Един от главните недостатъци при електромобилите е тяхното завишено тегло в сравнение с идентични автомобили с двигатели с вътрешно горене. Обикновено това се дължи на батериите, които често са най-тежкия компонент по задвижването, като това оказва негативно влияние както върху пробега, така и върху различни компоненти на колата, като окачване, спирачки и дори гумите. Колегите ни от Insideevs са направили сравнение на теглото на почти 70 автомобила на ток, като освен това са показали и разпределението между предната и задната част, което при почти всички модели е около 50%.
Най-тежък от всички електромобили е ванът Mercedes EQV, който спира кантара на точно 2960 килограма. Следван е от SUV-то на Audi – e-tron 55, което тежи 2720 килограма, а след него отново виждаме представител на Mercedes в лицето на EQC с тегло от 2620 килограма. Завършващи челната петица са Audi e-tron 50 с 2560 килограма и Polestar 1 с 2440 килограма.
От друга страна в края на класацията можем да отличим и петте най-леки превозни средства на ток, които очаквано са доста по-малки на размери и разполагат с по-малки батерии. Mitsubishi i-MiEV тежи точно 1200 килограма, а след него се нарежда VW e-Up с 1260/1280 килограма в зависимост от батерията. BMW i3 също се включва в класацията с тегло от 1360/1440 килограма, а след тях се нарежда и Fiat 500e с 1460 килограма. За завършек с 1480 килограма се представя Mini Cooper SE.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Драг
Коментиран от #2, #17
11:37 23.08.2021
2 Ех турбо, турбо драгстер
До коментар #1 от "Драг":
Ако поне малко разбираше от цифри, щеше да видиш че Тесла е лидер, когато става въпрос за тегло, ако не броим карбоновото BMW, което струва майка си и баща си, а освен тегло не предлага нищо друго.Нали до скоро спореше, че Ауди е трон не било в категорията на Тесла модел У, защото било половин тон по-тежко. Като гледам класацията отива към тон даже с тези 2720 килограма. Въпросът е защо инженерите от audi са направили толкова тежък автомобил, след като е много по-бавен, по-маломощен, по-бавно ускоряващ , потя се не е отвътре и с по-малък обем на интериора? Инженерите на Тесла дали не са няколко нива по-добри? И обърни внимание, че още не са започнали с отливането на шасито от алуминий, което се очаква да намали теглото с още няколкостотин кг. Разбираш ли сега, колко напред технологично е Tesla, дори в тези класически дисциплини шаси и купе?
Коментиран от #4, #10, #21
11:58 23.08.2021
3 Пак редактора
12:01 23.08.2021
4 Драг
До коментар #2 от "Ех турбо, турбо драгстер":
Е добре де тя графика ти е пред теб ти сляп ли си или какво???2021 Тесла модел 3 стандартен пробег s 54 kwh е 1720 кг
2021 Tesla model 3 голям пробег с 75 квч батерия е 1940 кг
ФВ ID3 на на 82квч e 2020 кг. Ако пък сложиш Кона на 64 квч и е 1840 кг не виждам голяма разлика в теглото всички се движат на едно ниво.
Хайде мита падна в реката.
Коментиран от #5
12:34 23.08.2021
5 Кажи нещо
До коментар #4 от "Драг":
За теглото на аудито?Коментиран от #8, #9
12:51 23.08.2021
6 DrivingPleasure
12:52 23.08.2021
7 DrivingPleasure
12:55 23.08.2021
8 Драг
До коментар #5 от "Кажи нещо":
За кое Ауди да кажа като са 4?14:04 23.08.2021
9 Драг
До коментар #5 от "Кажи нещо":
Ето примерно Етрон ГТ е 2420 кг. Батерията е 85 квч и ускорява 0-100 за 3.1 сек. Сравнено с Тесла С перформанс 2360 кг. Да има разлика от 60 кг обаче това се дължи на екстрите и интериора на Аудито каето е като извънземен кораб в сравнение с изтърбушената тесла със тънки седалки и един таблет посредата. Да Теслата е с 100 квч ако не се лъжа но явно теглото е долу горе еднакво виждаш с Тиайкана е еднакво а Тайкана е с 93 квч.ОК дори и да има разликата в теглото е минимална в полза на Теслата и това е само при спортните коли.
В цял свят имаш ограничения макс 140 кмч освен Германия където също се обсъжда така че за едно мижаво ускорение от 2-4 сек по-малко да си купуваш такива мощни коли успех в безмислено пропиляване на парите си.
