Париж, Франция. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.
Световната премиера на новото Renault Megane се състоя преди минути на автомобилното изложение в Мюнхен, но наш екип имаше възможността да го види и да разбере подробности няколко дни по-рано, когато французите от Renault направиха специална предпремиера. Имахме обаче ембарго по темата до днес, когато е и официалната премиера на модела.
Става дума за Megane E-Tech Electric - вторият мейнстрийм електромобил на Renault след ZOE. Това, което можем да кажем за новия Megane е, че той е 100% електрически, визията му не е авангардна и в нея ясно личат гените на модела. Това е типичен хечбек, но с малко по-висок клиренс - 180 мм. Така, можем да кажем, че електрическата кола е позиционирана някъде между кросоувър и хечбек територията.
Megane E-Tech е серийна версия на миналогодишното концептуално возило Megane eVision, но визията е доста променена. Както можете да видите от снимките, които направихме във френската столица, автомобилът има сходни пропорции с новия кросоувър Nissan Ariya, с който споделя една и съща платформа - CMF-EV и електрическо задвижване, но в същото време продължава еволюцията на модела.
Още интересни подробности от външния вид са, че на Megane E-Tech комбинира изскачащи дръжки на предните със скрити дръжки за задните врати. Другото интересно, което е и в основата на по-високия клиренс на автомобила са 20-цоловите джанти (опция, стандартно 18 инча), които придават много интересен облик на електромобила.
Megane E-Tech Electric първоначално ще се предлага 60kW батеря, която ще осигури автономен пробег от 470 км в WLTP цикъл на изпитване. Това е повече (+20 км) от това, което Renault първоначално съобщи. Другото любопитно е, че батерията е изключително тънка, като това прави пространството в салона доста голямо.
Багажникът е с обем 440 литра. Уникалната (според нас) пропорция на колата се дължи на увеличеното междуосие (2 700 мм), както и на късите надвеси (75 и 80 мм, съответно отзад и отпред). Това и 20-цоловите джанти придават неповторим облик на иначе стандартната хечбек форма на колата.
Електромоторът е разположен отпред и изненадва с иновационно маслено охлаждане. Той е с мощност 216 конски сили и разполага с максимален въртящ момент от 300 Нм. Инженерите обещават и много прецизно кормилно поведение, както и истинско удоволствие от шофирането, но това ще разберем със сигурност по време на първите тестове на автомобила, които предстоят.
Вероятно електрическият двигател на предната ос ще произвежда 215 к.с., но ще трябва да изчакаме официалното издание, за да потвърдим тези цифри. В салона новият Megene поразява с огромни екрани - пред водача и този на мултимедията. Дизайнерите определено са се стремили да избегнат повечето, но не всички, физически бутони и превключватели.
Освен двата отделни дисплея, единият за приборите пред водача, а другият, толкова често срещаният в електрическите превозни средства през последните години, масивен екран, подобен на таблет, на централната конзола, под който ще намерите малък набор от физически бутони, трябва да обърнем внимание и на квадратния волан, който изглежда ще се превърне в нова тенденция в автомобилния свят.
В продажба моделът влиза от следващата година, ще се произвежда във фабриката на Renault в Северна Франция, а това което трябва да отбележим още, е че новият Megane E-Tech Electric ще се продава заедно с настоящите хечбек и комби с двигатели с вътрешно горене.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 коки
Коментиран от #20
10:08 06.09.2021
2 Последния Софиянец
Коментиран от #4, #8
10:09 06.09.2021
3 антрашпиц
Коментиран от #6
10:11 06.09.2021
4 антрашпиц
До коментар #2 от "Последния Софиянец":
Цената...достъпна за белите хора в нормалните държави.10:13 06.09.2021
5 сектант
10:16 06.09.2021
6 Последния Софиянец
До коментар #3 от "антрашпиц":
Кирчо ще ни направи и на нас завод за електромобили.Коментиран от #14
10:20 06.09.2021
7 антрашпиц
10:22 06.09.2021
8 pbdan
До коментар #2 от "Последния Софиянец":
38 000 евро. Ако на 5г. стане 10 000 евро ще си купя. Ще дам още толкова за нова батерия и за 40 000лв. ще е масрафа. Не ща нито малкото опелче(четириколка) за 3 000лв., нито Тесла за 90 000лв.Коментиран от #9
10:22 06.09.2021
9 Хихи
До коментар #8 от "pbdan":
Значи викаш, това е 38 хиляди евро, а Тесла 90 хиляди лева! Обаче, това е евтино, а Тесла скъпа? А, ако сложиш и екстрите, като при Тесла, кое ще е по-скъпо?Коментиран от #11
10:28 06.09.2021
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 pbdan
До коментар #9 от "Хихи":
И 38 000 евро ми е скъпо(не само за мен). Говоря за 2-ра употреба.10:33 06.09.2021
12 споко
До коментар #10 от "оня с коня":
двг и немчугите умреа а някой ден и ти .Коментиран от #15
10:34 06.09.2021
13 авто
10:40 06.09.2021
14 Хахаха
До коментар #6 от "Последния Софиянец":
Ще ни направи ,кирчо......завод за моркови. Хахаха10:41 06.09.2021
15 оня с коня
До коментар #12 от "споко":
Ами то според такива като тебе и ГЕРБ "умреа",ама се оказва че са по-живи отвсякога10:43 06.09.2021
16 Ruthless
11:48 06.09.2021
17 Denis
12:43 06.09.2021
18 Пламен
12:45 06.09.2021
19 Край
20:34 06.09.2021
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 гост
13:21 07.09.2021
25 Смешно
13:51 07.09.2021
26 Васил
14:55 07.09.2021