
    Света отдавна се е насочил към хибридни и все повече към изцяло електрически автомобили, а от vw се опитват да преоткрият ДВГ-то. След някоя година ще предложат и иновационна технология за парен двигател, последвана от конски впряг. От vw са жалки.

    Коментиран от #35

  • 35 Ллакса

    0 0 Отговор

    До коментар #34 от "Димитър Стойков":

    Светът за щастие, не е фолксваген. Замислете се защо в Германия нямат значими нови разработки , за разлика от японците например, продаващи своя приус от 1999г.
    Отговора е прост, евреите нямат толкова силно влияние в Япония и Азия, като цяло. Докато, те, печелят милиардите си от продажба на петрол, немците няма да направят истински модерен автомобил.