Last news in Fakti

23 Декември, 2000 00:00 7 729 10

Читателите избраха BMW 320d

  • bmw-
  • bmw 320d

Автомобилът на 2000 година според читателите на “Авто пазар” е BMW 320d. Дизеловата атлетка от Мюнхен задмина водача в класирането до последната сeдмица на конкурса Audi A6. Леко изненадващо за консервативните български вкусове на трето място се подреди авангардният Citro­ёn Xsara Picasso.

Конкурсът се провежда за втора поредна година и дава възможност на читателите на вестника да определят свой собствен фаворит измежду моделите, продавани у нас. През 2000 г. в него участваха 53 автомобила от 24 марки, представени в рубриката “Пазарът в Бъл­гария”

Вотът за избор на кола на годината имаше за цел да отрази симпатиите на обикновения читател, независимо от това дали може да си позволи определен автомобил или не. Ето защо за класацията бяха номинирани модели от различни класове, ценови групи и формално предназначение. Вестник “Авто пазар” се стреми да предаде най-точна картина на предлаганите у нас возила и затова в конкурса участваха и коли, които не са дебютирали през изтичащата година. Някои от тях обаче се подредиха пред далеч по-актуални модели, което също е показателно за предпочитанията на бъл­гарския автомобилист.

Класирането в челото, макар и неясно до последния момент, придоби общи очертания още в първите седмици на конкурса. Продуктите на германското автомобилостроене се оформиха като абсолютни лидери в самото начало и подреждането на шест от тях в крайната десетка добре илюстрира българските вкусове. На другия полюс са японците, които участват с едва един представител, Mitsubishi Pa­­jero Sport - също колкото и шведите със Saab 9-3. Чест­та на френската школа е защитена от двете красавици на PSA Citroёn Xsara Pi­casso и Peugeot 406 2.0 HDi.
До последните два дни на конкурса като най-вероятен победител се очертаваше един от най-скъпите модели, представяни на страниците на вестника. Audi A6 бе събрал над 1 800 точки и водеше пред втория BMW 320d с незначителна преднина. “Баварката” измъкна победата буквално изпод носа на инголщадската лимузина, с което доказа, че вкусовете у нас не се различават особено от европейските - наскоро BMW бе определена за любима марка на Стария континент. С избора си читателите разбиха и мита, че в България бензиновите автомобили се ценят далеч повече от “нафтовите” си съ­братя. Освен победителя, в челната десетка има още три дизелови модела и ако за Mit­subishi Pajero Sport ти­път гориво се подразбира от само себе си, Opel Vectra DTi и Peu­geot 406 HDi са красноречив пример за технологичната грамотност на българския автомобилист.

Интересно сравнение може да се направи между резултатите от конкурса и миналогодишното му издание. През 1999-а читателите избраха “народния” Ford Focus, докато победителят за 2000 г. е модел със значително по-различен имидж и цена. Во­тът на читателите е огледално отражение на резултатите от официалния журналистически конкурс за “Автомобил на годината”, провеждан от Прес автоклуб Бъл­гария. Ми­налата година титлата спечели “бри­тан­ският благородник” Rover 75, докато за кола на 2000-ната бе определен ва­нът Opel Zafira. Като цяло участвалите в актуалното издание на конкурса на “Ав­то пазар” отдават предпочитанията си на далеч по-скъпи и престижни возила в сравнение с предходния вот.

За осемте сед­мици, в които се проведе конкурсът, в редакцията бяха получени 514 писма. За всеобща и повече от приятна изненада на екипа на вестника се оказа, че немалко от тях са изпратени от дами. Две от тях дори успяха да се подредят сред десетимата, които ще си поделят наградите от спонсорите на конкурса. Силният пол обаче все пак е без конкуренция сред призьорите. Безспорен победител с 22 точки е Борис Малинов от Смолян, следван от столичанина Борислав Поборников с 20. Следват ги шест участника с еднакъв резултат. Победителите могат да се свържат с редакцията, за да получат наградите си.

Еки­път на “Ав­то пазар” благодари на участвалите в конкурса и всички свои читатели. Желаем Ви щастие и късмет през новия век.

Мария Минкова
[email protected]

Димитър Димитров
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 next

    1 1 Отговор
    koi sega e nomer 1
  • 2 Binko

    1 1 Отговор
    BMW sega e nomer 1 :)
  • 3 fena

    1 1 Отговор
    BMW RULEZZZZZ
  • 4 ---

    6 2 Отговор
    през 2000г. идиоти xaxaxa
  • 5 perono

    1 2 Отговор
    тия bmx-ове са смотани каруци бе. VW e numer 1!!!!!!!!

    Коментиран от #7

  • 6 M3_E92 Power

    7 1 Отговор
    perono tolkoz razbirash togava ot koli :X
  • 7 E-46

    7 1 Отговор

    До коментар #5 от "perono":

    Karuca e tvoeto vw priatel!!!haha
  • 8 m3

    0 0 Отговор
    e46-320d
  • 9 БамБам

    1 0 Отговор
    Е46 от мнозина е последната истинска тройка.Аз имам е46 330 и съм много доволен.Но съм навитак и на нова тройка де.
  • 10 джи джи праднята

    0 1 Отговор
    старо това бмв вече е за статий 2-ра ръка.