Между другото Аудито зарежда за 5-80 процента за 22 минути не е зле нали :).
Коментиран от #12, #24
14:26 23.08.2021
10 Ник
До коментар #2 от "Ех турбо, турбо драгстер":
Незнам колко ги мислиш за напреднали инжинерите на Тесла. Но до този момент и вече над 10 години производство не са пуснали и една бройка която да няма някакви дефекти. Я ще са несиметрични фуги, я ще са драскотини или петна по боята и лака, я ще са скърцащи пластмаси или виещи климатици и куп други проблеми. Колко още деситилетия ще им трябват за да стигнат немското или японското ниво на качество.Коментиран от #11, #18
14:33 23.08.2021
11 Постигнали са баланса цена-качество
До коментар #10 от "Ник":
Щом вече седма година успяват да поддържат среден годишен ръст около 50% в продажбите за всяка измината година, значи всичко с качеството и надежността е наред. Клиентите някак са по-склонни да си купят чисто нов автомобил с дефект като одраскана боя, неправилно монтирана пластмаса или някакво скърцане, които да им бъдат оправени напълно безплатно след покупката, отколкото да си купят перфектно изглеждаш първоначално автомобил, който след това да ги вкара във филми със смяна на скоростни кутии, ремонти на двигатели и редовни смени на датчиците за това и онова, заради които автомобила им влиза в авариен режим. Да не говорим за регулярни смени на масла, филтри, ремъци и други консумативи, заради които трябва да ходиш в сервиз дори всичко с автомобила ти да е наред. Като гледам още поне пет години ръста на продажбите им ще е над 50% годишно. Посочи ми една японска или немска фирма с 50% годишен ръст на продажбите, дори да не е пет години подред?Коментиран от #13
15:44 23.08.2021
12 Егати сравнението
До коментар #9 от "Драг":
Как пък успя да сравниш audi e-tron GT с Тесла модел S? Аз ти говоря, че дори audi е-трон 55 е по-тесен и с по-малко вътрешно пространство от Tesla model y, ти тръгна да ги сравняваш още по-малкото audi с половин метър по дългия Тесла модел S?Audi e-tron GT трябва да сравняваш с Tesla модел 3 и разликата отива на половин тон.
Коментиран от #14
15:54 23.08.2021
13 Драг
До коментар #11 от "Постигнали са баланса цена-качество":
ФВ за електрички, ФОРД за електрички, КИА за електрички и т.н и т.н.Коментиран от #25
15:56 23.08.2021
14 Драг
До коментар #12 от "Егати сравнението":
Моляяяяяяяяяяяяяяя вече съвсем се ошашави дишай малко дълбоко стига рева и се паникьосва :).Ауди Е-трон ГТ дължина 4989 мм
Тесла С перформанс дължина 4978 мм
Тоес аудито е с 1 см по дълго ама айде от мен да мине :)))).
И стига рева а си избърши сополите в салфетките дето смяташна тях дължината на колите :))).
Коментиран от #15
16:01 23.08.2021
15 Прав си
До коментар #14 от "Драг":
Останал съм с грешно впечатление, че GT е по-къс. Въпреки това пак правиш грешни сравнения с автомобил проектиран през 2012 година. Новият Тесла модел S от тази година дори с трите си мотора, по-голямата батерия и 1000-та коня, тежи 2190 килограма, което не е 60 килограма разлика, а цели 230 килограма. Въобще няма да се учудя новия Тесла модел Х, въпреки че е кросоувър да тежи по-малко от audi e-tron GT и поне половин тон по-лек от audi e-tron 55 quattro.Въпреки всичко, не мога да не призная, че audi e-tron GT е страхотен автомобил и от audi отбелязаха значителен напредък с него. Конкуренцията е хубаво нещо и както виждаш вдига летвата. Ако нямаше конкуренция, Тесла още щяха да си влачат моделите от 2012 година, защото за толкова години никой не направи нещо по-добро. Сега като започнаха да ги настигат, вече е изкараха новите разработки и дърпат индустрията за електромобили още нагоре.
Коментиран от #16
16:34 23.08.2021
16 Драг
До коментар #15 от "Прав си":
Ама виж какво ти говориш за Плеид а не за С което е С ама Плеид както и да е. И да по малко килограми защото батерията е 90 kwh.Иначе сто пъти казвам тези коли само като им видиш цените и какво да ги коментираме???
Гледаи ID3, NIRO, KONA, Tesla 3, Leaf. Или ако имаш малко повече пари Тесла Y, Ford Mach, ФВ ID4 такива ми ти работи.
Коментиран от #20
17:02 23.08.2021
17 TSLA®
До коментар #1 от "Драг":
Додж Демон беше създаден с една единствена цел... "Беше..." - казаха си инженерите от MOPAR Racing :DКоментиран от #19
17:07 23.08.2021
18 TSLA®
До коментар #10 от "Ник":
Когато немец или японец направи кола, способна на 1000 старта, без да се разпадне, тогава ще приказваш. От интериора се оплакват дами с маникюр.17:11 23.08.2021
19 Драг
До коментар #17 от "TSLA®":
Хехехехехехех смешен си като оцапаш гащите до кафяво за писта стигаме до........................драг. Не искам да те излагам да ти показвам какви коли бият Плайд на драг, но ако пожелаеш ще го направя :)).17:13 23.08.2021
20 Ами гледай и сравнявай де
До коментар #16 от "Драг":
Ето ти една база за сравнение и коментара на същия този който е създал таблицата в тази статия. Изброява почти същите автомобили които си споменал и ти в края на клипа и прави интересно заключение.Измерва и теглото на автомобила.
Коментиран от #22
18:25 23.08.2021
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Драг
До коментар #20 от "Ами гледай и сравнявай де":
И какво да видя?2019 г е била 1740 кг, 2021 г е 1720 кг. ОК свалил 20 кг махнал някоя друга опция да стане по модерна тоест минималистична😄.
19:21 23.08.2021
23 Прав си
19:43 23.08.2021
24 Професора
До коментар #9 от "Драг":
А колко е пробега на теслата и колко на аудито :D . Изчакай малко да сложат 200квтч батерии и ще видиш за какво става въпрос. Работил съм в тесла и ако искаш вярвай за най-малкия дефект колата се връщаше обратно в америка.23:53 23.08.2021
25 Ти да видиш! Ти да видиш!
До коментар #13 от "Драг":
"ФВ за електрички, ФОРД за електрички, КИА за електрички и т.н и т.н."Ford и Киа към японските или към немските ги причисляваш? Освен това не говорим за ръст на продажбите на конкретен модел като модел три например, а за ръст на общите продажби на марката. Защото примерите които си изброил, първо че тръгват от ниска база и няма как да няма толкова голям ръст през първите години.
Второ, че не строят нови фабрики за да увеличат производството, а в старите фабрики произвеждат нови модели и общата бройка на производството си стои непокътната.
Трето и най-важно, продават електромобилите на загуба само за да успеят да направят повече продажби, за да не се налага да плащат въглеродни квоти, но въпреки това клиентите предпочитат да купят по-скъпите модели на Тесла, която пък работи на печалба.
Четвърто, имат производствен капацитет за милиони, а Тесла няма. Точно затова ръста на Тесла е "само" 50% годишно, защото още тази година можеше да направи над 100% ръст и да продаде над милион електромобила, ако можеше да ги произведе.
09:32 24.08.2021
26 Ето ти пример
Ford планира да удвои производството на предстоящия си електрически пикап F-150 Lightning, според Ройтерс . Този ход е в отговор на силното ранно търсене, като Ford вече събира 120 000 резервации за автомобила преди пролетта си 2022 г.
Новият план на Ford включва производство до 15 000 превозни средства през 2022 г., 55 000 през 2023 г. и 80 000 през 2024 г. След това Ford ще се насочи към 160 000 превозни средства през 2025 г., когато второто поколение Lightning излезе на пътя, което ще бъде разработено на новия Ford само за електрически TE1 платформа (за разлика от сегашната Lightning, която използва модифицирана платформа F-150). Все още не знаем дали планират да продължат да увеличават производството след 2025 г. (но биха били по -добри).
09:51 24.08.2021
27 Драг
Интересното е че на драг бяха равни а на обиколка 1:10 за Тесла срещу 1:04 за Ауди:))))). Дааааа въпреки че не съм фен на Топ геар такава разлика от 6 сек и то при 100 кг по-тежко Ауди за 1 минута писта :)). И то говорим за електрички където уменията са по-малки в сравнения с ДВГта.
11:31 24.08.2021
28 Колко да е старо Аудито?
12:06 24.08.2021